REDRESOR AUTO : scheme, detalii, probleme
Last Updated: Dec 03 2018 21:20, Started by
Taxon
, May 25 2005 12:36
·
0
#487
Posted 14 August 2013 - 22:48
Va salut cu respect!
O intrebare scurta am si eu pentru oamenii de aici care au atat de multa bunavointa sa raspunda intrebarilor celor mai putin priceputi. Un redresor auto tip: Solter 160 are cablul de la Output topit, care ar fi cauzele? vizibil interiorul arata bine.. (mentionez ca l-am primit asa de la cineva pentru a invata pe el, sunt student la electrotehnica an I, si am de gand sa stiu despre ce e vorba inainte sa-l bag in priza ) |
#488
Posted 15 August 2013 - 10:06
cosmingcc, on 14 august 2013 - 22:48, said:
Va salut cu respect! O intrebare scurta am si eu pentru oamenii de aici care au atat de multa bunavointa sa raspunda intrebarilor celor mai putin priceputi. Un redresor auto tip: Solter 160 are cablul de la Output topit, care ar fi cauzele? vizibil interiorul arata bine.. (mentionez ca l-am primit asa de la cineva pentru a invata pe el, sunt student la electrotehnica an I, si am de gand sa stiu despre ce e vorba inainte sa-l bag in priza ) |
#489
Posted 09 September 2013 - 14:32
Am facut asta, si l-am masurat.. imi da 18V.. e departe rau de a incarca 12? si acel bec de 12v conectat in serie am inteles ca ar mai scadea ceva, dar unde sa-l conectez in serie? chiar la iesire?
|
#490
Posted 09 September 2013 - 21:01
salutare dragi colegi,
am facut rost de un transformator maricel si as vrea sa-l transform intr-un redresor din ce m-am priceput eu am vazut ca are 2 iesiri: pe una scoate 15.7 Vcc si pe cealalta 24V alternativ sau poate putin mai mult ( amperajul nu stiu cum sa il masor ...) cine ma poate ajuta si pe mine sa ii fac si un montaj aferent ca sa stiu si eu cand s-a terminat incarcarea unei baterii ? eventual daca avem electronisti pe aici care au putin timp la dispozitie .. sa mi-l construiasca si eu il cumpar sunt din Bucuresti, sector 3 mersi anticipat pentru raspuns Attached FilesEdited by zstefc, 09 September 2013 - 21:13. |
#491
Posted 09 September 2013 - 21:48
http://forum.softped...to/#entry642672
http://forum.softped...54#entry3202390 Attached FilesEdited by Wzzz, 09 September 2013 - 22:16. |
#492
Posted 13 September 2013 - 22:01
da am vazut ca sunt scheme, dar nu pricep asa bine si nici nu am timp
am nevoie de un electronist sa realizeze acest montaj pentru mine aviz amatorilor sau mai bine zis specialistilor |
#493
Posted 02 October 2013 - 12:20
mister_rf, on 05 noiembrie 2007 - 20:34, said:
Uite cateva indicatii din prospect completate cu alte detalii: Reglarea se face astfel: Se regleaza P3, astfel incat la tensiunea de 14.4V la borne, tensiunea de iesire a IC sa fie maxima. Pentru a face practic reglajul ai nevoie de un acumulator incarcat la maxim, deci aproape de 14.4V, acesta se conecteaza la borne si cu un voltmetru se masoara tensiunea la pinul 6 al circuitului integrat simultan cu modificarea lui P3 pentru a obtine acolo un maxim de tensiune. Salut mister_rf, scuza-mi te rog intrebarea de noo; cum masori tensiunea la iesire a IC-ului? Pin-ul 6 e iesirea, vazut si din schema IC-ului, dar pinul 6 impreuna cu ce anume? Pinul 3, care e intrarea pozitiva in IC? Sau cu ce anume? As vrea sa mai perfectionez putin schema, si sa adaug circuitului un afisaj digital cu un switch pe care sa-l folosesc alternativ pt afisarea voltajului/amperajului, precum a facut feretech (multumiri pe aceasta cale, o idee f buna). Cum as putea face asta? Mii de multumiri anticipate ! |
#494
Posted 02 October 2013 - 19:53
Salutare! Astazi am incarcat, cu redresorul, bateria de la masina (74 Ah). Inainte de incarcare, am masurat tensiunea la bornele bateriei, aceasta fiind de 12,30V. Montand fisele redresorului la bornele bateriei, curentul de incarcare indicat de ampermetrul de panou al redresorului era de 5A. In decurs de aprox. 4-5 ore, acul ampermetrului a ajuns la scala de 1A, dupa care a "intepenit'' acolo, refuzand sa coboare spre valoarea zero. Am mai asteptat aprox. INCA o ora, acul ampermetrului tot la valoarea de 1A a ramas. Am luat un bec de far (12V/55W) pe care l-am inseriat pe firul de + al redresorului, dar becul nu se aprindea deloc. Precizez ca acel bec de far este functionabil iar ampermetrul pleaca/masoara de la indicatia ''zero''. Pai daca ampermetrul de panou al redresorului indica valoarea de 1A, DE CE becul nu lumina DELOC???. Precizez ca in momentul inserierii becului in circuit, acesta a avut o foarte slaba luminare, timp de 2-3 secunde, dupa care s-a stins, acul ampermetrului continuand sa indice valoarea de 1A. Dupa ce am decuplat bateria de la redresor, logic, acul ampermetrului a revenit la zero. Asta nu inteleg...amp. indica 1A iar becul nu lumineaza.Exista vreo defectiune sau vreo anomalie?. Sau becul nu lumineaza la 1A???
|
#495
Posted 03 October 2013 - 15:01
Rectific mesajul de mai sus.Am uitat sa precizez ceea ce era cel mai important, am subliniat mai jos.
Salutare! Astazi am incarcat, cu redresorul, bateria de la masina (74 Ah). Inainte de incarcare, am masurat tensiunea la bornele bateriei, aceasta fiind de 12,30V. Montand fisele redresorului la bornele bateriei, curentul de incarcare indicat de ampermetrul de panou al redresorului era de 5A. In decurs de aprox. 4-5 ore, acul ampermetrului a ajuns la scala de 1A, dupa care a "intepenit'' acolo, refuzand sa coboare spre valoarea zero. Am mai asteptat aprox. INCA o ora, acul ampermetrului tot la valoarea de 1A a ramas. Am luat un bec de far (12V/55W) pe care l-am inseriat pe firul de + al redresorului, dar becul nu se aprindea deloc. Precizez ca acel bec de far este functionabil iar ampermetrul pleaca/masoara de la indicatia ''zero''. Pai daca ampermetrul de panou al redresorului indica valoarea de 1A, DE CE becul nu lumina DELOC???. Precizez ca in momentul inserierii becului in circuit, acesta a avut o foarte slaba luminare, timp de 2-3 secunde, dupa care s-a stins, acul ampermetrului a indicat valoarea de 0,5A. Dupa ce am decuplat bateria de la redresor, logic, acul ampermetrului a revenit la zero. Asta nu inteleg...amp. indica 1A iar becul nu lumineaza.Exista vreo defectiune sau vreo anomalie?. Sau becul nu lumineaza la 1A??? |
#496
Posted 19 October 2013 - 21:13
E normal sa se intample asa. Daca bateria are deja peste 12v, si mai inseriezi cu ea un bec de 12v, ce tensiune ar trebui sa fie la bornele redresorului ca sa ramana ceva si pentru bec?
|
|
#497
Posted 02 December 2013 - 13:11
Avand in vedere temperaturile scazute din perioada asta (sezon rece) , acest topic ramane marcat ca important (prietenii stiu dece) !
|
#498
Posted 04 December 2013 - 12:46
am un redresor auto cu punte redresoare de pe alternatoarele de 50 amperi si 12 volti,cu diode cu fir cred ca de 25 amp.
imi scoate 15 amperi,dar 17 volti si ceva.cam mult,pt ca fierbe imediat si incepe sa miroase foarte urat,insuportabil di baterie cat ar trebui sa incarce?maxim 14,4 volti?si cati amperi? cum pot scade cei 17 volti si ceva? va multumesc |
#499
Posted 10 December 2013 - 19:34
salutare .sunt nou pe acest forum .caut o solutie pentru a mea problema.am un redresor de incarcat baterii pentru electrostivuitoare,still e 24/70 pl ,24v/70a.vreau sa il folosesc la incarcarea de baterii la un sistem fotovoltaic(maxim 28.8v).problema este ca acest redresor controlat de procesor scoate la finalul incarcarii o tensiune de 32 v.as avea nevoie de un electronist care sa ma ajute-contracost bineinteles-in rezolvarea acestei probleme.multumiri anticipate.dan.
Edited by Wzzz, 10 December 2013 - 19:41.
|
#500
Posted 18 December 2013 - 18:49
daca redresorul scoate 17 volti-aproape 18 si 15 amperi,pot lega un variator sau stabilizator de tensiune,incat sa ajung la valoarea de 14,4 v sau cat e nevoie?
|
#501
Posted 19 January 2014 - 11:34
inca caut un electronist bun pentru problema mea de mai sus
|
|
#502
Posted 09 March 2014 - 01:05
Cum dracu' sa-ti scoata 17,5 V CC ??? I-ai pus o dioda sau o punte ? Daca cei 17 V sunt AC si doar ai gresit exprimarea, infasurarea respectiva e buna pentru incarcator de 12V. Curentul furnizat il poti aproxima in functie de diametrul conductorului - pornesti de la o densitate de curent de 2-3 A/mm2, calculezi aria sectiunii conductorului (pi*D2/4, daca ai baut cerneala la scoala) si afli ce curent maxim obtii.
|
#503
Posted 13 March 2014 - 14:29
em2006, on 19 octombrie 2013 - 21:13, said:
E normal sa se intample asa. Daca bateria are deja peste 12v, si mai inseriezi cu ea un bec de 12v, ce tensiune ar trebui sa fie la bornele redresorului ca sa ramana ceva si pentru bec? nihaiesti, on 04 decembrie 2013 - 12:46, said:
am un redresor auto cu punte redresoare de pe alternatoarele de 50 amperi si 12 volti,cu diode cu fir cred ca de 25 amp. imi scoate 15 amperi,dar 17 volti si ceva.cam mult,pt ca fierbe imediat si incepe sa miroase foarte urat,insuportabil di baterie cat ar trebui sa incarce?maxim 14,4 volti?si cati amperi? cum pot scade cei 17 volti si ceva? va multumesc Ca fapt divers nu conteaza cati amperi "scoate" petru ca bateria isi ia cat are nevoie.Valoarea amberajului si grosimea conductorului determina timpul de incarcare. dansir, on 10 decembrie 2013 - 19:34, said:
salutare .sunt nou pe acest forum .caut o solutie pentru a mea problema.am un redresor de incarcat baterii pentru electrostivuitoare,still e 24/70 pl ,24v/70a.vreau sa il folosesc la incarcarea de baterii la un sistem fotovoltaic(maxim 28.8v).problema este ca acest redresor controlat de procesor scoate la finalul incarcarii o tensiune de 32 v.as avea nevoie de un electronist care sa ma ajute-contracost bineinteles-in rezolvarea acestei probleme.multumiri anticipate.dan. 32 v are fara baterii conectate? Daca da pune 2 baterii de 12v in serie,leaga-le la redresor si masoara in sarcina la cat coboara tensiunea. Mai este o problema: Panouri fotovoltaice sunt de 24 sau 2x12 in serie? |
#504
Posted 02 June 2014 - 13:05
Salut,
Cu ceva timp in urma am construit un redresor auto dupa scheme propusa de colegul 'Marian1500' in link-ul de mai jos: http://forum.softped...me/page__st__54 Am incarcat cu el mai multe acumulatoare auto printre care ultima a fost una de 45 Ah; dupa ce s-a completat cu apa distilata a fost tinua la incarcat aproximativ 12h. Problema pe care am observat-o este ca acele 'impulsuri' pe care le primeste bateria in timpul incarcarii sunt 'memorate' si apoi sunt descarcate in instalatia electrica a autovehiculului. Astfel dupa incarcarea si reconectarea bateriei a aparut o schimbare a intensitatii luminoase(un fel de 'palpaiala') a casetofonului auto. Montajul din schema de mai sus nu se mai poate aplica acumulatorilor auto din zilele noastre? Ce anume trebuie modificat in schema pt ca pe viitor redresorul respectiv sa se poata folosi? Multumesc. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users