Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN
 Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD
 Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android

Recomandare bicicleta e-bike 20&#...
 Bing-Content removal tool

Nu pot accesa monitorulsv.ro de l...

Cum sa elimini urmele de acnee?

Wc Geberit
 

Cosuri de fum

- - - - -
  • Please log in to reply
2456 replies to this topic

#1117
panoramic66

panoramic66

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,444
  • Înscris: 14.02.2011

 DANIELBUZDUGAN, on 04 ianuarie 2014 - 17:18, said:

...
A aparut condens pe exterior care se scurge si murdareste cosul, se observa ultimul tronson relativ curat...
Ce e de facut?

Nu stiu ce echipa profesionista ti-a montat cosul de inox, sper ca esti in termen cu garantia !!!

Cu ce piesa se termina cosul de fum la partea superioara ? Ma refer la ultimul canal drept sub palaria de protectie.
Am o banuiala, condensul care se formeaza sub palaria antiploaie picura intre cei 2 cilintri de inox, adica direct pe izolatie (pag. 2 / piesa 9.a, element terminal conic).
Apoi, verifica la interior cum sunt imbinate canalele drepte, marginea de sus trebuie sa "cada" peste marginea de jos astfel incat condensul format la interior sa se scurga pana la colectorul de condens de la partea inferioara a cosului (piesele 2.a-g).
Ai verificat cam ce condens se colecteaza in tavita  (la piesa 2.c) ?

Succes !
.

Edited by panoramic66, 04 January 2014 - 18:58.


#1118
ciobimar

ciobimar

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,791
  • Înscris: 19.10.2010

 DANIELBUZDUGAN, on 04 ianuarie 2014 - 17:18, said:

Ce e de facut?
Va salut ,eu nu sunt in masura sa va spun ce e de facut, dar vin cu o parere...
Cum am mai spus, nu sunt de acord cu aceste palarii tip umbrela ,prefer daca tot e sa fie gen ciuperca...asa cum sunt facute actioneaza ca o hota acaparand gazele  ,impiedicand astfel tractiunea(tirajul)si tin gazele in acel con ,care fiind rece si in contact cu gazele de ardere condensează pe marginile palariei... si la tine, fiind palaria mai mare adica  larga, picura pe tronsoanele  2 si 3.

Deci daca tot se fac aceste palarii nu le mai faceti asa ascutite... deci unghiul sa fie cat mai deschis, adica inaltimea conului mai mica... gen ciuperca
https://www.google.r...re.html;596;397

,....si mai e o chestiune ....nici foarte ridicate..facand condens va cadea si inapoi in cos...de fapt acest spatiu pe unde ies gazele in atmosfera  trebuie corelat  intre diametru  cosului si inaltimea de unde incepe palaria.... deci,  spatiul fiind echivalentul la diametrul cosului ...

[ http://img401.imageshack.us/img401/1668/8x43.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Sau ...se vede mai bine aici.....si ....poti face si o "fusta".... sa imbraci ultimul tronson...care sa arunce acei stropi de condens...

[ http://img577.imageshack.us/img577/9751/fw0i.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by ciobimar, 04 January 2014 - 21:10.


#1119
mmtsdc

mmtsdc

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 689
  • Înscris: 06.05.2013

 DANIELBUZDUGAN, on 04 ianuarie 2014 - 17:18, said:

Datele problemei:

Cos izolat dublu din inox, interior 200mm, exterior 300mm, inaltime 5m, cu palarie, picurator si tot ce trebuie executat de o firma profesionala.
Centrala gazeificare cu temperatura la cos in functionare intre 80-100c si in repaus intre 40-60c.

A aparut condens pe exterior care se scurge si murdareste cosul, se observa ultimul tronson relativ curat...
Ce e de facut?


Buna ziua,

In general,condensul in abundenta apare la supradimensionare ;bineinteles,trebuie verificata si reglata centrala, dar si calitatea combustibilului,indiferent cat de bun este "motorul",daca folosim combustibil ce contine apa,atunci apar probleme,functionarea nefiind in parametri normali .
Personal nu cred ca este problema din montaj,ci din calitatea etanseizarii cosului de fum; la temperaturile acestea,se puteau adapta si garnituri de etanseizare,fara nicio problema.
Condensul apare acolo unde se atinge punctul de roua,nu cred ca poate fi din elementul terminal,mai ales ca vad si conul de evacuare montat.
Ce cos de fum fum este? ati incercat sa contactati firma ce raspunde de garantia produsului?
Cati kw are cazanul ?
Inaltimea de 5m este totala sau utila? daca este totala,atunci aveti o problema,se recomanda un minim de 4,5m-inaltime utila!

Edited by mmtsdc, 05 January 2014 - 14:46.


#1120
DANIELBUZDUGAN

DANIELBUZDUGAN

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 721
  • Înscris: 28.01.2008

 mmtsdc, on 05 ianuarie 2014 - 14:39, said:

Cati kw are cazanul ?
Inaltimea de 5m este totala sau utila? daca este totala,atunci aveti o problema,se recomanda un minim de 4,5m-inaltime utila!

Cazanul are 25 kw, inaltimea utila 4m.

 panoramic66, on 04 ianuarie 2014 - 18:39, said:

Am o banuiala, condensul care se formeaza sub palaria antiploaie picura intre cei 2 cilintri de inox, adica direct pe izolatie (pag. 2 / piesa 9.a, element terminal conic).

Intradevar si cei de la firma au zis ca e de la palarie...Se scurge condensul pe suportii palariei direct pe vata minerala pe interiorul ultimului element si iese afara la imbinare.
Acum numai monteaza astfel de palarie.

Anul trecut palaria a fost rupta de vant si data jos si nu prea am avut problemele astea, dar am zis ca daca asa a fost cosul la inceput sa o pun la loc.

Edited by DANIELBUZDUGAN, 05 January 2014 - 16:19.


#1121
mmtsdc

mmtsdc

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 689
  • Înscris: 06.05.2013

 DANIELBUZDUGAN, on 05 ianuarie 2014 - 16:17, said:

Cazanul are 25 kw, inaltimea utila 4m.



Intradevar si cei de la firma au zis ca e de la palarie...Se scurge condensul pe suportii palariei direct pe vata minerala pe interiorul ultimului element si iese afara la imbinare.
Acum numai monteaza astfel de palarie.

Anul trecut palaria a fost rupta de vant si data jos si nu prea am avut problemele astea, dar am zis ca daca asa a fost cosul la inceput sa o pun la loc.

Cosul este compromis si trebuie inlocuit,cei care au recomandat aceasta solutie si mai ales inaltimea,trebuie sa raspunda....era interesant sa stim si necesarul de tiraj al cazanului.(Cosul de fum trebuie sa aiba rezistenta la coroziune chimica si Certifcat de performanta!)
Daca nu mai este in garantie si doriti sa il folositi in continuare,trebuie sa adaugati inca un element de 1m si sa renuntati definitiv la palarie(este cos exterior si e ok).Este clar ca nu este perfect etans la imbinari,daca producatorii acestui cos au garnituri de etansare,adaptati-le!
Atentie la calitatea si umiditaea lemnului folosit si, cel mai important,nu uitati sa il verificati si curatati cel putin o data pe an.-Curatarea trebuie sa facuta de o echipa specializata -A.S.F.O.C.H!

Cele bune,

Mugur

#1122
gazeluta

gazeluta

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 154
  • Înscris: 23.10.2013
Un salut la toti romani inventivi  si priceputi la toate ...... e ceva timp de cand citesc si eu pe aici  , mai construiesc si eu cate ceva  , mai experimentez  , dar unde  nu reusesc sa ajung  intreb si eu pe alti  ..........intro constructie noua , parter -etaj  si pod  a fost conceput  ca termocaminul sa fie amplasat undeva in mijlocul constructiei (parter) , deci cosul de fum  va trece prin interiorul cladiri pana pe acoperis  .
Din cele citite pe aici am inteles ca e mai bine ca cosul sa fie la exterior - de ce ???? poate cineva sa ma ajute ?  avand in vedere ca nu pot sa mai modific  proiectul , cum ar trebui construit acest cos la interior ? din caramida ,ceramica , inox  , trebuie izolat sau nu ???? Multumesc anticipat si  un an nou fericit la toata lumea....

#1123
mmtsdc

mmtsdc

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 689
  • Înscris: 06.05.2013

 gazeluta, on 05 ianuarie 2014 - 19:36, said:

Un salut la toti romani inventivi  si priceputi la toate ...... e ceva timp de cand citesc si eu pe aici  , mai construiesc si eu cate ceva  , mai experimentez  , dar unde  nu reusesc sa ajung  intreb si eu pe alti  ..........intro constructie noua , parter -etaj  si pod  a fost conceput  ca termocaminul sa fie amplasat undeva in mijlocul constructiei (parter) , deci cosul de fum  va trece prin interiorul cladiri pana pe acoperis  .
Din cele citite pe aici am inteles ca e mai bine ca cosul sa fie la exterior - de ce ???? poate cineva sa ma ajute ?  avand in vedere ca nu pot sa mai modific  proiectul , cum ar trebui construit acest cos la interior ? din caramida ,ceramica , inox  , trebuie izolat sau nu ???? Multumesc anticipat si  un an nou fericit la toata lumea....

Salut,

Nu exista o carte sau un normativ care sa confirme ca sistemul de evacuare se monteaza doar  in exteriorul casei :) . da,din motive de spatiu sau pentru atunci cand va fi curatat,ar fi ok sa fie montat in exteriorul casei.
Atat la cosurile ceramice, dar si la cele din inox,exista o norma, cu privire la distanta fata de materialele combustibile dar si propagarea incendiului(in caz de..) la nivel superior(cred ca norma este de 60 minute),dar aceste detalii ar trebui sa existe in orice C.E sau Certificat de performanta al oricarui produs de calitate.
Daca doriti cos ceramic,se recomanda un tristrat, cu tub samota,vata bazaltica si manta din beton usor; fiind pe interior,ar trebui sa fie si izolat sau la o distanta de cca 3-5cm fata de materialele combustibile, in functie de producator.
Daca doriti sa adaptati inox,ar fi indicat sa fie tristrat,cu 316l la interior si un minim de 304 la exterior;distanta fata de materialele combustibile aici este ceva mai mare,intre 7 si 12 cm,in functie de producator.la cosurile din inox,construite in interior se recomanda construirea unei "casete" protectoare ,din gips carton ignifug sau silicat de calciu.
Inoxul devine vulnerabil la diferente de temperatura ,dar mai ales la autoaprinderi pe interior...si atunci orice inox care are intre T200 SI T450 trebuie inlocuit(asta spun producatorii seriosi) :)
Ca durata medie de viata ,clar,cosul de fum ceramic este in mare avantaj....
La inox recomand un minim T450 sau T600(SINGURUL GARANTAT 30 ANI)-mai ales la combustibil solid! Exista un singur T600 cu izolatie "AMGISO"-(o combinatie intre vata mierala bazaltica si fibra din acelasi material ca la silicatul de calciu :).)-cica asta e garantat si la autoaprinderi si testat la peste 1000grade!
La cele din caramida nu ma pronunt, nu am facut...dar arata bine :)

Succes!

#1124
forbes29

forbes29

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 580
  • Înscris: 19.09.2013
Am si eu o nelamurire legate de palariile la cos. Pana la urma trebuie puse sau nu? Eu am montata una dar cred ca contribuie mult la cenusa care se strange pe/in cos...Cosul e de 250mmm interior...

#1125
adriani61

adriani61

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 217
  • Înscris: 08.06.2008

 gazeluta, on 05 ianuarie 2014 - 19:36, said:

Un salut la toti romani inventivi  si priceputi la toate ......
Ca de obicei, romanul fiind inventiv, "uita" sa prinda in proiect cosul de fum. Unor arhitecti nu le place chestia aia (cosul) care strica designul casei si-l elimina din proiect sau il muta intr-un loc ce devine nefunctional. Iata doua motive ce au contribuit la aparitia cosurilor exterioare.
Mugur are dreptate cand afirma ca nu exista un normativ sau un standard ce sa impuna locul unde se monteaza (construieste) cosul de fum. Din punct de vedere functional, un cos de fum construit bine, montat corect trebuie sa functioneze indiferent daca este pozitionat la interior sau la exterior. In ambele situatii cosul de fum trebuie izolat si montat la distanta de securitate fata de elementele combustibile. In cazul in care cosul de fum se va monta la interior, trebuie sa luati in calcul si existenta unui spatiu de manevra de minim 1mp, in fata usii de vizitare. Acesta este de multe ori si motivul pentru care doamnele, stapanele casei, prefera sa "mute" cosul la exterior ... ca nu cumva cosarul sa faca "o minune" cand il curata.
In cazul in care montati un cos de fum din inox, la interior, trebuie facut ceea ce a precizat Mugur. Cosurile de fum din inox cu CE ce are ca specificatie T600 (adica functioneaza la o temperatura nominala de 600 grade), sunt sisteme mai noi, mai sigure. Pana la aparitia acestor sisteme s-au montat mii de cosuri de fum din inox, avand indicativul T400 sau T450 si au functionat corect atata timp cat au fost respectate distantele de securitate fata de elementele combustibile si atata timp cat au fost curatate periodic, eliminand aparitia riscului de autoaprindere.
Mugur, am curatat zeci de cosuri din inox (T450) montate de tine si ... sunt ok. S-au inegrit doar cosurile ce nu au fost curatate la timp si utilizate pana s-au autoaprins.
Atentie, daca cosul de fum metalic, montat la exterior, ce deserveste un focar amplasat la demisol sau subsol, este fierbinte pe o lungime de 1,5m de la sol, trebuie facut un gard in jurul lui pentru a nu fi atins, din greseala, de catre un copil.

 forbes29, on 06 ianuarie 2014 - 15:20, said:

Am si eu o nelamurire legate de palariile la cos. Pana la urma trebuie puse sau nu? Eu am montata una dar cred ca contribuie mult la cenusa care se strange pe/in cos...Cosul e de 250mmm interior...
Atata timp cat cosul de fum este prevazut cu colector de condens, nu trebuie sa aiba palarie.
Toate palariile influenteaza negativ tirajul cosului de fum ! Exceptie fac conurile (arata ca un trunchi de con).
De ce se moteaza palarii ?
  • ca sa nu ploua. Daca exista colector de condens, poate ploua mult si bine. Daca cosul este din caramida, ploaia torentiala "scapa" pe cos aproximativ o cana de apa.
  • ca sa nu intre pasari. Pasarile cad si in cosurile cu palarie !!!
  • ca sa nu intoarca vantul, fumul (gazele). Daca se respecta regimul inaltimilor nu vor aparea efectele de dop. In cazul in care locuiti intr-o zona cu vant puternic, se recomanda conul de evacuare in locul palariei, acesta avand rolul de a mari tirajul, angrenand curentii de aer spre partea superioara a cosului.


#1126
mmtsdc

mmtsdc

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 689
  • Înscris: 06.05.2013

 adriani61, on 06 ianuarie 2014 - 18:37, said:

Ca de obicei, romanul fiind inventiv, "uita" sa prinda in proiect cosul de fum. Unor arhitecti nu le place chestia aia (cosul) care strica designul casei si-l elimina din proiect sau il muta intr-un loc ce devine nefunctional. Iata doua motive ce au contribuit la aparitia cosurilor exterioare.
Mugur are dreptate cand afirma ca nu exista un normativ sau un standard ce sa impuna locul unde se monteaza (construieste) cosul de fum. Din punct de vedere functional, un cos de fum construit bine, montat corect trebuie sa functioneze indiferent daca este pozitionat la interior sau la exterior. In ambele situatii cosul de fum trebuie izolat si montat la distanta de securitate fata de elementele combustibile. In cazul in care cosul de fum se va monta la interior, trebuie sa luati in calcul si existenta unui spatiu de manevra de minim 1mp, in fata usii de vizitare. Acesta este de multe ori si motivul pentru care doamnele, stapanele casei, prefera sa "mute" cosul la exterior ... ca nu cumva cosarul sa faca "o minune" cand il curata.
In cazul in care montati un cos de fum din inox, la interior, trebuie facut ceea ce a precizat Mugur. Cosurile de fum din inox cu CE ce are ca specificatie T600 (adica functioneaza la o temperatura nominala de 600 grade), sunt sisteme mai noi, mai sigure. Pana la aparitia acestor sisteme s-au montat mii de cosuri de fum din inox, avand indicativul T400 sau T450 si au functionat corect atata timp cat au fost respectate distantele de securitate fata de elementele combustibile si atata timp cat au fost curatate periodic, eliminand aparitia riscului de autoaprindere.
Mugur, am curatat zeci de cosuri din inox (T450) montate de tine si ... sunt ok. S-au inegrit doar cosurile ce nu au fost curatate la timp si utilizate pana s-au autoaprins.
Atentie, daca cosul de fum metalic, montat la exterior, ce deserveste un focar amplasat la demisol sau subsol, este fierbinte pe o lungime de 1,5m de la sol, trebuie facut un gard in jurul lui pentru a nu fi atins, din greseala, de catre un copil.


Atata timp cat cosul de fum este prevazut cu colector de condens, nu trebuie sa aiba palarie.
Toate palariile influenteaza negativ tirajul cosului de fum ! Exceptie fac conurile (arata ca un trunchi de con).
De ce se moteaza palarii ?
  • ca sa nu ploua. Daca exista colector de condens, poate ploua mult si bine. Daca cosul este din caramida, ploaia torentiala "scapa" pe cos aproximativ o cana de apa.

  • ca sa nu intre pasari. Pasarile cad si in cosurile cu palarie !!!

  • ca sa nu intoarca vantul, fumul (gazele). Daca se respecta regimul inaltimilor nu vor aparea efectele de dop. In cazul in care locuiti intr-o zona cu vant puternic, se recomanda conul de evacuare in locul palariei, acesta avand rolul de a mari tirajul, angrenand curentii de aer spre partea superioara a cosului.


Da domnule,Adi stie! sunt bucuros ca mai exista si oameni care dau sfaturi ok si care sunt pro calitate !..ca se gasesc 23859 de "Gigei-contra", e problema lor,improvizatiile , cateodata,ne risca viata si sanatatea!
Palarii si elementele terminale: pentru seminee,recomand elementul terminal doar la "preluarea-verticala", acolo unde nu avem colector de condens, atat! daca se respecta inaltimea si dimensionarea este facuta de specialisti,atunci nu avem nevoie de nicio palarie/cap de cos sau cocosel deasupra cosului...

In cateva zile ma duc sa analizez si sa fac o mica constatatare unui conac care a luat foc din cauza improvizatiilor de la cosul de fum; sa vezi dupa..ce dau in "improvizationisti"!!!!!!

Toate bune!

Edited by mmtsdc, 06 January 2014 - 19:45.


#1127
adriani61

adriani61

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 217
  • Înscris: 08.06.2008

 mmtsdc, on 06 ianuarie 2014 - 19:44, said:

In cateva zile ma duc sa analizez si sa fac o mica constatatare unui conac care a luat foc din cauza improvizatiilor de la cosul de fum; sa vezi dupa..ce dau in "improvizationisti"!!!!!!

Iti spun eu ce s-a intamplat acolo: cosul de fum nu a fost curatat, s-a autoaprins si au "sarit" flacari si scantei in palarie. Din palarie scanteile au cazut langa cos, pe hidroizolatia bituminoasa, ce a luat foc. Mai departe isi poate inchipui oricine, ce s-a intamplat.
Cosul de fum a rezistat incendiului, fiind un cos ceramic Sc... Din pacate, si in acest caz, palaria are o bila neagra. De fapt, la urma urmei, bila neagra o are proprietarul fiindca nu a curatat cosul de fum !!!

#1128
mmtsdc

mmtsdc

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 689
  • Înscris: 06.05.2013

 adriani61, on 06 ianuarie 2014 - 20:17, said:


Iti spun eu ce s-a intamplat acolo: cosul de fum nu a fost curatat, s-a autoaprins si au "sarit" flacari si scantei in palarie. Din palarie scanteile au cazut langa cos, pe hidroizolatia bituminoasa, ce a luat foc. Mai departe isi poate inchipui oricine, ce s-a intamplat.
Cosul de fum a rezistat incendiului, fiind un cos ceramic Sc... Din pacate, si in acest caz, palaria are o bila neagra. De fapt, la urma urmei, bila neagra o are proprietarul fiindca nu a curatat cosul de fum !!!

:) pana nu vad ,nu ma pronunt! azi s-a auzit ca in urma autoaprinderii ...cosul fiind izolat cu vata minerala din comert,a transmis catre partea din lemn.tocmai ce ii explic unui stimabil domn , aici, pe forum,ca nu sunt adeptul improvizatiilor (dansul recomanda izolarea cosului cu vata bazaltica pentru fatade...)

 mmtsdc, on 06 ianuarie 2014 - 20:27, said:


Posted Image pana nu vad ,nu ma pronunt! azi s-a auzit ca in urma autoaprinderii ...cosul fiind izolat cu vata minerala din comert,a transmis catre partea din lemn.tocmai ce ii explic unui stimabil domn , aici, pe forum,ca nu sunt adeptul improvizatiilor (dansul recomanda izolarea cosului cu vata bazaltica pentru fatade...)

Stii care este partea cea mai nasoala,acel om nu a primit nici macar o atentionare in acest sens...de 10 ani!!! nimeni nu i-a spus ca ar fi ok sa isi curete cosul de fum,sa il verifice macar...si aici nu e vina beneficiarului beneficiarilor.

 mmtsdc, on 06 ianuarie 2014 - 20:34, said:


Posted Image pana nu vad ,nu ma pronunt! azi s-a auzit ca in urma autoaprinderii ...cosul fiind izolat cu vata minerala din comert,a transmis catre partea din lemn.tocmai ce ii explic unui stimabil domn , aici, pe forum,ca nu sunt adeptul improvizatiilor (dansul recomanda izolarea cosului cu vata bazaltica pentru fatade...)



Stii care este partea cea mai nasoala,acel om nu a primit nici macar o atentionare in acest sens...de 10 ani!!! nimeni nu i-a spus ca ar fi ok sa isi curete cosul de fum,sa il verifice macar...si aici nu e vina beneficiarului beneficiarilor.

Inainte de sarbatori am pomenit aici de A.S.F.O.C.H...sa vezi ce au sarit pe mine,ca fac reclama....ca vreau sa "agat" clienti de aici..

#1129
forbes29

forbes29

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 580
  • Înscris: 19.09.2013

 adriani61, on 06 ianuarie 2014 - 18:37, said:

Ca de obicei, romanul fiind inventiv, "uita" sa prinda in proiect cosul de fum. Unor arhitecti nu le place chestia aia (cosul) care strica designul casei si-l elimina din proiect sau il muta intr-un loc ce devine nefunctional. Iata doua motive ce au contribuit la aparitia cosurilor exterioare.
Mugur are dreptate cand afirma ca nu exista un normativ sau un standard ce sa impuna locul unde se monteaza (construieste) cosul de fum. Din punct de vedere functional, un cos de fum construit bine, montat corect trebuie sa functioneze indiferent daca este pozitionat la interior sau la exterior. In ambele situatii cosul de fum trebuie izolat si montat la distanta de securitate fata de elementele combustibile. In cazul in care cosul de fum se va monta la interior, trebuie sa luati in calcul si existenta unui spatiu de manevra de minim 1mp, in fata usii de vizitare. Acesta este de multe ori si motivul pentru care doamnele, stapanele casei, prefera sa "mute" cosul la exterior ... ca nu cumva cosarul sa faca "o minune" cand il curata.
In cazul in care montati un cos de fum din inox, la interior, trebuie facut ceea ce a precizat Mugur. Cosurile de fum din inox cu CE ce are ca specificatie T600 (adica functioneaza la o temperatura nominala de 600 grade), sunt sisteme mai noi, mai sigure. Pana la aparitia acestor sisteme s-au montat mii de cosuri de fum din inox, avand indicativul T400 sau T450 si au functionat corect atata timp cat au fost respectate distantele de securitate fata de elementele combustibile si atata timp cat au fost curatate periodic, eliminand aparitia riscului de autoaprindere.
Mugur, am curatat zeci de cosuri din inox (T450) montate de tine si ... sunt ok. S-au inegrit doar cosurile ce nu au fost curatate la timp si utilizate pana s-au autoaprins.
Atentie, daca cosul de fum metalic, montat la exterior, ce deserveste un focar amplasat la demisol sau subsol, este fierbinte pe o lungime de 1,5m de la sol, trebuie facut un gard in jurul lui pentru a nu fi atins, din greseala, de catre un copil.


Atata timp cat cosul de fum este prevazut cu colector de condens, nu trebuie sa aiba palarie.
Toate palariile influenteaza negativ tirajul cosului de fum ! Exceptie fac conurile (arata ca un trunchi de con).
De ce se moteaza palarii ?
  • ca sa nu ploua. Daca exista colector de condens, poate ploua mult si bine. Daca cosul este din caramida, ploaia torentiala "scapa" pe cos aproximativ o cana de apa.

  • ca sa nu intre pasari. Pasarile cad si in cosurile cu palarie !!!

  • ca sa nu intoarca vantul, fumul (gazele). Daca se respecta regimul inaltimilor nu vor aparea efectele de dop. In cazul in care locuiti intr-o zona cu vant puternic, se recomanda conul de evacuare in locul palariei, acesta avand rolul de a mari tirajul, angrenand curentii de aer spre partea superioara a cosului.

Multumesc de info.

#1130
adriani61

adriani61

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 217
  • Înscris: 08.06.2008

 mmtsdc, on 06 ianuarie 2014 - 20:36, said:

Inainte de sarbatori am pomenit aici de A.S.F.O.C.H...sa vezi ce au sarit pe mine,ca fac reclama....ca vreau sa "agat" clienti de aici..
Mugur, te inteleg ca ai tocit tastatura, mai ales la subiectul cu sectiunile cosurilor. Cred ca era mult mai simplu sa explici, asa cum te-am invatat, ca un cos cu sectiunea patrata si latura de 180 mm, are aria aprox. egala cu cu cos cu sectiunea rotunda cu diametrul de 200 mm, DAR rezistenta la frecare, vitezele, tirajul, "Reynolds" (tipul cu constantele in hidraulica, ce mi-a mancat ficatii in facutate), difera intre cele doua cosuri cu aria sectiunii egala. Concluzia in urma testelor (facute chiar si la facultatea de instalatii la laboratorul de hidraulica) este ca hornul cu sectiunea circulara raspunde mai bine cerintelor !
Mugur, iti dau un sfat: nu incerca sa schimbi mentalitatea celor ce "vaneaza" o inovatie ieftina fiindca nu vei avea succes. O mentalitate se schimba in generatii ! Din pacate pe acest forum sunt si persoane ce doresc sa obtina nu numai informatii tehnice, ci si o consultanta tehnica de specialitate. Imi pare rau ca-ti spun, dar consultanta tehnica de specialitate se da in anumite conditii, se argumenteaza, se exemplifica si se demonstreaza si ... costa ! Si la avocat daca deschizi usa, scuturi portofelul. Pe acest forum este bine sa dam informatii daca ideia unui membru ce doreste sa faca ceva, incalca sau nu siguranta, va functiona sau nu, respecta sau nu standardele, legile, normativele, etc. Nu intra in detalii ! Daca cei ce citesc constientizeaza ca siguranta nu este un joc de noroc, e ok. Daca nu ... treaba lor. Nu mai raspunde la provocari. Chiar n-ai de lucru ?

#1131
panoramic66

panoramic66

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,444
  • Înscris: 14.02.2011
Cine poate sa dea detalii constructive pentru "amplificatoare de tiraj" (sau inaltatoare de tiraj) ptr. un cos cu tuburi ceramice Di=170mm.
Cum poate face amplificarea de tiraj, sau e doar un basm ... !?  Posted Image

Edited by panoramic66, 24 January 2014 - 21:43.


#1132
adriani61

adriani61

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 217
  • Înscris: 08.06.2008

 panoramic66, on 24 ianuarie 2014 - 21:39, said:

Cum poate face amplificarea de tiraj, sau e doar un basm ... !?  Posted Image
Singurii factori naturali pentru marirea tirajului sunt:
- marirea diametrului
- marirea inaltimii utile a cosului.
Pe care crezi ca o poti aplica ? Atentie, sferele acelea rotative sunt pentru ventilatii ! Orice cap terminal pentru cosul de fum poate influenta negativ tirajul. Conurile de evacuare maresc tirajul doar in momentul cand sufla vantul.

#1133
ciobimar

ciobimar

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,791
  • Înscris: 19.10.2010
http://translate.goo...pv=210&es_sm=93

#1134
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008

 adriani61, on 25 ianuarie 2014 - 09:52, said:


Nu postezi te rog poza de la avatar la o rezolutie mai mare ? Nu de alta, dar sa se vada ce insemna sa ai probleme cu cosul.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate