Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
casa verde 2024

Intrerupator cu N - doza doar cu ...

Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata
 Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...
 teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN
 Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.
 

REDRESOR AUTO : scheme, detalii, probleme

* * * * * 2 votes
  • Please log in to reply
640 replies to this topic

#55
Acta non verba

Acta non verba

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,106
  • Înscris: 10.12.2004

 SuperDuper, on Jun 6 2006, 02:08, said:

Se masoara la sfarsitul incarcarii, cand curentul debitat este doar cel de "mentinere" si nu cel de incarcare (0.1xCapacitatea bateriei exprimata in Ah).
Sau mai ochiometric, cand toti elementii degaja gaze in mod activ - pentru redresoarele neinteligente gen trafo plus punte chioara...
Pentru un incarcator normal nu exista un moment de timp ca reper pentru inceput sau sfarsit de incarcare.
Compararea tensiunii de la bornele acumulatorului se face continuu si implicit  determina toate actiunile necesare... B)
Masurarea cu un voltmetru direct la bornele acumulatorului este o indicatie corecta ''on line'' despre valoarea tensiunii si de aici se poate face estimarea  gradului de incarcare.
Ca exemplu practic este releul clasic de pe masina care va incarca bateria la scaderea unui prag minim de tensiune si va intrerupe incarcarea la atingerea  valorii maxime permise pentru aceasta.  B)

#56
SuperDuper

SuperDuper

    Crushed

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,295
  • Înscris: 25.04.2006

 Acta non verba, on Jun 6 2006, 03:15, said:

Pentru un incarcator normal nu exista un moment de timp ca reper pentru inceput sau sfarsit de incarcare.
Compararea tensiunii de la bornele acumulatorului se face continuu si implicit  determina toate actiunile necesare... B)
Masurarea cu un voltmetru direct la bornele acumulatorului este o indicatie corecta ''on line'' despre valoarea tensiunii si de aici se poate face estimarea  gradului de incarcare.
Ca exemplu practic este releul clasic de pe masina care va incarca bateria la scaderea unui prag minim de tensiune si va intrerupe incarcarea la atingerea  valorii maxime permise pentru aceasta.  B)
Prin incarcator normal intelegi unul cu urmarirea tensiunii si reglarea curentului dupa curba recomandata de producator? Atunci da, nu exista necesitatea decuplarii pentru ca se decupleaza el singur (sau ramane la un nivel de curent de "mentinere".
Daca incarcatorul normal insemna un trafo si o punte, atunci trebuie urmarita incarcarea.
PS: Releele de tensiune de le masini PROASTE functioneaza asa cum ai zis - cu un nivel de tensiune.
Alea de calitate (inclusiv alea mecanice cu lamela vibratoare) regleaza curentul prin baterie in trepte sau chiar continuu (prin actionarea asupra curentului de excitatie), micsorandu-l cand bateria este incarcata.

#57
augustin87r

augustin87r

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,013
  • Înscris: 11.09.2005
Multumesc mult.Am aflat ce imi trebuia.Cand am timp am sa fac un redresor cu un led care arata decuplarea si cu voltmetru pe panou ca sa vad cam pe unde se situeaza tensiunea bateriei.

#58
Acta non verba

Acta non verba

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,106
  • Înscris: 10.12.2004

 SuperDuper, on Jun 6 2006, 13:21, said:

Prin incarcator normal intelegi unul cu urmarirea tensiunii si reglarea curentului dupa curba recomandata de producator? Atunci da, nu exista necesitatea decuplarii pentru ca se decupleaza el singur (sau ramane la un nivel de curent de "mentinere".
Daca incarcatorul normal insemna un trafo si o punte, atunci trebuie urmarita incarcarea.
PS: Releele de tensiune de le masini PROASTE functioneaza asa cum ai zis - cu un nivel de tensiune.
Alea de calitate (inclusiv alea mecanice cu lamela vibratoare) regleaza curentul prin baterie in trepte sau chiar continuu (prin actionarea asupra curentului de excitatie), micsorandu-l cand bateria este incarcata.
Poate ca este nevoie de un pic de atentie  ca sa  citim corect...
Deci
Pentru un incarcator normal nu exista un moment de timp ca reper pentru inceput sau sfarsit de incarcare.Compararea tensiunii de la bornele acumulatorului se face continuu si implicit determina toate actiunile necesare...
Si de aceea toate incarcatoarele auto citesc tensiunea acumulatorului si in functie de acesta tensiune se decide care va fi momentul cand nu se mai incarca bateria.
Factorul timp nu este luat in considerare. Nu conteaza cat de destept sau de ''prost'' este incarcatorul...\
Si de aceea la intrebarea:

Quote

Dar daca montez permanent in schema un voltmetru pe bornele redresorului, acesta imi masoara corect tensiunea la bornele bateriei cand aceasta se afla la incarcat?Adica vreau sa am si un reper vizual cu ac al stadiului de incarcare, sa vad cam cat mai e pana se termnia incarcarea si se aprinde ledul.
raspunsul este : Da, indicatia unui voltmetru este corecta si in timpul procesului de incarcare si dupa... :rolleyes:  deci montarea unui voltmetru poate fi utila la aprecierea starii de incarcare.

#59
SuperDuper

SuperDuper

    Crushed

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,295
  • Înscris: 25.04.2006

 Acta non verba, on Jun 6 2006, 10:35, said:

Poate ca este nevoie de un pic de atentie  ca sa  citim corect...
Deci
Pentru un incarcator normal nu exista un moment de timp ca reper pentru inceput sau sfarsit de incarcare.Compararea tensiunii de la bornele acumulatorului se face continuu si implicit determina toate actiunile necesare...
Si de aceea toate incarcatoarele auto citesc tensiunea acumulatorului si in functie de acesta tensiune se decide care va fi momentul cand nu se mai incarca bateria.
Factorul timp nu este luat in considerare. Nu conteaza cat de destept sau de ''prost'' este incarcatorul...\

Eu m-am uitat la ce incarcatoare sunt pe piata si am vazut o gramada de cepe fara reglarea curentului de incarcare sau decuplare automata la sfarsitul incarcarii. Cum acele tipuri de incarcatoare sunt in majoritate (fiind ieftine), alea sunt incarcatore "normale", nu cele care urmaresc tensiunea. Alea sunt "inteligente" :)

Edited by SuperDuper, 07 June 2006 - 06:22.


#60
ocrv

ocrv

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 277
  • Înscris: 10.09.2003
Iata o schema interesanta:
http://www.uoguelph..../circ/lader.htm
Mai exista scheme asemanatoare. Aveam si una in comutatie (nu mai necesita radiatorul imens).
O voi atasa
Succes

#61
ocrv

ocrv

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 277
  • Înscris: 10.09.2003
Atasez Schema si cablajul facut de mine:
Attached File  Schema__Charger_with_Variable_V_and_Iout.jpg   65.02K   2946 downloadsAttached File  PCB_Charger_with_Variable_V_and_Iout.jpg   58.31K   1985 downloads

#62
nasu

nasu

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 12
  • Înscris: 19.01.2007
Schema propusa de ocrv merge si pentru o baterie de 100 de A ? In afara de punte si transformator care sa duca acest curent mai sunt necesare si alte modificari ?

#63
briobit

briobit

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 56
  • Înscris: 01.05.2006
am realizat si eu schema postata de tunelu si am o nelamurire .... ledul al 2`lea ala verde nu se aprinde  (nici nu palpaie) in rest cel rosu e aprins nu se incinge nimic la iesire am tensiune curentul nu imi dau seama exact daca se regleaza .... de ce nu se aprinde cel verde si care e buba? daca nu e deranjul prea mare ... ms anticipat

#64
MARIAN1500

MARIAN1500

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 105
  • Înscris: 13.12.2006
IATA MAI MULTE DETALII

Attached Files



#65
MARIAN1500

MARIAN1500

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 105
  • Înscris: 13.12.2006
pt ca tot suntem la capitolul redresoare iata o schema pe care nu am experimentat o dar e simpla .

Attached Files



#66
Soacra

Soacra

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 409
  • Înscris: 04.06.2004
mai dragii mei, becul ala de 60W se pune inseriat cu PRIMARUL sau SECUNDARUL????

#67
KINDERU56

KINDERU56

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 323
  • Înscris: 28.10.2007
salut am si eu o problema cu incarcatoare de acc auto am cam vazut cam toate schemele posibile si nu prea stiu pe care so fac as ca daca se sa va uitati pe aceasta schema si sa ini dati si mie o parere dea voastra

Attached Files



#68
istratei

istratei

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,799
  • Înscris: 25.11.2004

 MARIAN1500, on Aug 7 2007, 19:03, said:

IATA MAI MULTE DETALII

schema aceasta o am si eu realizata de 5-6 ani. functioneaza ok . a ajutat multi vecini :rolleyes:

#69
KINDERU56

KINDERU56

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 323
  • Înscris: 28.10.2007
salu am facut si eu schema asta dar mu ma prea descurc cu reglajele daca poti sa imi zici si mie sau sa imi arati pozitile pentru P1,P2.P3.P4,P5 ,sau sami esplici mai detaliat fata de ce dau cei de la epsicom in pdf respectiv.Mersi

#70
KINDERU56

KINDERU56

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 323
  • Înscris: 28.10.2007
despre schema asta este vorba.

Attached Files



#71
mister_rf

mister_rf

    freelancer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,889
  • Înscris: 22.10.2002
Uite cateva indicatii  din prospect completate cu alte detalii:

Reglarea se face astfel: Se regleaza P3, astfel incat la tensiunea de 14.4V la borne,
tensiunea de iesire a IC sa fie maxima.

Pentru a face practic reglajul ai nevoie de un acumulator incarcat la maxim,
deci aproape de 14.4V, acesta se conecteaza la borne si cu un voltmetru se masoara tensiunea
la pinul 6 al circuitului integrat simultan cu modificarea lui P3 pentru a obtine acolo un maxim de tensiune.


Se regleaza apoi P1 astfel ca , la tensiuni intre 14.5-15V, curentul de
incarcare rezidual sa fie Ah (amperi ora ai bateriei)/20.

Avem nevoie din nou de un acumulator incarcat.
In functie de capacitatea acestuia se vor face reglajele.
Fie un acumulator auto de 55Ah.
Deci se conecteaza in serie cu acumulatorul incarcat (la maxim 14.4V) un ampemetru si se regleaza P1
pentru a obtine un curent de 55/20=2.75A
Se regleaza apoi curentul nominal (Ah/5)
adica cel de cinci ore cu P2 la o tensiune ceva mai mica (intre 11-14V). Curentul de incarcare din
faza A-B rezulta din caracteristicile tranzistorului si reglajele facute anterior,
fiind cu 30-100% mai mare decat cel din faza E-F.

De aceasta data acumulatorul trebuie sa fie descarcat.
Presupunem ca folosim tot acumulatori de 55Ah, deci curentul de incarcare va fi de 55/5=11A.
Tu  nu ai specificat ce fel de acumulatoare vrei sa incarci cu sistemul respectiv.
Reglajele depind de capacitatea acumulatoarelor respective si la schimbarea tipului de acumulator
trebuie sa fie refacute.
Potentiometrele de la partea de afisaj: P4 dicteaza intensitatea luminii produsa de LED-urile
respective iar din P5 se regleaza astfel incat la incarcare maxima, deci la un prag de 14.5V sa fie aprinse toate
LED-urile.Pentru acest reglaj se conecteaza la borne un acumulator incarcat la maxim
(cu un voltmetru citim 14.2-14.4V) si din P5 se roteste pentru a se obtine deschiderea tuturor LED-urilor.

#72
KINDERU56

KINDERU56

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 323
  • Înscris: 28.10.2007
ACC ESTE DE 66Ah ORICUM MERSI MULT DE TOT RAMAN DATOR DE CINSTE  :D PENTRU REGLAJU LA P2 TOT IN SERIE PUNEM AMPEMETRUCU DAR CU ACC DESCARCAT? MERSI ORICUM.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate