Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...

Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11
 securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...

De unde cumparati suspensii / gar...

[UNDE] Reconditionare obiecte lemn
 Infiltratii casa noua

sugestie usa interior

ANAF si plata la selfpay

Imprimanta ciss rezista perioade ...
 Garmin fēnix 7 / PRO / Saphi...

Care sunt cele mai mari regrete a...

Alfa Romeo Stelvio 2.2 jtd

Intrebari srl nou
 

Cazane atmosferice pe combustibili solizi

* * * * * 4 votes
  • Please log in to reply
5980 replies to this topic

#4519
GREGORIAN87

GREGORIAN87

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 72
  • Înscris: 21.10.2010
Salutare la toata lumea , sunt nou pe aici si am ceva probleme cu  o centrala viadrus u 22 25 kw cum ar fi : am boiler de 100 l cu serpetina pentru apa calda si in momentu cand dau drumu la robineti de la serpentina se produce niste zgomote cu ar fi aer pe instaltie, am aerisitor sus la boiler , gasesc aer in instalatie dupa o zi pe alta , presiune in centrala este la 1,5 bar la 20-30 gr si 2-2.1 bar la 60 de gr . Cand se opreste pompa se aude in vas zgomote ca si cum ar curge un pic de apa la robinet . Am cumparat vas nou si boiler . Sa fac niste poze la instalatie poate nu e ceva pus bine ?

poze

Attached Files



#4520
leomagic44

leomagic44

    Io, cu electronii.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,050
  • Înscris: 06.02.2012
Nu lucreaza aerisitorul automat.
Fa o aerisire manuala a instalatiei si schimba aerisitorul, sigur cel vechi e blocat.
Vorbesc de cel situat pe tur boiler, nu strica o verificare si la cel de la cazan.

Edited by leomagic44, 13 February 2016 - 15:42.


#4521
GREGORIAN87

GREGORIAN87

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 72
  • Înscris: 21.10.2010
e schimbat cel de la boiler si am aerisito in toate felurile cel de la centrala inainte sa aprind focu apas pe el si mai iese ceva aer

nu inteleg de unde mai apare aeru , odata aerisita si dupa o zi de foc iar apare aer in instalatie

#4522
leomagic44

leomagic44

    Io, cu electronii.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,050
  • Înscris: 06.02.2012
Incarcarea instalatiei se face prin punctul cel mai  jos, tu cum o faci?
Ai perne de aer care se elimina mai greu.
Una din perne e ciotul de teava care se afla langa vasul de expansiune si plecare retur boiler, cate din astea mai ai?
Toate treburile astea trebuiesc aerisite cumva.

#4523
GREGORIAN87

GREGORIAN87

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 72
  • Înscris: 21.10.2010
incarcarea o fac prin retur inainte de pompa am robinet  si ciotu ala e pe tur era la boiler si l-am anulat am crezut ca e de la ala si am mutat turu sus linga aeristor

#4524
cheluakame

cheluakame

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,312
  • Înscris: 05.02.2010

View PostLorki, on 13 februarie 2016 - 07:45, said:

In cealalta situatie,daca se foloseste centrala  atmosferica,coborand sub 30 kw /100 mp  dârdâi bine și  faci plantoane cu schimbul  la centrală.Ajunge să fie principala preocupare a intregii familii pe timpul rece.Vorbesc din experiența  debutului meu in incălzirea romantică cu flăcări.Incălzire  mai mult cu toporul si roaba decât cu caloriferul.
Pertinenta opinia ta, insa nu lua totul la general.

O centrala de 30 kw, alimentata de 2 ori in decurs de 4 ore, poate oferi autonomie de pana la 8-10 ore in plina iarna pentru o casa de 150-180 mp termoizolata mediu, evident cu ajutorul unui puffer.

Sau altfel spus, o astfel de centrala ofera pana la 80 kwh cu un plin de lemne la un randament de 80%. Posted Image

View Postfluier21, on 12 februarie 2016 - 17:05, said:

Deci am aprins focul la 15:05 si am pus 27 kg de lemne. La ora 17.00 în cazan este doar jar. Pufferul a plecat de la 23 de grade si a ajuns la 72.
Afară sunt 11 grade (nu stiu dacă contează )
Vad ca nu se baga nimeni la interpretarea datelor .

Sa vedem, 27 kg x 4 kwh (considerand lemn uscat de esenta tare) = 108 kwh.
Fara sa mai luam in calcul si timpul in care s-a "consumat" jarul, avem o putere medie de circa 50 kw a centralei (pana aici se confirma cele spuse de producator).

Mai departe, puffer de 1000 litri, cu apa de la 23 la 72*C => ~57 kwh Posted Image

Daca in tot acest timp caloriferele au fost inchise si din puffer nu s-a consumat energie, inseamna ca centrala ta are un randament de doar  53% Posted Image

Acum, alte intrebari, cam ce temperatura are fumul pe cos?
Si, ai incercat sa aprinzi lemnele de sus, din varful stivei?

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/bHbGUeioLQY?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by cheluakame, 13 February 2016 - 22:05.


#4525
Lorki

Lorki

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 47
  • Înscris: 08.02.2014
Cu calculele teoretice utilizatorii sant dusi in eroare si drept rezultat stau in frig.In speta,pana sa porneasca mansarda,caldura era ok de la centrala de 40 kw.Sfatuit gresit,in loc sa vanda cazanul si sa ia unul mai mare,proprietarul a luat un puffer la sfatul instalatorului habarnist si in prezent beneficiarul sta in frig si stres.

Calculele de laborator din Germania difera putin de realitatea  mioritică,in sensul ca kg lemn e mai ok să-l credităm cu 3 kw decât cu 4.
Randamentul de 80% e greșit,acest randament abia il ating centralele cu gazeificare in conditii ideale.O atmosferica e mai bine sa-i dam  in calcule un randament mai aproape de adevar de 60%.

asa ca 27X3X0,6=48,6 kw.

Ori cate calcule facem noi,omul tot in frig sta,alta era situatia daca in loc de puffer avea o centrala  de 60 kw spre exemplu.
Multi utilizatori s-au ars cu centrale  atmosferice subdimensionate pe care le-au schimbat cu cazane  mai mari si in prezent au caldura.
Incearca si convinge un astfel de Stan-pățitul să-și schimbe centrala că e supradimensionată !

#4526
relu-d

relu-d

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 123
  • Înscris: 26.03.2013
Poate cineva sa ma ajute cu  niste sfaturi?
Casa 90 mp inaltime 2,5 m tavane izolate cu 30 cm vata minerala  lamda 39 pereti caramida 24 cm /siceram/ partea dinspre sud si caramida plina 30 cm-partea dinspre nord
Peretii urmeaza a fii izolati in primavara cu polistiren de 10 cm minim eps 100
Suprafata vitrata aprozimativ 10 mp din care 5 mp cu termopan cu trei straturi de sticla si 5 mp cu 2 straturi toate cu profile cu 5 camere
In subsol 40 mp pivnita cu plafon placa de beton izolat cu8 cm polistiren eps80
Intrebare :
Ce marca de centrala pe lemne ar fii recomandata gazeificare sau atmosferica?
Ce putere ar trebui sa aibe si ce capacitate ar trebui sa aibe pufferul pentru a avea o autonomie onesta?

#4527
fluier21

fluier21

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 56
  • Înscris: 23.07.2009

View Postcheluakame, on 13 februarie 2016 - 22:05, said:

Pertinenta opinia ta, insa nu lua totul la general.

O centrala de 30 kw, alimentata de 2 ori in decurs de 4 ore, poate oferi autonomie de pana la 8-10 ore in plina iarna pentru o casa de 150-180 mp termoizolata mediu, evident cu ajutorul unui puffer.

Sau altfel spus, o astfel de centrala ofera pana la 80 kwh cu un plin de lemne la un randament de 80%. Posted Image


Vad ca nu se baga nimeni la interpretarea datelor .

Sa vedem, 27 kg x 4 kwh (considerand lemn uscat de esenta tare) = 108 kwh.
Fara sa mai luam in calcul si timpul in care s-a "consumat" jarul, avem o putere medie de circa 50 kw a centralei (pana aici se confirma cele spuse de producator).

Mai departe, puffer de 1000 litri, cu apa de la 23 la 72*C => ~57 kwh Posted Image

Daca in tot acest timp caloriferele au fost inchise si din puffer nu s-a consumat energie, inseamna ca centrala ta are un randament de doar  53% Posted Image

Acum, alte intrebari, cam ce temperatura are fumul pe cos?
Si, ai incercat sa aprinzi lemnele de sus, din varful stivei?

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/bHbGUeioLQY?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Am incercat sa aprind lemnele de sus in cateva randuri insa nu prea am reusit dat fiind in principal marimea focarului. Cele 27 kg de lemne le-am aranjat ca niciodata. Am pus lemne despicate mai gros, intre astea am bagat lemne despicate mai mult si intre cam 2 kg de deseuri de fag super uscat provenite de la o fabrica de parchet. Cu greu am bagat si chibritul.

In practica de zi cu zi, sigur nu cladesc asa lemnele. Cred ca in mod normal intra, asa cum de altfel ai estimat, cam 20 kg. Daca e sa aprind de sus, data fiind configuratia centralei cu acel calorifer amplasat deasupra focarului, nu cred ca am cum sa bag mai mult de 15 kg.  
Oricum mai incerc si cu siguranta voi reusi. Fac rost de termometru si verific temperatura in cos. Daca nu deranjez, o sa urc pe forum (cam) tot ce se intampla.    

View PostLorki, on 13 februarie 2016 - 23:10, said:

Cu calculele teoretice utilizatorii sant dusi in eroare si drept rezultat stau in frig.In speta,pana sa porneasca mansarda,caldura era ok de la centrala de 40 kw.Sfatuit gresit,in loc sa vanda cazanul si sa ia unul mai mare,proprietarul a luat un puffer la sfatul instalatorului habarnist si in prezent beneficiarul sta in frig si stres.

Calculele de laborator din Germania difera putin de realitatea  mioritică,in sensul ca kg lemn e mai ok să-l credităm cu 3 kw decât cu 4.
Randamentul de 80% e greșit,acest randament abia il ating centralele cu gazeificare in conditii ideale.O atmosferica e mai bine sa-i dam  in calcule un randament mai aproape de adevar de 60%.

asa ca 27X3X0,6=48,6 kw.

Ori cate calcule facem noi,omul tot in frig sta,alta era situatia daca in loc de puffer avea o centrala  de 60 kw spre exemplu.
Multi utilizatori s-au ars cu centrale  atmosferice subdimensionate pe care le-au schimbat cu cazane  mai mari si in prezent au caldura.
Incearca si convinge un astfel de Stan-pățitul să-și schimbe centrala că e supradimensionată !

Ce spui tu mi se pare de fiecare data logic - si nu pot sa merg pana una alta decat pe logica dat fiind faptul ca nu am cunostintele necesare sa fac altfel: ca sa merg pe niste exemple auto: degeaba ai Ferrari de 500cp daca ii pui 2 litri de benzina - ai 500cp vreo 2 minute, dupa care impingi la ea (asta vis a vis de dimensiunea focarului), iar acum am din ce in ce mai mult senzatia ca am fost la mecanic cu turbina dusa si asta mi-a bagat cai in plus - asta cu pufferul si centrala. Nu e problema, daca e sa o judeci asa, nu era momentul de crescut caii, dar si cand o sa schimb turbina...
Oricum, nu prea imi vine sa renunt, pentru ca am fost foaarte multumit de centrala asta, ma mai joc din setari, atatea cate sunt, si daca nu si nu, ma gandesc ca din toamna sa schimb topicul spre cele cu gazeificare. Imi fac cu ochiul, mie personal, Irleh plus si nu stiu ce sa zic, am vazut pe olx la cineva din Dej, Guntamatic pe acelasi principiu, second, numai ca mi se pare cam de pe vremea lui Stefan cel Mare.

#4528
cheluakame

cheluakame

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,312
  • Înscris: 05.02.2010

View PostLorki, on 13 februarie 2016 - 23:10, said:

Randamentul de 80% e greșit,acest randament abia il ating centralele cu gazeificare in conditii ideale.O atmosferica e mai bine sa-i dam  in calcule un randament mai aproape de adevar de 60%.

asa ca 27X3X0,6=48,6 kw.
Cum am spus si anterior, incearca sa nu mai generalizezi.

Randamentul de 80% o fi gresit in marea parte a utilizarilor, insa, ma repet, nu este mereu sau la toti.

Din curiozitate, cu ~800*C in focar si sub 150*C pe cosul cu fum invizibil, cam ce randament estimezi la o atmosferica?

View Postfluier21, on 14 februarie 2016 - 15:41, said:

Oricum mai incerc si cu siguranta voi reusi. Fac rost de termometru si verific temperatura in cos. Daca nu deranjez, o sa urc pe forum (cam) tot ce se intampla.

Din partea mea nu este niciun deranj, am intrebat de temperatura pe cos pentru a vede unde pierzi randament, la captarea insuficienta (adica ies temperaturi foarte mari pe cos, de nici nu te poti apropia de el), sau la arderea slab calitativa (temperaturi "joase" in focar, cu arderi incomplete), ori, in caz extrem, la ambele.

Oricum, dupa cum ai explicat aprinderea focului, tind sa cred ca se pierde la ambele ...

Momentan timpul de nu este de partea mea, dar exista cateva solutionari temporare Posted Image

#4529
fluier21

fluier21

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 56
  • Înscris: 23.07.2009
Nici nu ai idee cat de recunoscator iti / va sunt pentru fiecare raspuns.

Cum se merge de obicei cu trapa de la ieșire fum din centrala: inchis, deschis maxim, sau se regleaza în functie de ceva parametri?

#4530
Lorki

Lorki

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 47
  • Înscris: 08.02.2014

View Postcheluakame, on 14 februarie 2016 - 16:21, said:

Cum am spus si anterior, incearca sa nu mai generalizezi.
Din curiozitate, cu ~800*C in focar si sub 150*C pe cosul cu fum invizibil, cam ce randament estimezi la o atmosferica?
Posted Image

Generalizez fiindca  atmosfericele au acest randament.Ca al tau l-ai modificat ,e altceva.
Astfel de temperaturi in mod normal se ating in focare complet șamotate (atmos,vigas,etc) unde arderea  e incomparabilă calitativ față de un focar metalic tip manta,plin cu apă !La coș poți să te inșeli ușor dacă racordul din inox are depuneri de cenușă,termometrul iți va arăta cu 50 grade mai puțin !

Irleh au doi colegi  pe celălalt forum,le-a amărât viața ! La unul au venit cei de la fabrica mamă din Polonia de l-au reglat că cei de la reprezentanță habar nu au avut și acum merge,personal mă indoiesc.Iar celălalt coleg se chinuie și acum cu 2 puffere si instalatie de 10 mii €.
Aceste cazane dupa parerea mea nici nu sânt cu gazeificare ,fac o pseudogazeificare mai mult o ardere inferioară,gen cazane atmosferice junkers.
Toacă lemn nu glumă in comparatie cu un atmos,vigas,viessmann,arca.

Sa ma scuze cei doi colegi cu irleh dar intentia mea e nobilă in sensul  că aceste critici le aduceam  și dacă eu aș fi avut irleh.Nici față de cazanele mele nu am milă când e  să arăt nemulțumirile !  Ideea e să știm ce cumpărăm ,nu să apară surprizele după ce am plătit cazanul,cum am pățit-o eu cu liepsnele.

Atmos are buncar mic dar ai puffer si nu mai conteaza,viessmann scoate fum la alimentare ca nu are bypass direct la cos,vigas are sonda lambda ce regleaza automat aerul primar si secundar, Arca toaca duzele din focar ,fiecare mai are câte o bubă.Dar toate au un consum foarte mic si o functionare exemplară !Sânt producători cu experiență in spate  cei ce fabrică aceste cazane  și au fost testate și răstestate.Mergi pe cărări bătătorite și nu o să dai greș !


#4531
fluier21

fluier21

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 56
  • Înscris: 23.07.2009
Sincer, din poze si prezentari, ziceam ca e baza cazanul cu ardere candle, de tip Liepsnele, ca al tau. Dupa ce am vazut ce ai patit m-am mai linistit.

În alta ordine de idei, cazanul e la 80 de grade, si astea sunt temperaturile:

- la iesirea din cazan, in locul unde se pune racordul de fum
Attached File  uploadfromtaptalk1455469393720.jpg   56.99K   73 downloads

Pe racord

Attached File  uploadfromtaptalk1455469438666.jpg   33.31K   72 downloads

#4532
cheluakame

cheluakame

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,312
  • Înscris: 05.02.2010

View PostLorki, on 14 februarie 2016 - 18:41, said:

Generalizez fiindca  atmosfericele au acest randament.Ca al tau l-ai modificat ,e altceva.
Nu am vorbit nicio secunda de cazanul meu, am vorbit de centrale montate cu puffere, cu aprinderi din partea superioara, cu folosirea admisiei de aer secundar de pe usa superioara.

View PostLorki, on 14 februarie 2016 - 18:41, said:

La coș poți să te inșeli ușor dacă racordul din inox are depuneri de cenușă,termometrul iți va arăta cu 50 grade mai puțin !
Discutam de termometre si termostate de imersie (pe care eu le folosesc pentru oprirea pompei de circulatie) nu de pirometre Posted Image

View Postfluier21, on 14 februarie 2016 - 19:04, said:

Sincer, din poze si prezentari, ziceam ca e baza cazanul cu ardere candle, de tip Liepsnele, ca al tau. Dupa ce am vazut ce ai patit m-am mai linistit.
În alta ordine de idei, cazanul e la 80 de grade, si astea sunt temperaturile:
- la iesirea din cazan, in locul unde se pune racordul de fum
Attachment 20160214_184851.jpg
Pe racord
Attachment 20160214_184918.jpg
Ok, am luat la cunostinta temperaturile.
Din curiozitate, in interiorul cazanului cum se prezinta arderea? Se poate observa, este mai mult fum sau flacara este peste tot?

#4533
fluier21

fluier21

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 56
  • Înscris: 23.07.2009
Fum nu este si da, flacara e cam peste tot.

#4534
doega

doega

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,216
  • Înscris: 04.12.2007

View PostLorki, on 13 februarie 2016 - 07:45, said:

In cealalta situatie,daca se foloseste centrala  atmosferica,coborand sub 30 kw /100 mp  dârdâi bine și  faci plantoane cu schimbul  la centrală.Ajunge să fie principala preocupare a intregii familii pe timpul rece.Vorbesc din experiența  debutului meu in incălzirea romantică cu flăcări.Incălzire  mai mult cu toporul si roaba decât cu caloriferul.
Nu generaliza. E in functie de multe. Eu am cel mai mic Atmos 18s cu o putere MAXIMA de 18KW, la o casa de 200 mp cu 2.56m inaltime si in afara de circa 10-15 zile innorate sau cu vant puternic, iarna asta am facut un singur foc pe zi, seara (17-23). In februarie chiar au fost 3-4 zile fara foc. Am consumat 7 metri steri de fag uscat la 16% umiditate. Am modificat centrala ca sa o folosesc DOAR pe tiraj natural (ventilatorul il pornesc cand aprind/alimentez focul), tirajul il tin la minim iar clapa de control la maximum 75 de grade. In schimb m-a costat hornul de m-a terminat.

Si apropo, la 21 de grade ma trimite nevasta instant sa aprind focul.

Poza este din 7 feb ora 16 din dormitorul de la etaj cu expunere maxima la soare, cu un foc facut in seara de 6 feb pe la ora 20. Ora si umiditatea nu functioneaza!

LE: Ultimul foc a fost facut in 5 feb pentru ca pe 6 feb aveam 28.5.

Attached Files


Edited by doega, 15 February 2016 - 16:35.


#4535
Lorki

Lorki

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 47
  • Înscris: 08.02.2014
Am mai oprit si eu ventilatoarele la termofarcul atmosferic si am deschis vizorul de pe usa din mijloc sa aiba aer secundar si merge foarte bine.
Asta cand lemnul e bine uscat.

La folex cu gazeificare  cu lemn nu tocmai uscat,cand reporneau ventilatoarele am avut explozii in cazan de mi-a aruncat  căciula de inox de la coș și 2 rânduri de cărămidă.Cu lemn uscat funcționează perfect .Bonus la lemn ud ,câțiva zeci de litri de condens urât mirositor ce se scurgea din cenușar.

Atmosul funcționează fără gazeificare ?Oricum funcționează,la așa un consum și căldură,nici nu mai contează !Bine  că l-ai tradus !
Ai făcut modificări majore la cazan ?

#4536
cheluakame

cheluakame

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,312
  • Înscris: 05.02.2010

View PostLorki, on 15 februarie 2016 - 20:58, said:

Atmosul funcționează fără gazeificare ?Oricum funcționează,la așa un consum și căldură,nici nu mai contează !Bine  că l-ai tradus !
Ai făcut modificări majore la cazan ?
Atmos-ul spre deosebire de alte cazane nu are clapeta de obturare a aerului cand ventilatorul nu functioneaza, deci cu un tiraj suficient, poate functiona si cu ventilatorul oprit (sau si cu el scos, am avut o astfel de aplicatie), cred ca la asta se refera colegul.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate