Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...
 probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National
 Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...
 Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...
 

REDRESOR AUTO : scheme, detalii, probleme

* * * * * 2 votes
  • Please log in to reply
640 replies to this topic

#73
mister_rf

mister_rf

    freelancer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,889
  • Înscris: 22.10.2002
Da, ampermetrul se va conecta serie  cu un acumulator descarcat.
Pentru acumulatorul folosit de tine, la o valoare de 66Ah curentul de incarcare rezidual este 66/20=3.3A, iar  valoarea nu este critica, se poate alege intre 2 si 3A   iar  curentul de incarcare propus in schema este de maxim 66/5=13.2A.
Totusi si acest curent poate fi micsorat in practica, deci  se poate alege de la 8A la  12A.
Personal consider ca valoarea de C/5 este cam mare pentru curentul de incarcare, unii recomanda chiar si o scadere pana la C/10 dar depinde  de tipul de acumulator.

#74
KINDERU56

KINDERU56

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 323
  • Înscris: 28.10.2007
salut am facut incarcatoru de acc auto de la epsicom si am o problema cu indicatoru optic (ledurile ) adica stau toate aprinse cand pornesc redresoru fara sa conectrez sarcia (acumulatoru) cand il conectez si este descarcaat in jur de 8-9V mi se sting dor ultimile 3 leduri si dupa circa 15 minute se aprind ca si cum accu ar fi incarcat.Asta ar fi una si cealalta chestie este ca ultimul led merge cand vrea adica:redresor pornit accu conectat  de exemplu sa zicem ca este incarcat la 14.38-14.40 ultimu led nu este aprins cum ar trebui dupa ce lam reglat daca deconectez redresoru de la 220V accu ramanand inca conectat la redresor se aprinde ledu daca alimentez din nou redresoru se stinge ledu.Chestia asta nu o face constant si numai cad vrea el,partea de forta(incarcare ) merge ok.Ma poate juta cineva cu niste pareri. multumesc.Schema find cea de la Post#71

#75
feretech

feretech

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 246
  • Înscris: 17.03.2006

View PostMARIAN1500, on Aug 7 2007, 19:03, said:

IATA MAI MULTE DETALII

Am PCB-ul facut (Proteus) pentru schema postata de Marian 1500.Acest incarcator a fost intre primele montaje construite de mine si pot sa afirm ca "functioneste" foarte bine si este practic indestructibil in exploatare.

Attached Files



#76
KINDERU56

KINDERU56

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 323
  • Înscris: 28.10.2007
si schema electronica nu este???

#77
feretech

feretech

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 246
  • Înscris: 17.03.2006

View PostKINDERU56, on Dec 15 2007, 18:41, said:

si schema electronica nu este???
Schema electronica post nr: 65 by Marian 1500
Feretech

#78
KINDERU56

KINDERU56

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 323
  • Înscris: 28.10.2007
ok mersi

#79
mister_rf

mister_rf

    freelancer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,889
  • Înscris: 22.10.2002

View PostKINDERU56, on Dec 15 2007, 17:15, said:

... si am o problema cu indicatoru optic...
Indicatorul de incarcare cu LED-uri nu este un etalon de incarcare. Are mai mult un rol simbolic, deoarece pragurile la care se aprind sau se sting LED-urile sunt cam mari fata de plaja de tensiuni necesara. Folosirea diodei D1 si a tranzistorului repetor T4  are ca rol limitarea plajei de comparatie pentru tensiunile de intrare, dar va produce si cresterea neliniaritatii deoarece caderea echivalenta de tensiune este dependenta de temperatura...

O  solutie este schimbarea schemei si  folosirea unui circuit liniar LM3914, apoi se face modificarea  sistemului de alocare al referintei LOW si HIGH conform indicatiilor din catalog:
http://www.jaycar.co...aded/LM3914.PDF

Empiric incearca folosirea  a doua diode inseriate in loc de una, (dubleaza D1: 1N4148) si reglarea din  nou a lui P5 pentru ca  abia la depasirea pragului de 14.4-14.5 sa se aprinda ultimul LED.

#80
r-bruce

r-bruce

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,514
  • Înscris: 06.11.2005

View Postocrv, on Sep 26 2006, 23:31, said:

Iata o schema interesanta:
http://www.uoguelph..../circ/lader.htm
Mai exista scheme asemanatoare. Aveam si una in comutatie (nu mai necesita radiatorul imens).
O voi atasa
Succes

Am gasit si eu schema asta. M-as apuca sa fac montajul, mi se pare mai serioasa decit alea prea simple linga care trebe sa stai sa nu "fierbi" acumulatorul sau alea cu multe leduri de luat ochii. Mie chiar imi trebuie la acumulatorul de la motocicleta (12V/16Ah) deci se potriveste la fix (10% - 1,6A) pe la mijlocul plajei de curent. Intrebarea mea: se poate inlocui LM350 (pe care ar trebui sa-l cumpar) cu LT1083 (pe care il am). Decit sa dau banii pe un LM350 mai bine imi iau un ampermetru de panou care e chiar util. Cred ca amindoua fac acelasi lucru dar LM350 duce maxim 3A iar LT1083 maxim 7,5A. Rog un raspuns pt. ca vreau sa ma apuc de lucru acum cit e iarna si bobinez cu masina si am timp sa lucrez la motocicleta - si accesorii. Multumesc.

Edited by zoso, 20 December 2007 - 00:07.


#81
Soacra

Soacra

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 409
  • Înscris: 04.06.2004
Zoso, te rog, unde se gasesc de cumparat acumulatori de motocicleta? Si cam cat costa unul de 16 Ah?

#82
r-bruce

r-bruce

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,514
  • Înscris: 06.11.2005

View PostSoacra, on Dec 20 2007, 00:16, said:

Zoso, te rog, unde se gasesc de cumparat acumulatori de motocicleta? Si cam cat costa unul de 16 Ah?

Eu mi-am luat unul acum vreo citeva saptamini de la HeinGericke din Germania (dar am fost acolo) - de fapt alimentatorul vreau sa-l fac ca sa-l formez pe asta, plus ca o sa fie lucrul meu. Nu stiu daca trimit in Romania. Poti sa iei si de la www.louis.de dar ceva mai scump. Sint destui care aduc de la louis la pret de catalog, majoritatea seriosi.

#83
mister_rf

mister_rf

    freelancer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,889
  • Înscris: 22.10.2002
LM350 se  poate inlocui cu un LT1083.

#84
r-bruce

r-bruce

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,514
  • Înscris: 06.11.2005

View Postmister_rf, on Dec 20 2007, 00:38, said:

LM350 se  poate inlocui cu un LT1083.
Multumesc. O sa probez. Cam restul de componente le am. Cred ca in loc de BC558 se poate folosi BC252. Sper sa nu explodeze :P .

#85
feretech

feretech

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 246
  • Înscris: 17.03.2006

View Postferetech, on Dec 15 2007, 18:12, said:

Am PCB-ul facut (Proteus) pentru schema postata de Marian 1500.Acest incarcator a fost intre primele montaje construite de mine si pot sa afirm ca "functioneste" foarte bine si este practic indestructibil in exploatare.

Am primit o comanda pt. incarcator, neavind alta posibilitate de montaj am inghesuit intr-o cutie ATX (sursa calculator).Mosul mi-a adus o camera digitala astfel va pot prezenta "capodopera" facuta recent.
Feretech

Attached Files



#86
mister_rf

mister_rf

    freelancer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,889
  • Înscris: 22.10.2002
Felicitari pentru modul de realizare practic al proiectului.
Eu cred ca momentan lipseste posibilitatea limitarii curentului de incarcare pentru a face adaptarea la baterii de capacitati diferite.
Te-ai gandit si la aceasta facilitate disponibila la panou?

#87
feretech

feretech

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 246
  • Înscris: 17.03.2006

View Postmister_rf, on Dec 24 2007, 01:05, said:

Felicitari pentru modul de realizare practic al proiectului.   :coolspeak:
Eu cred ca momentan lipseste posibilitatea limitarii curentului de incarcare pentru a face adaptarea la baterii de capacitati diferite.
Te-ai gandit si la aceasta facilitate disponibila la panou?
Nu este nevoie de reglarea curentului din exterior!Se poate regla curentul de  incarcare (pornire) cu semireglabilul de pe cablaj, eu ajustez aceasta valoare la 5 A astfel curentul de incarcare corespunde pt. majoritatea acumlatoarelor folosite in autoturisme.Particularitatea acestui montaj consta in reducerea curentului de incarcare treptat cu cresterea tensiuni la bornele acumlatorului.Cind tensiunea ajunge la 14,4 V curentul este limitat aproape la 0 (ledul nu arde constant se aprinde pt. durate foarte scurte) astfel se poate lasa incarcatorul orcit pe acumlator.Montajul nu scoate tensiune in gol ,pornirea incarcarii se face numai cind este conectat acumlatorul respectind polaritatea.Butonul "start" este introdus pt a facilita pornirea acumlatoarelor foarte descarcate,butonul se mentine in pozitia apasat pina cind acumlatorul revine la tensiunea de la care montajul preia automat ciclul de incarcare.
Feretech

#88
dan321

dan321

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1
  • Înscris: 01.02.2008

View Postferetech, on Dec 23 2007, 10:49, said:

Am primit o comanda pt. incarcator, neavind alta posibilitate de montaj am inghesuit intr-o cutie ATX (sursa calculator).Mosul mi-a adus o camera digitala astfel va pot prezenta "capodopera" facuta recent.
Feretech
salut vreau sa mi fac si eu un redresor ptr baterii, m a impresionat proiectul tau, vreau sa ma inveti si pe mine, sau macar sa mi dai cateva detalii despre modul in care ai facut redresorul! cu stima!

#89
reluu

reluu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 171
  • Înscris: 08.01.2007
Salutare .Am si eu o rugaminte.Eu sint pe dinafara in electronica.De curind ma lasat acumulatorul masinii.Il am de 2 ani nu lam incarcat niciodata.Am acasa un transformator de la un tv sport,si mai am o punte pe care scrie 20 PM 4 .Daca leg puntea la traf. pot pune direct iesirile de la punte pe bornele acumulatorului?Acumulatorul este de 45 A.Multumesc mult .Daca doriti  sa imi explicati ceva facetio va rog pe intelesul meu tinind cont ca nu ma pricep.Puntea este din aluminiu si este aproape cit o cutie de chibrituri.Eu trafu si puntea le foloseam la un casetofon auto la care ascultam muzica in casa.

#90
mister_rf

mister_rf

    freelancer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,889
  • Înscris: 22.10.2002
Probabil ca transformatorul de "Sport", produce o tensiune mai mare in secundar fata de valoarea  14.5V necesara acumulatorului, de aceea intre puntea redresoare si acumulator ar trebui conectata o rezistenta de limitare.
Acum pentru incarcarea bateriei este util un curent de aproximativ 4-5A si puntea redresoare se va incalzi la aceasta valoare. Empiric se poate conecta o rezistenta de 0.5-1 ohmi si probabil ca in sarcina  tensiunea din secundar scade suficient pentru a nu se ajunge la 3-4A. Ideal este sa masori curentul sau caderea de tensiune pe rezistenta, daca este foarte mic 1-2A poate ca merge si fara... B)

Edited by mister_rf, 08 February 2008 - 15:56.


Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate