Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Rename SQL column

Achiziționare tuner TV !

Din ce este facuta terasa asta?

Cum accesez site-ul CNAS ?
 Algoritm simplu de calculare al u...

Bitdefender Total Security ș...

casa verde 2024

Intrerupator cu N - doza doar cu ...
 Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...
 probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National
 

Ulei vs Ulei (5W40 - 5W30)

- - - - -
  • Please log in to reply
209 replies to this topic

#37
andrei_r

andrei_r

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 341
  • Înscris: 07.03.2006
Maaaamaa da informati mai sunteti  :D

Hai sa va zic si experienta lui je, Accent 2006 1.5 CRDI - la 30k pus Mobil esp 5w-30, la revizie de 45k pus Mobil Synt S 5w-40 (full sintetic si asta) si FIX nicio diferenta majora, de fapt as putea spune ca merge o idee mai rotund cu asta nou. Asa ca eu m-am lamurt cu 5w-30, nu zic ca e rau, dar nu am simtit absolut nimic - consum, zgomot, bec ulei aprins etc! Toate bune!

#38
Russell

Russell

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 143
  • Înscris: 23.07.2007

View Posterik, on Feb 6 2008, 00:49, said:

nu exista aral extra mega tronic. exista super tronic m 5w30 care costa dublu fata de aral high tronic 5w40 si aral high tronic f, care de asemenea este mai scump decat aral high tronic 5w40. vorbesc de preturi la importator, nu de magazinul x care vinde mai scump decat tarabagiul y.
inca o veste proasta pentru russell: aral super tronic 0w30 (fie ca este long life sau g) este intotdeauna mai scump decat aral super tronic 0w40.
si inca una: mobil 1 esp formula 5w30 este mai scump decat mobil 1 0w40 (tot la importator)
asta daca vorbim de preturi... desi nu pretul este important atunci cand alegi uleiul pentru masina. important este sa nu arunci aiurea cu banii atunci cand il cumperi. asta tot incerc sa va spun.

Erik, ori eu nu vorbesc romaneste ori nu nu sti sa citesti...........
De cate ori trebuie sa iti spun ca sa nu mai compari mere cu pere........ Normal ca nu exista "aral extra mega tronic" ti-am scris asa ca sa intelegi ca trebuie sa compari uleiurile din aceiasi grupa si nu din grupe diferite. Daca scriam "ARAL vasile gheorge gigi tronic" ai fi inteles? Nu mai compara long life cu ulei care nu e long life, sau un ulei cu indicativ care cu unul care nu are indicativ (de exemplu acel F). Sau ESP formula cu un ulei care nu e ESP formula.......
Uite ca exemplu (www.uleiuri-cosmetice-auto.ro):
Castrol Magnatec 10W-40 4L - 163.63 RON
Castrol Magnatec 5W-40 4L - 178.50 RON
Vezi ca daca apare o schimbare asa cum e mai sus de la 10W la 5W atunci si pretul creste pt 5W. Acum fa o analogie intre 5W si 0W - nu crezi ca e logica ca 0W sa fie mai scum ca 5W. Toate aste in conditiile in care "40"sau "30" ramane neschimbat. La fel se intampla si in cazul in care "5W" ramane neschimbat dat incerci sa duci limita superiora mai sus adica de la "30" la "40". E foarte usor sa faci un ulei care sa respecte 20W-40 dar e mult mai complicat ca sa faci un ulei sa respecte un 0W - 40 pt ca cerintele sant foarte mari......Fa o analogie si gandeste putin. Tehnologia e mai complicata ca sa faci un ulei care sa se incadreze in limitele vascozitatii pentru 5W cat si pentru 40 decat sa faci un ulei care sa se inacdreze in limitele vascozitatii 5W si 30. Diferenta de cerinte e mai mare in cazul 5W-40 decat in cazul 5W-30. E logic!
Normal ca pot exista si cazuri in care cererea de pe piata modifica total pretul dar ca, chieltuieli de fabricatie reale e mai greu sa faci un ulei 5W- 40 decat unul 5W-30 binenteles ca ambele sa aiba absolut aceleasi proprietati singura diferenta fiind vascozitatea.
Uite si standardele (min si maxim) pt fiecare clasa de vascozitate - vezi attachement-ul...
Pentru 5W30 minimul pe care trebuie sa il aiba uleiul la 100grade este 9.3
Pentru 5W40 minimul pe care trebuie sail aiba uleiul la 100grade este 12.5
Ambele uleiuri se incadreaza si trebuie sa ramana la "rece" in aceiasi limita (adica a standardului de 5W). Nu vezi ca e logic ca cel care trebuie sa se incadreze la minimul de 12.5 (W40) e mai greu de facut decat cel care trebuie sa se incadreze ma minim 9.3(W30)...
Sant multi producatori de masini care nu dau vascozitate cand vorbesc de ulei dau doar acea norma pe care trebuie sa o respecte uleiul (VW - 500.00, Mercedes 229....etc). Aici ce ar trebui sa facem? Sa bagam 5W-30 ca asa zici tu ca e mai bine....... Uleiul, in cazul asta, se alge in functie de temperatura tzari sau a zonei unde e folosita masina - sant o gramada de grafice pe net. Iar tu poti sa iti alegi orice ulei vrei care sa corespunnda cu temperaturile zonei. Consideri ca motorul tau merge mai mult la temperturi joase, multe porniri la rece atunci iei un ulei care sa aiba caracteristica de iarna cat mai mica adica cat  aproape de "0W" daca vrei in acelasi timp si o ungere buna la temperaturi inalte (90-100grade) atunci alegi un ulei care sa aiba si caracteristica de vara cat mai mare. Normal ca trebuie ca in afara de vascozitate sa cautam un ulei cu un nivel de performanta cat mai bun (cu standarde API sau ACEA cat mai inalte). Dupa care, alegerea o faci in functie de buget, cat de vechi este motorul, cat de mult tii la respetivul motor etc.

Dar tu poti sa iti pui orice fel de ulei vrei, ca doar e masina ta... din parte mea pune si 5W-10(daca so fabrica) ca e bun ca nu consuma masina mult. :o

Si asa cum ai spus si tu...am obosit, ma retrag din discutie si....... ma duc sa beau o bere :D

Attached Files



#39
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,927
  • Înscris: 06.04.2007

View PostRussell, on Feb 6 2008, 22:59, said:

......... Tehnologia e mai complicata ca sa faci un ulei care sa se incadreze in limitele vascozitatii pentru 5W cat si pentru 40 decat sa faci un ulei care sa se inacdreze in limitele vascozitatii 5W si 30. Diferenta de cerinte e mai mare in cazul 5W-40 decat in cazul 5W-30. E logic!
Sant multi producatori de masini care nu dau vascozitate cand vorbesc de ulei dau doar acea norma pe care trebuie sa o respecte uleiul (VW - 500.00, Mercedes 229....etc). Aici ce ar trebui sa facem? Sa bagam 5W-30 ca asa zici tu ca e mai bine....... Uleiul, in cazul asta, se alge in functie de temperatura tzari sau a zonei unde e folosita masina - sant o gramada de grafice pe net.

Esti sigur...? Atunci de ce un 5W40 (poate nu toate)nu poate indeplini standardele ACEA A5/B5....si dupa API - SM ? Standarde cerute de motoarele pe care s-au facut teste...

Pai normal ca nu dau vascozitatea cei care produc motoare, ei iti spun ca uleiu trebuie sa fie conform ACEA Ax/Bx si gata. Vascozitatea poate sa difere, dar se incadreaza in aceleasi standarde. Daca totul ar tine numai de vascozitate, at. s-ar rezolva rapid problema. Daca VW, BMW, Mercedes, Chevrolet spune ca e bun asta (chiar crezi ca l-au testat numai in Germania?)  vi si sustii ca 5W40 e mai bun.
In cazu de fata cel putin (referire SyntS 5W40 si ESP formula 5W30) nu cred ca 5W40 e mai bun. Si daca un SyntS 5W40 nu e mai bun, nu vad cu ce e mai bun un Castrol 5W40...sau un Elf.

Edited by Octavian___28, 06 February 2008 - 23:21.


#40
erik

erik

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,004
  • Înscris: 22.12.2004
@russell :
te asigur ca stiu sa citesc. ca sa ma convingi ca si tu stii sa citesti citeste titlul topicului si ai sa vezi de ce am comparat uleiurile pe care le-am comparat. le-am comparat ca sa fiu on-topic, da? a intervenit closchkutza cu 0w40 si am discutat putin si despre asta.

hai sa le luam pe rand:

care ulei in afara de mobil esp formula mai este esp formula? ca sa stiu cu cine ar trebui sa il compar... eventual sa iti dau niscaiva numere de telefon de la importatori ca sa le compari chiar tu... lubexpert, star auto, premium lubricants, valtec, liquid technology, total lubricants - la alegere. hai, alege un 5w30 si un 5w40 echivalent (dupa mintea ta) si sa verificam care e mai scump. nu fii atat de sigur ca 5w30 e mai usor de fabricat decat 5w40. va mai trece ceva timp pana cand uleiurile 5w40 vor putea sa indeplineasca specificatiile lui 5w30 pentru ca aditivii din componenta lui 5w40 nu se inteleg prea bine cu cerintele motoarelor euro 4 si absolut deloc cu cerintele celor euro 5, care bat deja la usa.

inceteaza odata cu vascozitatile alea la 100 de grade si intelege ca in zilele noastre se construiesc motoare care cer uleiuri cat mai stabile, capabile sa asigure ungerea optima avand vascozitati cat mai mici... asta nu intelegi tu si ii tot dai in sus cu vascozitatea la 100 de grade. frate, unde erai cand incercam sa vand pe aici ultimii litri de ulei 10w60 care imi ramasesera de la vechea masina? :lol:

nu intelege ca eu recomand 5w30 ca un fanatic. pentru motorul lui octavian e cea mai buna solutie. si pentru matizul meu. si pentru matizul lui closchkutza, desi lui ii place sa puna 0w40 (avand ca singur dezavantaj consumul putin mai mare si o protectie mai slaba a catalizatorului - dezavantaje minore, dealtfel). apropo, andrei_r: la crdi ar fi si culmea sa se simta diferente la consum intre 5w30 si 5w40 :D
daca Dacia si Renault pun la plima umplere 5w30 in romania, stiu ei ce stiu si e pacat sa pui altceva atata timp cat motorul nu consuma ulei. pe masura ce se uzeaza poti pune si 5w40 si 5w50 si 10w60 si daca tot nu ti se pare destul exista aditivii aceia odiosi care ingrosau uleiul ridicandu-le moralul posesorilor de dacia 1300...

nu vreau sa consideri postul asta un atac la adresa ta, desi recunosc faptul ca m-a deranjat felul in care mi te-ai adresat punandu-mi la indoiala capacitatile intelectuale. m-a deranjat aproape la fel de tare ca si acel "nu sti" care mi-a zgariat retina.

#41
Russell

Russell

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 143
  • Înscris: 23.07.2007

View PostOctavian___28, on Feb 6 2008, 12:19, said:

Esti sigur...? Atunci de ce un 5W40 (poate nu toate)nu poate indeplini standardele ACEA A5/B5....si dupa API - SM ? Standarde cerute de motoarele pe care s-au facut teste...

Pai normal ca nu dau vascozitatea cei care produc motoare, ei iti spun ca uleiu trebuie sa fie conform ACEA Ax/Bx si gata. Vascozitatea poate sa difere, dar se incadreaza in aceleasi standarde. Daca totul ar tine numai de vascozitate, at. s-ar rezolva rapid problema. Daca VW, BMW, Mercedes, Chevrolet spune ca e bun asta (chiar crezi ca l-au testat numai in Germania?)  vi si sustii ca 5W40 e mai bun.
In cazu de fata cel putin (referire SyntS 5W40 si ESP formula 5W30) nu cred ca 5W40 e mai bun. Si daca un SyntS 5W40 nu e mai bun, nu vad cu ce e mai bun un Castrol 5W40...sau un Elf.

Nu poate indeplini standardele ACEA A5/B5 pt ca tehnologia inca nu e atat de avansata incat sa poata fi fabricat. Asa cum am mai apus: "Normal ca pot exista si cazuri in care cererea de pe piata modifica total pretul dar ca, chieltuieli de fabricatie reale e mai greu sa faci un ulei 5W- 40 decat unul 5W-30 binenteles ca ambele sa aiba absolut aceleasi proprietati singura diferenta fiind vascozitatea."
In momentul in care va fi un ulei 5W-40 cu ACEA A5/B5 atunci el va fi mai scump si mai bun decat 5W-30 cu ACEA A5/B5. Ce nu e clar? Am scris foarte clar: aiba absolut aceleasi proprietati.

Crezi ca pe motorul tau il intereseaza ca uleiul pe care il are respecta standarde de poluare sau ca protejaza catalizatorul sau ca face economie de combustibil? Crezi ca il intereseaza de Euro5 sau Euro4 daca el e Euro3? Eu nu cred ca il intereseza asa ceva. Noi vorbim de protectia motorului si nu de poluare. Daca un motor cere A3/B3 si tu ii pui A5/B5 dar fara sa iei in considerare si celelente variabile (temperatura, uzura, vascozitate etc) atunci nu intotdeauna vei face ceva bun pt acel motor. Daca motorul cere A3/B3 - NU alergati dupa A5/B5 si neglijati celelante chesti pe care le-am enumerat mai sus.

Erik: Daca ai avea de ales intre un ulei 5W-30 ACEA A5/B5 si unul 5W-40 ACEA A3/B4 pt un motor multi valve banzina Peugeot, pe care l-ai alege? Pun pariu ca l-ai alege pe 5W-30. E corect nu? 5W-30 protejaza catailzatorul si la diesel filtrul de particule, are si un pic de economie de combustibil etc
Ai face o mare gresala pt ca acest ulei 5W-30 chiar daca e mai nou si respecta niste standarde mai inalte nu poate fi folosit, nu e recomandat sa fie folosit pt aceste motoare.
Cazul asta se intalneste la motoarele Peugeot cu multivalve pe benzina din ultima generatie (2003-05). Normal ca sant prosti nu, si ei nu au auzit de cat de bun e acest 5W-30 cu A5/B5. Nu conteaza daca se face ca apa la temperatura ridicata dar daca are A5/B5 atunci e perfect......

Asa ca analizati bine inainte de a pune un ulei in motor mai ales la producatori de masini care nu dau in specificatii vascozitate pt ulei motor. S-ar putea ca presiune pe care o veti avea la temperaturi inalte/turati joase sa fie cu mult mai mica decat cea optima si voi ca utilizatori sa nu aveti habar de asta. Nu se va aprinde nici un bec in bord/alarma ca sa va atentioneze. (martorul de presiune ulei e setat sa se aprinda daca presiune scade sub 0.8 Bar - poate gresesc cu valoare de 0.8 dar asa imi aduc aminte acum)

Erik: In legatura cu acel "sti" as putea sa iti spun o vorba mare a unui mare filozof dar sigur te-ai simti jignit si nu cred ca m-ar incalzi cu ceva.......
Crezi ca daca as cauta in posturile tale nu as gasi asfel de greseli? Sau tu esti perfect?

Edited by Russell, 07 February 2008 - 03:11.


#42
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,927
  • Înscris: 06.04.2007

View PostRussell, on Feb 7 2008, 03:09, said:

Nu poate indeplini standardele ACEA A5/B5 pt ca tehnologia inca nu e atat de avansata incat sa poata fi fabricat. ..................... un ulei 5W- 40 decat unul 5W-30 binenteles ca ambele sa aiba absolut aceleasi proprietati singura diferenta fiind vascozitatea."

Crezi ca pe motorul tau il intereseaza ca uleiul pe care il are respecta standarde de poluare sau ca protejaza catalizatorul sau ca face economie de combustibil? Crezi ca il intereseaza de Euro5 sau Euro4 daca el e Euro3? Eu nu cred ca il intereseza asa ceva. Noi vorbim de protectia motorului si nu de poluare. Daca un motor cere A3/B3 si tu ii pui A5/B5 dar fara sa iei in considerare si celelente variabile (temperatura, uzura, vascozitate etc) atunci nu intotdeauna vei face ceva bun pt acel motor. Daca motorul cere A3/B3 - NU alergati dupa A5/B5 si neglijati celelante chesti pe care le-am enumerat mai sus.

Erik: Daca ai avea de ales intre un ulei 5W-30 ACEA A5/B5 si unul 5W-40 ACEA A3/B4 pt un motor multi valve banzina Peugeot, pe care l-ai alege? Pun pariu ca l-ai alege pe 5W-30. E corect nu? 5W-30 protejaza catailzatorul si la diesel filtrul de particule, are si un pic de economie de combustibil etc
Ai face o mare gresala pt ca acest ulei 5W-30 chiar daca e mai nou si respecta niste standarde mai inalte nu poate fi folosit, nu e recomandat sa fie folosit pt aceste motoare.

Asa ca analizati bine inainte de a pune un ulei in motor mai ales la producatori de masini care nu dau in specificatii vascozitate pt ulei motor.

Indeplineste stardarde cerute de motoarele cu care s-au facut teste, adica ACEA A5/B5 resp API SM, tehnologia exista deja, asta e treaba interesanta (pariu..?)
Cum poti spune ca singura diferenta e vascozitatea??? Mai studiaza un pic, fara suparare.

Pe motorul meu il interezesa sa produca cat mai putini sulfati (care la un 5W40 e dubla cantitatea), doar sti ce fac astia, nu e vorba numai de catalizator aici (daca n-ai schimba uleiu in 15000), il intereseaza in conditiile de exploatere severa sa aibe o protectie cat mai buna (daca te uiti in nomenclator ai sa vezi ca norma A5 ofera protectie net superioara fata de A3)
In cazu' de fata, Dacia foloseste 5W30 de la prima umplere. Lucrul asta se regaseste sia BMW (benzinar, sa fie si astia batuti in cap....?). Se foloseste si la Chevrolet si la Mercedes...dar nu prea stiu ei ce fac, la noi e desert, ce mai...

PS: majoritatea (defapt eu nu stiu nici unul) producatorilor de masini nu specifica in mod concret vascozitatea uleiului, ci numai norma, si mi s-ar parea o prostie sa specifice vascozitatea. Norma si gata, ca e 11, ca e 14...se incadreza in norma cutare, sau una superioara, care o ''inghite'' pe cealalta.
O vascozitate de 12, 13, 14 , 15 sau cat doresti tu, ti-o poate oferi si un ulei ordinar. Repet, asta nu e totul la un ulei.

Edited by Octavian___28, 07 February 2008 - 08:45.


#43
erik

erik

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,004
  • Înscris: 22.12.2004
octavian, ne uzam tastaturile degeaba. noi sustinem ca pentru motorul de Dacia cel mai bun ulei este 5w30 iar russell da exemple extra mega giga teoretice si offtopic de peugeoturi la care 5w40 este mai bun decat 5w30. da, si? normal ca o fi mai bun daca asta recomanda producatorul. frate russell, asta sustinem si noi. nu avem fetisuri legate de 5w30, tot ce sustinem e ca e pacat sa bagi 5w40 intr-un motor care functioneaza atat de bine cu 5w30 incat producatorul s-a gandit sa il scoata asa pe poarta fabricii. pe motor nu il intereseaza ca uleiul din el se face apa la temperaturi ridicate atata timp cat a fost proiectat sa functioneze cu "apa" respectiva.

nimeni pe aici nu a spus ca trebuie folosit ulei 5w30 in orice situatie. de exemplu norma VW 505 01 implica folosirea exclusiv a uleiurilor care respecta specificatia respectiva (si ca sa te simti bine, vascozitatea uleiurilor care respecta strict specificatia 505 01 este 5w40).
...dar ca sa ma simt si eu bine, uite ca poti cumpara si ulei 5w30 pentru motoarele pumpe duse, ulei care respecta o specificatie mai recenta si acoperitoare - 507 00. nu pot atasa de la birou fragmente din comunicatul dat de vw si castrol care sa sustina ceea ce afirm, voi atasa de acasa daca este cineva interesat. nu ca dovada ca vai ce bun e 5w30 fata de 5w40, ci ca sa intelegi care este tendinta actuala in domeniul lubrifiantilor: lubrifiere optima la vascozitati cat mai mici. nu te-a pus pe ganduri faptul ca de ceva veme nu se mai monteaza indicatoare de presiune ulei in bordul masinilor? eu incep sa cred ca s-a renuntat la ele tocmai ca sa nu le dea idei soferilor, pe baza aceluiasi principiu prin care s-a renuntat la afisarea consumului instantaneu de combustibil pe computerul de bord. mama, ce idei le mai dadea si ala....


hai, spune-mi si vorba filozofului ala mare. poate nu stiu s-o citesc si n-o sa am de ce sa ma simt jignit.
daca vei cauta in posturile mele e posibil sa gasesti greseli, nimeni nu e perfect. dar cu siguranta nu vei gasi atacuri la adresa altor useri, pentru ca imi respect toti colegii de forum, chiar si pe tine care iti imaginezi ca nu stiu sa citesc. drept dovada inca iti raspund, in loc sa te ignor.

#44
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,927
  • Înscris: 06.04.2007
Prima e 5W40 resp. 5W30. Trageti voi concluzia care ar fi mai bun.

Attached Files


Edited by Octavian___28, 07 February 2008 - 21:21.


#45
erik

erik

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,004
  • Înscris: 22.12.2004
:D nu trebuia sa spui care e unul si care e celalalt. desi e clar pentru oricine - cu precizarea ca "mai bun" se refera strict la specificatii, cel mai bun ulei este cel pe care il recomanda producatorul pentru masina fiecaruia. (asta ca sa nu se creada ca avem amandoi actiuni la asociatiia mondiala a producatorilor de ulei 5w30 :) )

#46
Russell

Russell

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 143
  • Înscris: 23.07.2007

View Posterik, on Feb 7 2008, 02:10, said:

nimeni pe aici nu a spus ca trebuie folosit ulei 5w30 in orice situatie. de exemplu norma VW 505 01 implica folosirea exclusiv a uleiurilor care respecta specificatia respectiva (si ca sa te simti bine, vascozitatea uleiurilor care respecta strict specificatia 505 01 este 5w40).

Octavian arata-mi tu un ulei care sa fie 5W - 40 si care sa repecte si ACEA A5/B5 daca tot spui ca au tehnologia necesata. Eu nu am gasit dar daca tu ai gasi ti-as fi recunoscator. Chiar ma intereseaza!

Erik: Uite doua uleiuri care respecta norma ACEA A5/B5:
ELF Evolution SXR 5W30 - ACEA A5/B5
ELF Evolution SXR 0W30 - ACEA A5/B5
Care ar trebui sa fie mai bun implicit mai scump de produs? 5W-30 sau 0W-30. De la 0 la 30 e durm mai lung decat de la 5 la 30? Asa cum am spus, cu cat diferenta asta e mai mare(0 la 30 de exemplu) cu atat e mai greu de facut un ulei care sa respecte aceaisi norma de calitate/performanta (in cazul de fata ACEA A5/B5)

Octavian ai mai scris ca: "PS: majoritatea (defapt eu nu stiu nici unul) producatorilor de masini nu specifica in mod concret vascozitatea uleiului, ci numai norma, si mi s-ar parea o prostie sa specifice vascozitatea. Norma si gata, ca e 11, ca e 14...se incadreza in norma cutare, sau una superioara, care o ''inghite'' pe cealalta."
Uleiuri care respecta  aceiasi norma de performanta -  de exemplu: ACEA A3/B3:
Valvoline SYN POWER 5w30
Valvoline SYN POWER 0w40

Valvoline DURABLEND 10w40
Aral BasicTronic 10W-40
Aral MegaTronic 5W-50
Toate respecta acelasi standard (ACEA A3/B3) dar au vascozitati diferite...... Pe care il alegi? Si care sant criteriile?

Un alt exemplu:
Uleiuri care au aceasi norma de producator - de exemplu:VW 505.00
BP VISCO 2000 15W40
ARAL BLUE TRONIC 10W40
Castrol Magnatec 5W-40
Castrol Magnatec 10W-40

Valvoline SYN POWER 5w30
Valvoline SYN POWER 0w40

Toate respecta acelasi norma de producator (VW 505.00) dar au vascozitati diferite...... Pe care il alegi? Si care sant criteriile?
Ti-am subliniat o marca de ulei -  Valvoline - 2 uleiuri cu vascozitati diferite(5W-30 si 0W40) dar care au acelasi standard de calitate (ACEA A3/B3) si aceiasi norma de producator (505.00) dar care totusi au vascozitati diferite. Daca ar fi sa alegi intre ele pe care l-ai alege. Chiar vascozitatea nu conteaza?
Pretul lor e:
Valvoline SYN POWER 5w30 - (ACEA A3/B3, VW 505.00) - 39,27 RON
Valvoline SYN POWER 0w40 - (ACEA A3/B3, VW 505.00) - 42,84 RON
De ce e mai scump 0W-40?

La fel se intample si in cazul lui Castrol Magnetic (ingrosat mai sus)
Castrol Magnatec 5W-40 - (ACEA A3/B3/B4, VW 505.00) - 48,78 RON
Castrol Magnatec 10W-40 - (ACEA A3/B3/B4, VW 505.00) - 44,63 RON
De ce 5W-40 e mai scmp?

Asa cum vezi uleiurile au acelsi nume, aceisi norma de producator si acelasi standard... . Cred ca se vede clar ca cu cat diferenta dintre "iarna" si "vara" e mai mare - uleiul e mai scump. Castrol magnetic 5W-40 mai scump decat 10W-40.

Acum fa o analogie si in cazul ACEA A5/B5. Cam cum ar trebui sa fie preturilede productie pt un 5W-40 sau un 0W40 fara de un 5W-30..........?????????????? Normal daca aceste uleiuri ar exista in prezent. Ele vor aparea pe piata in urmatorii ani ca asa e mersul tehnologiei dar pana atunci nu fi atat de sigur ca alegand 5W-30  faci o fapta buna pt motorul tau.

Normal ca daca compari un 5W-30 cu A5/B5 cu un 5W-40 cu A3/B3 atunci 5W-30 va fi mai scump pt ca e de ultima generetie dar asta nu inseamna neaparat ca el va fi mai bun decat un 5W-40 intr-un motor care cere minim A2/B2 sau A3/B3.
Poti afirma ca un 5W-30 cu A5/B5 e mai bun decat un 5W-30 cu A3/B3 si asta in orice motor. Aici sant absolut deacord dar NU pot fi deacord si in cazul lui 5W-40 sau 0W-40 chiar daca ele au numai A3/B3........ Aici intervin ceilanti factori pe care i-am mai scris in alte posturi.

Sa susti ca vascozitatea nu conteaza si ca poti alege orice vascozitate atata timp cat uleiul respecta A5/B5(asta pt ca in present A5/B5 e cel mai inalt standard)  - mie personal nu mi se pare in regula.
Iar acum ma repet. Alegrea unui ulei se face in functie de:
1. Temperatura zonei in care masina se afla (cauta pe net grafice pt asta)
2. Multe porniri la rece sau nu
3. Gradul de uzura
4. Masina folosita preponderent in orasi sau nu

Regula e: Se determina gradul de vascozitate ideal in functie de  cele 4 criteri de mai sus DUPA care se cauta un ulei cu un standard de performanta (ACEA, API) cat mai ridicat posibil.


Asa cum am spus PRIMA DATA se iau in considerare cele 4 criteri si DUPA aceea se cauta un standard de performanta cat mai inalt pentru ulei si NICIODATA INVERS!!!!

Erik, aici faci tu marea gresala..... luand un 5W-30 cu A5/B5 chair daca , analizand cele 4 criteri poate iti va iesi ca ai nevoie de o vascozitate de 5W-40 si nu o ai (5W-40 A5/B5 nu se produce inca)

Asa cum am mai spus voi puneti exact ceea ce vreti in motoarele voastre.... e alegerea voastra!

Eu va urez bafta maxima si de data asta chiar ma retrag din discutie (sper sa ma pot abtine :D )....

#47
erik

erik

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,004
  • Înscris: 22.12.2004
russell, inteleg ce sustii legat de pretul uleiurilor in functie de clasa de vascozitate. crede-ma ca te inseli in ceea ce priveste comparatia dintre 5w30 si 0w40 sau 5w40. se intampla sa am acces la listele de preturi ale importatorilor si stiu ce vorbesc. la vanzare fiecare isi face socotelile lui si poti fi indus in eroare daca te iei dupa preturile de revanzare.

0w30 este din alta lume, este superior lui 5w30 dar din pacate nu satisface nici el toate cerintele moderne (de exemplu este incompatibil cu filtrele de particule diesel). 5w30 de care vorbim noi este la randul lui din alta lume fata de arhaicele 5w40 si 0w40.

ca tot ai adus vorba de VW... promisesem ca atasez comunicatul dat de castrol si de vw. il aveam salvat, dar nu reusesc sa dau de el... in schimb am reusit sa dau de un forum in care a fost postat inca de la aparitie, in 2005 (in romania s-a facut public de-abia dupa un an si jumatate - e informare oficiala, nu un zvon de pe forumuri)

http://forums.tdiclu...ad.php?p=958247

- citeste posturile 1 si 3 ca sa iti faci o idee cum se aleg uleiurile in secolul 21... ei bine, se aleg in functie de norma pe care trebuie sa o o indeplineasca - nu de vascozitate. vascozitatea intervine in ecuatie doar atunci cand motoarele sunt uzate. uleiurile moderne (5w30 si 0w30) asigura protectie mai buna in orice regim fata de celelalte uleiuri, au coeficienti de volatilitate foarte mici protejand sistemele egr, sunt stabile la agresiunea acizilor produsi la arderea combustibililor, sunt atat de performante incat pot fi garantate pana la 50000 km (long life, deh...). nu mai pomenesc de 0w20 ca o sa ma crezi nebun de-a binelea.

uite inca un link de la vw - ei sunt exemplul cel mai bun, avand cele mai drastice cerinte cand vine vorba de uleiuri. la polul opus este Renault, care pana de curand nu aveau norme impuse pentru motoarele diesel (nu stiu daca dupa trecerea la euro 4 s-a schimbat ceva la ei).

http://www.volkswage...e_servicing.pdf  

combina informatiile de aici cu cele din primul link. ai sa vezi ca poti pune fara probleme 0w30 sau 5w30 intr-un motor in care puteai pune 15w40 conform cerintelor initiale. asta e avantajul progresului in domeniul lubrifierii, trebuie doar sa stii ce norma iti trebuie... nu iti mai bati capul sa alegi vascozitati si nu mai e nevoie sa stai cu ochii pe indicatorul presiunii uleiului. daca ai un motor in firea lui care nu consuma ulei peste limita normala, bineinteles.

#48
Russell

Russell

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 143
  • Înscris: 23.07.2007

View Posterik, on Feb 7 2008, 14:41, said:

Erik asa cum am spus incerc sa nu ma mai implic in discutie....
Uite-te pe ultima pagina a PDf-ului pe care l-ai atasat si vezi in ce conditi este recomandat sa pui un Longlife oil in speta 5W-30......

Valvoline SYN POWER 5w30 - (ACEA A3/B3, VW 505.00) - 39,27 RON
Valvoline SYN POWER 0w40 - (ACEA A3/B3, VW 505.00) - 42,84 RON

De ce aici 0W-40 e mai scump decat 5W-30? Pentru ca ofera o protectie mai buna ata la rece cat si la cald. Atentie, ambele au acelasi standard de calitate A3/B3.

Daca tu compari un 0W-40  - A3/B3 cu 5W-30 - A5/B5 normal ca 5W-30 e mai scump pt ca e mai nou si are un standard mai inalt!!!!!!!!!

Vei vedea ca vor aparea si uleiuri 5W-40 sau 0W-40 cu aceleasi specificatii (de exemplu A5/B5) cu coeficienti de volatilitate foarte mici, stabile la agresiunea acizilor etc etc si cu mai bune capacitati de ungere decat 5W-30 cu singura diferenta  ca poate nu vor face economie de carburant.... Asa cum a aparut 0W-30 A5/B5 asa vor apare si 0W-40 sau 5W-40 cu A5/B5...... Repet 0W-40 si 5W-40 cu A5/B5 NU cu altceva mai jos!!! E doar o chestie de timp!

Consider ca am spus suficient din punctul meu de vedere si am expus destul de bine argumentele. As putea iar sa iti dau contra exemple la ultimul tau post dar am duce aceasta discuti le infinit si chiar nu are rost. Fiecare face cum vrea si isi pune ce vrea in motor.
Poate tu ai dreptate, poate eu am dreptate, poate nici unul dintre noi..... dar sa sperm ca daca cneva ne va citi  pe amandoi va lua decizia corecta indiferent care va fi ea...

Edited by Russell, 08 February 2008 - 02:48.


#49
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,927
  • Înscris: 06.04.2007
Maaaai...sa fiu...ce-i aici... :o

Russel: A5/B5 ma ref. la 5W30, poate n-am inteles eu bine ceva in posturile tale anterioare.  Si daca ma uit bine la ce am scris, am spus ca NU poate un 5W40 sa indepl. A5/B5.

Spui va vor aparea, probabil, momentan ramanem la ce este.

Si nu numai ca e mai scump, dar e si mai bun pt. aspiratorul meu.

#50
erik

erik

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,004
  • Înscris: 22.12.2004
russell
hai sa fim in continuare offtopic - iti reamintesc faptul ca aici vorbim despre 5w30 de ultima generatie versus 5w40 de generatie mai veche, turnat intr-un motor nou care se incadreaza in norma euro 4. verdictul in cazul asta nu poate fi decat unul singur, din punctul meu de vedere. si al lui octavian. si al producatorilor de uleiuri/combustibili/motoare/catalizatoare/filtre de particule. din pacate, nu si din punctul tau de vedere...

pretul de productie al unui ulei full sintetic nu este dat de vascozitatea lui iar pretul de vanzare pe care il dai tu nu are legatura cu nimic, mai ales in romania. de asemenea, e amuzanta afirmatia ca daca un ulei e mai scump decat altul inseamna ca ofera protectie mai mare atat la rece cat si la cald. ei bine, la cald ar trebui sa asigure acelasi grad de protectie si crede-ma ca e greu sa faci un ulei -w30 care sa se comporte la cald la fel de bine ca un ulei -w40. spuneai ca eu compar mere cu pere. asta faci si tu... nici nu ai cum sa nu o faci intr-o discutie exclusiv despre uleiuri fara a aduce in ecuatie motorul in care este turnat. eu sustin ca 5w30 pe care vrea sa si-l ia octavian este muuuult superior lui 5w40-ul din titlul topicului si mai potrivit pentru motorul lui. combate-ma aici.

ca tot ai adus vorba de valvoline: compara syn power mxl 0w30 cu syn power 0w40. indeplinesc aceleasi norme mb si ww (si ambele au a3, b3, b4 - mai putin important pentru utilizator). primul e cu 50% mai scump. na, putem sa discutam la nesfarsit comparand mere cu pere.
apropo, biletul la filmul cu bruce lee a costat mai mult decat biletul la filmul cu van damme. rezulta ca bruce lee il bate pe van damme, nu-i asa? hai sa rezolvam dilema asta mai intai, ca cu uleiurile e mai greu :D

pentru un motor fabricat in anii 90 ti-as da dreptate in multe privinte, in ideea ca nu se justifica sa strici orzul pe gaste dand mai multi bani pe un ulei pe care motorul s-ar putea sa nu il aprecieze si e probabil sa il consume datorita starii mai mult sau mai putin avansate de uzura in care se afla. dar nu uita despre ce vorbim aici: masina noua, euro 4, romania, producator care foloseste la prima umplere 5w30.
daca Logan s-ar vinde in suedia, alaska, siberia, probabil ca s-ar fi folosit la prima umplere un 0w30, nu 5w30. spun "probabil" pentru ca Renault si elf au o politica de rahat, menita sa il bage in ceata pe cel care vrea sa aleaga alt ulei in afara de elf.  in algeria sau maroc s-ar putea pune fara probleme 5w30, dar ar putea sa puna si 5w40 sau 10w40 sau 15w40... nu pentru ca cele din urma sunt mai bune pentru conditiile din africa, ci ca sa nu ii sperie pe aia cu costurile de intretinere in conditiile in care pe acolo oricum nu sunt stresati de norme de poluare.

#51
Russell

Russell

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 143
  • Înscris: 23.07.2007

View Posterik, on Feb 8 2008, 00:28, said:

russell
hai sa fim in continuare offtopic - iti reamintesc faptul ca aici vorbim despre 5w30 de ultima generatie versus 5w40 de generatie mai veche, turnat intr-un motor nou care se incadreaza in norma euro 4. verdictul in cazul asta nu poate fi decat unul singur, din punctul meu de vedere. si al lui octavian. si al producatorilor de uleiuri/combustibili/motoare/catalizatoare/filtre de particule. din pacate, nu si din punctul tau de vedere...

Ma bucur ca Octavian si-a gasit uleiul potrivit si nu mai are dubi!
Din punctul meu de vedere uleiul se alege in functie de niste criteri, criteri pe care le-am expus mai sus. Daca Voi ati ajuns la concluzia ca 5W-30 e cel mai indicat - e foarte bine ca doar e masina voastra.

View Posterik, on Feb 8 2008, 00:28, said:

spuneai ca eu compar mere cu pere. asta faci si tu... nici nu ai cum sa nu o faci intr-o discutie exclusiv despre uleiuri fara a aduce in ecuatie motorul in care este turnat. eu sustin ca 5w30 pe care vrea sa si-l ia octavian este muuuult superior lui 5w40-ul din titlul topicului si mai potrivit pentru motorul lui. combate-ma aici.
Nu am de gand sa te combat pt ca nu are rost. In primul rand nu stiu care sant raspunsurile la cele 4 criteri pe care ti le-am enumerat in postul precedent ca sa pot sa imi fac o parere.
Un singur lucru aici: Daca motorul e cel de 1,6 16V de 105Cp nu cred ca 5W-30 e o alegere foarte buna......

View Posterik, on Feb 8 2008, 00:28, said:

pretul de productie al unui ulei full sintetic nu este dat de vascozitatea lui iar pretul de vanzare pe care il dai tu nu are legatura cu nimic, mai ales in romania. de asemenea, e amuzanta afirmatia ca daca un ulei e mai scump decat altul inseamna ca ofera protectie mai mare atat la rece cat si la cald. ei bine, la cald ar trebui sa asigure acelasi grad de protectie si crede-ma ca e greu sa faci un ulei -w30 care sa se comporte la cald la fel de bine ca un ulei -w40.
.....................
..........................ca tot ai adus vorba de valvoline: compara syn power mxl 0w30 cu syn power 0w40. indeplinesc aceleasi norme mb si ww (si ambele au a3, b3, b4 - mai putin important pentru utilizator). primul e cu 50% mai scump. na, putem sa discutam la nesfarsit comparand mere cu pere.
apropo, biletul la filmul cu bruce lee a costat mai mult decat biletul la filmul cu van damme. rezulta ca bruce lee il bate pe van damme, nu-i asa? hai sa rezolvam dilema asta mai intai, ca cu uleiurile e mai greu :D

Tu iarasi faci aceiasi gresala..... Compari SynPower cu SynPower MXL. Sant uleiuri diferite(producatorul uleiului spune asta, NU eu) si ca sa te convingi uite un link: AICI

Uite tipurile de SynPower (4 tipuri diferie!!!):
1. SynPower 0W-40, 5W-30, 5W-40 - Cel mai scum aici e: 0W-40

2. SynPower MXL 0W-30, 5W-30 - Cel mai scum aici e: 0W-30
Si uite si niste preturi aici: Preturi
Specifically formulated for Mercedes Benz and BMW LongLife service schedules

Chiar e greu sa intelegi ca cu cat un ulei (aceasi categorie, standard etc) are diferenta intre"vara " si "iarna" mai mare cu atat e mai greu de facut si implicit mai scump de produs. Asta pt ca,  de exemplu, 0W-30 ofera aceiasi protectie ca si 5W-30 dar pe interval mai mare de temperaruri. Repet, atat 0W-30 din exemplu cat si 5W-30 sant din aceiasi categorie, standard etc. Pretul de productie ESTE dat de diferenta asta de vascozitate. Ai exemplul in fata!

3. SynPower XL-III 5W-30
For the latest VW, Audi, Seat and Skoda extended oil drain schedules

4. SynPower MST 5W-30
Low SAPS (Sulphated Ash, Phosphorous and Sulphur) formulation prevents deposit build up in diesel particulate filters and reduces exhaust emission

View Posterik, on Feb 8 2008, 00:28, said:

pentru un motor fabricat in anii 90 ti-as da dreptate in multe privinte, in ideea ca nu se justifica sa strici orzul pe gaste dand mai multi bani pe un ulei pe care motorul s-ar putea sa nu il aprecieze si e probabil sa il consume datorita starii mai mult sau mai putin avansate de uzura in care se afla. dar nu uita despre ce vorbim aici: masina noua, euro 4, romania, producator care foloseste la prima umplere 5w30.

OK. Din nou......
Iau exemplul de mai sus, cel cu valvoline. Iau prima categorie SynPower 0W-40, 5W-30, 5W-40 - aceasi categorie. Cel mai scump aici e 0W-40 urmatorul e 5W-40 iar cel mai ieftin e 5W-30. Verifica pe internet si te vei convinge.
Mai mult decat asta:
Intrebare: De ce pune Dacia 5W-30 in motoare la prima umplere?
Raspuns : Pentru ca e cel mai ieftin!!!!
Intrebare: Uleiul 5W-30 care e pus in Logan la prima umplere are ACEA A5/B5?
Raspuns: NU,  pentru ca e ELF EXCELLIUM 5W30 care are ACEA numai A3/B4

Dintre:
ELF EXCELLIUM  5W30
ELF EXCELLIUM  0W40
ELF EXCELLIUM  5W40
Cel mai ieftin e ELF EXCELLIUM  5W30!!!!!!!!!!!. Acum intelegi de ce Dacia pune la prima umplere  5W30?  Pentru ca e cel mai ieftin!
Cel mai bun dintre ele ar fi fost ELF EXCELLIUM 0W40 dar e si cel mai scump.
Trage tu concluziile!!!

Chestia cu alesul celui mai ieftin ulei dintr-o anumita categorie e valabile pt aproape toti producatori de masini! E normal - se alearga dupa costuri cat mai mici

Acum, tu recomanzi 5W-30 cu ACEA A5/B5 ca cel mai bun ulei pt Logan si asta doar pt ca are ACEA A5/B5..... eu nu as fi chiar asa de sigur!
Crezi ca ACEA A5/B5 face acest ulei (5W-30) mai bun pentru Logan decat un 0W-40 cu ACEA A3/B4? Eu nu as fi foarte sigur!

View Posterik, on Feb 8 2008, 00:28, said:

daca logan s-ar vinde in suedia, alaska, siberia, probabil ca s-ar fi folosit la prima umplere un 0w30, nu 5w30. spun "probabil" pentru ca Renault si elf au o politica de rahat, menita sa il bage in ceata pe cel care vrea sa aleaga alt ulei in afara de elf.  in algeria sau maroc s-ar putea pune fara probleme 5w30, dar ar putea sa puna si 5w40 sau 10w40 sau 15w40... nu pentru ca cele din urma sunt mai bune pentru conditiile din africa, ci ca sa nu ii sperie pe aia cu costurile de intretinere in conditiile in care pe acolo oricum nu sunt stresati de norme de poluare.

No comment

#52
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,927
  • Înscris: 06.04.2007

View PostRussell, on Feb 9 2008, 04:19, said:

Un singur lucru aici: Daca motorul e cel de 1,6 16V de 105Cp nu cred ca 5W-30 e o alegere foarte buna......



Chiar e greu sa intelegi ca cu cat un ulei (aceasi categorie, standard etc) are diferenta intre"vara " si "iarna" mai mare cu atat e mai greu de facut si implicit mai scump de produs.
OK. Din nou......
Iau exemplul de mai sus, cel cu valvoline. Iau prima categorie SynPower 0W-40, 5W-30, 5W-40 - aceasi categorie. Cel mai scump aici e 0W-40 urmatorul e 5W-40 iar cel mai ieftin e 5W-30. Verifica pe internet si te vei convinge.
Mai mult decat asta:
Intrebare: De ce pune Dacia 5W-30 in motoare la prima umplere?
Raspuns : Pentru ca e cel mai ieftin!!!!

Dintre:
ELF EXCELLIUM  5W30
ELF EXCELLIUM  0W40
ELF EXCELLIUM  5W40
Cel mai ieftin e ELF EXCELLIUM  5W30!!!!!!!!!!!. Acum intelegi de ce Dacia pune la prima umplere  5W30?  Pentru ca e cel mai ieftin!
Cel mai bun dintre ele ar fi fost ELF EXCELLIUM 0W40 dar e si cel mai scump.
Trage tu concluziile!!!

Chestia cu alesul celui mai ieftin ulei dintr-o anumita categorie e valabile pt aproape toti producatori de masini! E normal - se alearga dupa costuri cat mai mici
Acum, tu recomanzi 5W-30 cu ACEA A5/B5 ca cel mai bun ulei pt Logan si asta doar pt ca are ACEA A5/B5..... eu nu as fi chiar asa de sigur!
Crezi ca ACEA A5/B5 face acest ulei (5W-30) mai bun pentru Logan decat un 0W-40 cu ACEA A3/B4? Eu nu as fi foarte sigur!
De ce crezi ca 5W30 nu e bun pt 16V???
Acelasi lucru este si la BMW de la prima umplere. Acelasi lucru foloseste si Chevrolet 16V...
Daca faci referire din nou la vascozitate, de aia nu e bun si ca nu rezista la temp. inalte....te inseli din nou.

Spui ca cu cat dif e mai mare, pretul/costul de productie e mai mare, te inseli din nou amarnic, ia exemplu 5W30 si 5W50, asta ca sa ducem lucrurile la extrem, vei constata cu stupoare ca 5W50 e mai ieftin.
E mult mai greu sa scoti un ulei cu indicativi apropiati care sa respecte anumite norme si sa aibe prop. de lubrifiere superioare. La 5W50 in mod clar se adauga niste ''steroizi'', care nu fac decat sa maresca vascozitatea si o vascozitate de 17 numai bine nu face la motoarele astea...
Au ales Elf (defapt e Texaco) 5W30 dupa niste studii, te asigur de asta, exact ca in cazul BMW si nu numai...
Faptul ca Elf e intr-adevar cel mai ieftin, da, asa e, se pot vedea si proprietatile lui, la fel si Valvoline si alte marci care pur si simplu nu se pot ridica la nivelul unui Mobil1 5W30 de ultima generatie.  Ce e asa de greu de inteles ca e mult peste ceea ce e pe piata acum...?

Uleiu cel mai ieftin ales de majoritatea producatorilor de masini...mai gandeste-te odata, nu-i chiar asa.
Alegerea unui ulei la un anumit motor nu se face pe criteriul ''cel mai ieftin'', ci pe incadrarea acestuia in cerintele motorului/producatorului. Faptul ca BMW sau Chev. a ales 5W30 nu cred ca e o intamplare, pur din motive de cost, sa fim seriosi.
Da. ACEA A5/B5 face un ulei 5W30 MULT mai bun decat un 0W40 A3/B4( A5 nivel la care f putine uleiuri se ridica, dar tu te iei numai dupa vascozitate si gata...uiti defapt ce inseamna ACEA A5 - aici sa te gandesti si la temperatura inalta, prin A5 bate tot ce este acum A3 0W40...).

PS: foarte important - pretul unui ulei NU este dat de vascozitatea acestuia la temperaturi inalte (cum se masoara la 100grC).
Am mai spus, ia un mineral ordinar! si vei constata ca la 100grC are o vascozitate de ~18...

Edited by Octavian___28, 09 February 2008 - 09:52.


#53
Russell

Russell

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 143
  • Înscris: 23.07.2007

View PostOctavian___28, on Feb 8 2008, 22:47, said:

De ce crezi ca 5W30 nu e bun pt 16V???
Acelasi lucru este si la BMW de la prima umplere. Acelasi lucru foloseste si Chevrolet 16V...

Din cate stiu (e posibil sa ma insel! ) motorul de 105Cp e un motor cu VVT la fel ca cel de pe Megane de 1,6 cu 110Cp. In general motoarele astea, cu VVT, au nevoie de presiune inalta de ulei ca VVT sa lucreze bine. Apar niste zgomote la relanri iar precizia unghiului de defazare a supapelor de admisie este mai mica in cazul presiunilor scazute.

View PostOctavian___28, on Feb 8 2008, 22:47, said:

Spui ca cu cat dif e mai mare, pretul/costul de productie e mai mare, te inseli din nou amarnic, ia exemplu 5W30 si 5W50, asta ca sa ducem lucrurile la extrem, vei constata cu stupoare ca 5W50 e mai ieftin.
Octavian, compara uleiuri din aceleasi categorie, standard asa cum ti-am dat eu exemplul cu ELF EXCELLIUM  sau cu SynPower 0W-40, 5W-30, 5W-40.
sau cu SynPower MXL 0W-30, 5W-30. Nu mai compara mere cu pere....

View PostOctavian___28, on Feb 8 2008, 22:47, said:

Uleiu cel mai ieftin ales de majoritatea producatorilor de masini...mai gandeste-te odata, nu-i chiar asa.
Alegerea unui ulei la un anumit motor nu se face pe criteriul ''cel mai ieftin'', ci pe incadrarea acestuia in cerintele motorului/producatorului. Faptul ca BMW sau Chev. a ales 5W30 nu cred ca e o intamplare, pur din motive de cost, sa fim seriosi.

Se alege cel mai ieftin ulei care sa se incadreze in cerintele motorului/producatorului. Marca ULEIULUI se alege in functie de pret/discounturi, numele/faima producatorului uleiului etc Vezi exemplul ELF-RENAULT! Sau VW-Castrol - parca... Normal ca BMW nu va pune in motoare ulei ELF....  BMW e un "brand" si se va orienta spre niste uleiuri tot "brand" dar respectand regula de mai sus!

View PostOctavian___28, on Feb 8 2008, 22:47, said:

PS: foarte important - pretul unui ulei NU este dat de vascozitatea acestuia la temperaturi inalte (cum se masoara la 100grC).
Am mai spus, ia un mineral ordinar! si vei constata ca la 100grC are o vascozitate de ~18...
Nu am spus niciodata asta!!!! In postul precedent am spus:
"...........cu cat un ulei (aceasi categorie, standard etc) are diferenta intre"vara " si "iarna" mai mare cu atat e mai greu de facut si implicit mai scump de produs. Asta pt ca, de exemplu, 0W-30 ofera aceiasi protectie ca si 5W-30 dar pe interval mai mare de temperaruri. Repet, atat 0W-30 din exemplu cat si 5W-30 sant din aceiasi categorie, standard etc. Pretul de productie ESTE dat de diferenta asta de vascozitate. Ai exemplul in fata!" Citeste inca o data postul meu.

PS: Asa cum am spus, daca tu ai ales Mobil 1 5W-30 (ultima generatie) pt motorul tau si esti absolut sigur ca e cel mai bun atunci e foarte bine. Tu trebuie sa fi impacat ca ai facut cea mai buna alegere.

#54
erik

erik

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,004
  • Înscris: 22.12.2004
@russell

este impresionant entuziasmul cu care combati... cauti preturi plin letonia, caracteristici ale uleiurilor...  :D

spui ca eu compar mere cu pere. da, asta fac. si asta faci si tu atunci cand compari 5w30 cu 5w40 sau 5w40 (acelasi clasificari dar produse diferite, cu aditivi diferiti si procese de sinteza diferite). pe deasupra le mai si compari rau, spunand ca unul e mai bun decat altul in functie de preturile la al 15-lea retailer. a, sa nu uit: retailer virtual din letonia. :rolleyes:  
pai stii cati factori influenteaza pretul de vanzare catre clientul final pentru un produs? ...stii cand si la ce curs/pret a fost cumparat fiecare ulei din linkurile date de tine? ...stii politica de preturi a fiecarui intermediar al lantului comercial dintre poarta fabricii si site-ul din link?
n-are nicio treaba pretul de fabricatie cu vascozitatea... procesele de sinteza sunt mult mai complexe, nu mai e ca pe vremea uleiurilor minerale. chiar crezi ca e usor si pe bani putini sa faci un ulei xW30 care sa treaca testele de uzura motor ale ACEA la fel ca un yW40 pentru a obtine aceeasi clasificare? la testul respectiv se masoara uzurile aparute intr-un motor de 2500 cmc dupa 200 de ore de functionare in regim variabil intre 0 si 4000 rpm, la o temperatura a uleiului variabila intre 0 si 140 de grade.

in romania, la prima umplere in Logan cred ca se pune 5w30 Dacia oil (adica texaco), nu elf... crezi ca aia de la dacia ar fi avut de ales daca Renault ar fi considerat ca in romania trebuie sa puna 0w40 sau 5w40 in loc de 5w30? ...normal ca daca era dupa capul romanilor ii puneau direct un multigrad 15w40 100% rapitza.

am explicat deja de ce in secolul nostru se foloseste 5w30. n-o iau iar de la capat cu influenta lui asupra consumului de combustibil, a componentelor egr, catalizatorului, filtrului de particule etc.
apropo, daca intri pe clublexus vei afla ca americanii circula prin desertul mojave cu 0w20 in motoare de rx300. ce fraieri, frate... sa puna ei asa ceva cand afara sunt 60 de grade si exista pe lumea asta 0w40, 5w50, 10w60...
dar sa lasam vascozitatea. mai bine uite un link care sa lamureasca putin ce inseamna ACEA A3, A5, B3, B4, B5, testele care se fac si cerintele minime pe care trebuie sa le indeplineasca un ulei pentru a obtine certificarile respective. poate mai citeste cineva in afara de noi si nu vreau sa se creada ca vorbim codificat:

http://www.acea.be/i...7_LD_and_HD.pdf

sunt multe chestii interesante de discutat despre uleiuri. din pacate e greu sa se ajunga la concluzii clare atata timp cat exista o lipsa de transparenta in domeniu, lipsa de transparenta data de interese financiare enorme ale producatorilor de uleiuri/autovehicule... fel de fel de contracte, intelegeri, acorduri... chiar si reprezentantele unde merge omul sa faca shimbul de ulei (in garantie) au interesele lor, folosind uleiul care le aduce un castig mai mare. nu e de mirare ca utilizatorul obisnuit nu mai stie ce ulei sa foloseasca. daca nu iei ca reper prima umplere esti cam in ceata, pentru ca la primul schimb intri pe mana dealerului care iti pune ce vrea muschiul lui.
pana si notiunea de "sintetic" e relativa la modul oficial de cand bp a castigat procesul impotriva lui exxon. pur si simplu de atunci s-a legalizat dezinformarea in domeniul lubrifiantilor auto. pai in conditiile astea nu e mai sigur sa ai incredere intr-un ulei cu o certificare mai recenta, care indeplineste niste norme mai drastice si acoperitoare pentru normele anterioare?

octavian a ales unul din putinele uleiuri 100% sintetice (100% pao, api grad IV) existente in momentul de fata pe piata de la noi. de fapt cine stie daca o mai fi si asta sintetic... ca daca n-ar fi tot nu ar avea nimeni curaj sa ii dea in judecata pe exxon pentru ca ar pierde cum a pierdut exxon in fata lui bp.

pe bune acum, spune tu ce alt ulei ar fi trebuit sa aleaga. care e recomandarea ta?

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate