Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
REDRESOR AUTO : scheme, detalii, probleme
Last Updated: Dec 03 2018 21:20, Started by
Taxon
, May 25 2005 12:36
·
0
#1
Posted 25 May 2005 - 12:36
sint in cautare de o schema de incarcator pentru baterii auto.
daca ati construit asa ceva si a dat si rezultate (pozitive :D ) in practica, v-as multumi daca ati face schema publica si aici. |
#2
Posted 25 May 2005 - 17:17
Vezi aici
[ http://www.niqro.qx.ro/baterie_02.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Edited by mister_rf, 05 March 2011 - 17:06.
|
#3
Posted 25 May 2005 - 22:43
multumesc pentru post, acta non verba.
sa inteleg ca ai utilizat un redresor facut dupa schema de mai sus? Edited by Taxon, 25 May 2005 - 22:43. |
#4
Posted 26 May 2005 - 01:00
Nu, eu nu mai construiesc nimic... :D
dar principul de functionare este simplu si schema este corecta... :) |
#5
Posted 27 May 2005 - 18:05
Taxon, on May 25 2005, 12:36, said: sint in cautare de o schema de incarcator pentru baterii auto. daca ati construit asa ceva si a dat si rezultate (pozitive :D ) in practica, v-as multumi daca ati face schema publica si aici. Cauta o carte mai veche: 'Montaje electronice de vacanta' ed. Albatros 1988, unde la pg. 189 este o schema de redresor automat pentru acumulatori auto, foarte usor de realizat si pe care am si realizat-o practic in 2-3 exemplare cu rezultate excelente. Schema este o preluare dupa o revista din Franta si a mai aparut si in Tehnium ... dar n-as putea sa-ti spun cand. B) |
#6
Posted 27 May 2005 - 20:35
...si schema de mai sus nu este suficient de simpla?!... ca pe site-ul recomandat sunt mai multe variante... :rolleyes:
|
#7
Posted 28 May 2005 - 06:37
Iata din nou schema. Poate iasa mai bine de data aceasta...
Attached Files |
#8
Posted 28 May 2005 - 23:30
Am facut si eu de doua ori schema postata de tunelu si merge f bine, dar mult mai simplu este cu un transformator de 18-20V si 300-400W o punte de 20A si doua becuri de far (50-60W) conectate in paralel iar ansamblul de becuri conectat in serie cu bateria la puntea redresoare. Merge f bine dar treb sa ai grija sa opresti incarcarea la timp ca altfel fierbe bateria.
|
#9
Posted 01 June 2005 - 10:45
tunelu, multumesc pentru schema.
dat fiind ca sunt aproape tufa in electronica, vin si cu intrebari suplimentare: ce rol au cele doua potentiometre? stie sa se opreasca singur cind bateria e incarcata (asta e rolul lui led2, indica sfirsitul incarcarii) ? geopalade, multumesc pentru post, dar prefer o metoda de incarcare mai putin emipirica... |
#10
Posted 02 June 2005 - 20:55
Taxon, on Jun 1 2005, 10:45, said: tunelu, multumesc pentru schema. dat fiind ca sunt aproape tufa in electronica, vin si cu intrebari suplimentare: ce rol au cele doua potentiometre? stie sa se opreasca singur cind bateria e incarcata (asta e rolul lui led2, indica sfirsitul incarcarii) ? geopalade, multumesc pentru post, dar prefer o metoda de incarcare mai putin emipirica... P1 - regleaza curentul maxim de incarcare P2 - stabilteste tensiunea maxima pe acumulator la care se opreste incarcarea. LED2 se aprinde intermitent (palpaie) pe toata durata incarcarii. La sfarsitul incarcarii palpaie din ce in ce mai rar. Butonul 'PORNIRE' forteaza pornirea incarcarii in cazul conectarii unui acumulator descarcat sub tensiunea de automentinere. Schema nu permite pornirea incarcarii daca ai conectat acumulatorul invers. Succes! |
|
#11
Posted 11 September 2005 - 22:00
Uite aici o schema care mie mi-a mers. E chiar buna. Cred ca si celelalte sutn la fel de bune, dak cei care le-au construit spun ca au dat rezultate. ACum alegi ce vrei ca ai de unde
http://www.aaroncake...ts/charger1.htm |
#12
Posted 12 September 2005 - 16:13
Iei un transformator 380V -> 24V .
Sunt foloside f. des asfel de trsnf., deci il poti gasi la pret mic (second). Dupa secundar ii pui o punte fara condensator si curentul continuu din punte in acumulator. In serie cu primarul pui un bec de 220V/ 60W. Asta, in acest context va scoate cam 13V. Daca curentul de incarcare e prea mic ii mai pui becului in paralel alete becuri (220V/ 60W). Daca e prea mare mai scoti din ele. Becurile astea au rol de stabilizare a curentului din acumulator pe parcursul incarcarii. Daca curentul din secundar scade, scade si cel din primar si tensiunea pe primar creste, ceea ce determina cresterea curetului .... |
#13
Posted 12 September 2005 - 17:43
Interesant si montajul asta cu traf 380-24 v, dar nu e prea mare ? Mi se pare destul de primitiv sa montezi atatea becuri de 60W cand totul se poate realiza cu integrate sau tranzistoare.
|
#14
Posted 04 January 2006 - 11:49
Am de facut o rectificare la schema pe care am propus-o. In loc de operationalul LM301 ,care e dat pe site , e mai bun un LM741.Lm 301 facea probleme cateodata ca nu mai aprindea ledul daca deconectai bateria si o conectai repede la loc , trebuia sa fatai butonul ala degeaba. Deci mergeti pe LM741.
Asa,shi ar fi o intrebare. E bine daca 'fierbe' bateria la incarcare ?Multi nu sunt multumiti daca nu fierbe bateria si o lasa '24 de ore ' la incarcat , la o intensitate de 5 A. Deci fierbe rau de tot. E corect asa ceva ? Cam cat ar trebui lasata la incarcat ? Eu o las pana se aprinde ledul rosu mai puternic, adik, maxim 4 - 5 h. |
#15
Posted 04 January 2006 - 21:03
Nu e bine sa fiarba (mai ales ca unele pot bubui). In cel mai rau caz, la cele de camion, se scot capacele si se baga curent mare. In rest, se incarca cca 12 ore la a 10 -a parte din capacitatea lor.
De ex. daca are 40 A/H o incarci cu max 4 A, si cu cat e mai mic curentul de incarcare, respectiv mai mare timpul de incarcare, cu atat e mai bine pentru baterie. In caz de graba, se apeleaza la curenti mari, dar se distruge bateria treptat... |
|
#16
Posted 05 January 2006 - 10:12
Exact asa ma gandeam si eu, asa fac si eu. Oricum, capacele de la celule le scot ca e mai bine asa, dar de bubuit nu am auzit.
Cum ti se pare schema cu traful 380 - 24V si cu atatea becuri ? |
#17
Posted 05 January 2006 - 10:18
Simpla si sigura. Dar nu stiu unde poti gasi traf de acela, eventual cauta orice traf care are acelasi raport de transformare.
|
#18
Posted 05 January 2006 - 10:47
Pai nu ma intereseaza sa fac. Am facut schema din link. Daca o sa mai fac vreun rederesor repet schema de pe site. Oricum, sa pui atatea becuri........nu e cam primitiv ? Na, nu vreau sa jignesc pe nimeni, dar asa mi se pare ....
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users