Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Problema Ford Focus 2 incepator

Ajutor alegere telefon oferta dig...

Acumulator Samsung S3 mini...

SITE DOWN-TIME de Black Friday!
 Despre DigiStorage, Google Drive,...

cum este posibil sa fie asa?

default browser

Ebdon cu plete
 Merita ofera de la upc cu 76 de l...

Cer portocaliu in Rusia

.inf

implant dentar nedumerire
 Sfat achizitie SSD Toshiba Q Seri...

Ce sa aleg?

Laptop SH ieftin

Dilema HTML + CSS
 
Forumul Softpedia folosește "cookies" pentru a oferi utilizatorilor o experiență completă. Vezi detalii sau închide mesaj (x)

Cutia de viteze automata - distruge masina ?

  • Please log in to reply
282 replies to this topic

#127
Huck_

Huck_

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,524
  • Înscris: 04.06.2007
  • ID membru: 187,447
  • Locație: Troy, MI

View Postdtancu, on Nov 11 2008, 13:14, said:

Huck, sorry man, departe de mine gandul de a face polemica, insa....cutiile actuale ale Honda de pe masinile de talie medie (am una deci stiu ce vorbesc), H5, functioneaza tot pe vechiul principiu al Hondamatic-ului, cu evidente imbunatatiri pe partea de comanda. Lista e aici, si sunt in continuare cutii cu mecanisme sincrone, fara planetare.
http://en.wikipedia....a_transmissions

Citam: "Honda's automatic transmissions are unusual in that they do not use planetary gears like nearly all other makers. Instead, the Hondamatic and its successors use traditional sliding gears in parallel like a manual transmission. Honda was forced to invent their new system due to the vast array of patents on automatic transmission technology held by BorgWarner and others."

Acuma, nu stiu in care manuale scrie ca trebuie lasat in D, in al meu scrie ca trebuie in N si cu frana de mana trasa. NUMAI in cazul stationarii de scurta durata se lasa in D.

Ai dreptate, cand vorbeam de hidramata ma refeream la faptul ca are convertor de cuplu, dar H5 e intr-adevar derivata dintr-o cutie manuala (nu are mecanisme planetare ca intr-o cutie automata obisnuita), si este o imbunatatire a Hondamaticului cum spuneai mai sus.
Am avut Honda Accord din 2002 (automata cu 4 viteze) in lease pentru 3 ani, niciodata nu am trecut-o in neutru la stop.

Edited by Huck_, 11 November 2008 - 21:25.


#128
shadow_x3x

shadow_x3x

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,020
  • Înscris: 09.02.2007
  • ID membru: 139,966
  • Locație: Galati
Eu ce sa mai zic...am observat destule neconcordante in tot ce ati spus despre honda... Eu detin un civic 5D cu cutie auto i-shift, iar tatal meu are un CR-V cu cutie auto normala... In momentul de fata la Hondele actuale sunt 3 tipuri de cutii auto: CVT care este folosit pe jazz, i-shift pe civic 5d si jazz, iar cea normala ( cu convertor de cuplu) la CR-V si civic sedan...cred ca e la fel si la accord.

Cutia i-shift este o cutie semi-automatica de fapt, in sensul ca ambreiajul este automat si nu are convertor de cuplu ca cele obisnuite... In momentul cand masina stationeaza pe modul A sau in viteza 1/2 si este apasata frana, ambreiajul debraiaza si nu este necesar sa se treaca pe N...dar pt comoditate in situatii in care se asteapta mult se trage frana de mana si se comuta pe N...

La celalalt tip de cutie care e pe CR-V situatia sta diferit, insa nu se va intampla absolut nimic grav daca se sta cu piciorul pe frana la semafor si masina e in viteza.

Si ca o concluzie si un raspuns la titlul topic-ului: cutia auto nu distruge masina, ba chiar o protejeaza de exploatarea necorespunzatoare a unor soferi...si este foarte comoda in aglomeratiile urbane, mai ales ca se inmultesc masinile pe zi ce trece...Incep sa apara cutii auto din ce in ce mai rapide si cu consum din ce in ce mai mic...Cine a condus macar odata o masina AT sigur nu ii mai trebuie m/t...

Edited by shadow_x3x, 11 November 2008 - 22:19.


#129
Intel

Intel

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,732
  • Înscris: 28.11.2001
  • ID membru: 40
  • Locație: Bucuresti
Am citit toate topicurile deschise pe tema "cutie automata" si totusi as mai avea niste intrebari mai ales in privinta unei anumite cutii
Pana acum n-am condus nicodata o automata si in curand o sa trec pe automata (masina noua), un Geartronic cu 6 trepte si bineinteles si pozitiile de +/- (in plus o sa am si modurile comfort, sport si advanced); tractiune 4x4 permaneta...ma rog, nu stiu daca conteaza in discutie
Si acum intrebarile legate stric de tipul asta de automata (geartronic)
1. Am citit intr-unul din topicuri ca la unele cutii automate trebuie ca ridici piciorul de pe accelreatie ca impingi levierul spre + sau - si la altele nu. La geartronic cum e?
2. Eu sunt invatat sa folosesc frana de motor foarte des, tot timpul anticipez si cand vad ca trebuie sa reduc ori o las in frana de motor si daca e cazul abia spre sfarsit calc frana. Deci si pe automata o sa fiu tentat sa ridic piciorul de pe acceleratie ca sa fac frana de motor insa toata lumea zice ca o cutie automata nu face frana de motor. Dar stau si ma gandesc asa ca nestiutorul: daca eu ridic piciorul de pe acceleratie si ea nu face frana de motor.......inseamna ca ea o sa mearga singura fara sa mai mai calc acceleratia (un fel de cruise control) :P Deci totusi mi-e imposibil sa cred ca nu face frana de motor
3. Si totusi, presupunand ca nu face frana de motor si trebuie sa calci frana tot timpul......ar trebui sa se toceasca placutele de frana mai repede. Deci ar trebui sa trec mai repede pe la service sa schimb placutele, nu?
4. Explicati-mi mai in amanunt cum se poate folosi modul manual. Pot sa-l folosesc de cand plec de pe loc sau pot sa trec de pe automata?
Adica pornesc motorul, cu piciorul tinut pe frana, trec in D, apoi imping in dreapta si in sus pe + si deci bag intr-a intaia si plec?
Sau mergand pe automat adica in D, pot sa trec pe manual in timpul mersului? E de ajuns sa trec levierul spre dreapta unde e manualul sau si sa il imping spre + sau -?
Mmmmm, parca mai vroiam sa intreb ceva da' am uitat

Multumesc anticipat

#130
tfmercedez

tfmercedez

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,389
  • Înscris: 15.06.2007
  • ID membru: 191,475
  • Locație: Timisoara
Cutia automata determina un consum mai mare, pentru ca schimba corect, la turatiile optime.
Cutiile manuale duc la consum mai mic, pentru ca soferii ca sa faca economie conduc subturat, si in schimb afecteaza motorul.
Pe vremuri cand pretul carburantilor nu era o problema, in proiectare nu se punea problema consumului, proiectarea facandu-se pe criteriul optimizarii fiabilitatii.
Pentru un patron de firma, este mai avantajos sa ia masini cu cutie automata, pentru ca astfel masina este mai putin afectata de stilul de condus al n soferi care ajung pe masina.
Cand masina sta la semafor, maneta se trece in pozita N (neutral). Daca se tine piciorul pe frana este echivalentul cu a tine piciorul pe ambreaj.

Tin minte cand instructorul de la scoala de soferi imi spunea despre actionarea pedalei de ambreiaj, sa-mi imaginez ca sunt descult si pedala este un cactus. Adica sa o tin apasat cat de putin cu putinta.

Am observat soferi care au tendinta de a apasa frana si ambreiajul impreuna, inca de la viteza initala. Cel mai pagubos obicei, se uzeaza tot inutil: scade si viata placutelor de frana si cea a ambreiajului, cand defapt ar putea incetini din timp masina doar eliberand acceleratia, si sa incetineasca singura in frana de motor.

In vremurile moderne, la mai toate masinile serioase , au abordat si problema economiei de carburant, iar cutia automata are chiar 6 sau 7 trepte!
Nu exista nici un model Mercede S clase sau BMW seria 7 cu cutie manuala.
Si ca sa mai aduc un argument, in SUA, marea majoritate a masinilor au cutie automata, si asta tocmai din considerentul confortului si a faptului ca motorul este exploatat "ca la carte" si  tine mai mult

Dezavantajul major este ca in timp ce la cutiile manuale aproape ca nu se schimba niciodata uleiul, la cele automate trebuie schimbat periodic, iar volumul de ulei este apropriat de cel necesar pentru motor.

View PostIntel, on May 17 2009, 21:50, said:

1. Am citit intr-unul din topicuri ca la unele cutii automate trebuie ca ridici piciorul de pe accelreatie ca impingi levierul spre + sau - si la altele nu. La geartronic cum e?


Cea mai buna recomandare este sa pui mana pe cartea tehnica a masinii cand o iei, si poti sa o consideri biblia masinii, nu sfaturile lu X sau Y.
Acolo ti se va explica exact toate caracteristicile legate de exploatare, si sfaturi ce sa faci si ce sa NU faci.

Edited by tfmercedez, 17 May 2009 - 22:34.


#131
Intel

Intel

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,732
  • Înscris: 28.11.2001
  • ID membru: 40
  • Locație: Bucuresti
Bineinteles ca o sa citesc manualul dar vroiam sa imi fac o idee pana atunci

#132
shadow_x3x

shadow_x3x

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,020
  • Înscris: 09.02.2007
  • ID membru: 139,966
  • Locație: Galati

View Posttfmercedez, on May 17 2009, 23:31, said:

Cand masina sta la semafor, maneta se trece in pozita N (neutral). Daca se tine piciorul pe frana este echivalentul cu a tine piciorul pe ambreaj.
La ce tip de cutie automata ai facut referire? La unele ambreiajul debraiaza in momentul in care frana este apasata, la altele nu...Sunt masini cu ambreiaj automatizat, altele cu convertoare de cuplu etc...Cum ai spus tu se intelege ca daca ai calca frana practic tii si piciorul pe ambreiaj si nu este chiar asa...Si oricum daca treci maneta in N fie calci frana , fie tragi frana de mana pt ca altfel masina poate sa fuga. Pt perioade scurte la semafor este ok sa tii doar piciorul pe frana...pt perioade lungi mai intervine disconfortul.

@Intel nu stiu exact cum e geartronic-ul in 6 trepte, insa am condus destule masini cu transmisie automata si cred ca pot sa-ti raspund la intrebari:

1) Nu esti obligat sa ridici piciorul de pe acceleratie cand schimbi...ba chiar  schimbarea este mai lina atunci cand doar slabesti acceleratia un pic...daca tii piciorul ferm o sa observi ca va urca in ture pana spre rosu si nu va schimba decat atunci cand vei ridica piciorul sau vei slabi acceleratia.
2) si 3) Daca ridici piciorul de pe acceleratie masina o sa mearga in continuare, insa daca esti pe drum drept viteza va scadea(nu e nici un fel de cruise control  :P cum ai zis)...iar in acel moment poti retrograda manual si vei simti cum masina face frana de motor...
4) Masina cred ca se porneste in N cu frana apasata...apoi ca sa pleci treci in D sau in M (asa am intalnit la multe masini) ... in mod normal daca treci in M si apesi iar + ar trebui sa poti pleca de pe loc in viteza a II a(lucru util iarna)
Poti la fel de bine sa schimbi din modul auto in cel manual in timp ce te deplasezi...

#133
undesignus

undesignus

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,759
  • Înscris: 28.06.2006
  • ID membru: 84,096

View Posttfmercedez, on May 17 2009, 23:31, said:

Cutia automata determina un consum mai mare, pentru ca schimba corect, la turatiile optime.
Cutiile manuale duc la consum mai mic, pentru ca soferii ca sa faca economie conduc subturat, si in schimb afecteaza motorul.

Cutiile automate au mai putine trepte decit alea manuale, si de aici rezulta consumul mai mare. Mai mult, la cutiile cu convertor de cuplu, o parte din turatii sint "pierdute" din cauza ambreiajului multi-disc in baie de ulei. Asta e si explicatia pentru care intr-o cutie automata intra mult mai mult ulei decit intr-una manuala.
Mai mult, schimbarea treptelor de viteza se face folosind niste servo-mecanisme comandate hidraulica, care folosesc puterea motorului, spre deosebire de o cutie manuala care schimba folosind piciorul sting si mina dreapta ale soferului.

View Posttfmercedez, on May 17 2009, 23:31, said:

Cand masina sta la semafor, maneta se trece in pozita N (neutral). Daca se tine piciorul pe frana este echivalentul cu a tine piciorul pe ambreaj.

Maneta se trece in N pentru a decupla convertorul de cuplu. Cind masina e in D si piciorul e apasat motorul e de fapt in sarcina si consuma mai mult. Pentru a proteja convertorul de cuplu producatorii scriu in manual sa nu se stea in D si cu piciorul pe frina mai mult de 15 minute.

View Posttfmercedez, on May 17 2009, 23:31, said:

Si ca sa mai aduc un argument, in SUA, marea majoritate a masinilor au cutie automata, si asta tocmai din considerentul confortului si a faptului ca motorul este exploatat "ca la carte" si  tine mai mult

Dezavantajul major este ca in timp ce la cutiile manuale aproape ca nu se schimba niciodata uleiul, la cele automate trebuie schimbat periodic, iar volumul de ulei este apropriat de cel necesar pentru motor.

In US majoritatea cutiilor sint automate, pentru ca una manuala e prea complicata pentru ei  :D  Motoarele tin mai mult pentru ca sint motoare mari, cu putere litrica mica, sau mai pe romaneste motoarele sint mai putin fortate.
La cutiile manuale uleiul se schimba in jur de 60.000 km, la cele automate la 100.000 sau mai mult.

#134
tfmercedez

tfmercedez

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,389
  • Înscris: 15.06.2007
  • ID membru: 191,475
  • Locație: Timisoara

View Postundesignus, on May 18 2009, 11:04, said:

. Pentru a proteja convertorul de cuplu producatorii scriu in manual sa nu se stea in D si cu piciorul pe frina mai mult de 15 minute.

Mai mult de 15 minute fara incetare, continuu? Cine sta cu masina pe loc aiurea 15 minute si mai tine si piciorul pe frana.... cred ca as face carcei.

View Postundesignus, on May 18 2009, 11:04, said:

In US majoritatea cutiilor sint automate, pentru ca una manuala e prea complicata pentru ei  :D  Motoarele tin mai mult pentru ca sint motoare mari, cu putere litrica mica, sau mai pe romaneste motoarele sint mai putin fortate.
La cutiile manuale uleiul se schimba in jur de 60.000 km, la cele automate la 100.000 sau mai mult.

La ultima afirmatie nu sunt deacord....cel putin masina mea are 200.000km si nu a fost schimbat uleiu niciodata, (cutie manuala) si nici cartea tehnica nu precizeaza intervalul de schimb. Varul meu are acelasi model de masina ca si mine si schimba si uleiul de cutie (automata) periodic , ce-i drept mai rar decat uleiul de motor.

Edited by tfmercedez, 18 May 2009 - 10:25.


#135
shadow_x3x

shadow_x3x

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,020
  • Înscris: 09.02.2007
  • ID membru: 139,966
  • Locație: Galati

View Postundesignus, on May 18 2009, 11:04, said:

Cutiile automate au mai putine trepte decit alea manuale, si de aici rezulta consumul mai mare.
Te cam faci referire la cutiile automate vechi...cele noi au lejer 6-7 trepte (deci mai multe ca o manuala)...

Quote

Maneta se trece in N pentru a decupla convertorul de cuplu. Cind masina e in D si piciorul e apasat motorul e de fapt in sarcina si consuma mai mult. Pentru a proteja convertorul de cuplu producatorii scriu in manual sa nu se stea in D si cu piciorul pe frina mai mult de 15 minute.
Sa tinem cont ca nu exista numai cutii automate ce au convertor de cuplu...mai sunt si cele cu ambreiaj automat care nu necesita trecerea in N.

Edited by shadow_x3x, 18 May 2009 - 11:36.


#136
Intel

Intel

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,732
  • Înscris: 28.11.2001
  • ID membru: 40
  • Locație: Bucuresti

Hai ca mi-am adus aminte ce vroiam sa intreb: deci la o cutie automata (cand esti in D, bineinteles) poti sa stai in rampa fara sa tii piciorul pe frana? Nu conteaza ce inclinatie are rampa ca masina sta fara a tine piciorul pe frana?

#137
shadow_x3x

shadow_x3x

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,020
  • Înscris: 09.02.2007
  • ID membru: 139,966
  • Locație: Galati
Raspunsul este NU...va pleca la vale masina...sunt masini care au sisteme de gen "hill assist" care te ajuta sa pleci din rampa mentinand masina un anumit interval de timp(cateva secunde), in rest e la fel ca una manuala...In schimb nu iti "moare" motorul si e foarte usor de plecat din rampa...iei piciorul de pe frana si imediat apesi acceleratia  ^_^ ...si mai este utila transmisia automata la parcari deoarece fara a apasa acceleratia pe drum drept masina inainteaza usor(cam cum ar merge una manuala doar din ambreiaj)...

#138
Valy1

Valy1

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,165
  • Înscris: 06.01.2007
  • ID membru: 123,145
  • Locație: Bucharest
Daca nu tii piciorul pe frana o cam ia in sus , in functie de inclinatie , dar in oras nu prea ai probleme . Daca e rampa prea inclinata (rar prin oras atat de inclinata incat sa o ia in spate , ma refer la DSG , sunt aproape sigur ca si la  geartronic e la fel) o apasare de buton si o rezolvi :) (majoritatea au hill assist).

Edited by Valy1, 18 May 2009 - 22:31.


#139
Intel

Intel

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,732
  • Înscris: 28.11.2001
  • ID membru: 40
  • Locație: Bucuresti
Da, are HDC (Hill Descent Control) dar sin cauza ca se numea "descent" credeam ca asistenta e numai la coborare.
Si la urcare cum e? Apas pe butonul HDC si.......? Ce face? Sta?

#140
buntzi

buntzi

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,139
  • Înscris: 09.09.2006
  • ID membru: 96,049
  • Locație: Dubai, UAE
La mine e cum zice Valy1, daca nu o tin din frana se urca singura pe pod. Desigur, inclinatia nu este foarte mare, dar exista.

#141
adybmw

adybmw

    Active Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 2,288
  • Înscris: 22.03.2007
  • ID membru: 157,865
  • Locație: bucharest
Titlul topicului e pus total aiurea, daca o cutie automata poate sa "distruga" o masina, atunci fiti siguri ca nu se mai fabrica.

"Cutiile automate au mai putine trepte decit alea manuale, si de aici rezulta consumul mai mare"
La astea moderne nu mai e asa, ex DSG-ul sau 7GTRONIC-ul, sau ZF-ul etc.

"Cutia automata determina un consum mai mare, pentru ca schimba corect, la turatiile optime."
Cand se schimba o viteza la turatia optima de cuplu max, atunci consumul este cel mai redus, d-aia DSG-ul consuma la fel sau chiar mai putin decat o cutie manuala, mai ales aia cu 7 trepte de ultima generatie.

"Cutiile manuale duc la consum mai mic, pentru ca soferii ca sa faca economie conduc subturat, si in schimb afecteaza motorul."
In primul rand "afecteaza" legatura dintre motor si cutia de viteze, adica ambreiajul.

"Dezavantajul major este ca in timp ce la cutiile manuale aproape ca nu se schimba niciodata uleiul, la cele automate trebuie schimbat periodic, iar volumul de ulei este apropriat de cel necesar pentru motor."
La cutiile moderne nu mai e asa. De exemplu DSG-ul, la care uleiul trebuie schimbat la 60000 km daca nu ma insel. La BMW la cutiile ZF, cred ca e si mai mult.

"Cea mai buna recomandare este sa pui mana pe cartea tehnica a masinii cand o iei, si poti sa o consideri biblia masinii, nu sfaturile lu X sau Y.
Acolo ti se va explica exact toate caracteristicile legate de exploatare, si sfaturi ce sa faci si ce sa NU faci."
Corect!

#142
richelieu

richelieu

    Monsenior Members

  • Grup: Moderators
  • Posts: 19,442
  • Înscris: 04.05.2006
  • ID membru: 76,159

View Postundesignus, on 18th May 2009, 11:04, said:

Maneta se trece in N pentru a decupla convertorul de cuplu. Cind masina e in D si piciorul e apasat motorul e de fapt in sarcina si consuma mai mult. Pentru a proteja convertorul de cuplu producatorii scriu in manual sa nu se stea in D si cu piciorul pe frina mai mult de 15 minute.

Da...asa scrie si in manualul Pathfinderului pe care tocmai l-am cumparat pentru nevasta-mea. "La stationare, indiferent de durata acesteia, se va trece maneta schimbatorului in pozitia N". O alta nelamurire am....si nu am gasit nimic in manual: Nevasta-mea, care abia s-a invatat pe automata, si-a format un reflex pe care l-am vazut ieri....cand se apropie de un semafor, la viteza mica, trece in neutru  fara a mai astepta ca masina sa se opreasca de tot. Are vreo treaba? E ok ce face? Nu am gasit informatia asta pe nicaieri. Ea s-a invatat de la manuala, sa parcurga pe neutru ultimii metri inainte de a se opri si face la fel si cu automata.

#143
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,138
  • Înscris: 03.12.2005
  • ID membru: 55,915
Pai cand e in N motorul e la relanti, si nu mai ai cine stie ce servo asistare ca sa opresti monstruletul. Functie de producator oricum se recomanda sa nu muti in N cand rotile inca se misca, si mai ales sa nu muti inapoi in D cand rotile se misca.

Inca o chestie, de obicei automatele clasice cu convertor hidraulic se uzeaza mai tare in N decat in D, si de-aia se recomanda sa stai in D si cu frana de parcare apasata la semafoare, si sa muti in N numai cand stationarea stii ca dureaza mai mult de un minut. Zic frana de parcare si nu de picior pentru ca daca nu esti atent, sau esti lovit din spate sau alte circumstante iti poate fugi piciorul de pe frana si masina o ia inainte.

Fie in D fie in N, cu piciorul pe frana motorul e aproape de turatia de relanti, diferentele de consum sunt mici la statul pe loc.

#144
richelieu

richelieu

    Monsenior Members

  • Grup: Moderators
  • Posts: 19,442
  • Înscris: 04.05.2006
  • ID membru: 76,159
Diferentele de consum sunt probabil neesentiale...oricum nu ma intereseaza alea. E vorba de protejarea cutiei de viteze....sau a "ambreiajului". Deci sa-i zic sa-i iasa din reflex asta.... Cat despre stationat in N, am scris mai sus exact ce scrie in manual.

Reclamă

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users