Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...
 Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...
 ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...
 Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...
 

Radiocomunicatii CFR/metrou

- - - - -
  • Please log in to reply
8 replies to this topic

#1
hupogramos

hupogramos

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,687
  • Înscris: 25.03.2009
Salut

Stie cineva ce sistem de comunicatii radio foloseste CFR-ul? Ma gandesc in special la legaturile cu mecanicii de locomotiva si cu personalul din tren. Banuiesc ca ar fi sisteme cumva diferite. In ce gama de frecventa or functiona? Unde or fi amplasate "statiile de baza"?
Dar la metrou? Merci

#2
inginerum

inginerum

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 784
  • Înscris: 18.06.2003
la cfr e f simplu,
pe la 146 Mhz si ceva ,(nu spun cat)  simplex , sunt normal 2 frecvente simplex una sens bucuresti spre tara, una invers , toate statiile au aceeasi frecventa , pe locomotiva la fel .
mai nou au renuntat de exemplu pe regionala iasi la 2 frecvente si acum folosesc una singura .
mecanicul nu trebuie sa schimbe frecventa , pur si simplu faptul ca foloseste statii de putere medie (RTM-uri) le asigura propagarea cam la 15 km-20 maxim din statie in statie.
mai exista pe vremuri un sistem de interfonie selectiva intre operatorii (impiegatii) din statii prin care isi comunicau pe un tronson ( sa zicem Suceava-Ilva Mica) ce vine si ce pleaca pe linii. Acest sistem functiona pe doar 2 fire si selectarea statii se facea printr-un sistem de gen PL/CTCSS in audio cu niste filtre imense LC.
In rest in statii CF mai exista frecvente simplex pentru manevra , depou , ifte , ttr , revizii etc

#3
mtest

mtest

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,957
  • Înscris: 13.06.2002
Din ce am auzit eu, la metrou se foloseste o frecventa in zona 400-450MHz.

#4
LunaCrystal

LunaCrystal

    Clubbing is life!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,505
  • Înscris: 20.10.2006
Nu prea cred, ca aia  e frecventa Romtelecom CDMA si a Zapp-ului.

#5
hupogramos

hupogramos

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,687
  • Înscris: 25.03.2009
Cum arata antenele de pe locomotive? Se monteaza pe acoperis? (banuiesc ca nu pentru ca pe vreme umeda s-ar putea strapunge aerul intre catenara si antena) In statii am vazut vreo doua tipuri de antene, de tip lambda/4 cu plan de masa orizontal, respectiv conic (nu stiu exact daca e tocmai corect cum am zis).

#6
inginerum

inginerum

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 784
  • Înscris: 18.06.2003
pentru lunacrystal:
la 400-450 sunt o gramada de servicii:
sistemul de comunicatii ale Apelor Nationale undeva intre 400 si 410 :)
eon pe la 440 si ceva
radioamatori 430-440 partajati cu alte servicii
446 PMR
zapp 450 si ceva :) si dupa 470 iarasi
romtelecom 410-415 samd
440-446 repetoare comerciale sau nu
460 si ceva  guvernamentale

@hupogramos
antenele sunt puse pe acoperis la locomotive in partea frontala, au o forma mai aerodinamica , si sunt cu scurt in cc la masa (in interior arata ca o sina de patina de hockey)
la punctele fixe in general cu antene gp in lambda/4 . li se spune "stelute"
conductorul de tren are de regula kenwood tk250
daca ma intrebi de unde stiu, am lucrat pe la cfr prin 1996-1997 :) , si mai pastrez conexiunile

Edited by inginerum, 24 April 2009 - 21:46.


#7
romeomanciu

romeomanciu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 166
  • Înscris: 06.06.2006
la cfr au 3 canale in banda de 146 Mhz 146.200 rezerva 146.250 canal principal si inca unul pentru manevre iar la metrou au 2 frecvente care se folosesc simultan (adica se trece de la una la alta cam pe la mijlocul tunelului) 148.025 si 148.075 dar la metrou exista o emisie continua ca un fel de purtatoare peste care se aud chiar f bine comunicatiile

#8
hupogramos

hupogramos

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,687
  • Înscris: 25.03.2009
Inseamna ca exista cate un emitator in fiecare statie si bate cam pana la jumatatea tunelelor spre statiile vecine. Frecventa de emisie alterneaza de la statie la statie. Unde or fi amplasate antenele? Mie nu mi-a atras niciuna atentia, ar trebui sa fie camuflate..
Antenele de pe locomotive astea sunt?

Attached File  loco.jpg   28.35K   209 downloads

Edited by hupogramos, 25 April 2009 - 11:00.


#9
romeomanciu

romeomanciu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 166
  • Înscris: 06.06.2006

View Posthupogramos, on Apr 25 2009, 11:51, said:

Inseamna ca exista cate un emitator in fiecare statie si bate cam pana la jumatatea tunelelor spre statiile vecine. Frecventa de emisie alterneaza de la statie la statie. Unde or fi amplasate antenele? Mie nu mi-a atras niciuna atentia, ar trebui sa fie camuflate..
Antenele de pe locomotive astea sunt?

Attachment loco.jpg

da alea sunt antenele de pe locomotive
la metrou sunt niste obiecte lunguiete puse tot pe acoperis, ce e insa special la metrou e ca emisia se face intre tren si o platbanda de cupru instalata pe toata lungimea tunelului

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate