Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Recomandare marire viteza PC

facultatea de limbi straine

Cand este efectul maxim - glutamina

Amenda absente
 windows 8/8.1 update failed....

Mouse Natec Genesis GX66.

Xdata - nerecomandat, produse ...

Fie-va mila de noi, domnule Ponta...
 rezolutie laptop pe tv

cartus

i3 vs. i5 si altele

Montare pachet bass Magnat.
 Nu se aprinde pc-ul

Cum dezactivez UPC Wi-Free?

fatete dentare

Assembly - Motorola 68K
 

Forumul Softpedia folosește "cookies" pentru a oferi utilizatorilor o experiență completă. Vezi detalii sau închide mesaj (x)

Curentul consumat de un motor trifazic

  • Please log in to reply
10 replies to this topic

#1
flotip

flotip

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 4
  • Înscris: 28.09.2008
  • ID membru: 374,714

am un motor de trifazic 25 Kw si m-ar interesa cum calculez cati amperi ia sa pot s-l verific cu ampermetru cleste daca merge in parametri sau are anumite defectiuni

#2
Paul_l

Paul_l

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,268
  • Înscris: 27.12.2004
  • ID membru: 27,845
I faza = P/(U*sqrt(3))  daca tensiunea de functionare este 0,4kV curentul de faza e 36 A

#3
flotip

flotip

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 4
  • Înscris: 28.09.2008
  • ID membru: 374,714
Iti Multumesc f mult !!!!

te rog inlocuieste in formula cu valorile date de mine sa inteleg mai bine!
curentul este 380V
0,4kv cum ai pus tu e ok

Edited by flotip, 29 September 2008 - 15:55.


#4
donpetru

donpetru

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 722
  • Înscris: 02.01.2007
  • ID membru: 121,265
  • Locație: Galati

Quote

curentul este 380V
0,4kv cum ai pus tu e ok
Curentul nominal al motorului este 36A.
Tensiunea electrica dintre faze este 380V sau 0,4kV.  Aceasta se numeste tensiune de linie (U_l)
Intre fiecare faza (R, S, T) si nul (N) vei avea 220V sau 230V. Aceasta se numeaste tensiune de faza in sistemul trifazat (U_f).

Formulele pentru determinarea curentului nominal considerand factorul de putere egal cu 1 sunt:

I faza = P/(sqrt(3)*U_l) sau I faza = P/(3*U_f)

In realitate, orice consumator, cu atat mai mult un motor electric trifazat, are propriul sau factorul de putere, notat cu cos_Fi, unde in general: cos_Fi = 0,5 ... 1. Valoarea acestui factor o gasesti trecuta pe placuta cu datele tehnice caracteristice aflata pe motor (daca mai este).

Formulele pentru determinarea curentului nominal luand in considerare factorul de putere sunt:

I faza = P/(*sqrt(3)*U_l*cos_Fi) sau I faza = P/(3*U_f*cos_Fi)

#5
Sir_Vaska

Sir_Vaska

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 624
  • Înscris: 12.06.2004
  • ID membru: 18,219
  • Locație: Maramures
Este o formula empirica utilizata in practica de electricieni, de regula curentul este dublul puterii. Deci  la 25 kW curentul poate ajunge pana la 50A. Metoda mai precisa este cea data de @donpetru, deci obligatoriu si cu factorul de putere. Dar de regula curentul nominal cat si alte caracteristici sunt stantate pe  o placuta prinsa in nituri de carcasa motorului.

#6
flotip

flotip

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 4
  • Înscris: 28.09.2008
  • ID membru: 374,714
Am inteles in sfarsit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Va multumesc mult pentru ajutor!

#7
gear

gear

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 186
  • Înscris: 12.09.2005
  • ID membru: 46,817
Pe tine probabil te intereseaza curentul nominal al motorului, curent care se calculeaza cu formulele scrise mai sus. Factorul de putere este foarte important ca sa poti calcula curentul nominal, niciodata in practica nu este egal cu 1. Daca motorul are placuta indicatoare gasesti pe ea si valoarea curentului nominal si valoarea factorului de putere.
  Din cate stiu eu nu exista motoare de 25 kw, eventual de 22 kw sau de 30 kw. In pentru motorul de 22 kw curentu nominal este de 41 A, iar pentru cel de 30 kw este de 55 A. Intradevar in practica daca nu ai tablita cu valorile nominale ale motorului se poate lua de 2 ori puterea pentru a afla curentul nominal.
    In mod normal tu trebuie sa ai un releu termic care sa-l protejeze, daca te uiti pe el ar trebui sa fie setat la  o valoare egala cu curentul nominal. Ca sa-ti poti da seama daca functioneaza in parametri, motorul in sarcina ar trebi sa mearga la 75-95 % din valoarea curentului nominal.
Ce aplicatie ai cu acest motor?

#8
lucian2retec

lucian2retec

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,110
  • Înscris: 09.11.2006
  • ID membru: 108,026
Curentul depinde de modalitatea de conectare a motorului: stea, triunghi (delta), dubla stea, etc. Factorul de putere este in general o,8.
Verifica placuta atasata. Daca nu este, verifica conexiunile la borne pentru a vedea cum sunt legate infasurarile.
L.E. Motoarele de puteri mai mari sunt facute sa mearga in stea/triunghi pentru a limita curentul de pornire.

Edited by lucian2retec, 30 September 2008 - 12:08.


#9
flotip

flotip

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 4
  • Înscris: 28.09.2008
  • ID membru: 374,714
Motorul este de 25 kw , 800 rot/min este un motor ciudat fabricat in italia si este montat pe un compresor (MATEI). De unde l-am cumparat i-a scos toate protectile (termo, sigutante etc.) are in tablou doar contactoarele si releul de timp care face trecerea din stea in triunghi in rest tot e anulat si pus pe direct. Am pus intrebarea pe forum ca la montare i-am pus in tabloul o siguranta tripolara de 50 A si la pornire de multe ori o decupleaza.

#10
Sir_Vaska

Sir_Vaska

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 624
  • Înscris: 12.06.2004
  • ID membru: 18,219
  • Locație: Maramures

Trebuie sa pui mai mare ca aici e vorba de curentul de pornire. Acesta depinde de tipul de pornire: directa , stea->triunghi, in sarcina, ...etc. Siguranta tripolara  la pornire decupleaza instantaneu prin releul electromagnetic incorporat.

Edited by Sir_Vaska, 30 September 2008 - 22:42.


#11
gear

gear

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 186
  • Înscris: 12.09.2005
  • ID membru: 46,817
Pentru a face fata curentului de pornire trebuie sa pui o siguranta de 80 A tinand cont ca face pornire stea-triunghi, daca facea pornirea directa trebuia sa pui una de cel putin 100A. Problema este ca aceasta siguranta nu iti va proteja motorul la suprasarcina. Trebuie sa montezi obligatoriu un releu termic. Sau un sa demaror de pornire Moeller, Siemens, Telemecanique, etc. Daca se intampla sa iti dispara o faza din sistemul trifazat motorul tau ramane in doua faze si ai toate sansele ca o sa se arda si fiind un motor special o sa fie greu sa ti-l rebobineze la aceleasi caracteristici.
  Apeleaza la un electrician bun si o sa-ti rezolve problema.

Reclamă

Bun venit pe Forumul Softpedia!

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users