Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum accesez site-ul CNAS ?

Algoritm simplu de calculare al u...

Bitdefender Total Security ș...

casa verde 2024
 Intrerupator cu N - doza doar cu ...

Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!
 Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda
 Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...
 

Ulei vs Ulei (5W40 - 5W30)

- - - - -
  • Please log in to reply
209 replies to this topic

#55
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005
:huh:  :o  :mellow:  Dispute serioase aici.
Totusi bune, pe cine il intereseaza are de unde invata.

#56
Russell

Russell

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 143
  • Înscris: 23.07.2007

 erik, on Feb 9 2008, 12:56, said:

@russell

este impresionant entuziasmul cu care combati... cauti preturi plin letonia, caracteristici ale uleiurilor...  :D
spui ca eu compar mere cu pere. da, asta fac. si asta faci si tu atunci cand compari 5w30 cu 5w40 sau 5w40 (acelasi clasificari dar produse diferite, cu aditivi diferiti si procese de sinteza diferite). pe deasupra le mai si compari rau, spunand ca unul e mai bun decat altul in functie de preturile la al 15-lea retailer. a, sa nu uit: retailer virtual din letonia. :rolleyes:  
pai stii cati factori influenteaza pretul de vanzare catre clientul final pentru un produs? ...stii cand si la ce curs/pret a fost cumparat fiecare ulei din linkurile date de tine? ...stii politica de preturi a fiecarui intermediar al lantului comercial dintre poarta fabricii si site-ul din link?
n-are nicio treaba pretul de fabricatie cu vascozitatea... procesele de sinteza sunt mult mai complexe, nu mai e ca pe vremea uleiurilor minerale.

Eu nu cred ca compar mere cu pere...... Mai citeste o data exemplele pe care ti le-am dat. Am comparat SynPower 0W-40, 5W-30, 5W-40 corect nu? Toate 3 au ACEA A3/B3, toate au acelasi producator, acelasi numa (SynPower) singura diferenta este vascozitatea! Cu ce am gresit aici? Am dat exemplele astea si niste preturi la ele ca sa te convingi ca cel maI SCUMP e 0W-40 si cel mai ieftin e 5W-30. Ti-am dat siteul din Lituania pt ca acolo am gasit toate aceste 3 uleiuri pe acelasi site. Daca as putea ti-as da si preturile de productioe de la Valvoline a acestor 3 uleiuri si sant absolut convins ca cel mai scump de produs va fi 0W-40 apoi 5W-40 si cel mai ieftin e 5W-30. Am facut asta in speranta ca vei intelege ca doua uleiuri cu ABSOLUT aceleasi proprietati, nume etc etc dar cu vascozitati diferite --- cel mai greu de produs - pret productie mai mare - il va avea acel ulei care are diferenta intre "vara " si "iarna" mai mare....
Am mai spus ca preturile in magazin pot varia dar regula asta ramane valabila. Cauta pe internet si vei vedea ca in majoritatea magazinelor pretul respecta regula de mai sus. Normal ca exista si excepti dar astea se datoreaza vinzatorului, intermediarului, curs valutar etc. La producator intotdeauna va fi asa cum am scris si subliniat mai sus.


 erik, on Feb 9 2008, 12:56, said:

in romania, la prima umplere in Logan cred ca se pune 5w30 Dacia oil (adica texaco), nu elf... crezi ca aia de la dacia ar fi avut de ales daca Renault ar fi considerat ca in romania trebuie sa puna 0w40 sau 5w40 in loc de 5w30? ...normal ca daca era dupa capul romanilor ii puneau direct un multigrad 15w40 100% rapitza.

Uite inca o data ce am spus in postul precedent: Se alege cel mai ieftin ulei care sa se incadreze in cerintele motorului/producatorului. Marca ULEIULUI se alege in functie de pret/discounturi, numele/faima producatorului uleiului etc Vezi exemplul ELF-RENAULT! Sau VW-Castrol - parca...
Cred ca am fost destul de clar.....
Nu puteau sa puna 100% rapita pt ca nu se incadra in cerintele motorului...... Au si ei niste standarde de respectat.

 erik, on Feb 9 2008, 12:56, said:

apropo, daca intri pe clublexus vei afla ca americanii circula prin desertul mojave cu 0w20 in motoare de rx300. ce fraieri, frate... sa puna ei asa ceva cand afara sunt 60 de grade si exista pe lumea asta 0w40, 5w50, 10w60...
Nu te contrazic, poate ca acele motoare sant facute sa functioneze cu 0W-20 si fi sigur ca producatorul acelor motoare NU recomanda prinre altele si 5W-40 sau 10W-60. Presupun ca sant motoare care sant facute sa lucreze cu vascozitati mici....
Daca producatorul motorului recomanda un 0W-40 cu ACEA A3/B3 crezi ca ar fi fost bine sa se puna 0W-20 cu A5/B5 . Presupun ca in opinia ta raspunsul ar fi fost DA ca doar are A5/B5.... Nu crezi ca intr-un motor intervin si alte variabile si chiar daca pui un ulei cu un coeficient de ungere ridicat (Low friction), acest coeficient va fi practic anulat de lipsa presiuni de exemplu.
Daca motorul cere numai 0W-20 atunci 0W-20 e cea mai buna alegere iar un 0W-20 cu A5/B5 e alegerea ideala in acest moment. Asta e corect! Dar daca producatorul recomanda si alte vascozitati asa cum face Dacia de exemplu atunci eu nu as fi chair asa de sigur ca e alegerea cea mai buna tocmai pt: Nu crezi ca intrun motor intervin si alte variabile si chiar daca pui un ulei cu un coeficient de ungere ridicat (Low friction), acest coeficient va fi practic anulat de lipsa presiuni de exemplu.

 erik, on Feb 9 2008, 12:56, said:

pana si notiunea de "sintetic" e relativa la modul oficial de cand bp a castigat procesul impotriva lui exxon. pur si simplu de atunci s-a legalizat dezinformarea in domeniul lubrifiantilor auto. pai in conditiile astea nu e mai sigur sa ai incredere intr-un ulei cu o certificare mai recenta, care indeplineste niste norme mai drastice si acoperitoare pentru normele anterioare?

Din cate stiu eu doar 2 company produc ulei sintetic (sau cel putin se bat cu caramida in piept ca produc..) una e Mobil iar cealalta.... nu mi-a aduc aminte acum (nu e prea popular n Romania)

 erik, on Feb 9 2008, 12:56, said:

octavian a ales unul din putinele uleiuri 100% sintetice (100% pao, api grad IV) existente in momentul de fata pe piata de la noi. de fapt cine stie daca o mai fi si asta sintetic... ca daca n-ar fi tot nu ar avea nimeni curaj sa ii dea in judecata pe exxon pentru ca ar pierde cum a pierdut exxon in fata lui bp.

pe bune acum, spune tu ce alt ulei ar fi trebuit sa aleaga. care e recomandarea ta?

In primul rand daca are motorul de 105Cp si daca acest motor are VVT atunci sigur nu i-asi fi recomandat 5W-30 fi el si cu A8/B9 :)
Daca are alt motor diferit de acesta de 105 atunci ar fi 2 posibilitati:
Fie cel mai bun 0W-40 de pe piata cu A3/B4
Fie acest Mobil 1 5W-30
Alegerea intre aceste doua as face-o in functie de cele 4 criteri pe care le-am scris in posturile precedente si nu m-as gandi nici o clipa la consumul de combustibil :D

PS:
Iar in legatura cu:
chiar crezi ca e usor si pe bani putini sa faci un ulei xW30 care sa treaca testele de uzura motor ale ACEA la fel ca un yW40 pentru a obtine aceeasi clasificare? la testul respectiv se masoara uzurile aparute intr-un motor de 2500 cmc dupa 200 de ore de functionare in regim variabil intre 0 si 4000 rpm, la o temperatura a uleiului variabila intre 0 si 140 de grade.

Exprimarea ta aici e un pic cam ambigua..... Dar, hai sa luam "iarna". La testul ACEA un 0W-30 va lucra mai bine la 0 grade decat un 5W-30. E corect, nu? Va fi asa tocmai pentru ca el (0W-30) la 0 grade va avea vascozitatea mai apropiata de ideal (pentru respectivul motor/tip ulei) in comparatie cu 5W-30. E corect , nu?
Pana aici cred ca e clar! Daca te uiti si pe PDF atasat de tine, la uzura motorului sant date niste limite (mai mic sau egal cu, mai mare sau egal cu etc). Hai sa luam un exemplu fictiv. Pt ACEA Ax:
Uzura axa came: Mai mica sau egal cu 5%
Care dintre uleiurile de mai sus (0W-30 si 5W-30) va fi mai aproape de limita de uzura de 5%? Eu iti garantez ca va fi 5W-30! De ce? Pentru ca la 0 grade, el (5W-30) va lucra mai putin bine decat 0W-30!
Totusi ele sant in aceasi clasa a ACEA pt ca ambele se incadreaza sub acel 5%! Asta e diferenta pe care tu nu o intelegi..... Si de aici pleaca si diferenta de pret productie - tocmai ca mai intervine si munca de a stabiliza cat mai bine si variatia vascozitatii pe o plaja de temperaturi mai mare....

#57
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,927
  • Înscris: 06.04.2007

 Russell, on Feb 10 2008, 05:19, said:

Eu nu cred ca compar mere cu pere...... Mai citeste o data exemplele pe care ti le-am dat. Am comparat SynPower 0W-40, 5W-30, 5W-40 corect nu? Toate 3 au ACEA A3/B3, toate au acelasi producator, acelasi numa (SynPower) singura diferenta este vascozitatea! Cu ce am gresit aici? Am dat exemplele astea si niste preturi la ele ca sa te convingi ca cel maI SCUMP e 0W-40 si cel mai ieftin e 5W-30. Ti-am dat siteul din Lituania pt ca acolo am gasit toate aceste 3 uleiuri pe acelasi site. Daca as putea ti-as da si preturile de productioe de la Valvoline a acestor 3 uleiuri si sant absolut convins ca cel mai scump de produs va fi 0W-40 apoi 5W-40 si cel mai ieftin e 5W-30. Am facut asta in speranta ca vei intelege ca doua uleiuri cu ABSOLUT aceleasi proprietati, nume etc etc dar cu vascozitati diferite --- cel mai greu de produs - pret productie mai mare - il va avea acel ulei care are diferenta intre "vara " si "iarna" mai mare....



Uite inca o data ce am spus in postul precedent: Se alege cel mai ieftin ulei care sa se incadreze in cerintele motorului/producatorului. Marca ULEIULUI se alege in functie de pret/discounturi, numele/faima producatorului uleiului etc Vezi exemplul ELF-RENAULT! Sau VW-Castrol - parca...

Daca motorul cere numai 0W-20 atunci 0W-20 e cea mai buna alegere iar un 0W-20 cu A5/B5 e alegerea ideala in acest moment. Asta e corect! Dar daca producatorul recomanda si alte vascozitati asa cum face Dacia de exemplu atunci eu nu as fi chair asa de sigur ca e alegerea cea mai buna tocmai pt: Nu crezi ca intrun motor intervin si alte variabile si chiar daca pui un ulei cu un coeficient de ungere ridicat (Low friction), acest coeficient va fi practic anulat de lipsa presiuni de exemplu.

Din cate stiu eu doar 2 company produc ulei sintetic (sau cel putin se bat cu caramida in piept ca produc..) una e Mobil iar cealalta.... nu mi-a aduc aminte acum (nu e prea popular n Romania)

In primul rand daca are motorul de 105Cp si daca acest motor are VVT atunci sigur nu i-asi fi recomandat 5W-30 fi el si cu A8/B9 :)
Daca are alt motor diferit de acesta de 105 atunci ar fi 2 posibilitati:
Fie cel mai bun 0W-40 de pe piata cu A3/B4
Fie acest Mobil 1 5W-30

Exprimarea ta aici e un pic cam ambigua..... Dar, hai sa luam "iarna". La testul ACEA un 0W-30 va lucra mai bine la 0 grade decat un 5W-30. E corect, nu? Va fi asa tocmai pentru ca el (0W-30) la 0 grade va avea vascozitatea mai apropiata de ideal (pentru respectivul motor/tip ulei) in comparatie cu 5W-30. E corect , nu?
Pana aici cred ca e clar! Daca te uiti si pe PDF atasat de tine, la uzura motorului sant date niste limite (mai mic sau egal cu, mai mare sau egal cu etc). Hai sa luam un exemplu fictiv. Pt ACEA Ax:
Uzura axa came: Mai mica sau egal cu 5%
Care dintre uleiurile de mai sus (0W-30 si 5W-30) va fi mai aproape de limita de uzura de 5%? Eu iti garantez ca va fi 5W-30! De ce? Pentru ca la 0 grade, el (5W-30) va lucra mai putin bine decat 0W-30!
Totusi ele sant in aceasi clasa a ACEA pt ca ambele se incadreaza sub acel 5%! Asta e diferenta pe care tu nu o intelegi..... Si de aici pleaca si diferenta de pret productie - tocmai ca mai intervine si munca de a stabiliza cat mai bine si variatia vascozitatii pe o plaja de temperaturi mai mare....

In primul rand cred ca nu ai facut bine comparatiile...foarte mare grija (exact cum spunea Erik, procesu de sinteza si alte cele).
Luam doi producatori: Mobil si Castrol (pt ca numai la astia am vazut ca au ulei de ultima generatie 5W30).
Mobil are 5W30 si cu 32 lei/litru si cu 60-65 lei/litru...Castrol la fel ! Oare de ce... Daca tu compari ala cu ~30-40 lei/litru ca un 5W40 ai dreptate, e  mai ieftin.  Dar in cazu' de fata, pur si simplu un 5W40 sau 0W40 sar din calcul, nu dai deloc importanta altor date despre uleiu asta. Pe hartie asa ti se pare, ca au aceleasi propritati. Pe hartie nici eu nu pot sa-mi dau seama de ce un 5W40 de la un producator poate fi chiar dublu la pret fata de altul, desi datele tehnice sunt relativ la fel.

O dai in sus si-n jos ca un 0W30 se comporta mai bine la rece decat un 5W30, corect!
Spui ca 5W30 va avea lim. mai mare de uzura fata de 0W30...da, asa e.
DAR, ce parere ai de un 0W40....se comporta mai bine la rece decat un 5W30???? N-am spus 5W40....ci 0W40
Cred ca sti raspunsul: NU, diferenta intre cele doua e ENORMA.
Se spune ca 0W40 are o excelenta pornire la rece (mot.) ca se comporta cel mai bine.
Pai si atunci un 5W30 cum e....?
Cum naiba de e mai putin vascos la rece decat 0W40??? Sa fie oare de vina procesul tehnologic....? Chiar sa fie mai ieftin de produs decat un 0W40...? Nu cred.
Drept si prin urmare, cred ca 5W30 (Mobil cazu de fata) ''impaca'' cel mai bine toate criteriile dupa care se alege un ulei de calitate, atata timp cat producatorul il recomanda.

PS: am motor de 1.4 si se recomanda 5W30, asta se pune de la prima umplere. Dar in carte este si 0W30 si 0W40 si 5W40, 5W50...
Am vrut sa pun la un mom. dat 5W50 Rally Formula, dar are o vascozitate mult prea mare, are infl. mare (desi tu nu iei in seama asta) si asupra consumului si e pt motoare care merg cel mai mult din viata in regim de turatii mari.
...prea multi ''steroizi'', dus la limita.
Am spus, vascozitate mare la 100 grC are si un ulei ordinar mineral ~18-19...

Edited by Octavian___28, 10 February 2008 - 11:15.


#58
erik

erik

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,004
  • Înscris: 22.12.2004
russell

"singura diferenta este vascozitatea" - da. si asta este diferenta cea mai semnificativa... nu firma, logo-ul sau certificarea ACEA. nici intre o camila si o arahida nu sunt diferente daca e sa luam in considerare numai umflaturile. amandoi comparam mere cu pere. atata doar ca tu compari mere galbene cu pere galbene iar eu mere rosii cu pere galbene...

'Daca as putea ti-as da si preturile de productioe de la Valvoline a acestor 3 uleiuri si sant absolut convins ca cel mai scump de produs va fi 0W-40 apoi 5W-40 si cel mai ieftin e 5W-30." - eu nu as fi atat de sigur, din moment ce stiu preturile de la importator (valtec) si nu se prea leaga cu ce spui tu - dar nici nu pot emite ipoteze pe baza lor.
informatiile legate de pretul de productie sunt confidentiale, dracu stie ce procent din fiecare ulei in parte este obtinut prin hidrocracare din petrol si cat sunt polialfaoleanide (pao). uleiurile 100% pao sunt cele mai costisitor de produs, dar din moment ce bp (si dupa ei restul producatorilor) si-au castigat dreptul de a denumi "sintetic" si amestecurile cu produsi pe baza de sinteza din petrol chiar ca nu mai stie nimeni pe ce da banii, iar preturile de vanzare (chiar de la poarta fabricii) nu au de-a face cu cele de productie. sunt legate de pretul produsului respectiv la concurenta si de gradul de solicitare in piata a uleiului respectiv.

intr-adevar, singurii care declara ca fac uleiuri 100% sintetice sunt mobil (mobil 1) si amsoil. cei de la exxon sunt insa banuiti ca au schimbat si ei tehnologia, pentru a nu fi sufocatide bp care produce amestecuri cu caracteristici asemanatoare la preturi mai mici comercializandu-le la preturi asemanatoare... de-aia se spune mai nou "majoritatea produselor mobil 1 sunt 100%pao". dar nimeni nu stie care sunt exceptiile si nimeni nu are de ce sa rascoleasca rahatul pentru a afla... pentru ca la urma urmelor orice producator are "sintetice" cu iz de rahat.
....iar tu vii si spui ca esti sigur care e mai scump si care e mai ieftin... pai costul depinde de tehnologie (diferita total la 5w30 de 0w40), de procentul de pao si de cel de produse obtinute prin hidrocracare (care la randul lor depind de pretul petrolului)...

acum sa o luam altfel. sa spunem ca toate uleiurile syn power sunt 100% sintetice. ei bine, esti sigur ca procedeele chimice prin care se obtine un 0w40 sunt mai costisitoare decat cele prin care se obtine un 5w30 care sa se comporte la fel de bine in aceleasi conditii de testare? nu inteleg ce e ambiguu in intrebarea asta.

ca tot am adus vorba, un link despre pao (de pe site-ul amsoil):

http://www.technilub.../synth_diff.php

orice producator recomanda mai multe vascozitati. atunci cand motorul e nou recomandarea poate sa difere in functie de temperatura exterioara - pentru motoarele moderne, gandite sa lucreze cu uleiuri cu vascozitate scazuta, prima cifra este de luat in seama si in functie de ea difera recomandarea (vezi exemplul cu suedia si africa). pornirile la rece sunt mai periculoase din punct de vedere al ungerii decat orice alt regim al motorului, de-aia se ia in calcul in principal vascozitatea la rece atunci cand se recomanda mai multi indici xW pentru acelasi motor in functie de temperatura exterioara.
in ce priveste pe Wxx, aceleasi protectie o ai cu un W30 si cu un W40, la cald toate uleiurile trebuie sa protejeze la fel. asta este treaba lor, e trecut in fisa postului si au diploma care sa arate ca sunt calificate pentru postul respectiv (ACEA). sa spunem ca un ulei cu vascozitate mai mare ar fi mai sigur in cele 0,1% din cazurile in care un motor functioneaza la limita, dar ar avea dezavantajele expuse anterior in restul de 99,99% din cazuri. de-aia ziceam ca supraprotejarea bazata pe vascozitatea la cald a uleiului este paguboasa.

pentru un motor uzat, un ulei mai gros e "mai bun" pentru ca se consuma mai greu. dar un motor care ajunge sa consume uleiul pentru care a fost proiectat are deja o problema. punerea unui ulei mai gros nu o rezolva, doar face sa para ca a rezolvat-o... si e mai ieftin decat reparatia motorului. deh, societatea de consum... din cauza asta inca se mai fabrica 15w40 si 20w50, nu pentru ca ar fi bune la ceva.


pentru ultima data: 0w40 este considerat un ulei sport, utilizat in cazul in care se doreste protectie in conditii extreme. in anumite situatii se pot trece cu vederea dezavantajele lui (desi nu este prea popular nici la motoarele de competitie), dar un utilizator normal nu ii va vedea niciodata avantajele. pentru ca nici nu prea sunt avantaje in utilizarea lui cand motorul este nou. vasozitatea marita este un inamic al randamentului si pana nu demult se faceau compromisuri datorita tehnologiilor de fabricare a uleiului si a tehnologiilor de constructie a motoarelor. acum nu mai este cazul, presiunea uleiului nu mai intereseaza pe nimeni. doar stabilitatea lubrifierii la cald si fluiditatea la rece sunt cele care conteaza, atat pe strazi cat si in competitii.

la Renault 16v nu te contrazic pentru ca nu stiu. chiar este recomandat sa se foloseasca un xW40?

#59
mecatronyx

mecatronyx

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 107
  • Înscris: 01.02.2008
[quote name='erik' date='Feb 5 2008, 18:08' post='4035103']
closchkutza

crede-ma, in ultimii 5 ani am cumparat mai mult ulei decat au consumat toti userii de pe softpedia pentru ca (printre altele) cam cu asta ma ocup. norocul meu ca nu trebuie sa il si vand, ca m-as umple de draci la fiecare client care isi imagineaza ca uleiul e cu atat mai bun cu cat e mai subtire la rece/mai gros la cald si care trece cu vederea un pret dublu de achizitie si un consum de combustibil cu 0,5 litri la suta de km mai mare, doar pentru ca pe hartie suna mai bine caracteristicile uleiului pe care i s-a pus lui pata.


Alo!Sefu! am inteles ca va ocupati cu uleiuri dar se pare ca ati uitat ceva important si anume principalele caracteristici ale uleiului ideal.adicatelea

1.odata cu cresterea temperaturii creste si vascozitatea
2.vazcozitatea scade odata cu scaderea temperaturii

dar sant de acord ca un pret mare nu reflecta intotdeauna si o calitate mai buna.

#60
erik

erik

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,004
  • Înscris: 22.12.2004
nu ma ocup cu uleiuri. doar le cumpar, alaturi de multe alte chestii. nici macar nu le vand, ca nu e treaba mea.

daca exista ulei ideal de vanzare spune-mi si mie unde se gaseste ca sa iau vreo 4 litri. nu ca as fi mare fan vascozitate, dar as vrea sa vad cat de colorata e eticheta si pe urma ti-l fac tie cadou sa il torni in Dacia 1300. sefu...

#61
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,927
  • Înscris: 06.04.2007
Nu te mai osteni...  :D

#62
mecatronyx

mecatronyx

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 107
  • Înscris: 01.02.2008

 erik, on Feb 11 2008, 10:41, said:

nu ma ocup cu uleiuri. doar le cumpar, alaturi de multe alte chestii. nici macar nu le vand, ca nu e treaba mea.

daca exista ulei ideal de vanzare spune-mi si mie unde se gaseste ca sa iau vreo 4 litri. nu ca as fi mare fan vascozitate, dar as vrea sa vad cat de colorata e eticheta si pe urma ti-l fac tie cadou sa il torni in Dacia 1300. sefu...

lubrifiantii trebuie sa tinda catre caracteristicile uleiului ileal.asta nu inseamna ca exista ul.ideal.din cauza asta se numeste ideal pt ca nu exista iar ce e pe piata se apropie(mai mult sau mai putin)de aceste caracteristici.

#63
erik

erik

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,004
  • Înscris: 22.12.2004
la faza asta nu pot sa te contrazic.  :rolleyes:
acum defineste uleiul ideal pentru gatit, pentru motoare, pentru mecanisme fine si pentru transmisii  :D

#64
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,927
  • Înscris: 06.04.2007
Uite gata, l-am luat: Mobil1 ESP Formula 5W30.  Cine imi arata un ulei la la fel de bun la acest SAE...???  B)

#65
erik

erik

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,004
  • Înscris: 22.12.2004
dupa cum ai vazut la "news", pana si producatorul ti-a urmat exemplul si pune uleiuri long life. octaviane, ori noi suntem vizionari... ori Dacia e mai inapoiata pana si decat niste bieti useri softpedia :D

#66
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,927
  • Înscris: 06.04.2007
In primul rand: orice fel de user SP nu comentam  -_-   Eu ii respect pe toti intr-o oarecare masura, pe care o cantaresc fara sa vad in fiecare  ''cate kg are'', pt ca daca as face treaba asta ar fi nasol.

DAR, draga membru SP Erik, ce mai putem spune???  :D

#67
Russell

Russell

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 143
  • Înscris: 23.07.2007

 Octavian___28, on Feb 19 2008, 09:44, said:

Uite gata, l-am luat: Mobil1 ESP Formula 5W30.  Cine imi arata un ulei la la fel de bun la acest SAE...???  B)
Am fost un pic cam ocupat in ultimul timp si nu am mai avut timp sa mai scriu... dar e bine pt ca s-a linistit atmosfera.....Oricum, Octavian ma bucur ca ti-ai luat in sfarsit uleiul...  :clapping:
Asteptam sa ne spui si noua cum merge masina cu acest ulei (comparativ cu uleiul pe care l-ai avut inainte)... e mai sprintena, merge mai rotund, ce sa intamplat cu consumul, cum e cu zgomotul - s-a micsorat sau s-a marit, ceva zgomote suspecte etc?
Un feedback sincer in legatura cu acest ulei ar fi binevenit pt toata lumea, dar sa fie sincer!

PS: comentariile din ultimile voastre posturi cam lasa un pic de dorit...dar nu o sa intru in amanunte...

Edited by Russell, 26 February 2008 - 03:57.


#68
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,927
  • Înscris: 06.04.2007
In mod sigur nu voi simti nici o diferenta vizibila, audibila   :lol:  cred...
Peste trei sapt am revizia.

PS: ult. posturi sunt intr-adevar de rahat, se ref. la o sg. pers.   :)

Edited by Octavian___28, 26 February 2008 - 04:25.


#69
ghapciu

ghapciu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 165
  • Înscris: 24.09.2008
"pentru un motor uzat, un ulei mai gros e "mai bun" pentru ca se consuma mai greu. dar un motor care ajunge sa consume uleiul pentru care a fost proiectat are deja o problema. punerea unui ulei mai gros nu o rezolva, doar face sa para ca a rezolvat-o... si e mai ieftin decat reparatia motorului. deh, societatea de consum... din cauza asta inca se mai fabrica 15w40 si 20w50, nu pentru ca ar fi bune la ceva."

Am un golf 2006 cu motor de 2.0, tdi, si urmeaza sa ii schimb uleiul. Acum am mobil synt S 5w-40. As vrea sa trec pe mobil 1 5w-40. Motorul are aprox 90 000 km. Ca mai toate motoarele 2.0 tdi (pompe duse) consuma cam 800 ml la 10 000 km. Ce ar fi mai ok sa ii pun? mobil1 5w-40 sau sa trec pe 5w-30? Am citit toate post-urile de aici, dar sunt un pic confuz....

Cum am mentionat si mai sus, dupa ce am citit tind sa trec pe mobil 1 5w-40

Edited by ghapciu, 29 September 2008 - 17:44.


#70
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,927
  • Înscris: 06.04.2007
Mobil 1 5W40 este, dar eu stiu ca e folosit mai mult la SUV-uri si camioane (ce arata ei).
Daca ai folosit 5W40 pana acum, nu iti recomand sa treci pe 5W30 (are o vascozitate ceva mai mica la cald fata de un 5W40, in timp motorul si-a facut jocurile tehnologice cu uleiu asta, nu e bine sa bagi ceva mai subtire).
Eu iti recomand calduros un Mobil1 0W40 TURBO DIESEL, mai bun ca un 5W40 din multe pc de vedere.  
Plus ca indeplineste normele cerute de VW.

PS: la ~90000 km, motorul tau nu e un motor uzat, e un dizal care  abia acum se simte in largul lui.

Edited by Octavian___28, 29 September 2008 - 18:09.


#71
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,226
  • Înscris: 08.10.2015
Eu merg pe Mobil Synt-S 5W-40 si mi se pare foarte bun. Ambele uleiuri din titlu sunt sintetice. Acum mai depinde si ce masina ai.

#72
fastcarjunkie

fastcarjunkie

    Active Driver ;)

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,314
  • Înscris: 27.03.2007
Nu stiu daca s-a mai zis ca n-am stat sa citesc, dar ca sa contribui la statistica pentru a-si face oamenii o idee cat mai precisa:

Ulei xWy (SAE rating)
x - indice de viscozitate la rece (de la winter vine W-ul ala)
y - indice de viscozitate la cald

Treburile de mai jos sunt valabile doar pt. uleiurile full sintetice pentru celelalte 2 tipuri n-am retinut care-i teoria.
Cu cat x e mai mic cu atat uleiul e mai putin vascos la rece, ceea ce inseamna ca e pompat repede in circuit, reducand la minim uzura in diminetile acelea friguroase care nu ne plac. De regula se merge pe 5W, 10W e deja obsolete iar 0W n-are sens pentru clima destul de calduroasa de la noi.

Cu cat y e mai mic, la fel, cu atat uleiul este mai putin vascos la cald. In general se foloseste cel cu indice 40 desi am vazut de mult ori cele cu indice 30 si 40 recomandate ca interschimbabile. Am intalnit in cateva cazuri, la motoare mai performante, recomandare in clar pentru 30 (intr-un caz e specificat chiar si producatorul uleiului, Mobil) insa vad ca acum cam toti producatorii tind sa recomande cu indice 30. O posibila explicatie ar fi tendinta producatorilor de a utiliza presiuni mai mari in circuitul de ungere si atunci e recomandat un ulei mai fluid, o alta ar fi ca tehnologia uleiurilor a progresat si uleiurile mai lichide (light oils) sunt mult mai stabile decat erau acum ceva timp.

Deci in concluzie: you have chosen well Octavian, Mobil full synth 5W30, masina ta va zbura!

Edited by fastcarjunkie, 29 September 2008 - 19:04.


Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate