REDRESOR AUTO : scheme, detalii, probleme
Last Updated: Dec 03 2018 21:20, Started by
Taxon
, May 25 2005 12:36
·
0
#379
Posted 05 November 2012 - 09:30
In link-ul urmator (http://www.tonieletr...n/fonte_atx.htm) este prezentat un mic tutorial cu modificarea unei surse ATX ca sa scoata 13.8 V . Schema e foarte simpla , practic se adauga un potentiometru de 10K si o rezistenta de 4,7K intre pinul 1 al integratului TL494 si masa.
1.Mai trebuie modificat si altceva sau este suficienta modificarea de acolo pentru a varia tensiunea pe linia de 12V ? ( Are parca 2 "in+ error amplifier" corespunzator pinului 1 si pinului 16) 2.Se poate ajunge cu modificarea de mai sus la 14.4 V ? (nu ma deranjeaza daca prajesc sursa prin incercari , mai am destule) 3.Teoretic sursa scoate 16A pe linia de 12V , dupa modificarea tensiunii , e prea mult pentru o baterie de 55A ? 4.Avand in vedere ca bateria are sub 8 V , va intra protectia sursei la conectare ? Eventual cum se poate trece peste protectie ? 5.Cam cat timp va trebui sa tin bateria la incarcat , daca toate cele de mai sus sunt ok ? Sursa pe care vreau sa o modific e un Delux 400 atx , si i-am schimbat deja condensatorii cu altii cu limita mai mare de tensiune. Multumesc pentru orice raspuns. |
#380
Posted 05 November 2012 - 15:03
trebuie limitare in curent, pe asta cum o faci? manuala?
|
#381
Posted 05 November 2012 - 15:14
Poi nu o fac i dau cat mananca ) , speram sa fie ca si alte montaje in care isi ia cat are nevoie ... daca nu ... puteti sa imi dati o idee ?
|
#382
Posted 05 November 2012 - 15:22
pai bateria cand e descarcata ar trage zeci de amperi, tu trebuie sa limitezi curentul la maxim C/10 adica o bat de 70Ah curentul trebuie sa fie de max 7A
|
#383
Posted 06 November 2012 - 09:29
Si daca caut si eu un reostat ? ar avea efect ? parca atunci trebuie sa modific si tensiunea ... sa o fac mai mare...
O alta intrebare... la masina , cand e pornit motorul , practic nu este nici o limitare la cati amperi intra in baterie ... cat da alternatorul , - cat foloseste masina , rezulta curent care intra in baterie ... practic si acolo valorile sunt peste cat ar trebui sa se incarce o baterie in mod normal , singura limitare find la tensiune ... |
#384
Posted 06 November 2012 - 12:36
presupunem ca sari peste regula asta; ti-am explicat ca o baterie descarcata suge un curent foarte mare imposibil de asigurat de acea sursa.
Ori ca sa incarci bateria complet trebuie sa o aduci la 14,4V Manual faci asta variind tensiunea de iesire a sursei si implicit variaza si curentul de incarcare. Automat, mai greu cu sursa aia |
#385
Posted 06 November 2012 - 15:15
Mersi , Cel putin am o idee . Oricum modificarea am sa o fac , voi folosi din cand in cand si cate un cas auto sau un amplif artizanal pe ea ... si bateria e cam pe duca... o sa incerc o incarcare sa vedem ce iese ...
|
#386
Posted 21 November 2012 - 17:05
Am postat acum cateva zile acelasi lucru, dar acum am pus si niste poze. Am realizat circuitul asta: http://forum.softped...ttach_id=270969 , dar am o problema. La iesire am 22V, cat la intrare. Am folosit un program, Circuit Wizard, pentru a simula circuitul.
In prima imagine, simularea merge cum ar trebui. Cand n-am sursa de tensiune pe iesire, tensiunea e aprox. 0. Daca pun o baterie, tensiunea creste ca sa o incarce. Totul bine. In a doua imagine e exact constructia pe care am facut-o. Acolo apare problema si la simulare. Pe iesire am 22V si cand pun o baterie tensiunea scade pana la 0.2V. Care e problema, poate va dati voi seama, ca eu nu reusesc, ma chinui de cateva zile? Sunt incepator, don't hate. Circuit: circuit.PNG 94.77K 209 downloads Constructie: construit.PNG 109.18K 198 downloads Proiectul din Circuit Wizard: alimentator.zip 8.78K 67 downloads Edited by razvanlost, 21 November 2012 - 17:09. |
#387
Posted 21 November 2012 - 17:38
Nu cunosc programul, dar nu cred ca puteti simula o baterie auto(acumulator) unde tensiunea la borne variaza in functie de gradul de incarcare/descarcare.
Edited by miron1947, 21 November 2012 - 17:38. |
#388
Posted 21 November 2012 - 17:53
Da, nu zic ca simuleaza acumulatorul auto, dar macar arata aceeasi problema pe care o am eu. Trebuie sa fie o legatura facuta rau, sau ceva, dar nu imi dau seama. Tranzistorii i-am pus bine, la fel si tiristorul. Nu imi dau seama ce e de vina, poate ma poate ajuta cineva, vine iarna si am nevoie de un redresor!
Edited by razvanlost, 21 November 2012 - 17:54. |
|
#389
Posted 21 November 2012 - 18:34
De unde ati luat schema, nu cumva scrie ca la intrare trebuie AC si Dvs. ati alimentat cu CC?Asa cum este, eu vad ca tiristorul nu poate fi stins.
Edited by miron1947, 21 November 2012 - 18:36. |
#393
Posted 21 November 2012 - 18:53
Masurati ce tensiune aveti pe baza lui T4. Am inteles ca aveti tensiune maxima permanent pe bornele de de incarcare a bateriei, corect?
|
|
#394
Posted 21 November 2012 - 18:55
Intre baza si ce sa masor? Da, am tensiune maxima tot timpul, chiar cand nu e conectata bateria.
Edited by razvanlost, 21 November 2012 - 18:58. |
#395
Posted 21 November 2012 - 19:04
Verificati T1, prima oara vedeti daca-l scoateti din circuit cum reactioneaza.
Edited by miron1947, 21 November 2012 - 19:05. |
#396
Posted 21 November 2012 - 19:15
Am scos T1, am verificat tensiunea de iesire, tot 19.9 V. Nu se modifica daca invart potentiometrul.
|
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users