Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Unde gasesc borcane mari 5 - litr...

sfat achiziție bicicleta pli...

NVIDIA Shield Programe Romania IP

Se opreste motorul in mers Golf 5
 Probleme cu instalator Casa verde

Linie vinetie mana stanga

Opriri și reporniri dese

Protectie soare/vizuala in interior
 Tratament pt piele..canapea

Buget 19k-masina noua-sfaturi

Grosime adeziv gresie

TVA doar la valoarea adaugata sau...
 Inregistrare ecran

M-am inregistrat in e-factura. Ca...

Voi cum faceți fața ava...

Spital stomatologic sector 4 grat...
 

Centrale ARISTON (Merloni)

* * * * * 11 votes
  • Please log in to reply
14128 replies to this topic

#6247
maricmanu

maricmanu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 862
  • Înscris: 26.03.2006

View Postxml, on 22 noiembrie 2015 - 12:59, said:

Sunt in punctul in care incerc, cam fara succes, sa ma hotarasc la un cazan + ceva automatizare + boiler + (daca e cazul puffer). Citind debite la cazane si la boilere, am vazut ca un boiler de 300 L are debitul de 670L/ora, mai mic decat debitul de ACM asigurat de unele cazane. Ce sa inteleg de aici? Ca daca deschid 3 consumatori deodata si pompa centralei e suficient de puternica eu pot sa ajung si la 10L/min la fiecare consumator insa dupa 10 minute va incepe sa-mi scada temperatura (mai mult de 10 de fapt, pentru ca in alea 10 mai apuca sa incalzeasca centrala cate ceva)? Banuiesc ca da, altfel nu prea-i vad rostul.

In alta ordine de idei, din cate vad intre unele boilere mai performante si altele mai putin performante exista diferente destul de mari la caldura pierduta in 24 de ore. Sunt care pierd 1kwh, altele 2.7. Cu toate astea, la un 15 bani per Kwh produs cu gaz, asta insemna o diferenta de maxim 30 de bani pe zi, 9 lei pe luna la unul de 300L. Cam putin pentru a justifica diferenta de pret.
Si-atunci care sa fie diferenta, de fapt? E-mailul?
Pompa nu are nici o importanta pentru ca nu se foloseste pompa pentru a-ti livra apa calda la robinet, ci numai pemtru a incalzi apa din boiler. Depinde de sursa de apa pe care o folosesti (diametrul tevii si presiune).

Edited by maricmanu, 22 November 2015 - 17:16.


#6248
DanielD67

DanielD67

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,046
  • Înscris: 11.01.2010

View Post4di, on 22 noiembrie 2015 - 16:10, said:

Daca te uiti la randamentele clas evo si clas premium evo la tempt peste punctul de condensare >55, vei vedea ca e diferenta mai mica de 1 % ceea ce nu justifica diferenta de pret .
In primul rand, pana acum nu-mi pare rau ca am luat in condensare.
O singura data din nestiinta am pus senzorul de camera sa ridice temperatura cu 2 grade in camera si pentru jumatate de ora a mers cu temperaturi de peste 60 de grade, apoi am corectat temperatura pe senzor ca nu-mi trebuiau atatea grade.
Deci in afara acelei mici exceptii nu am mers cu temperaturi peste 47 de grade, cat e temperatura pana la care apare condensarea. Nici macar pe apa calda. Acum pe incalzire merg cu 32, de fapt 38 de grade, ca atunci se opreste flacara.

De ce m-as uita cat e randamentul la 60/80? Pana la urma m-am uitat, daca tot m-ai starnit, si am vazut ca diferenta e de cel putin 3%. Cred ca faci confuzie cu Genus Evo clasica.

Dar la regimul meu de pana acum, cam de 33/45 (nu stiu exact, ca nu a fost acelasi mereu), pe care l-as asimila cu cel de 30/50 diferenta de randament e cam de 11%. Daca se justifica diferenta de pret voi vedea peste 1 an sau 2, in functie de consumul total. De fapt cel mai important va fi cat va rezista centrala fara reparatii.

Daca in alte conditii de exploatare, cu temperaturi mai scazute toamna, sau pierderi mai mari prin izolatie, nu merita sa iei in condensare, e altceva.

Edited by DanielD67, 22 November 2015 - 19:09.


#6249
IceMoon

IceMoon

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 220
  • Înscris: 07.10.2002

View Post4di, on 22 noiembrie 2015 - 16:10, said:

La mine faza ciudata ca desi am sonda prima secunda imi indica 62 tur dupa care se prinde ca am sonda si imi indica temperatura corecta corelata cu temp externa .
La fel si la mine.

View PostDanielD67, on 22 noiembrie 2015 - 19:01, said:

O singura data din nestiinta am pus senzorul de camera sa ridice temperatura cu 2 grade in camera si pentru jumatate de ora a mers cu temperaturi de peste 60 de grade, apoi am corectat temperatura pe senzor ca nu-mi trebuiau atatea grade.
Deci in afara acelei mici exceptii nu am mers cu temperaturi peste 47 de grade, cat e temperatura pana la care apare condensarea. Nici macar pe apa calda. Acum pe incalzire merg cu 32, de fapt 38 de grade, ca atunci se opreste flacara.
Eu stiam ca, condensarea e ok pana la 55 de grade... Vezi k la parametrul 425 (temperatura maxma incalzire zona 1 - cazul pentru temperaturi inalte) se poate seta la 60, eventual 55 sa poti profita din plin numai de condensare.

#6250
xml

xml

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,360
  • Înscris: 27.10.2005

View Postmaricmanu, on 22 noiembrie 2015 - 17:10, said:

Pompa nu are nici o importanta pentru ca nu se foloseste pompa pentru a-ti livra apa calda la robinet, ci numai pemtru a incalzi apa din boiler. Depinde de sursa de apa pe care o folosesti (diametrul tevii si presiune).
Iar de la boiler la robinet am nevoie de o pompa suplimentara?

#6251
DanielD67

DanielD67

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,046
  • Înscris: 11.01.2010
Pompa centralei sau orice alta pompa e folosita in mod normal pentru circulatia agentului termic intr-un circuit inchis in cadrul instalatiei de incalzire in care poate intra si serpentina de incalzire dintr-un boiler. Nu pentru a-ti asigura presiune pe celalalt circuit al apei reci prin rezervorul boilerului si pana la robinet. Daca nu ai presiune de 1-2 bari la robinetul de apa rece, cred ca iti trebuie un hidrofor sa-ti ridice presiunea.

#6252
IceMoon

IceMoon

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 220
  • Înscris: 07.10.2002

View Postdentra, on 22 noiembrie 2015 - 11:48, said:

La mine porneste din start cu o linie,a aparut o chestie interesanta la clasul meu
Dupa ce functioneaza arzatorul am observat ca se incalzesc peretii laterali si imediat dupa inchidere se aude un pocnet usor...io fi tabla prea subtire? La voi cum de manifesta

La fel si la mine ... dar cred ca sunt niste  relee...

#6253
DanielD67

DanielD67

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,046
  • Înscris: 11.01.2010
Daca intereseaza pe cineva, parametrul 255 Temporizare apa calda menajera este de fapt o temporizare pentru reluarea incalzirii dupa o solicitare de ACM. In manualul mai vechi de la centrala Clas simpla am gasit aceasta descriere.

Initial am crezut ca face referire la cat timp este activata functia comfort dupa o captare de apa calda si am modificat-o din 0 in 20. Din cauza asta am crezut ulterior ca nu-mi mai functioneaza senzorul de camera, pentru ca dupa ce ieseam de la baie vroiam sa dau drumul la caldura si nu mai vroia sa execute comanda, iar eu nu aveam de ce sa astept cele 20 de minute.

Lasand la o parte faptul ca parametrul e pozitionat aiurea printre cei de ACM in loc de cei de incalzire, felul cum a fost sectionata descrierea din manual mi se pare iar o anomalie de neexplicat.

#6254
smoke

smoke

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,715
  • Înscris: 08.10.2004
Salut - de ceva vreme am o problema cu centrala - nu mai da apa calda menajera decat daca deschid robinetul spre maxim. E ca si cum nu simte ca am deschis robinetul daca nu are debit mare. Presupun ca e un senzor ceva si am citit ceva documentatie sa vad care ar fi dar nu m-am lamurit. Am gasit ca exista fluxostat - senzorul care simte cand deschizi robinetul de apa calda ...si senzorul NTC de apa calda. Sunt unu si acelasi lucru ?  Imi puteti spune mai exact care senzor e cu probleme si unde e e localizat ?

multumesc.

#6255
DanielD67

DanielD67

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,046
  • Înscris: 11.01.2010
La ce model de centrala e problema? Fluxostatul sesizeaza debitul, iar senzorul NTC temperatura.

#6256
smoke

smoke

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,715
  • Înscris: 08.10.2004
ariston genus ff 28...aveam un topic nou in care era scris in titlu Posted Image

am inteles diferenta intre senzori...care din ei poate da problema asta ?

ms

Edited by smoke, 23 November 2015 - 09:43.


#6257
DanielD67

DanielD67

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,046
  • Înscris: 11.01.2010
Probabil "15. Fluxmetrul c. sanitar" este de vina, daca temperatura ACM e sesizata corect. Daca o sa cauti in manualul de instalare, ar trebui sa-i gasesti pozitionarea. Dar nu te pot ajuta cu alte indicatii.

#6258
smoke

smoke

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,715
  • Înscris: 08.10.2004
am gasit unde e localizat fluxmetrul. sa vad cum se demonteaza cand ajung acasa. ms.

#6259
teodoru

teodoru

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 12
  • Înscris: 10.02.2007
Pentru reparatii placi centrale termice puteti suna la nr. 0722347699.

#6260
dentra

dentra

    Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 311
  • Înscris: 12.09.2010

View Postservoman, on 20 februarie 2014 - 10:33, said:

Diferenta apare la puterea minima a centralei care la cea de centrala 24KW este de 8-10,5kw iar la centrala de 28KW este de 10-12 KW functie de fabricant. Mare parte din timpul iernii centralele merg cu puterea minima si conteaza cativa kilowati la un sezon intreg de iarna. O putere minima exagerata (10KW) inseamna cicluri dese de pornire-oprire pentru centrala, implicit uzura la componente.

in alt post spuneai exact pe dos ca puterea termica setata la minim protejeaza centrala prin scaderea ciclurilor pornire oprire dese,deci care o fi adevarul?

#6261
DanielD67

DanielD67

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,046
  • Înscris: 11.01.2010
In ultima fraza din textul citat se referea la faptul ca nu la toate centrale puterea minima e suficient de redusa.

Edited by DanielD67, 24 November 2015 - 00:21.


#6262
dentra

dentra

    Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 311
  • Înscris: 12.09.2010

View PostDanielD67, on 24 noiembrie 2015 - 00:17, said:

In ultima fraza din textul citat se referea la faptul ca nu la toate centrale puterea minima e suficient de redusa.

Daca puterea minima e 10 kw cum poate fi ea exagerata ?

Sau se refera la centralele in condensatie care miduleaza pana la 2.5 kw,prb asta e

Edited by dentra, 24 November 2015 - 00:55.


#6263
DanielD67

DanielD67

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,046
  • Înscris: 11.01.2010
Nu apasa acelasi buton de salvare sau publicare de mai multe ori. Foloseste functia refresh a browserului.

De exemplu la Clas Premium Evo 24 ff puterea utila minima e sub 6 kW. In citat facea o comparatie intre 8 si 10 kW. Necesarul tau de care valoare e mai apropiat, 6 kW sau 10 kW?

Edited by DanielD67, 24 November 2015 - 01:30.


#6264
smoke

smoke

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,715
  • Înscris: 08.10.2004
am rezolvat. fluxostatul era problema - momentan e rezolvat temporar si o sa imi comand altul. multumesc de ajutor. :)

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate