Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Nu gasesc un topic, un fel de caf...

Jocuri Android Multiplayer online...

Diferenta consum smart meter - Co...

Recomandare demontare+instalare ...
 CAIET SERVICE PREDEAL II

Internare spital psihiatrie

CM de snooker 2024

Scot penele dupa montajul tamplar...
 Masina de spalat vase si grasimea

Noua lege de acces in paduri

Sunt ouale proaspete?

Aplicatie invatare limba Germana
 Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...
 

Cutia de viteze automata - distruge masina ?

- - - - -
  • Please log in to reply
282 replies to this topic

#1
OClaudiu

OClaudiu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,854
  • Înscris: 17.09.2003
Buna seara. Multi nu recomanda cutia de viteze automata la o masina ca cica deterioreaza repede ambreiajul in timp si pe de alta parte masina consuma mult mai multa benzina. Este adevarat acest lucru ?

#2
undesignus

undesignus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,505
  • Înscris: 28.06.2006
La o hidramata clasica, e valabila doar partea cu consumul. O cutie hidramata NU are ambreiaj, are convertor de cuplu.

#3
OClaudiu

OClaudiu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,854
  • Înscris: 17.09.2003
Dar cutiile de viteza automate de tip TIPTRONIC, cresc consumul sau pot aparea probleme in timp daca este lasata cutia pe automat tot timpul ? Practic, de ce multi nu recomanda cutiile de viteze automate ?

#4
undesignus

undesignus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,505
  • Înscris: 28.06.2006
Cutiile tiptronic sint niste cutii secventiale, adica pot schimba doar o treapta in sus sau in jos la un moment dat (spre exemplu, nu pot sa selecteze treapta 2 direct daca e ruleaza intr-a patra).
Cutiile automate (de orice fel) au un singur avantaj: nu mai mesteci tu in schimbator. In plus, daca se strica ceva prin ele, s-a cam terminat, reparatia poate costa foarte mult. Stiu pe cineva cu un S-Klasse nou care a avut o problema la cutia automata: schimba foarte tirziu si brusc. In oras era un chin sa mergi cu masina.
Daca nu esti o persoana tehnica si nu intelegi ce cumperi, sincer iti recomand o cutie manuala. Sint acum destule masini care ofera deja standard la unele motorizari cutie manuala in 6 trepte. Daca tii foarte mult la confort si nu te intereseaza consumul, atunci ia una automata.
Nu stiu cum e la celelalte tipuri de cutii, dar la cele hidramate scrie clar in manual sa nu stai cu masina oprita (adica cu piciorul pe frina) si in Drive mai mult de 15-20 de minute. E de inteles: motorul trebuie sa pape benzina mult mai multa ca sa mentina relantiul, in timp ce discurile de la convertorul de cuplu se freaca de le gasesc dracii, chiar daca se freaca intr-o baie de ulei.

#5
H725

H725

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,587
  • Înscris: 19.03.2005
la orice cutie de viteza costa enorm reparatia...

o cutie de viteze automata schimba mai bine (si corect) vitezele decit 99.99% din soferi

intr-o epoca in care nu mai tragem socul ca sa pornim motorul, aerul conditionat porneste si se opreste singur pt a pastra o temperatura constanta in masina (ma rog, cine are climatronic) e o timpenie ca se mai fac masini la care trebuie sa apesi ambreiajul si sa amesteci mamaliga, mai ales in oras....

Edited by H725, 27 April 2008 - 00:50.


#6
OClaudiu

OClaudiu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,854
  • Înscris: 17.09.2003
Deci, pana la urma se merita pe cutie de viteza automata ?

#7
Dragon Warrior

Dragon Warrior

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,636
  • Înscris: 23.09.2006
Da ma, "se merita" mai ales daca iti conduce prietena (mama, nevasta, soacra, etc) masina.

Edited by Dragon Warrior, 27 April 2008 - 11:31.


#8
OClaudiu

OClaudiu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,854
  • Înscris: 17.09.2003
Eu tin piciorul pe ambreiaj foarte mult, mai ales la traficul din oras - stau in Iasi. E foarte enervant sa schimb vitezele tot timpul si de asta ma gandeam la o cutie automata.

#9
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,432
  • Înscris: 08.12.2006

View PostH725, on Apr 27 2008, 01:49, said:

la orice cutie de viteza costa enorm reparatia...

o cutie de viteze automata schimba mai bine (si corect) vitezele decit 99.99% din soferi

intr-o epoca in care nu mai tragem socul ca sa pornim motorul, aerul conditionat porneste si se opreste singur pt a pastra o temperatura constanta in masina (ma rog, cine are climatronic) e o timpenie ca se mai fac masini la care trebuie sa apesi ambreiajul si sa amesteci mamaliga, mai ales in oras....

Tampenie din punctul tau de vedere..pastreaza parerile astea "avizate" pentru tine, nu au ce cauta pe o sectiune tehnica.

#10
kodiak

kodiak

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 6,307
  • Înscris: 15.01.2007
Marele dezavantaj al cutiilor automate e ca sunt mai putin fiabile decit cele manuale iar reparatiile la ele costa mai mult!
Daca vrei sa iei o masina sh cu cutie automata ti-as recomanda sa nu o faci! In cazul nefericit ca se defecteaza te costa prea mult reparatia! Daca e vorba de o masina noua e altceva, are garantie!
Majoritatea soferilor cu experienta prefera totusi cutiile manuale pentru ca ”simt” masina mai bine! Pentru un sofer care a condus mult masini cu cutie manuala e destul de incomod sa conduca una automata, eu am avut o experienta neplacuta cu un Scorpio, care desi avea un motor de 145 de cai se misca groaznic cu cutia automata, uneori ma intrebam ce dracu face, auzeam motorul turindu-se si masina nimic!  Ei, de atunci au mai evoluat cutiile de viteze automate, dar totusi, pe multi i-am auzit plingindu-se de ele!
Daca esti sofer incepator si ai condus numai automate s-ar putea sa ti se para chiar ok cum se misca masina! Tine mult de obisnuinta!
Acum mai sunt si cutiile semiautomate, gen tiptronic, dsg, au unele avantaje, dar personal nu ma incinta!
In privinta consumului de benzina, depinde mult si de sofer, daca are experienta sa conduca masina cu cutie manuala consuma mai putin, dar daca nu stie sa conduca o sa consume mai mult!

Dragon Warrior zice bine, in Europa se considera ca sunt masini de femei!

La ce te gindeai cind ai pus intrebarea pe forum? Posibil sa te ajutam mai mult daca esti mai explicit!

Edited by kodiak, 27 April 2008 - 12:01.


#11
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
cred ca CVT ofera compromisul cel mai bun. e simpla, ieftina(sau ar trebui sa fie), poti tine turatie constanta indiferent de viteza cu care vrei sa mergi(pana la o limita bine inteles). oricum, cred ca e misto sa vezi cum iti creste viteza fara sa se tureze motorul. consuma putin(de obicei), foarte fiabila, nu are socurile acele pt ca nu are trepte de viteza, se evita pierderea de viteza/turatie/acceleratie din timpul schimbarii treptelor specifica atat la automata cat si la manuala (important in depasire).
dusa la limita, are acceleratie putin mai slaba decat o manuala. la mers normal nu.

cat despre celelalte automate, faza cu consumul si "puturosenia" nu e pt ca e cutie automata ci pentru ca are doar 3 sau 4 trepte. vreau sa-l vad si eu pe ala care scoate consum bun si viteza/acceleratie bune cu o cutie cu 3 sau 4 trepte manuala.

edit:la CVT, in functie de cata pedala ii dai, turatia se duce asa sau sta mai jos:
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/LlWYTnaDnK0?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
alea 120 de mile/ora sunt cam 200 de km/h (pt cine nu stie)

#12
H725

H725

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,587
  • Înscris: 19.03.2005

View Postcloschkutza, on Apr 27 2008, 13:00, said:

Tampenie din punctul tau de vedere..pastreaza parerile astea "avizate" pentru tine, nu au ce cauta pe o sectiune tehnica.

ma seaca parerile specialistilor conducatori de masini in 3 cilindri cum ca nu simt masina daca are automatic, cutia automata se strica sau motorul nu mai are putere... ce bine ar trage loganii daca nu ar urca panta in viteza 5 cu 70km/h, cite discuri de ambreiaj ar mai ceda de la mersul din bucuresti...

unii specialisti ca tine nu stiu ca sint multe masini care nu au decit cutie automata (si) pt ca o cutie manuala nu ar rezista la cuplul motorului fara convertizorul de cuplu intercalat intre motor si transmisie...

aceeasi specialisti iubeau la nebunie Dacia 1310 pt ca puteau sa isi bage surubelnita in carburator, sa se joace cu delcoul, sa schimbe discul de ambreiaj in fata blocului...

#13
OClaudiu

OClaudiu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,854
  • Înscris: 17.09.2003
Ma gandisem mai demult la Octavia 2 cu cutie de viteze automata.

#14
Dragon Warrior

Dragon Warrior

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,636
  • Înscris: 23.09.2006

View Postkodiak, on Apr 27 2008, 13:00, said:

Dragon Warrior zice bine, in Europa se considera ca sunt masini de femei!


M-ai inteles gresit. Eu am un Mitsubishi Lancer cu cutie de viteze automata. Desi este o cutie veche, conceputa in anii 90 este un deliciu sa conduci masina aia. E relaxarea suprema la volan. Imi face o placere deosebita sa conduc masina aia. Cutia schimba bine, exact cand trebuie, am invatat cum sa calc acceleratia daca vreau sa schimbe o treapta in jos, daca nu vreau sa schimbe deloc sau daca vreau sa schimbe doua trepte in jos. Efectiv ma mulez pe cutie si ea dupa mine. Evident trebuie un timp de acomodare in care sa inveti tabieturile masinii. Si masina nu este computerizata, culmea.

Cu afirmatia pe care am facut-o mai sus, vroiam sa subliniez ca este o masina atat de lejer de condus incat prietena mea care nu se impaca bine cu cutiile manuale si mai schimba aiurea, conduce Mitsubishi ca o experta. Efectiv sunt uimit cat de bine conduce.

Asadar, cei care impartiti masina cu o femeie, faceti-va mila si luati-i o cutie automata. O sa va multumeasca.

Consumul creste cam 1-2 litri la 100km functie de cat de grea e talpa comparativ cu o cutie manuala.

O chestie care valoreaza mult la croaziera pe autostrada este overdrive, optiune de care nici o cutie manuala nu beneficiaza. Asta se traduce prin turatie a motorului mai mica la viteze mari. E valabil numai la cutiile automate cu convertor de cuplu. Cele cu ambreiaj nu mai stiu picanteria asta.

#15
Lucian_M

Lucian_M

    - membru glumeț -

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,408
  • Înscris: 09.09.2006

Quote

Eu tin piciorul pe ambreiaj foarte mult, mai ales la traficul din oras - stau in Iasi.

Nu te supara- stii cat costa rulmentul de presiune si manopera pt schimbarea lui in service?! Pe usor 10 milioane. La chevrolet e 70 ron/ ora. Durata interventiei- minim 6 ore- functie daca are ei chef sau nu. Daca n-are chef mecanicii lu' peste- sari de 10 mil. Iar rulmentul sub 3 mil nu-l gasesti. Eu am facut interventia pe garantie si ma jur ca nu tin inutil piciorul pe respectiva pedala. Daca am de stat 10 secunde la stop- scot din viteza. Nu stau ca distrusul cate jumate de minut cu ambreiajul decuplat ca sa fiu primul care tasneste.

Ontopic: cum sa-ti distruga masina cutia de viteze automata?! Dimpotriva. Nu cred ca exista sofer care sa schimbe la fel de bine/promt vitezele ca o cutie de viteza automata de generatie cat de cat recenta. NU am condus cu automata- recunosc. Am invitatie de la un prieten cu BMW din 98, CV auto (in linie- nu stiu cum se numeste exact), motor de 180 de cai, diesel. Astept ocazia si va comunic :D.

#16
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,919
  • Înscris: 03.12.2005
Ultimele generatii de cutii automate sunt absolut toate mai capabile decat un sofer obisnuit, asa cum il definesc statisticile. Din ultimele 3-4 lansari (DSG, 7GTronic, DSG a lui BMW) absolut toate scot un consum si acceleratie mai buna decat versiunea manuala. In plus au program de frana de motor, pleaca corect cu a2a (chiar a3a la motoarele cu cuplu in prostie) iarna, si sunt mult mai netede si mai comfortabile decat pana si cea mai comfortabila manuala.

Multitronic de la Audi e o specie de cutie CVT si ea, desi are preprogramate niste rapoarte fixe pentru anumite ocazii. Toate astea au durate de viata de peste 400k km in medie, la exploatare normala. Oricum o cutie automata cu softul la zi si cu reviziile efectuate la grafic n-are cum pica din proprie initiativa, in absenta unor factori externi.

#17
sanddy1964

sanddy1964

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,862
  • Înscris: 13.10.2006

View PostH725, on Apr 27 2008, 00:49, said:

la orice cutie de viteza costa enorm reparatia...

o cutie de viteze automata schimba mai bine (si corect) vitezele decit 99.99% din soferi

intr-o epoca in care nu mai tragem socul ca sa pornim motorul, aerul conditionat porneste si se opreste singur pt a pastra o temperatura constanta in masina (ma rog, cine are climatronic) e o timpenie ca se mai fac masini la care trebuie sa apesi ambreiajul si sa amesteci mamaliga, mai ales in oras....
100% DE ACORD. NU as mai lua o masina cu o cutie manuala pt nimic in lume. E alegerea mea si nu recomand nimanui s ao faca. Luati cutii manuale frate,lucrul manual are deliciile lui...eu m-am saturat de mult de acest sport.
Si da, cutia automata schimba mai bine decat soferul. Consumul creste nitel , asa e...Dar, WTF, in Bucuresti e chiar masochism sa ai cutie manuala...
In legatura cu cei 3 cilindri,...ma gandesc ca mai apare si Mak pe aici si mai curata din porcariile scrise de closkutza...cred ca vroia sa scrie altceva dar i-a iesit exact ce nu gandea...sper...
Apropos, nu prea se da cu sictir pe Forumul Auto, aici e lume subtire...

Edited by sanddy1964, 27 April 2008 - 17:06.


#18
OClaudiu

OClaudiu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,854
  • Înscris: 17.09.2003
Dar la Octavia 2, cum se comporta cutia de viteza automata ? E de tip TIPTRONIC. Este fiabil acest model ?

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate