Acumulatoare de caldura, rezervoare acumulare, Puffer
Last Updated: Feb 02 2024 21:12, Started by
maulica1
, Jan 15 2010 15:03
·
31
#4033
Posted 25 November 2015 - 17:19
gi0, on 25 noiembrie 2015 - 12:21, said:
In desenul postat de mine nu exista pompa de amestec , aceasta este inlocuita cu VTC . Bineinteles ca daca aveti pompa de amestec nu mai este nevoie de VTC . Puneti toate datele cand puneti o intrebare pentru a nu crea confuzii , va rog . Pompa de amestec(by-pass) setati-o sa porneasca peste 65*C , sau mai bine zis , nu lasati returul cazanului sub 65*C . Cu stima . Adevarat, nu a fost clar ce vrea sa intreb. Eu am intrebat de supapa/VTC DUPA Puffer... Edited by Calitri, 25 November 2015 - 17:34. |
#4034
Posted 25 November 2015 - 17:38
Daca doriti sa reduceti temperatura la radiatoare dupa puffer , puteti folosi VTA , dar sunt si opinii contra . Nu am auxit pe nimeni sa foloseasca VTC dupa puffer ...are cu totul alta destinatie .
Poate ar fi mai bine sa folositi o valvula cu trei cai motorizata , un VRG de la esbe de exemplu . |
#4035
Posted 25 November 2015 - 17:54
Sistemul ideal, dupa mine, ar arata cam asa:
ESBE CRC 111 (termoreglare climatica - temperatura in calorifere in functie de temperatura exterioara) si o vana cu 3 cai VRG131 DN 25. Robinet termostatic pe fiecare calorifer. Pompa secundara cu turatie variabila electronic (Grundfos Alpha 2L sau Wilo Yonos Pico 25/1-6). Edited by kolfleading, 25 November 2015 - 17:56. |
#4037
Posted 26 November 2015 - 23:10
Dragi colegi... niste pareri ar fi binevenite.
Sunt 2 saptamani de cand am montat pufferul. Momentan am automatizare "manuala", adica urmaresc cu 2 termometre temperatura tur si retur (doar cea de tur conteaza, returul e informativ) si pentru a creste temperatura pe tur, ridic pragul pragul termostatului de pe retur (care comuta intre pompa bypass si cea de puffer). Fac acest lucru deoarece nu am reglaj automat la admisie aer... este sertarul cenusarului pe care il deschid mai mult sau putin iar eu prefer sa il tin deschis cam 5cm. Vazand cum functioneaza sistemul cazan-puffer-pompe, am ajuns la concluzia ca cea mai simpla solutie este sa imping in puffer agent la 80-85 grade. Nu e nevoie de termostat diferential. Nu are agentul peste 80 grade, il invarte pompa bypass pana ii creste temperatura. Pentru boiler ar trebui termostat diferential, dar sunt eu acolo... Termostatul de tur este unul singur si e porneste pompa bypass. Initial e pe 40-50 grade dar dupa vad ca focul s-a terminat si e doar jar, il mut pe 75-80 pentru a nu merge pompa bypass degeaba. Ar mai trebui un termostat pentru gaze pe cos (cam scump) si acesta sa porneasca pompa bypass iar cel existent sa se ocupe de pompa pufferului/boilerului. Automatizarea electronica e in lucru, concep logica de functionare a fiecarei pompe si inca imi lipseste afisajul. Observatiile sunt urmatoarele: - se face destul de cald in camera tehnica (cazanul meu de caramida cu plita se pare ca radiaza destul de bine) - imi ia cam 4 ore sa umplu pufferul la 85 grade (merge si pompa radiatoarelor pentru ~ o ora si am incalzit si boilerul cam 120L pornind de la 40 grade) si am ars cam 25-30kg fag de anul trecut. - pufferul plin "ochi" se pare ca imi ofera cam 48 ore autonomie (sper), adica fac un foc la 2 zile. Termostatul din casa e pe 21 grade 17-7 si 18 grade restul deoarece nu suntem acasa, iar afara sunt cam -2 +4 grade. - daca nu il umplu, ar trebui sa fac foc in fiecare seara dupa cum observ. - am deja val cu sotia ca ce tot focaresc atata. Daca acum fac atata foc ce voi face la -15 grade? Oare ne ajung lemnele? - prima jumatate de ora de foc nu produce nimic deoarece aducem apa la peste 60 returul. - 3 avantaje sunt totusi: nu ma scol noaptea sa bag pe foc, dimineata e cald, la ora 18 cand venim acasa e cald.(iarna trecuta veneam acasa si erau 16 grade) Era o remarca a unui coleg pe care a primit-o din partea unui beneficiar nou de instalatie cu puffer: "Era mai bine inainte! Intr-o jumate de ora era cald in casa" Stim de ce... inainte de modernizare pompa impingea in circuit agent pornind de la 45-50 grade cand cupla termostatul de pe tur necontand ce temperatura are returul. Sfaturi? - daca bag in puffer doar agent la 75 ar fi pierderi mai mici? ( pe puffer/cazan) - daca fac foc aprig se duce mai multa caldura pe cos, daca las focul mai moale apa e recirculata mai mult timp. Care ar fi temperatura optima a gazelor pe cos sau care strategie ar fi mai buna? - daca fac foc mult timp se incinge cazanul si se incalzeste camera tehnica, iar temperatura sub 70grade (la racire dupa ce se stinge focul) se pierde deoarece nu e folosita. Edited by radurus, 26 November 2015 - 23:13. |
#4038
Posted 26 November 2015 - 23:56
Avand in vedere ca aveti un cazan de zidarie (pe care nu l-ati izolat) ar trebuie ca prioritatea sa fie pe incalzirea casei si doar surplusul de energie sa fie acumulat in puffer .
Cazanl acumuleaza si el , ce-i drept nu prea mult deoarece masa de acumulare nu este mare , pe care acumulare as folosi-o tot pentru incalzire , nu pentru puffer . Cazanul trebuia izolat complet , camera centralei nu este prioritara . Nu am retinut din ce este cosul si cum este facuta legatura intre cazan si cos . Sa vad daca gasesc schita d-voastra , sunt curios sa vad cum ati facut legaturile . Cu stima . Edited by gi0, 26 November 2015 - 23:59. |
#4039
Posted 27 November 2015 - 07:49
Cosul e din elemente de beton 30x30 cu interior 20x20 in care este un tub de inox diametru 18cm.
Nu este izolatie din vata intre tub si elementele din beton. La exterior este izolat cu 5cm polistiren. Racordul este din aluminiu flexibil. Totusi nu vad ce influenta ar avea cosul deoarece tirajul este ok. |
#4040
Posted 27 November 2015 - 12:17
Buna ziua....am un cazan PE peleti SI vreu Sa pun un puffer...se poate monta orizontal..???
|
#4041
Posted 27 November 2015 - 12:23
#4042
Posted 27 November 2015 - 13:12
Stiu ca am masurat o data si erau 150-170 grade. Dar mai incerc o data.
Nu are nici o problema, i-am dat foc intens 3-4 ore. Ce alta varianta as avea? Este racord la 90 grade destul de scurt (0.7m). Nu se preteaza o imbinare neflexibila. |
|
#4043
Posted 27 November 2015 - 15:38
radurus, on 27 noiembrie 2015 - 13:12, said:
Stiu ca am masurat o data si erau 150-170 grade. Dar mai incerc o data. Nu are nici o problema, i-am dat foc intens 3-4 ore. Ce alta varianta as avea? Este racord la 90 grade destul de scurt (0.7m). Nu se preteaza o imbinare neflexibila. Racordul de aluminiu este pentru hote si nu rezista la temperaturi inalte, schimba-l de urgenta cu unul din inox... TUB INOX.JPG 64.33K 33 downloads |
#4044
Posted 27 November 2015 - 20:55
Am mai masurat o data temperatura racordului la cos in functionare normala si este 155.
Este a treia iarna cu racordul de aluminiu si nu observ probleme de deformare de la temperaturi. Urmatorul va fi de inox si montat probabil pe alt cazan daca imi face probleme soba mea. Edited by radurus, 27 November 2015 - 21:04. |
#4045
Posted 27 November 2015 - 21:10
#4046
Posted 28 November 2015 - 06:50
Nu este un sfat, deci nu-l urmati: am folosit 5-6 ani record de aluminiu si nu am avut probleme. Doar ca in fiecare an era schimbat, deoarece devenea rigid.. In plus, aluminiul se topeste la vreo 540C, ceea ce nu vei avea pe cos! In plus, racordul de inox nu-l poti face cot de 90!
SFATUL ar fi acesta: burlan de tabla, facut la un atelier pe comanda! LE: acum 2-3 zile am cumparat un record de inox de 180mm si vanzatoarea mi-a spus ca are obligatia sa ma informeze (de fapt ca ar fi trebuit sa-mi dea chiar o hartie scrisa dar nu mai are printate) de faptul ca nu am voie sa fac cot la 90 din racordul de inox! Edited by richi_e, 28 November 2015 - 06:53. |
#4047
Posted 28 November 2015 - 07:18
Salutare ! vreau sa cumpar un puffer si am ceva nelamuriri . un puffer de 1000 l cu o serpentina , face fata un panou solar de 20 tuburi sa imi faca apa calda pe perioada de vara ? sau mai bine achizitionez puffer de 1000 l fara serpentina si schimb boilerul ACM 80 -100 l cu unul cu doua serpentine ?
|
|
#4048
Posted 28 November 2015 - 07:44
#4049
Posted 28 November 2015 - 13:58
nenea67, on 28 noiembrie 2015 - 07:18, said:
Salutare ! vreau sa cumpar un puffer si am ceva nelamuriri . un puffer de 1000 l cu o serpentina , face fata un panou solar de 20 tuburi sa imi faca apa calda pe perioada de vara ? sau mai bine achizitionez puffer de 1000 l fara serpentina si schimb boilerul ACM 80 -100 l cu unul cu doua serpentine ? Mai depinde si de numarul de persoane care folosesc acest boiler . Ce destinatie mai are pufferul ? Daca il folositi si pentru cazan ar trebui sa aiba doua serpentine sau va trebui sa achizitionati un al doilea boiler in functie de numarul de persoane din familie , care boiler trebuie conectat prin serpentine cu pufferul de 1000 de litri . Daca nu folositi acest puffer la un cazan pe lemne , nu cred ca are rost sa dati banii pe el . Sunt variante mai multe . Veniti cu mai multe detalii . Pentru un boiler de 200 litri cred ca si un panou cu 10 tuburi vidate este cam mare in toiul verii . Cu stima . |
#4050
Posted 28 November 2015 - 17:11
Ok , altceva voiam sa intreb ... daca un panou cu 20 tuburi vidate imi incalzeste apa pe timp de vara intr-un puffer de 1000l sau doar o face calaie . Puffer as vrea woody sau feroli , sunt mai acceptabile ca pret , vreau sa il folosesc pentru cazan dar daca tot dau bani pe el as vrea sa il cuplez si la un panou pentru ACM vara . Specific : boiler ACM am de 80l cu o serpentina cuplat acum la centrala , pe care urmeaza sa il cuplez la puffer ( apa calda furnizata de boilerul de 80 l imi e suficienta) . Intrebarea e ce cumpar ? Puffer cu o serpentina plus panou solar si folosesc boilerul ACM vechi cuplat la puffer - sau Puffer fara serpentina plus panou solar plus boiler ACM 80L cu doua serpentine pe care sa le cuplez una la puffer si una la panou .... preturile sunt aproximativ egale la ambele variante , putin mai mari la varianta 2 .
|
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users