Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Dezinstalare drivere W11 23H3

Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...

De ce sunt oamenii nostalgici
 Cum vand casa fara factura Hidroe...

Scor FICO minim

Tonometru compensat CAS?

polita RCA ONLINE
 Va rog recomandati echipa serioa...

Termostat frigider - verificare

Mai au PC-urile vreun viitor?

Centrala termica immergas
 Amenda in Lipsa ?

Acoperire gol extrior intre termo...

Intreprindere individuala fara ac...

Marci Biciclete - recomandari
 

Cazane atmosferice pe combustibili solizi

* * * * * 4 votes
  • Please log in to reply
5980 replies to this topic

#4501
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008

 fluier21, on 11 februarie 2016 - 17:00, said:

Ei, si de aici am nevoie de ajutor. Este centrala subdimensionata in acest moment? ...

Nu, nu este subdimensionata. Pentru 500mc aer orice centrala de peste 40kW (cum este centrala ta) poate fi considerata supradimensionata, chiar daca ai o izolatie proasta si lemne ude. Sau hai sa zicem ca ar fi corect dimensionata pentru cazurile extreme.
Tu ai probleme cu instalatia si nu cu centrala.. Inainte de a monta pufferul trebuiau rezolvate problemele instalatiei (sau izolatia)

#4502
fluier21

fluier21

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 56
  • Înscris: 23.07.2009

 cheluakame, on 11 februarie 2016 - 21:21, said:

Cum sunt termoizolati acesti 200 mp? Adica, termoizolatia pardoselii de la parter, termoizolatia peretilor, termoizolatia tavanului de la etaj, si tamplaria.

In primul rand va multumesc pentru raspuns. Situatia se prezinta astfel: termoizolatia la parter este facuta cu zgura de furnal (aprox 15 cm) peste care este pusa podea din scandura de 2,5 cm peste care este pus parchet melaminat.
Peretele nordic este izolat in intregime cu polistiren expandat EPS 80 de 5 cm (aprox. 50 mp). Ceilalti pereti nu sunt termoizolati (pereti de caramida eficienta de 25 cm) plus tencuiala interior exterior.
Tavanul de la etaj este izolat cu rumbeton (rumegus + ciment) de aprozimativ 15 cm.
Tamplaria este Trocal cu 5 camere cu geam termopan Low E+argon (sunt 8 ferestre de aprox 1,4x1,2 , usa de intrare de 2x 1,20 si 2 usi balcon 0,8 x2).


La ce temperaturi de lucru se obtine aceasta putere (tur/retur/ambient)?

Puterea caloriferelor am calculat-o folosind datele tehnice ale producatorului. (Korado), dupa modelul, spre exemplu, calorifer 22x60x1400 = 2998 w.
in acest moment am:
2 -  600x800
7 - 600x1400
1 - 600x1100
2 - 600x1200
1 - 600x700
1 - 600x1600
si 2 scarite de baie



Din curiozitate, cum folositi centrala, caci tare imi este frica de faptul ca cine vi-a vandut-o nu v-a spus si cum se foloseste (poate ca nici el nu stia)

Despre cum folosim centrala... hmmm poate fi cam dupa ureche. Pana in aceasta iarna (cred ca de vreo 5-6  ani) am folosit centrala avand de incalzit doar parterul si bolierul de apa calda (6 calorifere+boiler). Centrala avea facute 2 circuite diferite 1 pentru apa calda si unul pentru incalzire in casa si o singura pompa pe retur cu un controller pe tur. In aceste conditii reuseam sa "scapam" centrala in 110 grade, adevarat doar de cateva ori. Seara puneam cateva lemne pe foc, in conditii de aproximtiv -10 grade, inchideam circuitul de apa calda, caloriferele erau fierbinti aproximativ 3-4 ore, dupa care se raceau treptat. Spre dimineata era racoare, dar placut.
In aceasta iarna am dat in folosinta etajul, si am ajuns la numarul si configuratia de calorifere de mai sus. Intr-o prima faza, caloriferele au fost legate prin coloana separata direct la centrala, la instalatia existenta. (aceeasi pompa pe retur doar cu 3 plecari pe tur parter+etaj+ACM). Ei, acum cu greu puteam sa ridic temperatura in cazan. Daca inainte puneam doar 2 sau 3 lemne mai groase ca sa nu sar suta, acum de ar mai fi fost spatiu. Cu toate caloriferele pornite greu trec de 65 grade, prin urmare, aprindeam centrala, inchideam circuitele de incalzire, duceam boilerul de ACM la 60 de grade, inchideam circuitul de ACM si porneam circuitele de incalzire si obtineam doar dupa ce inchideam 3 calorifere putin peste 70 de grade.
Un prieten instalator mi-a recomandat instalarea unui puffer si modificarea scheme din centrala. Astfel, am bagat cu greu pufferul in bucatarie, (in camera central nu mai aveam loc si bucataria are perete comun cu centrala) a adaugat la instalatia din centrala circuit de by pass actionat de fosta pompa de retur, a adaugat o pompa de de circuit cazan-puffer si o pompa pe retur circuit incalzire casa.
El a terminat lucrarea si a plecat (lucreaza undeva pe afara), nu mi-a povestit nimic, insa instalatia mea de incalzire functioneaza exact la fel, in ideea ca, daca dau drumul din centrala prin puffer nici o sansa sa ajung macar la 60 , prin urmare, scenariul de mai sus, inchis incalzire + puffer, deschis ACM, inchis ACM+puffer, deschis incalzire casa, inchis ACM+incalzire casa direct lasat sa bage in puffer.
Cam asa ma chinui, bineinteles intre ghilimele, ca nu e mare lucru sa te joci cu niste vane, problema e ca nu reusesc sa cresc temperatura in calorifere si implicit in casa. Inainte era de tricou si acum ... e racoare.  Greu fac 20 de grade in camere, dar caloriferele sunt ca de vara 98% din timp.
Evident ca si consumul de lemne a crescut muuuult, nu ca m-as fi asteptat sa incalzesc si etaj si parter cu aceiasi cantitate de lemne dinainte, dar arde foc non stop si rezultate ioc. (na, ca am facut si o rima)

...


Va rog sa nu mai folositi apelativul "domnul"Posted Image

Acum, revenind la problema, cum aprindeti focul, de sus sau de jos?
Ar fi indicat, dupa terminarea arderii cu flacara sa acoperiti cu ceva tevile de aer secundar, se va cunoaste diferenta. Posted Image

Edited by fluier21, 11 February 2016 - 23:29.


#4503
fluier21

fluier21

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 56
  • Înscris: 23.07.2009

 florin71_skoda, on 11 februarie 2016 - 22:46, said:

Nu, nu este subdimensionata. Pentru 500mc aer orice centrala de peste 40kW (cum este centrala ta) poate fi considerata supradimensionata, chiar daca ai o izolatie proasta si lemne ude. Sau hai sa zicem ca ar fi corect dimensionata pentru cazurile extreme.
Tu ai probleme cu instalatia si nu cu centrala.. Inainte de a monta pufferul trebuiau rezolvate problemele instalatiei (sau izolatia)
Multumesc pentru raspuns.

Pe mine a inceput sa ma puna pe ganduri faptul ca, atunci cand inchid vreo 3 calorifere incepe sa se simta ceva caldura (asta inainte de a avea pufferul). Puferrul a venit ca o recomandare de a remedia aceasta "lipsa de putere". Un alt aspect, aceasta centrala pe care o am este cea mai mica centrala de 50 pe care am vazut-o. Arata ca o centrala de 30 hai sa zic maxim 35 de la oricare alt producator. Spre exemplu are o greutate de 190 kg, spre deosebire de un Ferroli FSB care are undeva la 260-290 kg pe aceleasi puteri. Si celelalte dimensiuni sunt mai mici. Repet, ca la o centrala de maxim 35. Poate ca si in acest caz marimea nu conteaza, dar parca tot nu pot sa nu ma intreb:dar daca?
http://www.amisa.ro/...ne-lemn-cl.html link-ul este spre prezentarea centralei la producator

#4504
fluier21

fluier21

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 56
  • Înscris: 23.07.2009
Cateva fotografii cu centrala, legaturile de la centrala si de la puffer.
Attached File  2016-02-10 22.28.30.jpg   369.75K   78 downloads
Attached File  2016-02-10 22.27.38.jpg   355.25K   72 downloads
Attached File  2016-02-10 22.27.21.jpg   206.23K   66 downloads
Attached File  2016-02-10 22.27.00.jpg   366.64K   69 downloads
Attached File  2016-02-10 22.26.49.jpg   393.54K   66 downloads
Attached File  2016-02-10 22.26.15.jpg   465.14K   71 downloads
Attached File  2016-02-10 22.24.38.jpg   391.41K   68 downloads
Attached File  2016-02-10 22.24.14.jpg   194.21K   64 downloads
Attached File  2016-02-10 22.24.00.jpg   411.5K   65 downloads
Attached File  2016-02-10 22.23.51.jpg   411.65K   65 downloads
Attached File  2016-02-10 22.23.44.jpg   415.19K   77 downloads
Attached File  2016-02-09 08.37.18.jpg   443.28K   78 downloads
Attached File  2016-02-09 08.37.00.jpg   456K   72 downloads

#4505
cheluakame

cheluakame

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,312
  • Înscris: 05.02.2010

Quote

Situatia se prezinta astfel: termoizolatia la parter este facuta cu zgura de furnal (aprox 15 cm) peste care este pusa podea din scandura de 2,5 cm peste care este pus parchet melaminat.
Peretele nordic este izolat in intregime cu polistiren expandat EPS 80 de 5 cm (aprox. 50 mp). Ceilalti pereti nu sunt termoizolati (pereti de caramida eficienta de 25 cm) plus tencuiala interior exterior.
Tavanul de la etaj este izolat cu rumbeton (rumegus + ciment) de aprozimativ 15 cm.
Tamplaria este Trocal cu 5 camere cu geam termopan Low E+argon (sunt 8 ferestre de aprox 1,4x1,2 , usa de intrare de 2x 1,20 si 2 usi balcon 0,8 x2).
Rapid, si in medie.
100 mp pardoseala cu 15 cm zgura, scandura si parchet - circa 1.3 kw
~170 mp caramida eficienta + 50 mp caramida eficienta + 5 cm EPS - circa 8 kw
100 mp tavan cu 15 cm rumbeton - circa 6 kw
Tamplarie 19 mp - 1 kw
Ventilatie - 3.5 kw

Deci total ~ 20 kw la -15*C


Mergem mai departe.

Putere nominala 40 kw. Volum depozitare lemne nominal 85 litri deci circa 20 kg lemne.
20 kg lemne x 4 kwh x 0.8 = 64 kwh / 40 kw => timp de ardere nominal aprox o ora jumate. Atat arde focul in centrala dvs? Daca da, verificam problema in alta parte.
Daca nu, inseamna ca centrala nu functioneaza la putere nominala, si, daca nu "focariti" in continuu, mai mult ca sigur, centrala este subdimensionata.

Ar mai exista posibilitatea sa verificati cu cate lemne (kg), la ce diferenta si in cat timp incalziti apa in puffer fara consumatori, insa sunteti aici pentru a remedia o problema si nu pentru a face experimente.

Analizand si pozele puse, mai mult ca sigur discutam de o centrala subdimensionata.

#4506
nikusorniq

nikusorniq

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 25
  • Înscris: 18.12.2009

 cheluakame, on 11 februarie 2016 - 21:21, said:

Va rog sa nu mai folositi apelativul "domnul"Posted Image

Acum, revenind la problema, cum aprindeti focul, de sus sau de jos?
Ar fi indicat, dupa terminarea arderii cu flacara sa acoperiti cu ceva tevile de aer secundar, se va cunoaste diferenta. Posted Image

Aprinderea focului am facut-o de sus. Am incercat si de jos cu aceleasi rezultate.
Aprinderea de sus a lemnelor genereaza mai putin fum si flacara dureaza mai mult, dar cu jarul care ramane este aceeasi problema.
La mine inaltimea hotelor(care acopera 70% din gratarul centralei) este de 3cm si nu au nici un fel de orificii. Poate sunt cam inalte?
Am sa incerc si acoperirea tevilor dupa terminarea arderii dar as prefera sa nu mai intervin la centrala decat la realimentare.

#4507
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008

 fluier21, on 11 februarie 2016 - 23:26, said:


Centrala intradevar pare cam mica ca si gabarit. Pentru ca se numeste CL 50 ar fi trebuit sa fie cam de 50kW (probabil ca pe carbune, sau cine stie ce alt combustibil), dar nu prea arata de 50kW.

La tine nu se incalzesc toate radiatoarele, sau nu se incalzeste in casa ?
Radiatorul Korado 22x600x1400 nu are 2998 W cum crezi tu. Ca sa scoti atit din el trebuie sa mergi cu tur/retur de 90grd/70grd si sa ai in casa 20grd. In realitate tu mergi cu un tur/retur de 70/60grd si in casa vrei un 22grd si atunci radiatorul respectiv are doar 1920 W.

#4508
cheluakame

cheluakame

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,312
  • Înscris: 05.02.2010

 nikusorniq, on 12 februarie 2016 - 08:01, said:

dar cu jarul care ramane este aceeasi problema.
Aceeasi problema am semnalat-o si eu anterior (cred ca o pagina sau 2 mai in spate).
De vina este centrala, si schimbatorul ei mult prea mic.

La mine totusi s-a rezolvat partial dupa ce acopar tevile de aer secundar, in felul acesta, aerul intrat prin ele dupa terminarea arderii cu flacara, nu mai influenteaza temperatura in focar (adica dupa terminarea arderii, nu il mai raceste).

 nikusorniq, on 12 februarie 2016 - 08:01, said:

La mine inaltimea hotelor(care acopera 70% din gratarul centralei) este de 3cm si nu au nici un fel de orificii. Poate sunt cam inalte?
La mine au chiar ceva mai mult, dar as zice ca este suficient la 3 cm.

 nikusorniq, on 12 februarie 2016 - 08:01, said:

Am sa incerc si acoperirea tevilor dupa terminarea arderii dar as prefera sa nu mai intervin la centrala decat la realimentare.
Stiu cum este ...

#4509
fluier21

fluier21

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 56
  • Înscris: 23.07.2009
Inca o data va multumesc tuturor pentru implicare.

La mine se incalzesc toate radiatoarele, nu e asta problema, ideea e ca, dupa suplimentarea instalatiei cu calorifere, nu reusesc sa ridic cazanul peste 60-65 grade oricat m-as stradui si oricat as baga in el.
In momentul in care din centrala pleaca apa la 60 grd in varf de sarcina, adica atunci cand e focul cel mai infocat, daca pot sa zic asa, ma gandesc ca nici nu prea are cum sa fie cald in casa, pentru ca, daca am uitat sa bag o perioada si alea 60 de grade sunt o amintire calda.

Despre carbuni, ce sa zic, am cumparat de test un sac de cocs petrolier si a mentinut cat de cat caldura, nu a fost un rezultat "uau", prin urmare am renuntat, dar cu un sac nici nu prea poti sa tragi multe concluzii.

In ceea ce priveste caloriferul, mai mult ca sigur ai dreptate, dar am luat si eu niste date oferite de producator, de unde din alta parte, si m-am apucat sa fac niste calcule, sa incerc sa imi dau seama ce nu e OK.

Oricum astazi incerc sa fac si testul propus de cheluakame cu kilogramele de lemne si timpul de incalzire al pufferului, pentru a fi cat mai aproape de adevar.

#4510
cheluakame

cheluakame

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,312
  • Înscris: 05.02.2010

 fluier21, on 12 februarie 2016 - 11:05, said:

Inca o data va multumesc tuturor pentru implicare.

La mine se incalzesc toate radiatoarele, nu e asta problema, ideea e ca, dupa suplimentarea instalatiei cu calorifere, nu reusesc sa ridic cazanul peste 60-65 grade oricat m-as stradui si oricat as baga in el.
In momentul in care din centrala pleaca apa la 60 grd in varf de sarcina, adica atunci cand e focul cel mai infocat, daca pot sa zic asa, ma gandesc ca nici nu prea are cum sa fie cald in casa, pentru ca, daca am uitat sa bag o perioada si alea 60 de grade sunt o amintire calda.

Despre carbuni, ce sa zic, am cumparat de test un sac de cocs petrolier si a mentinut cat de cat caldura, nu a fost un rezultat "uau", prin urmare am renuntat, dar cu un sac nici nu prea poti sa tragi multe concluzii.

In ceea ce priveste caloriferul, mai mult ca sigur ai dreptate, dar am luat si eu niste date oferite de producator, de unde din alta parte, si m-am apucat sa fac niste calcule, sa incerc sa imi dau seama ce nu e OK.

Oricum astazi incerc sa fac si testul propus de cheluakame cu kilogramele de lemne si timpul de incalzire al pufferului, pentru a fi cat mai aproape de adevar.
Ce nu am observat, aveti pompa de by-pass sau vana cu 3 cai intre cazan si puffer?

Daca da, setati termostatul pompelor la o temperatura ceva mai inalta (70-80*C), in felul acesta, ar mai ajuta putin, cel putin pana trece gerul acesta, apoi trebuie cautata o solutie de termen lung.Posted Image

#4511
fluier21

fluier21

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 56
  • Înscris: 23.07.2009
Este pompa de by-pass si o sa o setez cum ati zis. Oricum, pe termen scurt nu prea am ce sa fac pentru ca nu ma mai ajuta bugetul la cat s-a dus pe puffer, calorifere, tevi, etc. si sa tot actionez "intuitiv / consensual" m-am cam saturat.

#4512
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008
Eu am azut in poze 2 pompe si 2 termostate de contact montate pe tur. Se vede o pompa rosie marca Grundfos pe retur si alta de culoare "neagra" (nu stiu marca) pe tur pentru bypass.

@fluier21, pompa neagra o poti porni inainte de a face focul. (sau o setezi pe un 45-50grd). Iar pompa Grundfos o poti porni cum spunea si @cheluakame pe la un 70-75-80 grd
Mai poti incerca sa dai pompa neagra pe turatia maxima, iar la aia rosie sa-i reduci un pic turatia. Sau sa le schimbi intre ele daca amindoua sunt pe DN25, deoarece este mai bine sa ai pompa de bypass mai puternica decit pompa de retur care trage apa foarte rece din puffer.

Edited by florin71_skoda, 12 February 2016 - 11:24.


#4513
fluier21

fluier21

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 56
  • Înscris: 23.07.2009
Exact așa fac, pentru ca altfel e cam frigut. ☺

#4514
fluier21

fluier21

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 56
  • Înscris: 23.07.2009
Deci am aprins focul la 15:05 si am pus 27 kg de lemne. La ora 17.00 în cazan este doar jar. Pufferul a plecat de la 23 de grade si a ajuns la 72.
Afară sunt 11 grade (nu stiu dacă contează )

Edited by fluier21, 12 February 2016 - 17:10.


#4515
Lorki

Lorki

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 47
  • Înscris: 08.02.2014
Problema e capacitatea buncarului.
La a mea Liepsnele de 40 kw,buncarul e de  280 litri ,intra 75 kg lemn la o incarcare  sau 210 kg carbuni,cam 3 saci jumatate.

O gazeificare de 40 kw,sa luam ca exemplu MAK,facute la noi la Resita,capacitatea buncarului este de 215 litri lemn.

Un astfel de cazan duce fara probleme 200 mp cu sau fara puffer.

La o clasica fonta sau otel se socotesc  la 100 mp  30-35 kw daca vrei caldura,autonomie si un somn relativ liniștit noaptea.Alimentare mixta,lemn carbune,binenteles.La 85 litri buncar  e imposibil sa te astepti la mai mult chiar si cu huilă !

Deci,la 200 mp ,o clasica de 65-70 kw are in jur de  160 litri buncar ,mai mult lung decat lat, destul de anevoios de incarcat si curatat.
La o astfel de capacitate ,ai caldura  suficienta  si pentru puffer, repet la alimentare mixta lemn-carbune.

#4516
fluier21

fluier21

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 56
  • Înscris: 23.07.2009
Foarte interesant punct de vedere. Multumesc frumos.


Edited by fluier21, 12 February 2016 - 20:39.


#4517
gi0

gi0

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,971
  • Înscris: 04.12.2009

 Lorki, on 12 februarie 2016 - 20:33, said:

Problema e capacitatea buncarului.
La a mea Liepsnele de 40 kw,buncarul e de  280 litri ,intra 75 kg lemn la o incarcare  sau 210 kg carbuni,cam 3 saci jumatate.

O gazeificare de 40 kw,sa luam ca exemplu MAK,facute la noi la Resita,capacitatea buncarului este de 215 litri lemn.

Un astfel de cazan duce fara probleme 200 mp cu sau fara puffer.

La o clasica fonta sau otel se socotesc  la 100 mp  30-35 kw daca vrei caldura,autonomie si un somn relativ liniștit noaptea.Alimentare mixta,lemn carbune,binenteles.La 85 litri buncar  e imposibil sa te astepti la mai mult chiar si cu huilă !

Deci,la 200 mp ,o clasica de 65-70 kw are in jur de  160 litri buncar ,mai mult lung decat lat, destul de anevoios de incarcat si curatat.
La o astfel de capacitate ,ai caldura  suficienta  si pentru puffer, repet la alimentare mixta lemn-carbune.
Viadrus 35kw , puffer 1000 litri , suprafata 130mp, aproximtiv 335mc, necesar termic...10kw . Volum buncar 86 litri .
Va rog sa aveti amabilitatea sa imi spuneti cum ati ajuns la concluzia ca este nevoie de 65-70kw ? Poate si 50kw ar fi de ajuns iar la o izolatie si mai buna necesarul termic ar fi si mai mic . Deci de ce ar fi nevoie de un buncar de trei ori mai mare daca in soba bag 4-6 lemne , 8-10 kg de carbuni si incalzesc 1000 litri de apa de la 25 la 60 *C , temperatura luata la mijlocul pufferului ? Sau ce dimensiuni are pufferul d-voastra la un astfel de cazan ?
Multumesc .
Cu stima .

Edited by gi0, 13 February 2016 - 02:01.


#4518
Lorki

Lorki

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 47
  • Înscris: 08.02.2014
Fara persoana II-a parca m-as simti mai bine.

Situatiile difera in functie de izolatie.Marea majoritate a utilizatorilor centralelor pe combustibil solid nu au nici un fel de izolatie.La clima din Romania,termosistemul aplicat trebuie sa fie de minim 8 cm,altfel sânt bani aruncati,ma rog,opinia specialistilor.

Daca vorbim de o izolatie adevarata cu  20 cm polistiren grafitat,ai dreptate,aprinzi o lumanare si stai in boxeri toata iarna,altele sant calculele.

In cealalta situatie,daca se foloseste centrala  atmosferica,coborand sub 30 kw /100 mp  dârdâi bine și  faci plantoane cu schimbul  la centrală.Ajunge să fie principala preocupare a intregii familii pe timpul rece.Vorbesc din experiența  debutului meu in incălzirea romantică cu flăcări.Incălzire  mai mult cu toporul si roaba decât cu caloriferul.

In cazul pufferului  se anuleaza orice supradimensionare la o atmosferica si in loc sa alimentezi de doua-trei ori pana-l incalzesti,alimentezi odata.

Fără puffer si cu centrala dimensionata pentru casa izolata, e mai distractiv ,fiindca din 2 in 2 ore  ai intâlnire ,dragostea e foarte mare dar nici chiar așa !Practic 6-8 luni am fost nedespărțit de  Celsiusul meu,zi-noapte, zic merci că am scăpat fără o depresie că am fost la un pas.

In cazul  unui puffer de 1000 litri ,60 kw absoarbe  pufferul,restul casa si toată lumea e fericită.Ca pe parcurs se face o super izolatie,se mai cumpara un puffer sau se umple la jumatate buncarul si iar toata lumea e fericita.Teoria e una practica e alta,toată lumea știe asta.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate