Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...
 Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...
 ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...
 Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...
 

Curentul consumat de un motor trifazic

- - - - -
  • Please log in to reply
16 replies to this topic

#1
flotip

flotip

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 4
  • Înscris: 28.09.2008
am un motor de trifazic 25 Kw si m-ar interesa cum calculez cati amperi ia sa pot s-l verific cu ampermetru cleste daca merge in parametri sau are anumite defectiuni

#2
Paul_l

Paul_l

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,287
  • Înscris: 27.12.2004
I faza = P/(U*sqrt(3))  daca tensiunea de functionare este 0,4kV curentul de faza e 36 A

#3
flotip

flotip

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 4
  • Înscris: 28.09.2008
Iti Multumesc f mult !!!!

te rog inlocuieste in formula cu valorile date de mine sa inteleg mai bine!
curentul este 380V
0,4kv cum ai pus tu e ok

Edited by flotip, 29 September 2008 - 15:55.


#4
donpetru

donpetru

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 800
  • Înscris: 02.01.2007

Quote

curentul este 380V
0,4kv cum ai pus tu e ok
Curentul nominal al motorului este 36A.
Tensiunea electrica dintre faze este 380V sau 0,4kV.  Aceasta se numeste tensiune de linie (U_l)
Intre fiecare faza (R, S, T) si nul (N) vei avea 220V sau 230V. Aceasta se numeaste tensiune de faza in sistemul trifazat (U_f).

Formulele pentru determinarea curentului nominal considerand factorul de putere egal cu 1 sunt:

I faza = P/(sqrt(3)*U_l) sau I faza = P/(3*U_f)

In realitate, orice consumator, cu atat mai mult un motor electric trifazat, are propriul sau factorul de putere, notat cu cos_Fi, unde in general: cos_Fi = 0,5 ... 1. Valoarea acestui factor o gasesti trecuta pe placuta cu datele tehnice caracteristice aflata pe motor (daca mai este).

Formulele pentru determinarea curentului nominal luand in considerare factorul de putere sunt:

I faza = P/(*sqrt(3)*U_l*cos_Fi) sau I faza = P/(3*U_f*cos_Fi)

#5
Sir_Vaska

Sir_Vaska

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 626
  • Înscris: 12.06.2004
Este o formula empirica utilizata in practica de electricieni, de regula curentul este dublul puterii. Deci  la 25 kW curentul poate ajunge pana la 50A. Metoda mai precisa este cea data de @donpetru, deci obligatoriu si cu factorul de putere. Dar de regula curentul nominal cat si alte caracteristici sunt stantate pe  o placuta prinsa in nituri de carcasa motorului.

#6
flotip

flotip

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 4
  • Înscris: 28.09.2008
Am inteles in sfarsit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Va multumesc mult pentru ajutor!

#7
gear

gear

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,564
  • Înscris: 12.09.2005
Pe tine probabil te intereseaza curentul nominal al motorului, curent care se calculeaza cu formulele scrise mai sus. Factorul de putere este foarte important ca sa poti calcula curentul nominal, niciodata in practica nu este egal cu 1. Daca motorul are placuta indicatoare gasesti pe ea si valoarea curentului nominal si valoarea factorului de putere.
  Din cate stiu eu nu exista motoare de 25 kw, eventual de 22 kw sau de 30 kw. In pentru motorul de 22 kw curentu nominal este de 41 A, iar pentru cel de 30 kw este de 55 A. Intradevar in practica daca nu ai tablita cu valorile nominale ale motorului se poate lua de 2 ori puterea pentru a afla curentul nominal.
    In mod normal tu trebuie sa ai un releu termic care sa-l protejeze, daca te uiti pe el ar trebui sa fie setat la  o valoare egala cu curentul nominal. Ca sa-ti poti da seama daca functioneaza in parametri, motorul in sarcina ar trebi sa mearga la 75-95 % din valoarea curentului nominal.
Ce aplicatie ai cu acest motor?

#8
lucian2retec

lucian2retec

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,679
  • Înscris: 09.11.2006
Curentul depinde de modalitatea de conectare a motorului: stea, triunghi (delta), dubla stea, etc. Factorul de putere este in general o,8.
Verifica placuta atasata. Daca nu este, verifica conexiunile la borne pentru a vedea cum sunt legate infasurarile.
L.E. Motoarele de puteri mai mari sunt facute sa mearga in stea/triunghi pentru a limita curentul de pornire.

Edited by lucian2retec, 30 September 2008 - 12:08.


#9
flotip

flotip

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 4
  • Înscris: 28.09.2008
Motorul este de 25 kw , 800 rot/min este un motor ciudat fabricat in italia si este montat pe un compresor (MATEI). De unde l-am cumparat i-a scos toate protectile (termo, sigutante etc.) are in tablou doar contactoarele si releul de timp care face trecerea din stea in triunghi in rest tot e anulat si pus pe direct. Am pus intrebarea pe forum ca la montare i-am pus in tabloul o siguranta tripolara de 50 A si la pornire de multe ori o decupleaza.

#10
Sir_Vaska

Sir_Vaska

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 626
  • Înscris: 12.06.2004
Trebuie sa pui mai mare ca aici e vorba de curentul de pornire. Acesta depinde de tipul de pornire: directa , stea->triunghi, in sarcina, ...etc. Siguranta tripolara  la pornire decupleaza instantaneu prin releul electromagnetic incorporat.

Edited by Sir_Vaska, 30 September 2008 - 22:42.


#11
gear

gear

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,564
  • Înscris: 12.09.2005
Pentru a face fata curentului de pornire trebuie sa pui o siguranta de 80 A tinand cont ca face pornire stea-triunghi, daca facea pornirea directa trebuia sa pui una de cel putin 100A. Problema este ca aceasta siguranta nu iti va proteja motorul la suprasarcina. Trebuie sa montezi obligatoriu un releu termic. Sau un sa demaror de pornire Moeller, Siemens, Telemecanique, etc. Daca se intampla sa iti dispara o faza din sistemul trifazat motorul tau ramane in doua faze si ai toate sansele ca o sa se arda si fiind un motor special o sa fie greu sa ti-l rebobineze la aceleasi caracteristici.
  Apeleaza la un electrician bun si o sa-ti rezolve problema.

#12
Ingerik

Ingerik

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 826
  • Înscris: 31.10.2005
Va salut,

Ce siguranta as putea pune eu pt acest motor trifazic ?

[ http://s10.postimg.org/iehmytpgl/3_Motor_Ventilator.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]


Va fi cu un Interupator + contactor avand bobina de 24v cc, ar trebui sa-i pun si protectie termica ?

Edited by Ingerik, 04 February 2016 - 11:07.


#13
mihnearau

mihnearau

    viitor banat

  • Grup: Validating
  • Posts: 5,485
  • Înscris: 19.12.2015
eu stiu ca puterea trecuta pe placuta e aia mecanica, la arbore, nu cea absorbita, la care mai intervine si randamentul
apoi exista protectii de tip motor, cu curba D sau K, care stiu sa sara curentul de pornire si protejeaza motorul la curentul de functionare, ala nominal
la 25 kw pornirea e ori stea-triunghi, ori cu softstarter sau convertizor de frecventa, depinde de aplicatie
sau poti porni si direct daca ai trafo tau si nu te deranjeaza curentul mare la pornire + zgomotul!

daca pui siguranta de 100A trebuie corelat cu cablul de alimentare deci totul va fi supradimensionat

 Ingerik, on 04 februarie 2016 - 11:01, said:

Va salut,

Ce siguranta as putea pune eu pt acest motor trifazic ?
Va fi cu in Interupator + contactor avand bobina de 24v cc, ar trebui sa-i pun si protectie termica ?

http://www.klocknerm...ic/2008/pkz.pdf

linkul e mai vechi dar gama de curenti cam e la fel
acum e Eaton firma
te uiti dupa puterea motorului

Edited by mihnearau, 04 February 2016 - 11:27.


#14
iancuMIC

iancuMIC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,255
  • Înscris: 10.01.2016

 Ingerik, on 04 februarie 2016 - 11:01, said:

Va salut,

Ce siguranta as putea pune eu pt acest motor trifazic ?

[ http://s10.postimg.org/iehmytpgl/3_Motor_Ventilator.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]


Va fi cu un Interupator + contactor avand bobina de 24v cc, ar trebui sa-i pun si protectie termica ?
Greu de citit eticheta aia ; poate o cureti un pic.Motor italian cu doua viteze. La ce il utilizezi?

@mihnearau
Ai putea sa te abtii totusi, daca nu poti fii ON.

Edited by iancuMIC, 04 February 2016 - 12:00.


#15
Ingerik

Ingerik

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 826
  • Înscris: 31.10.2005
Am adaugat poze la cele 2 motoare in speta;
Ele sunt folosite sa circule aerul cald produs de cateva rezistente electrice intr-un cuptor; zilnic sunt pornite/oprite de aprox 8-10 ori, avand o durata de functionare de aprox 30min

Pot fi legate la o singura siguranta trifazica?
Se recomanda legarea a 2-a motoare pe un contactor + 1 intrerupator?, ele pleaca amandoua in acelasi timp, sau merg pe varianta de 2 contactoare cu 2 intrerupatoare?

[ http://s21.postimg.org/wy3fkaxtf/IMG_5461.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
si
[ http://s14.postimg.org/hgbufx2b1/IMG_5464.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]



Up-date post:

Vorbesc prostii daca spun ca:
primul  - 1.51A  si al 2-lea are : 1.63A; in sarcina, astfel incat o siguranta tripolara de 6 sau 10A, imi tine fara probleme? la fel si contactorul

Edited by Ingerik, 04 February 2016 - 12:51.


#16
nelutup65

nelutup65

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 1
  • Înscris: 28.06.2016
am un motor trifazat cu care alimentez un compresur de aer pentru vopsit. cum il pot face sa functioneze atat prin presostat cat si pe direct . multumesc !

 nelutup65, on 28 iunie 2016 - 20:59, said:

am un motor trifazat cu care alimentez un compresur de aer pentru vopsit. cum il pot face sa functioneze atat prin presostat cat si pe direct . multumesc ! mentionez ca acasa am retea trifazata !


#17
gear

gear

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,564
  • Înscris: 12.09.2005

 nelutup65, on 28 iunie 2016 - 20:59, said:

am un motor trifazat cu care alimentez un compresur de aer pentru vopsit. cum il pot face sa functioneze atat prin presostat cat si pe direct . multumesc !


Pui in paralel pe contactele presostatului  o cheie cu doua pozitii, ON-OFF. Cand vrei sa mearga pe presostat dai cheia pe OFF. Cand vrei sa merga direct, dai cheia pe ON.
Cand cumperi cheia sa ceri sa fie cu un contact NO.
Daca vrei mai mute detalii, intreaba.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate