Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Eroare update Nvidia GeForce Expe...

Problema identificare cookie

VODAFONE Helper

2015 smart forfour - autoevolutio...
 solicitare sprijin pt stabilire i...

eboda essential a150

Telefon 1000 lei SH

[CUM]Includ librariile OpenCV in ...
 Nikolai Beckers, CEO Telekom Roma...

Samsung Galaxy Young 2

Problema Asus x552m Instalare win...

Utilizare RAM sistem de operare W...
 THL 4000, Video de unboxing, 4000...

nu se inchide laptopul

sistem sunet altec lansing probleme

Cuba si Licuriciu au dat mana
 
Forumul Softpedia folosește "cookies" pentru a oferi utilizatorilor o experiență completă. Vezi detalii sau închide mesaj (x)

Persoana Fizica Autorizata

  • This topic is locked This topic is locked
397 replies to this topic

#1
unPFA

unPFA

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 24
  • Înscris: 27.08.2007
  • ID membru: 219,933

Salve.


********************************************************************************

VREAU CA ACEST TOPIC SA FIE UNUL UTIL TUTUROR CELOR INTERESATI, ASA CA VA ROG SA NU POSTATI AIUREA TOT FELUL
DE INTREBARI/RASPUNSURI/COMENTARII. NUMAI INFORMATII "LA OBIECT". MULTUMESC
********************************************************************************


In viitorul apropiat intentionez sa devin si eu PFA.
Domeniul-consultanta financiara.
Dupa ce am "rasfoit" acest forum pe toate partile, am descarcat tot felul de hotarari, ordine, ordonante, legi si alte cele am ajuns la urmatoarele concluzii.

Voi fi platitor de TVA

De ce?

Platitor de TVA
+119 venituri cu TVA
-59,5 cheltuieli totale
-9,5 TVA
+50 Profit brut
-8 Impozit
+42 profit net

Neplatitor de TVA
+100 venituri cu TVA
-59,5 cheltuieli totale
+41,5 Profit brut si nu mai continuam calculele.

Corectati-ma daca am gresit.


Urmatoarea decizie e cea privind impozitarea.

Din cate am citit si puteti vedea in documentele anexate, sunt numai anumite activitati pentru care se poate opta la plata impozitarii pe baza de norma.
Pentru mine nu e posibil decat daca ocolesc cumva legea, in sensul autorizarii pentru o activitate putin diferita decat cea prestata.

La mesaj anexez toate documentele pe care le-am gasit, privind activitatea PFA.


Acum vine lista de intrebari/cereri.
1. LISTA + MODELE (LINK) pentru documentele contabile care trebuie intocmite ca PFA (registre)
2. Ce declaratii trebuie sa depun lunar/trimestrial pe la diferitele institutii colectoare? Precizati va rog si data limita.
3. Ce documente vi s-au cerut la primarie?  Este absolut necesar acordul vecinilor (definiti ca DIRECT AFECTATI - practic..cu pereti comuni) daca am activitate de consultanta?
4. Daca am bunuri cumparate (calculator, automobil etc) pot sa decontez cumva cheltuieli pentru utilizarea lor (inchiriere, trecere la cheltuieli sau alta metoda)
5. Ce cheltuieli se accepta ca si "deductibile"? Pot deconta bonuri fiscale sau e "musai" sa ai factura?
6. Facturile sunt inca tipizate sau pot sa le printez singur atat timp cat respect un format?


Multumesc,
sper sa realizam aici o baza de date utila tuturor.

Attached Files


Edited by Courage, 10 November 2008 - 16:09.


#2
gerogetiii

gerogetiii

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 5
  • Înscris: 18.08.2007
  • ID membru: 216,055
deocamdata
3. este necesar acordul indiferent pentru activitatea pe care o desfasori - ai ca sediu apartamentul;
4. da - vorbeste cu un avocat - pe baza contractuala
5. deductibilitatea este legiferata - poti si bonuri fiscale
6. poti sa le printezi - mai cauta pe aici gasesti cel putin doua programe free - dar trebuiesc declarate - este si pe aici ceva lege
- o sa ne lamureasca la obiect si alti

#3
unPFA

unPFA

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 24
  • Înscris: 27.08.2007
  • ID membru: 219,933

View Postgerogetiii, on Aug 27 2007, 22:11, said:

deocamdata
3. este necesar acordul indiferent pentru activitatea pe care o desfasori - ai ca sediu apartamentul;
4. da - vorbeste cu un avocat - pe baza contractuala
5. deductibilitatea este legiferata - poti si bonuri fiscale
6. poti sa le printezi - mai cauta pe aici gasesti cel putin doua programe free - dar trebuiesc declarate - este si pe aici ceva lege
- o sa ne lamureasca la obiect si alti

multam de promptitudine

#4
unPFA

unPFA

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 24
  • Înscris: 27.08.2007
  • ID membru: 219,933
Ce fel de cheltuieli pot sa imi deduc? Inchirierea unui autoturism de la o persoana fizica?

Referitor la banii din cont, trebuie ca suma din registrul meu sa fie egala cu cea din banca sau pot sa fac si plati pentru mine ca persoana "ne-fizica". Exemplu: intrarea in club sau cumpararea de alimente.

Multumesc

#5
TLGsoft

TLGsoft

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,457
  • Înscris: 25.03.2006
  • ID membru: 71,096
  • Locație: Rm. Valcea

View PostunPFA, on Aug 29 2007, 17:47, said:

Ce fel de cheltuieli pot sa imi deduc? Inchirierea unui autoturism de la o persoana fizica?

Contract de comodat. Se pot deduce numai consumabilele.
Contract de inchiriere. Se pot deduce si reparatiile.

#6
unPFA

unPFA

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 24
  • Înscris: 27.08.2007
  • ID membru: 219,933
1. LISTA + MODELE (LINK) pentru documentele contabile care trebuie intocmite ca PFA (registre)



2. Ce declaratii trebuie sa depun lunar/trimestrial pe la diferitele institutii colectoare? Precizati va rog si data limita.



3. Ce documente vi s-au cerut la primarie? Este absolut necesar acordul vecinilor (definiti ca DIRECT AFECTATI - practic..cu pereti comuni) daca am activitate de consultanta?
- acordul vecinilor este strict necesar



4. Daca am bunuri cumparate (calculator, automobil etc) pot sa decontez cumva cheltuieli pentru utilizarea lor (inchiriere, trecere la cheltuieli sau alta metoda)



5. Ce cheltuieli se accepta ca si "deductibile"? Pot deconta bonuri fiscale sau e "musai" sa ai factura?
- facturi
- bonuri fiscale
- se deconteaza numai cheltuieli facute pentru obiectul de activitate
- pe baza contractuala se pot deconta si alte diferite cheltuieli (inchiriere spatiu daca e pe numele altui membru al familiei, inchiriere autoturism etc)
- referitor la bunurile cumparate ca "non-pfa" si folosite inca nu m am lamurit (calculator, etc)



6. Facturile sunt inca tipizate sau pot sa le printez singur atat timp cat respect un format?
- se foloseste un program ne-standardizat dar care trebuie declarat la finante



Mai adaugati si voi

Edited by unPFA, 04 September 2007 - 13:38.


#7
gmasterleo2000

gmasterleo2000

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 788
  • Înscris: 27.09.2003
  • ID membru: 6,750
  • Locație: Oceania
vin si eu, dar cu ALTA intrebare: pt, un PFA cu norma de venit, se depune, se face ceva pe la finante la sfarsit de an ? (declaratie sau ceva) ?

2) la inceput de an nou, care e procedura pt vizat autorizatia de fctionare ?

#8
WHEEP26

WHEEP26

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 542
  • Înscris: 10.05.2007
  • ID membru: 178,028
  • Locație: Bucuresti

View Postgmasterleo2000, on Sep 4 2007, 15:56, said:

2) la inceput de an nou, care e procedura pt vizat autorizatia de fctionare ?
Depui o cerere la primarie si ei iti aplica o stampila.

Edited by WHEEP26, 07 September 2007 - 15:03.


#9
periratus

periratus

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 1
  • Înscris: 15.06.2007
  • ID membru: 191,424
  • Locație: Bucuresti
Eu am o alta intrebare:

Daca faci PFA si semnezi un contract cu o firma din strainatate, unde platesti somaj, asigurari sociale si medicale (si altele daca mai sunt)?
Stiu pe cineva care este in situatia asta si nu l-a lamurit nimeni.

#10
naicu_cristina

naicu_cristina

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 142
  • Înscris: 11.08.2006
  • ID membru: 90,867

Sa-mi spuna si mie cineva care a trecut prin asta si se pricepe: din impozitul (de 16%, nu?) pe care il platesti la stat se acopera si vechimea pe cartea de munca, asigurarile sociale si ce mai ti se impoziteaza din salariul brut daca esti angajat, sau pe astea trebuie sa le platesti separat?

#11
gmasterleo2000

gmasterleo2000

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 788
  • Înscris: 27.09.2003
  • ID membru: 6,750
  • Locație: Oceania
separat.

#12
gabicen

gabicen

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,031
  • Înscris: 27.06.2006
  • ID membru: 83,939
  • Locație: Bucuresti

View Postnaicu_cristina, on Sep 21 2007, 09:22, said:

Sa-mi spuna si mie cineva care a trecut prin asta si se pricepe: din impozitul (de 16%, nu?) pe care il platesti la stat se acopera si vechimea pe cartea de munca, asigurarile sociale si ce mai ti se impoziteaza din salariul brut daca esti angajat, sau pe astea trebuie sa le platesti separat?

Buna seara,

Eu am cartea de munca depusa la CASA NATIONALA DE PENSII SI ALTE DREPTURI ASIGURARI SOCIALE.
Acolo am completat o declaratie de asigurare conform legii 19/2000. Lunar ma duc la ei si platesc la casierie o suma (CAS).
Separat m-am dus la Casa de Asigurari de Sanatate si m-au inregistrat in baza lor de date. Legal trebuia sa fac si un contract cu ei "dar ei nu stiu de asa ceva". Acolo ma duc trimestrial si platesc FASS.
De asemenea, trimestrial, platesc la admin financiara de care apartin impozitul de 16%.

Alte impozite nu stiu pentru P.F.A. Nu sunt angajat in alta parte.

Gabi

#13
naicu_cristina

naicu_cristina

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 142
  • Înscris: 11.08.2006
  • ID membru: 90,867
Multumesc mult pentru raspunsuri.
Care este suma lunara pe care o platiti pentru cartea de munca?
Stiti cumva, se poate plati si din urma?
Multumesc.

#14
WHEEP26

WHEEP26

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 542
  • Înscris: 10.05.2007
  • ID membru: 178,028
  • Locație: Bucuresti

View Postperiratus, on Sep 7 2007, 16:01, said:

Eu am o alta intrebare:

Daca faci PFA si semnezi un contract cu o firma din strainatate, unde platesti somaj, asigurari sociale si medicale (si altele daca mai sunt)?
Stiu pe cineva care este in situatia asta si nu l-a lamurit nimeni.

daca afli posteaza aici poate vor sa afle si altii raspunsul

#15
gabicen

gabicen

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,031
  • Înscris: 27.06.2006
  • ID membru: 83,939
  • Locație: Bucuresti

View Postnaicu_cristina, on Sep 22 2007, 10:20, said:

Multumesc mult pentru raspunsuri.
Care este suma lunara pe care o platiti pentru cartea de munca?
Stiti cumva, se poate plati si din urma?

Nu stiu daca se poate plati din urma...trebuie intrebat la ei.
Suma lunara: "Cota de contributie pentru asiguratii cu contract de asigurare sociala sau cu declaratie de asigurare prevazuti in Legea nr. 19/2000 este de 29,25%." Procentul se calculeaza in functie de venitul pe care l-ai declarat in "declaratia de asigurare"

Gabi

#16
WHEEP26

WHEEP26

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 542
  • Înscris: 10.05.2007
  • ID membru: 178,028
  • Locație: Bucuresti
Bun asa.
Pot sa va spun ca pentru infiintarea unui PFA in apartament sunt necesare si alte documente pe langa cele din lege. Si anume.

Declaratie tip, autentificata la notariat a proprietarului ca e de acord cu sediul PFA in apartament
Contract de comodat, intre Wheep Douazeci si Sase si Wheep Douazeci si Sase PFA
Acordul vecinilor direct afectati - document tip.

Aceste documente trebuie sa fie tipizate insa la Primarie nu exista....  

F#(& Primaria si Primarul.

#17
sarmala

sarmala

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 199
  • Înscris: 04.08.2006
  • ID membru: 89,602
  • Locație: Targu-Mures
Stie cineva daca e nevoie de Registru-jurnal de incasari si plati si Registru de inventar ptr PFA cu norma de venit?
l-am intrebat pe un nene de la Finante si raspunsul lui e dubios..."nu dom'le, n-ai nevoie - trebuie sa pastrezi doar facturile, chitantele etc... e logic - doar platesti impozit fix!"
:huh:

poate cineva sa-mi confirme asta?

#18
rrsae

rrsae

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 190
  • Înscris: 08.10.2006
  • ID membru: 101,328
hai noroc baieti :)

am cateva intrebari si eu:


1.vreau sa devin PFA pe domeniul web ( creare site-uri, publicitate ) , pt asta trebuie sa-mi cumpar licente la Windows, si la toate programele pe care le folosesc ( macromedia, etc etc) ?????????
2. ca sediu social folosesc apartamentul proprietatea mamei - exista vreun risc in caz de vreo disputa ceva cu vreo alta firma sa puna in pericol proprietatea respectiva??? :o


deocamdata cam atat

ms

Reclamă

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users