Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Upgrade video la PC preistoric

Un SMS - motiv (in plus) sa merg ...

Ce ne facem fara regimul Basescu ?

Laptop gaming-3000 lei
 Statie Grafica brand sau PC din p...

Ati primit si voi asa ceva de la ...

Procesor 32/64 biti

Internet Vodafone
 Sharp Aquos Crystal - un design r...

De ce nu sunt permise recomandari...

Merita sa trec la Gigabit daca nu...

Ti-ai facut gresit cruce pana acu...
 intrebare

Sfat achizitie auto 6000 euro

Panasonic DVD S700

Bani din alegeri
 
Forumul Softpedia folosește "cookies" pentru a oferi utilizatorilor o experiență completă. Vezi detalii sau închide mesaj (x)

Centrale ARISTON (Merloni)

  • Please log in to reply
4910 replies to this topic

#3331
kolfleading

kolfleading

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,676
  • Înscris: 01.03.2013
  • ID membru: 801,334
  • Locație: Campia de Vest

Sa zicem ca necesarul de putere al unui apartament bine izolat, calculat la 50 W / mc, este cam 10 kW.
Din cate am citit si din cate am vazut pe gigacalorimetru, puterea medie necesara este de vreo 3 ori mai mica, deci sa zicem 3 kW.
O centrala clasica de 24 kW are puterea minima de vreo 10 kW > 3 kW, de unde functionarea ciclica on-off in conditii nu tocmai prielnice pentru aparat.

O varianta de imbunatatire a regimului de functionare ar fi un termostat de camera, dar asta ar favoriza confortul in camera in care este amplasat termostatul in detrimentul celorlalte camere. Acum toata lumea o sa spuna ca un instalator bun rezolva problema prin echilibrarea hidraulica. Dar prea putina lume chiar are acces la un instalator bun care sa stea sa bibileasca la robinetii de retur. Apoi, se mai poate intampla sa trebuiasca sa schimbi un calorifer sau un robinet, caz in care probabil o sa dereglezi robinetul de pe retur...Din punctul meu de vedere, asta este mai mult o varianta teoretica. Am vazut mai multi inorogi in viata decat "instalatori buni" care sa faca echilibrarea hidraulica la un apartament cu 4 camere, avand in vedere ca instalatia va fi facuta in luna aprilie - mai.

Intrebare intrebatoare...

100 de litri de apa inmagazineaza cam 2.3 kWh la o diferenta de 20 gr. C
La o putere de 24 kW, aceasta energie se transfera in 6 minute.
La o putere de 4 kW, aceasta energie se transfera in 36 de minute.

Ce parere aveti de schema din figura?

La capatul circuitului, in loc de clasicul calorifer cu robinet permanent deschis care face risipa de caldura in baie cu geamul deschis, punem un acumulator de apa calda (boiler, puffer) de vreo 100 de litri, cu un vas de expansiune. Programam pompa de circulatie sa functioneze permanent si programam centrala la vreo 70 gr. C. Considerand un histerezis de vreo 20 gr. C, rezulta aprinderea arzatorului la vreo 60 gr. C si stingerea la vreo 80 gr. C. Din cauza acumulatorului din capatul instalatiei, timpul cat arzatorul functioneaza ar trebui sa fie mai bun decat ce am vazut la altii (10 secunde la fiecare minut...).

Singura mea nelamurire este daca, atunci cand arzatorul este stins (dar pompa de circulatie functioneaza), instalatia va reusi sa "extraga", sa consume caldura acumulata in puffer, avand in vedere ca acesta se afla la capatul instalatiei.

De aceea, m-am gandit si la Varianta 2, puffer-ul sa fie in serie cu centrala.
Asta sunt sigur ca ar functiona, dar nu am spatiu langa centrala sa pun pufferul si ar trebui sa las un calorifer permanent deschis, ceea ce nu prea ma incanta...

Attached Files


Edited by kolfleading, 09 March 2013 - 10:47.


#3332
octavianlaz

octavianlaz

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,859
  • Înscris: 15.04.2009
  • ID membru: 444,963
  • Locație: SINAIA ,PH

View Postkolfleading, on 09 martie 2013 - 10:46, said:

Sa zicem ca necesarul de putere al unui apartament bine izolat, calculat la 50 W / mc, este cam 10 kW.
Din cate am citit si din cate am vazut pe gigacalorimetru, puterea medie necesara este de vreo 3 ori mai mica, deci sa zicem 3 kW.
O centrala clasica de 24 kW are puterea minima de vreo 10 kW > 3 kW, de unde functionarea ciclica on-off in conditii nu tocmai prielnice pentru aparat.

O varianta de imbunatatire a regimului de functionare ar fi un termostat de camera, dar asta ar favoriza confortul in camera in care este amplasat termostatul in detrimentul celorlalte camere. Acum toata lumea o sa spuna ca un instalator bun rezolva problema prin echilibrarea hidraulica. Dar prea putina lume chiar are acces la un instalator bun care sa stea sa bibileasca la robinetii de retur. Apoi, se mai poate intampla sa trebuiasca sa schimbi un calorifer sau un robinet, caz in care probabil o sa dereglezi robinetul de pe retur...Din punctul meu de vedere, asta este mai mult o varianta teoretica. Am vazut mai multi inorogi in viata decat "instalatori buni" care sa faca echilibrarea hidraulica la un apartament cu 4 camere, avand in vedere ca instalatia va fi facuta in luna aprilie - mai.

Intrebare intrebatoare...

100 de litri de apa inmagazineaza cam 2.3 kWh la o diferenta de 20 gr. C
La o putere de 24 kW, aceasta energie se transfera in 6 minute.
La o putere de 4 kW, aceasta energie se transfera in 36 de minute.

Ce parere aveti de schema din figura?

La capatul circuitului, in loc de clasicul calorifer cu robinet permanent deschis care face risipa de caldura in baie cu geamul deschis, punem un acumulator de apa calda (boiler, puffer) de vreo 100 de litri, cu un vas de expansiune. Programam pompa de circulatie sa functioneze permanent si programam centrala la vreo 70 gr. C. Considerand un histerezis de vreo 20 gr. C, rezulta aprinderea arzatorului la vreo 60 gr. C si stingerea la vreo 80 gr. C. Din cauza acumulatorului din capatul instalatiei, timpul cat arzatorul functioneaza ar trebui sa fie mai bun decat ce am vazut la altii (10 secunde la fiecare minut...).

Singura mea nelamurire este daca, atunci cand arzatorul este stins (dar pompa de circulatie functioneaza), instalatia va reusi sa "extraga", sa consume caldura acumulata in puffer, avand in vedere ca acesta se afla la capatul instalatiei.

De aceea, m-am gandit si la Varianta 2, puffer-ul sa fie in serie cu centrala.
Asta sunt sigur ca ar functiona, dar nu am spatiu langa centrala sa pun pufferul si ar trebui sa las un calorifer permanent deschis, ceea ce nu prea ma incanta...
cred ca daca in loc de ..chinul ..cu echilibrajul ai monta robineti termostatati s-ar schimba multe in ecuatie . un termostat montat pe pufer care sa citeasca cand temperatura ag termic din el  scade sub valoarea dorita si sa dea comanda la centrala ar fi potrivit . asa , ar mai merge si o pompa care sa recircule in momentul cand centrala sta , comandata in oponenta cu pompa centralei samd.....un reglaj atent al centralei fata de necesarului termic al instalatiei.....toate vor conduce la diminuarea frecventei de aprindere/stingere a centralei .

#3333
danpet

danpet

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,175
  • Înscris: 01.03.2007
  • ID membru: 149,431
  • Locație: Sibiu
Echilibrarea se poate face foarte bine si din robinetii de tur (obisnuiti),prin cateva incercari pana se obtine rezultatul dorit.Ideal ar fi ca in faza de proiectare sa se determine puterea necesara a radiatoarelor din fiecare incapere.Din pacate,putini reusesc asta...dar (vorba romanului),merge si-asa.

#3334
octavianlaz

octavianlaz

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,859
  • Înscris: 15.04.2009
  • ID membru: 444,963
  • Locație: SINAIA ,PH

View Postdanpet, on 09 martie 2013 - 18:00, said:

Echilibrarea se poate face foarte bine si din robinetii de tur (obisnuiti),prin cateva incercari pana se obtine rezultatul dorit.Ideal ar fi ca in faza de proiectare sa se determine puterea necesara a radiatoarelor din fiecare incapere.Din pacate,putini reusesc asta...dar (vorba romanului),merge si-asa.
dane , fie vorba intre noi , cate firme de instalatii folosesc un program specializat de calcul necesar termic ?

#3335
aragon82

aragon82

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 1
  • Înscris: 09.03.2013
  • ID membru: 802,399
Sunt un utilizator nou! Scuze daca am introdus mesajul unde nu trebuia!

Am un AristonGenia Maxi 24 BFFI! Cu Gaz metan (G20?)!

Pentru ca specialistul pe care l-am chemat de urgenta s-a incurcat în setarea parametrilor P1 (potentiometru care permite limitarea puterii de incalzire) și P2 (puterea de aprindere a centralei termice), și în final au lasat P1=8mBar si P2 = 5mBar, am urmatoarele intrebari:
-cum trebuie setati P1 si P2 pentru un comfort maxim
-cum trebuie setati P1 si P2 pentru un consum minim de gaz?
In manual scrie ca P2 ar trebui sa fie 50% din puterea numonala de distributie (care cred ca este 20). Deci P2 ar trebuie sa fie 10?
Ce se intampla daca P1 aprox = P2? Sau daca P2 > P1?

Cu P1=8mBar si P2 =5mBar centrala functioneaza "ciudat". Si din cand in cand apare eroarea Led70+80 (i.e.e eroare la aprindere)! SI trebuie resetat (sau scos din priza).


Ar mai fi o intrebare:
-ce efect are reglajul A2 off (pompa de mare viteza) respectiv on (pompa de mica viteza) asupra confortului sau consumului de gaz.

Multumesc

As dori sa continui problemele cu AristonGenia Maxi 24 BFFI! Cu Gaz metan (G20?)!

Se pare ca exista pierderi de presiune/apa (greu de gasit deoarece tevile de incalzire trec prin pardoseala etc).

Deocamdata incerc sa ridic la cateva zile presiunea la rece la 1Bar.

As dori sa stiu:
-ce se intampla daca centrala functioneaza o perioada indelungata cu presiune la rece sub 1Bar. Sau chiar 0.5 Bar sau mai putin?
(un rationament de bun simt: fiind marcaj de zona "rosie" inseamna ca este un pericol)
-ce riscuri sunt: sa se defecteze centrala? ce anume? sau doar e o problema de regim de functionare ineficient?

multumesc

#3336
octavianlaz

octavianlaz

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,859
  • Înscris: 15.04.2009
  • ID membru: 444,963
  • Locație: SINAIA ,PH
ca raspuns la intrebarile tale , cred ca o lectura atenta a manualului didactic va furniza raspunsurile asteptate . despre pierderea de apa , nu este recomandat sa umpli instalatia foarte des . o verificare a presiunii din vasul de expansiune agent termic cred ca s-ar impune , iar ca raspuns daca pierde sau nu instalatia , aceasta operatie se poate face prin eliminare , inchizand robinetii de tur/retur macar pentru 12 ore si setand ct doar pe functia de apa calda . dupa aceasta perioada poti vizualiza pe manometru daca instalatia pierde in momentul in care deschizi robinetii de tur/retur si presiunea scade vizibil . dar inaintea de aceasta operatie eu recomand verificarea si , daca se impune corectarea presiunii din vasul de expansiune si o aerisire a instalatiei in timp ce functioneaza pe caldura , cu temperatura agentului termic dat la minim . si inca ceva: inlocuieste specialistul!!!

Edited by florin71_skoda, 11 March 2013 - 08:36.


#3337
danpet

danpet

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,175
  • Înscris: 01.03.2007
  • ID membru: 149,431
  • Locație: Sibiu

View Postaragon82, on 09 martie 2013 - 20:36, said:

Sunt multe probleme puse in discutie si nu prea avem timpul necesar sa le dezbatem pe intelesul tuturor.
Octavian are dreptate,trebuie citit cu atentie manualul,dar nu e suficient,daca nu intelegi unele aspecte.Incerc sa raspund punctual:

"-cum trebuie setati P1 si P2 pentru un comfort maxim"
P1 si P2 nu se seteaza pentru confort.P1 limiteaza puterea maxima a centralei (doar pe incalzire),daca locuinta e mai mica si nu necesita puterea maxima.P2 are rol numai 2-3 secunde la aprindere si trebuie reglata cat mai mica (sub 50% din puterea maxima),atat cat sa nu dea rateuri la aprindere.Daca e prea mare,aprinderea se face cu bufnitura,care poate fi chiar periculoasa uneori.Deci P2 nu in influenteaza consumul.

"In manual scrie ca P2 ar trebui sa fie 50% din puterea numonala de distributie (care cred ca este 20). Deci P2 ar trebuie sa fie 10?"
20 ce?...G20 e tipul de gaz natural utilizat la noi...Pot fi 20 mbari=presiunea de gaz la intrarea in centrala (dupa regulator).Apropo,ai regulator?A fost verificat (reglat)?
Din documentatia centralei vad ca aceasta centrala lucreaza cu presiuni mai mici la gaz,adica 17mbar la intrare.Probabil datorita faptului ca are un numar mai mare de duze fata de alte centrale (18),mai conteaza si diametrul duzelor.Asa a fost proiectata.
Puterea se da in kW sau kcal si e proportionala cu presiunea de gaz la arzator (mbar sau mm col apa).

"Cu P1=8mBar si P2 =5mBar centrala functioneaza "ciudat". Si din cand in cand apare eroarea Led70+80 (i.e.e eroare la aprindere)"
Nu stim ce inseamna "ciudat",dar din msnual reiese ca presiunile minima/maxima la arzator trebuie sa fie 7/63 mm coloana de apa.Asta echivaleaza (aprox) cu 0,7/6,3 mbar.Deci la 6,3mbar se obtine puterea maxima de 24kW (din P1).P2 ar trebui reglat sub 3,1 mbar (50%).
La un reglaj peste maximul dat de fabricant,nu se obtine o putere mai mare,dar scade drastic randamentul...care oricum,e mic la aceasta centrala (90%nominal si 85% la putere redusa)

"-ce efect are reglajul A2 off (pompa de mare viteza) respectiv on (pompa de mica viteza) asupra confortului sau consumului de gaz."
Viteza pompei se alege in functie de marimea instalatiei si a volumului de apa circulat.De regula,centrala functioneaza pe oricare din viteze,fara semne vizibile ca ar fi probleme.

"Se pare ca exista pierderi de presiune/apa (greu de gasit deoarece tevile de incalzire trec prin pardoseala etc)."
Foarte rar se intampla sa fie pierderi in traseul din pardoseala.In general,picura prin alte parti  si de regula e greu de depistat locul (locurile) pe unde picura.Exista discutii pe forum despre acest subiect.Cel mai bine se observa cu instalatia rece.

"-ce se intampla daca centrala functioneaza o perioada indelungata cu presiune la rece sub 1Bar. Sau chiar 0.5 Bar sau mai putin?"
Majoritatea centralelor au un senzor de presiune care opreste functionarea sub 0,5 bar.Aceasta nu are (asa reiese din manual),dar in cazul in care ar scadea presiunea foarte mult,ar intra in protectie de supratemperatura.
E bine sa nu se ajunga la aceasta faza,asa ca,ai grija sa fie pres peste 0,5 bar si cauta pe unde pierde apa.

Final:sa nu umbli singur la reglajele de gaz! Cheama un meserias priceput.Poate fi de la orice firma,dar arata-i manualul si spune-i ce ai aflat de pe forum.Vana de gaz din centrala e una folosita la foarte multe marci de centrale,o stiu toti cei ce lucreaza in domeniu.

#3338
danpet

danpet

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,175
  • Înscris: 01.03.2007
  • ID membru: 149,431
  • Locație: Sibiu
...Am uitat ceva foarte important:
"din cand in cand apare eroarea Led70+80 (i.e.e eroare la aprindere)"
Ratarea aprinderii nu are legatura cu reglajele P1 si P2,decat daca P2 ar fi prea mica,dar nu e cazul aici.Deci,trebuie cautate alte cauze...s-a facut o curatire a arzatorului si a electrozilor? Poate e necesara demontarea arzatorului si curatirea duzelor.

#3339
kolfleading

kolfleading

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,676
  • Înscris: 01.03.2013
  • ID membru: 801,334
  • Locație: Campia de Vest
Pe cand credeam ca problema e lamurita si stiu ce si cum o sa fac, a aparut un nou model de centrala care mi-a dat planurile peste cap:
http://www.ariston.c...nus_premium_evo
In principiu, mi se pare extrem de interesant intervalul de putere: 22 kW - 2.5 kW. Mi se pare un lucru bun faptul ca puterea minima este atat de mica.
Ce parere au expertii? E realista treaba asta sau e doar marketing? Mi se pare ciudat ca alti producatori nu prea au asa ceva in oferta...sa fi descoperit Ariston "apa calda"?

#3340
scheleton

scheleton

    Walhalla

  • Grup: Banned
  • Posts: 10,910
  • Înscris: 19.05.2006
  • ID membru: 78,245
  • Locație: Bucuresti

View Postkolfleading, on 11 martie 2013 - 20:00, said:

..E realista treaba asta sau e doar marketing?..
cum adica realista ...?
E ca la orice centrala cu un raport de modulatie 1:10 (Vezi Baxi, etc.). Insa randamentul la Ariston condensare vad ca ramane tot un pic in urma celor de top (107-108% fata de Baxi, ca tot i-am pomenit, care are 109,8%)

#3341
kolfleading

kolfleading

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,676
  • Înscris: 01.03.2013
  • ID membru: 801,334
  • Locație: Campia de Vest
Pai la celelalte, desi in introducere se vorbeste de raport de modulatie 1:10, cand se ajunge la tabelul cu date tehnice, puterea minima este cam 5 kW la o centrala de 24 kW, adica aproximativ 1:5

#3342
scheleton

scheleton

    Walhalla

  • Grup: Banned
  • Posts: 10,910
  • Înscris: 19.05.2006
  • ID membru: 78,245
  • Locație: Bucuresti

View Postkolfleading, on 11 martie 2013 - 20:13, said:

puterea minima este cam 5 kW..
eu am verificat la Duotec, si puterea min. =3,4 kW. Si mai au si alte centrale in gama, dar nu le cunosc prea bine.
Probabil raportul exact e undeva la 9 si un pic, si atunci au zis, hai, 10. Din punctul asta de vedere, e marketing, daca vrei.. Dar ideea ramane totusi.

#3343
servoman

servoman

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,660
  • Înscris: 07.09.2008
  • ID membru: 367,716
  • Locație: dimensiune paralela

View Postkolfleading, on 11 martie 2013 - 20:00, said:

Pe cand credeam ca problema e lamurita si stiu ce si cum o sa fac, a aparut un nou model de centrala care mi-a dat planurile peste cap:
http://www.ariston.c...nus_premium_evo
In principiu, mi se pare extrem de interesant intervalul de putere: 22 kW - 2.5 kW. Mi se pare un lucru bun faptul ca puterea minima este atat de mica.
Ce parere au expertii? E realista treaba asta sau e doar marketing? Mi se pare ciudat ca alti producatori nu prea au asa ceva in oferta...sa fi descoperit Ariston "apa calda"?

Centrala se vinde de ceva timp pe alte piete. Personal abia astept sa pun una in functiune si o sa vin cu impresii.

#3344
kolfleading

kolfleading

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,676
  • Înscris: 01.03.2013
  • ID membru: 801,334
  • Locație: Campia de Vest
Aveti cumva vreo documentatie mai buna? Manualul de pe site este de la seria CLAS...

#3345
servoman

servoman

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,660
  • Înscris: 07.09.2008
  • ID membru: 367,716
  • Locație: dimensiune paralela

View Postkolfleading, on 12 martie 2013 - 11:34, said:

Aveti cumva vreo documentatie mai buna? Manualul de pe site este de la seria CLAS...

In engleza si italiana.

Attached Files


Edited by servoman, 12 March 2013 - 15:37.


#3346
kolfleading

kolfleading

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,676
  • Înscris: 01.03.2013
  • ID membru: 801,334
  • Locație: Campia de Vest
Posted Image

#3347
danpet

danpet

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,175
  • Înscris: 01.03.2007
  • ID membru: 149,431
  • Locație: Sibiu

View Postkolfleading, on 12 martie 2013 - 22:11, said:

Posted Image
Poti sa traduci,te rugam?

#3348
Seb

Seb

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,958
  • Înscris: 22.05.2005
  • ID membru: 37,204
Adica ii multumeste pentru fisierul pdf. :)

Reclamă

Bun venit pe Forumul Softpedia!

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users