Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Lectii de OFF ROAD
Last Updated: Dec 12 2019 19:37, Started by
GKLASS
, Jun 24 2008 22:36
·
0
#109
Posted 15 April 2010 - 12:05
Apropo de lectii de off-road, iata aici cateva articole interesante.
Il stiu pe tipul care le-a scris si chiar se pricepe. Omul are si cont pe retea, daca mai puneti intrebari poate o sa si raspunda. Cum imi aleg cauciucurile de offroad? - http://unaltrahatder...ruprosti/aRXpdv Trenul de rulare - http://unaltrahatder...ruprosti/9gHG84 Revizia la masinile de teren - http://unaltrahatder...ruprosti/berWWn Innamoliri placute, ca si mei imi place! Lorelai |
#110
Posted 20 May 2010 - 23:46
Un filmulet interesant despre ce este si cum functioneaza un diferential.
http://gajitz.com/vi...erentials-work/ |
#111
Posted 22 May 2010 - 20:17
apropos, benzina sau diesel pe un offroaer pur sange?
cat ajuta cuplul de la diesel? |
#112
Posted 15 June 2010 - 10:23
Nu am masina de offroad, dar eu spun sigur ca dieselul are cuplul mai mare decat benzina, tie iti trebuie cuplu la turatii mici, iar dieselul ofera asta.
Deci clar as zice diesel pt offroad, macar un 2.5l, cred ca de 3l ar fi si mai bun. |
#113
Posted 19 July 2010 - 22:13
Salutare tuturor pasionatilor de 4x4 . Primul meu post
Treaba asta cu Diesel versus Benzina este cu dus si intors. Dieselul are cuplu mare la turatii mici si asta ajuta in teren, dar sunt situatii in care ai nevoie de multe turatii, iar aici benzinaru este in lumea lui. Un exemplu ar fi atunci cand esti in namol si trebuie sa descarci rotile, aici dieselu pierde din cauza ca nu ii plac turatiile mari. Uite-te la americani care fac rock- crawling, cate masini diesel vezi? foarte putine, dar au benzinare foarte puternice. Daca ai un motor de 4000cc sau mai mare, nu cred sa mai conteze daca e diesel sau benzinar fiindca in ambele cazuri ai destula putere. In off-roadul extrem sunt de preferat masinile turbo pe benzina, si asta poti vedea si la noi in tara. Edited by Andrei-vl, 19 July 2010 - 22:14. |
#114
Posted 21 October 2010 - 23:35
Andrei-vl, on 19th July 2010, 23:13, said: Salutare tuturor pasionatilor de 4x4 . Primul meu post Treaba asta cu Diesel versus Benzina este cu dus si intors. Dieselul are cuplu mare la turatii mici si asta ajuta in teren, dar sunt situatii in care ai nevoie de multe turatii, iar aici benzinaru este in lumea lui. Un exemplu ar fi atunci cand esti in namol si trebuie sa descarci rotile, aici dieselu pierde din cauza ca nu ii plac turatiile mari. Uite-te la americani care fac rock- crawling, cate masini diesel vezi? foarte putine, dar au benzinare foarte puternice. Daca ai un motor de 4000cc sau mai mare, nu cred sa mai conteze daca e diesel sau benzinar fiindca in ambele cazuri ai destula putere. In off-roadul extrem sunt de preferat masinile turbo pe benzina, si asta poti vedea si la noi in tara. In offroad-ul extrem nu sunt neaparat preferate benzinele si mai ales la noi in tara. Iar turbo e pe langa in offroad. Puterea din turbina are haz in primul rand pe asfalt. In teren conteaza puterea bruta si capacitatea propulsorului de a livra putere si cuplu de la turatii mici. Cu cat e turbina mai desteapta cu atat vei avea raport de compresie mai slab in plaja sub 2.000 rot/ min (aprox. Depinde de motor si turbina) si ajungi de nu poti sa pleci de pe loc in panta de 30 de grade. Americanii au benzinare pe masinile de offroad pentru simplul motiv ca ei au doar masini benzinare indiferent dk sunt pt on sau off. In Ro, la extrem poate fi delicat cu benzina fiindca mai ai treceri prin apa. Dieselul il bagi scufunzi cu totul si merge linistit. De asemenea, frana de motor e mult mai eficienta la diesel. Iar in teren pedala de frana poate fi sinonima cu rasturnarea in anumite situatii.... |
#115
Posted 22 October 2010 - 09:23
bozzo1, on 15th June 2010, 11:23, said: Nu am masina de offroad, dar eu spun sigur ca dieselul are cuplul mai mare decat benzina, tie iti trebuie cuplu la turatii mici, iar dieselul ofera asta. Deci clar as zice diesel pt offroad, macar un 2.5l, cred ca de 3l ar fi si mai bun. Corect, cu un singur amendament : - diesel aspirat nu turbo diesel ! Idem si pentru benzinare - pentru off-road extrem sunt indicate motoarele aspirate, de capacitate mare (minim 2,5 l). Asta deoarece, in off-road nu prea apuca sa-ti intre turbina - se merge incet, la turatii mici. Ai nevoie de cuplu disponibil de la turatii mici si motor elastic. Asta face cel mai bine un benzinar aspirat de capacitate mare. Vorba americanilor: ”There is no replacement for displacement !” Si, daca tot sunt la faza de proverbe si zicatori, mai e una care-mi place: ”horsepower sells motors, but torque wins races” |
#116
Posted 22 October 2010 - 10:36
marr, on 22nd October 2010, 10:23, said: Corect, cu un singur amendament : - diesel aspirat nu turbo diesel ! Idem si pentru benzinare - pentru off-road extrem sunt indicate motoarele aspirate, de capacitate mare (minim 2,5 l). Asta deoarece, in off-road nu prea apuca sa-ti intre turbina - se merge incet, la turatii mici. Ai nevoie de cuplu disponibil de la turatii mici si motor elastic. Asta face cel mai bine un benzinar aspirat de capacitate mare. Vorba americanilor: ”There is no replacement for displacement !” Si, daca tot sunt la faza de proverbe si zicatori, mai e una care-mi place: ”horsepower sells motors, but torque wins races” Capacitatea motorului in sine nu este un termen absolut. Ca si performante in sine, important este raportul CP/Kg. Spre exemplu, exista Suzuki Samurai care a facut cariera in offroad extrem. Cu o greutate standard de cca 900 Kg si un reductor destept masina e drak gol cu un motor simplu de 1,3 benzina. Dace il modifici si vii cu un motor de 95 CP sau mai mare deja devine o adevarata bestie. In acelasi timp, motorul mare are un avantaj net din alt punct de vedere si anume: masele in miscare. Acestea sunt determinante in ceea ce priveste fiabilitatea motorului. In offroad ai frecvent situatii in care motorul variaza brusc de la relanti la 5.000 ture si invers. Un piston sau un cuzinet mic vor ceda mult mai usor sub influenta inertiei decat unul mai mare. Iar daca vorbim despre offroaderele grele (LC HDJ, Patrol GR Y60 si Y61, Defender, Wrangler) un motor de 2,5 e la limita. Avand in vedere ca se prefera motoare clasice, la un motor de 2,5 nu vom avea mai mult de 90 CP si, mai ales, un cuplu destul de mic. Cei drept, sunt cai si cuplu curate, deci masina va merge. Mai greu dar merge. In ceea ce priveste benzina vs motorina - situatia tine si de optiuni personale. Spre exemplu eu am o benzinara pentru extrem si un diesel pentru expeditii si offroad mediu spre dur (dar nu extrem). Asa am apucat sa le iau. Iar acum as da bucuros la schimb benzina pe un diesel puturos dar "cinstit" cum i se mai spune (adica fara electronica si superturbine). Dupa mine, dieselul este mult mai prietenos in offroad. Dincolo de cuplu si frana de motor net superioare la diesel, eu am damblaua trecerilor prin apa. Cu snorkel, am scufundat dieselul integral si nu are nici pe dracu. La benzina e cu totul altceva. E drept ca la diesel am un clasic fara electronica si in 6 pistoane ceea ce schimba radical datele problemei. In acelasi timp, la o benzina ai varianta carburatie sau injectie. Majoritatea carburatoarelor mai "dau in nas" la inclinatii puternice. Solutia e injectia dar aceasta presupune electronica si nu exista solutie de izolare a electronicii impotriva apei. Ma rog sunt multe de discutat aici... Daca sunteti pasionati si aveti intrebari, va astept! Nu am pretentia ca am aflat adevarul absolut dar am aceasta pasiune de ceva vreme si am trecut prin destule experiente. Am avut si eu probleme in a intelege ce inseamna un offroader autentic, sau blocante vs lsd sau ce dracului inseamna o masina Heavy Duty autentic. In final, am inceput sa iau masini, sa le testez si sa le demontez sa vad eu ce-i acolo... costa ceva distractia asta dar e un microb greu. Cand te prinde, nu te mai lasa! |
#117
Posted 15 November 2010 - 15:38
Ai dreptate cu Suzuki, si toata distractia e multumita unei reductii destepte. Cand mi-a spus cineva "cu suzuki samurai, urci pe pereti" prima idee a fost: Cu motor de 1.3, BENZINA, urci pe naiba . Dupa vreo luna, am vazut masina in teren... e geniala,chiar si fara diferentiale blocabile.
Foarte important e si soferu, ca poti sa ai masina preparata, dar sa nu stii ce sa faci cu ea. Cum spuneai si tu, Andrei, sunt multe de discutat despre sportu' asta frumos. |
#118
Posted 17 June 2012 - 11:22
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/wk6KJXeOM0k?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
|
|
#119
Posted 18 June 2012 - 13:12
Sunt date dracului Nissan-urile astea
Ar trebui un topic separat de offroad cu rulota, si de rulote tunate. |
#120
Posted 22 June 2012 - 23:56
Ala-i offroad pentru mine, sute de km pe spre destinatii fara drumuri amenajate nu ce fac obositii aia cu masini tunate care urca doua dealuri desi puteau sa le ocoleasca si care pleca de undeva, se duc 20 de km pe langa drum si se intorc de unde au plecat.
N-am inteles de ce sa te chinui cu masina daca ai de facut cativa km fara sa cari nimic dupa tine, km pe care ii faci mai repede pe jos. Nu zic ca ala nu e offroad ce fac "pasionatii" autohtoni dar sa te duci nicaieiri cu masina goala pe langa drum dupa care sa te intorcide unde ai plecat, eventual cu masina rupta, mi se pare destul de comic. Macar o Rep Modova sa faca si tot ar fi ceva, daca tot n-au motorina sa mearga mai departe pe drumuri rele, cu ceva bagaje pe masina . ps. Nissanuri??? Edited by undercoverbrother, 23 June 2012 - 00:00. |
#121
Posted 01 March 2013 - 12:04
A murit topicul asta de vreo jumatate de an, asa ca il reactivez.
Incep prin a va distribui cateva articole despre 4x4: - tipuri de offroad http://bit.ly/Z1QXuN - cum sa iti alegi o masina de teren http://bit.ly/YaAPsT - intretinerea unei masini de teren http://bit.ly/cUFkI1 Precizare: am doua 4x4 acasa (un Subaru Forester de expeditii - drumuri usoare si un patrol y61 pregatit mediu pentru expeditii grele si offroad standard - fara extrem ca nu am rollcage), asa ca pot sa spun ca stiu catev ceva despre fenomen. |
#123
Posted 01 November 2013 - 17:41
Si in mine a intrat virusul 4x4 de cativa ani,eu am ales Jeep,sunt mutumit de alegere,este o masina care imi place din toate punctele de vedere,nu aruncati cu pietre pentru ca stiu ca mai sunt si altele cel putin la fel de bune dar jeep este pe gustul meu,nu te poti c...ca in gustul omului.
Pentru cei ce vor sa vada sau chiar sa participe la o manifestare de offroad in zona Bucurestiului ai invit la o initiativa umanitara pusa la cale de cativa pasionati pentru a ajuta un coleg de-al nostru. Mai ales ca mare parte din bucuresteni nu vad asa ceva la tot pasul,va fi o zi plina de offroad,voie buna,un mic,o bere si nu in ultimul rand incercarea de a ajuta un copil. http://forum.club4x4...E-DANIEL-!-quot Evenimentul va avea loc pe data de 07.12 ,zona nu este inca decisa dar sunt sanse mari sa se tina in loc.Frunzanesti Vom fi onorati si bucurosi sa va avem printre noi,este bine venita toata lumea. Pasionatii acestui fenomen au ca obicei de cativa ani buni ca in perioada sarbatorilor de iarna sa organizeze actiuni umanitare pentru ajutarea unor oameni sau comunitati cu ce poate fiecare dintre ei,am avut onoare sa particip si eu la 2 astfel de evenimente si in functie de timp si posibilitati incerc sa fiu prezent la toate. Edited by mardraaxi, 01 November 2013 - 17:44. |
|
#124
Posted 08 November 2013 - 21:35
Gata,data si locatia au fost hatarate,aici aveti detaliile evenimentului:http://forum.club4x4.ro/showthread.php?81354-7-decembrie-Trial-Umanitar-quot-AJUTA-L-PE-DANIEL-quot-!
Va asteptam in numar cat mai mare,atat pe cei pasionati cat si pe cei curiosi sa vada un eveniment off-road,va fi o zi pe cinste. |
#125
Posted 05 February 2015 - 11:25
Toți am fost începători.
Toți ne visăm superpiloți. Doar că nu avem mereu prilejul de a demonstra ce buni suntem. De multe ori, ne bazăm doar pe mașina pe care o conducem, și asta nu e bine. Dacă avem o mașină "capabilă", ne vom simți mereu chemați spre aventură, dispuși să părăsim confortul și siguranța șoselelor asfaltate. Și credem că facem off-road. Până acolo însă, să ne reamintim câteva sfaturi bune... |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users