Cazane atmosferice pe combustibili solizi
#4501
Posted 11 February 2016 - 22:46
fluier21, on 11 februarie 2016 - 17:00, said:
Ei, si de aici am nevoie de ajutor. Este centrala subdimensionata in acest moment? ... Nu, nu este subdimensionata. Pentru 500mc aer orice centrala de peste 40kW (cum este centrala ta) poate fi considerata supradimensionata, chiar daca ai o izolatie proasta si lemne ude. Sau hai sa zicem ca ar fi corect dimensionata pentru cazurile extreme. Tu ai probleme cu instalatia si nu cu centrala.. Inainte de a monta pufferul trebuiau rezolvate problemele instalatiei (sau izolatia) |
#4502
Posted 11 February 2016 - 23:26
cheluakame, on 11 februarie 2016 - 21:21, said:
Cum sunt termoizolati acesti 200 mp? Adica, termoizolatia pardoselii de la parter, termoizolatia peretilor, termoizolatia tavanului de la etaj, si tamplaria. In primul rand va multumesc pentru raspuns. Situatia se prezinta astfel: termoizolatia la parter este facuta cu zgura de furnal (aprox 15 cm) peste care este pusa podea din scandura de 2,5 cm peste care este pus parchet melaminat. Peretele nordic este izolat in intregime cu polistiren expandat EPS 80 de 5 cm (aprox. 50 mp). Ceilalti pereti nu sunt termoizolati (pereti de caramida eficienta de 25 cm) plus tencuiala interior exterior. Tavanul de la etaj este izolat cu rumbeton (rumegus + ciment) de aprozimativ 15 cm. Tamplaria este Trocal cu 5 camere cu geam termopan Low E+argon (sunt 8 ferestre de aprox 1,4x1,2 , usa de intrare de 2x 1,20 si 2 usi balcon 0,8 x2). La ce temperaturi de lucru se obtine aceasta putere (tur/retur/ambient)? Puterea caloriferelor am calculat-o folosind datele tehnice ale producatorului. (Korado), dupa modelul, spre exemplu, calorifer 22x60x1400 = 2998 w. in acest moment am: 2 - 600x800 7 - 600x1400 1 - 600x1100 2 - 600x1200 1 - 600x700 1 - 600x1600 si 2 scarite de baie Din curiozitate, cum folositi centrala, caci tare imi este frica de faptul ca cine vi-a vandut-o nu v-a spus si cum se foloseste (poate ca nici el nu stia) Despre cum folosim centrala... hmmm poate fi cam dupa ureche. Pana in aceasta iarna (cred ca de vreo 5-6 ani) am folosit centrala avand de incalzit doar parterul si bolierul de apa calda (6 calorifere+boiler). Centrala avea facute 2 circuite diferite 1 pentru apa calda si unul pentru incalzire in casa si o singura pompa pe retur cu un controller pe tur. In aceste conditii reuseam sa "scapam" centrala in 110 grade, adevarat doar de cateva ori. Seara puneam cateva lemne pe foc, in conditii de aproximtiv -10 grade, inchideam circuitul de apa calda, caloriferele erau fierbinti aproximativ 3-4 ore, dupa care se raceau treptat. Spre dimineata era racoare, dar placut. In aceasta iarna am dat in folosinta etajul, si am ajuns la numarul si configuratia de calorifere de mai sus. Intr-o prima faza, caloriferele au fost legate prin coloana separata direct la centrala, la instalatia existenta. (aceeasi pompa pe retur doar cu 3 plecari pe tur parter+etaj+ACM). Ei, acum cu greu puteam sa ridic temperatura in cazan. Daca inainte puneam doar 2 sau 3 lemne mai groase ca sa nu sar suta, acum de ar mai fi fost spatiu. Cu toate caloriferele pornite greu trec de 65 grade, prin urmare, aprindeam centrala, inchideam circuitele de incalzire, duceam boilerul de ACM la 60 de grade, inchideam circuitul de ACM si porneam circuitele de incalzire si obtineam doar dupa ce inchideam 3 calorifere putin peste 70 de grade. Un prieten instalator mi-a recomandat instalarea unui puffer si modificarea scheme din centrala. Astfel, am bagat cu greu pufferul in bucatarie, (in camera central nu mai aveam loc si bucataria are perete comun cu centrala) a adaugat la instalatia din centrala circuit de by pass actionat de fosta pompa de retur, a adaugat o pompa de de circuit cazan-puffer si o pompa pe retur circuit incalzire casa. El a terminat lucrarea si a plecat (lucreaza undeva pe afara), nu mi-a povestit nimic, insa instalatia mea de incalzire functioneaza exact la fel, in ideea ca, daca dau drumul din centrala prin puffer nici o sansa sa ajung macar la 60 , prin urmare, scenariul de mai sus, inchis incalzire + puffer, deschis ACM, inchis ACM+puffer, deschis incalzire casa, inchis ACM+incalzire casa direct lasat sa bage in puffer. Cam asa ma chinui, bineinteles intre ghilimele, ca nu e mare lucru sa te joci cu niste vane, problema e ca nu reusesc sa cresc temperatura in calorifere si implicit in casa. Inainte era de tricou si acum ... e racoare. Greu fac 20 de grade in camere, dar caloriferele sunt ca de vara 98% din timp. Evident ca si consumul de lemne a crescut muuuult, nu ca m-as fi asteptat sa incalzesc si etaj si parter cu aceiasi cantitate de lemne dinainte, dar arde foc non stop si rezultate ioc. (na, ca am facut si o rima) ... Va rog sa nu mai folositi apelativul "domnul" Acum, revenind la problema, cum aprindeti focul, de sus sau de jos? Ar fi indicat, dupa terminarea arderii cu flacara sa acoperiti cu ceva tevile de aer secundar, se va cunoaste diferenta. Edited by fluier21, 11 February 2016 - 23:29. |
#4503
Posted 11 February 2016 - 23:46
florin71_skoda, on 11 februarie 2016 - 22:46, said:
Nu, nu este subdimensionata. Pentru 500mc aer orice centrala de peste 40kW (cum este centrala ta) poate fi considerata supradimensionata, chiar daca ai o izolatie proasta si lemne ude. Sau hai sa zicem ca ar fi corect dimensionata pentru cazurile extreme. Tu ai probleme cu instalatia si nu cu centrala.. Inainte de a monta pufferul trebuiau rezolvate problemele instalatiei (sau izolatia) Pe mine a inceput sa ma puna pe ganduri faptul ca, atunci cand inchid vreo 3 calorifere incepe sa se simta ceva caldura (asta inainte de a avea pufferul). Puferrul a venit ca o recomandare de a remedia aceasta "lipsa de putere". Un alt aspect, aceasta centrala pe care o am este cea mai mica centrala de 50 pe care am vazut-o. Arata ca o centrala de 30 hai sa zic maxim 35 de la oricare alt producator. Spre exemplu are o greutate de 190 kg, spre deosebire de un Ferroli FSB care are undeva la 260-290 kg pe aceleasi puteri. Si celelalte dimensiuni sunt mai mici. Repet, ca la o centrala de maxim 35. Poate ca si in acest caz marimea nu conteaza, dar parca tot nu pot sa nu ma intreb:dar daca? http://www.amisa.ro/...ne-lemn-cl.html link-ul este spre prezentarea centralei la producator |
#4504
Posted 12 February 2016 - 00:03
Cateva fotografii cu centrala, legaturile de la centrala si de la puffer.
2016-02-10 22.28.30.jpg 369.75K 78 downloads 2016-02-10 22.27.38.jpg 355.25K 72 downloads 2016-02-10 22.27.21.jpg 206.23K 66 downloads 2016-02-10 22.27.00.jpg 366.64K 69 downloads 2016-02-10 22.26.49.jpg 393.54K 66 downloads 2016-02-10 22.26.15.jpg 465.14K 71 downloads 2016-02-10 22.24.38.jpg 391.41K 68 downloads 2016-02-10 22.24.14.jpg 194.21K 64 downloads 2016-02-10 22.24.00.jpg 411.5K 65 downloads 2016-02-10 22.23.51.jpg 411.65K 65 downloads 2016-02-10 22.23.44.jpg 415.19K 77 downloads 2016-02-09 08.37.18.jpg 443.28K 78 downloads 2016-02-09 08.37.00.jpg 456K 72 downloads |
#4505
Posted 12 February 2016 - 00:21
Quote Situatia se prezinta astfel: termoizolatia la parter este facuta cu zgura de furnal (aprox 15 cm) peste care este pusa podea din scandura de 2,5 cm peste care este pus parchet melaminat. Peretele nordic este izolat in intregime cu polistiren expandat EPS 80 de 5 cm (aprox. 50 mp). Ceilalti pereti nu sunt termoizolati (pereti de caramida eficienta de 25 cm) plus tencuiala interior exterior. Tavanul de la etaj este izolat cu rumbeton (rumegus + ciment) de aprozimativ 15 cm. Tamplaria este Trocal cu 5 camere cu geam termopan Low E+argon (sunt 8 ferestre de aprox 1,4x1,2 , usa de intrare de 2x 1,20 si 2 usi balcon 0,8 x2). 100 mp pardoseala cu 15 cm zgura, scandura si parchet - circa 1.3 kw ~170 mp caramida eficienta + 50 mp caramida eficienta + 5 cm EPS - circa 8 kw 100 mp tavan cu 15 cm rumbeton - circa 6 kw Tamplarie 19 mp - 1 kw Ventilatie - 3.5 kw Deci total ~ 20 kw la -15*C Mergem mai departe. Putere nominala 40 kw. Volum depozitare lemne nominal 85 litri deci circa 20 kg lemne. 20 kg lemne x 4 kwh x 0.8 = 64 kwh / 40 kw => timp de ardere nominal aprox o ora jumate. Atat arde focul in centrala dvs? Daca da, verificam problema in alta parte. Daca nu, inseamna ca centrala nu functioneaza la putere nominala, si, daca nu "focariti" in continuu, mai mult ca sigur, centrala este subdimensionata. Ar mai exista posibilitatea sa verificati cu cate lemne (kg), la ce diferenta si in cat timp incalziti apa in puffer fara consumatori, insa sunteti aici pentru a remedia o problema si nu pentru a face experimente. Analizand si pozele puse, mai mult ca sigur discutam de o centrala subdimensionata. |
#4506
Posted 12 February 2016 - 08:01
cheluakame, on 11 februarie 2016 - 21:21, said:
Va rog sa nu mai folositi apelativul "domnul" Acum, revenind la problema, cum aprindeti focul, de sus sau de jos? Ar fi indicat, dupa terminarea arderii cu flacara sa acoperiti cu ceva tevile de aer secundar, se va cunoaste diferenta. Aprinderea focului am facut-o de sus. Am incercat si de jos cu aceleasi rezultate. Aprinderea de sus a lemnelor genereaza mai putin fum si flacara dureaza mai mult, dar cu jarul care ramane este aceeasi problema. La mine inaltimea hotelor(care acopera 70% din gratarul centralei) este de 3cm si nu au nici un fel de orificii. Poate sunt cam inalte? Am sa incerc si acoperirea tevilor dupa terminarea arderii dar as prefera sa nu mai intervin la centrala decat la realimentare. |
#4507
Posted 12 February 2016 - 10:27
fluier21, on 11 februarie 2016 - 23:26, said: Centrala intradevar pare cam mica ca si gabarit. Pentru ca se numeste CL 50 ar fi trebuit sa fie cam de 50kW (probabil ca pe carbune, sau cine stie ce alt combustibil), dar nu prea arata de 50kW. La tine nu se incalzesc toate radiatoarele, sau nu se incalzeste in casa ? Radiatorul Korado 22x600x1400 nu are 2998 W cum crezi tu. Ca sa scoti atit din el trebuie sa mergi cu tur/retur de 90grd/70grd si sa ai in casa 20grd. In realitate tu mergi cu un tur/retur de 70/60grd si in casa vrei un 22grd si atunci radiatorul respectiv are doar 1920 W. |
#4508
Posted 12 February 2016 - 11:03
nikusorniq, on 12 februarie 2016 - 08:01, said: dar cu jarul care ramane este aceeasi problema. De vina este centrala, si schimbatorul ei mult prea mic. La mine totusi s-a rezolvat partial dupa ce acopar tevile de aer secundar, in felul acesta, aerul intrat prin ele dupa terminarea arderii cu flacara, nu mai influenteaza temperatura in focar (adica dupa terminarea arderii, nu il mai raceste). nikusorniq, on 12 februarie 2016 - 08:01, said:
La mine inaltimea hotelor(care acopera 70% din gratarul centralei) este de 3cm si nu au nici un fel de orificii. Poate sunt cam inalte? nikusorniq, on 12 februarie 2016 - 08:01, said:
Am sa incerc si acoperirea tevilor dupa terminarea arderii dar as prefera sa nu mai intervin la centrala decat la realimentare. |
#4509
Posted 12 February 2016 - 11:05
Inca o data va multumesc tuturor pentru implicare.
La mine se incalzesc toate radiatoarele, nu e asta problema, ideea e ca, dupa suplimentarea instalatiei cu calorifere, nu reusesc sa ridic cazanul peste 60-65 grade oricat m-as stradui si oricat as baga in el. In momentul in care din centrala pleaca apa la 60 grd in varf de sarcina, adica atunci cand e focul cel mai infocat, daca pot sa zic asa, ma gandesc ca nici nu prea are cum sa fie cald in casa, pentru ca, daca am uitat sa bag o perioada si alea 60 de grade sunt o amintire calda. Despre carbuni, ce sa zic, am cumparat de test un sac de cocs petrolier si a mentinut cat de cat caldura, nu a fost un rezultat "uau", prin urmare am renuntat, dar cu un sac nici nu prea poti sa tragi multe concluzii. In ceea ce priveste caloriferul, mai mult ca sigur ai dreptate, dar am luat si eu niste date oferite de producator, de unde din alta parte, si m-am apucat sa fac niste calcule, sa incerc sa imi dau seama ce nu e OK. Oricum astazi incerc sa fac si testul propus de cheluakame cu kilogramele de lemne si timpul de incalzire al pufferului, pentru a fi cat mai aproape de adevar. |
#4510
Posted 12 February 2016 - 11:12
fluier21, on 12 februarie 2016 - 11:05, said:
Inca o data va multumesc tuturor pentru implicare. La mine se incalzesc toate radiatoarele, nu e asta problema, ideea e ca, dupa suplimentarea instalatiei cu calorifere, nu reusesc sa ridic cazanul peste 60-65 grade oricat m-as stradui si oricat as baga in el. In momentul in care din centrala pleaca apa la 60 grd in varf de sarcina, adica atunci cand e focul cel mai infocat, daca pot sa zic asa, ma gandesc ca nici nu prea are cum sa fie cald in casa, pentru ca, daca am uitat sa bag o perioada si alea 60 de grade sunt o amintire calda. Despre carbuni, ce sa zic, am cumparat de test un sac de cocs petrolier si a mentinut cat de cat caldura, nu a fost un rezultat "uau", prin urmare am renuntat, dar cu un sac nici nu prea poti sa tragi multe concluzii. In ceea ce priveste caloriferul, mai mult ca sigur ai dreptate, dar am luat si eu niste date oferite de producator, de unde din alta parte, si m-am apucat sa fac niste calcule, sa incerc sa imi dau seama ce nu e OK. Oricum astazi incerc sa fac si testul propus de cheluakame cu kilogramele de lemne si timpul de incalzire al pufferului, pentru a fi cat mai aproape de adevar. Daca da, setati termostatul pompelor la o temperatura ceva mai inalta (70-80*C), in felul acesta, ar mai ajuta putin, cel putin pana trece gerul acesta, apoi trebuie cautata o solutie de termen lung. |
|
#4511
Posted 12 February 2016 - 11:18
Este pompa de by-pass si o sa o setez cum ati zis. Oricum, pe termen scurt nu prea am ce sa fac pentru ca nu ma mai ajuta bugetul la cat s-a dus pe puffer, calorifere, tevi, etc. si sa tot actionez "intuitiv / consensual" m-am cam saturat.
|
#4512
Posted 12 February 2016 - 11:20
Eu am azut in poze 2 pompe si 2 termostate de contact montate pe tur. Se vede o pompa rosie marca Grundfos pe retur si alta de culoare "neagra" (nu stiu marca) pe tur pentru bypass.
@fluier21, pompa neagra o poti porni inainte de a face focul. (sau o setezi pe un 45-50grd). Iar pompa Grundfos o poti porni cum spunea si @cheluakame pe la un 70-75-80 grd Mai poti incerca sa dai pompa neagra pe turatia maxima, iar la aia rosie sa-i reduci un pic turatia. Sau sa le schimbi intre ele daca amindoua sunt pe DN25, deoarece este mai bine sa ai pompa de bypass mai puternica decit pompa de retur care trage apa foarte rece din puffer. Edited by florin71_skoda, 12 February 2016 - 11:24. |
#4514
Posted 12 February 2016 - 17:05
Deci am aprins focul la 15:05 si am pus 27 kg de lemne. La ora 17.00 în cazan este doar jar. Pufferul a plecat de la 23 de grade si a ajuns la 72.
Afară sunt 11 grade (nu stiu dacă contează ) Edited by fluier21, 12 February 2016 - 17:10. |
#4515
Posted 12 February 2016 - 20:33
Problema e capacitatea buncarului.
La a mea Liepsnele de 40 kw,buncarul e de 280 litri ,intra 75 kg lemn la o incarcare sau 210 kg carbuni,cam 3 saci jumatate. O gazeificare de 40 kw,sa luam ca exemplu MAK,facute la noi la Resita,capacitatea buncarului este de 215 litri lemn. Un astfel de cazan duce fara probleme 200 mp cu sau fara puffer. La o clasica fonta sau otel se socotesc la 100 mp 30-35 kw daca vrei caldura,autonomie si un somn relativ liniștit noaptea.Alimentare mixta,lemn carbune,binenteles.La 85 litri buncar e imposibil sa te astepti la mai mult chiar si cu huilă ! Deci,la 200 mp ,o clasica de 65-70 kw are in jur de 160 litri buncar ,mai mult lung decat lat, destul de anevoios de incarcat si curatat. La o astfel de capacitate ,ai caldura suficienta si pentru puffer, repet la alimentare mixta lemn-carbune. |
|
#4516
Posted 12 February 2016 - 20:37
Foarte interesant punct de vedere. Multumesc frumos.
Edited by fluier21, 12 February 2016 - 20:39. |
#4517
Posted 13 February 2016 - 02:00
Lorki, on 12 februarie 2016 - 20:33, said:
Problema e capacitatea buncarului. La a mea Liepsnele de 40 kw,buncarul e de 280 litri ,intra 75 kg lemn la o incarcare sau 210 kg carbuni,cam 3 saci jumatate. O gazeificare de 40 kw,sa luam ca exemplu MAK,facute la noi la Resita,capacitatea buncarului este de 215 litri lemn. Un astfel de cazan duce fara probleme 200 mp cu sau fara puffer. La o clasica fonta sau otel se socotesc la 100 mp 30-35 kw daca vrei caldura,autonomie si un somn relativ liniștit noaptea.Alimentare mixta,lemn carbune,binenteles.La 85 litri buncar e imposibil sa te astepti la mai mult chiar si cu huilă ! Deci,la 200 mp ,o clasica de 65-70 kw are in jur de 160 litri buncar ,mai mult lung decat lat, destul de anevoios de incarcat si curatat. La o astfel de capacitate ,ai caldura suficienta si pentru puffer, repet la alimentare mixta lemn-carbune. Va rog sa aveti amabilitatea sa imi spuneti cum ati ajuns la concluzia ca este nevoie de 65-70kw ? Poate si 50kw ar fi de ajuns iar la o izolatie si mai buna necesarul termic ar fi si mai mic . Deci de ce ar fi nevoie de un buncar de trei ori mai mare daca in soba bag 4-6 lemne , 8-10 kg de carbuni si incalzesc 1000 litri de apa de la 25 la 60 *C , temperatura luata la mijlocul pufferului ? Sau ce dimensiuni are pufferul d-voastra la un astfel de cazan ? Multumesc . Cu stima . Edited by gi0, 13 February 2016 - 02:01. |
#4518
Posted 13 February 2016 - 07:45
Fara persoana II-a parca m-as simti mai bine.
Situatiile difera in functie de izolatie.Marea majoritate a utilizatorilor centralelor pe combustibil solid nu au nici un fel de izolatie.La clima din Romania,termosistemul aplicat trebuie sa fie de minim 8 cm,altfel sânt bani aruncati,ma rog,opinia specialistilor. Daca vorbim de o izolatie adevarata cu 20 cm polistiren grafitat,ai dreptate,aprinzi o lumanare si stai in boxeri toata iarna,altele sant calculele. In cealalta situatie,daca se foloseste centrala atmosferica,coborand sub 30 kw /100 mp dârdâi bine și faci plantoane cu schimbul la centrală.Ajunge să fie principala preocupare a intregii familii pe timpul rece.Vorbesc din experiența debutului meu in incălzirea romantică cu flăcări.Incălzire mai mult cu toporul si roaba decât cu caloriferul. In cazul pufferului se anuleaza orice supradimensionare la o atmosferica si in loc sa alimentezi de doua-trei ori pana-l incalzesti,alimentezi odata. Fără puffer si cu centrala dimensionata pentru casa izolata, e mai distractiv ,fiindca din 2 in 2 ore ai intâlnire ,dragostea e foarte mare dar nici chiar așa !Practic 6-8 luni am fost nedespărțit de Celsiusul meu,zi-noapte, zic merci că am scăpat fără o depresie că am fost la un pas. In cazul unui puffer de 1000 litri ,60 kw absoarbe pufferul,restul casa si toată lumea e fericită.Ca pe parcurs se face o super izolatie,se mai cumpara un puffer sau se umple la jumatate buncarul si iar toata lumea e fericita.Teoria e una practica e alta,toată lumea știe asta. |
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users