Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Alegerea unui carucior
Last Updated: Jul 18 2019 11:26, Started by
Courage
, Feb 06 2009 16:39
·
0
#1
Posted 06 February 2009 - 16:39
De obicei febra cuibului o loveste pe mama pe la 6-7 luni, dar in cazul meu.. intotdeauna am fost bolnav dupa gadgeturi, asa ca am tot studiat.
Am mers prin magazinele din Romania si m-am infiorat la vederea "scorurilor", dar mai ales nu am ramas deloc impresionat de calitatea produselor. Aproape toti cunoscutii au regretat faptul ca nu au cumparat de la inceput un carucior mai scump! Cand ai prea multe obiecte din care poti alege, dar e bulversant, eu aplic urmatoarea metoda: 1. Care e cel mai scump? 2. Care e modelul imediat de sub cel mai scump? Iau cele doua modele la studiat, vad diferentele si la o adica ma hotarasc sau cobor si mai mult pretul. In Romania este relativ usor de ales. Cel mai scump este Stokke Xplory, dar nu m-a impresionat deloc, pt ca in vara era 1000 de euro si avea optionala umbreluta (inca cateva milionane). Un film educativ gasiti aici. Din studiile mele era clar ca trebuie sa fie cat mai versatil, sa ocupe loc cat mai putin spatiu si sa fie usor de folosit, mai ales cand te deplasezi cu masina. E foarte important sa nu trebuiasca sa te cari de fiecare data cu carucior, landou, scaun de copil etc Tot cautand pe internet, am dat de sectiunea de pe amazon.com, unde castigator este de departe sistemul Orbit Baby. Va invit sa cititi opiniile despre produs aici. Dupa ce am vazut filmlele de prezentare si am facut calcule... am balit si am zis Evrika, dar NU se vand in afara US... Intai m-am resemnat, insa oferta din Romania m-a determinat sa mai incerc odata pentru ca merita atat dpdv al calitatii, cat si al banilor! Sistemul este atat de logic, incat imi vine greu sa cred ca alti producatori nu s-au gandit la acest sistem Pai ce am capatat in 2000 USD? 1. Sistemul format din: - carucior cu baza pe care poate fi montat orice alta componenta (landou, scoica de masina, scaund e masina, scaun sport) Caruciorul se pliaza cu o singura mana si ocupa foarte putin spatiu. Rotile au camera de aer si se umfla 1 bar -> ai si suspensii - baza pentru masina (foloseste fie sistemul isofix - latches, fie direct centura de siguranta a masinii). In ea pot infige scoica, scaunul sport si scaunul de masina. * nu poate fi montat in masini mici, deoarece are nevoie de o distanta minima intre carligele de ancorare, iar scaunul scoica este masiv, asa ca va recomand de la un sedan mediu in sus. - landou (bassinet) + sistemul care permite leganarea. Aceasta componenta vine cu o geanta proprie si se pliaza ocupand foarte putin spatiu. Landoul poate fi folosit ca patut pentru copii in primul an, dar si pentru deplasari. - scoica pentru masina. Este foarte robusta si... grea. Mamicile au probleme cand trebuie sa o care in casa. Este printre putinele astfel de echipamente care au fost testate in laborator (crashtest) - scaun de masina (pentru cand deja merge singur) - inca nu l-am desfacut - scaun sport - inca nu l-am desfacut - pachet de vreme rea (se poate aplica la toate componentele si e binevenit mai ales iarna, cand bate vantul. Pe termen scurt, scoica inlocuireste landoul si scaunul de masina inlocuieste scaunul sport pentru plimbari scurte. Toate pot fi infipre in aceeasi baza a caruciorului Eu l-am comandat printr-un cunoscut al unui cunoscut si a venit in Romania pe vapor, pentru ca pachetele erau voluminoase si la USPS nu a dorit sa le primeasca... Spor la cumparaturi! |
#2
Posted 06 February 2009 - 17:09
2000 de dolari, mi se pare cam mult. Daca le luai de la CHICCO ieseai cam la jumate de pret. Si sunt destul de bune si alea, eu cel putin am fost foarte multumit.
|
#3
Posted 06 February 2009 - 17:17
partial adevarat...
1)- Romanika este o tara cu multe gropi, santuri, borduri inalte. se recomanda un carucior cu roti gonflabile. preferabil unul cu trei roti (cea din fata pivotanta si cu posibilitatea de blocare) 2)in primele luni nu prea pui copilul in scaunul auto. este bine sa cumperi unul care il poti folosi cat mai mult timp, nu sa-l schimbi aproape in fiecare an. 3)landoul este greoi. te descurci mult mai bine cu un carucior la care se poate inclina spatarul la 180 grade. primul carucior a fost un Quinny Zapp cu landou, scaun auto si sezut "normal" (adus din Germania). din pacate, inca nu am avut unde sa-l folosim. marele lui avantaj este ca se pliaza intr-o geanta de voiaj. rezultat: am luat un jaf de Hauck cu care dam linistiti prin gropile capitalei! |
#4
Posted 06 February 2009 - 17:41
E cam mult 2000 de dolari pentru asa ceva, dar pare o alegere interesanta pentru cei care sunt ceva mai exigenti referitor la carucioare. Daca as fi avut buget pare intr-adevar o solutie optima.
Am o cunostinta care si-a luat un carucior Chico cu 1200 ron care se face si sport, are landoul detasabil si foarte usor pliabil in masina. Dar si asta mi se pare scump... Eu personal am luat unul cu 400 (mai gros/mare de primavara/toamna/iarna) si unul sport de vara de 300. Cum in Brasov bate vantul si ploua mai des am folosit cel mai mult pe cel mare. Chiar si in vara l-am folosit cand am fost la mare sau in grecia si dimeniunea lui nu pot sa zic ca m-a incurcat atat de tare la spatiul din masina. Sa nu mai zic cat este de folositor la carat una/doua beri si o apa plata in plasa de sub el In masina a ramas in permanenta scaunul pentru masina pana cand l-am schimbat cu unul pt varste mai mari. Nu ma deranjeaza si nici nu mi se pare atat de incomod sa las scaunul in masina si sa pun caruciorul in portbagaj si nu am dat asa de multi bani. |
#5
Posted 06 February 2009 - 17:55
Apropo de sisteme, Cam (www.camspa.it) au o treaba misto, un kit auto pentru landou, caci copilul, pina la 4 - 5 luni, sta/doarme mai bine in landou decit in scaunel/scoica/cosulet (care cum ii zice). Vorbesc din experienta proprie. Doar ca iti trebuie bancheta din spate libera. Landoul se aseaza pe bancheta din spate si se prinde de centuri. Inauntru are o centura si protectii laterale, iar copilul sta culcat.
|
#6
Posted 06 February 2009 - 18:30
Nu cred ca gaseam in Romania toate acele componente si de calitate.
Un nenorocit de scaun daca e ISOFIX, deja tinde catre 1000 RON! http://www.smartbuy....Universal_97278 Ideea era de lucruri bune. Daca ne limitam strict la criteriul banilor... cred ca nici unul dintre noi nu au avut asemenea SF-uri cand eram mici, dar uite ce mari am crescut! abancor, on Feb 6 2009, 17:55, said: Pina la 4 - 5 luni, sta/doarme mai bine in landou decit in scaunel/scoica/cosulet (care cum ii zice). Vorbesc din experienta proprie. Doar ca iti trebuie bancheta din spate libera. Landoul se aseaza pe bancheta din spate si se prinde de centuri. Inauntru are o centura si protectii laterale, iar copilul sta culcat. Asta e o mare prostie. E clar ca in landou doarme mai bine ca in scoica, insa scoica e folosita pentru eventualitatea unui accident auto. Protejeaza copilul contra socului dar si a inertiei. Copilul este legat foarte bine. Scoicile de calitate se monteaza "rear facing", adica copilul sta cu fata catre spatele masinii. In cele mai multe cazuri accidentul e precedat de o frana puternica -> copilul se duce inainte. Scoica trebuie sa fie rezistenta la imact si foarte bine montata. Un studiu arata ca desi scoicele in sine ar fi bune, totusi asigurarea cu centurile de siguranta este facuta in 8x% din cazuri deficitar => scoica zboara la impact! ISOFIX Rulz http://www.consumers...ar-seats/review Un studiu ce merita citit! |
#7
Posted 06 February 2009 - 18:59
Intr-adevar scoica la sistemul Orbit e f grea. Imi este greu sa ma descurc singura, dar nu imposibil.
Ce nu mi-a placut la el este gama extrem de mica de culori, si acelea triste. Daca nu era sotul, eu nu luam acest carucior. Plusuri: se manevreaza extrem de usor. Eu as fi luat acest carucior: http://www.inglesina...roduct=classica Mi se pare superb. Dar nu prea se potriveste cu gropanele din Bucuresti si nici nu e prea portabil in masina. [ http://www.baby-kit.co.uk/images/CLASSICA%20-%20CREAM.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#8
Posted 06 February 2009 - 20:38
la noi sotul, tata si frate-miu au ales caruciorul (cei trei injineri )
avand in vedere ca pitix a aparut pe neasteptate si ca ne trebuia unul...l-au luat pe al de li s-a parut mai solid din magazine (n-au cautat decat in ploiesti...si avand in vedere ca sunt barbati, cred ca nici n-au cautat prea mult). ca pretentii ii spusesem deja ca vreau sa aiba scaun de masina inclus. pitix s-a folosit de carucior fix 10 luni (ca dupe aceea domnisorica a invatat sa mearga si nu a mai dorit carucior deloc, daca obosea voia in brate caruciorul e bun si acum (desi l-am mai dat cuiva sa se foloseasca de el), nu cred ca a costat mai mult de 7-8 mil acum 5 ani si ceva. scaunul de masina de la carucior nu l-a dorit decat pana pe la 5 luni cand deja voia sa stea numai in fund. nu l-am folosit mai deloc. dupa varsta de 5 luni am cumparat alt scaun de masina...eroare...in ala n-a stat deloc! voia in brate la cate cineva. deja de la 2 ani am invatat-o sa stea cu centura pusa (centura adaptata de sot pentru inaltimea piticaniei, cand se mai inalta o mut pe partea cealalta a banchetei din spate...la centura cealalta). |
#9
Posted 06 February 2009 - 21:13
Courage, on Feb 6 2009, 18:30, said: Asta e o mare prostie. E clar ca in landou doarme mai bine ca in scoica, insa scoica e folosita pentru eventualitatea unui accident auto. Protejeaza copilul contra socului dar si a inertiei. Copilul este legat foarte bine. Scoicile de calitate se monteaza "rear facing", adica copilul sta cu fata catre spatele masinii. In cele mai multe cazuri accidentul e precedat de o frana puternica -> copilul se duce inainte. Scoica trebuie sa fie rezistenta la imact si foarte bine montata. Un studiu arata ca desi scoicele in sine ar fi bune, totusi asigurarea cu centurile de siguranta este facuta in 8x% din cazuri deficitar => scoica zboara la impact! Nu vorbesc de landoul "chior", ci de cel echipat pentru auto. Si care e mult mai recomandat, din ce vad astazi pe net (eu, cind l-am luat, acum 6 ani, nu am cautat nimic pe net, l-am luat dupa ureche, parindu-mi-se o solutie mai buna decit scoica, pentru copilul mic). Dar, revin, din ce vad pe net, scoicile sint recomandate, la virste fragede, pentru cel mult 2 ore pe zi, pe cind landoul, in care copilul sta in pozitia fireasca virstei, nu are "limita" de utilizare. http://www.thinkbaby...cle/mps/uan/976 - using carrycots in the car http://www.reviewcen...view130233.html - review despre landou echipat pentru auto http://www.johnstonp...travel_flat.pdf - studiu care arata aspectele negative ale scoicilor Mai mult, landourile de la Cam sau Chicco, au si spatar ajustabil, prin urmare, cu cresterea in virsta, copilul poate fi ridicat nitel, inainte de trecerea la carucior sport sau la scoica auto. PS Habar n-aveam ca chiar sint studii despre landouri, eu l-am cumparat in ideea de confort, dar acu, cautind argumente, vad ca sint chiar recomandate! |
#10
Posted 07 February 2009 - 01:10
Chiar nu stiam de aceste landouri de masina.
Da, nici noi nu folosim scoica mai mult de 2 ore, dar am citit pe net ca asta ar cam fi Placebo. Curbura lor face ca greutatea sa fie distribuita egal pe coloana. Citez din PDF-ul indicat de tine: In road safety terms a rear facing child seat will, in a high speed head on crash, out performs a car carrycot. A car carrycot is at a disadvantage in these types of accidents due to its design limitations. But not all road traffic accidents are head on and certainly most head on crashes are at fairly low speeds. In other types of accidents a rear facing child seat may not be as safe as a car carrycot. E clar ca un material moale nu va putea proteja copilul in cazul unui impact. Nu vorbim de un impact la viteze foarte mari (cu deformari masive ale caroseriei), dar am avut neplacuta ocazie sa ma ciocneasca odata frontal o Dacia Solenza si in spate un Papuc. Impactul a fost slab in ambele cazuri (nu au sarit airbag-urile), insa am simtit foarte clar presiune pusa asupra gatului. Un scaun bun de masina tine copilul ca intr-un cocon, astfel incat in caz de impact sau la accelarii/franari puternice, efectul sa fie cat mai mic. Parintii tind sa lase copilul mai liber in legaturi, pe ideea de a nu il deranja, ceea ce este o mare problema la necaz. Fetita mea arata ca un cosmonaut in scoica, iar legaturile o muleaza perfect pe conturul scaunului. [ http://lh6.ggpht.com/_k1DYFU1Lbm8/SXihuXOwdyI/AAAAAAAAAF4/-nWJnSJM78Y/s720/IMG_8933.JPG - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Attached Files |
|
#11
Posted 07 February 2009 - 16:14
Si cand te gandesti ca unii copii nu stau decat maxim 7 luni in carucior, si inevitabil 3 dintre ele sunt cu vreme urata, frig, ploaie.
Eu am luat unul cu 3 roti, e foarte usor de manevrat, nu a fost extrem de scump dar chiar si pentru banii aia tinde sa imi para rau. De la 7 luni parca o ardea carutul, am mai incercat si distante mici gen blocul de alaturi, mi-e greu sa car 10 kg in brate si sa imping carutul. E inalt manerul se sus incat nici nu ajunge sa il impinga. Pana la 3-4 luni am dus-o mai mult in port bebe, si abia pentru asta as face o investitie buna daca as mai avea un copil. Am auzit de la prieteni ca totusi mai au un "puseu de carut" pe la 2 ani asa ca inca il pastrez, deocamdata ocupa degeaba portbagajul. |
#12
Posted 07 February 2009 - 17:06
a mea e foarte atasata de carut, cit am stat acasa, numa cu carutu ieseam in parc, era bun ca puteam sa-mi car plasele de la piata, plus jucariile de nisip, plus apa, servetele, schimburi, etc. mergea si pe jos, dar rareori refuza o plimbare cu carutul. cind a venit iarna, au disparut iesirile in parc, iar mersul la piata se face cu autobuzul. cu toate astea, cind trecem pe linga uscatorie, stie ca acolo e "cuțu lu bebe". daca se intimpla sa fie vecina la uscatorie, intinzind rufe, si oana de fata, incepe sa urle ca nu scoatem carutul de acolo...
|
#13
Posted 07 February 2009 - 17:44
ceva pentru linute in parc ce recomandati?
sa aibe centura pretensionata in 2 puncte fara limitari de viteza tiiiit tiiiitu-ri, claxoane stridente girofaruri si o portavoce cand se face golanas pe la 4-5 ani sa dea note la urate Edited by Cutzu, 07 February 2009 - 17:46. |
#14
Posted 07 February 2009 - 22:32
Noi l-am luat pe asta, comandat de pe situl firmei:
http://www.preisstur...i-Art18038.html Si culoarea e exact la fel. L-am luat pentru ca e foarte manevrabil in ciuda dimensiunilor dar mai ales pentru ca partea textila e groasa si face fata la frig si vant. I-am mai luat si o husa de la Brio si am iesit cu bebelusa la plimbare chiar si la -17 grade, fara nici un fel de probleme. Ca raport calitate/pret il recomand fara rezerve. Edited by Bogdan R, 07 February 2009 - 22:33. |
#15
Posted 09 February 2009 - 15:14
Cutzu, on Feb 7 2009, 17:44, said: ceva pentru linute in parc ce recomandati? sa aibe centura pretensionata in 2 puncte fara limitari de viteza tiiiit tiiiitu-ri, claxoane stridente girofaruri si o portavoce cand se face golanas pe la 4-5 ani sa dea note la urate Parasolar cu fereastra, include plasa impotriva tantarilor # Husa lavabil ( usor detasabil ) # Invelis scaun din material AIRGO – respirabil # Roata din fata fixa # Suport picioare pliabil # Maner reglabil in inaltime ( 65 -125 cm) # Spatar reglabil în 4 pozitii, ergonomic, centuri de siguranta in 5 puncte # Baraa de protectie ajustabila si indepartabila # Carcasă robusta din aluminiu ( pliabil în 5 secunde ) # Sistem pentru eliberare rapida ( Quick-Release ) # Cos mare pentru cumparaturi # Noua frana cu discuri „M-Brake” la ambele roti din spate, folosibil atat in miscare cat si pentru parcare. Frana de mana patentata # Roai din cauciuc, cu camera (ventil indoit unghiular) / jenti din Aluminiu / rulmenti cu bile de inalta calitate # Greutate : 13,4 Kg.(fara accesorii) # Dimensiuni (pliat): 88 x 60x 41 cm (cu roti); 75 x 60 x 20 cm(fara roti) # Dimensiuni cand se afla deschis : (L x l x h) 99 x 60 cm x 1 m # Dimnsiune ambalaj : Lungime : 85 cm; Lătime : 30 cm; Inaltime : 50 cm Attached Files |
|
#16
Posted 09 February 2009 - 15:20
Un link?
Sa inteleg ca ai fost multumit de model sau l-ai cumparat doar pentru lista de dotari impresionanta? |
#17
Posted 10 February 2009 - 07:07
este un jogger de la TFK. am vrut sa-l luam, dar este foarte greu si de la 6+
|
#18
Posted 11 February 2009 - 11:19
Un carut pe 4 roti e mai stabil decat unul cu 3,va spun din proprie experienta...
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users