Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Recomandare bicicleta e-bike 20&#...

Bing-Content removal tool

Nu pot accesa monitorulsv.ro de l...

Cum sa elimini urmele de acnee?
 Wc Geberit

Routere detinute in trecut si in ...

Teii din fața casei

E-Mail in serie prin Excel si Out...
 Modul alimentare rulou/jaluzea ex...

Recuperare fișiere dupa form...

Aplicatii stress test RAM

Asigurare auto hibrid
 Asus B550M - PC-ul nu porneste di...

Tzanca Uraganu - Inconjurat de Fe...

explicatie montaj breadboard

3 Doors Down - Kryptonite
 

REDRESOR AUTO : scheme, detalii, probleme

* * * * * 2 votes
  • Please log in to reply
640 replies to this topic

#577
Acrisios

Acrisios

    Active Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 1,562
  • Înscris: 28.03.2015
Exact asta vreau sa evit ; n-as vrea sa ma apuc sa bat cuie in masa ca sa am ce scoate mai tarziu .

#578
barbu78

barbu78

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,590
  • Înscris: 03.11.2011
Dar, in masa altuia ai bate fara probleme?

#579
Acrisios

Acrisios

    Active Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 1,562
  • Înscris: 28.03.2015
Barbule , habar n-am ce-ai vrut sa zici !

Poate ma lamuresti ; sau si mai bine , poate imi dai o solutie . Una care nu implica sa-mi omor acumulatorul pentru un test  .

Hai noroc !

#580
barbu78

barbu78

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,590
  • Înscris: 03.11.2011
Verifica, in prima faza, pe sarcina rezistiva variabila ce scot incarcatoarele si apoi le verifici pe acumulator, stind linga el si facin masuratorile U, I. Poti scoate o diagrama cu caracteristicile.
Alte linkuri: http://www.hobbielek..._590.html?pg=78
http://www.hobbielek...opic:11846&h=fk
http://320volt.com/e...circuit-uc3906/
https://e2e.ti.com/s.../f/179/t/359799
http://forum.allabou...g-uc2906.82266/
http://electronica.m...laneous/UC3906/
http://ij3c.ncuteecs.../2-2/IJ3C_7.pdf
http://elektrotanya....roller-toeltese
Ceva pentru generatoare http://www.electroni...ic-project.html

Edited by barbu78, 09 March 2016 - 23:32.


#581
barbu78

barbu78

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,590
  • Înscris: 03.11.2011
Cei interesati vor gasi multe scheme pe http://www.tehnium-a...re-acumulatori/
Daca linkul a mai fost indicat, imi cer scuze.
Alte scheme:
http://www.mykit.ro/...do_mykit_ro.pdf
http://www.hobbytron...ri-auto-de-12v/
http://www.arc.ro/us...ulatoarelor.pdf

#582
tilicaru1234

tilicaru1234

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 8
  • Înscris: 22.04.2016
Am facut si eu redresorul din schema postata in nr9, cel cu triac si reglaj.Am intampinat urmatoarea problema.
  -am o baterie auto descarcata la 10 v aproximativ, din p1 nu pot regla nimic .....iar de p2 pot regla tensiunea pe r11 de la 0 la 1,5v.
Acum intrebarea mea este dupa ce am facut urmatoarele teste :
1. am pus bec de masina 12v/55w cu un condensator in paralel ( condesator de 10 000 mico la 50v) si asa nu pot regla nimic....
  Ok .nu am apermetru sa vad cat scoate ....dar de 4 zile sta bateria la incarcat si nimic.....tot la fel este ...
REGLAJ PE R11 de 1 v tensiunea de iesire 11,24v pe baterie ....
REGLAJ pe r11 de 05 cu oscilatie de la 044 la 052 este de 11v.

Va intreb dar exact : cum sa reglez sa incarce bateria fara a avea nevoie de o baterie auto buna fiinca nu discpun de una .....

Precizez ca ledul de incarcare la 0.5 clipeste vizibil destul de repede iar la 1 v aproape e aprins dar are oscilatie pe el ....aproape invizibila.....
transformator de 18 v , doua infasurari de 18 v puse  in paralel pt a dubla amperakul......undeva la 7 amperi.....punte de 50A, rezistenta r11 de 0.5 omi la 25w.

multumesc......iar daca e mai usor prin telefon explicarea si reglajul vas fi recunoscator profund sa imi explicati si mie . 0757.... claudiu.
  Bateria este ok...are doar un an si este de matiz.varta.Sa descarcat in urma stationari masini mai multe luni si avand alarma pe masina mia descarcato....

Edited by Wzzz, 08 October 2016 - 18:22.
fara date contact!!!!!!!!


#583
andrei_221

andrei_221

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,765
  • Înscris: 22.12.2006
la 10 V e cam moarta bateria ta. E posibil sa aiba un element mort si atunci scurtcircuiteaza redresorul.

#584
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,545
  • Înscris: 05.12.2005
Pune becul ăla de maşină paralel cu tiristorul şi vezi dacă creşte tensiunea pe baterie.

#585
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,767
  • Înscris: 01.11.2005
M-am apucat si eu sa fac redresorul postat la #7. Facut cablaj, montat piese si toate cele. Pus transformator, punte redresoare ( defapt astea le aveam de la un redresor din dotare si vroiam sa ii pun si circuitul respectiv ). Toate bune si frumoase.
Dau drumul, nimic. Nu incarca bateria decat cu un curent de 60mA-80mA. Incep sa verific din nou cablajul si schema....nici o greseala. Mai sa fie, tot nu vrea. Masor bateria, 10V...totusi ar trebui sa porneasca.
Masor tensiunea de dupa punte si avea undeva la 12V-12,5V. Hm, in descriere spune ca ar trebuie sa fie undeva pe la 20V. Bun. Il facem 20V, asa ca dupa puntea redresoare i-am montat un condensator de 3300uF/25V si tensiunea ajunge undeva la 20V parca ( nu imi aduc aminte valoarea exacta ). Din nou incerc, tot nimic. Indiferent ca invartem de potentiometrul reglajului de tensiune, ori tensiunea pica la 0V ori sarea imediat la 16V dupa jumatea cursei potentiometrului.
Mai sa fie. Incep sa masor pe cablaj...nimic suspec. Tensiunile de deschidere ale tranzistoarelor erau acolo. Componentele erau sigur bune ca le-am verificat inainte cu asa ceva si erau ok.
Intru aici si ma tot uitam sa vad daca as gasi ceva interesant...poate e ceva ce imi scapa mie. Si hop vad mesajul lui Mihai de mai sus, cu becul....si mi s-a aprins becul: Bateria are 10V...dar mai are ceva capacitate ? Bun, pun un bec de 12V si surpriza, bateria nici nu licarea becul, de aprins nu mai vorbesc. Clar bateria era sulfatata.
Caut alta si am gasit una care avea undeva pe la 11V si aprindea becul corect. Montez bateria inapoi si curentul de incarcare a inceput sa creasca, dar tensiunea tot nu o puteam degla decat 0V sau 16V.
Nu se poate...cum naiba. Nu intelegeam ce se intampla. Asa ca am stat si am rumegat si am rumegat si am tot masurat si testat pana am pus osciloscopul si atunci s-a aprins alt beculet in cap...dupa care am rezolvat-o si totul merge ok acum. Sau cel putin azi dimineata pe la ora 2 ...da, ora 2:00 AM
Cum ? Sunt curios daca cineva se prinde unde am gresit. Oarecum am mentionat mai sus si care ar fi fost problema. Nu este eroare de cablaj sau componente sau vre-un tranzistor montat gresit.  E doar o greseala de interpretare.

Acum alta belea...se pare ca aseara planetele nu s-au aliniat corect ca parca s-au tinut lant multe bele....dar asta e mai peste toate. Cum am mai spus si in topicul cu multimetre, imi comandasem de pe e-bay 3 AV-metre. Alimentez un AV-metru si se aprinde. Apoi conectez si firele de putere ( rosu si negru, firele groase )si imi arata tensiunea. Bun.
Se uita Je pe net sa vedem si cum se masoara si curentul cu astea, avand suntul incorporat si gasesc poza asta iar dispozitivul arata asa numai ca suntul era montat in spatele mufei de putere ( mufa mai groasa ) in rest identic.
Si din cauza oboselei si a neatentiei, am inversat firul galben cu cel negru. Imediat am observat ca a inceput sa functioneze cu fum ( a iesit de undeva de sub afisajul tensiunii ). Bun. Au mai ramas doua.
Acum ca tot Stan Patitul, belesc ochii. Ma uit din nou si iar. In schema, chinezul arata firul negru al alimentarii ( mufa mica ) nu se conecteaza. Nici eu nu l-am alimentat doar ca nu vroia sa porneasca. Cum conectam firele negre pornea.
Bun, l-am montat si a mers. Afisa si tensiunea si curentul. Cum la mine erau imprastiate pe masa am reusit din neatentie sa il omor si pe al doilea, culmea tot acelasi traseu intrerupt ca la primul.
In fine, mi-a mai ramas unul. Acum ca stiam cum trebuie montat si alea l-am montat si pe al trei-lea pentru ceva teste. Cand l-am deconectat, am deconectat prima data firul negru gros, cel de putere, firul negru subtire era inca montat pe baterie. In secunda doi am vazut ca a iesit fum si din cel de-al treilea, culmea, tot acelasi traseu.
WTF. Adica am stricat 3 AV-metre intr-o ora. Deci mi se intampla si mie...si sunt sigur ca o sa mi se mai intample.
Totusi nu intelegeam care a fost problema, dupa care am realizat ce se intamplase. Curentul de incarcare al bateriei, in urma deconectarii masei de putere ( firul negru gros ) a trecut prin masa de alimentare, care e substantial mai subtire ca traseu si normal ca....a iesit fum.
Am refacut eu la unul dintre ele un traseu dar se pare ca posibil a mai afectat si stabilizatorul de tensiune ca nu se mai aprinde nimic.
Din ce am vazut, AV-metrul este construit cu un microcontroller de la ST. Chiar sunt curios daca mai pot face ceva din ele. O sa incerc mai ales ca la toate problema este exact acelasi traseu, intrerupt exact in aceiasi zona. va tin la curent daca mai pot sa fac ceva cu ele.

Deci, se pare ca nu numai la altii se strica lucrurile sau mai bine spus, nu numai altii strica lucrurile, ci si eu le stric cu toata experienta mea. Asta inseamna electronica la nivel de hobby. Culmea e ca imi place.
Am bagat cateva poze.

Attached Files


Edited by tehnics, 22 October 2016 - 15:19.


#586
istratei

istratei

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,797
  • Înscris: 25.11.2004
Tiristorul nu se pupa cu condensatorul de filtraj.

Edited by istratei, 23 October 2016 - 22:08.


#587
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,767
  • Înscris: 01.11.2005
Exact. Tiristorul se amorsa el saracu...dar din cauza condesatorului de filtraj nu se mai dezamorsa. Initial nu mi-am dat seama abia cand am pus osciloscopul mi-am dat seama ca defapt el ramanea in conductie tot timpul.

Edited by tehnics, 23 October 2016 - 23:14.


#588
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,767
  • Înscris: 01.11.2005
Am verificat si " decedatii " si se pare ca la doi au picat doar stabilizatoarele de 5V iar la unul a picat microcontrolerul.
In schimb nu imi dau seama ce tip de stabilizator este pentru ca am cautat pe net si nu am gasit nimic. Este inscriptionat M5330B iar capsula este SOT89.
Oricum ii bag un 78L05 dar eram curios ce fel de stabilizator este ala.
Si dupa cum am banuit intr-adevar masa de alimentare era comuna cu masa ( sau mai degraba minusul ) de putere printr-un traseu subtire. Acum am refacut traseul printr-un cablu fix intre cele doua...sa fiu sigur ca nu mai pica.
Oare chinezul cand a proiectat cablajul ar fi avut asta in gand...asa ca o mica capcana ?

Edited by tehnics, 24 October 2016 - 23:08.


#589
istratei

istratei

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,797
  • Înscris: 25.11.2004
Incearca prima data cu 3V -3.3V.

#590
cobi1

cobi1

    Bagator in seama

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,767
  • Înscris: 28.02.2011
Un robot portabil pornire auto cu redresor poate cineva sa faca o recomandare ? Cam ce putere minima sa aiba pt a putea porni un benzinar de 2 L ? Intreb ca habar nu am , merci .

Edited by cobi1, 25 October 2016 - 01:06.


#591
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,767
  • Înscris: 01.11.2005

View Postistratei, on 25 octombrie 2016 - 00:40, said:

Incearca prima data cu 3V -3.3V.

Am pus direct 5V din sursa de laborator si functioneaza. O sa incerc si cu 3V ca am vazut valoarea tensiunii afisate nu este cea corespunzatoare, ci afisata proportional cu 1,64 ( adica in loc de 12V imi indica 7.31V). Acum, dupca ce mi-ai zis de 3V imi dau seama ca foloseste tensiunea de alimentare ca valoare de referinta pentru ADC. De exemplu daca impart 5V la 3V ajung la valoarea de 1,66. Deci cam pe acolo daca luam in calcul si erori de afisare, masura, calcul.
Mersi mult @istratei de pont. La asta nu m-am gandit. Desi am cautat datasheetul la M5330B si nu l-am gasit.
Acum m-am uitat in datasheet la microcontroler si se pare ca functioneaza incepand de la 2,9V.

Nu am mai avut timp sa aprofundez problema ca deja era doişpe noaptea Posted Image dar ai o bere de la mine.

Quote

Un robot portabil pornire auto cu redresor poate cineva sa faca o recomandare ? Cam ce putere minima sa aiba pt a putea porni un benzinar de 2 L ? Intreb ca habar nu am , merci .
Am eu unul si in interior are o baterie de 12Ah daca nu ma insel. Merge foarte bine cand ai nevoie. Al meu arata exact asa. In rest nu conteaza marca, forma ca toate au acelasi lucru in interior: un acumulator de 12V. Important este capacitatea acumulatorului din interior. Cu cat capacitatea este mai mare, cu atat rezista la mai multe porniri.

Edited by tehnics, 25 October 2016 - 09:01.


#592
cobi1

cobi1

    Bagator in seama

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,767
  • Înscris: 28.02.2011

View Posttehnics, on 25 octombrie 2016 - 08:48, said:

...
Am eu unul si in interior are o baterie de 12Ah daca nu ma insel. Merge foarte bine cand ai nevoie. Al meu arata exact asa. In rest nu conteaza marca, forma ca toate au acelasi lucru in interior: un acumulator de 12V. Important este capacitatea acumulatorului din interior. Cu cat capacitatea este mai mare, cu atat rezista la mai multe porniri.
Wooow , multumesc , asa ceva imi trebuie . ( doar o pornire e de ajuns si asta doar daca se intampla sa am nevoie ) .  Posted Image

#593
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,545
  • Înscris: 05.12.2005

View Posttehnics, on 24 octombrie 2016 - 22:46, said:

Am verificat si " decedatii " si se pare ca la doi au picat doar stabilizatoarele de 5V iar la unul a picat microcontrolerul.
In schimb nu imi dau seama ce tip de stabilizator este pentru ca am cautat pe net si nu am gasit nimic. Este inscriptionat M5330B iar capsula este SOT89.
Oricum ii bag un 78L05 dar eram curios ce fel de stabilizator este ala.
Si dupa cum am banuit intr-adevar masa de alimentare era comuna cu masa ( sau mai degraba minusul ) de putere printr-un traseu subtire. Acum am refacut traseul printr-un cablu fix intre cele doua...sa fiu sigur ca nu mai pica.
Oare chinezul cand a proiectat cablajul ar fi avut asta in gand...asa ca o mica capcana ?
Marcajul sugerează un stabilizator de 3,3V.

#594
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,767
  • Înscris: 01.11.2005

View Postmihaicozac, on 25 octombrie 2016 - 17:48, said:

Marcajul sugerează un stabilizator de 3,3V.
Te referi la M5330B ? Dupa ce a scris @istratei asa m-am gandit si eu doar ca daca stau sa o calculez, raportul dintre tensiunea masurata si tensiunea afisata se apropie mai mult de valoarea raportului 5V/3V.
Voi testa acasa sa vad exact care este valoarea tensiunii de alimentare
Revin cu detalii.

Edited by tehnics, 25 October 2016 - 17:54.


Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate