Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cresterea nivelului de ulei

Best-buy laptop 1100-1200 lei

Nu merge placa video ! AJUTAT...

Teodor Meleșcanu a demisiona...
 Recomandare Firma Rulouri exterio...

lucrul in franta sau spania?

reducere turatie motor

[Unde] reclam niste comercianti n...
 Abonament voce zero (intrebare)

achizitie camera de supraveghere

Iphone6 & iphone6 + vs Sony X...

Sfat achizitionare masina gaurit ...
 hidroizolatie fundatie

proiector sanyo plc-xu48

Ajutor evaluare suzuki swift

Cum sa imi infrunt violenta ?
 

Forumul Softpedia folosește "cookies" pentru a oferi utilizatorilor o experiență completă. Vezi detalii sau închide mesaj (x)

Diesel pe ulei vegetal

  • Please log in to reply
24 replies to this topic

#19
dioda_de_lemn

dioda_de_lemn

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 14
  • Înscris: 08.10.2009
  • ID membru: 518,809

View Postrich1974, on 21st October 2009, 08:01, said:

sa vezi ce moaca facea lumea cand ma vedea ca bag ulei in rezervor, in parcare la supermarket!
....uleiul uzat contine multe impuritati, trebuie filtrat in prealabil, eventual tratat!
Pai cam aceeasi moaca o fac si cei de pe forum. Evident ca trebuie filtrat. De tratat, nici vorba.

#20
tavone

tavone

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 368
  • Înscris: 10.02.2007
  • ID membru: 140,695
off-topic: ieri am vazut un camion cu nr de arad parca si avea scris sus pe bena: "circul cu combustibil vegetal"  :lol:

#21
cspot

cspot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,631
  • Înscris: 22.07.2004
  • ID membru: 20,288
Cea mai mare problema a uleiului vegetal este ca se degradeaza in timp. Motorina poate fi pastrata la nesfarsit fara sa-si schimbe proprietatile, pe cand uleiul vegetal se transforma in tot felul de chestii pe care nu le vrei in motor sau in rezervor.
   A doua mare problema sunt impuritatile imposibil de filtrat. Cu cat uleiul este mai putin prelucrat cu atat e mai ieftin ca ala dublu rafinat e foarte scump. Chiar si asa tot mai raman resturi vegetale care prin ardere se depun pe cilindru daca nu raman in pompa de injectie si alte ansamble similare.

#22
dioda_de_lemn

dioda_de_lemn

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 14
  • Înscris: 08.10.2009
  • ID membru: 518,809

View Postcspot, on 21st October 2009, 09:44, said:

Cea mai mare problema a uleiului vegetal este ca se degradeaza in timp. Motorina poate fi pastrata la nesfarsit fara sa-si schimbe proprietatile, pe cand uleiul vegetal se transforma in tot felul de chestii pe care nu le vrei in motor sau in rezervor.
   A doua mare problema sunt impuritatile imposibil de filtrat. Cu cat uleiul este mai putin prelucrat cu atat e mai ieftin ca ala dublu rafinat e foarte scump. Chiar si asa tot mai raman resturi vegetale care prin ardere se depun pe cilindru daca nu raman in pompa de injectie si alte ansamble similare.
Se degradeaza, e adevarat. Dar in 3-6 luni. Si daca e mai ieftin, ce conteaza?
Apar depuneri chiar daca aduci uleiul la temperatura ridicata? Adica la 100 de grade celsius. Asta e intradevar o problema, daca este.

#23
Cutzu

Cutzu

    SefuLaUrati

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,103
  • Înscris: 06.07.2006
  • ID membru: 85,234
  • Locație: Fitze Land

View Postdan84, on 20th October 2009, 21:12, said:

Merge si ulei normal, daca injectoarele sunt clasice, nu common-rail. De obicei se adauga un inlocuitor in uleiul normal (alcool, acid) ca sa se inlature glicerina!
Si nu rezulta "motorina eco" ci rezulta hidrocarbura identica cu motorina, numai ca mai are in compozitie in plus o molecula de oxigen!
baietii de aici asa ii spun, motorina eco
din 2 tone de ulei de floare uzat scot 1,8tone motorina eco si 200litri de glicol
exact cum ai spus tu
dar ei tot motorina eco ii zic :)
oricum n-au viata lunga, tot umbla rafinariile de petrol sa--i cumpere
cat o sa existe zacamintte de petrol, nu se vor schimba multe



#24
undesignus

undesignus

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,744
  • Înscris: 28.06.2006
  • ID membru: 84,096

View Postdioda_de_lemn, on 20th October 2009, 22:40, said:

Intradevar, nu merge pe common rail. Si nici TDi. Nici nu e eficienta pentru curse scurte.

Ma gindeam la tractoare in campania agricola, ori autobuze.

La TDI (PD) scrie pe capacul rezervorului sa nu se foloseasca bio-diesel.
In schimb dieselul clasic, ala cu injectie indirecta si presiune de 300-500 de bari merge fara probleme, doar pornirile sint mai dificile. Din acest motiv se pune in compartimentul motor un mic rezervor de citiva litri cu motorina, folosit doar la pornire. Dupa ce motorul se incalzeste, se comuta pe ulei.
La motoarele moderne (common rail cu injectoare piezo), aproape sigur nu merge, cel putin, nu fara modificari.

#25
_Smiley_

_Smiley_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,038
  • Înscris: 24.02.2006
  • ID membru: 67,317
  • Locație: Bucuresti

View Postdioda_de_lemn, on 20th October 2009, 22:40, said:

......Intradevar, nu merge pe common rail. Si nici TDi. Nici nu e eficienta pentru curse scurte.

Ma gindeam la tractoare in campania agricola, ori autobuze.
............


la tractoare/autobuze s-ar preta o asemenea instalatie, pentru ca de obicei sunt dotate cu motoare diesel ceva mai putin pretentioase. trebuie un sistem de preincalzire al uleiului (altfel e prea vascos).

Reclamă

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users