Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
casa verde 2024

Intrerupator cu N - doza doar cu ...

Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata
 Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...
 teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN
 Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.
 

MOTOSAPA

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
5875 replies to this topic

#433
hunor66

hunor66

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 15,413
  • Înscris: 23.11.2006

 catalindinu23, on 30th March 2010, 23:06, said:

...
a spune ca randamentul de transmitere a cuplului motor este mult mai mare la transmisia cu lant versus ax melcat este o gogomanie.
Asta ar presupune ca parte din energia produsa de motor s-ar pierde in angrenajul ax melcat-pinion...pai daca 1% din acea energie s-ar disipa p-acolo atunci acel angrenaj nu ca s-ar topi dar uleiul din el sigur ar fierbe ceea ca nu-i adevarat

Nu era vorba de energia produsa in motor, care (zic eu..) ca se pierde totusi din ea, prin frecare, mai mult in angrenajul pinion - ax melcat deca^t in angrenajul linear pinion - lant - pinion.

Era vorba de momentul masurat la final (la axul frezei), care moment reprezinta procentual mai mult din momentul masurat initial (la iesirea din vibrochen), in cazul transmisiei lineare, fata de cea in unghi de 90, la pinion - ax melcat.

Iar "portia" de moment care se consuma, se vede in uzura angrenajului, mai mare (mult mai mare, in unitatea de timp) fata de transmisia lineara.

Da' va rog chiar, contraziceti-ma, ca mai imi aduc si eu aminte de liceu...

In sprijinul celor de mai sus, ziceau acele persoane, ca de-aia cele cu angrenaj pinion - ax melcat au nevoie de reductor (la aceeasi putere si cuplu motor cu celelalte), iar cele pe lant nu, pentru ca o parte din cuplu (moment) se pierde in transmisie... Si practic, ai nevoie sa le turezi mai mult, pentru ca reductorul sa-ti obtina din turatia ridicata, cuplul necesar.

Bine, poti sa zici ca aici e vorba de o demultiplicare diferita a angrenajului, dar de ce nu au facut raportul de transmisie astfel inca^t sa nu ai nevoie de reductor pentru a sapa ?

#434
ucvph

ucvph

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,172
  • Înscris: 18.01.2010

 horia66, on 31st March 2010, 01:07, said:

Bine, poti sa zici ca aici e vorba de o demultiplicare diferita a angrenajului, dar de ce nu au facut raportul de transmisie astfel inca^t sa nu ai nevoie de reductor pentru a sapa ?
Chiar nu-i nevoie de reductor pentru freze.Se foloseste la arat,rarita si ce alte accesorii mai are,dar la frezare nu se foloseste reductorul.
Pricuput treaba cu "transmiterea momentului",dar si formularea era cam vaga.

#435
omnitera

omnitera

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 660
  • Înscris: 20.08.2009

 gap2007, on 30th March 2010, 17:18, said:

Mi-am luat si eu motosapa. Pana la urma am luat un Bertolini 222, cu motor Honda GX160. Chestia cu motocultorul a picat cand am aflat ca de fapt are trei viteze inapoi si una inainte (de fapt la origine era o cositoare :) ). Dar am alta problama. Nu mi-au dat manual la ea. Poate cine si-a mai luat sa faca un scan sau stie cineva de unde se poate downloada asa ceva? Fac o cinste! Eu unul nu am reusit nici macar sa gasesc un site al Bertolini.


Aceiasi model am cumparat si eu. Mi-au dat manualul in engleza ! Dupa ce l-am studiat la 2 sapt cind am mai trecut pe la magazinul de unde am luat-o, mi-au dat si manualul in limba romana din proprie initiativa ,ca eu imi luasem gindul. Daca e luata din Ded..an mai bate-i la cap si sigur te vor rezolva si cu manualul, sunt obligati de lege sa faca asta.

#436
gap2007

gap2007

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 542
  • Înscris: 27.07.2007
Am gasit manualul online pana la urma, si in engleza (la producator) si in romana (la importator). Sunt cateva chestii de intretinere care nu ai de unde sa le ghicesti. Cum se comporta jucaria ta?

#437
masterd6ib6

masterd6ib6

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 578
  • Înscris: 29.09.2006

 horia66, on 31st March 2010, 00:07, said:

Bine, poti sa zici ca aici e vorba de o demultiplicare diferita a angrenajului, dar de ce nu au facut raportul de transmisie astfel inca^t sa nu ai nevoie de reductor pentru a sapa ?

Trecand elegant peste minunile ingineresti pe care le-ati exprimat ... deh ... domn' doctor ... Motocultoarele din clasa astora cu aceasta cupla conica si care permit utilizarea unuia sau mai multor reductoare sunt construite asa pentru versatilitate ... pentru a permite adaptarea grupului motor la tot felul de agregate/dispozitive ... cam ca o priza de putere.
Pentru frezare nu s-a adoptat o turatie mai mica pentru ca in anumite situatii pentru maruntirea mai eficienta e nevoie de o turatie mai mare a frezelor ... eu personal nu agreez ritmul asta de lucru, asa ca si operatia de frezare o fac tot cu reductorul montat si daca am nevoie de maruntire mai buna o las sa bata pe loc sau mai fac o trecere perpendiculara.
In ceea ce priveste transmisia pe lant vs ax melcat ... ultima cere un nivel de precizie a executiei mai ridicat si o complexitate mai mare a angrenajului ... si functie de asta randamentul poate sa varieze binisor si bineinteles ca si nivelul de uzura obtinut la exploatare.
Conform relatarilor lui trestie sistemul asta are o fiabilitate mai mult decat buna daca a rezistat ani de zile la exploatarea in teren plin de resturi de la constructii... asa ca in pamant de gradina ... cred ca mai repede te plictisesti de ea si o tragi pe dreapta pentru alta decat sa se uzeze axul melcat.
Povestile celor de la magazinul de unde ati cumparat scula ... lant vs ax melcat ... au avut ca rezultat o vanzare reusita ... au vrut sa vanda scula si au reusit.

Despre bertolini ... numai de rau ... pretul sculei e dublu fata de ce stie sa faca si cu ce forta ... poate ca va castiga la capitolul fiabilitate si ergonomie.
Da' omu' a luat-o asa ca sa-i uram sa se bucure de ea si sa-i aduca numai satisfactii.

#438
eureur

eureur

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 600
  • Înscris: 15.07.2009
Master, inteleg din "scrisele" tale de mai sus ca esti inginer mecanic, nu doctor ca Horia...
In acest caz ar trebui sa stii ca in angrenajul melcat se produc cele mai mari forte de forfecare, comparativ cu orice alta angrenare (dinti drepti, roata de lant...). In acelasi timp, raportul de demultiplicare al angrenajului melcat e cel mai eficient (se obtin rapoarte mari de demultiplicare cu un consum minim de spatiu si material), dar asta conduce spre o uzura rapida a axului (melcului) - acesta e si motivul din care roata se face dintr-un material mai moale, pentru a se uza uniform dintii. Cam astea sunt motivele pentru care toate cartile de Organe de masini considera angrenajul melcat cel mai putin fiabil.
De accea, aceste angrenaje sunt folosite indeosebi unde e nevoie de cuplu mic-mediu (pentru a nu supradimensiona marimea dintilor) si rapoarte de demultiplicare mari.
Utilajele care rama pamant (fie ele minuscule sau superuriase) au nevoie in principiu de cuplu mare (raportat la marimea lor), asa ca nu se prea incadreaza in zona de electie a acestor angrenaje.
Daca luam in calcul si modul uneori defectuos de proiectare si uzinare (investitii minime in masini de prelucrat, economii la materiale - coeficienti de siguranta mici, materiale slabe calitativ) e normal sa nu fie recomandate de cei care dau sfaturi pertinente.
Exercitiu: dat fiind ca sunt echipate cu motoare honda, ajung pe mainile service honda. Treceti pe acolo si veti vedea ce se repara... din 10 interventii, 7 sunt la angrenajul melcat, doua la motoare si doar una la cutia de viteze si lant (info primita de la mecanicul de la service, cand am umplut ca berbecul cilindrul de la scula cu ulei). Dat fiind numarul mare de interventii, unele din service-uri chiar refuza sa repare astfel de defectiuni.

#439
hunor66

hunor66

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 15,413
  • Înscris: 23.11.2006

 masterd6ib6, on 31st March 2010, 11:50, said:

Trecand elegant peste minunile ingineresti pe care le-ati exprimat ... deh ... domn' doctor ...

Maestre, iti admir eleganta manierelor, dar te rog sa fii "nemilos" cu mine si sa ma contrazici cu argumente "fizico-mecanico-tehnice" - mai inteleg ceva din ele nu numai pt. ca am facut liceu mate-fizica, dar motoarele si mecanica au fost a doua pasiune (animalele si dorinta de a ajunge veterinar intr-o rezervatie in Africa, precum Daktari ... daca mai tineti minte serialul - au fost prima).

Quote

Motocultoarele din clasa astora cu aceasta cupla conica si care permit utilizarea unuia sau mai multor reductoare sunt construite asa pentru versatilitate ... pentru a permite adaptarea grupului motor la tot felul de agregate/dispozitive ... cam ca o priza de putere.

Da, si am specificat acest avantaj.

Quote

...
Povestile celor de la magazinul de unde ati cumparat scula ... lant vs ax melcat ... au avut ca rezultat o vanzare reusita ... au vrut sa vanda scula si au reusit.
...

Nu, ca nu cei din magazin mi-au povestit. M-am inva^rtit de nenumarate ori pe la raioanele de gradinarit si, de ca^te ori cineva punea ma^na sa cumpere, "saream" pe el cu intrebarile: ca "de ce modelul asta, de ce nu celalalt, de ce pe con si nu pe lant", ca pe unii i-am facut sa plece "ne-cumparati" si scarpina^ndu-se in cap...

Da' am avut noroc si am prins si vreo 3-4 ingineri (cam ca matale...), unul era la cumpararea celei de-a doua scule ... si aveau si rabdare oamenii si chef de vorba, si de la ei am invatat toate "minunile ingineresti".
Ba, i-am mai invatat si eu la randul meu, pe cei care vindeau in magazin, cand a fost s-o cumpar, ca s-au adunat toti angajatii de pe raion si ascultau cu gura cascata. Ca sa vezi ce inseamna dom'ne, folclorul asta oral ...

#440
gap2007

gap2007

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 542
  • Înscris: 27.07.2007

 masterd6ib6, on 31st March 2010, 11:50, said:

Despre bertolini ... numai de rau ... pretul sculei e dublu fata de ce stie sa faca si cu ce forta ... poate ca va castiga la capitolul fiabilitate si ergonomie.
Da' omu' a luat-o asa ca sa-i uram sa se bucure de ea si sa-i aduca numai satisfactii.

Am luat bertolini din urmatoarele motive:

1. Motorul - Honda GX e mult mai de incredere pentru aplicatia in cauza. Daca va uitati pe site-ul honda GC si GCV sunt pentru cositori, nu motocultoare.
2. Ambreiaj pe curea. Daca se strica, ma duc dau 10 lei si iau alta curea. La alea cu ambreiaj conic, inlocuirea materialului de frictiune (asta daca se poate) cred ca e nitel mai scumpa.
3. "Sasiul" e integral din fier. Ai o problema, pui un aparat de sudura si faci ce vrei. La celelalte, urechea de care se prinde ghidonul e din dural, daca se rupe ai dat de dreaq.
4. Pot mult mai usor sa il modific. Intetionez sa il pun pe un cadru cuplat la o cutie de viteze de motocicleta (astea ca planuri de viitor indepartat).
5. Are rezervor mai mare, nu trebuie sa ma opresc la fiecare 50 min sa alimentez.
6. Pretul mi s-a parut bun. 2500 RON e identic cu un Dragon cu motor GCV 190 (adevarat, putin mai puternic, dar tot de cositoare). La 3500 ron cum apare pe unele site-uri online nu m-as fi bagat.
7. Parca am mai multa incredere intr-un bertolini decat intr-o chestie facuta in Ungaria cu piese cine stie de unde aduse (probabil China).
8. Are garantie doi ani full, nu numai la motor. (Astia la dedeman si hornbach mi-au spus ca la Dragon, Quantum garantia se da numai la motor).

#441
radurfg

radurfg

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 145
  • Înscris: 30.06.2007
salut,
avand in vedere ca vine primavara si vad ca toti "bobocii" ies din hibernare si vor sa isi ia "motoroto" cum zice un clasic p-aci, am zis ca unul in plus nu stica (un "boboc"!). deci, va expun datele problemei pt mine si astept sfaturi

1. vreau sa cumpar o motosapa
2. buget preferat - 2-3000 lei
3. parcele de lucrat - aprox. 600 mp cu ceva vie si restul pt legume - teren normal, la campie plus una parcela aprox. 800 mp, teren nisipos (ma rog, un fel de cernoziom amestecat cu nisip). parcelele au fost lucrate si cultivate anual, deci nu e parloaga cum se plangeau alti useri.
4. am citit tot topicul si nu am ajuns la o concluzie clara. poate si pt faptul ca sunt un absolut necunoscator intr-ale mecanicii!!!
5. ce am retinut, totusi - foarte buna ar fi o honda f560, insa este foarte scumpa pentru necesitatile mele. ce optiuni am gasit eu:
- bronto quantum - aprox. 1800 lei, motor b&s
- bronto dragon- aprox. 2000 lei, motor honda
- ruris 550 sprint- aprox. 2000 lei, motor honda
- mac alister mac 5075 - aprox. 2100 lei, motor honda
- bertolini 202 - ?
- husqvarna t860hx - ?

Avand in vedere cele de mai sus, ce imi recomandati. Orice alte firme/modele sunt binevenite.
ma intereseaza ceva fiabil, fara multe "brizbrizuri", care sa isi faca treaba bine. Accesorii, la prima vedere nu o sa imi trebuiasca (eu o sa folosesc masina in stil hit and run, adica ma duc la tara la parinti, "zgarii" pamantul si plec. cu restul se descurca ei)

mii de multumiri

Edited by radurfg, 31 March 2010 - 17:40.


#442
pufarin

pufarin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,581
  • Înscris: 21.02.2006
Mac alister nu lua fiindca nu o sa gasesti piese de schimb.

#443
clespet

clespet

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 452
  • Înscris: 05.11.2008

 radurfg, on 31st March 2010, 18:39, said:

5. ce am retinut, totusi - foarte buna ar fi o honda f560, insa este foarte scumpa pentru necesitatile mele. ce optiuni am gasit eu:
- bronto quantum - aprox. 1800 lei, motor b&s
- bronto dragon- aprox. 2000 lei, motor honda
- ruris 550 sprint- aprox. 2000 lei, motor honda
- mac alister mac 5075 - aprox. 2100 lei, motor honda
- bertolini 202 - ?
- husqvarna t860hx - ?

HUSQVARNA T860HX,SARE DE BUGET, INSA T85HX ESTE IN BUGET: APROX 2700RON(DDURAS POATE SA-TI SPUNA DETALII), SIMILAR CU BERTOLINI 222.
SUCCES

#444
hunor66

hunor66

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 15,413
  • Înscris: 23.11.2006

 radurfg, on 31st March 2010, 18:39, said:

...
1. vreau sa cumpar o motosapa
..................

Quote

...
3. parcele de lucrat - aprox. 600 mp cu ceva vie si restul pt legume - teren normal, la campie plus una parcela aprox. 800 mp, teren nisipos

Parerea mea: la 1.400 mp (600+800), nu ar merita sa dai 2.000 de lei pe o motosapa. Cred ca banii astia ti-ajung vreo 5-6 ani sa platesti pe cineva sa sape la cazma ...

Dar, daca vrei neaparat sa-ti iei, ia-ti ceva destul de comun (sa gasesti usor piese), de preferinta cu un motor Honda si cu o putere mai mare (5,5...6 CP), ca sa nu "scoata limba"...

Daca vrei ceva versatil (capabil sa muti motorul pe cositoare, moara, generator etc), ia-ti ceva pe angrenaj conic. Daca vrei ceva foarte fiabil ca transmisie - dar nu mai poti muta motorul - ia-ti ceva pe lant.

#445
fane_aviatorul

fane_aviatorul

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 3
  • Înscris: 31.03.2010

 gap2007, on 30th March 2010, 22:13, said:

Parca am vazut ca dau si trei ani de garantie la transmisie, ceia ce este foarte bine daca e adevarat.
motocultor nu ar fi mai indicat...si cu motor 7-9 HP


 gap2007, on 30th March 2010, 20:36, said:

Nu domn'e , e noua :P. Promit sa pun poza cand ajung cu ea la destinatie, ca acum e bucati in portbagaj. M-au si plimbat astia de la dedeman dintr-un capat in altul al bucurestiului (nu dom'le, ca la celalalt magazin avem cu tot cu manual), si nici nu mi-au dat nimic. Macar asta era chiar completa, cu toate suruburile. Aparent le-au vandut repede si au cam pierdut manuale si alte alea.

Dorel, multam de site!

LE: Astora nici site-ul nu le merge :P .
Dau tircoale unui motocultor goldoni ce vreau sa-l folosesec mai mult ca si cositor si caut sfatul unui cunascator ....intre UNO 8 DS si Jolly Prof.59 HD/DF -7.6 CP pe de -o parte si este greu de ales intre motocultor si motocositoare ,,goldoni este chiar asa de bun?
multam fain
:peacefingers:

#446
masterd6ib6

masterd6ib6

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 578
  • Înscris: 29.09.2006

 eureur, on 31st March 2010, 11:43, said:

Master, inteleg din "scrisele" tale de mai sus ca esti inginer mecanic, nu doctor ca Horia...
In acest caz ar trebui sa stii ca in angrenajul melcat se produc cele mai mari forte de forfecare, comparativ cu orice alta angrenare (dinti drepti, roata de lant...). In acelasi timp, raportul de demultiplicare al angrenajului melcat e cel mai eficient (se obtin rapoarte mari de demultiplicare cu un consum minim de spatiu si material), dar asta conduce spre o uzura rapida a axului (melcului) - acesta e si motivul din care roata se face dintr-un material mai moale, pentru a se uza uniform dintii. Cam astea sunt motivele pentru care toate cartile de Organe de masini considera angrenajul melcat cel mai putin fiabil.
De accea, aceste angrenaje sunt folosite indeosebi unde e nevoie de cuplu mic-mediu (pentru a nu supradimensiona marimea dintilor) si rapoarte de demultiplicare mari.
Utilajele care rama pamant (fie ele minuscule sau superuriase) au nevoie in principiu de cuplu mare (raportat la marimea lor), asa ca nu se prea incadreaza in zona de electie a acestor angrenaje.
Daca luam in calcul si modul uneori defectuos de proiectare si uzinare (investitii minime in masini de prelucrat, economii la materiale - coeficienti de siguranta mici, materiale slabe calitativ) e normal sa nu fie recomandate de cei care dau sfaturi pertinente.
Exercitiu: dat fiind ca sunt echipate cu motoare honda, ajung pe mainile service honda. Treceti pe acolo si veti vedea ce se repara... din 10 interventii, 7 sunt la angrenajul melcat, doua la motoare si doar una la cutia de viteze si lant (info primita de la mecanicul de la service, cand am umplut ca berbecul cilindrul de la scula cu ulei). Dat fiind numarul mare de interventii, unele din service-uri chiar refuza sa repare astfel de defectiuni.


Tocmai pentru ca am facut (ani multi si grei) o inginerie (auto) pot sa-ti spun ca am judecat problema in ansamblul ei ... sigur ca o transmisie pe lant este mai fiabila (si mai usor/ieftin de reparat) decat una cu ax melcat ... dar ... trebuie sa ne obisnuim sa renuntam la judecatile de tip Dacia ... nu-ti iei o masina ca sa o exploatezi 15-20 ani cum faceam pe vremea lu' Ceasca Imparat ... aia era o anomalie ... motoroto trebuie sa fie (si aici vorbesc de conditiile pe care a trebuit sa le respecte la mine) ... deci trebuie sa fie ... versatil, simplu/ergonomic, rezistent si ieftin. Daca ai luat o scula care trebuie reparata inainte sau imediat ce a iesit din garantie ... ai facut o alegere proasta indiferent care a fost ea ... daca ai dat o roaba de bani pe o mandrie de motoroto care face fata la o suprafata de 100 de ori mai mare decat aia pe care o ai tu si stie sa faca mult mai multe decat stii sau ai nevoie tu ... ai facut o alegere proasta ... daca ai luat o scula care la foarte scurt timp iti dai seama ca ar trebui completata cu multe altele la fel de costisitoare dar neaparat necesare ... ai facut o alegere proasta. Cand e mai usor de reparat alegerea proasta ? ... atunci cand te-a costat putin ... ustura mai discret.
Si iar la inginerie ... solutia cu ax melcat e mai eleganta, mai sigura in exploatare si aici permite o versatilitate sporita ... iar un motoroto NU TREBUIE sa tina o viata, dar trebuie sa fie usor de folosit si adaptat la cat mai multe sarcini ... la anu' vor iesi unele mai bune si mai ieftine ... uitati-va in mediul auto sau IT sau electrocasnice ... lucrurile evolueaza ... chiar daca aici la munca pamantului par sa fie incremenite ... acu' 20 de ani motoroto era pasare rara ...otelurile sunt mai bune si tratamentele mai bine facute, uzinarea este perfectionata si aproape complet automatizata ... controlul calitatii este net superior ... iar supra-standardizarea este de un real folos ... vezi motoarele, rotile si grupurile propulsoare ... sunt fabricate in productie de masa ... nu pe genunchi.
Ca fapt divers ... eu am mare incredere in cehi ... sunt niste constructori de masini de multe ori mai buni decat nemtii ... uitati-va prin catalogul pe care l-a postat dorel la sculele Vario.
http://forum.softped...a...t&id=732590

Si bineinteles ... nu obosesc sa spun ... sariti-i pe italieni in alegerea sculelor ... fitze multe, preturi pe masura... realizari slabe calitativ.

Edited by masterd6ib6, 31 March 2010 - 21:37.


#447
hunor66

hunor66

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 15,413
  • Înscris: 23.11.2006

 masterd6ib6, on 31st March 2010, 22:33, said:

....
Ca fapt divers ... eu am mare incredere in cehi ... sunt niste constructori de masini de multe ori mai buni decat nemtii
...
Si bineinteles ... nu obosesc sa spun ... sariti-i pe italieni in alegerea sculelor ... fitze multe, preturi pe masura... realizari slabe calitativ.

Inca o data mi se confirma banuielile. Banuieli care au pornit de cand am vazut ce valori mici au la SH sculele italienesti si ce scumpe sunt (tot SH), Zetor-urile...
Multam, maestre.

#448
radurfg

radurfg

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 145
  • Înscris: 30.06.2007

 horia66, on 31st March 2010, 20:23, said:

..................


Parerea mea: la 1.400 mp (600+800), nu ar merita sa dai 2.000 de lei pe o motosapa. Cred ca banii astia ti-ajung vreo 5-6 ani sa platesti pe cineva sa sape la cazma ...

Dar, daca vrei neaparat sa-ti iei, ia-ti ceva destul de comun (sa gasesti usor piese), de preferinta cu un motor Honda si cu o putere mai mare (5,5...6 CP), ca sa nu "scoata limba"...

Daca vrei ceva versatil (capabil sa muti motorul pe cositoare, moara, generator etc), ia-ti ceva pe angrenaj conic. Daca vrei ceva foarte fiabil ca transmisie - dar nu mai poti muta motorul - ia-ti ceva pe lant.

multumesc pt sfaturi
stiu ca e muuult mai simplu sa sape cineva la cazm, insa cum la noi statul si frecatul mentei este sport national nu gasesc oameni. popor de lenesi!!!!!
ok, am inteles ceva comun (dar ce? recomandari?), conteaza si transmisia (lant, ax melcat?).
bronto? ruris? stiu ca este romanesc, dar a folosit cineva, e fiabil?
macalister iese din calcul, pt ca inteleg ca nu sunt piese de schimb. si bertolini vad ca iese din calcul, pe motiv ca nu este fiabil. sau ma insel?

astept in continuare sfaturi si, eventual pm, recomandari de magazine

multam

#449
dorel232004

dorel232004

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,253
  • Înscris: 04.02.2007

 fane_aviatorul, on 31st March 2010, 21:55, said:

motocultor nu ar fi mai indicat...si cu motor 7-9 HP

Dau tircoale unui motocultor goldoni ce vreau sa-l folosesec mai mult ca si cositor si caut sfatul unui cunascator ....intre UNO 8 DS si Jolly Prof.59 HD/DF -7.6 CP pe de -o parte si este greu de ales intre motocultor si motocositoare ,,goldoni este chiar asa de bun?
multam fain
:peacefingers:
Fane am primit mesajul tau si iti raspund aici!
In primul rand trebuie sa stii ce operatii vrei sa faci acum cat si in viitor ca sa poti sa faci alegerea cat mai optima! Daca ai citit "Iarba dintre pomi" ai vazut ca si eu am "tatonat" cu ideea cumpararii unui motocultor! Chiar am vrut sa-mi vand tractorul si sa-mi iau motocultor cu remorca cu tractiune, pe langa celelate accesorii (nici acum nu am renuntat la aceasta idee)!
L-am studiat si pe Goldoni, dar pretul era mult prea mare fata de alte variante si, cel mai important nu functiona pe pante f. mari! Deci trebuie sa stii ca f.putine modele de "aparate" in 4 timpi functioneaza pe pante mai mari de 10-15 grade! Asta nu o spune nici un producator in prima faza! Daca ii intrebi, incep sa se balbaie! Multi mai raspund "ca merge si asa" dar daca le spui sa-ti dea scris, refuza! Eu am identificat cateva modele care functioneaza pana la 45 grade!
Deci, intai masoara panta care o ai acolo, vezi ce vrei sa faci cu el acum si in viitor si dupa acea, discutam din nou!

#450
eureur

eureur

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 600
  • Înscris: 15.07.2009
@radu, @horia: un om cu o cazma + un om cu o sapa nu vor putea in veci sa faca ce face o motosapa - maruntirea si amestecarea pamantului pe 30 cm adancime, nemaivorbind de productivitate.

@fane: si eu sunt de parerea ca totusi goldoni e mult prea scump pentru ce ofera, poate daca mai taie din preturi... deocamdata NU! Daca ai de cosit suprafata mai mare si alte operatii doar accidental, mai bine te orientezi catre o motocositoare dedicata, e incomparabil mai fiabila decat un hibrid (si mai ieftina!) eventual iti iei si o motosapa mai mica - oricum iesi mai ieftin decat cu motocultor goldoni + acesoriile.

@master: OK, discutam inginereste (eu mi-am mancat zilele cu utilajele de constructii)
Eu am gandit asa:
Date initiale: terenul de lucrat: 1 ha, din care 2000 mp parc (gazon, flori, arbusti ornamentali), 1000 - 1500 mp gradina legume, restul livada.
Terenul foarte greu, lutos, daca nu-l lucrezi in optim mai bine il lasi.
Cerinte: scula cat mai fiabila, versatila (sa poata sa pregateasca terenul pentru legume, sa stropeasca pomii, sa curete iarna zapada de pe alei).

In conditiile date, sculele lowcost pica din start: ba nu-s fiabile, ba organele active sunt proiectate aiurea si nu sunt in stare sa scoata calitatea lucrarii cum vreau eu, ba nu sunt destul de versatile.
Solutia s-a cam impus de la sine: transmisia primara pe curea, cu ambreiaj la intinzator, cutie de viteze cu angrenaje cu dinti drepti 6 inainte + 2 inapoi, transmisie finala pe lant independenta la fiecare roata - grup de sape, priza de putere laterala din care sa alimentez accesoriile. Pretul: il cam stie toata lumea.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate