Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
REDRESOR AUTO : scheme, detalii, probleme
Last Updated: Dec 03 2018 21:20, Started by
Taxon
, May 25 2005 12:36
·
0
#523
Posted 01 August 2014 - 13:03
Pai mai sus mi-ati spus sa folosesc BT137!? Nu-i acelasi lucru?
|
#524
Posted 01 August 2014 - 13:10
In mod sigur am gresit, daca am scris BT137, BT151 este tiristor.
Dar puteti utiliza si BT137, sau 139, deoarece curentul nu are componenta negativa(triacul conduce in ambele sensuri) functionand dupa un redresor(puntea). Edited by miron1947, 01 August 2014 - 13:15. |
#525
Posted 01 August 2014 - 13:19
Am sa incerc cu triacul,si daca nu merge incerc cu T6N6.
|
#526
Posted 01 August 2014 - 13:28
Ar trebuii sa functioneze, curentul de poarta este apropiat, T6N maxim 30mA si BT139 5mA minim si maxim 35mA.
|
#527
Posted 02 August 2014 - 07:35
Explicatii pentru alegerea R12..." Tensiunea furnizată de redresor s-a luat sensibil mai mare decît tensiunea la bornele unui acumulator de 12 V complet încărcat (cca 14,.4V). Diferenţa aceasta este necesară pentru a compensa căderile de tensiune pe tiristor in conducţie şi pe rezistenţa R12, care joacă aici rolul de traductor de curent, in legătură cu dimensionarea rezistorului R12 se impun cîteva observaţii importante, valoarea rezistenţei sale este determinantă in ceea ce priveşte plaja in care poate fi reglat din P1 curentul maxim de incărcare. Pentru comanda fermă a tranzistorului T2, prin divizorul P1-R9 (deci pentru intrarea În acţiune a limitării automate de curent), căderea de tensiune la bornele lui R12 trebuie să fie de cel puţin cca 1V. Dacă dorim, de exemplu, să alegem pragul inferior al curentului maxim de Încărcare la cca 3A, vom lua R12 -1 V/3 A ~ 0,33 ohmi. În unele situaţii practice este util să putem limita curentul la o valoare chiar mai mică, de exemplu de 2 A (deci R12,-0,5 Ohmi). După ce am stabilit acest prag inferior, care devine astfel un parametru dat prin construcţie, prin manevrarea potenţiometrului P1 ne alegem curentul maxim de lucru dorit. Atenţie insă la configuraţia divizorului P1-R9 atunci cind cursorul potenţiometrului se află in extremitatea de jos(spre R8), deci cind P1 este şuntat complet, tranzistorul T2 nu se mai poate deschide şi prin urmare, limitarea de curent (blocarea tirlstorului) nu mai operează. Dacă butonul potenţiometrului nu este etalonat in prealabil, riscăm astfel să suprasolicităm pînă la distrugere tiristorul, deoarece siguranţa fuzibilă se arde de regulă prea tîrziu (este utilă pentru rotecţia transformatorului şi a bateriei). De aceea se recomandă ca orice reajustare din P1 a curentului maxim de incarcare sa fie urmată de o verificare orientativă prin măsurarea căderii de tensiune pe R12. Un control vizual suplimentar este oferit in acest sens de dioda LED, conectată la bornele lui R12 in serie cu rezistenţa de limitare R1.
La dimensionarea rezistorului R12 se va avea in vedere curentul maxim preconizat, de cca 4-4,5 A. Conductorul din care se realizează de preferinţă constantan sau manganină, trebuie să suporte fără incălzire periculoasă acest curent. În caz contrar se pot răsuci împreună două-trei fire mai subţiri (de exemplu, două fire de constantan cu diametrul de 0,7-0,8 mm). Valoarea dorită a rezistenţei se stabileşte măsurînd căderea de tensiune intre capete, atunci cînd conductorul este parcurs de un curent dat (de exemplu, cca 1,5 V la 3 A)." |
#528
Posted 05 August 2014 - 09:59
Am realizat redresorul cu tiristor.L-am pus pe un acumulator care era destul de descarcat,10v,cu potentiometrele in pozitia mediana.Am tinut butonul de pornire fortata cam 1min.Nu s-a intamplat nimic.Am miscat de P1,tot nimic.Apoi am miscat din P2 spre R13,si a inceput Led-ul 2 sa palpaie,deci a inceput incarcarea.Tensiunea la borne cam 13v.Intensitatea cam 5A.Daca misc potentiometru P2 spre D3 se opreste incarcarea.E normal asa ceva? Acum in legatura cu curentul debitat de incarcator....am pus 3 becuri de 12v in paralel cu o putere totala de 92w(21+21+50w),apoi am tinut butonul de pornire apasat iar din P1 am putul regla curentul de pe la 5A pana pe la 7A.Oare e bine cum functioneaza? Acum astept sa ajunga incarcarea la 14.4v.
Edited by iozsi38, 05 August 2014 - 10:01. |
#529
Posted 05 August 2014 - 11:08
#530
Posted 05 August 2014 - 19:44
Am lasat pana acum redresorul pe baterie.Curentul e de 0,5A,la o tensiune de 13.5v.Tensiunea asa a ramas setata de cand am miscat P2.Tensiunea a ramas la aceeasi valoare iar curentul a scazut in timp.Am crezut ca v-a creste tensiunea! Din P2 pot sa modific tensiunea pana pe la 14.55v.Acum am setat tensiunea la 14.35v iar curentul a crescut spre 2A.Presupun ca nu am stiut cum sa setez tensiunea de la inceput.Acum astept sa scada din nou curentul...sa vad ce se mai intampla.Oare functioneaza corect redesorul? La ce curent minim trebuie sa creasca tensiunea?
|
#531
Posted 05 August 2014 - 20:17
#532
Posted 05 August 2014 - 20:30
Atunci inseamna ca trebuie sa setez tensiunea de la inceput la 14.4v ?....si atunci de unde stiu finalul incarcarii?! Astept ca,curentul sa scada la cativa zeci de mA si atunci ce fac cu potentiometrul P2 ?
|
|
#533
Posted 05 August 2014 - 20:53
Conteaza tensiunea finala(eu va recomand 14,75V), curentul scade pe masura ce bateria incarcarca.
|
#534
Posted 05 August 2014 - 21:08
Ok.Cred ca am inteles.Setez la inceputul incarcarii din P2 tensiunea de 14.4v, din P1 curentul de incarcare(1/10 din capacitate acumulator), si apoi las redresorul sa-si faca treaba. Se considera incarcat cand curentul e sub 0.5 A ?...sau la cat?
Edited by iozsi38, 05 August 2014 - 21:10. |
#535
Posted 05 August 2014 - 21:25
#536
Posted 24 August 2014 - 19:43
Cu un redresor facut dupa schema de mai jos, se poate incarca si o baterie de motocicleta (12V, 6A)? Stiu ca curentul de incarcare trebuie sa fie 1/10 din capacitatea bateriei.
Schema de mai sus e capabila sa dea un curent incepand cu 0.6A? http://forum.softped...attach_id=34247 Edited by mateiuli, 24 August 2014 - 19:46. |
#538
Posted 24 August 2014 - 22:06
Si asa o sa pot avea o plaja de genul: 0.5A - 5A? Sau poate chiar mai extinsa?
Edited by mateiuli, 24 August 2014 - 22:07. |
#539
Posted 24 August 2014 - 23:10
Da , dar cu cat maresti R12 ca sa cobori gama o sa disipe o putere mai mare la curent ridicat , la 5A se apropie de 40W .
|
#540
Posted 12 December 2014 - 23:14
Salut baieti.in urma cu ceva timp am cumparat un redresor telwin nevada 15 http://www.emag.ro/i...XDQBBBM/Â Â .am incarcat acumulatorul auto iarna trecuta,dar dupa un timp am observat ca nu mai functioneaza.am verificat siguranta exterioara,care era buna,iar apoi l-am desfacut.am observat ca are o siguranta inauntru, de tip T1.6A 250v.am tot cautat la mine in oras peste tot o astfel de siguranta si nu am gasit nicaieri.am cumparat un set de sigurante F1.6A 250v.am montat siguranta,l-am inchis ,conectat la acumulator si apoi la priza.arde siguranta interna instantaneu,cum e conectat la priza.ce poate avea?am incer at cu 3 sigurante,face la fel...trebuie neaparat siguranta T 1.6A?.de unde pot cumpara ca am tot cautat si nu gasesc nicaieri....pot anula siguranta,sa pun altceva in loc?a venit iarna si am nevoie de un redresor.as vrea sa il repar pe asta daca se poate,ca a costat ceva bani..
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users