Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Structura perete exterior
Last Updated: Apr 12 2010 13:41, Started by
ferox
, Jan 11 2008 16:45
·
0
#19
Posted 16 January 2008 - 17:23
la capitolul izolatie exterioara: nu s-ar putea concepe strutura peretelui din cărămidă tip sandwich, adica un rand de caramida, un gol de aer de 5-10 cm, si iar un zid de caramida?in privinta dimensionarii celor doua randuri de caramida cat si a golului de aer s-ar putea pronunta un proiectant si atunci ar fi ok.
asta ar fi o solutie inspirata din natura (toate animalele si pasarile care ierneaza folosesc aerul ca pe un scut izolator, captandu-l intre corp si blana/penaj - normal, conteaza si blana/penajul) |
#20
Posted 16 January 2008 - 20:31
asta este o idee excelenta!problema este ca se consuma f multa caramida,probabil este necesara o fundatie mult mai lata ,si se pune problema eventualului mucegai care s-ar forma intre ziduri(asta s-ar rezolva lasind din loc in loc aerisiri in zidul exterior)!asta se poate discuta cu un specialist!
|
#21
Posted 16 January 2008 - 20:41
Da la varianta 2 m-am gindit si cautind mai mult pe net despre polistirenul ala fermecat de la ba.mit m-am decis sa nu pun vata bazaltica la exterior din cauza dificultatilor la montaj si a degradarii scheletului in timp, aici iti dau 10 cu *
Cu grosimea izolatie mai fac niste calcule sa vad daca fac la 20cm sau la 10cm? Peretele cu cavitati e prea scump si nu ma-as mai putea incadra in niste grosimi la perete, m-am gindit si la varianta asta. |
#22
Posted 16 January 2008 - 22:39
vezi ca pe site la baumit ai si recomandarile firmei in legatura cu grosimea izolatiei de polistiren in functie de grosimea zidului si materialul din care e construit!daca bine imi amintesc la caramida tip porotherm de 30 cm grosime recomandau 10 cm polistiren izolatie!de fapt nu recomandau ci iti dau un atestat de casa bine izolata din partea firmei!daca iti place baumit sa folosesti toate materialele de la ei (si anume sa le cumperi pe cele premium )pt ca sunt de f buna calitate!
|
#23
Posted 16 January 2008 - 23:18
sisifjunior, on Jan 16 2008, 18:23, said: la capitolul izolatie exterioara: nu s-ar putea concepe strutura peretelui din cărămidă tip sandwich, adica un rand de caramida, un gol de aer de 5-10 cm, si iar un zid de caramida?in privinta dimensionarii celor doua randuri de caramida cat si a golului de aer s-ar putea pronunta un proiectant si atunci ar fi ok. asta ar fi o solutie inspirata din natura (toate animalele si pasarile care ierneaza folosesc aerul ca pe un scut izolator, captandu-l intre corp si blana/penaj - normal, conteaza si blana/penajul) Sunt mai multe probleme aici. In primul rand peretii de caramida trebuie rigidizati cu grinzi si stalpisori de beton armat. Sa calculam: 25cm caramida + 5cm aer + 12.5cm caramida = 42.5cm Deci grinda si stalpii ar trebui sa aiba latimea de 42.5 cm pt a cuprinde amandoua straturile de caramida. Beton armat costa mult, iar dimensiunile sunt muuuullt peste ceea ce-ti trebuie pentru o casa ca si rezistenta. In al doilea rand este destul de greu sa gasesti muncitori care sa-ti faca un perete drept dintr-un singur strat, d-apai din 2 paralele. In al treilea rand confortul termic nu e extraordinar. 12.5cm de caramida in plus + 5 de aer nu fac nici o ceapa degerata pe langa 10cm de polistiren. Asa ca te intreb toate astea pt ce? pt a fi in trendul "io nu vreau polistiren da nu stiu de ce!"? ferox, on Jan 16 2008, 21:41, said: Da la varianta 2 m-am gindit si cautind mai mult pe net despre polistirenul ala fermecat de la ba.mit m-am decis sa nu pun vata bazaltica la exterior din cauza dificultatilor la montaj si a degradarii scheletului in timp, aici iti dau 10 cu * Cu grosimea izolatie mai fac niste calcule sa vad daca fac la 20cm sau la 10cm? Peretele cu cavitati e prea scump si nu ma-as mai putea incadra in niste grosimi la perete, m-am gindit si la varianta asta. Daca mergi pana la urma pe caramida gen porotherm(nu BCA) izolata cu polistiren de la Baumit te sfatuiesc sa mergi pe varianta 1. Avantajele sunt multe si nu exista minusuri. - caramida gen Porotherm este portanta, nemaifiind necesara o structura masiva de beton armat care sa sustina casa independent de pereti. - structura de beton armat la caramida termoeficienta este compus din stalpisori de 25x25cm si grinzi 40x25cm. De aici mai multe avantaje-costa mai ieftin fata de una masiva, nu ies din perete neavand astfel in camere colturi inestetice si pereti de care nu poti sa lipesti un sifonier din cauza grinzii - se realizeaza mai rapid, cofrarea facandu-se mult mai usor si cu costuri mai mici. - exista posibilitatea ca in timp sa apara fisuri intre grinzile masive si restul peretelui care au fost realizate cu un decalaj de timp, ele nelucrand impreuna. Deci iti recomand varianta 1 din cauza ca e mai ieftina, mai rapida, mai estetica, mai practica, si in concluzie mai buna. Inca o data va sfatuiesc pe un ton mai calm de data asta : nu incercati sa inventati roata pt ca nu o sa va mai iasa rotunda. |
#24
Posted 17 January 2008 - 09:57
haplea82, on Jan 16 2008, 16:24, said: atentie si cu ferestrele indreptate spre sud,cit de mari le faci !chestia asta cu soarele care incalzeste pe timp de iarna se preteaza f bine la climat tip mediteraneean adica cu veri racoroase si ierni insoritesi calduroase!la noi iarna nu prea vezi soarele iar ca si izolatie fereastra este mult inferioara zidului bine izolat deci pierderi de caldura !in schimb vara daca nu folosesti obloane sau alt sistem de umbrire exterior ai pus-o,poti sa ai cea mai tare termoizolare ca o sa te coci de cald!cit despre vata bazaltica pusa pe exteriorul cladirii ,cred ca se procedeaza la fel ca si in cazul celei montate interior ,adica tot cu bariera de vapori ca sa nu patrunda umezeala din exterior in caz de ploaie!gindeste-te ce se intimpla in cazul unei montari defectuoase si apa ajunge la vata,ce izolatie de calitate vei avea!in plus cred ca costa relativ dublu ca si pret un termosistem realizat astfel, nu stiu citi mesteri se pricep sa realizeze o astfel de lucrare,iar coeficientul de izolare este inferior polistirenului la aceiasi grosime De unde stii ca la noi iarna soarele nu incalzeste? Exceptie face acest an care a fost intradevar dezastuos datorita cetii si norilor. Numarul zilelor insorite la noi in tara este chiar mare comparativ cu alte tari. Daca ai alte date dar statistice, nu doar pareri personale spunele. Ce pot sa-ti spun este ca in alte ierni am verificat temp. unui perete masiv de caramida orientat spre Sud si era undeva intre 15...30 de grd. chiar daca afara erau 0...-5 grd. Deci pot fi castiguri mari energetice. Iar cu geamurile este clar: camerele orientate spre Sud au o temp. cu 3...4 grade mai mare in zilele insorite ca cele orientate spre Nord. Cand e innorat temperatura este cam aceeasi in toate camerele. |
#25
Posted 17 January 2008 - 10:11
sint de acord cu tine,eu spun atentie la dimensiunile ferestrelor ,pt ca aportul de energie solara la incalzirea casei este infim fata de pierderile de caldura prin aceasi fereastra!tine cont doar de durata unei zi lumina pe timpul iernii fata de cit timp nu este soare!si vrei sa spui ca anul trecut a fost f mult soare ,asta nu inseamna ca in conditiile caracteristice romaniei anul trecut a fost un an normal,ci mai degraba aceasta iarna este normala!in plus gindeste-te la costurile suplimentare pe timp de vara ,cind ai nevoie sa elimini energia solara care penetreza direct prin fereastra!sa nu vi sa-mi spui ca pui low-e si pe ext ca nu tine!ai nevoie clar de obloane si asta inseamna sa renunti la lumina naturala directa!deci este nevoie de o calculatie exacta a dim ferestrelor si nu mers pe principiul "le fac cit mai mari spre sud ca o sa ma incalzeasca iarna"!
|
#26
Posted 17 January 2008 - 10:58
haplea82 ai dreptate, obloanele vara sunt obligatorii pentru cei ce vor sa faca economie de energie, cu cat este mai mare spatiul vitrat cu atat se transforma casa intr-o sera vara. Mai exista niste folii gen oglinda care se aplica pe exterior si mai reduc din patrunderea caldurii insa nu fac minuni.
Dar oricum discutia asta o sa o avem intr-o situatie ideala atunci cand o sa putem alege pe ce parte vrem sa avem ferestre. Pana atunci le punem unde putem, unde nu ne vad vecinii in dormitor, unde nu trec camioane la 5 dimineata. Punctele cardinale sunt un lux si sunt ultimul criteriu din alegerea pozitionarii ferestrelor, mai importanta e intimitatea, linistea etc. |
#27
Posted 17 January 2008 - 10:59
@gabyte: caramida termoeficienta (cred ca e acelasi lucru cu cea tip "Poroterm", nu? ) este portanta? Parca auzisem de pe undeva ca doar caramida plina este portanta, ceea ce ar insemna ca Porotherm sau BCA e fix acelasi lucru, unii sustinand ca lucrand cu BCA ai costuri mai mici, timp mai scurt de lucru, erori posibile diminuate pe santier, pierderi de material mult mai mici decat la Porotherm...
|
#28
Posted 17 January 2008 - 11:06
este portanta!poti sa vezi ceva caracteristici pe www.ceramica.ro!este o firma din iasi care produce caramida
|
|
#29
Posted 17 January 2008 - 11:13
CristiALF, on Jan 17 2008, 11:59, said: @gabyte: caramida termoeficienta (cred ca e acelasi lucru cu cea tip "Poroterm", nu? ) este portanta? Parca auzisem de pe undeva ca doar caramida plina este portanta, ceea ce ar insemna ca Porotherm sau BCA e fix acelasi lucru, unii sustinand ca lucrand cu BCA ai costuri mai mici, timp mai scurt de lucru, erori posibile diminuate pe santier, pierderi de material mult mai mici decat la Porotherm... Caramida termoeficienta este caramida cu goluri. Golurile de aer din ea au rol de izolare termica. Portherm e unul din modele de pe piata. Mai exista si GVP si altele. Diferentele intre ele vin din dimensiuni, materie prima, rezistenta in timp etc., dar principiu este acelasi - caramida cu goluri. Caramizile cu goluri sau fara sunt portante. Caramizile sunt facute din argila cu tot felul cde chestii arsa in cuptor etc. (sunt mai multe tehnici) . BCA e un fel de spuma de beton usor turnata in forme. Se crapa usor sub incarcare. Da este mai ieftin decat caramida, de aceea este si f folosit pe la tara unde lumea habar nu are si cand vine un cutremur se plang ca le-au crapat peretii pt care au muncit o viata. Timpul de lucru este acelasi pentru ca sunt apropiate ca dimensiuni si se zidesc repede. Crede-ma ca la o casa nu zidaria dureaza cel mai mult ci betonul armat. Legarea fierului, facerea cofrajelor, turnarea si apoi asteptarea sa se intareasca vreo 3 sapt. dureaza mult mai mult decat daca ai folosi chiar caramida plina care e f mica si necesita timp mai mult de zidire. In legatura cu erorile de pe santier si pierderile de material un vad cum ar putea fi mai mici din moment ce tehnica de lucru este aceeasi si cu una si cu alta. |
#30
Posted 17 January 2008 - 11:14
Vad ca exista un topic cu ceva de genul pe aici,
http://forum.softped...hp/t276980.html si concluzia nu prea este clara deloc. Aparent as avea dreptate, nu prea este portanta de fel, dar unii zic ca poate fi folosita, ca e portanta pentru 1,2 etaje, ceva micut, ca trebuie sa aibe indicele min X, etc, etc..La naiba si cu caramizile astea ,nu mai inteleg nimic! Problema ma intereseaza in mod deosebit, pentru ca imi voi face si eu o casuta si daca caramida termoeficienta nu este portanta de fel, pai imi fac din BCA, nu atat pentru costuri ci pentru ca nu mai pierd atata datorita lu gigel constructorul si pt ca orice gigel imi poate face casa mult mai usor decat pe caramida, teoretic...Nu stiu, sunt cam debusolat cu chesti asta, poate cineva aviazat ne lamureste clar. |
#31
Posted 17 January 2008 - 11:19
vezi www.ceramica.ro!ai descrieri ale produselor,si este o caramida de acelasi tip cu porotherm!
|
#32
Posted 17 January 2008 - 11:23
Am proiectat destule case pana acum, unele chiar am stat zis de zi pe santier cu muncitorii, si iti zic sigur - caramizile cu goluri sunt PORTANTE.
Ia o caramida de calitate , vezi ca sunt destule, si nu vei avea probleme. A ca exista si producatori care mai fura din reteta ca sa iasa mai iefitn si sa aiba profit mare e adevarat. Chiar si Porotherm are destule probleme cu produsele facute in tara. In Maramures de ex. toate casele sunt facute cu porotherm din Ungaria pt ca sunt superioare calitativ si la preturi comparabile cu tot cu transport. |
#33
Posted 17 January 2008 - 11:30
Merci gabyte, am inteles. Pierderile de pe santier se refereau la faptul ca, caramida se sparge f usor daca se taie aiurea, daca o scapa gigel din mana, etc.., la BCA e mai greu sa risipesti cred...Dar am inteles ideea.
Daca tot ai participat la ceva casute, poti recomanda un producator/tip de caramida chiar bun? Thx |
|
#34
Posted 17 January 2008 - 11:42
La una dintre case au luat benficiarii o caramida de prin jurul Bucurestiului , ceva parca Stefanesti nu mai stiu sigur. Si era destul de bunicica.
De obicei nu eu ma ocup de procurarea materialelor, asa ca partea cu furnizorii nu o prea stapanesc. La o alta casa s-a folosit caramida plina din aia micuta de prin Lugoj, iar la alte doua care au fost una langa alta s-a folosit tot caramida cu goluri de prin jurul bucurestiului adusa si produsa. La nici una dintre casele la care am lucrat nu s-a folosit Porotherm din cauza pretului mare si a zvonurilor legate de calitatea ei. |
#35
Posted 17 January 2008 - 11:55
fabrica mare de caramida(adica producator serios nu srl) in jurul bucurestului este soceram!vezi www.soceram.ro
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users