Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...

Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11
 securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...

De unde cumparati suspensii / gar...

[UNDE] Reconditionare obiecte lemn
 Infiltratii casa noua

sugestie usa interior

ANAF si plata la selfpay

Imprimanta ciss rezista perioade ...
 Garmin fēnix 7 / PRO / Saphi...

Care sunt cele mai mari regrete a...

Alfa Romeo Stelvio 2.2 jtd

Intrebari srl nou
 

Lectii de OFF ROAD

- - - - -
  • Please log in to reply
146 replies to this topic

#19
LC_TM

LC_TM

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 425
  • Înscris: 02.10.2007
Nu au blocat diferentialul spate ;). Cel putin asa mi se pare dupa cum se comporta masina.

#20
Cristiano_vl

Cristiano_vl

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 23
  • Înscris: 11.08.2008
1. Lc e proasta nu ?de ce scriu toti ca e buna ? de ce o folosesc multi ca masina buna ?
2.De ce Pajero , Land-Cruiser , sunt mereu pe primu loc si sunt japoneze ? ca sunt proaste nu ?
3.Nu am zis ca ma iau numa dupa filmulete !
4.Nu am zis ca am experienta in condus si in mecanica , ci doar am mers cu masiniile si am vazut care se comporta mai bine !\
5.Putea sa fie si Mercedes-Benz inloc de LC si Hummer inloc de pajero si orice alta masina , eu m-am referit la faptul ca land roverele trec , alelalte raman , ceva de genu " X e masina , restu sunt barci" !
  INTELES ? :)

Vreau si eu sa stiu care e cea mai buna masina pentru off-road :) sa imi spuneti detalii tehnice , argumentari si comparatii :D ca sa aflu si eu daca toti mint :-s ; mi-ar fi de mare ajutor ;)

Edited by Cristiano_vl, 01 September 2008 - 17:03.


#21
Giobica

Giobica

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 630
  • Înscris: 04.07.2008
Normal ca e buna. Eu m-am documentat 3 ani pana sa cumpar un 4x4. Si dupa atata asteptare am decis sa iau ceva ca lumea de la inceput, nu sa fac experimente economisind X mii de Euro.

Mi s-a parut ca esti pus pe glume, nu te supara! De ce nu ai intrebat proprietarii cand ai mers cu ei la ce folosesc butoanele si manetele alea ciudate? Banuiesc ca vorbeau romana sau vreo limba de circulatie.

Ca sa hotarasti care e mai buna pentru tine trebuie sa stabililesti ce vrei sa faci cu masina si daca e singura masina sau nu.

Ca singura masina ia un SUV "mic", eventual mai capabil prin padure gen Xtrail, Freelander. Poti sa te uiti si la SX4 vad ca e cel mai activ topic. Depinde si cati plecati prin padure....

Daca ai buget mai... nelimitat sau inca o masina de mers pe strada uita-te si la cele mai mari, eroinele din filmele de mai sus.

Vrei 7-8 locuri? Vrei sasiu separat? Vrei punti rigide?  Vrei suspensie pneumatica? Vrei high-tech si electronica sau ceva mai simplu si rezistent?

Edited by Giobica, 01 September 2008 - 17:40.


#22
Skizo

Skizo

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,406
  • Înscris: 28.11.2001
wrangler taica, si n-ai probleme in teren. de departe cea mai buna masina de teren dintre cele enumerate mai sus.

#23
rexkroki

rexkroki

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,191
  • Înscris: 24.11.2006
ati poluat si topicul asta...   :nonobad:  :ban:

#24
Cristiano_vl

Cristiano_vl

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 23
  • Înscris: 11.08.2008
Nu ma supar :) ca nu am de ce :P
Nu am intrebat ca nici nu m-am gandit si nu prea e foloseau acele butoane :D
Vreau punti rigide si sasiu separat si multa mecanica nu electronica ;)
Nu va fi singura masina :>
wrangleru se plang multi de el in teren si oricum nu este o masina de genu meu...

De ce am poluat topicu ? :(

#25
Giobica

Giobica

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 630
  • Înscris: 04.07.2008
Nu stiu cine si cu ce a poluat topic-ul. Poate cu filmele de pe youtube, poate cu LC-ul meu, poate cu Wrangler-ul lui Skizo. Ne spune mai clar data viitoare  :huh: Am vazut ca traseele le descrie foarte bine  :)  Thanks again!

Daca esti serios despre sasiu si punti, nu ai prea multe optiuni. cele mai tari in off-road sunt cu ambele punti rigide Defender sau Patrol. Pe sosea e simpatic dar mai camion asa...

Daca vrei sa mergi si pe sosea cu ceva lux, viteza si confort Landcruiser.

Grand Cherokee are punte spate rigida, nu stiu daca (mai) are sasiu.

Daca vrei mai ieftin vezi si cele coreene: Sorento, Terracan, Rexton. Nu stiu sigur daca astea au sasiu, nici daca se poate punte rigida fara sasiu separat. Poate ne ajuta un alt "atotcunoscator" please!, daca nu au plecat toti de speriati de Touareg - acest Panzer al secolului 21.

#26
rexkroki

rexkroki

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,191
  • Înscris: 24.11.2006
pentru ca acest topic este dedicat, dupa cum ii spune si numele, initierii in off-road a celor incepatori sau dornici de nou.

Nu conteaza ce masina are fiecare si care e mai performanta, conteraza informatiile la obiect impartasite celor incepatori: cum abordezi o panta abrupta, cum abordezi un vad de apa, care e diferenta dintre un diferential si un reductor, kituri de inaltare, tipuri de cauciucuri, jenti, trolii, ce este o bara stabilizatoare si cant te ajuta decuplarea ei etc.
Comparatii sterile de genul ca masina mea e mai buna sau ca a ta nu e buna de nimic ca nu are aia sau ailalta au mai fost facute pe alte topicuri din sectiunea 4x4 si invariabil s-a ajuns la cearta si la o gramada de posturi care nu aduc plus valoare forumului.

oare ce poate invata un incepator dintr-o postare de genul:  "wrangler taica, si n-ai probleme in teren. de departe cea mai buna masina de teren dintre cele enumerate mai sus", sau "Cel mai bun in teren accidentat este Touareg apoi vin Land Rover-ele. Japonezii nu se pricep la masini, ei mai mult cu electronica, pescuitul, sumo."  chiar daca la ultima este evidenta tenta ironica.

Era si o vorba parca, fara conotatii rasiste sau etnice:  fiecare cioara spune ca puiul ei e cel mai frumos...

#27
Giobica

Giobica

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 630
  • Înscris: 04.07.2008
Sunt de acord. La parerile descrise de tine sau la avalansa de filme si poze am raspuns ironic. Daca le lasam asa poate va intelege lumea ca toti suntem de acord si ca asta este adevarul absolut.

Incerc sa raspund la intrebarile tehnice dupa cat stiu. La intrebarile lansate de mine nu prea vad raspunsuri.

Mi se pare mai grav ca cei care cunosc fenomenul au plecat. Rexroki tu de ce nu raspunzi la intrebarile deschise, se pare ca ai ceva experienta?

#28
rexkroki

rexkroki

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,191
  • Înscris: 24.11.2006
nu am nici pe departe experienta in off-road dar imi place fenomenul si vreau sa aflu cat mai multe...  :)

#29
Skizo

Skizo

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,406
  • Înscris: 28.11.2001
sx4 nu-i chiar un off-roader :)

Edited by Skizo, 03 September 2008 - 19:37.


#30
rexkroki

rexkroki

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,191
  • Înscris: 24.11.2006
nici nu a zis nimeni ca e, e doar un crossover...   extrapoland putin, se stie ca fiecare dintre noi am avut prima experienta sexuala cu mana dreapta ( sau stanga, dupa preferinte)  :)

#31
mrJ

mrJ

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 29
  • Înscris: 31.01.2008
Prieteni!
Topicul asta se numeste <<Lectii de OFF ROAD>>, un cititor s-ar astepta cand intra aici sa gaseasca niste lucruri scrise de altii mai cu experienta despre cum sa mergi cu masina in OFF ROAD... eu cel putin asta ma asteptam sa gasesc aici, fiind unul dintre aia care nu am masina de teren decat de putin timp si incerc sa invat cum dracu sa merg cu ea pe acolo pe unde nu e asfalt. As prefera sa stiu dinainte ce sa fac in anumite conditii in teren si nu sa invat prin metoda trial & error.
In concluzie, in afara de postul #2 al acvaristului (multumim mult!) nu am gasit in topicul asta decat comparatii si descrieri de masini, fir-ar ele sa fie de fierotenii (ca sa nu imi stearga postul ca aveam altceva de zis...).
V-as ruga frumos si respectuos (impreuna cu grupul soferilor care vor sa invete cum sa mearga cu masina in offroad) pe cei care aveti ceva experienta - si stiu ca sunt unii pe aici care scriu/citesc forumurile astea cu masini - sa ne mai scrieti si noua din cand in cand cate ceva care are legatura cu topicul, de exemplu: niste lectii, tips&tricks, filmulete, linkuri... orice informatie despre cum sa conduci maldarul de fiare pe 4 roti in offroad. Pentru asta as sporta chiar si sa citesc atata offtopic.
Pe curand!

#32
Skizo

Skizo

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,406
  • Înscris: 28.11.2001
rampele si pantele nu se ataca oblic, ci numai drept.

#33
rexkroki

rexkroki

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,191
  • Înscris: 24.11.2006

 Skizo, on Sep 4 2008, 15:45, said:

rampele si pantele nu se ataca oblic, ci numai drept.
pai du si tu ideea pana la capat si spune de ce...

ca eu ma gandesc ca e din acelasi motiv pentru care la coborarea unei pante nu se franeaza ci se lasa masina sa coboare singura in treapta I, eventual cu reductorul cuplat daca masina e dotata cu asa ceva, iar daca totusi se simte ca fuge fundul intr-o parte se accelereaza, in nici un caz nu se pune frana... sau?

#34
Skizo

Skizo

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,406
  • Înscris: 28.11.2001
nu se ataca oblic ca sa nu te rastorni. la coborire nu se calca frina daca terenul este alunecos (iarba, noroi, zapada); daca panta are aderenta nu conteaza ca frinezi, dar se coboara cu masina in viteza 1.

#35
Giobica

Giobica

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 630
  • Înscris: 04.07.2008
Frana NU, cu siguranta. Nici ambreiaj. Aici reductorul are un rol esential, permite sa cobori pante mari cu 5km/h. Mai departe este chestie de bun simt si poate ceva intuitie. Daca e panta mare si nu ai aderenta e neplacut cand fuge spatele. Fara reductor esti "in big trouble" scuze ca revin iar la fiarele astea enervante.
Trebuie experienta si sange rece ca sa te abtii sa apesi frana. Dar asta e valabil si pe sosea, iarna, nu numai in off-road.

Ca masuri generale:
- puneti-va centura, soferi si pasageri.
- tineti bine volanul insa fara sa aveti degetele in interiorul volanului, socuri pe traseu pot provoca miscari bruste care sa va rupa sau luxeze degetele. Poate exprimarea nu e cea mai fericita, dar volanul trebuie sa se poata invarti BRUSC fara sa va "agate" vreun deget.
- zonele dificile (inclusiv pantele abrupte) trebuie trecute cu viteza minima si constanta. Deci niciodata mai repede decat e nevoie.
- rampele abrupte trebuie abordate drept dupa ce ati gasit traseul acceptabil. Inclinarea laterala a masinii este un pericol maxim. Nu schimbati viteza in timpul urcarii.
- obstacolele (pietre, busteni...) trebuie trecute oblic. Urcati-va cu rotile pe ele, daca nu se pot ocoli. NU le luati intre roti, pentru ca loviti si avariati masina.  
- nu treceti obstacole in joaca, daca le puteti ocoli. Mai ales daca sunteti cu o singura masina in locuri izolate.
- daca sunt zone ciudate (balti, noroi adanc, rauri, nisip moale) verificati cu piciorul mai intai sau evitati-le daca este posibil
- daca sunt urme proastete de masina urmati-le (daca nu se vede o varianta mai buna)
- cuplati "fiarele" necesare (treapta de viteza, blocante, reductor) inainte de a intra in zona dificila. Daca va opriti va fi mai greu de pornit.
- trebuie sa cunoasteti cum arata masina dedesubt, respectiv punctele cele mai coborate, de exemplu diferentialul spate, si sa manevrati in consecinta (iarasi fiare)
- ideal este sa mergeti impreuna cu alta masina comparabila si cu ceva unelte ajutatoare (lopata, fierastrau, sufa, high-jack, troliu....)

Acvarist a plecat, iremediabil. Poate alta data, cand se trezeste unul sa ii faca albie de porci pe oameni cu experienta care au ceva de spus, luati si voi atitudine, nu stati la marginea "asfaltului" si va distrati :huh:

#36
Cristiano_vl

Cristiano_vl

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 23
  • Înscris: 11.08.2008
nu am nici pe departe experienta in off-road dar imi place fenomenul si vreau sa aflu cat mai multe...(se pare ca si eu vreau acelasi lucru :D scuze dar am fost luat de val cu masiniile alea :( , ai dreptate :D )

Cu sleaurile cum se procedeaza ? , cel mai bine se "incaleca" daca nu ma insel :D , nu se iau pe mijloc pentru a nu lovi masina...dar aici nu depinde si de cat de inalta e masina fata de sleauri ?

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate