Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum vand casa fara factura Hidroe...

Scor FICO minim

Tonometru compensat CAS?

polita RCA ONLINE
 Va rog recomandati echipa serioa...

Termostat frigider - verificare

Mai au PC-urile vreun viitor?

Centrala termica immergas
 Amenda in Lipsa ?

Acoperire gol extrior intre termo...

Intreprindere individuala fara ac...

Marci Biciclete - recomandari
 Lipsa Tensiune pe o Faza, bransam...

Recomandare bicicleta copil 5 ani.

Recomandare kit automat acces usa

Stimulente AJOFM
 

Cum sa scoti bani din firma pentru cheltuieli personale/protocol

- - - - -
  • Please log in to reply
27 replies to this topic

#19
msjohntm

msjohntm

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 964
  • Înscris: 08.04.2006

View Postuiranejeb, on 22nd August 2009, 23:33, said:

De unde stii cat va fi profitul? Ce se intampla daca trec pe protocol 20 lei si eu am profit 100 lei?

Stii atunci cand calculezi impozitul (trimestrial de obicei). Stii in sensul ca vei putea deduce doar 2% din profit pentru protocol, restul de 18% in cazul de mai sus va fi cheltuiala nedeductibila, adica pe cei 18 lei cheltuiti nejustificat de tine vei plati impozit.

Oricum varianta ideala de a scoate bani din firma este sa creditezi firma la inceput cand ai multe cheltuieli de investitii, sau chiar pe parcurs cand ai ocazia (chiar daca nu ai avea nevoie de ele la firma le facturezi pe firma), cu timpul amortizezi investitiile (mijloacele fixe, obiectele de inventar si le casezi), iar apoi cand vrei iti retragi creditarea din firma cand ai nevoie.

#20
uira

uira

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 700
  • Înscris: 29.01.2005

View Postmsjohntm, on 23rd August 2009, 19:23, said:

pe cei 18 lei cheltuiti nejustificat de tine vei plati impozit.

Cand? La sfarsitul semestrului? La inchiderea anului fiscal?

#21
rekul05

rekul05

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 305
  • Înscris: 06.08.2008
Altele ar mai fi bunuri personale sa le inchiriezi firmei, cum ar fi: un spatiu, o camera din apartament ca depozit, o masina a unui "prieten",etc. La astea trebuie sa plateasca cel care inchiriaza un impozit de 16%.

#22
msjohntm

msjohntm

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 964
  • Înscris: 08.04.2006

View Postuiranejeb, on 24th August 2009, 13:49, said:

Cand? La sfarsitul semestrului? La inchiderea anului fiscal?

Trimestrial sau lunar, depinde cum plateste firma impozitul. Asta trebuie sa stii cum ai declarat vectorul fiscal.

#23
daniel21

daniel21

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,092
  • Înscris: 03.04.2006
O intrebare pentru cunoscatori.

Vreau sa renovez o parte din casa unde am sediul social, manopera ma va costa in jur de 7000 de lei. Lucrarea va fi facuta de un "mester", (nu este nici firma nici persoana fizica autorizata) in aceasta situatie cum decontez suma de 7000 de lei din firma ? Nu vreau sa fac lucrarea cu un SRL pt ca ma costa dublu.

#24
Gabysh

Gabysh

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,326
  • Înscris: 06.08.2008
Eu nu inteleg oamenii astia care au firme. Pentru ce mai platiti contabilul ? In functie de persoana va poate informa.

Edited by Gabysh, 15 July 2010 - 17:47.


#25
daniel21

daniel21

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,092
  • Înscris: 03.04.2006
Gabysh - poti sa raspunzi la intrebare sau daca nu sti sa o eviti.

(Contabilul si-a dat cu parerea, vreau si alte pareri.)

Edited by daniel21, 15 July 2010 - 18:30.


#26
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,596
  • Înscris: 30.07.2003

View Postdaniel21, on 15th July 2010, 11:01, said:

Lucrarea va fi facuta de un "mester", (nu este nici firma nici persoana fizica autorizata) in aceasta situatie cum decontez suma
O conventie civila merge foarte bine: http://www.realitate...nca_723635.html

#27
anicoara

anicoara

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,252
  • Înscris: 28.01.2005

View Postdaniel21, on 15th July 2010, 11:01, said:

O intrebare pentru cunoscatori.

Vreau sa renovez o parte din casa unde am sediul social, manopera ma va costa in jur de 7000 de lei. Lucrarea va fi facuta de un "mester", (nu este nici firma nici persoana fizica autorizata) in aceasta situatie cum decontez suma de 7000 de lei din firma ? Nu vreau sa fac lucrarea cu un SRL pt ca ma costa dublu.

Corect ar fi ca renovarea spatiului sa o faca proprietarul acestuia. In general chiriasul (sau alta forma de folosinta) nu are aceasta obligatie deci investitia nu este recunoscuta ca o cheltuiala a firmei. Ce poti face este sa sustii ca ai facut unele amenajari specifice ce nu raman proprietarului dupa mutarea sediului insa suma este cam mare pentru aceasta. Mai degraba camunflezi specificul muncii prestate de mester decat sa cumperi materialele pe firma.

#28
daniel21

daniel21

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,092
  • Înscris: 03.04.2006

View Postanicoara, on 17th July 2010, 09:14, said:

Corect ar fi ca renovarea spatiului sa o faca proprietarul acestuia. In general chiriasul (sau alta forma de folosinta) nu are aceasta obligatie deci investitia nu este recunoscuta ca o cheltuiala a firmei. Ce poti face este sa sustii ca ai facut unele amenajari specifice ce nu raman proprietarului dupa mutarea sediului insa suma este cam mare pentru aceasta. Mai degraba camunflezi specificul muncii prestate de mester decat sa cumperi materialele pe firma.


Casa respectiva este a mamei mele dar si eu am o cota parte din ea, dupa moartea tatalui meu, nu stiu daca aceasta situatie schimba lucrurile.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate