Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Vitamine pentru facultate

Debitare neautorizata

Eroare

illuminati
 Laptop sau adaptor wi-fi?

dvd _ul nu mai citeste filmele

sueno deluxe belek

Masina de familie pana in 4000 Euro
 Intrebare procesoare

Deschid laptopul in 3minute

Ce fel de problema sa fie?

Tenda W308r deconectare automata
 Ce este wps?

Creative X-FI HD USB vs ASUS Xona...

Gresare Kia Sportage

Recuperare bani China
 

Forumul Softpedia folosește "cookies" pentru a oferi utilizatorilor o experiență completă. Vezi detalii sau închide mesaj (x)

izolare casa interior si exterior

  • Please log in to reply
53 replies to this topic

#1
misu1976

misu1976

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 1
  • Înscris: 28.08.2008
  • ID membru: 364,622

Buna seara
Am construit de curind o casa p+m. Voi face automat izolare pe exterior cu polistiren expandat (grosime 8 cm).
Vreau sa izolez pe interior cu rigips si vata minerala in grosime de 5 cm. Fac asta si pentru a avea niste pereti drepti.
Intrebare: fac ceva gresit? poate avea vreun efect negativ asupra casei?

#2
kykobaw

kykobaw

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 103
  • Înscris: 16.05.2008
  • ID membru: 326,804
nu faci nimic rau.

Mie nu imi place polistirenul in general, nu are durabilitate in timp, nu izoleaza si acustic, nu transpira, arde si degaja gaze toxice la ardere.

Dar e solutie unanim acceptata, dupa cum vad in Ro, toate blocurile vechi sunt pline de schele rudimentare si oameni care agatza celuloza de pereti (exteriori, binenteles).

Nici izolatia la exterior nu ma convinge.

In schimb izolatia interioara ce vrei sa faci este foarte buna, cu o conditie: daca faci izolatie la mansarda, atunci sub acoperis trebuie sa pui minim 20 cm de vata daca vrei sa ai cat de cat o temperatura asemanatoare cu cea de la parter.
Vata minerala izoleaza foarte bine acustic, deci poti sa o pui si in peretii despartitori din casa.

Eu fac interiorul unei case in acest moment si pun asa: Pereti despartitori, Rigips+ vata de 50mm. Pereti exteriori, Rigips +Vata de 100mm. Mansarda, acoperis:  Rigips + Vata  minerala de 200mm.

Am mai explicat pe acest forum care sunt avantajele rigipsului, nu mai repet dar pur si simplu nu are dezavantaje fata de alte solutii alese, la un pret rezonabil.




View Postmisu1976, on Aug 28 2008, 19:13, said:

Buna seara
Am construit de curind o casa p+m. Voi face automat izolare pe exterior cu polistiren expandat (grosime 8 cm).
Vreau sa izolez pe interior cu rigips si vata minerala in grosime de 5 cm. Fac asta si pentru a avea niste pereti drepti.
Intrebare: fac ceva gresit? poate avea vreun efect negativ asupra casei?


#3
CRG

CRG

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,994
  • Înscris: 30.08.2005
  • ID membru: 45,474
  • Locație: Buc
Pe mine m-a dezumflat arhitecta cu rigipsul, ca nu e nici sanatos si iese si mai scump. Cica cea mai buna ar fi o tencuiala cu glet de var, care nu se mai foloseste acum pentru ca cocoseaza meseriasii..

#4
CristiALF

CristiALF

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,016
  • Înscris: 02.10.2007
  • ID membru: 232,859
  • Locație: Bucuresti

View PostCRG, on Aug 29 2008, 10:54, said:

Pe mine m-a dezumflat arhitecta cu rigipsul, ca nu e nici sanatos si iese si mai scump. Cica cea mai buna ar fi o tencuiala cu glet de var, care nu se mai foloseste acum pentru ca cocoseaza meseriasii..
La exterior te-ai referit banuiesc, ca pentru interior este o solutie excelenta pentru peretii despartitori (in loc de zidarie) parerea mea.

#5
MikeC

MikeC

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 222
  • Înscris: 22.06.2008
  • ID membru: 340,011

View PostCristiALF, on Aug 29 2008, 10:32, said:

La exterior te-ai referit banuiesc, ca pentru interior este o solutie excelenta pentru peretii despartitori (in loc de zidarie) parerea mea.

Salut, ca tot vorbim de izolarea peretilor exteriori, mai vin cu o intrebare legata de zidurile cu cavitate, sau cu "gol" in cazul celor care doresc casa sa fie "captusita" cu aspect de caramida:
Presupunand ca avem un zid exterior de 25 + polistiren de 10. Data fiind izolatia pe dinafara - f. bine - iar pe interior tencuim peretele direct pe caramida.
Pe exteriorul zidului, doresc sa pun: piatra de rau la baza peretelui pana la 1m inaltime (am demisol), si apoi sa continui pana sus la acoperis (unii pereti pana la etaj, alti pereti si mai sus, chiar incluzand o parte din peretele de la mansarda) cu caramida aparenta. Dar atentie, nu doresc caramida sau piatra de rau aparenta de genul placi mozaic de gresie, ci caramida/piatra "aparenta" blocuri, care o sa vina cam ca un al doilea zid peste politirenul de izolatie din mijloc.
Intrebarea este: se poate pune acest zid de piatra/caramida aparenta peste un zid de polistiren? cum se face prinderea zidului "aparent" de zidul casei cu caramida+polistiren si fara a avea punti termice de fier sau beton?
Ce alte sugestii constructive aveti in cazul acesta?

Numai bine,
Mihai

#6
blimpyway

blimpyway

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,448
  • Înscris: 03.11.2005
  • ID membru: 52,183
Parca s-a mai intrebat pe alt topic despre cavitatea din zid: http://www.google.co...avity wall ties
----------
Misu, presupunand ca peretii tai sunt de caramida, performanta termica si calitatea aerului e mai buna daca lasi peretele simplu tencuit pe interior si pui ceva mai mult (de ex 10cm)  polistiren la exterior. Dar daca peretii sunt strambi e alta poveste, tu hotarasti.

La costuri nu stiu cat castigi daca tencuiesti in loc sa pui rigips cu vata minerala - ca sa vezi cati cm de polistiren poti pune in plus afara.

----------
kykobaw, ce nu te convinge la izolatia pe exterior? E clar mai buna, in primul rand peretele ramane cald in toata masa sa si spatiul interior beneficiaza de inertie termica dator ta masei peretelui.
Un perete izolat cu vata minerala pe interior ramane rece si susceptibil la condens, motiv pentru care se apeleaza la bariere de vapori care practic transforma spatiul de locuit in interiorul unei pungi de plastic metalizat uriase.

Legat de polistiren:
- gaze toxice la ardere - producatorii in general sustin ca emite mult mai putine decat variantele initiale si apoi sa nu uitam ca se monteaza pe exterior. Periculos pentru locatari este ce arde in interiorul spatiului locuit.
- durabilitate - poti da date sau link-uri care sa sustina afirmatia cum ca nu ar avea viata lunga?
- a nu se confunda cu celuloza.

----------------

View PostCRG, on Aug 29 2008, 10:54, said:

Pe mine m-a dezumflat arhitecta cu rigipsul, ca nu e nici sanatos si iese si mai scump. Cica cea mai buna ar fi o tencuiala cu glet de var, care nu se mai foloseste acum pentru ca cocoseaza meseriasii..

Nu cred ca rigipsu in sine e nesanatos si nici macar izolatia din fibra minerala pusa in spatele sau, ci bariera de vapori care in cele mai multe cazuri trebuie pusa  intre ele. Ma refer la pereti exteriori, la cei interiori nu e nevoie de bariera de vapori.
Sfatul arhitectei mi se pare de bun simt, tencuiala de var asigura un bun control al umezelii excesive din aer.

Edited by blimpyway, 13 September 2008 - 04:04.


#7
rdesign

rdesign

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 320
  • Înscris: 28.08.2005
  • ID membru: 45,288

View Postblimpyway, on Sep 13 2008, 04:52, said:

...........Un perete izolat cu vata minerala pe interior ramane rece si susceptibil la condens, motiv pentru care se apeleaza la bariere de vapori care practic transforma spatiul de locuit in interiorul unei pungi de plastic metalizat uriase.............

Nu cred ca rigipsu in sine e nesanatos si nici macar izolatia din fibra minerala pusa in spatele sau, ci bariera de vapori care in cele mai multe cazuri trebuie pusa  intre ele. ................, tencuiala de var asigura un bun control al umezelii excesive din aer.

Având în vedere ca doresc sa izolez pereți exteriori, atât pe dinăuntru cât și pe dinafară, mă bag și eu în discuție.
Plecând de la criza energetică, sistemul de construcție s-a schimbat.
Daca inainte se construiau ziduri groase din caramida/pamant pentru a se uza de inerția termica, acum am inceput să ne izolam de exterior pentru a nu plăti bani mulți lui Putin.
Odata cu izolația termica se realizeaza implicit și o izolație hidro pt. ca materialele au proprietatea de a nu absorbi apa. Aceasta proprietate rezida din necesitatea de a pastra cât mai multe cavități inchise de aer, pe post de izolator.E bine cunoscut și faptul că transferul termic se realizeaza mai usor intre materiale cu densitați apropiate => proprietatile termoizolante ale aerului care are cea mai mica densitate daca nu e saturat de vapori.

Plecand de la ipoteza de lucru descrisa, nu sunt de acord ca fata interioara, din gips carton, a zidurilor exterioare va fi rece. Datorita unei izolari termice bune, aceasta are mult mai multe sanse de a avea termperatura mediului ambiant interior. Pierderile, adica transferul de caldura prin zid, vor fi mai mici și implicit graficul temperatura/distanta in secțiunea zidului va avea panta mai mica.
Este adevarat ca vaporii rezultati in habitat nu vor mai migra prin zid catre exterior, dar si reversul este valabil, așa că zidurile se vor pastra uscate.
Cand perimetru interior al habitatului are aceeasi temperatura sunt sanse mai mici de a consensa, pentru ca vaporii nu gasesc acea suprafata rece.
Si pentru eliminarea lor exista solutie

Edited by rdesign, 13 September 2008 - 08:41.


#8
blimpyway

blimpyway

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,448
  • Înscris: 03.11.2005
  • ID membru: 52,183

Quote

Daca inainte se construiau ziduri groase din caramida/pamant pentru a se uza de inerția termica, acum am inceput să ne izolam de exterior pentru a nu plăti bani mulți lui Putin.
Inertia termica continua sa fie la fel de importanta, in nici un caz nu s-a demodat - vezi mai jos.

Quote

...
Plecand de la ipoteza de lucru descrisa, nu sunt de acord ca fata interioara, din gips carton, a zidurilor exterioare va fi rece. Datorita unei izolari termice bune, aceasta are mult mai multe sanse de a avea termperatura mediului ambiant interior. Pierderile, adica transferul de caldura prin zid, vor fi mai mici și implicit graficul temperatura/distanta in secțiunea zidului va avea panta mai mica.
Nu m-am referit la suprafata interioara a rigipsului ci a peretelui.  Daca ai structura: (din interior spre exterior)  rigips + vata minerala + zid de caramida,  atunci zidul de caramida de la exterior (suprafata de contact dintre vata minerala si zidul de caramida)  va fi rece si supus oscilatiilor termice diurne.

Quote

Este adevarat ca vaporii rezultati in habitat nu vor mai migra prin zid catre exterior, dar si reversul este valabil, așa că zidurile se vor pastra uscate.
Vaporii migreaza din zona calda spre cea rece. In timpul iernii asta inseamna din interior spre exterior, deci oricum nu migreaza invers.

Quote

Cand perimetru interior al habitatului are aceeasi temperatura sunt sanse mai mici de a consensa, pentru ca vaporii nu gasesc acea suprafata rece.
Vezi mai sus - riscul de condens e in primul rand intre  izolatie si perete le de caramida, nu pe rigips. Pentru a impiedica asta se foloseste bariera de vapori inainte de izolatie (adica intre izolatie si rigips), dar asta face ca vaporii sa fie retinuti in casa scazand calitatea aerului. Plus ca depinzi mult de calitatea executiei, caci orice scapare poate anula in locul respectiv efectul barierei.

Quote

Si pentru eliminarea lor exista solutie
Poti folosi si un aparat de dializa la un om caruia nu-i functioneaza rinichii..  dar la unul sanatos? De ce sa pui izolatie inutila pe interior + o masinarie care sa-i compenseze neajunsurile daca aceasi casa  poate fi  sanatoasa fara a o conecta la aparate scumpe ce se pot candva defecta si consuma energie suplimentara?

------------------

Tot pomenesc de inertia termica si poate nu e clar tuturor de ce conteaza atat de mult:

Avem doua case din caramida:
- una cu pereti de 100 de tone (beton + caramida + planseu) aflati in interiorul izolatiei
- cealalta izolata pe dinauntru totalizand o masa in interiorul izolatiei de numai 25 de tone (planseu + rigips).

In intervalul cat nu sunt incalzite (de ex. noaptea) casa cu inertia termica mai mare va oscila mult mai putin temperatura - daca de exemplu casa usoara se raceste cu 4 grade, cea cu masa termica de 4 ori mai mare se va raci cu numai 1 grad.
Astfel se poate folosi o centrala cu functionare doar la anumite intervale  - de exemplu:
- la centrala pe lemne va fi mult mai rar nevoie o incarcare a centralei de doua ori pe zi.
- La centralele pe gaze e riscul ca la anumite ore sa scada f. mult presiunea presiunea dar inertia termica va permite incalzirea la ore cand presiunea la gaze e mai mare.
- La casele cu incalzire electrica (directa sau cu pompe de caldura)  inertia termica permite ca incalzirea sa se faca doar in timpul noptii, cu tarif la jumatate din cel normal.

Si daca doamne-fereste centrala/gazele/electricitatea dau rateuri, casa cu masa termica mare va da mai multe zile de temperaturi suportabile in care sa rezolvati problema.

La intoarcerea din weekend casa cu masa termica mare va fi mult mai calda.

Un alt aspect este cel al condensului - daca oscileaza mult atat temperatura cat si umiditatea aerului, atunci creste sansa de aparitie a condensului.

Un perete de caramida normal, tencuit cu var are o foarte mare putere de absorbtie a vaporilor, cand creste umiditatea din aer si de eliberare a acestora inapoi cand umiditatea scade. Practic si in cazul umiditatii are loc acelasi efect de inertie -  se atenueaza nu numai extremele de temperatura dar si cele de umiditate. Un perete izolat pe interior are mult mai putina capacitate de atenuare a extremelor de umiditate. E mult mai mare posibilitatea ca un interval de temperatura scazuta sa coincida cu unul de umiditate ridicata si sa rezulte condensul.

In timpul verii inertia termica iarasi are avantaje - cand  noptile sunt suficient de reci - chiar daca ziua e fierbinte - casa pote fi racita noaptea prin ventilatie a.i. sa nu se incinga in timpul zilei. Se reduce timpul cat aerul conditionat e necesar.

Edited by blimpyway, 13 September 2008 - 12:55.


#9
rdesign

rdesign

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 320
  • Înscris: 28.08.2005
  • ID membru: 45,288
Nu am spus nici un moment ca inertia termica, ca solutie, nu e sanatoasa.
Dar am afirmat

View Postrdesign, on Sep 13 2008, 09:34, said:

Plecând de la criza energetică, sistemul de construcție s-a schimbat.
Daca inainte se construiau ziduri groase din caramida/pamant pentru a se uza de inerția termica, ........
Poate ar fi trebuit sa adaug si recesiunea economica mondiala ce a generat necesitatea aparitiei "societatii de consum".
Conditiile insa s-au schimbat. Nimeni nu mai face asemenea constructii.
Arata-mi si mie constructii noi cu ziduri de min. 50 cm din caramida plina.
Nici Becali cu toti bani lui nu si-a construit o asemenea casa. A luat una veche si a renovat-o.
Nimeni nu mai construieste in varianta masiva.

View Postrdesign, on Sep 13 2008, 09:34, said:

Plecand de la ipoteza de lucru descrisa, ..............
adica a constructiilor noi, moderne, din caramida eficieta sau BCA, cu ziduri de 25-30 cm adica fara inertie nu mai are rost sa discutam de ea.
Ca doar nu analizam schimbul de caldura cu exteriorul a catedralei Hagia  Sophia care are ziduri din caramida plina lipita cu argila.

Pe de alta parte, citeste cu atentie inainte sa combati si sa sustii

View Postblimpyway, on Sep 13 2008, 13:46, said:

........ Daca ai structura: (din interior spre exterior)  rigips + vata minerala + zid de caramida,  atunci zidul de caramida de la exterior (suprafata de contact dintre vata minerala si zidul de caramida)  va fi rece si supus oscilatiilor termice diurne.....
ceea ce nu este de altfel gresit, dar eu afirmasem

View Postrdesign, on Sep 13 2008, 09:34, said:

Având în vedere ca doresc sa izolez pereți exteriori, atât pe dinăuntru cât și pe dinafară, .....
deci zidul constructie mele nu poate fi mai rece decat unul izolat numai la exterior.

Edited by rdesign, 13 September 2008 - 14:43.


#10
blimpyway

blimpyway

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,448
  • Înscris: 03.11.2005
  • ID membru: 52,183

Ok, hai sa luam argumentele pe rand:

1. Inertia termica unei structuri este produsul a mai multi factori, masa acesteia fiind unul dintre ele. Cel mai corect este s-o consideram a fi timpul necesar unei structuri neincalzite sa ajunga la echilibru termic cu aerul de afara. Adica la fel de importanta ca si masa este cat de bine este izolata structura fata de exterior.

Avand doua cladiri  prima foarte masiva  cu masa de 2 ori mai mare decat a doua, dar cu pierderi de 4 ori mai mari, va avea o inertie termica la jumatate decat cladirea mai usoara. Adica daca ambele cladiri au in interior 20 de grade si afara sunt zero, cladirea mai grea dar mult mai prost izolata va scadea de doua ori mai repede 15 grade sau 10 grade.
Deci chiar daca in zilele noastre caramizile sunt mai usoare:
- gradul de izolatie la exterior amplifica semnificativ inertia termica.
- masa peretelui si a structurii de beton armat reprezinta o proportie foarte importanta din masa intregii cladiri, deci faptul ca se izoleaza numai pe exterior sau numai pe interior are mare importanta.
Reducerea masei fata de cladirile vechi pastreaza avantajul ca desi se racesc mai greu pot fi incalzite proportional (cu masa redusa) mai repede.

2. Caramida poroterm si BCA-ul sunt de cel putin 10-20 ori mai grele decat polistirenul sau vata minerala si de 5 ori mai proaste conducatoare termice. Asta face ca proportia dintre masa raportata la conductivitate sa fie de poate 50-100 ori mai mare in cazul caramizii porotherm fata de polistiren sau vata minerala.

3. Situatia cu peretele mixt - izolatie interioara + zidarie + izolatie exterioara.
Ai spus ca:
  

Quote

Având în vedere ca doresc sa izolez pereți exteriori, atât pe dinăuntru cât și pe dinafară, .....
zidul constructie mele nu poate fi mai rece decat unul izolat numai la exterior.
Este incorect, dar mai greu de intuit motivul...
Sa luam situatia a trei pereti, toti in conditii de 20 de grade in interior si 0 grade afara:
a.) un zid de caramida sau beton care are masa mare dar nu izoleaza mai deloc, izolat atat pe exterior cat si pe interior cu echivalent a 5 cm polistiren (deci 5 interior + 5 exterior = izolatie totala echivalent a 10 cm)
b.) acelasi zid de caramida  izolat numai pe exterior cu echivalentul a 10 cm polistiren
c.) acelasi zid de caramida izolat numai pe exterior numai cu 5 cm polistiren - adica peretele (a.) la care se elimina izolatia interioara.

- Pierderile de caldura in cazurile (a.) si (b.)  vor fi de aproximativ 8 watt / metru patrat, iar in cazul (c.) va fi de 16 watt/mp.
- Variatia de temperatura in structura peretelui va fi urmatorea:
Punctul de "jumatate" - punctul din perete  unde se ating 10 grade celsius  va fi in toate cazurile la mijlocul izolatiei totale, adica:
  in cazul c.) la 2.5 cm in interiorul izolatiei exterioare.
  in cazul b.) la 5 cm in interiorul izolatiei exterioare.  
  in cazul a.) exact in peretele de caramida care se afla d.p.d.v. al izolatiei la jumatatea distantei dintre interior si exterior.

Desi zidul (c.) consuma de 2 ori mai multa caldura decat  (a.) faptul ca se afla in interiorul anvelopei izolante face ca temperatura sa sa fie apropiata de 20 de grade pe cand zidul (a.) sa fie cu 10 grade celsius mai rece fata de ambele cazuri (c.) si (b.)
Masa peretelui in cazul  (a.)  reuseste sa atenueze variatiile de temperatura exterioare dar nu si variatiile de incalzire/racire din interior -  interiorul sau se va incalzi repede cand porneste centrala sau se face focul in soba sau cand soarele patrunde prin ferestre si se va raci la fel de repede cand este aerisit.

Daca luam in considerare si faptul ca la o cladire cu peretii si tavanul bine izolate peste 60% din pierderile de caldura au loc prin ferestre si ventilatie, atunci izolatia partial interioara va face cladirea din caramida si beton sa se comporte mai degraba ca o structura usoara cu minim de masa termica decat una masiva.

Probabil si asta sa fie unul din motivele pentru care s-a creat aceasta impresie, ca o cladire cu pereti din porotherm NU are masa termica - din cauza ca a fost izolata si pe interior.

#11
rdragomir

rdragomir

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 176
  • Înscris: 03.06.2007
  • ID membru: 187,356
Bravo blimpyway. Eu nu cred ca as avea atata rabdare sa explic fenomenele.
E o moda acum cu izolatia la interior, ceva de speriat. Probabil omul se gandeste sa-i fie izolatia cat mai aproape, probabil se gandeste ca trebuie sa se izoleze el de zid, nu zidul de frigul din exterior.

O casa izolata complet pe interior o incalzesti (racesti) numai cu AER. Iar incalzirea cu aer este cea mai INCONFORTABILA incalzire.

#12
cipaul

cipaul

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,153
  • Înscris: 15.10.2006
  • ID membru: 102,874

View Postblimpyway, on Sep 13 2008, 13:46, said:

Inertia termica continua sa fie la fel de importanta, in nici un caz nu s-a demodat - vezi mai jos.
Tot pomenesc de inertia termica si poate nu e clar tuturor de ce conteaza atat de mult:

Avem doua case din caramida:
- una cu pereti de 100 de tone (beton + caramida + planseu) aflati in interiorul izolatiei
- cealalta izolata pe dinauntru totalizand o masa in interiorul izolatiei de numai 25 de tone (planseu + rigips).

In intervalul cat nu sunt incalzite (de ex. noaptea) casa cu inertia termica mai mare va oscila mult mai putin temperatura - daca de exemplu casa usoara se raceste cu 4 grade, cea cu masa termica de 4 ori mai mare se va raci cu numai 1 grad.
Astfel se poate folosi o centrala cu functionare doar la anumite intervale  - de exemplu:
- la centrala pe lemne va fi mult mai rar nevoie o incarcare a centralei de doua ori pe zi.
- La centralele pe gaze e riscul ca la anumite ore sa scada f. mult presiunea presiunea dar inertia termica va permite incalzirea la ore cand presiunea la gaze e mai mare.
- La casele cu incalzire electrica (directa sau cu pompe de caldura)  inertia termica permite ca incalzirea sa se faca doar in timpul noptii, cu tarif la jumatate din cel normal.

Si daca doamne-fereste centrala/gazele/electricitatea dau rateuri, casa cu masa termica mare va da mai multe zile de temperaturi suportabile in care sa rezolvati problema.

La intoarcerea din weekend casa cu masa termica mare va fi mult mai calda.

Un alt aspect este cel al condensului - daca oscileaza mult atat temperatura cat si umiditatea aerului, atunci creste sansa de aparitie a condensului.


In timpul verii inertia termica iarasi are avantaje - cand  noptile sunt suficient de reci - chiar daca ziua e fierbinte - casa pote fi racita noaptea prin ventilatie a.i. sa nu se incinga in timpul zilei. Se reduce timpul cat aerul conditionat e necesar.

Parerea mea e ca inertia termica poate sa creeze dezavantaje la o locuinta.
Consider ca cel mai important e sa ai temperatura dorita, de ex. noaptea una mai scazuta decat ziua.
Oricum se pare ca cei mai multi oameni prefera temperaturi diferite pe parcursul unei zile si mai conteaza si umiditatea.
La o casa cu inertie mare si izolatie termica buna, nu poti varia aproape deloc temperatura. In cazul asta ce avantaj mai ai daca incalzesti doar noaptea cand de fapt vrei sa fie mai rece?
In schimb la o casa cu inertie termica mai mica, poti incalzi doar ziua cand oricum si temp. ext. e mai mica deci rezulta o economie la factura.

Un exemplu despre dezavantajele inertiei termice mari vara sunt blocurile de beton care dupa ce se incalzesc se racesc f. greu.

Nici mie nu imi place izolarea pe interior sau pereti interiori pe profile metalice. Singurul lor avantaj ar putea fi montarea mai usoare a instalatiilor.

#13
blimpyway

blimpyway

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,448
  • Înscris: 03.11.2005
  • ID membru: 52,183
Sigur, gusturile nu se discuta, fiecare sa-si faca locuinta si sa incalzeasca asa cum doreste.
Si eu am racoare in dormitor, caci il incalzesc mai putin, nu-i nevoie sa oscileze temperatura pentru asta.

Sunt si cazuri - de exemplu case de week-end sau de vacanta care vrem sa se incalzeasca repede, atunci cand ajungem acolo. La astea nu se justifica masa termica, ba chiar aduce pierderi si disconfort.

Incalzirea pe timp de noapte are sens mai mult la electric, pentru a profita de tariful de noapte.Chiar daca partial e o risipa, varful de temperatura se obtine spre dimineata si cheltui mai putin decat incalzind electric ziua. E optiune care in cazul unei case fara inertie termica si fara alta sursa de caldura in afara de electricitate, e mai greu accesibila.

#14
rdragomir

rdragomir

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 176
  • Înscris: 03.06.2007
  • ID membru: 187,356

View Postcipaul, on Sep 15 2008, 15:57, said:

Parerea mea e ca inertia termica poate sa creeze dezavantaje la o locuinta.
Consider ca cel mai important e sa ai temperatura dorita, de ex. noaptea una mai scazuta decat ziua.
Oricum se pare ca cei mai multi oameni prefera temperaturi diferite pe parcursul unei zile si mai conteaza si umiditatea.
La o casa cu inertie mare si izolatie termica buna, nu poti varia aproape deloc temperatura. In cazul asta ce avantaj mai ai daca incalzesti doar noaptea cand de fapt vrei sa fie mai rece?
In schimb la o casa cu inertie termica mai mica, poti incalzi doar ziua cand oricum si temp. ext. e mai mica deci rezulta o economie la factura.

Un exemplu despre dezavantajele inertiei termice mari vara sunt blocurile de beton care dupa ce se incalzesc se racesc f. greu.

Nici mie nu imi place izolarea pe interior sau pereti interiori pe profile metalice. Singurul lor avantaj ar putea fi montarea mai usoare a instalatiilor.

Nu vorbim aici (cred) despre case de vacanta, birouri sau alte cabane la munte, ci despre locuinte permanente. Dar chiar si asa, fiecare cu stilul lui. Daca vrei sa ti se incalzeasca casa in 5 min. dupa ce ai venit de la servici... ok, atunci nu-ti trebuie inertie termica. Sau daca vrei diverse temperaturi la diferite ore. Intrebarea insa tot se naste: se incalzeste casa in 5min. de la ce temperatura de pornire? Pentru ca daca se raceste casa prea tare cat nu esti acasa, oricum consumi mai mult sa o reincalzesti la loc. Eu personal prefer sa am aceeasi temperatura in casa, inclusiv in cele 10 ore cat nu sunt acasa. Deasemenea, e chestie de preferinte si la sistemul de incalzire. Eu nu suport de exemplu incalzirea cu aer cald. La o casa fara inertie termica, singura radiatie o ai de la elementele radiante ale sistemului de incalzire (daca nu cumva ai convectoare...) care vor incalzi... aerul sau daca ai noroc ceva obiecte mai grele din casa.

Umiditatea se regleaza foarte simplu cu tencuieli potrivite. A, daca ai polistiren in toata casa, cum e cazul caselor din cofraje din polistiren... pui un plaman artificial...

Blocurile nu sunt un exemplu bun. Acolo e vorba de pereti de beton neizolati, expusi direct la soare. Noaptea de vara nu mai apuca sa-i raceasca suficient, mai ales ca e scurta, iar masa de beton e prea mare - nu a peretilor in sine cat a asamblului inconjurator, betonat si el in disperare (strazi, trotuare, etc).

In concluzie, masa termica e buna, chiar daca nu e chiar asa de mare. Se pot face compromisuri, de exemplu pereti din BCA cu tencuieli normale de var/ciment la interior, care au o masa termica nici prea mare, nici prea mica. Ce nu pot sa accept este lipsa acesteia, ca in cazul peretilor de polistiren.

Acum, ca un exercitiu de logica: se doreste noaptea 18 grade, ziua 21 grade. Sa zicem ca tranzitia nu dureaza 5min ci o ora. Deci intr-o ora casa se va raci cu 3 grade (altfel nu se poate realiza aceasta "dorinta"). Pica curentu'. In cateva ore nu mai poti sta in casa.

#15
rdesign

rdesign

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 320
  • Înscris: 28.08.2005
  • ID membru: 45,288
Este ultima mea interventie pe acest topic.
Contradictiile interminabile nasc patimi.
Fiecare are propriile opinii create prin analiza informatiilor culese.
Pana la urma discutia e lunga si complexa.
Va sugerez insa sa reflectati asupra doua aspecte:
Ce este U-value si cum se calculeaza intr-o situatie concreta.
Ce fac cei care si-au construit case din lemn dublu izolate, avand in vedere nocivitatea umezelii pt. lemn si lipsa totala de inertie termica datorata proprietatilor de izolator termic.

Solutia aleasa de mine este placarea cu polistiren de 100 mm, la exterior, aplicat peste tencuiala mecanizata (existenta) si izolarea cu vata bazaltica tot de 100 mm la interior. In dreptul ferestrelor culisante cu parapet zero, pentru diminuarea pierderilor se monteaza ventiloconvectoare (perdea de aer cald) iar ventilatia se realizeaza cu ajutorul unor sisteme cu recuperare de caldura.
Daca e bine sau rau, viitorul imi va demonstra asta.

Edited by rdesign, 16 September 2008 - 11:40.


#16
cipaul

cipaul

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,153
  • Înscris: 15.10.2006
  • ID membru: 102,874

View Postrdragomir, on Sep 16 2008, 10:45, said:

Daca vrei sa ti se incalzeasca casa in 5 min. dupa ce ai venit de la servici... ok, atunci nu-ti trebuie inertie termica. Sau daca vrei diverse temperaturi la diferite ore. Intrebarea insa tot se naste: se incalzeste casa in 5min. de la ce temperatura de pornire? Pentru ca daca se raceste casa prea tare cat nu esti acasa, oricum consumi mai mult sa o reincalzesti la loc.

In concluzie, masa termica e buna, chiar daca nu e chiar asa de mare. Se pot face compromisuri, de exemplu pereti din BCA cu tencuieli normale de var/ciment la interior, care au o masa termica nici prea mare, nici prea mica. Ce nu pot sa accept este lipsa acesteia, ca in cazul peretilor de polistiren.

Acum, ca un exercitiu de logica: se doreste noaptea 18 grade, ziua 21 grade. Sa zicem ca tranzitia nu dureaza 5min ci o ora. Deci intr-o ora casa se va raci cu 3 grade (altfel nu se poate realiza aceasta "dorinta"). Pica curentu'. In cateva ore nu mai poti sta in casa.

  Programele de pe cronotermostate sunt se pare date de studii privind temperatura la care se simte bine omul (de fapt majoritatea lor) la diferite ore din zi. Probabil le stii.
La doua case cu aceasi izolatie termica dar cu inertie termica (eu consider ca inertia termica este altceva decat izolatia termica) consumul ar trebui sa fie la fel.
Totusi eu zic ca la casa cu inertie termica mai mica (datorita timpilor mai scurti de modificare a temperaturii ei), consumul este mai mic datorita faptului ca temperatura ei medie este mai redusa cand doresti diferite temperaturi in cursul unei zile.
Adica in cazul asta ai si confort termic si faci si economie.

Eu am locuit atat intr-o casa cu inertie termica mare cat si in alta cu inertie temica mica  :D si  observ mai usor diferentele.

Ce ai spus tu cu curentul sau gazul e perfect adevarat dar nu le poti avea pe toate.

#17
wolf75

wolf75

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 89
  • Înscris: 04.09.2007
  • ID membru: 222,436
Am o intrebare legata de o izolare atipica.

O persoana pe care o cunosc are o casa din bca P+M neizolata, construita acum 15 ani. Fiindca nu locuia acolo si pe timp de iarna casa era neincalzita, cand afara erau -15 grade in casa erau -5, ingheta apa in casa etc iar restul anului era umezeala in casa. A izolat peretele de nord in speranta ca nu-i mai ingheata, cu polistiren de 10, dar anul asta tot a inghetat. PS: sub acoperis este vata de sticla de 5.

Datorita constructiei casei (ornamente de lemn, glafuri din beton proeminente la exterior in jurul fiecarei fereste) precum si pt ca abia a zugravit-o pe dinafara, nu poate si nici nu prea vrea sa o anvelopeze in polistiren, asa ca s-a gandit sa izoleze la interior toti peretii care dau spre exterior cu vata de sticla de 10, exceptand peretele de nord care deja e izolat cu polistiren de 10. E o idee buna impotriva inghetului si umezelii, sau proasta? Rezolva problemele?

Edited by wolf75, 02 May 2010 - 15:41.


#18
raduk

raduk

    Instalatorul de Iași

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,887
  • Înscris: 30.09.2007
  • ID membru: 232,095
  • Locație: Iași
În lipsa mai multor detalii, este greu de spus dacă problemele se vor rezolva, dar, cu siguranță, se va înregistra o îmbunătățire generală a regimului termic.
În ceea ce privește umiditatea, nu-mi dau seama de unde provine ea atît timp cît casa nu este locuită... sau poate că acea umezeală este captivă în imobil (destul de greu de imaginat așa ceva) și este resimțită doar în sezonul cald.

Reclamă

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users