Acumulatoare de caldura, rezervoare acumulare, Puffer
Last Updated: Feb 02 2024 21:12, Started by
maulica1
, Jan 15 2010 15:03
·
31
#2809
Posted 28 October 2014 - 00:30
Quote Senzor solar: -pornire 90*C -oprire 75*C.(exemplu) Eu am altfel, aparent. Mă gândeam că ce am eu este standardul. Eu nu setez temperaturi exacte. Ci la câte C să pornească și la cât să se oprească, față de senzorul de jos din puffer (unde am serpentina). Eg. eu le acum în perioada asta pe 6C pornit, 0C oprit. (pompa pornește când senzor panouri are 6C peste senzorul de puffer, și se oprește când are aceeași temperatură ca pufferul. Le am așa pentru că nu prea îmi citește corect sonda de la panouri, și îmi arată cam cu 10-15C mai puțin decât am de fapt acolo - realitatea o văd cu robinetul cu termometru de pe tur din grupul de pompare- , deci temperaturile setate de mine sunt de fapt 16C-10C sau ceva similar). PS, văd că săptămâna trecută am făcut 10 ani pe forumul ăsta. Ce mai trece timpul. Edited by Expertu, 28 October 2014 - 00:31. |
#2810
Posted 28 October 2014 - 00:52
Ti-au aerisit astia de la "firma" insatalatia ? Sau i-ai refuzat ?
|
#2811
Posted 28 October 2014 - 00:59
I-am refuzat Florine. Oamenii erau pe altă planetă. Nici nu știu de unde să încep, cu ce m-au întrebat EI pe mine. De la "astea sunt panouri cu antigel sau apă" la "păi nu avem pompă" la "nici antigel" la "păi nu facem pe sus aerisirea ? aici pe terasă ?".
Deci premiza ta că "trebuie să fie scule de oameni" să facă aerisirea cu panourile încălzire pica din start Am dat telefon la firma X și de fapt eu nu știu ce o să fac. O să accept să înlocuiască grupul de pompare, să am și eu debitmetru și robinet cu termometru pe retur ca tot omul, iar aerisirea, nu știu. O să stau eu lângă ei când vin, să le spun ce să facă pas cu pas. Cum funcționează unele firme mă ? Pe vise și speranțe ? Că m-aș apuca și eu să vând stuff despre care nu știu nimic |
#2812
Posted 28 October 2014 - 01:21
Acum nu vreau sa dau cu parul, nici in firme, dar nici in instalatori. Mie personal nu-mi place sa dau vina pe cel ce a executat lucrarea inaintea mea, ca nu asta este scopul pina la urma si nu ma ajuta cu nimic sa spun ca din vina altuia nu pot face eu ceva functional. (pina la urma si eu mai gresesc)
Pina la urma este simplu: nu oricine are o diploma de inginer este intradevar inginer. Nu oricine face instalatii este neaparat instalator. Ca in orice meserie sunt uni care pricep mai mult si alti care pricep mai putin. Ca si la auto (ca pe aici tot exemple dinastea se dau). Te poti trezi ca mecanicul din coltul blocului este mai priceput ca ala de la reprezentanta, numai ca asta de la coltul blocului nu are scule si deaia este limitat. La firma la care lucrez eu, avem instalatori de tot felul si fiecare este trimis acolo unde se descurca. Avem si instalatori santieristi care inafara de sapat santuri nu stiu prea multe, dar avem si instalatori carora le explic prin telefon ce schema vreu la o centrala pe lemne si asa se face. Am si instalatori care executa o lucrare foarte bine, dar daca eu am dat o schema fara robineti o sa ma trezesc ca ei nu pun niciunul ca nu era pe schema. Lucrarea iese forte bine si foarte frumosa, dar ei rspecta 100% schema, chiar si daca este gresita. Ei nu gindesc... ei executa. Pina la urma fiecare-si are locul lui in "procesul tehnologic" Acum ca sunt si firme care nu au deloc oameni care mai si gindesc, este partea a doua. Astia respecta niste scheme si asta este, Teoretic in tarile cu apa calda asa si este normal, sa faci totul conform unui proiect. Diferenta este ca la ei schemele sunt functionale si proiectantul raspunde, pe cind la noi nu prea exista proiect si daca exista, este mai mult de forma. (un copy/paste dupa alt proiect acre pare similar) Edited by florin71_skoda, 28 October 2014 - 01:26. |
#2813
Posted 28 October 2014 - 01:34
Am învățat eu de pe forumul ăsta, în câteva zile, mai multe informații tehnice decât au dat dovadă majoritatea echipelor care s-au perindat prin casele mele.
Dar să revenim. Cam am în cap modificările urgente care trebuie să le fac. Vanele cu 3 căi, aerisirea panourilor și mutatul turului de la radiatoare sus de tot în puffer. Ura! |
#2814
Posted 28 October 2014 - 13:30
Expertu, on 27 octombrie 2014 - 21:54, said:
Tavane am rigips, apoi vată minerală cu inserție alu, de 10. Pardoseală, nu te supăra, dar nu mai rețin dacă am extrudat sub șapă. La testul de ieri, toată casa folosibilă, minus o cameră și garajul. Deci 260 - 60, vreo 200. Mie, orientativ imi rezulta un necesar termic de ~ 19 kw. La +22/-15 (cu pardoseala 3 cm xps) Asta inseamna ca la +6*C necesarul ar fi undeva in jur de 8 kw. Deci cei 226 kwh consumati in 24 ore cam corespund ... |
#2816
Posted 28 October 2014 - 13:45
Va multumesc pentru raspunsuri!
Am o alta curiozitate, vreau sa va cer parerea. Cat de important este volumul de apa dintr-un termosemineu? Fratele meu are termosemineu putere 15KW, cu volum de apa 70litrii de la Edilkamin... a fost undeva la 6600 RON. In acelasi timp, am vazut pe un site, (nu dau link sa nu fac reclama), un model de la Kratki Z150 (cred ca sunt poloneze) tot 15KW dar volum de apa 38l, si la pret sunt 4700 RON. Sunt modele chiar si cu 17l volum apa, pe la 4000 RON. Diferenta de bani este considerabila... Are influenta volumul de apa asupra timpului in care poate incalzi un puffer de 500l ? Ma gandesc ca daca e volum mai mic, il incalzeste f repede si isi face circuitul mai des... este asta o problema? sau poate fi o problema? Voi ce parere aveti? Va multumesc! Adi. Edited by adiculiniute, 28 October 2014 - 13:49. |
#2817
Posted 28 October 2014 - 16:31
O logica...macar putin logica,dupa opinia mea.
Un cazan cu capacitatea de 20 de litri de apa de 15kw incalzeste mult mai repede decat un cazan la aceeasi putere dar cu 70 de litri de apa. Si ce ce ma ajuta pe mine faptul ca incalzeste mai repede?Inseamna ca primul cazan are suprafata de transfer termic mult mai mica decat al doilea,asta inseamna ca nu prea ma ajuta.Aprind focul si incalzesc rapid 20litri sau putin mai lent 70 litri.Cand apa s-a incalzit,pompa o transfera spre puffer,ca despre asta era vorba si atunci toata smecheria cu incalzitul mai rapid in prima faza pe mine nu ma ajuta deloc. Cantitatea de apa care trebuie incalzita este cea a cazanului(camin) plus cea din puffer.Deci uitam de cei 20litri care se pierd rapid in ...800 litri, sa zicem,sau mai mult. Cred ca de acum incolo ma va ajuta mai mult cazanul cu suprafata de transfer mai mare,si la incalzire,si la apa calda menajera. Cu 70 litri de apa la 60*C,combinati cu apa rece pot face dus cel putin doua persoane,fara sa astepte o alta transa de apa.Cu 20 litri... Si trebuie luata in considerare si viteza de curgere a apei prin schimbator,cu cat este mai mica suprafata,reducem si viteza de curgere,deci cred ca puterea de incalzire este total diferita intre cele doua cazane. Dar sa vedem ce spun priceputii in domeniu,dansii au tot vazut multe tmodele de cazane... Cu stima. |
#2818
Posted 30 October 2014 - 19:06
Revin cu o nelamurire: In cazul meu pompa dintre cazan si pufer este legata cu pompa de bypass astfel incat cand fac focul pornesta pompa de bypass care functioneaza pana ce apa ajunge la 40 de grade dupa care porneste pompa cazanului care nu se mai opreste pana ce se stinge focul si apa din cazan (probabil si din pufer) ajunge la 40 grade,perioada in care cred ca nu ar trebui sa lucreze fiindca imi raceste apa din pufer.Credeti ca aceasta pompa de bypass are vreun rol sau se foloseste in cazul instalatiilor fara pufer ? Practic ea functioneaza 10 minute pana ce apa ajunge la 40 de grade dupa care se odihneste pana ce se stinge focul din cazan si apa din pufer ajunge la 40de grade,fiindca pompa cazanului functionand mentine cazanul cald cu apa din pufer Scuzati exprimarea neprofesionista,sper ca m-am facut inteles?
|
|
#2819
Posted 30 October 2014 - 22:36
Vă rog să mă ajutați cu un sfat.
Am un puffer de 1000 litri, calorifere din oțel. Când apa din puffer are peste 45-50oC, la oprirea pompei (când se atinge temperatura stabilită în cameră), apa din calorifere fiind foarte fierbinte mai încălzește camera cu 0,5 până la 2oC în plus. Este cam deranjant ca în 2-3 ore temperatura să se ridice de la 21 la 23,5oC, câteodată, la temp. apei din puffer peste 65oC, și la 24o. Am un termostat cu histerzis de 0,5oC. Aș vrea să montez între tur și retur o valvă termostatată (ESEBE), pe care o am deja. Oare s-ar rezolva problema mea? În plus mă gândesc, că apa din puffer va fi mai bine stratificată prin faptul că doar o parte din ce intră în calorifer se întoarce înapoi, restul fiind retrimis spre calorifere. Pompa va funcționa probabil mai mult, dar temperatura din camera nu va varia mai mult de 1oC. |
#2820
Posted 31 October 2014 - 11:18
Mie trece doar cu 0.2 grade in plus creste acuma. Pe mine nu asta ma deranjat inainte de a pune vana intre tur si retur ci faptul ca baga 90 grade in calorifere cand pufferul era la capacitate maxima.
|
#2821
Posted 31 October 2014 - 12:44
rodos10, on 30 octombrie 2014 - 19:06, said:
Revin cu o nelamurire: Pompa de by-pass inlocuieste vana termostatica cu 3 cai si are rolul de a nu permite agentului pe retur sa intre in cazan cu o temperatura sub 60*C (punctul de roua) si sa apara depuneri de gudron in centrala. |
#2822
Posted 02 November 2014 - 11:04
Nu ar fi mai bine sa inlocuiesc pompa de bypass cu o vana cu trei cai (nu stiu ca pret) ? Vana nu mai trebuie pornita sau oprita ca pompa si nici nu consuma curent.
|
#2823
Posted 02 November 2014 - 16:15
rodos10, on 02 noiembrie 2014 - 11:04, said:
Nu ar fi mai bine sa inlocuiesc pompa de bypass cu o vana cu trei cai (nu stiu ca pret) ? Vana nu mai trebuie pornita sau oprita ca pompa si nici nu consuma curent. Treaba e ca durata de viata la o pompa buna e mult mai mare ca la o vana termostatica. |
|
#2824
Posted 02 November 2014 - 16:22
#2825
Posted 02 November 2014 - 17:42
sandy76, on 02 noiembrie 2014 - 16:22, said:
-Da, dar cat curent consuma si cat costa pompa in plus fata de vana nu se pune? |
#2826
Posted 02 November 2014 - 20:10
E o falsa problema : vana termostatica vs. pompa by pass. Ambele montaje fac acelasi lucru si nu are rost sa modifici ce ai acum pentru a trece la varianta cealalta .
In cazul cu pufferul si pompa de by pass care plimba apa degeaba ; pompa aia trebuie sa mearga atunci cand : - e foc in cazan ( temperatura fum peste 100 grd.) - temperatura retur cazan peste 60 grd. Modul de realizare al celor doua conditii s-a mai discutat . Pentru intervalul de timp in care temperatura tur devine mai mica decat cea din puffer si scade treptat e utila si o clapeta de sens pentru ca pompa de by-pass sa nu traga decat din cazan si nu din puffer. Edited by ggelu, 02 November 2014 - 20:12. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users