Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Conectare tableta X220la Tv

Femeile tinere nu mai vor sa munc...

La mulți ani @un_dac!

La multi ani de Sfantul Gheorghe&...
 Job - Facultate sau certificare

Deadpool & Wolverine (2023)

sistem hibrid eoliana + panouri +...

Outlook e muta pe Android
 Constructie Mun. Iasi. Casa P+1.

Cum mai rezolvati cu chiriasii ra...

Tastatura si mouse cu baterie int...

AC Gree duce la palpait de becuri
 Sfat / recomandare construire aco...

Cablu analog vs digital

Ce valoare stabiliti la RSSI la u...

Sony FH 10W reparatie
 

Va place opera/opereta?

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
5228 replies to this topic

Poll: Va place opera/opereta? (72 member(s) have cast votes)

Va place opera/opereta?

  1. Da (53 votes [73.61%])

    Percentage of vote: 73.61%

  2. Nu (7 votes [9.72%])

    Percentage of vote: 9.72%

  3. Nu am fost niciodata (12 votes [16.67%])

    Percentage of vote: 16.67%

Vote Guests cannot vote

#1
Prien

Prien

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,877
  • Înscris: 11.12.2006
De foarte multa vreme imi fac curajul sa deschid o discutie pe acesta tema. Sunt constient atat de dificultatea subiectelor cat si de defectele mele: urechea de tabla, mancator de i-uri inrait, brevetat@atestat. In plus sunt si inginer, adica fara studii in domeniul discutat...
Asa ca cer respectuos ingaduinta si apelez la bunavointa celor care au studiat sau practica(t) muzica. Sper ca ca sa nu radeti (prea tare) de randurile mele.
Da, si imi mai doresc sa nu „cant” in desert. Adica mai vreau sa „imbolnavesc” si pe altii cu participarea la discutii si la vizionarea spectacolelor.

Aveam cam 11 ani cand mama mi-a zis ca as avea varsta si daca voi fi cuminte ma va duce la Opera. Eram mort de curiozitate sa vad ce e aia, pt ca ii auzisem pe ai mei ca merg acolo.
Intr-o zi am fost si eu imbracat "la 4 ace" si spre marea surprindere in loc sa plecam imediat spre trolebuz mama a comandat un taxi. Vazandu-ma MIRAT, pt ca era si este e femeie care nu arunca cu banii, mi-a explicat ceva ce nu am uitat niciodata. „Opera inseamna altceva. Trebuie sa intrii in costumul de spectacol si sa ramai imbracat in el. Daca te impingi cu mitocanii din trolebuzul 85, in aglomeratia transpiri, te enervezi, adio stare”..
Primul spectacol s-a nimerit sa fie „Barbierul din Sevilla”. Am fost socat atat de sala cat si de costumele doamnelor si domnilor.. Nu vazusem asa ceva decat prin filme..Asa ca nici nu ma dezmeticisem bine dupa uvertura cand Figaro a avut cele cateva note din spatele scenei. Iar spectatorii au inceput sa APLAUDE. TARE SI MULT. In mintea mea de plod m-am gandit ca daca interpretul nici n-a apucat sa intre pe scena si lumea a innebunit, inseamna ca e unu bun. Am gresit. Nu era unu bun. Era Nicolae Herlea . Adica Punct. Nu cred ca mai e nevoie sa spun altceva...
Eu nu mai retin decat ca mi-a placut foarte mult. Mai ales ca atunci se canta in doar in romana, asa ca am inteles si cate ceva...”Calomnia e un vant de seara...” Buna seara, Don Basilio”..
Vazand ca si cat mi-a impresionat tata mi-a facut cadou un album ce continea 3 discuri mari, de vinil, -era prin 1974- de 33 rpm. In plic era si libretul in romana +italiana, asa ca l-am tot recitit pana cand aproape ca il invatasem pe dinafara. Puneam discul –era cantat in italiana- si urmaream ..
Apoi am gasit prin casa o biografie a lui Rossini, pe care am „ras-o” urgent..
Urmatorul spectacol a fost „Madama Buterfly”. Nu stiu cu ce au dat prin sala, dar era un parfum de cires inflorit, de il tin minte si azi.
Citind programul m-au socat 2 chestii:
1) urma sa fie si o arie muta. Am fost extrem de mirat si ma intrebam cum se poate canta muteste. Rezultatul a fost deasupra oricarei inchipuiri. E ceva Dumnezeieste. Nana Mouskouri a produs si ea o versiune de muzica „usoara” de super exceptie-youtube-izati, pls-
2) ca se va sinucide si eram curios cum se va intampla. Azi ma gandesc „minte” de plod de 11 ani. Dar atunci am fost cam nedumerit cand cortina s-a ridicat si artista a venit sa isi primesca aplauzele, vie si nevatatmata.

Apoi s-a nimerit sa „fac” un ciclu Mozart. Vai, cat mi-a placut aria si costumul lui Papageno...Si toate trilurile specifice lui WM.
La un spectacol m-am intalnit cu un coleg de clasa. Care mi-a zis ca ai lui il invatasera sa nu povesteasca la scoala ca merge la Opera sa nu fie luat peste picior de restul colegilor, care nu „serveau”...
Ce mi-a zis nu am retinut, asa ca atunci cand am intrat in liceu si am propus asta colegilor, care erau aproape toti de la tara, adica nici macar oraseni- a-m-am ales cu „cultule” sau „tie iti pute muzica populara romanesca si iti place a strainilor”. Spre cinstea lor, in timp, unii au aflat ce se opereaza la opera..

Ajunge pt azi. Mai scrieti si voi. Daca v-a placut. Ca daca nu, o scriu eu. Si despre Verdi..
(Asta e din ciclu Politistul spune „sufla in fiola” suspectul „NU” iar poli „Atunci suflu eu si o sa fie si mai rau”.)

#2
gigel de hohențolărn

gigel de hohențolărn

    am merțan

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,692
  • Înscris: 07.07.2006
îmi place, da nu verdi, nu belcanto, nu veriștii :puke:
îl prefer pe wagner, strauss, șostakovici, mussorgski, rautavaara sau prokofiev

#3
ploiesteanu

ploiesteanu

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 1,591
  • Înscris: 02.10.2006
Probabil, opera e cea mai complexa reprezentare artistica. Cunosc ceea ce este popularizat. N-as putea spune ca nu imi place, doar ca, nu o inteleg intotdeauna, pe de-a-ntregul. Frumoasa povestea.

#4
crank_

crank_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,871
  • Înscris: 23.03.2008
Mereu mi-au placut compozitorii preclasici si clasici  ^_^

#5
gigel de hohențolărn

gigel de hohențolărn

    am merțan

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,692
  • Înscris: 07.07.2006

 ploiesteanu, on Mar 21 2009, 16:11, said:

Probabil, opera e cea mai complexa reprezentare artistica. Cunosc ceea ce este popularizat. N-as putea spune ca nu imi place, doar ca, nu o inteleg intotdeauna, pe de-a-ntregul. Frumoasa povestea.
după care, pe un nivel superior al complexității stă "drama muzicală" :D

#6
Prien

Prien

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,877
  • Înscris: 11.12.2006
ploiesteanu
Multumesc pt apreciere. Am (de)scris exact ce am trait si simtit. Si nimic in plus.
Nici eu nu pricep chiar tot, dar daca ceva imi gadila urechile intr-un mod placut, hi, hi...

Din pacate vad ca prea putine persoane au avut curajul sa isi expuna ... de vedere si consideratiile personale asupra temei propuse.
Chiar, imi cer scuze.  Verificasem peste tot, dar acolo nu ..
Asa ca va rog ca in titlu cuvantul "operta" sa il cititi opereta. Ufff ...

On topic. Oare sa fim atata de putin cei care..
La o adica ma asteptam sa apara si explicatii negativa, "mi-e nu imi place deoarece..." Pana la urma e dreptul fiecaruia...

Acum vre-o 2 sau 3 saptamani, miercuri seara, pe postul cultural, caruia nu ii dau numele, hi, hi, la emisiunea de Opera, am avut placerea sa vad  "Barbierul", cu ghicit cine, maestrul Herlea..Cand am vazut decorurile am fost socat, deoarece mi s-a parut ca le recunosc.
Apoi atat calitatea inregstrarii -telerecording- cat si mai ales data, 1974, m-au facut sa zambesc. Nu imi amintesc daca chiar a fost chiar "spectacolul meu de debut", hi, hi, ba chiar cred ca e putin probabil. Dar sigur era aceaiasi montare...

Inca mi-e frica sa vorbesc despre maestrul Verdi. Adica nu ma simt pregatit....
Practic mi-e frica ca prin nedibacia mea sa il pangaresc.

PS. Inginerul din mine simte nevoia sa precizeze. Telerecording era o metoda de conservare a evenimentelor folosind o pelicula cinematografica ce capta imaginea oferita de un ecran de televizor. Datorita pierderilor de calitate, dupa perfectionarile aduse benzii magnetice, a fost abandonat parca prin 1982..

#7
Prien

Prien

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,877
  • Înscris: 11.12.2006
Prea o frec. Sau sunt barbat sau nu. Asa ca fie ce-o fi...

Verdi
Nu are rost sa enumar calificative. E prea ...Adica eu cred ca nu pot scoate din mine decat platitudini despre valoarea lui..
Asa ca voi povestii ce (am) simt(it) (trait) cand il vad aud,  etc..

Prin clasa a VII-a am vazut prima "Traviata". Copilul care eram nu prea a inteles termenul de prostituata si de ce era ceva negativ. Cand am intrebat-o pe mama, saraca femeie a realizat ca suntem in public si nu stia cum sa ma faca sa tac..
Iar eu, pai barbatilor nu le place sa pupe si femeilor sa fie pupate, ce e rusinos in asta? Chiar, acuma realizez ca trebuie sa imi pregatesc goanga, pt ca istoria uneori se repeta...
Mi-a placut spectacolul, desi azi inteleg ca atunci nu am priceput mare lucru..Dar suna frumos ..Asa ca am vazut tot Verdi-ul care era montat in acea perioada..

Dupa vre-un an am gasit prin casa o carte scrisa de un autor si sovietic si dedicat comunismului eliberator, care critica burgezia..Din care am aflat greutatile prin care a trecut la inceput, debutul ratat+ moartea sotie si a copiilor, saracul om..
Normal ca despre Nabuco, homo sovieticus, ce mama dracului putea scrie decat ca e mistica, etc..
Au trecut multi ani, am terminat si scoala generala si liceu, apoi am inceput sa ma "distrez". Ziua la job unde ma frecau sefii, ca vei ajunge inginer, seara la facultate unde profii "pe diploma voastra nu scrie inginer de seral.." Asa ca de opera nu mai era timp..
Dar ca barfa am auzit ca , comunitatea evreilor a platit montarea lui Nabuco. Cu costume de piele adevarata, nu inlocuitori, cu decoruri, nu carpa...
Sa le fie de bine. Eu la 5 era in picioare, faculta se termina la 9.30 si mai faceam o ora pana acasa..

In iarna aia draguta cand ceausescu, beep, beeep, a zis ca ce daca a fost frig, ne-am mai pus ceva pe noi, mormantu', BEEP, BEEP, am fost trimis sa aduc statia de emisie dintr-un tramvai care luase foc. De fapt un sobolan rosesera izolatia unui cablu de la acumulator, din trepidatie ceva facuse scurtcircuit, bateria explodase, acidul se varsase si peste animal, totul arata ...vesel..Si un miros, parfum.."Noroc" ca nu mancasem, ca asa mi-a varsat doar fierea, nu si mancarea.
Habar n-aveti cat de buna a fost vodka aia genocid bauta la varice, in bomba aia cu geamuri multe, plina de persoane..cultivate, cel putin.
Pana am plecat de acolo se facuse tarziu. Si cum aveam o stare ..am zis ca nu are rost sa ma duc la fac..si hai la un film la Casa Studentilor. Cum am coborat din metrou, nu stiu ce imi vine si hai sa vedem ce o mai fi pe la Opera.

Era Nabuco. Biletele erau cam scumpe, eu eram student, dar cum casiera s-a uitat prea lung la toalele mele, de ITB-ist, apropo de ce zisesem in prima postare, mi-am bagat picioarele, adica mana in buzunar si am luat fotoliu de orchestra.
Intrat in sala ma gandeam ca vodka nu imi daduse cea mai buna idee. Nu stiu de ce aveam senzatia ca imi mai miros hainele. Stiam ca oricum contrastam cu restul spectatorilor. Dar eram atat de disperat de altceva. Dar mi-a fost rusine dupa ce m-am asezat sa deranjez tot randul si sa plec..
Dzeule, cand s-a ridicat cortina si a venit un val de frig de pe scena, mi-am zis ca..Apoi am vazut ca si din gurile celor de pe scena ieseau aburi..

Cand a incepu corul sclavilor, bietii coristii care deja inghetasera pe scena, erau cam rebegiti. Si cantau cam fals "Libertate....

Dar la un moment dat pe unul dintre ei l-a apucat dracii. Si a realizat ca si el si toti ceilalti eram niste sclavi la faronu' CIZMAR. Si a inceput sa CANTE, ca doar asta ii mai ramasese..Da' din suflet, cu o POFTA...
Ceilalti s-au uitat mirati spre el "ce l-o fi apucat" ca strica corul si devenise solist. Dar treptat am avut senzatia ce au inteles. Totusi, mare majoritate au Conservatorul. Si au inceput si ei sa puna SUFLET, nu sa presteze conform lefii de mizerie pe care o luau..
In cateva secunde efectul s-a extins si am auzit ceva ce nu cred ca voi mai auzi prea curand...
Am avut senzatia ca inteleg SPERANTA si VISELE unor nefericiti ca mine, care altceva nu puteau decat sa cante, dar CANTAU DUMNEZEIESTE...Cel mai mai slab calificativ care descrie ce am trait e SUPERB.. Parca doar Nana Mouskourii mi-a mai facut sa retraiesc asa ceva..
Am aplaudat de mi-am rupt mainile, ba chiar am si URLAT "BISS". De fapt si cei din sala sau intelesesera mesajul, sau le-a placut, asa ca a fost un ropot de aplauze..De fapt o MARE DE APLAUZE..

Langa mine era duduia tovarasa Mu   IA, imbracata si fardata, inclusiv cocul, socialist ca la carte, care asa imi aruncase niste priviri inainte sa inceapa spectacolul.. Fiecare privire imi reamintea ca eram si aratam super, ceea ce imi facea o placere..
Enervata de entuziasmul meu m-a si zis ca ceva ca dupa ce ca esti imbracat ca dracu, mai si behai..
Spre marea mea suprindere, dar si a ei, m-am auzit zicandu-i ceva de genul "Alo, tovarasa, nu sunt vinovat ca mie, om al muncii, imi place cum au cantat astia, iar dumitale, NU." Are dreptate Freud, asa o vazusem, ca pe una de la partid si i-am raspuns adecvat..
Cuvintele ca_cuvintele, dar am avut grija sa folosesc un ton...
Pe vremea aia era periculos sa te legi de omu' muncii', care putea fi si "organul" cuiva, asa ca si-a inghitit urgent ce isi pregatise,  asa ca mi-a zis pe o voce adecvata, ceva "daca de aia esti platit, munceste".. Adica sunt aplaudac de mserie..Tu-ti..
Enervat i-am zis ca nu mi-am platit biletul sa vorbesc cu dta, ci sa ascult muzica.., ea ca sunt nesimtit. Apoi brusc vodka mi-a dat tupeul sa ii spun ca am venit sa vad un spectacol, nu ca dta sa ma dau in spectacol certandu-ma. Cu asta am blocat-o si a tacut...

Dzeule, dupa ce m-am mai "racit" asa ma gandeam ca o sa ma reclame si o sa ma lege. Dar pe de alta parte nu facusem altceva decat sa aplaud CA NEBUNU' si sa cer BISS, ca toata sala, nimic altceva. Dar daca tipa e una cu ORGANE..
Noroc ca si ea s-a gandit ca eu as fi ...si ca mai bine sa NU se lege la cap, ca nu se stie..
Evident ca nu am patit nimic, dar restul spectacolului nu mi-a mai tihnit...
De fiecare data cand ascult Nabuco imi aduc aminte de frica traita dupa bucuria corului. Atunci multe zile m-am tot gandit ca o sa vina cineva sa ma intrebe, adica sa ma BATA, ca pe fasole, ca m-am legat de tovarasa..

Uff, iarasi m-am lungit..Daca cineva va vedea serialul cu viata lui Verdi, sper sa isi aduca aminte de ce am scris. Asa va intelege mai bine filmul..
PS. Caut subtitrarea de la "la Traviata", filmul lui Zefireli, cu Placido Domingo..Mai putin pt mine, nu ca as intelege italiana, dar e atat de frumos incat nu e nevoie de cuvinte. Ci pt goanga..

Edited by Prien, 15 May 2009 - 16:03.


#8
Prien

Prien

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,877
  • Înscris: 11.12.2006
Mi-am recitit postarea anterioara.
Mi se pare ca am folosit cuvinte prea reci, ce nu au reusit sa transmita prea bine cele traite de mine la acel fabulos cor din Nabuco...

Am mai vazut si alte nabuco, si pe vremea lui ceasca,...si dupa, dar parca nu m-au mai inaripat ...
Oricum corul Operei mi-a placut intotdeauna.
La unele spectacole (un Carmen, de ex. ) s-a intamplat sa fie singura chestie pe care sa fi meritat. Si dupa actul al II-lea m/ne-am ridicat si am plecat..
Eu fiind bucurestean, vorbesc doar de opera din Nucuresti. Am vazut si cateva spectacole montate de cei din Iasi si Timisoara, dar poate sunt carcotas, nu m-au placut la fel de mult.
Pesemne atata puteau, si asta e...

#9
Prien

Prien

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,877
  • Înscris: 11.12.2006
Initial imi propusesem sa scriu despre opereta dupa ce "epuizez" opera..
Dar sotia a auzit ca...asa ca am vazut "Romeo si Julieta".

Eram extrem de curios sa vad cu o tragedie atat de cunoscuta poate fi adaptata la ceva ce prin definitie apartine genului comic.

Sincer, mi-a placut. E o montare deosebit de interesanta, ce iese din spiritul clasic. Prima data m-am gandit la filmul "Poveste din cartierul de vest", dar desi a preluat ideea de gasca de cartier, a fost mult deosebita.
Interpretii au cantat din suflet. E drept ca uneori mi s-a parut ca ceva a mai "scartait", dar la cata pasiune au pus, la fel ca si ala din Nabuco, cred ca doar mi s-a parut.
E bine ca sunt toti tineri si dornici de afirmare. Si ca atare dau ce pot din ei, pe toata durata spectacolului. Ca in timp se vor mai slefui, asta e legea firii.
In plus, actiunea are o coregrafie absolut nebuna, da nebuna. Toata lumea canta si danseza, in ritm de mitraliera. Nimeni nu sta.
Asta necesita o conditie fizica demna de admirat, pt ca altfel dupa juma de ora, ai lesina..
Chiar, scena balconului, cu saritura de la peste 2 m, m-a facut sa ma gandesc ca eu am cazut de la nici 0.5m si m-am aranjat... stiintific..
Apropos de ritm. Dupa ce ma obisnuisem sa ii vad miscandu-se ca sfarlezele, la un moment dat, dar brusc si dintr-o data, au avut miscari de cadru cu cadru..Ideea cu ruperea de ritm atat de brutala mi s-a parut deosebit de interesanta, desi cred ca pt interpreti a fost extrem de greu de executat.

Ce m-a mai socat a fost ca in scena balului, cand s-au cunoscut, au adus niste focuri. Imediat m-am gandit ca astia se cam joaca cu focul, sa vezi ca o se arda. Dupa un timp am inteles ca de fapt asta era ideea, pt ca asa s-a si intamplat.
Si scenografia mi s-a parut deosebita. Cu elemente care se ridica, rotesc, etc, ca sa puna in evidenta o portiune din scena, e ceva remarcabil. Si presupun ca si deosebit de greu de relizat.
Chiar si costumele erau interesante. Se vedea ca sunt noi, dar oamenii stateau bine in ele..

Ce NU mi-a placut.
1) sonorizarea, care de cateva ori mi s-a parut PREA TARE. O fi vrut sa sublinieze ceva, dar cand timpanul este saturat nu mai percepi decat neplacere. Maestre, un pic mai incet ar fi fost mult mai bine..
2) o sa ma considerati purist, sau urmasu' lui Pruteanu, dar m-a deranjat cand in program am vazut "Light..." Nu am retinut numele respectivului, dar o sa scriu un singur lucru. Daca ii pute limba romana, nu o sa ii mai zic maestru de lumini. Si e pacat, pt ca e a facut cu luminile a fost maiestrie. Ba ampla, ba doar raza, totul sublinia si participa la actiune, descria starea. Era ceva deosebit de simpla aprindere a "junior rosu 3" cu "cub albastru 24"..
3) piesa initiala descria actiunea in lumea catolica. Asa ca atunci cand am vazut icoane realizata conform tiparului ortodox mi s-a parut ciudat. Mi-am zis ca dorea sa aduca actiune in lume anoastra, dar ..

In concluzie, un spectacol deosebit de interesant. Desi pretul biletelor pt locurile din fata a fost destul de mare, chiar nu mi-a parut rau ca am dat banii. A meritat fiecare banut. Am petrecut o seara deosebita cu un spectacol extrem de interesant.
Chiar, initial am "carait" cand ma vazut ca nu este orchestra in fata. Acum niste ani vazusem un balet -la Opera- cu muzica pe banda magnetofonului si parca nu a avut haz.
Dar aici e altceva. Nu va spun ce, dar am inteles motivele...Excelenta idee.
PS. Nu am memoria numelor si a figurilor. Dar dadaca nu e cea care juca si in "Secretul lui Marco Polo"?  Si acolo a fost super..

Edited by Prien, 01 June 2009 - 09:23.


#10
Prien

Prien

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,877
  • Înscris: 11.12.2006
Wagner. (E vremea lui..)
De cand am inceput sa merg la Opera, am tot auzit de el. In general de rau, ca are multe metale grele, si ca aia tot canta si canta, pana fac norma de km...
Dar la un moment dat mi-am zis ca hai sa il incerc si pe asta. Preventiv mi-am luat bilet cat mai aproape de culoarele de acces, ca la o adica..
S-a nimerit ca "debutul" hi, hi, sa mi-l fac cu "Olandezul zburator".
Iarasi corul, pardon CORUL Operei a facut ca ce stie cel mai bine. Si anume ca momentele lor sa fie ceva extraordinar...
"Capitane lasa tarmul/Capitane vino cu noi" (pe mare) a sunat exceptional...Daca un afon ca mine l-a retinut..
Iar muzica nu mi s-a parut greu de suportat. Da, are niste lungimi mai mari decat la Verdi, DAR sau sunt eu mai rabdator din fire, -ceea ce nu cred- sau totul e bine calculat, nemteste, incat nici nu m-am mai gandit sa plec inainte de final.

Pe romaneste mi-a placut. La fel pot spune si despre restul montarilor wagneriene ("Tannhauser", cu corul pelerinilor, da am ce am cu CORUL, etc..)

Dupa niste ani, parca prin '98, am revazut "Olandezul" intr-o montare mai moderna, cu niste efecte speciale, dar care nu l-a hypertehnologizat suficient ca sa ii strice farmecul...

Chiar, pt cei care au auzit ca de cativa ani se canta in limba compozitorului. Si isi zic "italiana/germana/franceza, rusa/...mea e.. ca submarinul lui Prien, scufundat(a) definitiv".
De mai multi ani au montat un mare panou mare deasupra scenei unde se poate urmarii traducerea a ceea ce canta interpretii...

PS. Mai copii -indiferent de varsta- pana cand mama dracului il lasati pe injinerul ala sa scrie fara sa interveniti? Nu realizati ca fiind singurul care a scris, (ma' cat de modest ma dau) toata discutia se trece in contul lui? Numai de al dreacului l-as ..
Mda, aberez..

#11
Prien

Prien

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,877
  • Înscris: 11.12.2006
Wagner. (E vremea lui..)
De cand am inceput sa merg la Opera, am tot auzit de el. In general de rau, ca are multe metale grele, si ca aia tot canta si canta, pana fac norma de km...
Dar la un moment dat mi-am zis ca hai sa il incerc si pe asta. Preventiv mi-am luat bilet cat mai aproape de culoarele de acces, ca la o adica..
S-a nimerit ca "debutul" hi, hi, sa mi-l fac cu "Olandezul zburator".
Iarasi corul, pardon CORUL Operei a facut ca ce stie cel mai bine. Si anume ca momentele lor sa fie ceva extraordinar...
"Capitane lasa tarmul/Capitane vino cu noi" (pe mare) a sunat exceptional...Daca un afon ca mine l-a retinut..
Iar muzica nu mi s-a parut greu de suportat. Da, are niste lungimi mai mari decat la Verdi, DAR sau sunt eu mai rabdator din fire, -ceea ce nu cred- sau totul e bine calculat, nemteste, incat nici nu m-am mai gandit sa plec inainte de final.

Pe romaneste mi-a placut. La fel pot spune si despre restul montarilor wagneriene ("Tannhauser", cu corul pelerinilor, da am ce am cu CORUL, etc..)

Dupa niste ani, parca prin '98, am revazut "Olandezul" intr-o montare mai moderna, cu niste efecte speciale, dar care nu l-a hypertehnologizat suficient ca sa ii strice farmecul...

Chiar, pt cei care au auzit ca de cativa ani se canta in limba compozitorului. Si isi zic "italiana/germana/franceza, rusa/...mea e.. ca submarinul lui Prien, scufundat(a) definitiv".
De mai multi ani au montat un mare panou mare deasupra scenei unde se poate urmarii traducerea a ceea ce canta interpretii...

PS. Mai copii -indiferent de varsta- pana cand mama dracului il lasati pe injinerul ala sa scrie fara sa interveniti? Nu realizati ca fiind singurul care a scris, (ma' cat de modest ma dau) toata discutia se trece in contul lui? Numai de al dreacului l-as ..
Mda, aberez..

#12
gigel de hohențolărn

gigel de hohențolărn

    am merțan

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,692
  • Înscris: 07.07.2006
dom'le dom'le, păi aberași până acu că vorbeai de operă și nu pricepeam eu despre ce operă vorbești, că de opere sigur nu vorbeai dacă singurul repertoriu ales de dumitale era nițcai verdisme.
dac-ai ajuns la wagner tot e bine. părerile alea "de rău" le auzi de la toți habarniștii sclifosiți, care dacă nu aud nu-ș ce duduie care să-și verse plămânii afară într-un țipăt isteric se cheamă că n-au asistat la operă.
parol.
olandezu zburător merge, e frumos, mai ales monologul olandezului, eric și senta sunt de umplutură. da-n fine, wagner ne-a obișnuit cu gherlele tenoristice.
dacă vrei ceva adevărat, încearcă tristan, parsifal, și dacă ai chef de-un maraton merge și inelu :D
cât despre cântăreți, apăi crecă aia-i a mai muzicală dramă din câte există , parol ;)
chipintaci

#13
srelu

srelu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 354
  • Înscris: 17.02.2007
Nu cred ca pot pretinde ca am cultura muzicala. Cand eram copil, pe acasa mergea mai tot timpul radioul cand pe Bucuresti cand pe Budapesta (vorbim ambele limbi). Mai ales ungurii dadeau multa muzica clasica, asa ca in mod mai mult sau mai putin constient m-am mai familiarizat cat de cat cu unele din piesele mai importante ale repertoriului universal.

Student fiind la Craiova, treceam zilnic pe langa Teatrul Liric. Intr-o buna zi l-am luat pe colegul meu Mitel si plin de ambitie, i-am spus, hai sa mergem la astia sa vedem si noi un spectacol. Trebuie sa recunosc ca nu a fost un moment luat la intamplare, am vazut afisul cu Carmen de Bizet. Stiam ca voi auzi Habanera si Aria Toreadorului, stiam ca libretul este dupa nuvela lui Carmen a lui Prosper Merimee, o citisem, in rest habar n-aveam ce ma asteapta. Ma rog, nu cereti prea mult de la doi amarati de studenti la matematica.

Ne-am asezat in fotolii si am anticipat un lung sir de miorlaieli de vioara (scuzati expresia) pana cand sa aud ariile cu care eram familiarizat. Nu a fost asa. Cand zgomotul aplauzelor s-a stins, s-a asternut o liniste deplina in sala. Apoi a inceput uvertura.
U.V.E.R.T.U.R.A. a explodat literalmente in urechile mele, full force, navalnica, impetuoasa, dimanica si plina de energie. Am ascultat ca gura larg cascata.

De atunci am auzit multe piese, dar niciuna din ele nu a produs asupra mea o impresie mai puternica decat aceasta. Si de cate ori o reascult, ma incearca aceleasi emotii puternice. Si credeti-ma am tot reascultat-o, probabil de zeci de mii de ori. Si o mai reascult si azi.

Mare om a fost Bizet asta, el nu mai e demult si totusi inca lasa lumea cu gurile cascate.

Daca mai sunt cumva si alti afoni ca mine care nu cunosc uvertura, le sugerez ca la prima auditie sa asigure liniste deplina si sa puna volumul la maximum. Merita.

#14
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,593
  • Înscris: 07.02.2003
Scurt, nu fac pasiune pentru opere si operete, prefer orchestrale sau intrumentale (camera sau solo) sau corale medievale or baroc.

 srelu, on 26th June 2009, 03:37, said:

Daca mai sunt cumva si alti afoni ca mine care nu cunosc uvertura, le sugerez ca la prima auditie sa asigure liniste deplina si sa puna volumul la maximum. Merita.
Cum sa pui volumul la max la un amplif stereo hitachi pe stk originale din anii 80 si boxe de 100w... come on, totusi vrei sa sara siguranta :)

Edited by andreic, 03 July 2009 - 22:15.


#15
srelu

srelu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 354
  • Înscris: 17.02.2007

 andreic, on 3rd July 2009, 16:14, said:

Scurt, nu fac pasiune pentru opere si operete, prefer orchestrale sau intrumentale (camera sau solo) sau corale medievale or baroc.
Nici mie nu-mi place muzica lui Eminen, dar nu mi-a trecut niciodata prin cap sa declar asta pe topicele pe care discuta fanii lui. Tu de ce ai intrat aici ? (Nu contest ca ai dreptul, doar ma mir.)

 andreic, on 3rd July 2009, 16:14, said:

Cum sa pui volumul la max la un amplif stereo hitachi pe stk originale din anii 80 si boxe de 100w... come on, totusi vrei sa sara siguranta :)
Fiecare pricepe ce poate.

Edited by srelu, 04 July 2009 - 16:49.


#16
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,593
  • Înscris: 07.02.2003

 srelu, on 4th July 2009, 17:41, said:

Nici mie nu-mi place muzica lui Eminen
Nici mie, Bach, Handel, Buxtehude, Couperin sunt doar cativa dinre compozitorii preferati de mine, clavecinul si orga printre instrumente cu clape si Xiao-urile (flaut orizontal si vertical) ca instrumente de suflat in variantele lor originale, adica asiatice si recorderul european. De aia spuneam de medieval si baroc.

 srelu, on 4th July 2009, 17:41, said:

, dar nu mi-a trecut niciodata prin cap sa declar asta pe topicele pe care discuta fanii lui. Tu de ce ai intrat aici ?
Pai nu e greu, ia s avedem daca pot explica; un forum este pentru a discuta, titlul spune "va place?", si cum e o tara libera si speram... democrata exista intotdeauna 2 variante, da sau nu, si iata sunt si eu pe aici cu varianta mea :P

Edited by andreic, 04 July 2009 - 17:08.


#17
Prien

Prien

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,877
  • Înscris: 11.12.2006
Asta asteptam de la cineva care nu ii place domeniul respectiv. Sa (de) scrie de ce NU agreaza acel subiect. Cu argumente si cat de cat la obiect. Sa folosesca diferite conexiuni care sa ii intareasca cele afirmate.
Eventual chiar sa apese pedala si sa impinga lucrurile la ridicol, asa cum eu (am) fac(ut)-o de multe ori..
Pt ca doar "NU" si "traim intr-o tara libera", cel putin pe mine, NU ma convinge..
Asa ca incep sa ma gandesc de ce a postat respectivul. Chiar, cum nu ma prind, cer ajutorul unora mai destepti decat mine, Asa ca lamuriti-ma, pls..

Eu vroiam sa discutam despre subiectele enumerate in titlu.
Nu despre Bach, Eminem, clape, xio-uri, u-boturi, Gunther Prien versus Otto Wendigen. Pt astea as deschide topicuri separate.
Ma rog, asta sunt eu, mai batran. Singur la parinti si inginer pe deasupra...

#18
portocaLeu

portocaLeu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 415
  • Înscris: 16.08.2008

 Prien, on 6th July 2009, 17:02, said:

Asta asteptam de la cineva care nu ii place domeniul respectiv. Sa (de) scrie de ce NU agreaza acel subiect. Cu argumente si cat de cat la obiect. Sa folosesca diferite conexiuni care sa ii intareasca cele afirmate.

Ma rog, asta sunt eu, mai batran. Singur la parinti si inginer pe deasupra...
Nu raspunde...n-are argumente !
A propos de ingineri : pe vremuri exista o orchestra a inginerilor. Buna. Cantau ingineri, adica. Si o orchestra a medicilor .  
Ehei, ou sont les neiges d'antant?...
PS. Nu stiu ce discutie despre muzica as putea avea vreodata cu cineva care afirma ca nu-i place Bach... :confuzzled:
Asa ca ma duc pe you tube sa-l caut pe Jaroussky, sa ascult " Alto Giove", sa uit pentru cateva clipe de prezentul cenusiu!

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate