Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
E-Mail in serie prin Excel si Out...

Modul alimentare rulou/jaluzea ex...

Recuperare fișiere dupa form...

Aplicatii stress test RAM
 Asigurare auto hibrid

Asus B550M - PC-ul nu porneste di...

Tzanca Uraganu - Inconjurat de Fe...

explicatie montaj breadboard
 3 Doors Down - Kryptonite

Semnalizati cand virati pe un dru...

Donez Siofor de 1000mg ( diabet t...

Izolatie intre parter si etaj
 Hranirea pasarilor din orase -pro...

[unde] goarna tramvai

UPGRADE interfon de bloc Electra?

Care-i diferenta intre Geberit De...
 

Diesel pe ulei vegetal

- - - - -
  • Please log in to reply
24 replies to this topic

#19
dioda_de_lemn

dioda_de_lemn

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 14
  • Înscris: 08.10.2009

View Postrich1974, on 21st October 2009, 08:01, said:

sa vezi ce moaca facea lumea cand ma vedea ca bag ulei in rezervor, in parcare la supermarket!
....uleiul uzat contine multe impuritati, trebuie filtrat in prealabil, eventual tratat!
Pai cam aceeasi moaca o fac si cei de pe forum. Evident ca trebuie filtrat. De tratat, nici vorba.

#20
tavone

tavone

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 372
  • Înscris: 10.02.2007
off-topic: ieri am vazut un camion cu nr de arad parca si avea scris sus pe bena: "circul cu combustibil vegetal"  :lol:

#21
cspot

cspot

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,855
  • Înscris: 22.07.2004
Cea mai mare problema a uleiului vegetal este ca se degradeaza in timp. Motorina poate fi pastrata la nesfarsit fara sa-si schimbe proprietatile, pe cand uleiul vegetal se transforma in tot felul de chestii pe care nu le vrei in motor sau in rezervor.
   A doua mare problema sunt impuritatile imposibil de filtrat. Cu cat uleiul este mai putin prelucrat cu atat e mai ieftin ca ala dublu rafinat e foarte scump. Chiar si asa tot mai raman resturi vegetale care prin ardere se depun pe cilindru daca nu raman in pompa de injectie si alte ansamble similare.

#22
dioda_de_lemn

dioda_de_lemn

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 14
  • Înscris: 08.10.2009

View Postcspot, on 21st October 2009, 09:44, said:

Cea mai mare problema a uleiului vegetal este ca se degradeaza in timp. Motorina poate fi pastrata la nesfarsit fara sa-si schimbe proprietatile, pe cand uleiul vegetal se transforma in tot felul de chestii pe care nu le vrei in motor sau in rezervor.
   A doua mare problema sunt impuritatile imposibil de filtrat. Cu cat uleiul este mai putin prelucrat cu atat e mai ieftin ca ala dublu rafinat e foarte scump. Chiar si asa tot mai raman resturi vegetale care prin ardere se depun pe cilindru daca nu raman in pompa de injectie si alte ansamble similare.
Se degradeaza, e adevarat. Dar in 3-6 luni. Si daca e mai ieftin, ce conteaza?
Apar depuneri chiar daca aduci uleiul la temperatura ridicata? Adica la 100 de grade celsius. Asta e intradevar o problema, daca este.

#23
Cutzu

Cutzu

    SefuLaUrati

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,103
  • Înscris: 06.07.2006

View Postdan84, on 20th October 2009, 21:12, said:

Merge si ulei normal, daca injectoarele sunt clasice, nu common-rail. De obicei se adauga un inlocuitor in uleiul normal (alcool, acid) ca sa se inlature glicerina!
Si nu rezulta "motorina eco" ci rezulta hidrocarbura identica cu motorina, numai ca mai are in compozitie in plus o molecula de oxigen!
baietii de aici asa ii spun, motorina eco
din 2 tone de ulei de floare uzat scot 1,8tone motorina eco si 200litri de glicol
exact cum ai spus tu
dar ei tot motorina eco ii zic :)
oricum n-au viata lunga, tot umbla rafinariile de petrol sa--i cumpere
cat o sa existe zacamintte de petrol, nu se vor schimba multe

#24
undesignus

undesignus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,504
  • Înscris: 28.06.2006

View Postdioda_de_lemn, on 20th October 2009, 22:40, said:

Intradevar, nu merge pe common rail. Si nici TDi. Nici nu e eficienta pentru curse scurte.

Ma gindeam la tractoare in campania agricola, ori autobuze.

La TDI (PD) scrie pe capacul rezervorului sa nu se foloseasca bio-diesel.
In schimb dieselul clasic, ala cu injectie indirecta si presiune de 300-500 de bari merge fara probleme, doar pornirile sint mai dificile. Din acest motiv se pune in compartimentul motor un mic rezervor de citiva litri cu motorina, folosit doar la pornire. Dupa ce motorul se incalzeste, se comuta pe ulei.
La motoarele moderne (common rail cu injectoare piezo), aproape sigur nu merge, cel putin, nu fara modificari.

#25
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,979
  • Înscris: 24.02.2006

View Postdioda_de_lemn, on 20th October 2009, 22:40, said:

......Intradevar, nu merge pe common rail. Si nici TDi. Nici nu e eficienta pentru curse scurte.

Ma gindeam la tractoare in campania agricola, ori autobuze.
............


la tractoare/autobuze s-ar preta o asemenea instalatie, pentru ca de obicei sunt dotate cu motoare diesel ceva mai putin pretentioase. trebuie un sistem de preincalzire al uleiului (altfel e prea vascos).

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate