Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Acumulatoare de caldura, rezervoare acumulare, Puffer
#3349
Posted 14 January 2015 - 17:43
leonardusius, on 14 ianuarie 2015 - 13:15, said:
Buna, Asa relativ, pentru ca nu am cum sa masor volumul de apa din instalatie, ce vas de expansiune mi-ar trebui pentru o centrala pe lemne de 35kw (soba teracota cu serpentina) si 10 calorifere, fara boiler ACM, doar incalzire. Distanta pana la cel mai departat calorifer 15 metri. Va multumesc. -Daca pierderile sunt asa mari ori ai casa prea mare ori nu-i izolata, ori ambele! -Ce vrei tu se cheama cazan si nu soba! |
#3350
Posted 14 January 2015 - 17:59
Hai ca deja e aratura...vasul la gaz e dimensionat pentru o instalatie "medie", aproximata, SI pentru anumite temperaturi de lucru in AT, nu asa se.pune problema.
Ca idee, si boilerul necesita VE, unul de 100 cam 10-12l....90% din aia pe care ii srtiu eu nu au vas ai multi au racirduri flexibile si nu bubuie, tin vasul la max, il raceac de tot, apoi il baga in priza iar,.etc.... Nu bubuie instalatiile asa usor cum credeti, asta nu inseamna ca vasul nu e necesar.... Referitor la.soba...randamentul, temp.la.cos,.etc...tin.de soba si utilizare, daca faci tot soba ca aia si bagi registtu nu castigi mare branza... "Modificata", ala e cuvantul care face diferenta...vrea sa spun ca e o idee buna un foc in loc de 3 DAR nu doar in registru sta diferenta la randament...daca sobele tale ar avea randament normal economia nu ar fi atat de.mare...consumul il da casa, izolatia, apoi randametrul sobei...registrul singur "poate" mai recupereaza ceva daca soba e puscarie...altfel registrul e doar un mod de a cara energia sin camera.cu soba in capatul celalalt al casei. In aceeasi logica, desi gazul e mai acump decat lemnul, e rorusi ok..sunt colegi care consuma.la.220mp gaz de.4,5-5.5 milioane....ceea.ce.e.superok...dar ei consuma.atat pt simplul fapt ca au 25 cm.polistiren sub casa, 20 pe casa, 30-40 vata la.acoperis, geamuri bune samd.... Daca ar arde lwmne ar.conauma probabil in valoare.de.300-400 pe luna, la lemn ai si pierderi mai mari, obtii mai greu T perfect constant samd... Deci nu gazul.e scump, nu registrul face soba buna, etc....ci in primul rand casa trebuie izolata pt a micsora.nevoia de caldura, apoi sobele facute cu cap...ca e una.cu registru sau 3 fara, diferenta.e.de.comoditate in exploatare, de uniformitate a.temperaturii si putin spre mediu la consum total dar nicidecum.sa.nu crezi ca in aceeasi casa lucrurile.vor.sta.extrem.de.diferit daca abordezi problema.atat de.simplist... In fine, probabil ca un vas de.40-50 litri e ok...ala e cea mai mica problema, cea.mai ieftina.si.usor.de.rezolvat, costa 300.lei... |
#3351
Posted 15 January 2015 - 01:08
lbadaca, on 12 ianuarie 2015 - 22:55, said:
Ok, dar in functie de ce alegem presiunea de lucru a instalatiei, sa zicem la o casa D+P+M ? De ce 1 si nu 1,5 sau 0,8 ? Cum determinam presiunea minima necesara ? Am observat ca, uzual, instalatorii baga cam 1,5 in instalatii (probabil ca sa mearga la sigur). Atata am si eu si (nu stiu daca are legatura sau nu) dar daca instalatia prinde un pic de aer nu-mi mai merg trei radiatoare de la etaj, cele mai indepartate de distribuitor. Sau fenomenul asta n-are legatura cu presiunea si s-ar petrece la orice presiune ? ? Care sunt avantajele/dezavantajele unei presiuni de 1 sau 1,5 in instalatie ? Merge mai bine instalatia cu o presiune mai mare ? |
#3352
Posted 15 January 2015 - 02:34
Nu stiu daca e asa, dar ma gandesc ca o presiune mai mare in instalatie asigura o circulatie si o incalzire mai bune, fortand si radiatoarele mai indepartate.
|
#3353
Posted 15 January 2015 - 03:27
De ce ar conta daca circuitul e inchis?presiunea de circulatie, cea care are legatura cu "ultimul radiator" n-o face pompa? Ar insemna ca la circuitele cu vas deschis n-ar merge nimic bine...
|
#3354
Posted 15 January 2015 - 06:42
lbadaca, on 15 ianuarie 2015 - 01:08, said: ? Care sunt avantajele/dezavantajele unei presiuni de 1 sau 1,5 in instalatie ? Merge mai bine instalatia cu o presiune mai mare ? |
#3355
Posted 15 January 2015 - 08:24
gi0, on 14 ianuarie 2015 - 17:38, said:
@leonardiusus,ma faci sa rad.Nu am auzit pe nimeni sa cumpere centrale pe gaz in functie de cati litri de apa vor fi pe instalatie... Orice centrala se cumpara in functie de necesarul termic plus un adaus,in functie de tipul instalatiei de incalzire..Pai ce se intampla daca mai fac o camera iar centrala, ca si putere e buna,dar vasul deexpansiune din centrala este mic,iau alta?? Cu stima? Nu mai rade, nu te supara. Daca nu intelegi sensul, mai bine...lasa. Exact ironia asta o afirmam si eu: ca nimeni nu-si schimba vasul de exansiune de la centrala pe gaz, dupa ce-si face instalatia. Ca inainte nu are cum sa stie cat volum va avea la final per total. Vasul de la centrala e standard incorporat. Deci vroiam sa spun ca dimensionarea vasului functie de instalatie, e ceva relativ....... sandy76, on 14 ianuarie 2015 - 17:43, said:
-Asa relativ... de unde scoti 35 kw, dintr-o soba, ai calculat pierderile casei si atata i-ti da? -Daca pierderile sunt asa mari ori ai casa prea mare ori nu-i izolata, ori ambele! -Ce vrei tu se cheama cazan si nu soba! Cand zic 35 Kw atata e ! Da, casa e mare si neizolata si are si mansarda. OK ??? |
#3356
Posted 15 January 2015 - 08:45
parintele, on 14 ianuarie 2015 - 17:59, said:
Hai ca deja e aratura...vasul la gaz e dimensionat pentru o instalatie "medie", aproximata, SI pentru anumite temperaturi de lucru in AT, nu asa se.pune problema. Ca idee, si boilerul necesita VE, unul de 100 cam 10-12l....90% din aia pe care ii srtiu eu nu au vas ai multi au racirduri flexibile si nu bubuie, tin vasul la max, il raceac de tot, apoi il baga in priza iar,.etc.... Nu bubuie instalatiile asa usor cum credeti, asta nu inseamna ca vasul nu e necesar.... Referitor la.soba...randamentul, temp.la.cos,.etc...tin.de soba si utilizare, daca faci tot soba ca aia si bagi registtu nu castigi mare branza... "Modificata", ala e cuvantul care face diferenta...vrea sa spun ca e o idee buna un foc in loc de 3 DAR nu doar in registru sta diferenta la randament...daca sobele tale ar avea randament normal economia nu ar fi atat de.mare...consumul il da casa, izolatia, apoi randametrul sobei...registrul singur "poate" mai recupereaza ceva daca soba e puscarie...altfel registrul e doar un mod de a cara energia sin camera.cu soba in capatul celalalt al casei. In aceeasi logica, desi gazul e mai acump decat lemnul, e rorusi ok..sunt colegi care consuma.la.220mp gaz de.4,5-5.5 milioane....ceea.ce.e.superok...dar ei consuma.atat pt simplul fapt ca au 25 cm.polistiren sub casa, 20 pe casa, 30-40 vata la.acoperis, geamuri bune samd.... Daca ar arde lwmne ar.conauma probabil in valoare.de.300-400 pe luna, la lemn ai si pierderi mai mari, obtii mai greu T perfect constant samd... Deci nu gazul.e scump, nu registrul face soba buna, etc....ci in primul rand casa trebuie izolata pt a micsora.nevoia de caldura, apoi sobele facute cu cap...ca e una.cu registru sau 3 fara, diferenta.e.de.comoditate in exploatare, de uniformitate a.temperaturii si putin spre mediu la consum total dar nicidecum.sa.nu crezi ca in aceeasi casa lucrurile.vor.sta.extrem.de.diferit daca abordezi problema.atat de.simplist... In fine, probabil ca un vas de.40-50 litri e ok...ala e cea mai mica problema, cea.mai ieftina.si.usor.de.rezolvat, costa 300.lei... Ai dreptate in general; totusi izolatia nu este ''mama problemei'' cum cred unii; desi e foarte importanta. Ci randamentul instalatiei de incalzire. Am specificat clar: instalatie fara boiler pentru Apa calda menajera ! Gazul e scump si va fi si mai scump....trebuie sa privesti problema si putin mai ....geopolitic (nu numai). Lemnul si el se va mai scumpi. Ideea e ca pe sobele astea se poate arde excelent si carbune. Asta va fi viitorul, cred eu, in trendul actual. Rog mult audienta sa nu mai considere apriori pe oricine posteaza prima oara un ''noob'': am experienta cu toate tipurile de centrala posibile si am ramas la cea mai buna varianta- soba teracota centrala termica ! 1. Am in toate camerele sobe clasice de teracota la care fac focul de 45 de ani. Dezavantaj: mizerie cu lemnele/cenusa, probleme cu adusu, taiatu, claditu, caratu, etc...., incomod sa te ridici din pat la fiecare 3-4 ore sa bagi peste tot pe foc. Avantaj: merge si cu lemne ude la maxim, daca pui unu/doua uscate dedesupt. 2. Centrala termica gaz. Avantaj: comoditate, curatenie, automatizare, etc....Dezavantaj: cost foarte mare la suprafete mari. De departe ar fi cea mai buna metoda pentru cine are bani. 3 Sobe teracota cu arzator gaz. Avantaje: Relativa comoditate in exploatare, curatenie. Dezavantaje: consum fenomenal si randament foarte mic. Facturi mari de tot si caldura putina. Majoritatea au renuntat la ele desi dupa lovilutie era invazie.... 4. Centrala clasica pe lemne, fara gazeificare. Avantaje: curatenie, randament bun. Dezavantaje: din 2 in 2 ore trebuie sa te scoli din pat sa bagi pe foc in pivnita; acolo se face sauna fara rost si-ti mai strica si .....muraturile. Nu functioneaza cu lemne ude/peste umiditatea ceruta. Asta este si motivul pentru care am renuntat. Practic ce castigi cu randamentu' pierzi la lemne, deci esti tot acolo. Ca sa-ti cumperi lemne uscate te costa efectiv dublu (adica la noi 3000RON), inacceptabil. Toate lemnele taiate in anul respectiv au umiditate foarte mare. 5. centrala termica cu gazeificare. Randamentul cel mai bun. Dezavantaj: incalzesti aiurea un loc fara rost, si nu merge cu lemne ude.....Brichetii de orice fel iasa din ecuatie pentru cetateanul de rand, la cat de scumpi sunt. Mentionez ca am avut toate felurile de centrale de mai sus si stiu problemele. Acum va rog sa privit problema din perspectiva omului de rand, care cu chiu cu vai are 1000RON salar in mana si nu de pe scaunul nu-stiu-cui multimilionar.....Evident ca izolatia face mult dar nu rezolva problema...... Multe multumiri. Edited by leonardusius, 15 January 2015 - 08:47. |
#3357
Posted 15 January 2015 - 09:09
leonardusius, on 15 ianuarie 2015 - 08:45, said:
Ai dreptate in general; totusi izolatia nu este ''mama problemei'' cum cred unii; OK, revenind la "buba" cu vasul de expansiune, acest vas trebuie raportat la volumul de apa din instalatie. Tu... cata apa ai in instalatie? (macar cu aproximatie...) |
#3358
Posted 15 January 2015 - 09:19
costicucu, on 15 ianuarie 2015 - 09:09, said:
Cu tot respectul pentru cei 45 ani de focarit... trebuie sa-ti spun ca -totusi- izolatia este mama problemei. Dupa ce ai sa izolezi... ai sa faci si tu diferenta. OK, revenind la "buba" cu vasul de expansiune, acest vas trebuie raportat la volumul de apa din instalatie. Tu... cata apa ai in instalatie? (macar cu aproximatie...) Din ce am calculat si estimat, in jur de 100 litri maxim ! Revenind la focareala si izolatie, rog mai incet; am experiente si cu case izolate/termopane la care am focarit inainte si dupa si nu este castigul atat de mare cum se crede; totusi este vizibil. Amortizarea schimbarii tocariei + izolatie mai merge la case mici (in jur de 5-10 ani), dar la case mari, te arunca undeva la peste 20 de ani, daca nu mai bine. Multumesc de raspuns. |
|
#3359
Posted 15 January 2015 - 09:29
#3360
Posted 15 January 2015 - 09:45
#3361
Posted 15 January 2015 - 11:10
leonardusius, on 15 ianuarie 2015 - 08:45, said:
1. Am in toate camerele sobe clasice de teracota la care fac focul de 45 de ani. Dezavantaj: mizerie cu lemnele/cenusa, probleme cu adusu, taiatu, claditu, caratu, etc...., incomod sa te ridici din pat la fiecare 3-4 ore sa bagi peste tot pe foc. Avantaj: merge si cu lemne ude la maxim, daca pui unu/doua uscate dedesupt. Adica, si eu am bunici care se incalzesc cu teracota, insa mai mult de 3 focuri pe zi (cand a fost -20*C) nu au facut. In rest, de cele mai multe ori, 2 focuri sunt suficiente, unul dimineata si unul seara. leonardusius, on 15 ianuarie 2015 - 08:45, said:
2. Centrala termica gaz. Avantaj: comoditate, curatenie, automatizare, etc....Dezavantaj: cost foarte mare la suprafete mari. De departe ar fi cea mai buna metoda pentru cine are bani. leonardusius, on 15 ianuarie 2015 - 08:45, said:
3 Sobe teracota cu arzator gaz. Avantaje: Relativa comoditate in exploatare, curatenie. Dezavantaje: consum fenomenal si randament foarte mic. Facturi mari de tot si caldura putina. Majoritatea au renuntat la ele desi dupa lovilutie era invazie.... leonardusius, on 15 ianuarie 2015 - 08:45, said:
4. Centrala clasica pe lemne, fara gazeificare. Avantaje: curatenie, randament bun. Dezavantaje: din 2 in 2 ore trebuie sa te scoli din pat sa bagi pe foc in pivnita; acolo se face sauna fara rost si-ti mai strica si .....muraturile. Nu functioneaza cu lemne ude/peste umiditatea ceruta. Asta este si motivul pentru care am renuntat. Practic ce castigi cu randamentu' pierzi la lemne, deci esti tot acolo. Ca sa-ti cumperi lemne uscate te costa efectiv dublu (adica la noi 3000RON), inacceptabil. Toate lemnele taiate in anul respectiv au umiditate foarte mare. Cat despre lemne, eu zic ca unele cumparare prin martie si tinute afara in bataia vantului si a soarelui, dar ferite de ploaie vor fi acceptabile pentru ars in iarna ... leonardusius, on 15 ianuarie 2015 - 08:45, said:
5. centrala termica cu gazeificare. Randamentul cel mai bun. Dezavantaj: incalzesti aiurea un loc fara rost, si nu merge cu lemne ude.....Brichetii de orice fel iasa din ecuatie pentru cetateanul de rand, la cat de scumpi sunt. Brichete de rumegus, zona de vest - 400 ron/tona. In plus, mult magazine mari de bricolaj au avut brichete din resturi vegetale pe la 350-400 ron/tona. leonardusius, on 15 ianuarie 2015 - 08:45, said:
Mentionez ca am avut toate felurile de centrale de mai sus si stiu problemele. Acum va rog sa privit problema din perspectiva omului de rand, care cu chiu cu vai are 1000RON salar in mana si nu de pe scaunul nu-stiu-cui multimilionar.....Evident ca izolatia face mult dar nu rezolva problema...... Multe multumiri. A, si daca spuneti ca atat cu teracota cat si cu centrala clasica bagati din 2 in 2 ore, cu teracota cu serpentina cum va fi? Eu imi permit sa va dau un singur sfat, testat si care da rezultate. Puneti minim 20 cm vata de sticla la izolatia tavanului/acoperisului, acolo se pierde cea mai multa caldura la casele vechi. Peretii au cate 30-40 cm dar tavanul rar depaseste 15 cm. leonardusius, on 15 ianuarie 2015 - 09:19, said:
Din ce am calculat si estimat, in jur de 100 litri maxim ! Revenind la focareala si izolatie, rog mai incet; am experiente si cu case izolate/termopane la care am focarit inainte si dupa si nu este castigul atat de mare cum se crede; totusi este vizibil. Amortizarea schimbarii tocariei + izolatie mai merge la case mici (in jur de 5-10 ani), dar la case mari, te arunca undeva la peste 20 de ani, daca nu mai bine. Multumesc de raspuns. Daca schimbarea geamurilor si 10 cm polistiren pe pereti este considerata izolatie, atunci da, nu se va observa diferenta. |
#3362
Posted 15 January 2015 - 11:35
cheluakame, on 15 ianuarie 2015 - 11:10, said:
Daca schimbarea geamurilor si 10 cm polistiren pe pereti este considerata izolatie, atunci da, nu se va observa diferenta. Geamuri care chiar se inchid si etanseaza cat de cat, adica cel mai ieftin termopan... pana la urma, impreuna cu un 10 cm de polistiren pe pereti... chiar conteaza! Acum 20 ani cine punea 10 cm polistiren era considerat plecat de pe orbita, cine pune acum... e degeaba. Edited by costicucu, 15 January 2015 - 11:36. |
#3363
Posted 15 January 2015 - 11:49
costicucu, on 15 ianuarie 2015 - 11:35, said:
...Florine... hai ca si tu te alinti Geamuri care chiar se inchid si etanseaza cat de cat, adica cel mai ieftin termopan... pana la urma, impreuna cu un 10 cm de polistiren pe pereti... chiar conteaza! Acum 20 ani cine punea 10 cm polistiren era considerat plecat de pe orbita, cine pune acum... e degeaba. Nu Costi, nu prea conteaza cand la tavan avem doar cu 10 cm paianta sau mai rau beton. Din acest punct de vedere ma refer. Caci tot intalnesc oameni care spun "e izolata are 10-15 cm polistiren pe pereti" si intreb "Dar tavanul sau pardoseala" Modificare ulterioara: Uite un exemplu simplu intalnit, casa de 60 mp. Pereti din paianta de 40 cm, la pardoseala este dusumea de 3 cm, tavanul 10 cm paianta + 5 cm cenusa. Primul gand al beneficiarului "o sa pun in primavara 10 cm pe poliester dala pe pereti ca sa o izolez". Bine, i-am raspuns simplu si la obiect, puneti acum 20 cm de vata in pod. Au scazut sobele din casa de la 3 focuri/zi la doar 2. Edited by cheluakame, 15 January 2015 - 11:57. |
|
#3364
Posted 15 January 2015 - 14:19
leonardusius, on 15 ianuarie 2015 - 08:45, said:
Ai dreptate in general; totusi izolatia nu este ''mama problemei'' cum cred unii; desi e foarte importanta. Ci randamentul instalatiei de incalzire. Am specificat clar: instalatie fara boiler pentru Apa calda menajera ! Gazul e scump si va fi si mai scump....trebuie sa privesti problema si putin mai ....geopolitic (nu numai). Lemnul si el se va mai scumpi. Ideea e ca pe sobele astea se poate arde excelent si carbune. Asta va fi viitorul, cred eu, in trendul actual. Rog mult audienta sa nu mai considere apriori pe oricine posteaza prima oara un ''noob'': am experienta cu toate tipurile de centrala posibile si am ramas la cea mai buna varianta- soba teracota centrala termica ! 1. Am in toate camerele sobe clasice de teracota la care fac focul de 45 de ani. Dezavantaj: mizerie cu lemnele/cenusa, probleme cu adusu, taiatu, claditu, caratu, etc...., incomod sa te ridici din pat la fiecare 3-4 ore sa bagi peste tot pe foc. Avantaj: merge si cu lemne ude la maxim, daca pui unu/doua uscate dedesupt. 2. Centrala termica gaz. Avantaj: comoditate, curatenie, automatizare, etc....Dezavantaj: cost foarte mare la suprafete mari. De departe ar fi cea mai buna metoda pentru cine are bani. 3 Sobe teracota cu arzator gaz. Avantaje: Relativa comoditate in exploatare, curatenie. Dezavantaje: consum fenomenal si randament foarte mic. Facturi mari de tot si caldura putina. Majoritatea au renuntat la ele desi dupa lovilutie era invazie.... 4. Centrala clasica pe lemne, fara gazeificare. Avantaje: curatenie, randament bun. Dezavantaje: din 2 in 2 ore trebuie sa te scoli din pat sa bagi pe foc in pivnita; acolo se face sauna fara rost si-ti mai strica si .....muraturile. Nu functioneaza cu lemne ude/peste umiditatea ceruta. Asta este si motivul pentru care am renuntat. Practic ce castigi cu randamentu' pierzi la lemne, deci esti tot acolo. Ca sa-ti cumperi lemne uscate te costa efectiv dublu (adica la noi 3000RON), inacceptabil. Toate lemnele taiate in anul respectiv au umiditate foarte mare. 5. centrala termica cu gazeificare. Randamentul cel mai bun. Dezavantaj: incalzesti aiurea un loc fara rost, si nu merge cu lemne ude.....Brichetii de orice fel iasa din ecuatie pentru cetateanul de rand, la cat de scumpi sunt. Mentionez ca am avut toate felurile de centrale de mai sus si stiu problemele. Acum va rog sa privit problema din perspectiva omului de rand, care cu chiu cu vai are 1000RON salar in mana si nu de pe scaunul nu-stiu-cui multimilionar.....Evident ca izolatia face mult dar nu rezolva problema...... Multe multumiri. si acuma punctual, fara sa incerc sa iti demonstrez ceva , pur si simplu sa-ti explic, atat cat ma pricep, niste lucruri. -incep cu a spune ca si eu am si am avut sobe, d'alea proaste, acum am cazan, m-am jucat si cu gazeificare niteluls, am si casa izolata cu zone foarte bine izolate, cu zone mediocre, cat si casa taraneasca in care iarna peretele e sloi... - apoi despre carbuni...cred ca din cei de aici cu putine exceptii am cam ars aproape toate tipurile de carbuni, experimental, in toate felurile posibile, atat in soba cat si in cazat atmosferic, sunt adeptul acestui combustibil din ratiuni de comoditate (in acest moment) si putin si pentru ca daca pot arde altceva decat lemn o fac in masura posibilitatilor, lemnul este o resursa mult prea importanta in opinia mea si fara sa fiu mare ecologist eu incerc atat cat pot si imi permit sa fiu cumpatat in ce-l priveste . In fine, s-o luam pe puncte. 1. sobele..mizeria si restul nu comentez. aia cu din 3 in 3 ore inseamna ca soba e proasta, prost dimensionata, folosita probabil si prost, adica dezastru. Casa neizolata e prima cauza insa. Trebuie sa intelegi ca marea probema nu e soba ci CONSUMUL CASEI...tu prin foc pui la loc ce pierde casa prin lipsa izolatiei ca sa mentii un 20 de grade sau cat ai acolo. CAsa pierde mult, pui mult, casa pierde putin, pui putin. SOba, prin randamentul ei si prin capacitatea de a acumula si elibera treptat doar ajusteaza putin ecuatia DAR 90% din problema nu e soba ci CASA. TU crezi ce vrei dar eu iti spun ca asa sta treaba, tehnic vorbind. Lemnele ude...da, ai dreptate, spre deosebire de cazanele reci sau gazeificare "merg" in soba...adica ard MAI USOR...DAR , ca sa arda ele fura din caldura produsa, adica jumate din energia potentiala pe care o contin se consuma pt a putea avea loc arderea...cu lemne ude vei consuma dublu, asta ca sa nu mai vorbim de depuneri, acizi, efectele asupra sobelor si cosului, implicit riscuri samd... TU nu consumi chiar dublu pt ca ai soba proasta si o folosesti putin gresit, lemnele uscate iti ard instantaneu si desi ele produc multa caldura, o pierzi pe cos... cu lemne ude ai ardere mai lenta si pierderile pe cos fiind putin mai mici ti se pare ca e tot aia...DAR nu e, randamentul e la fel de prost doar ca altele sunt motivele..intr-un caz e soba proasta care da pe cos , in al doilea e umiditatea .. 2. Gazul costa mai mult decat lemnul, corect... DAR casa da consumul si daca acel consum este NORMAL, adica incomparabil mai mic decat ai tu de exemplu, diferenta la bani e acceptabila in schimbul confortului. Adica tu pe caz, la cat zici ca ai consum, 30kw, ai plati enorm... in schimb colegii, cu case izolate mai bine platesc lunar sume ridicole la suprafete comparabile cu a ta, mai putin decat altii care ard lemne , au suprafata jumate si casa oarecum izolata , cat de cat (un 8-10 pe pereti, un 10 la tavan, ceva pe la pardoseala, 3-5cm...) Sa platesti 100-150 lei pe luna in plus, gaz fata de lemn, la o casa de 150-180mp , este extrem de putin, nerelevant... Iarasi, problema e de consum, care e dat de izolatie, pretul combustibilului , randamentul agregatelor samd... devin "detalii" daca ai consum foarte mic...cu cat consumul e mai mare, orice detaliu devine ditamai problema, inseamna sute de lei in plus fiecare pe luna... 3. sobele de taracota pe gaz... ce ziceam mai sus, cu cat consumul, sau in cazul de fata randamentul, sunt mai mici respectiv mari, cu atat te afecteaza mai putin diferenta de pret ...poate gazul costa dublu dar dublu ala poate sa insemne 50 de lei sau 500 lei... problema nu e ca e gazul scump ci ca acele sobe sunt PROASTE, randament execrabil, improprii pt camera in care sunt amplasate, izolatie lipsa... Daca diferenta de bani ar fi de 200 pe luna pentru toata casa multi ar ramane pe sobele alea, asa proaste cum sunt...dar cand consumul casei e urias, randamentul sobei e varza, etc...si consumul e mare... evident ca cifrele sar in aer... 4. cazanul atmosferic este mediocru sau foarte prost, asta e plaja...daca ma intrebi pe mine un gunoi, mai bun decat nimic dar departe de a putea spune ca e bun... poate sunt eu mai exigent. DAR nu bagi in el din 2 in 2 ore decat daca ...fix ce am spus pabna acum, habar nu ai sa-l folosesti, casa este o magaoaie care consuma cat 10 locomotive samd... Lemnele ude nu merg in nicio centrala, fie atmosferica sau gazeificare, sau mai corect merg, in ANUMITE conditii, cu dezavantaje grave... deci da, observatia cu lemnele ude e corecta DAR treaba asta ar trebui sa fie limpede, lemnul ud e mai scump de fapt decat ala uscat pentru ca mai mult de jumate din energia sa potentiala o irosesti ca sa elimini apa deci in orice l-ai baga lemnul ud fura caldura... E corect sa spui ca soba e mai flexibila, cand esti in pana vreodata si bagi lemne ude o perioada, ca altele nu ai, merge mai bine decat un cazan...aia da, dar lemnul ud NU este combustibil eficient si e scump pentru ca jumate din ce poate da arunci pe cos... ORce soba ai avea, orice cazan, centrala samd... acest lucru va ramane la fel, niciun agregat nu poate scoate din lemnul ud cat scoate din acelasi lemn peste 2 ani, va scoate maxim jumate. CAt despre orele alea de bagat la foc...daca eu iti spun ca am un rahat de viadrus, vai mama lui, PENIBIL dpdv al conceptiei, mai cu curul gandit nu se poate ca sa n-o mai dam dupa cires... Aseara am obtinut cu carbune si lemn uscat autonomie de minim 8 ore, e drept ca am avut un grafic cam cocosat dar nici nu ma agit prea tare sa am fix temp constanta...a mers de fapt vreo 10-11 ore insa zicem 8 pt ca ultimele 2-3 ore carbunii erau cam reci si nu mai socotesc ...desi pana la coada conteaza ca am avut confort in casa, chiar daca apa in calorifere era cam rece si nu mai incalzea... am copil de 1 an si pana acum nu am avut hapciuuri cu el deci ...se poate mai mult dar nu am cum sa ma plang... In fine, deci despre care 2 ore vorbim? Iti spun eu, a suta oara...casa e puscarie dpdv al izolatiei, instalatia posibil aiurea, combustibilul prost, utilizarea total anapoda... adica fix cum nu se poate mai rau.... poti scoate maxim dintr-un rahat de centrala, ti-am spus cazul meu fara tuning, cheluakame are tot viadrus mai tunat nitel si a lui cica scoate randament mai ok, cu fluctuatii mai mici si durata mai lunga doar pe lemn... 5. gazeificarea...nu are rost sa mai vorbim... diferenta intre ea si cazanul atmosferic e de finete...cu instalatii de rahat, lemne de rahat, case de rahat... fineturile sunt fix pix, ramai cu banii multi dati pe ea si cam atat. Altfel ele sunt mult peste atmosferice... pe langa randament, care e putin mai bun, marile avantaje sunt ca au sau suporta automatizari mai destepte, moduleaza mai bine puterea generata la un moment dat, adica poti obtine fluctuatii mai mici de temperatura in casa, implicit pot avea si autonomie mai mare... DAr ca orice masina buna sunt mai pretentioase la combustibil , nu ca celelalte ar da vreun randament daca bagi in ele gunoaie, si sunt mai scumpe per total... DEci una peste alta, repet, nu vreau sa iti arat ca nu stii ce spui ci doar ca ai niste convingeri care nu sunt bazate pe cunoastere ci pe o bruma de cunoastere partiala a unor lucruri si experienta, aia cata e ea dar care, in lipsa cunoasterii poate sa insemne doar niste apucaturi total gresite la care nu renunti... Experienta trebuie dublata de cunostinte, de intelegerea lucrurilor si abia apoi te ajuta, e parerea mea, fara suparare. Uite, incearca un experiment mega simplu... nu lasa o camera sa se raceasca...la 3-4 ore de cand se stinge focul sa zicem.... Asta ca sa nu ai nevoie de caldura multa la inceput, sau sa stai in frig o perioada la inceput... deci incearca sa aprinzi focul de sus... jos pui lemne groase 2 straturi apoi 2 randuri de betigase de 2-5 cm, apoi surcele ...si aprinzi surcelele de sus...focul sa se propage de sus in jos... Usa de jos deschisa bine la inceput, sibarul cosului la fel, deschis complet. CANd surcelele au ars si au aprins betisoarele de 3-5 cm, apropii usa de jos (aerul primar) si obturezi cosul/sibarul cam 1/3 pana la jumate, sa nu duduie soba...cand si betele subtiri au ars si s-au aprins lemnele groase, inchizi sibarul la jumate -2/3-imi si apropii la max usa de jos, fara sa o inchizi...daca ai priza de aer secundar pe usa de alimentare deschizi si acolo, daca nu asta e,. poti incerca sa nu blochezi usa de alimentare cu incuietoarea, doar sa fie apropiata lipita, sa traga putin aer si pe acolo... La final pui sibarul de tot, cand s-a dus jarul.. lemnele sa fie uscate. Ia sa vedem, cu cantitatea asta de lemne si procedand cum ti-am zis, cum mai stai cu cantitatea de caldura pierduta pe cos, cu timpul in care temperatura in camera va fi ok.... eu pariez ca va fi aproape dublu DACA focarul e dimensionat incat sa incinga soba de la o temperatura nu prea rece la regim... (daca e soba sloi si are nevoie de cantitate dubla de lemne ...asta e, incerci sa repeti experimentul, nu sa pui lemne peste jar... scoti jarul, sau il dai intr-o parte, pui lemne groase si jarul peste la sfarsit....) Hai, fa un minim efort si incearca. o faci pt tine. Casele vechi nu erau asa proaste ca alea semi vechi...inainte omul punea pamant in pod dar il.arma cu coceni de floarea soarelui si trestie..nu e 20 de vata dar fata de ce a urmat, placa de beto., e avion... Ai batrani nu erau prosti,.desi n stiau carte i-a invatat viata..problema grava a aparut cand s-au schimbat materialele...caramida e buna dar nu rezista ca paianta daca nu stii carte sa faci armare ....betonul e bun dar izolatia e varza..samd... E gresit azi sa ne.uitam chioras la.casele chiar vechi, sa ne uitam astfel la tiganiile facute cu 3 caramizi, si alea arse prost, cu fundatii de nimic, cu placa de beton samd...si sa respectam vechiul pt ca de fapt el acumuleaza sute de ani de cunostinte empirice dar mult peste tiganiile.de dupa... |
#3365
Posted 29 January 2015 - 09:16
Mai baieti a incercat cineva sa faca un puffer din cuburile de ibc ca m-am pricopsit cu unul dea moaca si nu stiu ce aa fac cu el.Ma gandeam sa fac un puffer sa nu mai cobor in izmene la 6 ore sa bag lemnu.
|
#3366
Posted 29 January 2015 - 09:19
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users