Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Mașini în România în anii '30-'60
Last Updated: Mar 06 2024 16:07, Started by
djl
, Mar 03 2010 10:26
·
3
#1
Posted 03 March 2010 - 10:26
Cam ce mărci și modele de mașini existau în România în anii '30-'60? Care erau mărcile și modelele mai răspândite?
Edited by djl, 03 March 2010 - 10:28. |
#4
Posted 19 April 2010 - 23:10
Un topic interesant: http://fiat.3xforum....ania_comunista/
|
#5
Posted 20 April 2010 - 16:15
Malaxa a fost un automobil românesc construit în 1945 la Reșița în fabricile industriașului român Nicolae Malaxa, al cărui nume îl poartă.
Proiectul autoturismului aparține unu grup de ingineri și tehnicieni de la uzinele A.S.A.M. și Malaxa din București și IAR din Brașov, conduși de ing. Petre Carp. Mașina avea un motor cu trei cilindri în stea, cu răcire forțată cu aer, capabil să dezvolte 30 de cai putere (după măsurătorile vremii). Soluția constructivă era "totul în spate", motorul formând un tot cu diferențialul și cutia de viteze. Greutatea motorului era de 80 kg iar ansamblul cu diferențialul și cutia de viteze ajungea la 150 kg. Pentru a asigura răcirea motorului, între plafon și acoperiș era lăsat un spațiu pentru canalizarea aerului necesar. Aerul era captat din față, de deasupra parbrizului și era canalizat prin acoperișul cu pereți dubli, cu ajutorul unui ventilator, care îl absorbea, dirijând o parte peste cilindri, iar restul la carburator. Viteza maximă era de 120 km/h. Malaxa oferea un nivel înalt de confort pentru vremea aceea și putea transporta până la șase persoane. Caroseria avea o formă aerodinamică, foarte elegantăla vremea ei, cu portbagajul în partea din față, sub capotă, unde se afla și roata de rezervă. Prinderea caroseriei pe șasiu se făcea prin tampoane de cauciuc. Consumul de benzină era de 10 l/100 km. Producția ei a fost oprită când sovieticii au decis să mute linia de asamblare în U.R.S.S., după ce un oficial de la Moscova aflat la Sofia, a fost transportat cu un automobil Malaxa și a rămas impresionat de performanțele acestuia. |
#6
Posted 20 April 2010 - 17:49
In perioada interbelica, conform istoricului Ioan Scurtu, in Bucuresti se puteau intalni masini Hispano-Suiza si Packard (printre cele mai elegante si cele mai scumpe ale vremurilor).
|
#7
Posted 24 April 2010 - 18:36
#8
Posted 01 July 2010 - 15:23
Anii 30 - 80% americane. In Bucuresti, in 1939, numarul inmatricularilor ajunsese la cel putin 20,200. Intr-adevar, Ford era raspandit, precum si Chevrolet, Plymouth ... in general marci mai ieftine desi bogatasii aveau masini super-luxoase: Maybach, Bentley, RR, Hispano-Suiza... Packard nu era cine stie ce. Era precum un A8 azi. La fel Cadillac.
1941-45 - au plecat cca 22000 masini din tara din cauza razboiului, au revenit cca 28000, din care foarte multe europene. Asta explica de ce multe antebelice care au supravietuit pana azi sunt modele europene care nu au fost atat de numeroase in Romania antebelica. 1945-47 - foarte putine masini importate, majoritatea americane, eg un lot de Packard Clipper pentru stat. 1948- anii 50 - foarte putine masini importate, prin care mentionam: - limuzine ZIS-110 - GAZ-M20 Pobeda (si in varianta 4x4) - GAZ-69 - cateva masini americane (Buick, Ford, Chevrolet) pentru persoane ffff importante - limuzine GAZ-12 ZIM - cateva Land Rover-uri englezesti prin '54-56 - 14 Tatre Tatraplan - cel putin o limuzina V8 SKODA VOS (care a supravietuit ca drezina - vezi prezentarea ei pe http://volganeagra.b...-skoda-vos.html - masini de ambasada si detinute de straini - FOARTE putine masini vestice (de exemplu, am vazut poze cu taxiu Mercedes nou nout in Bucuresti, in anii 50) "Omul de rand", daca avea ceva, avea motocicleta, sau in cel mai norocos caz o antebelica obosita. Daca avea pile, avea Pobeda. Dupa 1957 apar Skoda Octavia / Felicia si cateva (sub 200) Wartburg 311, si cateva Volga M21 si Moskvich 403/407. In 57 apare primul IMS, iar in 58 primele dubite TV. Dupa 1963/64 importul de masini creste semnificativ, atat comuniste cat si primele modele capitaliste, Fiat si Renault. Dupa 64/65 statul importa masini oficiale si din vest - in mod special Mercedes, si cateva Opel / Jeep (!). In mai 1966 sunt aproape 25,000 masini mici in reguinea Bucuresti, si cam 3000-7500 in fiecare regiuna a tarii. Motociciete peste 15000 in regiuna Bucuresti, statistice pentru restul tarii nu stiu dar nu stiu sa fi depasit 5000 in vreo regiune. |
#9
Posted 01 July 2010 - 21:00
Am gasit si poza cu Malaxa
Attached FilesEdited by albucatalin, 01 July 2010 - 21:19. |
#11
Posted 23 November 2010 - 18:17
Raspund de pe alt user, sper sa nu fie vreo problema. Studiez problema de mult timp si am avut acces la diverse surse de informatie. Am mai multe statistici oficiale despre importuri in anii 60. Faza cu masini exportate si importate in razboi se poate afla din ziare contemporane. Numarul masinilor pe reguine in 1966 se poate afla foarte usor uitundu-ne unde ajunsesera numerele de inmatriculare pe sistemul 1234-B. Recent am descoperit prin acest mod ca in regiunea Brasov erau peste 11000 masini si peste 8000 motociclete, spre exemplu.
djl, on 5th July 2010, 11:01, said: Adrian pt: de unde ai luat statisticle? A |
#12
Posted 12 December 2010 - 16:16
Familia mea a avut un Audi 225 roadster si un Chevrolet cu 8 locuri. Masini care bineinteles au fost luate de comunisti!
Edited by PenicilinaV, 12 December 2010 - 16:17. |
#13
Posted 12 December 2010 - 23:50
Dacă ai ceva poze din acea perioadă, te rog mult să le pui aici! Ar avea o valoare istorică mare!
|
#14
Posted 27 February 2011 - 04:47
Uitându-mă mai cu atenție la poza asta ... am văzut că mașina din poză e americană! Ce căuta pe la noi?
Attached Files |
#16
Posted 02 March 2011 - 22:31
Erau....
Ca de exemplu asta: IMG_0644.JPG 140.76K 418 downloads IMG_0645.JPG 153.42K 368 downloads IMG_0648.JPG 142.46K 356 downloads Buick Roadmaster '56, adus de nou in .RO. |
#17
Posted 03 March 2011 - 00:15
De ce nu o recondiționează?
Mașina alb cu albastru din postul pus de mine anterior s-ar putea să fie defapt un "Opel", nu o americană. |
#18
Posted 03 March 2011 - 16:39
E aproape gata!
Daca arunci o privire pe topicul meu cu "Comete killer", toata vara trecuta am consemnat operatiunile de asamblare finala, si toate "maruntisurile" care mi-au colorat viata, lucrand la ea. Tot in zona asta temporala, intra si dumnealui - care isi asteapta randul la intrat in lucru: Mercedes1a.jpg 188.19K 455 downloads Mercedes3a.jpg 174.44K 447 downloads |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users