Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cu ce va aparati de cainii agresi...

Nu imi platiti coletul cu cardul ...

Mi-au disparut amigdalitele ?

Exista vreun plan de terorizare p...
 Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 

REDRESOR AUTO : scheme, detalii, probleme

* * * * * 2 votes
  • Please log in to reply
640 replies to this topic

#325
pisicamatache

pisicamatache

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,502
  • Înscris: 28.01.2011
@chrysty l-a construit pe asta...     http://forum.softped...a...t&id=120715
La aceeasi schema m-am referit si eu,cand spuneam ca nu se poate rega curentul de incarcare.
Schema pusa de tine,vad ca permite reglajul curentului...

#326
chrysty

chrysty

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 109
  • Înscris: 01.09.2006

View Postpisicamatache, on 29th February 2012, 10:15, said:

@chrysty l-a construit pe asta...     http://forum.softped...a...t&id=120715
La aceeasi schema m-am referit si eu,cand spuneam ca nu se poate rega curentul de incarcare.
Schema pusa de tine,vad ca permite reglajul curentului...

Acolo scrie ca transformatorul trebuie sa scoata lejer 10 A si 16V exact ca la mine.
Cum o sa scada la 14,5V ?

#327
euronics77

euronics77

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 6
  • Înscris: 06.05.2009
salut.ma intereseaza schema prezentata de pisicamatache.o nelamurire,apare un trafo cu n1 si n2.cine imi poate explica?am un trafo mai vechi cu tole u si i cred ca are cam 200VA,este destul de mare si greu, si iesire de 12V,nus cati A, si o punte,cred,scrie pe ea B 40-10,detalii despre ea nu am gasit pe datasheet.ma pot folosii de ele?precizez ca as dori sa folosesc redresorul pt acumulatori de la 45 pana la cele de camion de 110Ah.multumesc anticipat

Edited by euronics77, 29 February 2012 - 22:06.


#328
hajliparli

hajliparli

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 906
  • Înscris: 03.02.2011

View Postcosty_ytsoc, on 11th February 2012, 21:04, said:

te duci la un electronist si ii spui sa-ti puna o punte de 25-50 A  din comert(maxim 10 lei bucata)
si s-o prinda de carcasa metalica sa aiba si un pic de racire


Asa arata

[ http://img.alibaba.com/img/pb/881/000/330/330000881_027.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
da dar daca pun o punte redresoare de la o masina???? este buna?
de la un citroen bx leader este buna?

#329
hajliparli

hajliparli

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 906
  • Înscris: 03.02.2011
am o problema cand pun voltmetru pe bornele AC de la traf imi indica 14,...v iar cand pun puntea imi indica 16si ceva
ce sa fac?pot pune un rezistor?sau ii scade amperajul?

#330
meshgheru_andu

meshgheru_andu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,453
  • Înscris: 09.05.2009
Masuratorile sunt facute corect? Ma refer la faptul ca pe tranformator e c.a iar dupa punte e c.c.

#331
hajliparli

hajliparli

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 906
  • Înscris: 03.02.2011

View Postmeshgheru_andu, on 9th March 2012, 20:09, said:

Masuratorile sunt facute corect? Ma refer la faptul ca pe tranformator e c.a iar dupa punte e c.c.
pai pe firele de pe traf care scot 14,...v c.a,leg firele de c.a la bornele AC la puntea redresoare si acolo la iesire din punte imi da 16,..v
este una pentru un redresor?sau tre sa fac ceva schimbari daca da ce trebuie sa fac?ca eu am pus un rezistor de 3sute si ceva de kilo ohmi si mia scazut la 14,65 cam asa da mam gandit ca oare daca i-am pus eu rezistoru ala nu scade din amperii??

#332
booosty

booosty

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 68
  • Înscris: 28.07.2011
rezistorul nu scade din "amperii"! rezistorul scade doar tensiunea!

#333
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,596
  • Înscris: 05.12.2005
???  unde ai învățat asta?

#334
hajliparli

hajliparli

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 906
  • Înscris: 03.02.2011

View Postbooosty, on 9th March 2012, 21:11, said:

rezistorul nu scade din "amperii"! rezistorul scade doar tensiunea!
sa inteleg ca pot pune un rezistor linistit?

#335
hajliparli

hajliparli

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 906
  • Înscris: 03.02.2011
[quote name='hajliparli' date='10th March 2012, 09:00' post='11221991']
sa inteleg ca pot pune un rezistor linistit?am o alta probema am pus alt traf are mai multe iesiri i-am pus iesirea  de 11,6v  problema ese alta cand pun siguranta imi urca undeva la 22v iar daca bag stecheru intro pozitie imi indica o tensiune si cand il bag in cealalta pozitie imi indica alta tensiune ce sa fac?

#336
Taraxacus

Taraxacus

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 85
  • Înscris: 31.12.2008

View Postdacianu11, on 21st February 2012, 20:48, said:

Nimeni, nimic?
Pai circuitul integrat functioneaza drept comparator de aceea rezistorii sunt foarte importanti Ia o baterie incarcata cupleaz-o, porneste redresorul si alege rezistorii R4 si R5 in jurul valorilor proiectate eventual pune niste semireglabili si ajusteaza-i pana se aprinde LED-ul.

View Posthajliparli, on 9th March 2012, 20:40, said:

pai pe firele de pe traf care scot 14,...v c.a,leg firele de c.a la bornele AC la puntea redresoare si acolo la iesire din punte imi da 16,..v
este una pentru un redresor?sau tre sa fac ceva schimbari daca da ce trebuie sa fac?ca eu am pus un rezistor de 3sute si ceva de kilo ohmi si mia scazut la 14,65 cam asa da mam gandit ca oare daca i-am pus eu rezistoru ala nu scade din amperii??

Daca pe iesirea de la traf scoate 14 V curent alternativ, nu are cum sa scoata dupa puntea redresoare mai mult de 14 V, vezi ca ai uitat sa treci voltmetrul de pe CA pe CC (curent alternativ - curent continuu). Rexistorul ala de 300 kohmi nu are ce cauta acolo.

Bateria de la masina trebuie incarcata cu o tensiune de 15-16 v pt ca o baterie proaspat incarcata are 14,8 V. Curentul de incarcare ar trebui sa scada pe masura ce bateria se incarca. Daca ai un curent maxim la iesire de 3 A atunci o baterie de 60 Ah daca este complet descarcata va trebui sa o tii la incarcat 20 de ore (nu intotdeauna bateriile sunt complet descarcate).

#337
Taraxacus

Taraxacus

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 85
  • Înscris: 31.12.2008

View Postnenumitul, on 28th February 2012, 23:37, said:

Eu acum deja nu mai inteleg nimic. "Schema in discutie" e cea de mai jos. Tocmai acum ma apucam sa o realizez. Sint incepator in electronica si as vrea sa ma lamuriti si pe mine daca se regleaza sau nu curentul de incarcare si daca schema 5 de la pag.8-9 din pdf-ul de la postul #326 de mai sus prezinta ceva avantaje majore fata de "schema in discutie"?

Va multumesc.

[ http://i285.photobucket.com/albums/ll63/bau_x3/softpedia/schemaredresor.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Schema asta care ai atasat-o am realizat-o personal si merge ff bine.

#338
Taraxacus

Taraxacus

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 85
  • Înscris: 31.12.2008

View PostTaraxacus, on 10th March 2012, 23:56, said:

Schema asta care ai atasat-o am realizat-o personal si merge ff bine.
Eu am facut redresorul asta prin 90-91. Ca tiristor am folosit un tiristor romanesc de 20 A 400 v, puntea redresoare am cumparat-o gata, tot romaneasca, de 20 A si 400v, rezistorii au fost toti de 0,5 W, dioda zenner tot romaneasca pl 9 v 1, semireglabilii erau rusesti mai mari si mai sensibili, rezistorul de balast l-am facut din 15-20 cm nichelina de 1,5 mm diametru (0,33 ohm). Condensatorii sunt cu tantal, neaparat, altfel vei avea probleme iar tranzistorii de semiputere de comutatie preferabil. Placutza montajului este din textolit neplacat cu cupru, simplu, care l-am gaurit dupa dimensiunile pieselor (schema placutei am luat-o din Tehnium ) iar legaturile le-am facut cu sarma pe spate pt ca sa fie cat mai robusta si rezistenta la curenti. Am mai pus un intrerupator si un bec de 12 V 2W pt ca daca tii bateria mai mult timp in casa, la hibernat, trebuie sa ii asiguri un consumator pt ca bateriile de acumulatori sunt gandite sa functioneze ciclic, incarcat-descarcat. Dupa ce bateria este incarcata, se intrerupe alimentarea redresorului si se alimenteaza beculetul, pt o saptamana apoi se reia incarcarea.

Attached Files



#339
ionioni2000

ionioni2000

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 367
  • Înscris: 18.08.2004
Acumulatorii cu Pb, indiferent ca sunt "uzi" (ca la auto) sau cu gel (ca la UPSuri) NU vor sa functioneze ciclic!
Aceasta categorie de acumulatori oricum de abia are cam 300 cicluri viata, n-are rost sa i-o mai scurtam noi.
Acu cu Pb SE PASTREAZA complet incarcati, la temperatura camerei (pana la 7 ani shelf life) si cam la 6 luni li
se mai face o incarcare de mentenanta.
FIECARE ciclu incarcare/descarcare scade acel contor de 300 de cicluri.
Oricum, acu auto, prin modul de realizare al placilor, NU tolereaza bine descarcarile profunde (Deep Discharge),
spre deosebire de cei marini sau de tractiune (forklift) care sunt Deep-Cycle si care accepta sarcina medie-mare,
pe termen lung.

Edited by ionioni2000, 19 March 2012 - 11:14.


#340
ionioni2000

ionioni2000

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 367
  • Înscris: 18.08.2004
Pentru ca tot a fost propusa anterior (la postul #326 - pisicamatache), va recomand si eu schema din Tehnium 1/87.
Eu am realizat-o de 2 ori, mi-a mers in ambele cazuri perfect, iar un exemplar este si acum in posesia si uzul meu curent.
Schema permite reglajul curentului de incarcare, din potentiometru pe bord, decupleaza automat la Umax la borne 15V (reglabil din semi-reglabil/intern).
Eu am montat pe panoul frontal si ampermetru si voltmetru (dar voltmetrul este optional).
Singura piesa mai dificil de procurat este tranzistorul TUJ - eu am pus 2N2646, pt. ca aveam deja.
(si realizarea transformatorului pe oala de ferita, cel pentru amorsarea tiristorului de putere)
Montajul l-am realizat pe cablaj simplu placat, cu circuite groase de 4mm (+incarcate cu fludor) acolo pe unde trece curentul de incarcare
(ce vedeti cu linie groasa pe desen), puntea 20PM2, tiristorul de forta si dioda D25 sunt montate (izolat unde este cazul) pe un radiator
marisor, cu nervuri, dim. gabarit: 110x160x45 si, ulterior, pentru ca lucra cam cald, am decupat in capacul superior un fi80mm si am
montat si un ventilator de PC, ce trage aerul afara.
Transformatorul trebuie sa fie bine realizat si daca vreti sa puteti incarca si la (maxim) 10A, trebuie dimensionat cu secundarul de forta
la 18Vca/ 12...15A. Daca nu aveti sarma disponibila asa de teapana, nu e problema, dar aveti grija la potentiometru - sa incarcati cu curent mai mic.
Din teoria acumulatorilor cu Pb: acestia tolereaza cel mai bine incarcarea la C/10, adica un acu de 65Ah se incarca cu (recomandat dar si maxim) 6.5A pentru
14...16 ore. (Socoteala tine cont si de incarcarea trickle si de faptul ca nimic pe lumea asta nu lucreaza cu randament 1.)
Practic: se leaga acumulatorul la borne si, din P, se regleaza curentul la maxim C/10. (daca acumulatorul nu este decarcat blana, sau e chiar incarcat partial,
ESTE POSIBIL sa nu puteti regla un curent asa mare, ci unul mai mic => nu-i problema, acu isi ia cat ii trebuie.)
Pe masura ce acumulatorul se incarca, curentul absorbit va incepe sa scada si tensiunea la borne sa creasca.
Cand tensiunea la borne ajunge (vara) la 15.2V (sau iarna la 14.6V), prin circuitul de dupa ampermetru, montajul se deconecteaza prin deschiderea
tiristorului de curent mic T1N2 si anclansarea releului ce sunteaza oscilatorul de relaxare - si aprinde LEDul de Ready.
Va anexez si un circuit (simplu si fara mari pretentii, dar util) pentru incarcarea acumulatorilor tip gel, din UPSuri.

Attached Files


Edited by ionioni2000, 19 March 2012 - 13:09.


#341
booosty

booosty

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 68
  • Înscris: 28.07.2011
multumesc frumos @Taraxacus

#342
uciprian

uciprian

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 12
  • Înscris: 24.08.2004
Salutare tuturor!

O intrebare mai de incepator in electronica: schema cu tiristorul care ar trebui alimentata la 18V poate functiona cu un transformator care scoate in secundar o tensiune de 14-15V, 6A?
Ma gandisem si la varianta rebobinarii, dar nu am sarma

Multumesc anticipat!

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate