Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...

Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...
 Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...

Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11
 securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...

De unde cumparati suspensii / gar...

[UNDE] Reconditionare obiecte lemn
 Infiltratii casa noua

sugestie usa interior

ANAF si plata la selfpay

Imprimanta ciss rezista perioade ...
 

Grecia - Peloponez

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
1274 replies to this topic

#55
danielaionela

danielaionela

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 423
  • Înscris: 12.07.2008

View Postflorinbad, on 5th August 2010, 22:22, said:

Sa va dau cateva elemente de calcul al sejurului:
- cazarea 250 Tolo si 100 Paralia Katerini = 350 euro
- benzina 250 euro (cu aproximatie)
- taxe obiective turistice 100 euro (cu aproximatie)
- taxe autostrada 25 x 2 = 50 euro (dus-intors)
- taxe tranzit Bulgaria 7x2=14 euro rovigneta
- taxe pod 6x2 euro = 12 euro
Total = 776 euro
Nu-i asa ca este o suma imensa  :P ?
Micul dejun l-am servit numai din lada frigorifica si doua zile la Paralia Katerini, Hotelul Akropol.
La noi am avut cash 1050 de euro, plus 400 de euro pe carduri.
Cu toate placerile vietii, incepand de la inghetata zilnica si teminand cu Metaxa sau Ouzo, nu am reusit sa depasim mia de euro...
V-ati linistit  :harhar: ?
asteptam cu sufletul la gura continuarea........................

#56
danielaionela

danielaionela

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 423
  • Înscris: 12.07.2008

View Postflorinbad, on 9th August 2010, 12:42, said:

Peloponez, partea a 3-a - Vasta si Olympia
A doua zi, voiosi si curajosi (doar am strabatut peste 1000 de km, ce naiba !) , ne reamintim brusc ca obiectivele arheologice grecesti se închid la ora 15:00.
Intram în panica si nu stim ce sa alegem: site-urile din apropierea Nafplio-ului sau una din cele doua excursii mari, programate pentru urmatoarele zile, Monemvasia sau Olympia. Inainte sa apara aceasta dilema, stabilisem ca trei zile sa fie alcatuite numai din excursii, iar plaja sa o facem pe unde apucam, sau numai seara, la întoarcere, doua zile urmau sa fie zile de lenevire totala: baie-plaja-baie-plaja-înghetata-bere-baie-plaja si tot asa…
Dupa framântari seculare, care au durat 10 minute, am luat hotarârea: Olympia. Peste doua zile urma sa facem Monemvasia (cu Paralia Astro – Sparta – Mistra - Gythion).
La ora 8:00 ne îmbarcam în masini si o porneam în directia Nafplio – Tripoli - Megalopoli, urmând sa gasim prima tinta: Vasta. A doua tinta ar fi fost Olympia.

Zis si facut. Am plecat veseli nevoie mare, de aici începând si aventura: întreg drumul pâna la Megalopoli se parcurge numai… prin munti. Grecii nu au construit soselele asa cum facem noi, prin mijlocul vaii, ci pe la mijlocul muntelui. Asa ca, curba la dreapta, curba la stânga, apoi iar la dreapta si imediat la stânga, urca, coboara, urca coboara, pantele cresc la 10%, apoi la 12% si, cea mai grea, de 15%. La început a fost haios, ne-am oprit în vârful muntelui si am facut poze, ne-am amuzat pe seama grecilor care urcau numai cu hârburi (cred ca la ei nu exista ITP, de-i lasa sa umble pe sosele cu tot felul de masini darapanate, de curg tablele pe ele). Apoi iar curbe, stânga-dreapta, iar urcat si coborât si tot asa.
Coborarea a fost o adevarata placere, am scos masina din viteza si, în frâna de motor, am facut o groaza de economie la benzina, deoarece de pe la 1300 m pana jos, la Tripoli, n-am mai bagat masina in viteza. Drumul este foarte bun, n-am întâlnit un hop, o groapa, spre deosebire de Romania, unde, la întoarcere, am reusit sa iau doua gropi, noapte fiind.

Am uitat sa va spun ca am trecut si prin Argos, un orasel destul de maricel, aflat lânga Nafplio, a carei cetate bizantina se vede cocotata sus de tot, pe vârful unui deal. Cum am vazut-o, ne-a speriat drumul pe care urma sa-l facem pana acolo (într-o alta zi, bineînteles). Insa dupa ce ne-am întors de la Olympia, calarind muntii, drumul pâna la Argos ni s-a parut a fi joaca de copil. Pâna la urma, în tot periplul nostru n-am ajuns sa vizitam si Argos-ul. Eu eram si un pic nedumerit: citisem despre Argos ca aici se afla o cetate ciclopica, asemanatoare celor de la Tirynt si Micene, însa n-am vazut asa ceva. Am crezut ca este vorba de cetatea cocotata în vârful dealului, însa discutând cu un localnic în piata centrala a orasului am înteles de la acesta ca cetatea cocotata ar fi singura din Argos.

In fine, Peloponezul este tot numai verdeata, spre deosebire de restul Greciei unde predomina terenurile aride si irigatiile sunt în legea lor. Dar tot din Peloponez pornesc si majoritatea incendiilor pe care le vedem la televizor. Coborând, am avut parte si de câteva pante arse complet, cu masinile de pompieri desfasurate aiurea pe panta. Predomina plantatiile de maslini si portocali, iar pe vai si pantele mai line sunt foarte multe vii, cu struguri visinii, cu boabe mari (în Grecia predomina vinul rosu).

Datorita curbelor si pantelor, am ajuns destul de sifonati în Tripoli, însa nu aveam de unde sa banuim ca tot drumul pâna la Olympia si drumul de întoarcere prin partea de sus va fi tot prin munti… In Tripoli, un oras foarte mare, GPS-ul ne-a bagat într-o fundatura unde Ioana insista ca ne aflam în centrul orasului. Am ratacit astfel cam 10-15 minute pâna ce am oprit într-o piata micuta, în fata unei cafenele, am scos harta Greciei (se gaseste în librariile noastre, la pretul de 16 lei) am întrebat doi barbati aflati în fata unei cafele miniaturale (cred ca stateau de doua ore în fata acelei cafele minuscule, pe care noi, românii, o sorbim dintr-o data). I-am întrebat mai întâi daca vorbesc limba engleza, apoi le-am arata traseul Nafplio-Tripoli-Megalopoli-Vasta.
“Aha, Vasta !” a exclamat unul din ei. Figurile li s-au luminat dintr-o data, uitându-se totodata nedumeriti la mine, de parca ar fi vrut sa spuna :”Smechere, dar de unde stii tu de Vasta ? Asta-i secretul nostru, al grecilor.” Din doua miscari de brat, înainte si prima la dreapta, ne-au scos din Tripoli, asa ca Ioana a primit o nota proasta din partea noastra.

Pe harta Greciei, drumul spre Vasta este destul de simplu: ajungi la Megalopoli, apoi deviezi cam 15 km spre stânga si dai de mica localitate. Asta s-o credeti voi ! A început din nou travaliul drumului prin munti si dupa doua ore de mers în astfel de conditii au început sa apara primii nervi: nevasta-mea, factorul decizional în familie  :bandit: (eu fiind factorul executant…, factor care are voie sa spun numai “Bine, draga, fie ca tine.”  :thumbup: ) a început sa-si verse nervii pe mine, parte si din cauza oboselii, parte din cauza caldurii, parte din cauza drumul deosebit de greu (ea având spre partea ei prapastiile, drumul având parapeti doar din loc în loc): ca din cauza mea am ajuns aici, ca grecii pentru orice nimic, orice bisericuta, orice casuta, fac o publicitate extraordinara ca sa atraga turistii. Ca numai pentru Vasta asta a mea am ajuns noi aici, ca ce-o sa gasim acolo, ca s-a saturat de munti, ca ea vrea sa faca plaja si baie etc.etc.etc

Intre timp nu mai aparea Megalopoli la orizont. Noi urcam si tot urcam, aceleasi mii de curbe, aceleasi prapastii care nu se mai terminau. Apoi reusim sa ajungem pe culmea muntelui si dintr-o data, jos în vale apare orasul, în toata splendoarea lui. Coborâm cu aceeasi frâna de motor, acelasi peisaj, milioane de curbe si nervi.
Intram în oras, pustiu la acea ora (era în jur de 11:30), de parca se filma un film SF despre o molima misterioasa abatuta asupra orasului si reusim sa discutam cu singurul localnic gasit la acea ora. Ne spune sa ne întoarcem cam 500 de metri si s-o luam spre Sparti-Kalamata, apoi sa trecem pe sub o pasarela mare si imediat în partea dreapta se va ivi drumul spre Vasta.

Am trecut printr-un satuc superb, Andritsena, de-ti venea sa-ti parchezi masina in fata satului si apoi sa-l strabati pe jos, atât era de frumos (vedeti si pe net poze cu acest sat; noi l-am traversat ca o ghiulea si nu am facut poze).
La iesirea din Andritsena se ivi un indicator pe care-l stiam din relatarile de pe site-ul motor-zone: Spre templul lui Apollo Epicurius – 25 km, un templu mai deosebit prin asezarea si arhitectura lui, templu protejat UNESCO. Este acoperit si de o cupola uriasa – si templul este urias- pentru conservare. De asemenea, puteti gasi fotografii cu el pe net. Nu am vizitat acest templu.

Am mai întrebat câteva persoane cum sa ajungem la Vasta si in final, dupa alte milioane de curbe,  am ajuns la o bifurcatie unde am ramas nedumeriti: în dreapta scria Vasta 1 km, în stânga scria Agia Teodora 6 km. Noi cautam Agia Teodora, asa ca am luat-o la stânga. Dupa vreo 5 km am oprit, deoarece vedeam o mânastire cocotata pe la mijlocul muntelui si nervii s-au descarcat pe mine, numai dinspre o singura persoana: nevasta-mea.

Ceilalti au coborât din masina chiuind, veseli nevoie mare, ca drumul a fost superb, ca le place locatia, ca ati vazut prin ce sat misto am trecut etc. etc. etc. Mi-am cerut scuze in fata tuturor ca n-am avut idee ca drumul urma sa fie atât de greu însa ei mi-au dat cu tifla: stai linistit, a fost superb  :clapping: ! Eu stiam ca pe lânga mânastire curge un pârâias, asa ca  mânastirea cautata de noi nu putea sa fie cea cocotata pe munte. Am oprit o masina cu numar de Grecia, un Mercedes cu doi batrânei în ea si prin semne i-am aratat doamnei unde vroiam sa ajungem. Nu ne-am înteles prea bine, însa doamna a scos o icoana cu Vasta si abia atunci si-a dat seama ce anume cautam: tinta noastra se afla la … 100 de metri, dupa o curba. Asa ca ne-am urcat iute în masini si peste doua minute poposeam în luminisul din apropiereea mânastirii.

Poate va veti întreba: ce mai e fratioare si Vasta asta ? Ei bine, închipuiti-va o casuta modesta, din piatra, de 6 metri lungime si 3 metri latime, cu întarituri pe cele patru colturi.

Teodora de la Vasta a fost o fata foarte credincioasa, care a trait acum aproape o mie de ani. Datorita deselor atacuri ale banditilor asupra satului dar si datorita împutinarii barbatilor, s-a îmbracat în haine de barbat, sa participe si ea la alungarea navalitorilor. Intr-o astfel de lupta, a fost ranita grav si abia atunci s-a descoperit ca este femeie. Fiind o fata foarte evlavioasa si cu credinta in Dumnezeu, înainte sa moara s-a rugat acestuia astfel: “Fie ca trupul meu sa se transforme în biserica, parul meu sa se transforme în copaci iar sângele meu într-un pârâu.”
In amintirea ei, localnicii au ridicat o mica bisericuta din piatra.
Si ce-i cu asta ? poate ma întrebati. Acum urmeaza minunea: prin acoperisul bisericutei ies la iveala… 17 copaci !
Trei dintre acestia sunt foarte grosi si foarte inalti, de 20-25 metri, si sunt grei de aproape o tona fiecare (au fost cântariti de specialisti) iar restul copacilor au diverse dimensiuni.

Ei si ce-i cu asta ? poate ma întrebati a doua oara. Sa va raspund, ca sa nu va enervati degeaba: daca intrati în bisericuta NU VETI VEDEA RESTUL TRUNCHIURILOR SAU RADACINILE COPACILOR ! Bisericuta este goala, fara urme de trunchiuri sau macar de radacini pe tavan sau de-a lungul peretilor laterali. Presupun ca anumite firicele se scurg prin peretii subtiri si se alimenteaza cu apa din izvor. Habar n-am… In interior se poate vedea o singura radacina, groasa ca mana, ce traverseaza cam un metru unul din peretii laterali. In rest, nimic ! Au trecut de atunci sute de ani, vijelii, furtuni, ierni, veri, însa radacinile copacilor tot nu se vad.
Acoperisul de câtiva centimetri grosime sustine, nu se stie prin ce minune, cei 17 arbori. Au venit echipe de specialisti din SUA, Germania, Anglia si Grecia, cu aparate sofisticate de penetrare cu raze X a peretilor bisericutei, însa nu au descoperit nimic. Totul a ramas o enigma nedezlegata pâna astazi.

De sub bisericuta iese la iveala un pârâias cu apa potabila, foarte rece (la fel, specialistii s-au întrebat de unde provine aceasta apa rece, pe care nu o poti tine prea mult în mâini, deoarece îti îngheata mâinile !), o adevarata binefacere în arsita de afara.
Am stat aici cam o jumatate de ora, am facut poze si am studiat minunea pe toate partile. Am ocolit-o, însa nu mi-am dat seama cum naiba stau copacii aia acolo, mai ales ca la cea mai mica adiere de vânt (daramite la vânturile care or fi pe acolo toamna sau iarna) acoperisul de 5-6 cm grosime ar trebui sa fie spulberat imediat, datorita presiunii enorme exercitata de cei 3 copaci mai grosi.
Singura care n-a gustat “minunea” a fost, bineînteles, nevasta-mea (eu sunt un Berbec cu capul în nori, iar ea este un Taur cu picioarele bine înfipte în pamânt).
Cam atât despre Vasta (deoarece trebuie sa mai intre si Olympia aici, voi scrie mai detaliat pe blogul personal, la viitor articol, Peloponez – Vasta, o minune autentica).

In fine, dupa pauza de o jumatate de ora de la Vasta, spiritele s-au mai calmat si ne-am îndreptat spre Olympia. Toate bune si frumoase pâna în apropierea site-ului arheologic, unde te poti rataci foarte usor deoarece indicatoarele sunt puse aiurea (GPS-ul nu este folositor aici), basca ca drumul spre site era blocat, la intrarea în localitate. In apropierea site-ului se face o bifurcatie fara indicatoare. Norocul nostru a fost o masina din Grecia (care, de fapt, ne “urmarise” cale de vreo 5 km), al carui sofer, un român casatorit cu o grecoaica, ne-a îndrumat cu rabdare spre site (de fapt, ne-a rugat sa-l urmam, ca sa nu ne ratacim pe acolo si sa pierdem timp pretios – va reamintesc de faptul ca doream sa mai prindem si o baie la Tolo, la întoarcere). Era deja ora 15:30 si caldura sufocanta a început sa-si faca simtita prezenta.
Am luat bilete (6 euro de adult numai site-ul arheologic; cine dorea si muzeul mai achita 4 euro), reamintindu-va ca tinerii sub 18 ani nu platesc bilete la toate obiectivele arheologice din Grecia (inclusiv la Muzeul National si Muzeul Nou din Atena).

Odata intrati in site, aproape ca ne-am ratacit in imensitatea locului… Desi era ora amiezii si caldura era sufocanta, era o aglomeratie de nedescris. Ne-am rasfirat ca furnicile, urmând sa ne regasim pe parcursul traseului, care începea de la zona aprinderii flacarii olimpice, zona stadionului, apoi palatul construit special pentru Nero, care a participat si el la Jocuri, multe temple, în fine sunt o groaza de obiective de vizitat. Partea buna este ca, oriunde te-ai afla în site, sunt placute indicatoare cu întreg site-ul care-ti indica, printr-o bulina rosie, unde te afli. Dupa numai câteva minute, Alexandra, profesoara de istorie, nu s-a mai putut stâpani si a izbucnit în plâns (pe mine m-au busit lacrimile în momentul în care am vazut Sfinxul de la Delphi; o sa va povestesc când voi ajunge cu relatarile acolo): “Bai, nici nu stiu cum sa va multumesc ! Nici în visele mele cele mai optimiste nu credeam ca voi ajunge pâna aici ! Va multumesc din suflet !” (Am uitat sa va spun ca “motorul” acestor calatorii prin tara si aiurea este alcatuit din trei nebuni dornici de halaiduiala: eu, Florione - nasul meu si sotia lui Florione.)

Se facuse deja ora 17:00 (renuntasem la vizitarea muzeului, tocmai din cauza timpului) si am intrat în panica: renuntam la plaja si la baie ? Pana la Tolo erau cam 3 ore. Am hotarât sa “forjam” masinile si sa scurtam timpul la 2 ore, eventual sa facem baie si noaptea (orice experienta este necesara, nu-i asa ?).

Zis si facut. Românul-grec care ne-a mai ajutat la intrarea în Olympia s-a conversat cu unul din ghizii site-ului, care ne-a indicat o ruta mai rapida, care ducea direct la Tripoli. A urmat un fel de raliu Paris-Dakar, numai prin munti, o goana nebuna dupa câstigare de timp. Am vazut cetati parasite, sate parasite pe coama muntilor, dar si doua-trei bijuterii de sate tipic grecesti, cocotate în vârful muntilor, foarte pitoresti.

La Tripoli, în loc s-o luam pe drumul pe care am venit (Argos-Nafplio-Tolo), Ioana ne-a dus din nou pe autostrada, unde, cu putine exceptii, am coborât numai în frâna de motor, cu schimbatorul de viteze pus pe liber, cam 10 km (închipuiti-va o autostrada care porneste din Varful Caraiman si se opreste undeva în apropierea Brasovului) si din nou prin faimoasele tunele grecesti.

In Nafplio ni s-a parut curios ca la foarte multe benzinarii se formasera cozi imense, însa ne-am spus ca poate grecii obisnuiesc sa alimenteze pentru toata sâptamâna. Nici prin cap nu ne-a trecut ca de a doua zi începea greva transportatorilor de combustibil (Sotiris, grecul la care am stat o noapte la Atena, ne va anunta si el mai încolo de aceasta greva).
Socoteala de acasa nu se potriveste cu cea de pe drum, asa ca am ajuns la Tolo în jur de ora 21:00, când noi speram sa ajungem la pe la 18:30 – 19:00.
In fine, s-a dus naibii baia noastra iar supararile s-au estompat când în pahare a început sa curga Metaxa iar copii s-au dus sa-si cumpere înghetata.
A doua zi ce credeti ca-si dorea fiecare ?
LENEVIRE TOTALA ! Si chiar asa s-a si întâmplat.

Uratoarea relatare va fi depre Tirynt (cetatea misterioara a ciclopilor), Micene cu mormintele regale si încercarea noastra de a ajunge la Nemea.

Sa aveti o zi impecabila  :wave: !
asteptam, asteptam, asteptam..............................

#57
danielaionela

danielaionela

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 423
  • Înscris: 12.07.2008

View Postflorinbad, on 9th August 2010, 12:42, said:

Peloponez, partea a 3-a - Vasta si Olympia
A doua zi, voiosi si curajosi (doar am strabatut peste 1000 de km, ce naiba !) , ne reamintim brusc ca obiectivele arheologice grecesti se închid la ora 15:00.
Intram în panica si nu stim ce sa alegem: site-urile din apropierea Nafplio-ului sau una din cele doua excursii mari, programate pentru urmatoarele zile, Monemvasia sau Olympia. Inainte sa apara aceasta dilema, stabilisem ca trei zile sa fie alcatuite numai din excursii, iar plaja sa o facem pe unde apucam, sau numai seara, la întoarcere, doua zile urmau sa fie zile de lenevire totala: baie-plaja-baie-plaja-înghetata-bere-baie-plaja si tot asa…
Dupa framântari seculare, care au durat 10 minute, am luat hotarârea: Olympia. Peste doua zile urma sa facem Monemvasia (cu Paralia Astro – Sparta – Mistra - Gythion).
La ora 8:00 ne îmbarcam în masini si o porneam în directia Nafplio – Tripoli - Megalopoli, urmând sa gasim prima tinta: Vasta. A doua tinta ar fi fost Olympia.

Zis si facut. Am plecat veseli nevoie mare, de aici începând si aventura: întreg drumul pâna la Megalopoli se parcurge numai… prin munti. Grecii nu au construit soselele asa cum facem noi, prin mijlocul vaii, ci pe la mijlocul muntelui. Asa ca, curba la dreapta, curba la stânga, apoi iar la dreapta si imediat la stânga, urca, coboara, urca coboara, pantele cresc la 10%, apoi la 12% si, cea mai grea, de 15%. La început a fost haios, ne-am oprit în vârful muntelui si am facut poze, ne-am amuzat pe seama grecilor care urcau numai cu hârburi (cred ca la ei nu exista ITP, de-i lasa sa umble pe sosele cu tot felul de masini darapanate, de curg tablele pe ele). Apoi iar curbe, stânga-dreapta, iar urcat si coborât si tot asa.
Coborarea a fost o adevarata placere, am scos masina din viteza si, în frâna de motor, am facut o groaza de economie la benzina, deoarece de pe la 1300 m pana jos, la Tripoli, n-am mai bagat masina in viteza. Drumul este foarte bun, n-am întâlnit un hop, o groapa, spre deosebire de Romania, unde, la întoarcere, am reusit sa iau doua gropi, noapte fiind.

Am uitat sa va spun ca am trecut si prin Argos, un orasel destul de maricel, aflat lânga Nafplio, a carei cetate bizantina se vede cocotata sus de tot, pe vârful unui deal. Cum am vazut-o, ne-a speriat drumul pe care urma sa-l facem pana acolo (într-o alta zi, bineînteles). Insa dupa ce ne-am întors de la Olympia, calarind muntii, drumul pâna la Argos ni s-a parut a fi joaca de copil. Pâna la urma, în tot periplul nostru n-am ajuns sa vizitam si Argos-ul. Eu eram si un pic nedumerit: citisem despre Argos ca aici se afla o cetate ciclopica, asemanatoare celor de la Tirynt si Micene, însa n-am vazut asa ceva. Am crezut ca este vorba de cetatea cocotata în vârful dealului, însa discutând cu un localnic în piata centrala a orasului am înteles de la acesta ca cetatea cocotata ar fi singura din Argos.

In fine, Peloponezul este tot numai verdeata, spre deosebire de restul Greciei unde predomina terenurile aride si irigatiile sunt în legea lor. Dar tot din Peloponez pornesc si majoritatea incendiilor pe care le vedem la televizor. Coborând, am avut parte si de câteva pante arse complet, cu masinile de pompieri desfasurate aiurea pe panta. Predomina plantatiile de maslini si portocali, iar pe vai si pantele mai line sunt foarte multe vii, cu struguri visinii, cu boabe mari (în Grecia predomina vinul rosu).

Datorita curbelor si pantelor, am ajuns destul de sifonati în Tripoli, însa nu aveam de unde sa banuim ca tot drumul pâna la Olympia si drumul de întoarcere prin partea de sus va fi tot prin munti… In Tripoli, un oras foarte mare, GPS-ul ne-a bagat într-o fundatura unde Ioana insista ca ne aflam în centrul orasului. Am ratacit astfel cam 10-15 minute pâna ce am oprit într-o piata micuta, în fata unei cafenele, am scos harta Greciei (se gaseste în librariile noastre, la pretul de 16 lei) am întrebat doi barbati aflati în fata unei cafele miniaturale (cred ca stateau de doua ore în fata acelei cafele minuscule, pe care noi, românii, o sorbim dintr-o data). I-am întrebat mai întâi daca vorbesc limba engleza, apoi le-am arata traseul Nafplio-Tripoli-Megalopoli-Vasta.
“Aha, Vasta !” a exclamat unul din ei. Figurile li s-au luminat dintr-o data, uitându-se totodata nedumeriti la mine, de parca ar fi vrut sa spuna :”Smechere, dar de unde stii tu de Vasta ? Asta-i secretul nostru, al grecilor.” Din doua miscari de brat, înainte si prima la dreapta, ne-au scos din Tripoli, asa ca Ioana a primit o nota proasta din partea noastra.

Pe harta Greciei, drumul spre Vasta este destul de simplu: ajungi la Megalopoli, apoi deviezi cam 15 km spre stânga si dai de mica localitate. Asta s-o credeti voi ! A început din nou travaliul drumului prin munti si dupa doua ore de mers în astfel de conditii au început sa apara primii nervi: nevasta-mea, factorul decizional în familie  :bandit: (eu fiind factorul executant…, factor care are voie sa spun numai “Bine, draga, fie ca tine.”  :thumbup: ) a început sa-si verse nervii pe mine, parte si din cauza oboselii, parte din cauza caldurii, parte din cauza drumul deosebit de greu (ea având spre partea ei prapastiile, drumul având parapeti doar din loc în loc): ca din cauza mea am ajuns aici, ca grecii pentru orice nimic, orice bisericuta, orice casuta, fac o publicitate extraordinara ca sa atraga turistii. Ca numai pentru Vasta asta a mea am ajuns noi aici, ca ce-o sa gasim acolo, ca s-a saturat de munti, ca ea vrea sa faca plaja si baie etc.etc.etc

Intre timp nu mai aparea Megalopoli la orizont. Noi urcam si tot urcam, aceleasi mii de curbe, aceleasi prapastii care nu se mai terminau. Apoi reusim sa ajungem pe culmea muntelui si dintr-o data, jos în vale apare orasul, în toata splendoarea lui. Coborâm cu aceeasi frâna de motor, acelasi peisaj, milioane de curbe si nervi.
Intram în oras, pustiu la acea ora (era în jur de 11:30), de parca se filma un film SF despre o molima misterioasa abatuta asupra orasului si reusim sa discutam cu singurul localnic gasit la acea ora. Ne spune sa ne întoarcem cam 500 de metri si s-o luam spre Sparti-Kalamata, apoi sa trecem pe sub o pasarela mare si imediat în partea dreapta se va ivi drumul spre Vasta.

Am trecut printr-un satuc superb, Andritsena, de-ti venea sa-ti parchezi masina in fata satului si apoi sa-l strabati pe jos, atât era de frumos (vedeti si pe net poze cu acest sat; noi l-am traversat ca o ghiulea si nu am facut poze).
La iesirea din Andritsena se ivi un indicator pe care-l stiam din relatarile de pe site-ul motor-zone: Spre templul lui Apollo Epicurius – 25 km, un templu mai deosebit prin asezarea si arhitectura lui, templu protejat UNESCO. Este acoperit si de o cupola uriasa – si templul este urias- pentru conservare. De asemenea, puteti gasi fotografii cu el pe net. Nu am vizitat acest templu.

Am mai întrebat câteva persoane cum sa ajungem la Vasta si in final, dupa alte milioane de curbe,  am ajuns la o bifurcatie unde am ramas nedumeriti: în dreapta scria Vasta 1 km, în stânga scria Agia Teodora 6 km. Noi cautam Agia Teodora, asa ca am luat-o la stânga. Dupa vreo 5 km am oprit, deoarece vedeam o mânastire cocotata pe la mijlocul muntelui si nervii s-au descarcat pe mine, numai dinspre o singura persoana: nevasta-mea.

Ceilalti au coborât din masina chiuind, veseli nevoie mare, ca drumul a fost superb, ca le place locatia, ca ati vazut prin ce sat misto am trecut etc. etc. etc. Mi-am cerut scuze in fata tuturor ca n-am avut idee ca drumul urma sa fie atât de greu însa ei mi-au dat cu tifla: stai linistit, a fost superb  :clapping: ! Eu stiam ca pe lânga mânastire curge un pârâias, asa ca  mânastirea cautata de noi nu putea sa fie cea cocotata pe munte. Am oprit o masina cu numar de Grecia, un Mercedes cu doi batrânei în ea si prin semne i-am aratat doamnei unde vroiam sa ajungem. Nu ne-am înteles prea bine, însa doamna a scos o icoana cu Vasta si abia atunci si-a dat seama ce anume cautam: tinta noastra se afla la … 100 de metri, dupa o curba. Asa ca ne-am urcat iute în masini si peste doua minute poposeam în luminisul din apropiereea mânastirii.

Poate va veti întreba: ce mai e fratioare si Vasta asta ? Ei bine, închipuiti-va o casuta modesta, din piatra, de 6 metri lungime si 3 metri latime, cu întarituri pe cele patru colturi.

Teodora de la Vasta a fost o fata foarte credincioasa, care a trait acum aproape o mie de ani. Datorita deselor atacuri ale banditilor asupra satului dar si datorita împutinarii barbatilor, s-a îmbracat în haine de barbat, sa participe si ea la alungarea navalitorilor. Intr-o astfel de lupta, a fost ranita grav si abia atunci s-a descoperit ca este femeie. Fiind o fata foarte evlavioasa si cu credinta in Dumnezeu, înainte sa moara s-a rugat acestuia astfel: “Fie ca trupul meu sa se transforme în biserica, parul meu sa se transforme în copaci iar sângele meu într-un pârâu.”
In amintirea ei, localnicii au ridicat o mica bisericuta din piatra.
Si ce-i cu asta ? poate ma întrebati. Acum urmeaza minunea: prin acoperisul bisericutei ies la iveala… 17 copaci !
Trei dintre acestia sunt foarte grosi si foarte inalti, de 20-25 metri, si sunt grei de aproape o tona fiecare (au fost cântariti de specialisti) iar restul copacilor au diverse dimensiuni.

Ei si ce-i cu asta ? poate ma întrebati a doua oara. Sa va raspund, ca sa nu va enervati degeaba: daca intrati în bisericuta NU VETI VEDEA RESTUL TRUNCHIURILOR SAU RADACINILE COPACILOR ! Bisericuta este goala, fara urme de trunchiuri sau macar de radacini pe tavan sau de-a lungul peretilor laterali. Presupun ca anumite firicele se scurg prin peretii subtiri si se alimenteaza cu apa din izvor. Habar n-am… In interior se poate vedea o singura radacina, groasa ca mana, ce traverseaza cam un metru unul din peretii laterali. In rest, nimic ! Au trecut de atunci sute de ani, vijelii, furtuni, ierni, veri, însa radacinile copacilor tot nu se vad.
Acoperisul de câtiva centimetri grosime sustine, nu se stie prin ce minune, cei 17 arbori. Au venit echipe de specialisti din SUA, Germania, Anglia si Grecia, cu aparate sofisticate de penetrare cu raze X a peretilor bisericutei, însa nu au descoperit nimic. Totul a ramas o enigma nedezlegata pâna astazi.

De sub bisericuta iese la iveala un pârâias cu apa potabila, foarte rece (la fel, specialistii s-au întrebat de unde provine aceasta apa rece, pe care nu o poti tine prea mult în mâini, deoarece îti îngheata mâinile !), o adevarata binefacere în arsita de afara.
Am stat aici cam o jumatate de ora, am facut poze si am studiat minunea pe toate partile. Am ocolit-o, însa nu mi-am dat seama cum naiba stau copacii aia acolo, mai ales ca la cea mai mica adiere de vânt (daramite la vânturile care or fi pe acolo toamna sau iarna) acoperisul de 5-6 cm grosime ar trebui sa fie spulberat imediat, datorita presiunii enorme exercitata de cei 3 copaci mai grosi.
Singura care n-a gustat “minunea” a fost, bineînteles, nevasta-mea (eu sunt un Berbec cu capul în nori, iar ea este un Taur cu picioarele bine înfipte în pamânt).
Cam atât despre Vasta (deoarece trebuie sa mai intre si Olympia aici, voi scrie mai detaliat pe blogul personal, la viitor articol, Peloponez – Vasta, o minune autentica).

In fine, dupa pauza de o jumatate de ora de la Vasta, spiritele s-au mai calmat si ne-am îndreptat spre Olympia. Toate bune si frumoase pâna în apropierea site-ului arheologic, unde te poti rataci foarte usor deoarece indicatoarele sunt puse aiurea (GPS-ul nu este folositor aici), basca ca drumul spre site era blocat, la intrarea în localitate. In apropierea site-ului se face o bifurcatie fara indicatoare. Norocul nostru a fost o masina din Grecia (care, de fapt, ne “urmarise” cale de vreo 5 km), al carui sofer, un român casatorit cu o grecoaica, ne-a îndrumat cu rabdare spre site (de fapt, ne-a rugat sa-l urmam, ca sa nu ne ratacim pe acolo si sa pierdem timp pretios – va reamintesc de faptul ca doream sa mai prindem si o baie la Tolo, la întoarcere). Era deja ora 15:30 si caldura sufocanta a început sa-si faca simtita prezenta.
Am luat bilete (6 euro de adult numai site-ul arheologic; cine dorea si muzeul mai achita 4 euro), reamintindu-va ca tinerii sub 18 ani nu platesc bilete la toate obiectivele arheologice din Grecia (inclusiv la Muzeul National si Muzeul Nou din Atena).

Odata intrati in site, aproape ca ne-am ratacit in imensitatea locului… Desi era ora amiezii si caldura era sufocanta, era o aglomeratie de nedescris. Ne-am rasfirat ca furnicile, urmând sa ne regasim pe parcursul traseului, care începea de la zona aprinderii flacarii olimpice, zona stadionului, apoi palatul construit special pentru Nero, care a participat si el la Jocuri, multe temple, în fine sunt o groaza de obiective de vizitat. Partea buna este ca, oriunde te-ai afla în site, sunt placute indicatoare cu întreg site-ul care-ti indica, printr-o bulina rosie, unde te afli. Dupa numai câteva minute, Alexandra, profesoara de istorie, nu s-a mai putut stâpani si a izbucnit în plâns (pe mine m-au busit lacrimile în momentul în care am vazut Sfinxul de la Delphi; o sa va povestesc când voi ajunge cu relatarile acolo): “Bai, nici nu stiu cum sa va multumesc ! Nici în visele mele cele mai optimiste nu credeam ca voi ajunge pâna aici ! Va multumesc din suflet !” (Am uitat sa va spun ca “motorul” acestor calatorii prin tara si aiurea este alcatuit din trei nebuni dornici de halaiduiala: eu, Florione - nasul meu si sotia lui Florione.)

Se facuse deja ora 17:00 (renuntasem la vizitarea muzeului, tocmai din cauza timpului) si am intrat în panica: renuntam la plaja si la baie ? Pana la Tolo erau cam 3 ore. Am hotarât sa “forjam” masinile si sa scurtam timpul la 2 ore, eventual sa facem baie si noaptea (orice experienta este necesara, nu-i asa ?).

Zis si facut. Românul-grec care ne-a mai ajutat la intrarea în Olympia s-a conversat cu unul din ghizii site-ului, care ne-a indicat o ruta mai rapida, care ducea direct la Tripoli. A urmat un fel de raliu Paris-Dakar, numai prin munti, o goana nebuna dupa câstigare de timp. Am vazut cetati parasite, sate parasite pe coama muntilor, dar si doua-trei bijuterii de sate tipic grecesti, cocotate în vârful muntilor, foarte pitoresti.

La Tripoli, în loc s-o luam pe drumul pe care am venit (Argos-Nafplio-Tolo), Ioana ne-a dus din nou pe autostrada, unde, cu putine exceptii, am coborât numai în frâna de motor, cu schimbatorul de viteze pus pe liber, cam 10 km (închipuiti-va o autostrada care porneste din Varful Caraiman si se opreste undeva în apropierea Brasovului) si din nou prin faimoasele tunele grecesti.

In Nafplio ni s-a parut curios ca la foarte multe benzinarii se formasera cozi imense, însa ne-am spus ca poate grecii obisnuiesc sa alimenteze pentru toata sâptamâna. Nici prin cap nu ne-a trecut ca de a doua zi începea greva transportatorilor de combustibil (Sotiris, grecul la care am stat o noapte la Atena, ne va anunta si el mai încolo de aceasta greva).
Socoteala de acasa nu se potriveste cu cea de pe drum, asa ca am ajuns la Tolo în jur de ora 21:00, când noi speram sa ajungem la pe la 18:30 – 19:00.
In fine, s-a dus naibii baia noastra iar supararile s-au estompat când în pahare a început sa curga Metaxa iar copii s-au dus sa-si cumpere înghetata.
A doua zi ce credeti ca-si dorea fiecare ?
LENEVIRE TOTALA ! Si chiar asa s-a si întâmplat.

Uratoarea relatare va fi depre Tirynt (cetatea misterioara a ciclopilor), Micene cu mormintele regale si încercarea noastra de a ajunge la Nemea.

Sa aveti o zi impecabila  :wave: !
o intrebare, traseul spre sparta este la fel de greu si muntos?

#58
florinbad

florinbad

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,272
  • Înscris: 14.11.2006

View Postdanielaionela, on 16th August 2010, 20:46, said:

o intrebare, traseul spre sparta este la fel de greu si muntos?

Buna seara !
Doar o parte din traseu se parcurge prin munti. Aveti doua variante:
1. Tripoli - Sparta, mergeti pe autostrada spre Kalamata.
2. Paralio Astros - Sparta, de-a lungul tarmului, apoi urmeaza partea muntoasa. Sparta se afla intr-o depresiune.

Lânga Sparta se afla Mistras, fosta "capitala" a Imperiului Bizantin si trezoreria acestuia.
Mai jos de Sparta se afla un port extrem de pitoresc Ghitio (era portul de aprovizionare a Spartei), de unde se spune ca au plecat Elena si Paris spre Troia. La o ora de Ghitio se afla Monemvasia, "Gibraltarul" Greciei.

Eu NU am ajuns aici, din cauza grevei transportatorilor de combustibil.

Edited by florinbad, 16 August 2010 - 20:02.


#59
danielaionela

danielaionela

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 423
  • Înscris: 12.07.2008

View Postflorinbad, on 16th August 2010, 21:02, said:

Buna seara !
Doar o parte din traseu se parcurge prin munti. Aveti doua variante:
1. Tripoli - Sparta, mergeti pe autostrada spre Kalamata.
2. Paralio Astros - Sparta, de-a lungul tarmului, apoi urmeaza partea muntoasa. Sparta se afla intr-o depresiune.

Lânga Sparta se afla Mistras, fosta "capitala" a Imperiului Bizantin si trezoreria acestuia.
Mai jos de Sparta se afla un port extrem de pitoresc Ghitio (era portul de aprovizionare a Spartei), de unde se spune ca au plecat Elena si Paris spre Troia. La o ora de Ghitio se afla Monemvasia, "Gibraltarul" Greciei.

Eu NU am ajuns aici, din cauza grevei transportatorilor de combustibil.
Multumesc! Cand ai timp poate scrii si continuarea, de 4 ani doresc sa ajung in zona, dar n-am gasit inca modul si timpul propice, desi in fiecare an am fost in alta zona a greciei, dar marea mea dezamagire este ca inca n-am ajuns aici, acum insa pregatesc atent pentru vara viitoare, si sper sa fie peloponez

#60
florinbad

florinbad

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,272
  • Înscris: 14.11.2006
Buna !
Iti dau un sfat copilaresc, care poate parea si prostesc...
Ia o cutie de pantofi si pune in ea lunar 100 de lei (sau 200, daca iti permiti), incepand de luna aceasta. Pana in luna iulie anul viitor vei strange deja 300 de euro (sau 600, cine stie..) fara sa simti. Dar banii acestia sa nu existe pentru familie, sa nu existe tentatia cheltuirii lor.
Si, mai ales, incearca sa nu gândesti in lei ci in euro (ti se vor parea mai putini  :P ).

Cat priveste partea a 4-a, voi incerca s-o urc saptamana aceasta, in functie de timp. Nu vad prea multa aglomeratie pe topicul cu Peloponez (sunt 2-3 persoane interesate), asa ca o las si eu mai moale (vor mai fi doua relatari, una despre Micene-Tyrint-Epidaur-Nemea iar cealalta fiind despre Atena-Parthenon si Delphi).

#61
sissi691

sissi691

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 259
  • Înscris: 31.05.2009
Tu posteaza, ca cineva citeste. Doar nu se duc toti in Thassos sau Katerini. Deja mi-am fixat pt anul viitor Tolo ca destinatie. Din Nei Pori nu am nici o sansa sa ajung in Atena, Delfi s.a. Ar fi bine sa mai dai detalii despre statiune, o recomandare etc. Oricum am gasit suficiente site-uri de informare care prezentau inclusiv magazine de suveniruri. Si inca ceva, rezervarea prin booking.com chiar e serioasa?

#62
bela

bela

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,316
  • Înscris: 28.04.2006

View Postsissi691, on 17th August 2010, 13:47, said:

Si inca ceva, rezervarea prin booking.com chiar e serioasa?

Printre cele mai serioase posibile(primii 3) de realizat online in momentul de fata oriunde in lume.

#63
danielaionela

danielaionela

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 423
  • Înscris: 12.07.2008

View Postflorinbad, on 17th August 2010, 10:06, said:

Buna !
Iti dau un sfat copilaresc, care poate parea si prostesc...
Ia o cutie de pantofi si pune in ea lunar 100 de lei (sau 200, daca iti permiti), incepand de luna aceasta. Pana in luna iulie anul viitor vei strange deja 300 de euro (sau 600, cine stie..) fara sa simti. Dar banii acestia sa nu existe pentru familie, sa nu existe tentatia cheltuirii lor.
Si, mai ales, incearca sa nu gândesti in lei ci in euro (ti se vor parea mai putini  :P ).

Cat priveste partea a 4-a, voi incerca s-o urc saptamana aceasta, in functie de timp. Nu vad prea multa aglomeratie pe topicul cu Peloponez (sunt 2-3 persoane interesate), asa ca o las si eu mai moale (vor mai fi doua relatari, una despre Micene-Tyrint-Epidaur-Nemea iar cealalta fiind despre Atena-Parthenon si Delphi).
Stiu, numai ca depinde de mai multi factori, am fost  in pelion, lefkada, kefalonia, in afara zonelor de inceputuri , halkidiki sau thassos.Dar n-am putut sa corelez niciodata perioada favorabila cu distanta si fondurile necesare. Avem o fata inca eleva si nu putem pleca decat in perioada vacantei, iar in peloponez este extrem de cald din cate am inteles, mult peste temperaturile din alte zone ale greciei, iar in septembrie cand poate se mai domoleste caldura mie nu-mi place Grecia, ii lipseste din stralucire, asta din ce simt eu, poate ca pentru altii atunci este mai placut, intr-un singur an am fost in septembrie in grecia si nu mi-a placut in mod deosebit. Plus ca in casa exista un singur carnet si sotul meu este greu de convins cand numara km pana acolo,cand vede temperatura de acolo si cand ii mai prezint si ofertele de cazare. Bine eu am cautat numai in Napflio, acolo doresc sa stau in timpul sejurului, chiar daca am vazut ca nu are plaja, dar am inteles ca este excelent orasul. Te-am intrebat de zona muntoasa ca anul acesta am fost in pelion si acolo se circula foarte greu fiind munte, fara protectie si erau sosele si pe malul marii dar la 400-500 metri altitudine si in rest hau, indicatoarele aratau 30km si tu ii faceai intr-o ora sau chiar mai bine. Plus ca as dori sa vad multe in zona, pana acum n-am fost de doua ori in acelasi loc, asa ca mi-am facut mereu calculele pentru 12 zile acolo si doua pe drum si in aceasta situatie apare si problema finantelor, as vrea sa ma duc in poros, in spetses, in hidra, sa vad mistras, monemvasia, sunt multe.......poate prea multe. Nici cazare n-am gasit sub 70 euro nici anul trecut, nici anul acesta, dar eu sper in continuare si-mi fac lectiile, odata tot v-a fi si peloponez. oricum astept continuarea ta, si-as vrea sa-mi mai spui cum sunt localnicii in zona, in general noua ne place sa intram in contact cu ei sa le vedem stilul de viata, sa simtim atmosfera, pentru asta ma duc in special in grecia, iar in peloponez prioritara este istoria

#64
florinbad

florinbad

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,272
  • Înscris: 14.11.2006
La Booking.com NU ti se iau bani din card daca respecti politica de anulare a rezervarii. Fiecare hotel spune pana cand poti sa-ti anulezi rezervarea, fara a plati "penalitati". Cardul este folosit mai mult pentru a fi siguri de seriozitatea ta, ca turist.
Odata ajuns la destinatie vei plati cash sau daca hotelul este destul de important si are cititor de carduri poti plati si cu cardul.
Un procent din acesti bani vor reveni booking.com-ului (nu ne intereseaza cat, este treaba hotelierului cu site-ul Booking, cum isi impart ei banii). Cert este ca, atat cat rezervi, atatia bani dai. Nici mai mult, nici mai putin. Booking.com nu-ti ia niciun leut din card.
Pe card poti sa ai si 10 lei. Nu-i intereseaza cati bani ai pe card. De exemplu, daca n-ai incredere, poti folosi cardul prin care copilul primeste alocatia. Nu conteaza daca cardul este de debit sau de credit.
Odata rezervat un hotel, poti renunta cu maximum o saptamana înainte la acest hotel si nu ti se va lua niciun ban din card. Nu se va supara nimeni. Booking-ul te va ruga doar sa-i comunici de ce ai renuntat la rezervare. Ar fi o lipsa de bun simt sa nu le raspunzi la mail. La fel, poti sa nu raspunzi la mail, nu se va supara nimeni. Dar poti sa raspunzi ca ai ales o alta locatie sau ca te-ai razgandit etc, macar atat sa le spui.
La fiecare hotel (la cel din Paralia si la cel din Tolo), mi-am gasit numele in computerul lor, cu camerele rezervate. Vei primi un mail cu toate detaliile hotelului ales, de la telefoane de contact pana la coordonatele GPS. Daca n-ai incredere, poti sa dai un telefon la hotel peste o zi-doua si sa-i intrebi daca intr-adevar ti-au rezervat o camera. Am achitat numai la plecare, exact suma pe care am ales-o la rezervare.
La primul post, parca, am scris ca am rezervat la Tolo camera pentru 60 euro/noapte (tot eu am rezervat si apartamentul prietenilor mei) apoi, cu 10 zile inainte de plecare, am observat ca aceasta camera (inclusiv apartamentul) s-a ieftinit cu 10 euro pe zi. Am anulat imediat prima rezervare, cei de la Booking m-au intrebat de ce doresc sa anulez, le-am explicat ca voi face o alta rezervare, mai ieftina (chiar asa am scris !) si am facut imediat o noua rezervare. Nu s-a suparat nimeni, nici cei de la Booking, nici cei de la hotel.

#65
bela

bela

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,316
  • Înscris: 28.04.2006

View Postflorinbad, on 17th August 2010, 14:46, said:

Pe card poti sa ai si 10 lei. Nu-i intereseaza cati bani ai pe card. De exemplu, daca n-ai incredere, poti folosi cardul prin care copilul primeste alocatia. Nu conteaza daca cardul este de debit sau de credit.

Trebuie vazut ce se specifica la politicile hotelului respectiv. Foarte multe hoteluri isi rezerva dreptul de a "preautoriza" rezervarea.
Tot in functie de hotel asta poate insemna ca iti pun hold pe 1 Eur pentru o ora dupa care isi retrag hold-ul sau iti pot pune hold pe prima noapte sau pe intreaga contravaloare a rezervarii.
Asadar, cititi politicile hotelului respectiv atat in pagina acestuia de pe booking.com cat si pe pagina hotelului(daca exista).

#66
OvidiuNS

OvidiuNS

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,855
  • Înscris: 04.07.2010
Salutare !

Mă uit, citesc și îmi promit că în 2011 voi merge din nou.
Din nou, pt. că în mai 2009 am fost în Peloponez, am fost și la Mistras, și la Ghition, și la Monemvassia. Am făcut turul peninsulei Mani (am fost la Peștera Dirou, Vathia și Porto Kagyo). Am fost și pe valea Loussios (de la Karytena până la Dimitsana și înapoi), apoi la Andritsena unde am mâncat (vezi topicul "Mâncarea în Grecia") după ce i-am vizitat bucătăria, am văzut cel mai bine păstrat templu din Grecia (Vasses), am văzut Olympia, castelul Hlemoutsi (kastro-Kylini); am vizitat Kalavrita și Agia Lavra, peștera lacurilor, Korintul antic și AkroKorintul, Loutraki și Heraionul de la nord-vest de Loutraki.
Nu mai vorbesc de Mikines, Tyrint, Nafplio (cu Palamidi și insula Bourtsi), Epidavros și portul Kenchreai unde a debarcat apostolul Pavel.
Îmi pare rău că nu aflasem atunci de Vasta (am primit de la prieteni abia anul ăsta pe mail un fișier pps despre Vasta - îl caut și-l uploadez). Îmi pare rău că am ratat Nemea, că n-am avut timp pt. Argos (cu fortăreața Larissa), Astros, Moni Leoni (la Leonidio) sau Geraki.

Mulțumesc mult, FlorinGood, că mi-ai deșteptat amintirile și m-ai motivat din nou să revin.
O să postez și eu ce-am trăit anul trecut în Peloponez, să caut prin poze și să văd cum stau cu timpul.
În altă ordine de idei, am stat la hotel Marko, în Loutraki, (50eur/camera/pe noapte) tot prin booking.com, cel mai de încredere site de rezervări de cazare.

Sănătate și toate cele bune !

Edited by OvidiuNS, 17 August 2010 - 14:15.


#67
danielaionela

danielaionela

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 423
  • Înscris: 12.07.2008

View PostOvidiuNS, on 17th August 2010, 15:11, said:

Salutare !

Mă uit, citesc și îmi promit că în 2011 voi merge din nou.
Din nou, pt. că în mai 2009 am fost în Peloponez, am fost și la Mistras, și la Ghition, și la Monemvassia. Am făcut turul peninsulei Mani (am fost la Peștera Dirou, Vathia și Porto Kagyo). Am fost și pe valea Loussios (de la Karytena până la Dimitsana și înapoi), apoi la Andritsena unde am mâncat (vezi topicul "Mâncarea în Grecia") după ce i-am vizitat bucătăria, am văzut cel mai bine păstrat templu din Grecia (Vasses), am văzut Olympia, castelul Hlemoutsi (kastro-Kylini); am vizitat Kalavrita și Agia Lavra, peștera lacurilor, Korintul antic și AkroKorintul, Loutraki și Heraionul de la nord-vest de Loutraki.
Nu mai vorbesc de Mikines, Tyrint, Nafplio (cu Palamidi și insula Bourtsi), Epidavros și portul Kenchreai unde a debarcat apostolul Pavel.
Îmi pare rău că nu aflasem atunci de Vasta (am primit de la prieteni abia anul ăsta pe mail un fișier pps despre Vasta - îl caut și-l uploadez). Îmi pare rău că am ratat Nemea, că n-am avut timp pt. Argos (cu fortăreața Larissa), Astros, Moni Leoni (la Leonidio) sau Geraki.

Mulțumesc mult, FlorinGood, că mi-ai deșteptat amintirile și m-ai motivat din nou să revin.
O să postez și eu ce-am trăit anul trecut în Peloponez, să caut prin poze și să văd cum stau cu timpul.
În altă ordine de idei, am stat la hotel Marko, în Loutraki, (50eur/camera/pe noapte) tot prin booking.com, cel mai de încredere site de rezervări de cazare.

Sănătate și toate cele bune !
Cat timp ti-a luat pentru vizitarea tuturor si mai ales cat sunt de accesibile? Pe harta vad ca se ajunge mai greu la Monemvasia, este izolata, Despre Vasta auzisem, dar in ce zona a peloponezului se afla?

#68
florinbad

florinbad

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,272
  • Înscris: 14.11.2006
Vasta se afla pe drumul "de jos" spre Olympia. De la Tripoli se fac doua drumuri spre Olympia: unul pe jos, prin Megalopoli-Andritsena iar celalalt "pe sus" (ti-am atasat harta).
Pentru Vasta, daca ai GPS îl pui pentru localitatea (este un sat...) Issaris. Dupa ce strabati acest sat va apare indicatorul spre Vasta. Uite coordonatele Vastei:
37° 21' 22.47" N  21° 59' 4.20" E
Deci, inca o data, drumul pana la Vasta (pornind de la Nafplio):
Nafplio - Tripoli - Megalopoli - Issaris - Vasta
De la Megalopoli, inainte de a intra in oras, se face un indicator la stanga spre Kalamata. Mergi cam 3-4 km, va apare o pasarela foarte mare si INAINTE de pasarela, la dreapta va apare un indicator spre Issaris. Pe aici o iei. Peste 20 de km vei ajunge la Issaris, numai prin munti. Dupa Issaris va apare bifurcatia stanga-Vasta, dreapta Agia Teodora. O iei la dreapta (cam 5-6 km), spre Agia Teodora.
Pentru Olympia trebuie sa te intorci inapoi, tot 25 de km, pentru a-ti continua drumul.
Pentru Monemvasia, iti spun diseara, acum trebuie sa plec de la job  :D .

Attached Files



#69
danavl62

danavl62

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 515
  • Înscris: 09.03.2009
Cat priveste partea a 4-a, voi incerca s-o urc saptamana aceasta, in functie de timp. Nu vad prea multa aglomeratie pe topicul cu Peloponez (sunt 2-3 persoane interesate), asa ca o las si eu mai moale (vor mai fi doua relatari, una despre Micene-Tyrint-Epidaur-Nemea iar cealalta fiind despre Atena-Parthenon si Delphi).
[/quote]

Eu sunt convinsa ca cei interesati despre acest subiect sunt mult mai multi decit iti inchipui.Chiar daca nu vor ajunge poate niciodata in Peloponez,cei ce iubesc Grecia cu adevarat sigur vor fi incantati sa-ti citeasca relatarile despre aceste tinuturi incarcate de istorie si pline de legende.Eu cel putin verific in fiecare zi daca ai mai scris ceva.Planuisem si noi anul acesta 10 zile in Peloponez si aproape un an am strins informatii(tot de pe forum) si -credeam eu -ca am "lectiile facute".Acum imi dau seama cate locuri as fi ratat si poate a fost mai bine ca nu am ajuns anul acesta.Acum am mai multe informatii si continui sa  le adun in speranta ca odata  voi ajunge si eu acolo.Asa ca astepatam........si iti multumim.

Edited by danavl62, 17 August 2010 - 21:40.


#70
florinbad

florinbad

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,272
  • Înscris: 14.11.2006

View Postflorinbad, on 17th August 2010, 15:58, said:

Dupa Issaris va apare bifurcatia stanga-Vasta, dreapta Agia Teodora. O iei la dreapta (cam 5-6 km), spre Agia Teodora.
AM GRESIT !
Corect este taman invers: "Dupa Issaris va apare bifurcatia DREAPTA - Vasta, STANGA -  Agia Teodora. O iei la STANGA (cam 5-6 km), spre Agia Teodora."
Am atasat traseele pana acolo. Durata scrisa acolo nu este concludenta (se ia ca medie 60km/ora pe drum drept), deoarece traseul trece in cea mai mare parte prin munti.

Pentru Monemvasia, poate ne spune OvidiuNS cum a fost.
Noi ne stabilisem traseul: Nafplio - Paralio Astros - Leonidio - Geraki. In dreptul lui Geraki ne abateam spre Sparta, unde vizitam si Mistras (se afla la 6-7 km de Sparta). Dupa aceea coboram la portul Githio si de acolo la Monemvasia.
Alta varianta era Nafplio - Tripoli - Sparta (Mistras) - Githio - Monemvasia si ne intorceam pe malul marii, pe ruta descrisa mai sus (Geraki - Leonidio - Paralio Astros - Nafplio - Tolo).
Insa transportatorilor de combustibil li s-a pus pata sa faca greva taman la mijlocul concediului nostru... Asa ca, adio Monemvasia, poate intr-o alta viata sau poate ca OvidiuNS, vom mai da o "fuga" de 1.500 de km in 2012. In 2011 traseul a fost deja stabilit: Troia-Bodrum-Efes-Marmaris-Pamukkale-Istambul.

Atentie la denumiri ! Pe harti, pe net, din gura grecilor veti auzi/citi numele localitatilor in diverse forme:
Nafplio - Nafplion
Tolo - Tolon
Sparti - Sparta
Olympia - Olimpia
Vastas - Vasta
Githio - Githion
Si tot asa...
Cei doi greci din Tripoli n-auzisera de Vasta, in schimb cand am rostit Vastas (insistand pe s-ul de la sfarsit) s-au luminat la fata si mi-au indicat traseul corect.
In Megalopoli mi s-a indicat clar Issaris (si nu Issari, cum stiam eu).

Pentru danielaionela:
- Monemvasia nu este izolata... Cetatea aflata pe partea invizibila a stancii este in plina renovare. Se refac casele, palatele, strazile etc. Va fi un nou obiectiv turistic de mare importanta.
- initial am vrut sa stau si eu in Nafplio. Dezavantajul este ca nu are plaja, asa ca daca vrei si plaja si baie trebuie sa faci naveta zilnic la Tolo (7 km sau 5 minute distanta de Nafplio). In Nafplio preturile sunt destul de mari. Cel mai mic pret l-am gasit la 75 euro/zi, intr-o vila care nu spunea prea multe. Poate tu ai posibilitati financiare mai mari. Cert este ca o vizita sau doua in Nafplio iti vor fi de ajuns sa vizitezi orasul vechi (cauti indicatorul "Spre Port" - in engleza, of course), si cetatea Palamidi. Eu eram putin dezamagit deoarece treceam zilnic prin Nafplio (in drum spre Tolo), prin bulevardul din orasul nou si nu vedeam deloc spledoarea fotografiilor de pe net... Apoi indicatorul "ia-o, fraiere, la dreapta, spre port", mi-a aratat un alt Nafplio. Pentru inchisoarea Bourdzi, consider ca este de ajuns "privirea" de pe chei. Poate OvidiuNS ne va spune mai multe. Orasul vechi seamana cu Brasovul in primavara-vara.
- pentru toate obiectivele vizitate am achitat in total 2 adulti (tinerii sub 18 ani au gratuitate) aproximativ 100 de euro (cu indulgenta...): Tirynt, Micene, Epidaur, Nemea, Olympia, Acropole, Delphi. Cel mai scump au costat Acropole si Micene 12 euro/persoana. Cel mai ieftin Tyrint, 3 euro/persoana.
- localnicii sunt foarte prietenosi, parca nu au grandomania celor din Riviera. M-am descurcat foarte bine intr-o greaco-englezo-romana (literele grecesti le stii de la geometrie, trebuie doar sa le "potrivesti" intonatia). Pe undeva pe net am gasit si un ghid minimal de conversatie greco-roman, pus de un grec pe blogul lui. O sa fac sapaturi si o sa-ti dau adresa blogului pe PM. Ii vezi la tavernele vesnice, studiindu-te atent, si apoi daca ii bagi in seama cu o intrebare o sa observi cum li se lumineaza fata. Dupa ce termini de conversat, te intreaba iute "From ?..." Si daca spui Romania, auzi "Ahaaaaaa ! Ceausescu !"  :thumbup: .
- in ceea ce-l priveste pe sotul tau, spune-i ca am ajuns aici, danga-langa, cu... Matizul  :P . Si eu am fost speriat de distante, de oboseala, de stresul copilotului ("Sa nu cumva sa depasesti tirul ala !" "Vezi motociclistul !" "Gata, vreau sa ma dau jos !" s.a.m.d.  :lol: ), de caldura, de greva benzinarilor etc

Attached Files


Edited by florinbad, 17 August 2010 - 21:40.


#71
OvidiuNS

OvidiuNS

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,855
  • Înscris: 04.07.2010

View Postdanielaionela, on 17th August 2010, 15:32, said:

Cat timp ti-a luat pentru vizitarea tuturor si mai ales cat sunt de accesibile? Pe harta vad ca se ajunge mai greu la Monemvasia, este izolata, Despre Vasta auzisem, dar in ce zona a peloponezului se afla?

Salutare !

Am stat 7 nopți la Loutraki, o noapte la Thessaloniki la dus și o noapte la Meteora la întors.
Din cele 6 zile pline la Loutraki, în două am fost la Atena și în 4 am vizitat ce-am spus în postul anterior.
Sunt accesibile, Florin a cam exagerat un pic cu drumurile, e autostrada, e ok.
Puțintică răbdare și o să detaliez pe zile și cu poze.

Sănătate și tcb !

Edited by OvidiuNS, 17 August 2010 - 23:11.


#72
florinbad

florinbad

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,272
  • Înscris: 14.11.2006

View Postsissi691, on 17th August 2010, 13:47, said:

Din Nei Pori nu am nici o sansa sa ajung in Atena, Delfi s.a.
Ba la Delfi ar fi sanse ! Ti-am atasat harta. Daca plecati la 8:00 dimineata (teoretic, puteti pleca si la 6:00...), puteti ajunge la Delfi la ora 12:00. Pana la Lamia este numai autostrada iar de la Lamia la Delfi drumul este numai prin munti. Halaiduiti pe aici 2-3 ore (va fi foarte cald la acea ora) inclusiv pe la muzeu, pe care il veti lasa la urma (are aer conditionat). Daca va intoarceti pe la 15:00 - 16:00, ati ajunge la Nei Pori pe la 20:00 - 21:00.
Atena este departe, într-adevar, chiar daca este numai pe autostrada, cam 6 ore de mers plus nebunia din oras. Daca nu ai GPS nu te poti descurca in "jungla" numita Atena.
Va trebui sa ai maruntis pregatit, deoarece pana la Lamia (dar si pana la Atena) sunt o groaza de toll-post-uri (taxe de autostrada), vreo 10 pana la Lamia si vreo 13-14 pana la Atena. Taxele pentru masini mici variaza intre 1.00 - 2.90 euro.

Attached Files



Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate