Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...

Montaj aer conditionat in balcon ...
 Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...

joc idem Half Life gratis
 PC game stream catre Nvidia Shiel...

Pompa de apa HEPU ?!

Vreau o masina electrica de tocat...

Cum ajunge remorca de tir inapoi ...
 Alt "Utilizator nou" pe T...

ULBS INFORMATICA

Index preturi

Boxa membrana tweeter infundata
 

BMW 320D e90 nov 2005

- - - - -
  • Please log in to reply
98 replies to this topic

#1
StGermain

StGermain

    RL 118

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,517
  • Înscris: 04.04.2004
Am pe mana acest 320D despre care am povestit aici. A mers bine mersi pana astazi cand s-a ivit o problema mare cat casa (cel putin la prima vedere), despre care doresc sa va cer parerea, in special celor cu BMW cat si celor care au avut probleme cu turbo pe dieselerele lor - sa vedem daca despre turbo este vorba sau nu.

Astazi dimineata am plecat din Bucuresti cu destinatia Iasi - un traseu de 410 km de drum European, se spune printre cele mai bune din tara.

La un moment dat, simt ca turbo e decuplat, primul gand a fost ca motorul a trecut in safe mode pentru ca patisem asta la Mercedes, turbo decuplat+turatie limitata = safe mode. Il turez la 4000, si vad ca se duce, deci nu e safe mode. Continui sa merg normal (cat de normal poti merge cu jumatate din putere taiata, adica fara turbo) si incep sa aud la un moment dat impreuna cu turatia motorului un sunet similar celui care se aude cand fixam in casa usile deschise si e foarte curent, sunetul acela al alerului, un fel de uuuuuuu. Acest uuuuu mergea impreuna cu turatia si in sarcina si pe liber, iar cand trecea de 2500 parca se agata in ceva, ca si cum si-ar fi dres vocea. Cobor si ma uit la motor, evident ca pisica in calendar, asa ca imi continui drumul. Dau 1-2 telefoane, prin telefon ce sa povestesti, ce sa se inteleaga - mai nimic. Ba ca e o conducta sparta, ba ca e debitmetrul - mai ales ca fum nu scotea deloc. Am continuat sa merg stiind ca daca e ceva capital, mi se aprinde in bord, respectiv uleiul pe rosu sau lichidul de racire pe rosu. Doar pe acest considerent nu am oprit, adica nu sunt total nepriceput sau ignorant.

Dupa vreo 80 km constat la un moment dat ca atunci cand dau sa schimb treapta si apas pe ambreiaj motorul in loc sa scada spre relanti o ia in sus - il las si vad ca se duce pana la 4500. Zic oare asta ce sa mai fie - s-o fi stricat pilotul automat si dicteaza motorului sa urce in turatii? Il turez si eu de vreo doua ori dupa care continui sa merg normal. Acel sunet uuuuu de mai sus disparuse. Constat ca in anumite situatii incepe sa dea drumul la cate un jeton de fum albastru, de nu se mai vedea nimic pe nici una din cele 4 benzi ale drumului, in urmatoarele situatii:
- cand acceleram mediu sau tare de la 2500 in sus
- cand plecam de pe loc pana sa ajung printr-a 3-a sau 4-a
- cand incerca sa se tureze singur motorul, auzindu-l cum se strofoaca sa accelereze - eu fiind in treapta in acest timp si mentinand o viteza constanta.
In aceste situatii lasam un fum in urma cum nu am vazut la niciun fel de camion cat de vechi ar fi fost. Repet, fumul era albastrui, si NU negru.

Acele incercari de a se tura singur in timp ce eu mentineam o viteza constanta se produceau din ce in ce mai des, provocand un sunet metalic - de mi-am spus pe moment ca se freaca pistoanele pe uscat!
Ajung in Bacau, si hop mi se aprinde becul de ulei, pe fond galben (nu pe fond rosu). Stiam ca ulei are, il verificasem inainte de a pleca spre Buc si era optim, si nu imi explicam cum ramasese fara. Opresc imediat ce gasesc un loc pe dreapta, scot joja, este uscata. Ma duc si caut un magazin de piese, din fericire era unul chiar unde oprisem, cumpar 1l, il pun, astept 5 minute, joja la fel de uscata  :deadtongue:
Ma duc si mai cumpar unul, ma sfatuiesc cu baietii de la magazinul respectiv, si dupa ce il torn si pe al doilea joja arata minim. Ma duc si mai cumpar inca doua - dar nu cele recomandate pentru ca oricum dupa spusele baietilor inca 120 km pana la Iasi aveam sa il termin, deci iau tot Castrol dar mai ieftin, reusesc sa plec. Turnasem 3 litri de ulei si joja arata optim spre max.

Merg in acelasi chin si cu turatii de pana in 1500 rpm avand grija ca atunci cand da sa urce la 5000 sa bag 4 sau 5 si sa franez, sa nu cumva sa il las sa urce.
La Roman, dupa 40 km, mi se aprinde uleiul, joja uscata, noroc ca iar mi se aprinsese langa o sursa de ulei respectiv o statie MOL.
Torn bidonul de 1 l ramas din Bacau, tot uscata joja. Ma duc si mai cumpar un bidon de 4 litri, torn  1 litru, joja optim. Plec din Roman spre Iasi, nu mai spun cu ce efort ca nu imi permiteam sa opresc roata, pentru ca la relanti riscam sa se tureze in 5000 caz in care - dupa spusele celor de la magazinul de piese, ar fi prins ulei in cilindru distrugand motorul (uleiul nefiind suficient de comprimabil).
Dupa Roman, mai aveam 90 km pana la iasi - am mers 40 km in acelasi stil, deja ma saturasem de sunetul avariilor, de ce nu vedeam nimic in spate de la atata fum, cu 45 km inainte de a ajunge in Iasi (Tg Frumos) iar mi se aprinde uleiul. Nu-i problema, deja stiam lectia si oricum cumparasem 4 litri din care mai aveam 3.

Torn 2 litri, ajung la optim pe joja, ma rog sa ma tina pana in Iasi inca 45km ceea ce se si intampla. Cand ma uit in spate, teava de esapament plina de ulei, de asemenea tot spatele masinii plin de picaturi de ulei. Toate acele sesiuni in care brusc scoatea cate un tun imens de fum in numai cateva secunde era uleiul pe care il scuipa ori ca stropi, ori ca fum.
In total intre Bacau si Iasi (140 km) am consumat 7 litri de ulei, tot uleiul fiind evacuat pe esapament in situatiile descrise mai sus care apareau la tot pasul.

Cei cu care am discutat spun cu totii ca e turbo, pe care daca il inlocuiesc masina isi revine.

Ce ma puteti sfatui? Sunt sigur ca este o situatie intalnita nu numai la BMW ci la diesele cu Turbo in general.

Masina avea 78 000 cand am luat-o, acum are 81 si ceva.

Multumesc.


#2
Evergreen

Evergreen

    Proud "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,909
  • Înscris: 09.12.2004
bine ar fi sa isi revina...

View PostStGermain, on 23rd March 2010, 20:32, said:

Ce ma puteti sfatui? Sunt sigur ca este o situatie intalnita nu numai la BMW ci la diesele cu Turbo in general.



vinde-o, ca stiu si eu una ce a luat-o pe ulei pt putin timp, a mers in continuare foarte bine dar avea un zgomot ciudat

#3
korsar

korsar

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 2,348
  • Înscris: 26.07.2007
si eu zic ca ti-a murit turbosuflanta si motorul a luat-o pe ulei. adica, din cauza uzurii, uleiul care  greseaza axul si bucsile suflantei, ajunge in galeria de admisie, de unde in cilindrii, din care cauza, motorul se tureaza singur, acel ulei fiind  practic un surplus de combustibil. din cauza asta si cresterea brusca a consumului de ulei,  fumul albastru, specific consumului de ulei. la 80.000 km e cam devreme, dar poate nici kilometrajul nu e cel real, sau s-a folosit un ulei prost, sau contrafacut.
poate scapi cu un nou kit de reparatie+echilibrare, nu e ieftiin, dar tot scapi mai ieftin decat cu o  turbosuflanta noua.

#4
calinkgb

calinkgb

    "United Gashka" mobile team

  • Grup: Moderators
  • Posts: 75,844
  • Înscris: 15.08.2008
La ce a povestit el acolo, slabe sanse sa iasa ieftin.
Turbina, ca turbina, dar pe sus pe la axa cu came, unde nu a mai ajuns ungerea, deranjul poate fi mare.
Si, al dumneavoastra sincer, a spart un 6 in linie din cauza unei axe cu came obosita (supapa rupta si picata in cilidru => piston+chiulasa praf, biela indoita, motor schimbat).

Oricum, daca vrei sa il tii, trebuie desfacut frumos tot, si vazut ce-i inauntru cu accent pe cuzineti, axe cu came, tacheti si alte acareturi sensibile la lipsa ungerii.

#5
StGermain

StGermain

    RL 118

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,517
  • Înscris: 04.04.2004
As vrea sa il tin ca abia l-am luat si nu vreau sa mai trec inca odata prin chinurile cautarii, achizitiei, etc. Eu sunt de parere ca in rest masina e buna si mai duce 100 000 macar.

Am fost deja la 2 mecanici diferiti - ambii mi-au spus ca au mai intalnit chestia asta, ambii mi-au dat aceleasi solutii doar preturi diferite:


- trebuie inlocuit turbo - si cel mai probabil masina isi revine. Spun ca nu ar trebui sa aiba alte uzuri atata vreme cat uleiul mi s-a aprins pe galben si nu pe rosu, adica atunci cand e pe rosu - asa cum stie toata lumea - piesele se freaca fier pe fier.
- trebuie demontata si curatata toata toba din motor pana in finala pentru ca e plina de ulei care dauneaza acolo, cica sunt niste site pe parcurs.
- se poate desface pe langa inlocuirea turbo si chiulasa etc pentru a se vedea daca acolo exista daune.
- de asemenea se poate anula turbo, pus ulei nou in motor si circula fara turbo pana se doreste montarea unui alt turbo.

Un mecanic mi-a cerut 150 lei pentru inlocuit turbo, altul 100E si alte pretentii. Ma mai vad cu inca 3-4 cel putin si dupa aia ma hotarasc, ca oricum nu ma grabesc si este o cheltuiala neprevazuta, deci imi cam strica planurile.

Edit: Va tin la curent oricum - daca mai aveti opinii.......

Edited by StGermain, 24 March 2010 - 13:38.


#6
Alice

Alice

    Big Boobs

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,141
  • Înscris: 05.12.2002
Shit happens, dar la fel de bine se putea intampla si la o masina noua, doar ca acolo nu se mai punea problema costului.

In general, in momentul in care ai o problema, si nu stii de unde e, e bine sa verifici toate lichidele. Apoi, daca ai ramas fara ulei, sau ti-a papat f. mult ulei, e pacat sa bagi in ea tone de ulei pana la destinatie, costul unei platforme, sau sa vina cineva sa te tracteze, nu cred ca era cu mult mai mare decat al uleiului; in schimb aveai sanse mai putine sa faci motorul zob. Si daca ti-a mancat odata uleiul, nu astepti sa ti se aprinda din nou becul, te uiti din cand in cand si vezi ce mai e pe acolo.
Asta pentru altii, pentru tine e deja tardiv.

Turbina ca turbina, poate sa fie sau nu moarta, dar trebuie verificat neaparat motorul, a mers destul de mult cu ungere defectuoasa. Chiar si 100E mi se pare destul de putin pentru asta, daca implica schimbat turbina, verificat motor, schimbat garnituri, etc.
Nu stiu in ce masura ar fi putut suferi catalizatorul, respectiv filtrul de particule, daca exista.
Roaga-te ca toate palele sa fi ramas in turbina, sa nu fi ajuns prin cilindri, ca e mai nasol.

Edited by Alice, 24 March 2010 - 14:00.


#7
Evergreen

Evergreen

    Proud "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,909
  • Înscris: 09.12.2004
solutia e sa pui turbina noua, search gugal "cipos" ca el e in bransa :D
esapamentul il lasi in pace dar faci un drum lung sa se curete singur (o sa fumege de la maxim la minim=0 )
admisia in schimb trebuie curatata pt ca o sa ai 2 3 litri de ulei in intercooler

cit despre prostii cu anulat turbo si mai stiu eu ce, mai bine o vinzi decit sa dai bani aiurea :)

#8
ioannes

ioannes

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 177
  • Înscris: 04.01.2009

View PostStGermain, on 23rd March 2010, 23:32, said:

Am pe mana acest 320D despre care am povestit aici. A mers bine mersi pana astazi cand s-a ivit o problema mare cat casa (cel putin la prima vedere), despre care doresc sa va cer parerea, in special celor cu BMW cat si celor care au avut probleme cu turbo pe dieselerele lor - sa vedem daca despre turbo este vorba sau nu.

Astazi dimineata am plecat din Bucuresti cu destinatia Iasi - un traseu de 410 km de drum European, se spune printre cele mai bune din tara.

La un moment dat, simt ca turbo e decuplat, primul gand a fost ca motorul a trecut in safe mode pentru ca patisem asta la Mercedes, turbo decuplat+turatie limitata = safe mode. Il turez la 4000, si vad ca se duce, deci nu e safe mode. Continui sa merg normal (cat de normal poti merge cu jumatate din putere taiata, adica fara turbo) si incep sa aud la un moment dat impreuna cu turatia motorului un sunet similar celui care se aude cand fixam in casa usile deschise si e foarte curent, sunetul acela al alerului, un fel de uuuuuuu. Acest uuuuu mergea impreuna cu turatia si in sarcina si pe liber, iar cand trecea de 2500 parca se agata in ceva, ca si cum si-ar fi dres vocea. Cobor si ma uit la motor, evident ca pisica in calendar, asa ca imi continui drumul. Dau 1-2 telefoane, prin telefon ce sa povestesti, ce sa se inteleaga - mai nimic. Ba ca e o conducta sparta, ba ca e debitmetrul - mai ales ca fum nu scotea deloc. Am continuat sa merg stiind ca daca e ceva capital, mi se aprinde in bord, respectiv uleiul pe rosu sau lichidul de racire pe rosu. Doar pe acest considerent nu am oprit, adica nu sunt total nepriceput sau ignorant.

Dupa vreo 80 km constat la un moment dat ca atunci cand dau sa schimb treapta si apas pe ambreiaj motorul in loc sa scada spre relanti o ia in sus - il las si vad ca se duce pana la 4500. Zic oare asta ce sa mai fie - s-o fi stricat pilotul automat si dicteaza motorului sa urce in turatii? Il turez si eu de vreo doua ori dupa care continui sa merg normal. Acel sunet uuuuu de mai sus disparuse. Constat ca in anumite situatii incepe sa dea drumul la cate un jeton de fum albastru, de nu se mai vedea nimic pe nici una din cele 4 benzi ale drumului, in urmatoarele situatii:
- cand acceleram mediu sau tare de la 2500 in sus
- cand plecam de pe loc pana sa ajung printr-a 3-a sau 4-a
- cand incerca sa se tureze singur motorul, auzindu-l cum se strofoaca sa accelereze - eu fiind in treapta in acest timp si mentinand o viteza constanta.
In aceste situatii lasam un fum in urma cum nu am vazut la niciun fel de camion cat de vechi ar fi fost. Repet, fumul era albastrui, si NU negru.

Acele incercari de a se tura singur in timp ce eu mentineam o viteza constanta se produceau din ce in ce mai des, provocand un sunet metalic - de mi-am spus pe moment ca se freaca pistoanele pe uscat!
Ajung in Bacau, si hop mi se aprinde becul de ulei, pe fond galben (nu pe fond rosu). Stiam ca ulei are, il verificasem inainte de a pleca spre Buc si era optim, si nu imi explicam cum ramasese fara. Opresc imediat ce gasesc un loc pe dreapta, scot joja, este uscata. Ma duc si caut un magazin de piese, din fericire era unul chiar unde oprisem, cumpar 1l, il pun, astept 5 minute, joja la fel de uscata  :deadtongue:
Ma duc si mai cumpar unul, ma sfatuiesc cu baietii de la magazinul respectiv, si dupa ce il torn si pe al doilea joja arata minim. Ma duc si mai cumpar inca doua - dar nu cele recomandate pentru ca oricum dupa spusele baietilor inca 120 km pana la Iasi aveam sa il termin, deci iau tot Castrol dar mai ieftin, reusesc sa plec. Turnasem 3 litri de ulei si joja arata optim spre max.

Merg in acelasi chin si cu turatii de pana in 1500 rpm avand grija ca atunci cand da sa urce la 5000 sa bag 4 sau 5 si sa franez, sa nu cumva sa il las sa urce.
La Roman, dupa 40 km, mi se aprinde uleiul, joja uscata, noroc ca iar mi se aprinsese langa o sursa de ulei respectiv o statie MOL.
Torn bidonul de 1 l ramas din Bacau, tot uscata joja. Ma duc si mai cumpar un bidon de 4 litri, torn  1 litru, joja optim. Plec din Roman spre Iasi, nu mai spun cu ce efort ca nu imi permiteam sa opresc roata, pentru ca la relanti riscam sa se tureze in 5000 caz in care - dupa spusele celor de la magazinul de piese, ar fi prins ulei in cilindru distrugand motorul (uleiul nefiind suficient de comprimabil).
Dupa Roman, mai aveam 90 km pana la iasi - am mers 40 km in acelasi stil, deja ma saturasem de sunetul avariilor, de ce nu vedeam nimic in spate de la atata fum, cu 45 km inainte de a ajunge in Iasi (Tg Frumos) iar mi se aprinde uleiul. Nu-i problema, deja stiam lectia si oricum cumparasem 4 litri din care mai aveam 3.

Torn 2 litri, ajung la optim pe joja, ma rog sa ma tina pana in Iasi inca 45km ceea ce se si intampla. Cand ma uit in spate, teava de esapament plina de ulei, de asemenea tot spatele masinii plin de picaturi de ulei. Toate acele sesiuni in care brusc scoatea cate un tun imens de fum in numai cateva secunde era uleiul pe care il scuipa ori ca stropi, ori ca fum.
In total intre Bacau si Iasi (140 km) am consumat 7 litri de ulei, tot uleiul fiind evacuat pe esapament in situatiile descrise mai sus care apareau la tot pasul.

Cei cu care am discutat spun cu totii ca e turbo, pe care daca il inlocuiesc masina isi revine.

Ce ma puteti sfatui? Sunt sigur ca este o situatie intalnita nu numai la BMW ci la diesele cu Turbo in general.

Masina avea 78 000 cand am luat-o, acum are 81 si ceva.

Multumesc.
pai daca se duce turbo atunci tresa piarda/consume ulei,si sa ramana fara putere.Incearca sa o pui pe un tester vezi ce zice daca e turbina e belea ptr cas scumpe de reparat sau cumparat.

#9
StGermain

StGermain

    RL 118

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,517
  • Înscris: 04.04.2004
Stiu, am gasit in Germania la 900 fara TVA (TVA nu se plateste) plus piesa veche. Cred ca o sa merg pe varianta asta.

De faptul ca e turbo si nu altceva sunt aproape sigur, toti cei 4-5 mecanici cu care am vorbit pana acum mi-au spus ca este asta. Oricum inainte de a comanda piesa noua am s-o scot pe cea veche de pe masina ca sa confim ca intr-adevar cea de pe masina e rupta in bucati.

#10
Marius3k

Marius3k

    Rechin de stepă, "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,677
  • Înscris: 14.03.2006
Vorbeste cu mesterul CIPOS, poate te rezolva la juma' de pret daca o dai pe asta veche la schimb. ;)

#11
StGermain

StGermain

    RL 118

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,517
  • Înscris: 04.04.2004
Asa voi face - sa inteleg ca el imi poate aduce noua (si nu reconditionata)?

As vrea noua, si cu garantie (ultima data cand am cumparat un produs fara garantie in decembrie, uite ce s-a intamplat).

#12
Al3csutzul

Al3csutzul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,833
  • Înscris: 19.07.2006
cum s-a mai rezolvat daca s-a rezolvat!? stii eu am mers cu masina diesel fara turbina si mergea foarte greu atat ..abia treceam de 90 km/h incarcat dar nici una din simptomele tale 7 l de ulei + fum + turatii aiurea acuma depinde constructia motorului! eu am condus fara turbina Mercedes benz 311 CDI(Dubitza) oricum sper sa fie cat mai ieftin si sa se rezolvate cat mai curand!

#13
StGermain

StGermain

    RL 118

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,517
  • Înscris: 04.04.2004
Asta pentru ca probabil la tine turbo era probabil doar blocat si nu spart incat sa permita uleiului sa treaca in cilindri. Deci ungerea continua sa fie la parametri.

Ce demersuri am mai facut,
Am sunat in Germania la reprezentanta sa le cer un raspuns oficial, au raspuns verbal in felul urmator:

1. V-am dat masina pe societate, si nu pe persoana fizica, pe persoana fizica v-am fi acordat garantie;
2. Pentru ca v-am dat-o pe societate v-am scutit de TVA pe care nu mi l-ati dat (nu prea am inteles cu ce i-am incurcat ca nu i l-am dat, asta dpdv legal);
3. AAAA, si oricum sunteti din Romania, deci exclus;
Punctul 3 :lol: e de toata jena. Probabil s-au ars in diferite forme cu romanii. Oricum au spus-o destul de nesimtit.

Intre timp am mai abordat si alti mecanici, la tobe nu se umbla ci se vor curata singure dupa ce se repara masina. Trebuie plecat dupa inlocuire vreo 50 km de mers mai in forta si se curata toata.

Cineva avizat pe motoarele astea, care le face reparatii si revizii, a spus in primul rand ca la modelele astea se intampla foarte des sa pice turbinele, si in al doilea rand ca odata ce desface, este simplu sa isi dea seama daca este si altceva afectat, dar cel mai probabil nu este dupa simptomele pe care i le-am descris si dupa becul pe galben al uleiului.

Se va inlocui piesa propriuzisa, uleiul, filtrul de ulei, o garnitura, si inca un filtru de a carui denumire nu am mai auzit (probabil este ceva specific BMW).

Manopera dureaza o zi si costa pana in 500 lei la persoana respectiva avizata.

M-am interesat tot in Germania pentru piesa, as prefera sa iau una noua si cu garantie, chiar daca trebuie sa o trimit pe cea veche in schimb. Am inteles ca ajunge ca pret usor sub 1000 E.
Oricum primul pas este s-o scot pe asta stricata din motor, sa vedem cum arata si ce serie are pe ea (mi s-a spus din Germania ca e foarte importanta seria).


Va tin la curent.

#14
Al3csutzul

Al3csutzul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,833
  • Înscris: 19.07.2006
da totul se face la comanda pe serie si am impresia si seria de certificat ! oricum tine`ne la curent interanta si foarte nefericita chestia ce ai patit`o  te costa putzin toata treaba asta dar macar iti iei noua si stii o treaba! bafta

#15
StGermain

StGermain

    RL 118

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,517
  • Înscris: 04.04.2004
Dl Cipos mi-a comunicat ca intr-adevar se ocupa cu reconditionare si furnizare de turbo, cu exceptia acestui model de turbo provenit de pe motoarele de 163 CP, model turbo Mitsubishi. Se pare ca pentru acest model nu se gasesc componente aftermarket - astfel nu se poate face reconditionarea. Se putea, daca aveam oricare alt motor gen 12x CP, 136 CP, etc.
Turbo nou se poate aduce, si costa peste 1500 E, conform estimarilor aceleiasi persoane.


Mai cercetam, mai cautam, zilele astea il scoatem de pe masina, ne uitam la el, trimitem seria in DE, etc.

#16
Evergreen

Evergreen

    Proud "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,909
  • Înscris: 09.12.2004

View PostAl3csutzul, on 28th March 2010, 21:48, said:

seria de certificat
da seria da sasiu inteleg...da da ce seria de certefecat??? doar da sondaj?!??

#17
StGermain

StGermain

    RL 118

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,517
  • Înscris: 04.04.2004
S-a referit probabil la serie de pe piesa, iar prin seria de certificat s-a referit la seria de sasiu. Pentru ca de obicei seria de sasiu se citeste de pe certificat.

#18
Al3csutzul

Al3csutzul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,833
  • Înscris: 19.07.2006
da seria de sasiu ! hmm multzi multzi bani:(

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate