Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii
 Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...
 Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor
 Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android
 

REDRESOR AUTO : scheme, detalii, probleme

* * * * * 2 votes
  • Please log in to reply
640 replies to this topic

#109
mister_rf

mister_rf

    freelancer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,889
  • Înscris: 22.10.2002
In primul rand sa nu gresesti cu polaritatile.
Vezi sa fie firul de plus de la punte la borna de plus a bateriei... :D

Masoara intai catre este tensiunea la bornele bateriei descarcate.
Un curent mediu este de 4-5A. Am mentionat ca la o baterie descarcata (12V) curentul initial poate sa fie mai mare- 6-7A iar la sfarsit poate sa scada si la 2-3A.
Atentie ca prin introducerea instrumentului de masura in circuit se masoara un curent mai mic, deoarece acesta are intern o rezistenta șunt, asa ca pentru verificare vei masura si tensiunea la bornele bateriei in timpul incarcarii. Aceasta valoare nu trebuie sa depaseasca 14.5V (sfarsit de incarcare).

PS: norocul este ca instrumentul de masura nu este un instrument analogic clasic. Ai notat polaritatea gresita de conectare la ampermetru. Minusul catre minusul puntii redresoare.  :D

Edited by mister_rf, 09 February 2008 - 03:09.


#110
miron1947

miron1947

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,717
  • Înscris: 09.12.2006

View Postreluu, on Feb 9 2008, 02:41, said:

Asa este bine?
Instrumentul,are polaritatea incorecta,daca puneti ampermetru intre -bateriei si punte,+ la instrument il puneti la - la baterie si - instrument  la - la punte.

Attached Files


Edited by miron1947, 09 February 2008 - 03:15.


#111
reluu

reluu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 171
  • Înscris: 08.01.2007
Multumesc mult si va spun maine daca mia reusit operatiunea :D.De masurat masor cu un aparat de masura normal.

Edited by reluu, 09 February 2008 - 03:18.


#112
reluu

reluu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 171
  • Înscris: 08.01.2007
Am conectat aparatu de masura in serie cu bateria si imi da un amperaj de 1.7A . este bine?
pot incarca bateria?

#113
mister_rf

mister_rf

    freelancer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,889
  • Înscris: 22.10.2002
Asta inseamna ca fara aparat curentul va creste, dar nu foarte mult.
Conecteaza direct la punte acumulatorul si masoara-i tensiunea cu voltmetrul...

#114
reluu

reluu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 171
  • Înscris: 08.01.2007
Conectat la punte acumulatorul tensiunea este de 14.9 iar fara redresor acumulatorul arata o tensiune de 13.7.Normal bateria arata ca este incarcata?Dar ieri dupa o pornire grea si mers un drum scurt cu luminile aprinse nu a mai vrut sa porneasca.

#115
mister_rf

mister_rf

    freelancer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,889
  • Înscris: 22.10.2002
Acum se poate ca instrumentul tau de masura sa nu fie foarte exact.
14.9V este mult, teoretic acumulatorul este incarcat dar si cei 13.7V pe acumulator depasesc media de 12.5-13V...
Eu cred ca se poate lasa acumulatorul la incarcat si apoi masurata tensiunea la anumite intervale de timp, 10-20 minute pentru a sti daca acesta se incarca sau se incalzeste prea mult (va fierbe electrolitul) si exista pericolul sulfatarii.

Pentru un test al acumulatorului se conecteaza ca sarcina un bec auto si se masoara care este tensiunea furnizata de acumulator.

#116
reluu

reluu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 171
  • Înscris: 08.01.2007
Scade la 11  V dar nu imediat (treptat)

#117
mister_rf

mister_rf

    freelancer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,889
  • Înscris: 22.10.2002
Asta inseamna ca ai probleme cu acumulatorul. Sau nu mai are electrolit sau un element face ''figuri''.
Lasa-l la incarcat o perioada  de timp mai mare. Poti sa verifici nivelul electrolitului? Poate ca nu este capsulat.

#118
reluu

reluu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 171
  • Înscris: 08.01.2007
Am lasato la incarcat aproape 2 ore.Cind am verificat cu aparatu in timp ce incarca imi arata 15,8 V.Am deconectato de redresor si arata 13,3.Am puso pe masina si a mers.Cred ca redresoru nu incarca cit trebuie.Ca sa pot so tin alea 2 ore a trebui sai inseriez un bec de 12 v  55w  la redresor pentru ca altfel urca curentu in timpul incarcarii pina la 16 v.Oricum va multumesc mult pentru sfaturi.Problema mare era de la alternatorul masinii.Puntea de diode arsa si din cauza asta acumulatoru a fiert.Bine ca am vazut la timp ca este scurs acid pe linga baterie.Dar am schimbat alternatoru si sa rezolvat. :D

#119
OVERboost

OVERboost

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 147
  • Înscris: 15.02.2004
Salut, am luat si eu piese pentru schema din linkul : http://www.aaroncake...ts/charger1.asp
Totusi, am o nelamurire, la care va rog sa imi raspundeti...
Am un traf toroidal de 156 VA de firma, si nu vreau sa il stric, ca e sigilat foarte frumos si scoate 14.8V
masurat in gol cu multimetru. Asta inseamna ca are aproximativ 10A, sau nu?
Pentru LM350 ar trebui curent de max. 3A, adica trebuie sa limitez cumva curentul de la 10A la 3A.
Cum pot face asta, astfel incat restul montajului din link sa ramana neschimbat (am deja piesele).

augustin87r, tu ai facut deja montajul din link. Poti te rog sa postezi cateva poze sa vedem cum a iesit redresorul ?
Nu am inteles ideea din post #39, a lui bandi, acum sunt complet nelamurit..

PS: Schemele cu potentiometru sunt prea complicate pentru mine si ma limitez la ceva mai simplu.
Mersi de ajutor.

#120
DarkAngelBv

DarkAngelBv

    === Proud owner of === ++++ Audi & Opel ++++

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,747
  • Înscris: 24.03.2006
Curentul NU trebuie limitat inaintea redresorului... in functie de gradul de descarcare al bateriei acesta creste (cand bateria e descarcata) sau se apropie de 0(cand bateria e incarcata full).

Edited by darkangelbv, 10 February 2008 - 21:48.


#121
OVERboost

OVERboost

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 147
  • Înscris: 15.02.2004
Da, dar in cazul acesta daca curentul trece de 3A, nu mai face fata LM350...
Mi se pare firesc sa limitezi la 3A in acest caz, nu ?

Si nu stiu cum sa fac asta, ca nu sunt de meserie, de aceea rog ajutor.
Mersi.

PS: de link-ul asta ce parere aveti http://users.otenet....ery_charger.htm
Este cu ceva mai bun decat link-ul de pe aroncake.net ? Mie mi se pare mai complicat...

#122
augustin87r

augustin87r

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,013
  • Înscris: 11.09.2005

View PostOVERboost, on Feb 10 2008, 20:58, said:

Salut, am luat si eu piese pentru schema din linkul : http://www.aaroncake...ts/charger1.asp
Totusi, am o nelamurire, la care va rog sa imi raspundeti...
Am un traf toroidal de 156 VA de firma, si nu vreau sa il stric, ca e sigilat foarte frumos si scoate 14.8V
masurat in gol cu multimetru. Asta inseamna ca are aproximativ 10A, sau nu?
Pentru LM350 ar trebui curent de max. 3A, adica trebuie sa limitez cumva curentul de la 10A la 3A.
Cum pot face asta, astfel incat restul montajului din link sa ramana neschimbat (am deja piesele).

augustin87r, tu ai facut deja montajul din link. Poti te rog sa postezi cateva poze sa vedem cum a iesit redresorul ?
Nu am inteles ideea din post #39, a lui bandi, acum sunt complet nelamurit..

PS: Schemele cu potentiometru sunt prea complicate pentru mine si ma limitez la ceva mai simplu.
Mersi de ajutor.


Cum sa aiba mai 10A traful tau? Ala scoate maxim 5A....Pune-l linstit ca e bun......Ai si 14,8 V.........e ideal pentru un redresor auto.......Nu modifici nimic pe schema........

#123
Ary

Ary

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 9
  • Înscris: 12.05.2006
Salut. Va rog, imi puteti spune cam ce curent imi trebuie pentru a incarca un acumulator de 12 V si 1.000 A? Aveti si vreo schema? Multumesc

#124
mister_rf

mister_rf

    freelancer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,889
  • Înscris: 22.10.2002
''1.000 A'' ce inseamna? una mie? unu punct zero? Ce fel de acumulator este?
La acumulatori capacitatea C se noteaza in Ah.
In functie de tipul de acumulator curentul de incarcare poate fi considerat pentru o incarcare  clasica sau una  rapida. Incarcarea clasica uzuala  se face la un curent de C/10...

#125
Ary

Ary

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 9
  • Înscris: 12.05.2006

View Postmister_rf, on Feb 20 2008, 08:51, said:

''1.000 A'' ce inseamna? una mie? unu punct zero? Ce fel de acumulator este?
La acumulatori capacitatea C se noteaza in Ah.
In functie de tipul de acumulator curentul de incarcare poate fi considerat pentru o incarcare  clasica sau una  rapida. Incarcarea clasica uzuala  se face la un curent de C/10...


este vorba despre un acumulator pentru energie eoliana, una mie amperi, incarcare clasica.

#126
mister_rf

mister_rf

    freelancer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,889
  • Înscris: 22.10.2002
Cel mai sigur daca este un acumulator special, se gasesc indicatii relative la incarcare in foaia de catalog a produsului.
Codul acestuia?

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate