Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Care sunt cele mai mari regrete a...

Alfa Romeo Stelvio 2.2 jtd

Intrebari srl nou

La multi ani @AndReW99!
 Alegere masina £15000 uk

TVR vrea sa lanseze o platforma d...

Strategie investie pe termen lung...

Modulator FM ptr auto alimentat p...
 orange cablu f.o. - internet fara...

Robinet care comuta traseul

A fost lansata Fedora 40

Samsung S24 plus
 Imi iau un Dell? (Vostro vs others)

Abonati Qobuz?

transport -tren

Platforma electronica de eviden&#...
 

In ianuarie Daewoo opreste productia la Matiz

- - - - -
  • Please log in to reply
107 replies to this topic

#91
clausio

clausio

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,030
  • Înscris: 09.05.2006

View Postvaleriu.b, on Dec 13 2007, 10:27, said:

OK.
Si totusi, de ce nu se mai vinde?


Pentru ca informatia circula in Romania. Toata lumea stie de asteptata tranzactie cu Ford si se asteapta ca productia sa se opreasca la un moment dat. Totusi am luat in vara 2006 pe programul rabla un Matiz E AC Euro3 ca sa o conduca mama. Si a fost cea mai buna varianta. Masina a mers si merge ireprosabil...si cred ca va merge la fel inca mult timp.

#92
badegheo

badegheo

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,234
  • Înscris: 21.10.2007

View PostH725, on Dec 13 2007, 13:30, said:

asta e valabil si la matiz 98 sau doar la matiz xp?


face infart closca :)) opresc cutiile de chibrite :))

#93
valeriu.b

valeriu.b

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,160
  • Înscris: 17.09.2007
Gresit, infarct face daca mai spune maxi ca Sandero ii va lua locul...

(Doamne, ce glume...)

#94
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,433
  • Înscris: 08.12.2006
"matiz xp" banuiesc ca te-ai referit la cel cu motor de 1.0, nu? Nu prea am inteles asta..
La cel cu motor de 0.8 sigur este valabil:

Attached File  untitled.JPG   266.32K   27 downloads

@turbo: eu am facut destule drumuri in afara orasului si nu mi s-a parut ca m-am tarait sau ca masina isi dadea duhul pe drum.

Edited by closchkutza, 13 December 2007 - 13:52.


#95
H725

H725

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,587
  • Înscris: 19.03.2005

View Postcloschkutza, on Dec 13 2007, 13:50, said:

"matiz xp" banuiesc ca te-ai referit la cel cu motor de 1.0, nu? Nu prea am inteles asta..
La cel cu motor de 0.8 sigur este valabil:

Attachment untitled.JPG

@turbo: eu am facut destule drumuri in afara orasului si nu mi s-a parut ca m-am tarait sau ca masina isi dadea duhul pe drum.

am vrut sa spun "metaforic" daca si primele matizuri aveau "softul" asa destept sa analizeze comportamentul soferului...

Later Edit: complicata treaba...  AC-ul mercedes-urilor din anii 70 (nici chiar '80) nu erau asa "destepte"...

Edited by H725, 13 December 2007 - 13:59.


#96
spe

spe

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,504
  • Înscris: 13.02.2006

View Postcloschkutza, on Dec 13 2007, 13:50, said:

...

@turbo: eu am facut destule drumuri in afara orasului si nu mi s-a parut ca m-am tarait sau ca masina isi dadea duhul pe drum.

De acord, dar in siguranta nu cred ca te-ai simtit :peacefingers:

#97
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,433
  • Înscris: 08.12.2006
Siguranta este data in mare parte de stilul de condus al soferului si de starea tehnica a masinii. Masina este impecabila din punctul asta de vedere(tehnic) iar stilul meu de condus nu este unul gen "smuls". Merg cu viteze de pana in 120km/h(asta in mod uzual) si nu sunt genul care sa vrea sa depaseasca cu orice pret orice. Sincer, nu m-am simtit in nesiguranta din cauza masinii si nici altii care au mers cu mine nu au afirmat asa ceva.

Daca era asa, o vindeam cu prima ocazie, nu am luat-o sa merg doar prin oras cu ea. Am parintii la campina, parintii prietenei mele la braila iar restul de rude ale ei la radauti. Masina am luat-o mai mult pentru libertate de miscare in afara bucurestiului decat in bucuresti, unde am si alte alternative.

@H725: Toate au avut chestia asta, toate avand ECM. Ce legatura are asta cu sistemul de AC al unui Mercedes din anii `70-`80?

Edited by closchkutza, 13 December 2007 - 14:25.


#98
spe

spe

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,504
  • Înscris: 13.02.2006
Bre, nici eu nu sunt culturist la volan, deci nu practic stilul "smuls". 120 kmh este deja mult prea mult pentru dotarile de siguranta activa si pasiva ale carabusului. Parerea mea.

Ma refeream la faptul ca nu e chiar masina in care sa-mi doresc sa ma aflu in cazul unui impact. In fine, asa cum a fost, a fost un capitol bun in istoria Daewoo Craiova.

#99
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,433
  • Înscris: 08.12.2006
Corect, dar pe de alta parte, eu nu vreau sa ma aflu in nici o masina in caz de impact, ca sa zic asa. Sincer nu prea inteleg chestia asta cu "vai, are 5 stele, pot sa stau linistit, sunt bine pazit" sau "vai, are doar 2 sau 3 stele, o sa mor sigur, mai bine o vand". Daca o cauti, o gasesti sigur, in orice masina ai fi. Sunt oricum de parere ca un sofer aflat intr-o masina cu `nspe mii de sisteme de siguranta va produce un accident mai repede ca unul care se afla intr-o masina mai modesta din punct de vedere al sigurantei. De fapt, este dovedit acest lucru, iar toti cei care cauta cu disperare masini cu sisteme de genul, odata ajunsi in masina respectiva se vor calma oarecum cu ideea ca se afla intr-o masina foarte sigura, care va avea grija de ei; de multe ori nu prea este asa si de si mai multe ori omoara pe altii, nevinovati. Totul este sa fii constient de ce ai sub fund si tu sa conduci masina, nu ea pe tine. Eu cand plec la drum sunt constient ca sunt intr-o masina de 2 stele jumate, ca nu am aproape nici o sansa intr-un impact la 100km/h cu o masina circuland cu aceeasi viteza. Asa ca sunt atent. In schimb nu stau sa ma gandesc "aoleu, sper sa ajung la destinatie intreg" sau faze din astea. Incerc sa conduc cat mai bine, sa fac greseli cat mai putine sau deloc si sa anticipez greselile altora. In felul asta, in orice masina as fi, ajungem intregi la destinatie, oricat de departe ar fii aceasta, eu, pasagerii si masina. Intr-un an si peste 14.000km nu am fost niciodata pus in situatia sa descopar ca masina mi-a inselat asteptarile intr-o situatie limita, asta pentru ca in primul rand am incercat sa nu ma pun in situatii limita.

120km/h nu cred ca este o viteza mare pentru o masina bine pusa la punct si pentru un sofer ce isi cunoaste masina. Peste 120 am sarit de foarte putine ori, o data sa vad cat duce(am mers de la ploiesti la banesti cu 150) si de cateva ori pentru scurte perioade de timp in depasiri.

#100
valeriu.b

valeriu.b

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,160
  • Înscris: 17.09.2007
Maestre, mai am un pic si ii cred mincinosi pe cei care au intocmit statistici conform carora, desi numarul accidentelor rutiere a crescut, numarul de victime omenesti a scazut.
Eu unul inteleg ca esti foarte multumit de masina asta dar sa ajungi sa te imbeti singur cu apa rece insinuand ca gradul sporit de protectie al unei masini induce un apetit mai mare pentru riscuri, mi se pare cam mult.
Apropo de matiz, ce parerea ai de efectele unui impact lateral?

#101
H725

H725

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,587
  • Înscris: 19.03.2005
una e sa mergi pe autostrada repede, alta pe sosele din ro, pline de gropi, carute, soferi de duminica, cortegii funerare...

#102
spe

spe

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,504
  • Înscris: 13.02.2006
@closchkutza Nu sunt de acord. Ar insemna ca masinile fara abs, airbaguri ( si esp ) sunt implicate mai rar in accidente. Ori tocmai lipsa unui abs poate duce la accident, oricat de preventiv ar conduce soferul. Eu nu as ( mai ) avea curajul sa-i dau 120 kmh unui Matiz, fie el si in stare perfecta de functionare.


In fine, nu vreau sa mai continui discutia asta, sa revenim la carabus. Eu vad Sparkul ca principal mostenitor al Matizului. Avantaje: asemanarea si pozitionarea in aceeasi grupa ( mica :rolleyes: ) cu Matizul, preturile de la 6200 de euro cu tva inclus. Apoi vin alte masinute care vor musca si ele din aceeasi felie, cu conditia ca dealerii / producatorii sa se sesizeze si sa taie putin preturile, pentru a obtine profit din volum. "Catindati": Fiat Panda, Fiat Punto ( NU Grande Punto ) - daca se mai fabrica, tripletii C1 - Aygo - 107... Continuati voi.

Edited by spe, 13 December 2007 - 16:14.


#103
claud20012

claud20012

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 429
  • Înscris: 13.08.2007
De acord spe.... probabil ca Spark-ul va avea cel mai mult de castigat dupa iesirea la pensie a Matiz-ului.
Prin august am avut de ales intre Spark, Matiz si Panda. La Panda am renuntat pt ca era cam cu 1000 euro mai scump (prima versiune incepe pe la 7500 euro), iar in final am ales Spark. Singurul motiv pt care as fi ales Matiz-ul ar fi fost costurile de intretinere..... in rest Sparkul este peste Matiz la toate capitolele(mi se pare normal, doar e Matiz 3), inclusiv la PRET!!!! Sincer, pretul de la matiz mi se pare exagerat de mare
Sa facem o mica comparatie, Matiz-ul incepe de la 5350 euro, Spark-ul la 6200. La banii aia, pe Matiz nu iti dau nici macar capace la roti!!!!
La Spark ai in plus fata de matiz-ul de mai sus: 1 airbag, bord cu turometru, stergator de luneta, bancheta rabatabila si fractionabila(f importanta la ce portbagaj mic are), preinstalare audio, usi complet capitonate, geamuri cu tenta de culoare, oglinzi retrovizoare reglabile din interior sa..... aaa si capace la roti :D. Si pt 350 euro in plus mai ai servodirectie(care este optionala la toate modelele matiz), geamuri electrice si inchidere centralizata. De design (in special cel interior) nu mai vb, + ca ai 6 ani garantie la tabla iar problemele de instabilitate a puntii spate au cam fost rezolvate. Stiu ca vi se par dotari banale, dar matizeul ala ieftin de tot nu le are.  
Ia puneti "dotarile" astea pe un Matiz facut la craiova si vedeti la ce pret ajunge.
Mie mi se pare culmea nesimtirii faptul asta...... adica un model vechi de 10 ani in care ai nostrii au bagat exact 0 lei pt dezvoltare si care este produs de muncitori platiti cu salarii de romani, sa fie mai scump decat un model mai nou, facut de muncitori coreeni (care sigur nu au 2 - 300 euro salar) si care mai are si 10% taxe vamale.......

#104
claud20012

claud20012

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 429
  • Înscris: 13.08.2007
Sa-i dau apa la moara lui romaximus :D : inainte sa iau Spark-ul am condus un Logan. Pot spune ca loganul e este peste Spark la: stabilitate, suspensii(mai tari la Spark), cutie de viteze, garda la sol si frane..... in rest e destul de bine gandita masinutza. Spatiul interior a fost unul din lucrurile la care nu i-am simtit lipsa: 5 oameni intra linistit in masinutza si stau mult mai confortabil decat in Clio symbol sau Peugeot 206 de exemplu + ca e hatchback si la nevoie poti transporta obiecte mult mai mari decat intr-un sedan  :P

#105
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,433
  • Înscris: 08.12.2006
@Claud20012:
Matizul meu are asa: geamuri electrice, directie asistata, inchidere centralizata, AC, geamuri cu tenta de culoare, stergator luneta+spalator, bari pavilion, capace roti(ca tot ziceai tu de ele), bacheta rabatabila nefractionabila, radio-cass+4boxe, usi complet capitonate, oglinzi retrovizoare reglabile din interior, eleron spate, proiectoare ceata. Pretul masinii a fost anul trecut, in Noiembrie 7099E la care se adauga 100E vopseaua metalizata.

Pretul celei mai apropiate versiuni ca si dotari este 7730E(pret de lista, fara reducere) la care se adauga 220E vopseaua metalizata. Deci se ajunge pe la 7950E, o configuratie ca a mea. Ai in plus fata de versiunea mea airbag sofer iar in minus: bari pavilion, eleron spate. Pai sa dau pe un airbag 750E mi se pare cam multisor.

Nu au fost probleme de stabilitate la puntea spate la matiz, altele erau problemele(puntea spate "distruge", sa zic asa, amortizoarele destul de repede, ~40.000km).  Intr-adevar, au fost rezolvate la Spark.

Partea de design este pur subiectiva. Uite, mie unul nu-mi place Spark-ul, ca design. Asta a fost unul dintre motivele pentru care nu l-am luat in calcul. Bordul ala pe mijloc ma scoate din minti, nu suport bordul pe mijloc la nici o masina. Dar, cum am zic, astea sunt chestii subiective.
Ce este sigur: spatiul interior la spark este mai mic decat la matiz, contrar la ceea ce afirmi tu. Partea din spate a pafonului, din motive estetice, a fost coborata.  Leg-room-ul este mai mic in Spark decat in Matiz, si asta vizibil, dar are mai multe spatii de depozitare, prin bord si prin alte parti.

Aaa, si inca o chestie: Matizul este mai rapid decat Sparkul, la aceeasi motorizare, evident (17s vs 18,2).

Dar ca o concluzie si eu sunt de parere ca sparkul o sa fie urmasul principal al matizului. Vad ca au inceput ofensiva deja, prin reduceri masive.

#106
valeriu.b

valeriu.b

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,160
  • Înscris: 17.09.2007
Corect, cand a aparut Sparkul pe piata, avea niste scoruri incredibile in comparatie cu Matizul.

#107
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,433
  • Înscris: 08.12.2006
Foarte corect, Valeriu. Asta a fost cel mai puternic argument care m-a facut sa ma indrept spre matiz. La acelasi nivel de dotari ca a mea dadeam pe vremea aia, anul trecut, peste 8500E, iar versiunea care avea si ABS si dual airbag and shit se apropia de 10.000 bine. Acum vad ca au mai scazut preturile.

#108
claud20012

claud20012

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 429
  • Înscris: 13.08.2007

View Postcloschkutza, on Dec 14 2007, 09:44, said:

Pretul celei mai apropiate versiuni ca si dotari este 7730E(pret de lista, fara reducere) la care se adauga 220E vopseaua metalizata. Deci se ajunge pe la 7950E, o configuratie

Da intradevar, pretul din lista m-a facut prima data sa nu iau decizia de a alege Spark-ul decat dupa vizita la dealer. Chestia e ca de ceva vreme (aproape un an), astia de al chevrolet sunt tot in promotii, si au reduceri cam la toate modelele (sa fie scaderea taxei vamale de vina? ), deci modelul cel mai apropiat de al tau este acum sub 7200 euro.
Alta comparatie: varianta de varf la Matiz e 7900 euro, la Spark e acum 8500, si pt banii aia ai in plus motorul de 1l, ABS si alte chestii marunte.

In legatura cu design-ul..... intradevar, stopurile spate sunt mai reusite la matiz  :P , iar ideea cu bordul central nu mi-a placut nici mie pana nu am condus masina si mi-am dat seama de utilitatea lui. Restul chestiilor de design (in special fata si scaunele) imi plac mai mult la Spark  :P

Edited by claud20012, 14 December 2007 - 12:34.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate