Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...
 Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...
 ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...
 Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...
 

Bucuresti versus restul tarii

- - - - -
  • Please log in to reply
91 replies to this topic

#37
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,193
  • Înscris: 13.07.2005
Cam in toate orasele mari se circula aiurea.

Soferii sunt si ei de toate felurile - unii agitati, altii calmi, altii prea calmi, unii politicosi altii nesimititi.

In Bucuresti, dat fiind numarul mare de soferi comparativ cu alte orase din tara, este normal sa gasesti mult mai mult din fiecare categorie.
Acum pentru un ”provincial” este o chestie de noroc daca are de-a face cu un sofer bucurestean din una sau alta dintre categoriile de mai sus.

Desi nu-mi place Bucurestiul - si nici traficul din Bucuresti - pot sa spun, cu mana pe inima, ca, avand in vedere conditiile in care se conduce acolo, o buna parte a soferilor din Bucuresti sunt de apreciat.
Si, demn de mentionat este faptul ca, daca te-ai incadrat gresit pe o banda, daca nu prima, a doua masina i-ti permite sa schimbi banda.
Multumesc !

#38
filipxxx

filipxxx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,920
  • Înscris: 25.04.2006
Mai e o chestie a provincialilor care am observat-o in tara dar mai ales in Bucuresti: timpul de parcare direct proportional cu priceperea si cat de mult se grabeste respectivul. Cum bucurestenii, nu numai cei nascuti ci si cei adoptati, sunt grabiti in general parcarile se fac fara prea multa pregatire ca sa nu blochezi traficul si mai mult iar spatiul e folosit de cele mai multe ori la mustata. Cand ma mai duc pe la soacra in GL, nu pot sa nu remarc cum lasa aia niste spatii intre masini de zici ca parcheaza in camp nu in mijlocul orasului.

#39
kodiak

kodiak

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 6,307
  • Înscris: 15.01.2007
Ma amuza denumirea topicului, si ca topicul asta a ajuns sa fie versus!

De fapt la volan esti singur impotriva tuturor, indiferent ce numere de inmatriculare au ceilalti, toti sunt potentiali inamici, e taman ca in jungla !

N-am mai fost prin Bucuresti din 2003 si atunci nu mi s-a parut ca bucurestenii sunt mai civilizati sau mai putin civilizati decit timisorenii, e tot un drac, gasesti peste tot si soferi buni si prosti, tu insuti poti sa fii un sofer bun sau prost in functie de moment si de alte lucruri care n-au legatura cu soferia si care vrei, sau nu, iti afecteaza abilitatile de a conduce!

Ieri dupa masa pe sensul opus de mers se circula in coloana si un sofer cu Dacie veche si masina plina de oameni, se baga in depasire pe linie continua si intr-o zona fara vizibilitate! A ajuns suficient de aproape de mine ca sa-mi citeasca injuratura de pe buze ! Avea numar de TM! Norocul meu ca n-am avut viteza!

Peste 10  minute, intr-o zona cu doua benzi pe sens, un Golf cu numere nemtesti mergea incet si in asa fel ca ocupa ambele benzi si omul n-avea nici o treaba, si nu, nu era un pustan!

Acu vreo doua zile in parcarea unui supermarket, dupa ce am parcat si am coborit din masina vad o masina de scoala cum exersa parcarea cu spatele intre masina mea si o alta masina ! M-am urcat in masina si mi-am mutat-o in alta parte ! Sunt paranoic?

#40
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,961
  • Înscris: 06.04.2007
Deci e doar o treaba de adaptare.
Asa fac unii comentarii de parca soferii de B ar fi leizar si restu' vaisamaristi.

Eu n-am avut nici o treaba cand am circulat prin B (cateva zile la rand) sau in alte orase ale tarii. Poate ma ajuta faptul ca nu-mi place sa o lalai in trafic si ma adaptez foarte usor la ''cerinte''.
Singura problema este ca nu cunosti orasu' si se poate sa mai bajbai un pic prin intersectii in rest ce naiba, regulile sunt aceleasi si doar un pic de atentie la cum circula si ceilalti.

#41
aalinn

aalinn

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,907
  • Înscris: 25.09.2007
in bucuresti se conduce un pic haotic incepand cu taximetristii
in ploiesti sunt foarte linistiti si te calca pe nervi
in pitesti dai prioritate tuturor ca ei nu se asigura si nu are legatura cu permisele pe spaga
in sibiu unii foarte calm care merg cu 40 si altii ca zboara cu 100
in brasov ... asemanator cu bucurestiul

#42
Neohori

Neohori

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 3,977
  • Înscris: 19.08.2007
Daca mi-am facut traseul in prealabil de acasa in Bucuresti m-am descurcat foarte bine , m-am dus pe trasee cunoscute chiar daca am ocolit citiva km - nu cunosc scurtaturi . Cel mai infernal de condus a fost in Constanta pe tronsonul dintre Constanta - Mangalia in sezonul estival la orele amiezii  :rolleyes: se mergea cu 90-110 aproape bara la bara pe portiuni mari de drum , foarte periculos zic eu , din drumurile laterale ies taximetristii fara nici o asigurare , dar totul se termina cu bine cind conduci o masinuta de 40t cu un motor de 440cp si cauciucuri de 1400  :lol:

#43
Mig VWFan

Mig VWFan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,336
  • Înscris: 01.12.2005

 Neohori, on Apr 11 2009, 08:47, said:

in Constanta pe tronsonul dintre Constanta - Mangalia in sezonul estival la orele amiezii  :rolleyes: se mergea cu 90-110 aproape bara la bara pe portiuni mari de drum , foarte periculos zic eu ,
Poate n-ai mers prin austria (nu stiu de ce dar in austria mereu e ceata si ploaie  :huh:  ) pe autostrada in conditiile amintite + noapte cu 120-130 km/h , bara la bara... practic iti dai seama ca viata ta depinde de o frana aiurea pusa de unul cu 30 de masini mai in fata :)

#44
richelieu

richelieu

    Monsenior Members

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,458
  • Înscris: 04.05.2006

 closchkutza, on Apr 9 2009, 23:07, said:

Nu stiu cum sa zic, dar prefer haosul "organizat" din Bucuresti traficului din provincie, asta dupa 2.5 ani de condus in orasul asta. In provincie am impresia ca multi merg haotic, fara nici o treaba, nu sunt atenti(deh, trafic usor). Din cauza asta majoritatii celor din provincie li se pare un calvar sa conduci in Bucuresti. Mi se pare mult mai periculos sa conduc in orase din provincie, orase pe care le cunosc decat in Bucuresti la ora de varf. Cred insa ca soferii Bucuresteni sunt soferi mai buni decat muulti din provincie.

Si nu, nu sunt bucurestean de fel, sunt din provincie.

Soferi mai buni? Nu...nu sunt. Sau sunt,dar din anumite puncte de vedere. Sunt, poate, doar mai buni conducatori auto, adica, se descurca mai bine cu masina. Dar termenul de sofer, e mai vast.

#45
soleil_ro

soleil_ro

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 119
  • Înscris: 11.08.2008
E greu sa generalizam in cazuri de-astea fiindca in provincie sunt multe masini luate in leasing si care au numere de inmatriculare de Bucuresti. Eu insumi am numere de Galati si sunt brailean. Dar daca s-ar face un studiu amanuntit si s-ar ajunge la concluzia ca bucurestenii conduc in general mai bine decat soferii din provincie, acest lucru nu m-ar mira deloc. Eu sunt de parere ca in conditiile de trafic din Bucuresti soferii nu pot decat sa se perfectioneze, mai mult decat cei din provincie. Desigur ma refer la o medie si nu la cazuri separate.
Scria cineva ca cei mai prosti soferi sunt in Braila. Nu zic nici da, nici ba, stiu sigur ca eu nu sunt intre cei prosti. Dar afirm ca sunt multi nesimtiti si intre pietonii din Braila, poate si datorita unor trotuare foarte inguste care ne obliga pe alocuri sa circulam si pe strada (da, si eu m-am nascutt pieton!).

#46
micutza08

micutza08

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 839
  • Înscris: 10.10.2008
Eu am asistat la sfatul unui "sofer" de undeva de la tara pentru un baiat care se apuca de scoala de soferi si mi-a ajuns. "Invata sa pleci de pe loc, sa schimbi vitezele si sa nu-ti fie frica de viteza si dupa ce iei permisul ai timp sa inveti si regulile de circulatie, ca banuiesc ca oricum dai bani la examen". Dupa inca cateva discutii cu baietii de acolo legate de permise m-am convins. Ma feresc ca prioritatile-s optionale pentru unii... Ah, si exista si prioritatea aluia care vine cu viteza mai mare in cazul in care n-ati aflat pana acum(adica drumu asflatat are prioritate fata de ala plin de gropi) :fear:

Ps:Nu generalizez deloc, am vazut foarte multi soferi buni cu numere de altceva,nu de B, nu asta conteaza,dar e clar ca un sofer care conduce doar pe dn-uri/a-uri nu-si cunoaste masina ca unu care merge zilnic prin B sau alt oras aglomerat.nu mai zic de parcari, ca ala care toata viata lui a "parcat"doar in fata curtii e normal sa nu se priceapa la parcari laterale sau garari.

Edited by micutza08, 11 April 2009 - 23:34.


#47
AcerMate

AcerMate

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 847
  • Înscris: 14.05.2003
Consider ca traficul din B este mai matur decat in alte orase. Am circulat in Turda de exemplu, unde desi e loc de 2 benzi toti merg pe o coloana si stau si albesc pana trec de semafor. Daca vrei sa treci prin dreapta (ca este loc) iti taie calea si se uita urat. Cred ca doar cand efectiv vor innebuni sa mai stea intr-o singura coloana vor zice: Hai ba frate sa mergem pe doua coloane. La B s-a intamplat deja chestia asta si se foloseste tot carosabilul.

#48
stephanatsea

stephanatsea

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,469
  • Înscris: 04.05.2006

 AcerMate, on Apr 12 2009, 00:29, said:

Consider ca traficul din B este mai matur decat in alte orase. Am circulat in Turda de exemplu, unde desi e loc de 2 benzi toti merg pe o coloana si stau si albesc pana trec de semafor. Daca vrei sa treci prin dreapta (ca este loc) iti taie calea si se uita urat. Cred ca doar cand efectiv vor innebuni sa mai stea intr-o singura coloana vor zice: Hai ba frate sa mergem pe doua coloane. La B s-a intamplat deja chestia asta si se foloseste tot carosabilul.
IN Bucuresti se folosesc si trotuarele nu numai carosabilul.. :lol:

#49
Cipsu

Cipsu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,032
  • Înscris: 06.05.2004

 richelieu, on Apr 11 2009, 23:45, said:

Soferi mai buni? Nu...nu sunt. Sau sunt,dar din anumite puncte de vedere. Sunt, poate, doar mai buni conducatori auto, adica, se descurca mai bine cu masina. Dar termenul de sofer, e mai vast.
Diferenta intre cele doua notiuni consta in bun-simt si bunavointa  :naughty:

#50
lg

lg

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,743
  • Înscris: 20.08.2004
sa compari B cu nu-stiu-ce-orasel e ca si cum ai compara mere cu pere. comparati B cu orasele cu trafic asemanator. idioti sunt peste tot, soferi buni de asemenea. insa ponderea acestora la suta de soferi conteaza. si B sta rau la capitolul asta, foarte rau. am fost de mai multe ori in B si nu vreau sa mai calc pe acolo. puteti sa spuneti ce vreti, dar acolo daca nu esti nesimtit si te bagi in fata, nu te prea lasa nimeni sa intri in coloana. asta doar ca exemplu.
daca cineva vrea civilizatie, sau vrea sa afle ce e aia, sa se uite la orasele aglomerate din vest (vestul Europei), in special tarile anglo-saxone. cei care lauda traficul si priceperea soferilor din B sa se uite mai atent in directia aia. poate isi vor da seama cat mai e pana sa se ajunga acolo. sa zici ca traficul o fi dezorganizat/haotic, dar e fluent si soferii din B sunt cei mai buni este o copilarie.

#51
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
cu cat sunt mai mici orasele cu atat sunt mai putin atenti toti cei cu care te intalnesti in trafic.
pana si cainii traverseaza pe trecerea de pietoni in orasele mari pe cand in localitatile mici nici nu stiu sa asocieze claxonul cu masina care mai are putin si da peste ei.

problema bucurestenilor si a celor din orasele dense este ca desi fac fata mai bine unor situatii mai la limita
nu prea sunt in stare sa-si faca o imagine de ansamblu a ceea ce se petrece in jurul lor.
adica ce se afla mai departe de 20-30 de metri de ei nu exista.
fie ca e vb semafor care abia s-a facut rosu si spre care demareaza cu ciuda
fie ca intersectia e blocata dar pun si ei umarul de parca n-ar avea incredere in cei din fata si vor sa fie siguri ca va ramane asa.
---------------------------------------------------------------------------------------------
toate incidentele pe care le-am avut in trafic au fost in zone/orase slab populate si toate au fost aproape exclusiv din neatentia celuilalt.

#52
forbs

forbs

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 514
  • Înscris: 28.07.2006
Eu o vad doar ca o chestiune de perceptie.
Bucuresteanul cand iese din traficul de aici, se asteapta ca si in orasele de provincie traficul sa se desfasoare alert, se simte frustrat cand se pleaca greu de la semafor, cand pietonul trece agale pe trecere, cand benzile si spatiile nu sunt folosite ca in aglomeratia de aici si dupa 2-3 situatii de genul asta, nu rezista si forteaza putin, din obisnuita traficului aglomerat de Bucuresti. Evident ca este categorisit ca atare.
Soferul de provincie se desfasoara in ritmul linistii de acolo, de cele mai multe ori ii cunoaste pe aproape toti cei din fata lui la semafor, sau cunoscuti ii sunt si cei ce traverseaza, asa ca nu e o problema ca amicul Gica n-a vazut ca e verde, sau ca mai schimba o vorba si cu Vasilica pe trecere. Drept urmare este categorisit ca atare.
Stiu, am generalizat mai mult decat trebuie sau am sarit putin calul cu ironia, insa adevarul e undeva la mijloc.
Din proprie experienta, cel mai frica imi este in Pitesti de conducatorii de Dacii vechi sau noi, ca doar au cu ce sa le repare daca se intapla sa-i lovesti ca ies din lateral fara jena pentru un viraj stanga sau macar direct in banda 2 (sunt convins ca sunt soferi extrem de priceputi) si incepe sa ma manance talpa cand vad ca imi ia mai bine de juma' de ora de traversat un orasel de 5 Km (in conditiile in care traversez Bucurestiul de la est la vest prin centru in maxim 40 min.).

#53
richelieu

richelieu

    Monsenior Members

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,458
  • Înscris: 04.05.2006

 undercoverbrother, on Apr 12 2009, 12:12, said:

cu cat sunt mai mici orasele cu atat sunt mai putin atenti toti cei cu care te intalnesti in trafic.
pana si cainii traverseaza pe trecerea de pietoni in orasele mari pe cand in localitatile mici nici nu stiu sa asocieze claxonul cu masina care mai are putin si da peste ei.

problema bucurestenilor si a celor din orasele dense este ca desi fac fata mai bine unor situatii mai la limita
nu prea sunt in stare sa-si faca o imagine de ansamblu a ceea ce se petrece in jurul lor.
adica ce se afla mai departe de 20-30 de metri de ei nu exista.
fie ca e vb semafor care abia s-a facut rosu si spre care demareaza cu ciuda
fie ca intersectia e blocata dar pun si ei umarul de parca n-ar avea incredere in cei din fata si vor sa fie siguri ca va ramane asa.
---------------------------------------------------------------------------------------------
toate incidentele pe care le-am avut in trafic au fost in zone/orase slab populate si toate au fost aproape exclusiv din neatentia celuilalt.

Tocmai de-asta am zis ca, se descurca mai bine decat altii la nivel de reflexe, stapanit masina, optimizat spatiul, parcat la limita, trecut prin spatii inguste, etc. Dar, ca soferi in ansamblu, sunt destul de prosti, in special din cauza nesimtirii (multora nu tuturor) si a lipsei de anticipare. Niciodata nu-i voi intelege pe cei care blocheaza o intersectie. Si asta e doar un exemplu.

#54
RealThing

RealThing

    paid assassin

  • Grup: Moderators
  • Posts: 28,553
  • Înscris: 06.02.2006
In afara de taximetristi tampiti care iti dau flash-uri in oras sa te dai la o parte cand ai 70km/h (asa stiu ei, sunt smecheri), bizoni care se baga in intersectie si urla ca e blocata dupa, sau mai rau, urla la tine din spate sa te bagi in intersectia deja blocata, astfel exista o sansa sa o blochezi mai rau, mai exista o categorie (nu imi dau seama cati la % din bucuresteni): bucuresteanul pe autostrada. Asta este de vis. Te vede in oglinzi (daca binevoieste sa se uite) ca tu vii cu minim 140 pe banda 2, el pe banda 1, si se gandeste: ia hai sa il fac eu pe asta din fata mea. Concluzie: intra in depasire, obisnuit cu vitezele in oras (in cadrul carora nu ar avea probleme), care sa fim seriosi, nu depasesc in timpul zilei 70 km/h. Si uite asa, te infigi in frana ca disperatul (pentru ca efectiv iti taie calea), injuri de lesini, il vezi ca merge cu 100 si depaseste inca 3, injuri in gand, asta este. Mie imi e groaza, sincer sa fiu, de bucuresteni la drum lung. Stau de 10 ani aici, sunt majoritatea ok in oras, insa in afara, pentru ca sunt obisnuiti sa se bage, uita ca acolo se discuta de alte viteze, distante de franare, demaraje, etc, si fac niste bucurii de mai bine nu.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate