Conducte, Țevi de oțel, Cu, PPR, PEX, PEX-AL,P.I.P.
Last Updated: Apr 21 2024 11:48, Started by
unGuru
, Jun 06 2004 00:55
·
16
#3961
Posted 13 October 2016 - 09:25
camsonat, on 13 octombrie 2016 - 08:22, said:
La subsol ar trebui realizat reglajul asta. Asta daca tipul vanelor permite. Pt asta ar trebui sa nu fie fluture sau cu bila. |
#3962
Posted 16 October 2016 - 07:59
Vin si eu cu o intrebare, nu stiu daca am postat unde trebuie, dar incerc.
Am o inbinare unde se pierde apa - picura - pe turul dintre un cazan pe lemne si puffer. Este o imbinare filetata intre o piesa de Cu22 FE si PPR 25 FI. Din cate observ pare sa fie un mic defect la mufa PPR, cel lai probabil produs in momentul in care s-a facut sudura la teava de Cu. Exista o pasta/ solutie / adeziv / orice cu care sa incerc reparatia? Discutam despre temp mari (80-90 Celsius) si presiuni intre 0.4-1 bar. In mod normal solutia ar fi de inlocuit mufa/ imbinarea, dar este foarte dificil pentru ca teava PPR intra in camera tehnica dinspre puffer si este mufata fix langa perete - nu mai e loc de taiat. Ar trebui golita si instalatia si multe alte lucruri pe care le-as lasa pana dupa terminarea sezonului rece. Am incercat de doua ori Poxilina, a doua oara a tinut chiar 3-4 zile... Pierd aprox. 4-5 litri /24h, in functie de presiune. Orice sfat bun este apreciat. Multumesc! |
#3963
Posted 19 October 2016 - 12:16
Ma folosesc de acest topic pt ca aici mi se pare mai nimerita intrebarea: pt o pdc aer apa monobloc (deci sta afara si agentul termic circula prin casa si prin ea) din ce se executa tevile de tur si retur si cu ce se izoleaza? Pdc va fi amplasata langa perete, distanta pana la perete va fi de max 50 cm, iar dincolo de perete va fi puffer-ul. Deci max 1m distanta intre pdc si puffer, linie dreapta, se gaureste zidul exterior. Evident, va fi antigel 40/60 dimensionat pt -25gr
Se poate din ppr? Rezista la ger de -25grade, ca la temp aia pdc e de demult oprita! Izolatia din ce o recomandati, si cat de mari trebuie sa fie gaurile in zid? |
#3964
Posted 19 October 2016 - 14:04
godaro, on 19 octombrie 2016 - 12:16, said:
Ma folosesc de acest topic pt ca aici mi se pare mai nimerita intrebarea: pt o pdc aer apa monobloc (deci sta afara si agentul termic circula prin casa si prin ea) din ce se executa tevile de tur si retur si cu ce se izoleaza? Pex sau Cupru. Izolatie cu vata minerala caserata sau cochilii din vata minerala caserata PS-Pex-ul nu crapa nici daca ingheta apa sau glicolul . godaro, on 19 octombrie 2016 - 12:16, said:
cat de mari trebuie sa fie gaurile in zid? godaro, on 19 octombrie 2016 - 12:16, said:
Rezista la ger de -25grade, ca la temp aia pdc e de demult oprita! La -25 de grade PDC functioneaza (sau ar trebui) ca o CT electrica ,pe rezistentele electrice .La fel si daca se strica compresorul. Edited by Daco_Get, 19 October 2016 - 14:05. |
#3965
Posted 19 October 2016 - 16:01
Sunt intr-o situatie destul de urata dpdv al stadiului lucrarilor. Tocmai am aflat ca racordarea la gaz va intarzia, ceea ce inseamna ca voi fi silit sa montez o centrala electrica.
In afara de distractia financiara, imi mai e teama de un aspect. Nu stiu daca reusesc sa termoizolez casa in timp util (lucrez cu vaza bazaltica si am inteles ca nu-mi permit sa se ude bine). O casa neizolata, peste iarna, va avea un necesar de caldura destul de mare. Daca ajung cumva in situatia in care temperatura ajunge sa fie negativa in casa pentru ca se ia curentul o vreme mai indelungata, ce ar trebui sa fac pentru ca sa nu pocneasca tevile? Golesc repede o parte din apa din instalatie si sper ca daca ingheata sa se dilate "longitudinal" cat e nevoie? Fac repede sapa, fac proba de presiune, punerea in functiune si dupa aia o golesc preventiv si incalzesc cu altceva peste iarna atunci cand e nevoie (radiatoare)? La mine in zona nu e ceva nemaivazut sa se ia curentul ore bune si daca am un 10 grade in casa cu sapa calda, daca se ia curentul 10 ore nu cred ca nu scade sub 0 daca afara sunt -15. |
#3966
Posted 19 October 2016 - 16:05
Multumesc de raspuns.
-Pex-ul poate fi de ipat de 16mm? Mi-a ramas o gramada, numai ca ma gandesc ca e prea subtire. -legat de -25grC: e f. posibil ca la asemenea ger sa pice reteaua, deci nu poate fi exclusa expunerea la ger |
#3967
Posted 19 October 2016 - 18:23
@xml, eu zic sa-ti vezi de treaba cu centrala electrica. Nu lasa apa in instalatii (nu vei reusi sa golesti 100%) si baga 2 radiatoare sa tina 2,3 grade acolo. Ramai cu bani si dormi si linistit.
|
#3968
Posted 19 October 2016 - 19:57
camsonat, on 19 octombrie 2016 - 18:23, said:
@xml, eu zic sa-ti vezi de treaba cu centrala electrica. Nu lasa apa in instalatii (nu vei reusi sa golesti 100%) si baga 2 radiatoare sa tina 2,3 grade acolo. Ramai cu bani si dormi si linistit. |
#3969
Posted 19 October 2016 - 20:23
Credeam ca stopezi lucrarile la iarna. Poti sa probezi cu aer, pot exista pierderi ascunse in garnituri uscate, canepa etc. Totusi proba poate fi relevanta.
Daca se va lucra in casa, pt confortul minim si pt uscarea lucrarilor umede, trebuie mai mult decat temperatura de garda. |
#3970
Posted 19 October 2016 - 20:35
De-aia ma gandeam eu sa fac pardoseala si sa pun o centrala electrica la treaba. Pentru 2200 de lei una de 14 kw nu merita sa stai atata timp.
|
|
#3971
Posted 19 October 2016 - 20:53
#3972
Posted 26 October 2016 - 08:37
Salutare,
In curand ma voi apuca si eu de instalarea unui sistem IPAT in casa abia ridicata (inca e "la rosu"). Vreau ca toamna asta sa instalez tevile pentru IPAT (alaturi de electrice, instalatii, etc.) si sa torn sapa. Insa nu ma pot decide la un producator. Pana acum am urmatoarele optiuni, asa ca orice sfat e bine-venit. Rautherm S Unopor Valrom (sau alte optiuni de la romstal) Iar o alta intrebare ar fi legata de diametrul unui circuit care va avea ~240ml, e in regula daca ramane la 16 sau 17? Sau sa il trec pe 20? Multumesc! |
#3973
Posted 26 October 2016 - 08:44
vromeo, on 26 octombrie 2016 - 08:37, said:
Salutare, In curand ma voi apuca si eu de instalarea unui sistem IPAT in casa abia ridicata (inca e "la rosu"). Vreau ca toamna asta sa instalez tevile pentru IPAT (alaturi de electrice, instalatii, etc.) si sa torn sapa. Insa nu ma pot decide la un producator. Pana acum am urmatoarele optiuni, asa ca orice sfat e bine-venit. Rautherm S Unopor Valrom (sau alte optiuni de la romstal) Iar o alta intrebare ar fi legata de diametrul unui circuit care va avea ~240ml, e in regula daca ramane la 16 sau 17? Sau sa il trec pe 20? Multumesc! |
#3974
Posted 26 October 2016 - 09:09
xml, on 26 octombrie 2016 - 08:44, said:
Eu zic sa iei legatura cu un proiectant de instalatii de incalzire in pardoseala. Nu poti sa te joci chiar oricum cu diametre, debite, caderi de presiune, decat daca iti place sa risti. De circuit de 240 m nu am auzit pana acum la nimeni, la IPAT rezidential. E posibil ca si la doua circuite de 120, la diametru de 16-17 sa ai o cadere de presiune destul de mare. Pe de alta parte, sa adaugi un circuit (sa maresti distribuitorul) nu e mare lucru. Repet, insa, discuta cu un proiectant cu experienta. Fix la asta m-am gandit si eu, deci imi e clar ca voi merge pe 2 circuite. Categoric voi apela la un proiectant insa nu stiu cati vor fi deschisi sa ne apucam de treaba azi si sa o termiam in 2017 . Momentan, am luat legatura cu cei de la romstal, insa nu stiu cat interes isi vor da mai mult decat sa isi vanda produsele (deja mi-au bagat pe gat pompe de caldura si alte minuni). Insa despre tipul de teava, ai vre-o recomandare? |
#3975
Posted 26 October 2016 - 11:33
Nu sunt eu in masura sa fac recomandari, nu am decat "experienta" discutiei cu furnizori de-ai mei. Dar sunt altii pe aici care monteaza (si cred ca si proiecteaza) de ani de zile. Ai putintica rabdare. Nu cred ca ai ce sa faci cu proiectantii vanzatorilor de echipamente, riscul ca ei sa fie partinitori e foarte mare.
Pe de alta parte, eu deja am inceput sa ma satur de opinii in genul "eu nu stiu ce ofera concurenta / cum functioneaza produsele concurentei, eu iti spun despre ale mele". Asa ca la ultima discutie cu un furnizor de "ceva", i-am spus din start "Ca sa ma convingi ca merita sa iti acord atentie (la urma urmei banii sunt la mine), te rog sa-mi spui prin ce te diferentiezi de ceilalti, care au parametri la fel sau mai buni cu ai tai. Cauta-ma cand stii ce trebuie sa imi spui." Evident, asta merge cand ai optiuni. Cand esti constrans de diversi factori (timp, bani, parametri tehnici) la o singura solutie, asta e. Edited by xml, 26 October 2016 - 11:34. |
|
#3976
Posted 26 October 2016 - 14:06
#3977
Posted 27 October 2016 - 15:10
La instalatia de tevi pt apa calda si rece am imbinat tevile prin sudare "moale", cu lampa pe gaz, pasta de lipit si cositor. La prima testare la presiune de 6-7 bari a curs prin unele locuri, am lipit din nou si apoi a fost ok. Dar parca nu am incredere in sudura. Pe net am vazut ca se pot imbina si prin presare. Care ar fi avantajele concrete ale aceste metode? E mai sigura? Si unde as putea gasi un cleste pt presat? La Romstal am vazut ca au ceva scula electrica dar mi se pare foarte scumpa pt ce face (4500 lei) si fittingurile acelea cu inele sunt suspect de scumpe fata de cele folosite la sudare. E normal?
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/enZ9YUL5uUw?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#3978
Posted 27 October 2016 - 15:24
Sculele de presat sunt in zona de pret de 1000 EUR - 2000 EUR.
Si fitingurile sunt destul de scumpe. Fitingurile presate au in interior garnitura (O-ring) pentru etansare. De aceea eu cred ca o lipitura executata corect este mai buna. Fara intentia de a te jigni, iti spun ca daca ti-au curs lipiturile, cred ca ar fi cazul sa-ti revizuiesti tehnica de lucru. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users