Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii
 Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...
 Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor
 Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android
 

Acumulatoare de caldura, rezervoare acumulare, Puffer

* * * * * 3 votes
  • Please log in to reply
6261 replies to this topic

#3655
tudor32

tudor32

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,006
  • Înscris: 19.11.2008
Era o valoare orientativa 0 grade, pentru un scenariu mai rau! :)  Sigur ca o sa-l tin in camera tehnica, la aproximativ 20-22 grade

#3656
dredis2009

dredis2009

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 59
  • Înscris: 10.03.2013
Pt Ibadaca

Vezi documentatie la EUROSTER 11Z ,comanda 2 pompe
http://avantgarde.com.ro/e1100z.htm
http://www.celsiuspl...oster-11-z.html
una pt ACM si face ce vrei tu
una pt landomat si setezi temperatura la care vrei sa porneasca pompa, 70 grade, cind scade sub se opreste
are 2 senzori unul pe iesirea din centrala cit mai aproape, altul in ACM cit mai jos, sa faca toata apa calda
termostat de gaze arse care sa iti opreasca ventilatorul daca scade sub 170 grade.
Cu senzorul de fum e mai complicat pentru ca la pornire nu ai gaze arse calde, deci e oprit, poti pune un intrerup care sa sunteze senzorul adica sa puna motorul suflanteil pe direct pina aprinzi focul, apoi il lasi pe el sa opreasca cind scade temp gaze arse.
In conditi de avarie care se seteaza din euroster pornesc toate pompele
Gradient de temperatura varf-baza, pentru puffer,
exista euroster pentru puffer dar nu cred ca e nevoie, ar mai trebui o pompa, care sa incarce puff, dar la tine cea de la landomat iti incarca pufferele. Cind ai in centrala 80 grade in puffer sus sunt 78, cind si returul iti vine la 78 grade pe tur o sa ai 80 grade si se opreste pompa, dar centrala daca mai are flacara mai merge mai incalzeste si iti mai creste temp, deci temp setata o incerci astfel sa nu iti fiarba apa in cazan

View Postcmd, on 24 aprilie 2015 - 14:37, said:

Da, voi pune si acest termostat.
Crezi ca ar trebui sa pun pompa puffer - calorifere pe tur?
Tur centrala -puffer si tur puffer calorifere sunt una langa alta la puffer. Asta inseamna ca daca ambele pompe sunt pornite - apa va merge din cazan direct in radiatoare. Corect? Atasez si poza cu ambele tururi.

Mersi

Poti pune cazan-puffer pe retur, puffer calorifere pe tur.
Apa calda care vine din centrala si sunt pornite caloriferele merge la incalzirea lor, cind nu mai ai consum in calorifere se incarca pufferul, care are sa fie cald sus cu cit baga centrala

Edited by dredis2009, 04 May 2015 - 09:57.


#3657
dredis2009

dredis2009

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 59
  • Înscris: 10.03.2013

View Postggelu, on 28 aprilie 2015 - 14:06, said:

Posted Image Cred ca  cam am fost cam abrupt  in exprimare.  N-o lua ca o urechiala  ( sincer, a fost doar o opinie ) si hai sa revenim la o apelare colocviala.
Revenind la subiect : din pacate  cazanele cu buncar mare au si putere mare . Cele cateva exceptii pe care le stiu le-am enumerat in postul anterior.  O alta solutie ar fi un cazan de o putere mai mare ( de la 40 kW in sus ) . Acolo se pot gasi cazane cu buncare mai generoase .  Unul ar fi SolarBayer ( un Vigas facut in Germania ) .

La suprafata incalzita nu trebuie un cazan mai mare de 40kw si puffer de 2000l e suficient.
Cazanul consuma lemne cam ce putere are, eu consum minim 40 steri pe an, daca iei un cazan MARE MARE si consumul e pe masura. Cine incarca cazanul ? lemne lungi si grele, cu ardere lunga ca timp, stochezi in puffer care mai pierde si el, se mai pierde si in camera tehnica din instalatie si cazan si muncesti degeaba..........si daca trebuie sa faca sotia focul...............te pomeneste !!!!

Cazan mai mic care se incalzeste repede, daca ai asa izolatie buna , trebuie sa incalzesti odata si repede si usor, apoi doar cit pierde casa, restul merge in puffer .Lemnele se tot scumpesc, apar bricheti trebuie sa ne adaptam. Ca sa aduci un cazan mare la temp de funct optima iti trebuie mult mai mult.
Din experienta, cu mai putin de 2 focuri iarna nu scapi, sau un foc care tine de la 15 la 24....!
Poti creste puterea calorica a conbustibilului, si nu mai trebuie buncar biserica, pui amestec bricheti cu lemne, sau bricheti din aceia comprimati la cald maro la exterior, si ai acelasi rezultat cu un cazan mai mic.

View Postcmd, on 24 aprilie 2015 - 14:37, said:

Da, voi pune si acest termostat.
Crezi ca ar trebui sa pun pompa puffer - calorifere pe tur?
Tur centrala -puffer si tur puffer calorifere sunt una langa alta la puffer. Asta inseamna ca daca ambele pompe sunt pornite - apa va merge din cazan direct in radiatoare. Corect? Atasez si poza cu ambele tururi.

Mersi
Cum izolezi pufferul ?

Edited by dredis2009, 04 May 2015 - 10:37.


#3658
cmd

cmd

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 627
  • Înscris: 28.06.2004
E cu izolația originală pe el.

#3659
cmd

cmd

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 627
  • Înscris: 28.06.2004
Pentru sistemul de mai jos as pune un ventil termic amestec termostatat ESBE VTA 322-1 35-60*C. Recomandati altceva....
Multumesc anticipat

Attached Files



#3660
cheluakame

cheluakame

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,312
  • Înscris: 05.02.2010

View Postcmd, on 12 mai 2015 - 19:13, said:

Pentru sistemul de mai jos as pune un ventil termic amestec termostatat ESBE VTA 322-1 35-60*C. Recomandati altceva....
Multumesc anticipat
Foloseste VTC, nu VTA.
VTA-ul are pierderi mari de sarcina (peste 7-10 kw nu il recomand, sau cel putin nu doar una), deci debit mic al pompei.

#3661
cmd

cmd

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 627
  • Înscris: 28.06.2004

View Postcheluakame, on 12 mai 2015 - 21:05, said:

Foloseste VTC, nu VTA.
VTA-ul are pierderi mari de sarcina (peste 7-10 kw nu il recomand, sau cel putin nu doar una), deci debit mic al pompei.

Te referi la asa ceva http://melindainstal...776614-10820557  
Daca felul in care functioneza VTA si VTC e conform desenului, atunci pare logic ca VTA sa aiba pierderi mai mici din moment ce flow-ul se face pe calea directa. Unde gresesc?

P.S. Observ ca inclusiv pe net la magazine e mare confuzie intre vana cu trei cai si ventil termic amestec (sau poate n-am inteles eu corect principiul de functionare).

Attached Files


Edited by cmd, 12 May 2015 - 21:53.


#3662
gi0

gi0

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,969
  • Înscris: 04.12.2009
O vana cu trei cai este un minisistem de schimbare a treselului de circulatie a fluidului,de directionare catre o alta cale.
Ventilul termomecanic,in functie de temperatura calculata pentru deschidere,amestecain cazul nostru,apa aflata la doua temperaturi diferite si le omogenizeaza.Nu directioneaza pe alta cale,ci deschide sau inchide ventilul,in functie de temperatura apei din cazan,deci din cazan.Cu cat apa este mai calda,cu atat termoventilul se deschide mai mult permitand circulatia lichidului mai rece.
Desenul postat este gresit.VTC circula pe traseul principal apa calda,de fapt intoarce in retur,recircula apa din cazan pana la temperatura stabilita de producator,si abia pe urma permite amestecul.Practic,daca putem spune asa,VTC asigura o temperatura ridicata in cazan,minim 60*C,iar VTA limiteaza temperatura maxima,stabilita de producator,deci participa tot la un amestec,dar cu limitare maxima,nu minima.
Deci VTC nu lasa apa sa scada temperatura sub...60*C,VTA nu lasa temperatura sa creasca peste...60*C,ca si exemplu.
Dar,in ambele cazuri,montati pe tubulatura VTA sau VTC  cu o jumatate de marime mai mare decat tubulatura,tocmai pentru a mai scadea din pierderile hidraulice.
Va rog sa verificati informatiile de la producatorul esbe si veti sti sigur ce si cum sa alegeti deoarece vati gasi si scheme de instalare foarte clare.

O vana cu trei cai este un minisistem de schimbare a treselului de circulatie a fluidului,de directionare catre o alta cale.
Ventilul termomecanic,in functie de temperatura calculata pentru deschidere,amestecain cazul nostru,apa aflata la doua temperaturi diferite si le omogenizeaza.Nu directioneaza pe alta cale,ci deschide sau inchide ventilul,in functie de temperatura apei din cazan,deci din cazan.Cu cat apa este mai calda,cu atat termoventilul se deschide mai mult permitand circulatia lichidului mai rece.
Desenul postat este gresit.VTC circula pe traseul principal apa calda,de fapt intoarce in retur,recircula apa din cazan pana la temperatura stabilita de producator,si abia pe urma permite amestecul.Practic,daca putem spune asa,VTC asigura o temperatura ridicata in cazan,minim 60*C,iar VTA limiteaza temperatura maxima,stabilita de producator,deci participa tot la un amestec,dar cu limitare maxima,nu minima.
Deci VTC nu lasa apa sa scada temperatura sub...60*C,VTA nu lasa temperatura sa creasca peste...60*C,ca si exemplu.
Dar,in ambele cazuri,montati pe tubulatura VTA sau VTC  cu o jumatate de marime mai mare decat tubulatura,tocmai pentru a mai scadea din pierderile hidraulice.
Va rog sa verificati informatiile de la producatorul esbe si veti sti sigur ce si cum sa alegeti deoarece vati gasi si scheme de instalare foarte clare.

Attached Files



#3663
cmd

cmd

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 627
  • Înscris: 28.06.2004
Pentru poza de mai jos descrierea de functionare este: "La o temperatura de cca. 63°C, bypass-ul este închis (calea B-AB) și se redeschide la o temperatură de cca. 55°C."
Este un VTC sau un VTA - deoarece vanzatorul il numeste VTC. Valorile kvs sunt ok? Observ totusi ca kvs este mai mare pe bypass decat pe tranzit.
Multumesc

Attached Files

  • Attached File  vana.jpg   78.73K   31 downloads


#3664
ady69

ady69

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 642
  • Înscris: 05.11.2005
unul este vana  termica de amestec exemplu aici http://www.esbe.eu/h...s/vta320-vta520 careia ii poti seta niste plaje de functionare ca are posibilitatea de reglare manuala cu mai multe trepte si alta e ceea ce prezinti tu caci este clar un ventil termic de amestec fara posibilitatea de reglare caci are niste parametri standard din fabricatie ce nu pot fi modificati decat daca are posibilitatea schimbarii bulbului termic din interior ca la esbe vtc 511
adica ce sa o dam cotita cu vana o poti regla tu ca de aia i se spune vana,poti regla cu manuta propriePosted Image si alta este ventilul caruia nu ii poti face nimic ca e din fabricatie setat cu o singura plaja de functionare

Edited by ady69, 13 May 2015 - 10:31.


#3665
cmd

cmd

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 627
  • Înscris: 28.06.2004
Eu nu vorbeam de posibilitatea de reglare ci de modul de funcționare. Teplomix ul de mai sus poate îndeplini rolul de amestec intre puffer și calorifere?



View Postcmd, on 13 mai 2015 - 09:16, said:

Pentru poza de mai jos descrierea de functionare este: "La o temperatura de cca. 63°C, bypass-ul este închis (calea B-AB ) și se redeschide la o temperatură de cca. 55°C."
Este un VTC sau un VTA - deoarece vanzatorul il numeste VTC. Valorile kvs sunt ok? Observ totusi ca kvs este mai mare pe bypass decat pe tranzit.
Multumesc



#3666
ady69

ady69

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 642
  • Înscris: 05.11.2005
intre puffer si calorifere este recomandat sa folosesti o vana cu control manual si nu un ventil termic de amestec,ventilul termic de amestec il folosesti pentru a controla temperatura minima a apei ce circula intre un cazan si instalatia de calorifere pentru a il proteja de rugina in loc de pompa de bypass caci este o varianta mai eficienta si mai sigura,iti recomand o vana cu control rotativ manual sau eventual controlata de un servomotor ce poate fi legat la un controler sau un termostat de ambient

#3667
cmd

cmd

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 627
  • Înscris: 28.06.2004

View Postgi0, on 13 mai 2015 - 00:03, said:

O vana cu trei cai este un minisistem de schimbare a treselului de circulatie a fluidului,de directionare catre o alta cale.
Ventilul termomecanic,in functie de temperatura calculata pentru deschidere,amestecain cazul nostru,apa aflata la doua temperaturi diferite si le omogenizeaza.Nu directioneaza pe alta cale,ci deschide sau inchide ventilul,in functie de temperatura apei din cazan,deci din cazan.Cu cat apa este mai calda,cu atat termoventilul se deschide mai mult permitand circulatia lichidului mai rece.
Desenul postat este gresit.VTC circula pe traseul principal apa calda,de fapt intoarce in retur,recircula apa din cazan pana la temperatura stabilita de producator,si abia pe urma permite amestecul.Practic,daca putem spune asa,VTC asigura o temperatura ridicata in cazan,minim 60*C,iar VTA limiteaza temperatura maxima,stabilita de producator,deci participa tot la un amestec,dar cu limitare maxima,nu minima.
Deci VTC nu lasa apa sa scada temperatura sub...60*C,VTA nu lasa temperatura sa creasca peste...60*C,ca si exemplu.
Dar,in ambele cazuri,montati pe tubulatura VTA sau VTC  cu o jumatate de marime mai mare decat tubulatura,tocmai pentru a mai scadea din pierderile hidraulice.
Va rog sa verificati informatiile de la producatorul esbe si veti sti sigur ce si cum sa alegeti deoarece vati gasi si scheme de instalare foarte clare.


Daca ne uitam la desen si la VTC511 - sensurile de curgere VTC sunt indicate la fel in ambele...

View Postady69, on 13 mai 2015 - 10:48, said:

intre puffer si calorifere este recomandat sa folosesti o vana cu control manual si nu un ventil termic de amestec,ventilul termic de amestec il folosesti pentru a controla temperatura minima a apei ce circula intre un cazan si instalatia de calorifere pentru a il proteja de rugina in loc de pompa de bypass caci este o varianta mai eficienta si mai sigura,iti recomand o vana cu control rotativ manual sau eventual controlata de un servomotor ce poate fi legat la un controler sau un termostat de ambient

VTA zici ca protejeaza la rugina - buna asta. O sa vorbesc cu batranu' sa-si monteze una la dacie...Posted Image

#3668
ady69

ady69

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 642
  • Înscris: 05.11.2005
deci ventilul termic de maestec il folosesti intre cazan si puffer pe tur iar apoi de la puffer catre instalatia de calorifere poti veni cu vta ul acela de amestec manual caci de vta 520 sau vta 320 era vorba acolo dar sincer ar fi mai ok sa folosesti acest tip de vana scuze daca iti arat numai esbe dar eu asta am momentan in instalatie cu servomotor si un controler atasat http://www.planetaec...ai-11-2-7452685

View Postcmd, on 13 mai 2015 - 10:54, said:

Daca ne uitam la desen si la VTC511 - sensurile de curgere VTC sunt indicate la fel in ambele...



VTA zici ca protejeaza la rugina - buna asta. O sa vorbesc cu batranu' sa-si monteze una la dacie...Posted Image
VTC 511 despre el vorbeam

#3669
lbadaca

lbadaca

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,045
  • Înscris: 14.07.2008
E adevarat ca vanele de amestec cu servomotor se cam blocheaza in timpul perioadelor de nefolosire (vara de exemplu) ? Cel putin asa a sustinut instalatorul meu de nenumarate ori inainte sa modific instalatia si astfel am montat vane manuale. Pe vremea aia (prin noiembrie 2014) nu prea stiam cu ce se mananca aceste vane motorizate si instalatorul m-a convins ca nu sunt foarte fiabile, ca sunt scumpe si ca imi trebuie un "automatist" bun (care lucreaza pe "bani multi").

Edited by lbadaca, 13 May 2015 - 11:12.


#3670
cmd

cmd

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 627
  • Înscris: 28.06.2004

View Postlbadaca, on 13 mai 2015 - 11:09, said:

E adevarat ca vanele de amestec cu servomotor se cam blocheaza in timpul perioadelor de nefolosire (vara de exemplu) ? Cel putin asa a sustinut instalatorul meu de nenumarate ori inainte sa modific instalatia si astfel am montat vane manuale. Pe vremea aia (prin noiembrie 2014) nu prea stiam cu ce se mananca aceste vane motorizate si instalatorul m-a convins ca nu sunt foarte fiabile, ca sunt scumpe si ca imi trebuie un "automatist" bun (care lucreaza pe "bani multi").

SI folosesti una manuala - fara motoras? Asta insemna ca o sa ai si variatii de temperatura la iesire - nu o sa fie temperatura fixa? Cum procedezi in cazul asta? Mergi tot timpul si reglezi? Nu e mai simplu sa pui un robinet de bypass intre tur si retur, deschis astfel incat sa se amestece putin turul cu returul la iesire......?
Din cauza asta ma feresc de automatizari si alte briz-brizuri. Se pot defecta mai usor.

#3671
lbadaca

lbadaca

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,045
  • Înscris: 14.07.2008

View Postcmd, on 13 mai 2015 - 11:21, said:



SI folosesti una manuala - fara motoras? Asta insemna ca o sa ai si variatii de temperatura la iesire - nu o sa fie temperatura fixa? Cum procedezi in cazul asta? Mergi tot timpul si reglezi? Nu e mai simplu sa pui un robinet de bypass intre tur si retur, deschis astfel incat sa se amestece putin turul cu returul la iesire......?
Din cauza asta ma feresc de automatizari si alte briz-brizuri. Se pot defecta mai usor.
Nu reglez tot timpul; am facut initial asta, prin tatonare, pana am gasit pozitia potrivita a robinetului vanei. Am fixat iesirea la aprox. 45 grade si am o variatie intre +5 grade (cand apa din puffer e fierbinte 80-85 grade) si -5 grade (cand apa din puffer e mai rece) , ceea ce nu consider ca e o problema.
Ce zici tu cu robinetul nu e acelasi lucru cu vana manuala ? Vanele automate nu sunt un "must have" dar vad pe aici pe forum ca sunt la moda si ma gandeam si eu sa intru "in randul lumii". E precum aerul conditionat la masini; merge si manual si automat.

Edited by lbadaca, 13 May 2015 - 11:37.


#3672
ady69

ady69

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 642
  • Înscris: 05.11.2005
eu unul cred ca modelul cel mai bun este cel pliat pe consumul casei tale in materie de energie,consum de lemne dorinta de confort caci totul se reduce la economie in ziua de azi ,as vrea sa aflu de la userii mai vechi al acestor tipuri de instalatii despre cum s-au comportat sistemele lor si sa dea detalii despre automatizarile proprii

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate