Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...

Mezina familiei, Merida BigNine

The Tattooist of Auschwitz (2024)

Se poate recupera numar de telefo...
 Upgrade de la MacBook Pro M1 cu 8...

Ce tip de monitor am nevoie pt of...

Resoftare camera supraveghere

Laptop Gaming
 Cu ce va aparati de cainii agresi...

Nu imi platiti coletul cu cardul ...

Exista vreun plan de terorizare p...

Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...
 Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric

CIV auto import
 

REDRESOR AUTO : scheme, detalii, probleme

* * * * * 2 votes
  • Please log in to reply
640 replies to this topic

#505
binox

binox

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,260
  • Înscris: 17.02.2008

Quote

Problema pe care am observat-o este ca acele 'impulsuri' pe care le primeste bateria in timpul incarcarii sunt 'memorate' si apoi sunt descarcate in instalatia electrica a autovehiculului. Astfel dupa incarcarea si reconectarea bateriei a aparut o schimbare a intensitatii luminoase(un fel de 'palpaiala') a casetofonului auto.
Nu are nici o treaba redresorul cu problema ta, ori ai ceva contacte imperfecte ori bateria e moarta si casetofonul "palpaie" in ritmul muzicii, dar in cazul asta nu ti-ar porni motorul.
Daca ai vreun casetofon chinezesc dubios cu iluminare pe leduri e posibil sa fie din cauza ledurilor proaste sau prost utilizate(curent prea mare prin ele). Am patit si eu cu un radio-mp3 cumparat din supermarket cu 50 lei, avea leduri albastre care luminau deranjant de tare, apoi in scurt timp au inceput sa ilumineze intermitent apoi au murit de tot...

#506
Mos_Ilie

Mos_Ilie

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,522
  • Înscris: 31.12.2006
Salut şi bine ai venit pe forum.

" Problema pe care am observat-o este ca acele 'impulsuri' pe care le primeste bateria in timpul incarcarii sunt 'memorate' si apoi sunt descarcate in instalatia electrica a autovehiculului. "
Bateria nu poate "memora" nimic.

După părerea mea încărcătorul ( schema lui ) este în regulă şi permite încărcarea cu succes a bateriilor auto din zilele noastre.
Problema este bateria în sine, poate vreo legătură slăbită la vreun element sau ceva depuneri pe fundul bacului.
Presupun că bateria nu este vreuna etanşă şi ai verificat densitatea şi nivelul electrolitului pe fiecare element în parte.

O probă cu o baterie bună ar trebui să fie edificatoare.

Edited by Mos_Ilie, 02 June 2014 - 14:06.


#507
poenariu

poenariu

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1
  • Înscris: 06.03.2011
Am si eu un transformator cu urmatoarele date
1500w
Primar
tensiune 210v,220v,230v,240v
conductor cu.em. diametru 2,5mm.
Secundar
tensiune 20v,21v,22v,23v
pladbanda cu.izolata cu mica 6,3mm x ,3,2mm
Punte redresoare formata din 4 diode de 300A/500V
Thirystor 350A/600v
Cu aceste piese pot construii  redresorul din imagine?Si ce modificari se aduc la R12

Posted Image
   Va multumesc

#508
iozsi38

iozsi38

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 22
  • Înscris: 13.03.2009
La schema de mai sus pot folosi rezistente de 0.25w?

Edited by iozsi38, 30 July 2014 - 13:22.


#509
miron1947

miron1947

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,717
  • Înscris: 09.12.2006
Doriti sa va caculeze cineva puterea disipata pe fiecare rezistenta, Dvs. nu stiti s-o calculati?
Formula de calcul este P(W) = R(ohmi) x I2(A)

Edited by miron1947, 30 July 2014 - 14:46.


#510
iozsi38

iozsi38

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 22
  • Înscris: 13.03.2009
Multumesc.Am gasit printre "vechituri" T6N6P-banuiesc ca este tiristor,dar T3F3P tot tiristor este?

Edited by iozsi38, 30 July 2014 - 15:46.


#511
miron1947

miron1947

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,717
  • Înscris: 09.12.2006
Da, T3F3P, 300V/3A, T6N6P 6A si probabil 600V, in catalogul meu se opreste la T6N5P(500V), ambele au fost produse de IPRS.

Edited by miron1947, 30 July 2014 - 16:09.


#512
iozsi38

iozsi38

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 22
  • Înscris: 13.03.2009
OK.Am 3 bucati de T3F3P.Oare pot le leg in paralel pentru montajul de mai sus?

#513
miron1947

miron1947

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,717
  • Înscris: 09.12.2006

 iozsi38, on 30 iulie 2014 - 16:09, said:

pot le leg in paralel
Va complicati, devine mai stufos, trebuie echilibrate intre ele.
Mai bine cumparati un BT137, costa cca. 2-3 lei.

#514
iozsi38

iozsi38

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 22
  • Înscris: 13.03.2009
Care ar fi schema daca le-as lega in paralel?Se poate sa atasez si T6N6P?

#515
miron1947

miron1947

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,717
  • Înscris: 09.12.2006
Trebuie echilibrati curentii, la fel ca la conectarea in paralel a tranzistoarelor de putere(rezistente serie), in plus, trebuie crescut si curentul de comanda, pentru a actiona mai multe porti.
Personal n-as opta pentru aceasta varianta, ci mi-as cumpara un tiristor adecvat.
P.S.
Daca utiizati un T6N, nu mai aveti nevoie de alti tiristori pentru cei 4-5A ai schemei.

Edited by miron1947, 30 July 2014 - 16:32.


#516
iozsi38

iozsi38

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 22
  • Înscris: 13.03.2009
Bine.Multumesc.Acum am citit despre legarea in serie si in paralel a tiristoarelor.Asa este...destul de stufos.Nu merita efortul.

#517
iozsi38

iozsi38

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 22
  • Înscris: 13.03.2009
Am citit ca este indicat ca si condensatoarele electrolitice sa fie cu tantal.Am doar de 10u/35v.Sunt bune? sau sa pun normale(electrolitice) cu valoarea din schema?

Edited by iozsi38, 31 July 2014 - 18:40.


#518
miron1947

miron1947

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,717
  • Înscris: 09.12.2006
Condensatoare electrolitice uzuale.
Cei cu tantal sunt preferati(sunt si mai scumpi) pentru montaje unde se recomanda pierderi mici(ex. temporizari de precizie), dar au si o problema specifica, cand cedeaza din cauza stratului subtire al dielectricului se manifesta ca un scurt circuit.

Edited by miron1947, 31 July 2014 - 19:46.


#519
iozsi38

iozsi38

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 22
  • Înscris: 13.03.2009
Am gasit aceasta punte redresoare.Pot s-o folosesc la redresor? Cred ca e de 10A/1000V.Vad ca are o gaura pe mijloc.Cred ca e pt.a fi atasat pe un radiator?! Dar puntea e dintr-un material ca si plexiglasul.Se poate atasa de un radiator cu pasta intre ele? Se face transfer de caldura?

Attached Files



#520
miron1947

miron1947

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,717
  • Înscris: 09.12.2006
Da, se poate atasa pe un radiator, dar pentru 5A nu cred ca este cazul.

#521
iozsi38

iozsi38

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 22
  • Înscris: 13.03.2009
Am gasit printre piese BT139.Este bun? Se pare ca a mai fost folosit candva.Cum pot sa-l verific?

#522
miron1947

miron1947

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,717
  • Înscris: 09.12.2006
BT139 este triac.http://pdf.datasheet...s/BT139-600.pdf
O solutie de testare http://www.google.ro...3,d.bGQ&cad=rja

Edited by miron1947, 01 August 2014 - 13:06.


Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate