Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
REDRESOR AUTO : scheme, detalii, probleme
Last Updated: Dec 03 2018 21:20, Started by
Taxon
, May 25 2005 12:36
·
0
#55
Posted 06 June 2006 - 09:15
SuperDuper, on Jun 6 2006, 02:08, said: Se masoara la sfarsitul incarcarii, cand curentul debitat este doar cel de "mentinere" si nu cel de incarcare (0.1xCapacitatea bateriei exprimata in Ah). Sau mai ochiometric, cand toti elementii degaja gaze in mod activ - pentru redresoarele neinteligente gen trafo plus punte chioara... Compararea tensiunii de la bornele acumulatorului se face continuu si implicit determina toate actiunile necesare... B) Masurarea cu un voltmetru direct la bornele acumulatorului este o indicatie corecta ''on line'' despre valoarea tensiunii si de aici se poate face estimarea gradului de incarcare. Ca exemplu practic este releul clasic de pe masina care va incarca bateria la scaderea unui prag minim de tensiune si va intrerupe incarcarea la atingerea valorii maxime permise pentru aceasta. B) |
#56
Posted 06 June 2006 - 12:21
Acta non verba, on Jun 6 2006, 03:15, said: Pentru un incarcator normal nu exista un moment de timp ca reper pentru inceput sau sfarsit de incarcare. Compararea tensiunii de la bornele acumulatorului se face continuu si implicit determina toate actiunile necesare... B) Masurarea cu un voltmetru direct la bornele acumulatorului este o indicatie corecta ''on line'' despre valoarea tensiunii si de aici se poate face estimarea gradului de incarcare. Ca exemplu practic este releul clasic de pe masina care va incarca bateria la scaderea unui prag minim de tensiune si va intrerupe incarcarea la atingerea valorii maxime permise pentru aceasta. B) Daca incarcatorul normal insemna un trafo si o punte, atunci trebuie urmarita incarcarea. PS: Releele de tensiune de le masini PROASTE functioneaza asa cum ai zis - cu un nivel de tensiune. Alea de calitate (inclusiv alea mecanice cu lamela vibratoare) regleaza curentul prin baterie in trepte sau chiar continuu (prin actionarea asupra curentului de excitatie), micsorandu-l cand bateria este incarcata. |
#57
Posted 06 June 2006 - 13:27
Multumesc mult.Am aflat ce imi trebuia.Cand am timp am sa fac un redresor cu un led care arata decuplarea si cu voltmetru pe panou ca sa vad cam pe unde se situeaza tensiunea bateriei.
|
#58
Posted 06 June 2006 - 16:35
SuperDuper, on Jun 6 2006, 13:21, said: Prin incarcator normal intelegi unul cu urmarirea tensiunii si reglarea curentului dupa curba recomandata de producator? Atunci da, nu exista necesitatea decuplarii pentru ca se decupleaza el singur (sau ramane la un nivel de curent de "mentinere". Daca incarcatorul normal insemna un trafo si o punte, atunci trebuie urmarita incarcarea. PS: Releele de tensiune de le masini PROASTE functioneaza asa cum ai zis - cu un nivel de tensiune. Alea de calitate (inclusiv alea mecanice cu lamela vibratoare) regleaza curentul prin baterie in trepte sau chiar continuu (prin actionarea asupra curentului de excitatie), micsorandu-l cand bateria este incarcata. Deci Pentru un incarcator normal nu exista un moment de timp ca reper pentru inceput sau sfarsit de incarcare.Compararea tensiunii de la bornele acumulatorului se face continuu si implicit determina toate actiunile necesare... Si de aceea toate incarcatoarele auto citesc tensiunea acumulatorului si in functie de acesta tensiune se decide care va fi momentul cand nu se mai incarca bateria. Factorul timp nu este luat in considerare. Nu conteaza cat de destept sau de ''prost'' este incarcatorul...\ Si de aceea la intrebarea: Quote Dar daca montez permanent in schema un voltmetru pe bornele redresorului, acesta imi masoara corect tensiunea la bornele bateriei cand aceasta se afla la incarcat?Adica vreau sa am si un reper vizual cu ac al stadiului de incarcare, sa vad cam cat mai e pana se termnia incarcarea si se aprinde ledul. |
#59
Posted 07 June 2006 - 06:20
Acta non verba, on Jun 6 2006, 10:35, said: Poate ca este nevoie de un pic de atentie ca sa citim corect... Deci Pentru un incarcator normal nu exista un moment de timp ca reper pentru inceput sau sfarsit de incarcare.Compararea tensiunii de la bornele acumulatorului se face continuu si implicit determina toate actiunile necesare... Si de aceea toate incarcatoarele auto citesc tensiunea acumulatorului si in functie de acesta tensiune se decide care va fi momentul cand nu se mai incarca bateria. Factorul timp nu este luat in considerare. Nu conteaza cat de destept sau de ''prost'' este incarcatorul...\ Eu m-am uitat la ce incarcatoare sunt pe piata si am vazut o gramada de cepe fara reglarea curentului de incarcare sau decuplare automata la sfarsitul incarcarii. Cum acele tipuri de incarcatoare sunt in majoritate (fiind ieftine), alea sunt incarcatore "normale", nu cele care urmaresc tensiunea. Alea sunt "inteligente" :) Edited by SuperDuper, 07 June 2006 - 06:22. |
#60
Posted 26 September 2006 - 23:31
Iata o schema interesanta:
http://www.uoguelph..../circ/lader.htm Mai exista scheme asemanatoare. Aveam si una in comutatie (nu mai necesita radiatorul imens). O voi atasa Succes |
#61
Posted 27 September 2006 - 14:50
Atasez Schema si cablajul facut de mine:
Schema__Charger_with_Variable_V_and_Iout.jpg 65.02K 2946 downloads PCB_Charger_with_Variable_V_and_Iout.jpg 58.31K 1985 downloads |
#62
Posted 03 February 2007 - 22:04
Schema propusa de ocrv merge si pentru o baterie de 100 de A ? In afara de punte si transformator care sa duca acest curent mai sunt necesare si alte modificari ?
|
#63
Posted 30 April 2007 - 20:21
am realizat si eu schema postata de tunelu si am o nelamurire .... ledul al 2`lea ala verde nu se aprinde (nici nu palpaie) in rest cel rosu e aprins nu se incinge nimic la iesire am tensiune curentul nu imi dau seama exact daca se regleaza .... de ce nu se aprinde cel verde si care e buba? daca nu e deranjul prea mare ... ms anticipat
|
#65
Posted 07 August 2007 - 19:11
pt ca tot suntem la capitolul redresoare iata o schema pe care nu am experimentat o dar e simpla .
Attached Files |
#66
Posted 24 October 2007 - 23:12
mai dragii mei, becul ala de 60W se pune inseriat cu PRIMARUL sau SECUNDARUL????
|
#67
Posted 28 October 2007 - 21:26
salut am si eu o problema cu incarcatoare de acc auto am cam vazut cam toate schemele posibile si nu prea stiu pe care so fac as ca daca se sa va uitati pe aceasta schema si sa ini dati si mie o parere dea voastra
Attached Files |
#68
Posted 28 October 2007 - 22:05
#69
Posted 05 November 2007 - 02:32
salu am facut si eu schema asta dar mu ma prea descurc cu reglajele daca poti sa imi zici si mie sau sa imi arati pozitile pentru P1,P2.P3.P4,P5 ,sau sami esplici mai detaliat fata de ce dau cei de la epsicom in pdf respectiv.Mersi
|
|
#71
Posted 05 November 2007 - 20:34
Uite cateva indicatii din prospect completate cu alte detalii:
Reglarea se face astfel: Se regleaza P3, astfel incat la tensiunea de 14.4V la borne, tensiunea de iesire a IC sa fie maxima. Pentru a face practic reglajul ai nevoie de un acumulator incarcat la maxim, deci aproape de 14.4V, acesta se conecteaza la borne si cu un voltmetru se masoara tensiunea la pinul 6 al circuitului integrat simultan cu modificarea lui P3 pentru a obtine acolo un maxim de tensiune. Se regleaza apoi P1 astfel ca , la tensiuni intre 14.5-15V, curentul de incarcare rezidual sa fie Ah (amperi ora ai bateriei)/20. Avem nevoie din nou de un acumulator incarcat. In functie de capacitatea acestuia se vor face reglajele. Fie un acumulator auto de 55Ah. Deci se conecteaza in serie cu acumulatorul incarcat (la maxim 14.4V) un ampemetru si se regleaza P1 pentru a obtine un curent de 55/20=2.75A Se regleaza apoi curentul nominal (Ah/5) adica cel de cinci ore cu P2 la o tensiune ceva mai mica (intre 11-14V). Curentul de incarcare din faza A-B rezulta din caracteristicile tranzistorului si reglajele facute anterior, fiind cu 30-100% mai mare decat cel din faza E-F. De aceasta data acumulatorul trebuie sa fie descarcat. Presupunem ca folosim tot acumulatori de 55Ah, deci curentul de incarcare va fi de 55/5=11A. Tu nu ai specificat ce fel de acumulatoare vrei sa incarci cu sistemul respectiv. Reglajele depind de capacitatea acumulatoarelor respective si la schimbarea tipului de acumulator trebuie sa fie refacute. Potentiometrele de la partea de afisaj: P4 dicteaza intensitatea luminii produsa de LED-urile respective iar din P5 se regleaza astfel incat la incarcare maxima, deci la un prag de 14.5V sa fie aprinse toate LED-urile.Pentru acest reglaj se conecteaza la borne un acumulator incarcat la maxim (cu un voltmetru citim 14.2-14.4V) si din P5 se roteste pentru a se obtine deschiderea tuturor LED-urilor. |
#72
Posted 06 November 2007 - 23:12
ACC ESTE DE 66Ah ORICUM MERSI MULT DE TOT RAMAN DATOR DE CINSTE :D PENTRU REGLAJU LA P2 TOT IN SERIE PUNEM AMPEMETRUCU DAR CU ACC DESCARCAT? MERSI ORICUM.
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users