Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Algoritm simplu de calculare al u...

Bitdefender Total Security ș...

casa verde 2024

Intrerupator cu N - doza doar cu ...
 Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...
 probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National
 Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...
 

APA drept combustibil?

- - - - -
  • Please log in to reply
1939 replies to this topic

#469
jafpefata

jafpefata

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 3,700
  • Înscris: 26.09.2007
E mai simplu să folosească un ampermetru, așa mergem doar pe bănuieli.

#470
rzone

rzone

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 51
  • Înscris: 22.07.2005
Nu e nimic misterios, asa se intimpla la o masina cu carburator. Daca avea calculator compensa turatia. Asa va faceti o idee ce consum de putere si implicit benzina implica un consumator electric mai serios. Oricum relantiul nu e relevant, trebuie masurat,  ampermetrul e bun  pentru estimat eficienta celulei si cu voltmetrul la bornele bateriei. Daca scade sub 13.6V deja nu mai incarca. Iar pt ampermetru nu recomand d-alea digitale din cauza firelor subtiri care o sa limiteze curentul, o sa arate mai putin  ca in realitate.

#471
kenterprise

kenterprise

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 349
  • Înscris: 03.05.2007

View Postundesignus, on Jul 19 2008, 20:54, said:

Sint niste contradictii in mesajul tau. Intii spui ca nu ai primit nimic scris, apoi zici ca le-ai scris celor de la RAR. Banuiesc ca raspunsul tot scris a fost. E oarecum ciudat. Eu unul ma astept la o opozitie foarte puternica din partea celor de la RAR.
Intai am scris la RAR:
" I.- Buna ziua! Va rog sa-mi explicati daca pot utiliza un dispozitiv de reducere a consumului si implictit de
reducere a emisiilor pe un vehicul si in ce conditii pot proba rezultatele obtinute in vederea incadrarii acelui vehicul
in una din normele de poluare.
Am in vedere dispozitive care nu modifica constructiv ansamblul motor, de exemplu inductie de hidrogen
( gaz Brown mai precis, sau tratarea combustibilului lichid cu ultrasunete!
R.- Nu am cunostinta de un astfel de dispozitiv prin urmare ar fi bine sa va adresati furnizorului unui astfel de dispozitiv
si in cazul in care doriti sa verificati reducerea emisiilor poluante mergeti la cea mai apropiata reprezentata si
cereti o programare catre Laboratorul de Incercari Securitate Rutiera.. Un astfel de test dinamic necesar incadrarii
in norma de poluare dorita costa aproximativ 2100 RON pt MAS si 2500 RON pt MAC, test pt care noi nu garantam reusita
I.- Multumesc pentru raspuns, nu este ce asteptam, dar este pozitia
dumneavoastra referitoare la subiect.
Nu am inteles ce nu garantati dumenavoastra: rezultatul pozitiv in cee ce
priveste reducerea consumului sau acuratetea testarii?
R.- DA, NU GARANTAM OBTINEREA UNUI REZULTAT POZITIV."

Apoi am vorbit cu domnii care erau in control!


View PosttheMisuser, on Jul 19 2008, 22:32, said:

M-am tot uitat la ce faceti voi aici.. foarte sceptic la inceput. Dupa ce am studiat putina termodinamica (ce-am invatat la scoala am uitat intre timp), ar fi posibila o imbunatatire cu HHO asta (sau chiar doar cu hidrogen, modificand cantitatea de aer din compozitie - mult mai sigur). Ca test de performante, as sugera 100ml benzina dupa ce s-a oprit motorul (terminat benzina). Vazut cat merge fara HHO. Intors la start (110ml benzina), asteptat pana se opreste, pus iar 100ml benzina, pornit HHO vazut cat merge. (mers cu aceiasi viteza preferabil)
Mi-amintesc prima data cand am auzit de apa+electrliza+dacie. Sa fie vreo 10 ani in urma, era o emisiune 100% parca, pe tvr1. Si era un individ care printre altele 'am micsorat consumul de benzina si sper sa pot sa ajung sa mearga doar pe apa'. Dupa fraza asta m-a pierdut de client. Dar dupa insistentele a atat de multi oameni cum c-ar fi ceva, am zis sa reanalizez problema si.. s-ar putea. In principal datorita temperaturii mai mari de ardere. Nu stiu motoru-n timp cum se resimte dar ce-aveti de facut daca tot v-ati apucat, modificati pana merge bine, nu ? :D Deci, bafta.
Eu unul am un asa generator de mai mult de o luna pe un diesel...
Putem utiliza computerul de bord ca aparat de masura?Media la fiecare 400 m parcursi, cu eroarea de rigoare dar constanta!
Pentru ca eu asa fac!
Si exista o reducere a consumului...
E drept ca si mai inainte - datorita unei lubrefieri mai bune prin tratarea motorului cu un produs dedicat - aveam un consum nu mai mare de 4.5  L/100Km ( fara AC) .
Acum maximul a fost de 4.3 L/100 Km cu AC, turatii mari, circuit urban - inclus Bucuresti unde nu se pune consumul pe Km ci pe ora :) !
Azi am crescut de la 3.6 la 3.8 prin pornirea pe o perioada de circa o ora a AC-ului.
Revin cu rapoartele de la un ITP referitor la noxe.

#472
theMisuser

theMisuser

    Cetatean European.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,104
  • Înscris: 25.02.2007

View Postkenterprise, on Jul 21 2008, 01:26, said:

Eu unul am un asa generator de mai mult de o luna pe un diesel...
Putem utiliza computerul de bord ca aparat de masura?Media la fiecare 400 m parcursi, cu eroarea de rigoare dar constanta!
Pentru ca eu asa fac!
Si exista o reducere a consumului...
Nu stiu ce cai verzi pe pereti masoara fiecare computer din masini asa ca eu nu m-as baza pe ele. D-aia si propuneam ca metoda o cantitate masurabila destul de precis de benzina si vazut cat merge cu ea.

Si ca m-a luat avantul randamentului :) Mai e ceva care se poate folosi pt. marirea randamentului. Temperatura gazelor de esapament. Adica electroliza facuta la temperatura mare, ca tot e caldura degeaba in motor. Si se consuma mai putin curent.
http://en.wikipedia....re_electrolysis
Desigur, mai dificil de executat, dar poate are cineva o idee fericita. Deci electroliza aburului.
Ca prima impresie (nu dati cu pietre :D ), o teava infasurata pe iesirea gazelor, bagi apa iese abur. Sa vad cat timp&chef am, poate reusesc sa fac o aproximare a castigului (e cineva mai in tema cu fizica&termodinamica ? poate da o mana de ajutor)

#473
theMisuser

theMisuser

    Cetatean European.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,104
  • Înscris: 25.02.2007
De fapt, un randament mai bun ar fi daca teava de esapament ar fi ca hornurile de la centralele termice. O teava prin alta teava. Pe partea de la iesirea in atmosfera se introduce apa rece si pe parcurs ce merge inspre motor, se incalzeste pana devine abur. Cand gazele de esapament sunt reci, randamentul e cel mai bun. Daca se foloseste asta si pt. racirea motorului.. injumatatirea consumului n-ar fi chiar o himera. Din pacate, modificarile sunt substantiale in cazul asta. Sau poate are cineva idei aplicabile generic, ca in cazul cu admisia HHO. (rog cei cu 'daca se putea faceau altii' sa se abtina)

#474
flaviand

flaviand

    Flavian, motan de serviciu

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,326
  • Înscris: 14.09.2005
Da, ceea ce vrei tu sa faci a mai fost testat deja.

Se numeste sistemul GEET:

http://peswiki.com/i...by_Paul_Pantone

Au fost modele care au functionat atat prin vaporizarea combustibililor clasici cat si cu alte tipuri de combustibili.

Pentru obtinerea HHO la temperaturi inalte cauta proiectul lui Rusetel.

#475
rzone

rzone

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 51
  • Înscris: 22.07.2005

View PosttheMisuser, on Jul 21 2008, 11:29, said:

Nu stiu ce cai verzi pe pereti masoara fiecare computer din masini asa ca eu nu m-as baza pe ele. D-aia si propuneam ca metoda o cantitate masurabila destul de precis de benzina si vazut cat merge cu ea.

Computerele din masini arata exact cai verzi pe pereti, :D  :D  ca sa fiu la fel de transant ca tine...si asta din considerente de economie. Sint in domeniu si stiu pe ce principiu masoara, si nu are nici o legatura fizica sau de alt fel cu combustibilul. Ce rezulta e un dispozitiv ieftin, care arata cit de cit, adica daca consumi mai mult o sa arate si el mai mult, problema e ca nu pastreaza un factor de proportionalitate. Adica la unele valori s-ar putea sa pice exact pe consum, la altele mai mult sau mai putin. Oricum la limite (consumuri mici sau mari ) arata chiar cai verzi pe pereti. Apropos de Logan dci, am fost cu unul la munte (in ardeal) luna asta, 5 pers +AC, mers la 90-110 max, bordul zicea ceva de 7% dupa ce am facut plinul a iesit 12... :huh: mai bine mergeam cu golful meu pe benzina.

Acu ca sa ies din offtopic, s-a mai discutat pe aici pe undeva ca celulele peltier  (racesc procesoarele) sint reversibile, adica daca bagi caldura pe o parte si (mai)rece pe cealalta produc energie. problema e ca randamentul ar fi intre 4 si 10% si sint cam scumpe...da tot ma tenteaza sa incerc.

#476
flaviand

flaviand

    Flavian, motan de serviciu

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,326
  • Înscris: 14.09.2005
Mda, nici eu nu ma bazez prea mult pe masuratorile computerului de la motor. Insa trebuie sa ai grija si cu metoda plinului, pentru ca unele autoturisme au rezervoare suplimentare de combustibil pentru acumularea vaporilor in caz de caldura. Si cum le poti umple si pe astea daca insisti un pic la pompa, te poti pacali destul de usor si in felul asta.

Apropo de celulele peltier:
http://www.espressom...ator___teg_.htm

Se numesc TEG adica Thermoelectric Generator si au un randament destul de scazut. Un procedeu bun de obtinere a energiei electrice din energie termica mai sunt motoarele stirling.

Edited by flaviand, 21 July 2008 - 14:10.


#477
theMisuser

theMisuser

    Cetatean European.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,104
  • Înscris: 25.02.2007

View Postflaviand, on Jul 21 2008, 12:53, said:

Da, ceea ce vrei tu sa faci a mai fost testat deja.

Se numeste sistemul GEET:

http://peswiki.com/i...by_Paul_Pantone

Au fost modele care au functionat atat prin vaporizarea combustibililor clasici cat si cu alte tipuri de combustibili.

Pentru obtinerea HHO la temperaturi inalte cauta proiectul lui Rusetel.
M-am uitat dar asta amesteca benzina cu apa cumva. Seamana doar schimbatorul de caldura oarecum, ca ideea e clasica. Eu vb despre imbunatatirea randamentului electrolizei prin inlocuirea unei parti din electricitate cu caldura degajata de motor. Daca nu ma-nsel, si celula ta, daca-i incalzita pana spre 100 grade (poate direct la temperatura motorului) va avea un randament mai bun (adica mai mult HHO la acelasi curent consumat). Spre 1000 grade C insa diferenta ar fi mai interesanta :) Mai vedeti voi cum faceti, eu momentan sunt curios de ceva fuell cell cu gaz natural. Randament, pret, dimensiune, putere.

#478
kenterprise

kenterprise

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 349
  • Înscris: 03.05.2007
Despre cum sa masori consumul vad sa se posteaza numai de rau.
CB-ul minte si nu minte la fel...rezervorul iese din calcul dat fiind volumul mai mare decat cel declarat plus ca pompele nu "baga" la fel...
Tre' sa fie o metoda, sa cadem de acord cu ea si sa o aplicam, nu?
RAR vrea bani sa faca asta, cam 2500 lei noi!

Nu merita asa ca eu cred in CB, e doar acelasi, am corectie la pompa...care cere mai mult dacat arata CB-ul  dar in principiu sunt cu  minim un  litru mai jos ca oricare motor similar cu care ma compar...pe aceeasi masina: Dacia Logan 1.5 Dci!

#479
djasu82

djasu82

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 335
  • Înscris: 03.01.2007

View Postflaviand, on Jul 20 2008, 22:14, said:

jafpefata, djasu82 - rog sa pastram topicul pe teme practice ca sa nu degeneram. Nu pune nimeni problema de fuziune la rece, e vorba de electroliza apei cu sau fara rezonanta.

Rog pentru cine are o idee legata de problema lui undesignus sa vina cu un sfat.

Am discutat cu el si in particular si pur si simplu nu intelegem de ce apare caderea de turatie pe motor desi sarcina celulei este aparent mai mica decat cea a farurilor. Asta in conditiile in care gazul produs nici macar nu e conectat la admisie, iar masina nu are control computerizat al motorului, ci este pe carburatie simpla.
Eletroliza apei se face numai prin rezonanta cu sau fara generator de frecventa ! Generatoarele de frecventa ajuta mai rapid eletroliza la acelasi curent consumat dar eficenta e aproape de 100% evident daca se foloseste frecvente cu semnale dreptunghiulare
Pana si cele mai simple bateri cuplate la eletrolizor produc o anumita frecventa pentru a intra apa in rezonanta iar frecventa se modifica cu scaderea curentului prin acea baterie .
Cum mai stati cu treaba eu in cateva zile pun plasma pe motor rezultatele sper sa fi cele scontate momentan pe benzina si dupa aceea adaugand vapori de apa .

Edited by djasu82, 21 July 2008 - 17:39.


#480
undesignus

undesignus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,504
  • Înscris: 28.06.2006

View Postkenterprise, on Jul 21 2008, 18:04, said:

RAR vrea bani sa faca asta, cam 2500 lei noi!

Avind in vedere ca in alte tari statul te plateste sa iti pui catalizator, din partea mea, asta e o mare timpenie. Ma rog, perfect romanesc, pentru ca noi sintem o tara pe invers.

#481
djasu82

djasu82

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 335
  • Înscris: 03.01.2007
E hai ca o dam pe alte chesti da era ceva sa-ti dee bani pentru catalizator nu sa coste 1000 de lei unu sper sa nu ma insel. Sunt curios ce face flaviand cu eletrolizorul si cum mai sta cu montajul eletronic si traful in special ..

#482
marius_civic

marius_civic

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 61
  • Înscris: 22.06.2008
Intre timp , am facut si asta:      [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/gI2z6RsRlIU?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] :D

#483
flaviand

flaviand

    Flavian, motan de serviciu

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,326
  • Înscris: 14.09.2005
Mda, este cam scumpa analiza nivelului de poluare facuta de RAR la 2500 RON avand in vedere ca un ITP costa sub 100RON si face cam acelasi lucru. Ba in plus la ITP se mai fac si teste la sistemele de franare si alte verificari.

Eu cu electronica ramasesem la capitolul cablu bobinaj. Dupa ce m-am plictisit cautand pe aici vreo 2-3 zile, am renuntat si am ramas sa-l astept pe cel trimis din UK. A fost expediat lunea trecuta deci ar trebui sa-mi ajunga azi-maine.

Marius, felicitari, a treia masina din RO cu HHO la bord. Crestem, crestem, tineti-o tot asa :)
Da niste detalii despre motor. Am observat ca nu cade turatia motorului in momentul in care cuplezi alimentarea cum se plangea undesignus. Banuiesc ca ai ceva control electronic la motor spre deosebire de el sau posibil ca celula ta sa nu consume la fel de mult. Ai facut si un test la drum sa vezi cum se comporta ?

#484
marius_civic

marius_civic

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 61
  • Înscris: 22.06.2008
Multumesc pentru felicitatri! Am sa incerc sa descriu cate ceva. E adevarat ca nu imi cade turatia motorului cand activez gazul pentru ca am facut electrolitul sa consume putin peste 5A la rece. Pe masura ce se incalzeste (ajutat si de caldura motorului) ajung la un consum de 15A. Motorul se comporta foarte bine la drum iar ceea ce am observat cu usurinta este ca motorul este mult mai vioi la turatii mici; inca nu am facut un test de consum dar urmeaza.  As vrea sa va relatez urmatorul fapt care mi sa intamplat in timp ce rodam celula: am facut electrolitul la un consum de 2A dupa care am bagat curent si l-am lasat sa mearga (productia de gaz era minora). Dupa aproximativ 4 ore am ramas uimit cand am vazut ca celula consuma putin peste 2A dar productia de gaz era mult mult mai mare. Singura chestie diferita era temperatura electrolitului care era destul de mare;am facut si un mic filmulet dar nu se vede prea bine pt ca era cam intuneric. Ce ziceti de asta? :D

#485
flaviand

flaviand

    Flavian, motan de serviciu

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,326
  • Înscris: 14.09.2005
Da, este cunoscut faptul ca odata cu cresterea temperaturii creste si productia, insa este ciudat ca amperajul ti-a ramas la fel. Posibil sa se fi rodat celula si odata cu depunerea de strat protector pe placutele de inox, apare automat si o crestere a randamentului.

Ce motor este ? Am inteles ca e un 1.6, dar nu-mi dau seama in rest din filmulet de model, putere etc.

#486
undesignus

undesignus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,504
  • Înscris: 28.06.2006

View Postmarius_civic, on Jul 21 2008, 23:36, said:

Intre timp , am facut si asta:      [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/gI2z6RsRlIU?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] :D

Foarte frumos, dar nu vad nici un bubbler sau flash-back arester pe acolo.

Astazi am redus concentratia electrolitului si caderea de turatie a disparut si ea. Dar a scazut si productia.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate