Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Google Sheet - Referire la textul...

De ce vor atația politicieni...

ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?
 Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...

Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...
 Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...

joc idem Half Life gratis

PC game stream catre Nvidia Shiel...
 Pompa de apa HEPU ?!

Vreau o masina electrica de tocat...

Cum ajunge remorca de tir inapoi ...

Alt "Utilizator nou" pe T...
 

Conducte, Țevi de oțel, Cu, PPR, PEX, PEX-AL,P.I.P.

- - - - -
  • Please log in to reply
4454 replies to this topic

#3601
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

 c_denis, on 11 mai 2015 - 20:34, said:

Dacă hotărâm sa facem 3 coloane separate, este suficientă țeava doar de 20 sau e mai bine de 32?
Daca fiecare apartament are coloana separata, atunci pexal de 20 e suficient. Daca vrei sa fii absolut sigur, pune de 26.
Daca tot vrei sa modifici, atunci fa legatura in stea.
  • Lasa coloana existenta pentru alimentat etajul 2.
  • Trage coloana separata, pex sau pexal 20, prin aceeasi ghena, pentru etajul 1.
  • Fa legatura separata si pentru parter.
Legatura in stea are avantajul ca atunci cand porneste sau se opreste un consumator, influenta asupra celorlalti consumatori este minima. Daca conducta de la bransament la punctul de distributie este suficient de groasa (ex. PEHD 40), influenta va fi ca si inexistenta.

La blocuri cu 4 etaje am gasit PVC de 32 la coloane care alimenteaza o baie si o bucatarie (perete comun), respectiv PVC de 25 la coloane care alimenteaza o singura baie sau o singura bucatarie pe nivel. Presiunea in subsol este 2.5 bar.

 c_denis, on 11 mai 2015 - 20:34, said:

Altceva ce vreau sa înțeleg: este dificil sau imposibil sa se conecteze noile țevi ppr sau pehd la instalația deja făcută cu pexal henco?
Lucrul cu PEHD este cam problematic, nu sta drept, forteaza, fitinguri butucanoase, samd.
Cu PPR sau pexal nu este nici o problema.

Edited by kolfleading, 12 May 2015 - 08:37.


#3602
Daco_Get

Daco_Get

    Green Members

  • Grup: Moderators
  • Posts: 52,481
  • Înscris: 30.01.2008

 M4V3RiCk_, on 11 mai 2015 - 00:11, said:

Pe unde gasesc asa ceva?

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/dVo_0Wp79RM?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Minutul 2:00

Fiting-uri PEX prin compresie aka alea care se strang cu cheaia, fara sa fie nevoie de stiu eu ce scule speciale de sute sau mii de euro (prese PPSU)
Sper sa nu primesc raspunsuri gen glume " In Obor la taraba".


Orice importator/distribuitor de Pex are si fitingurile mecanice.
Incearca la tiemme pentru fitinguri de calitate.

#3603
c_denis

c_denis

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 15
  • Înscris: 10.05.2015
Multumesc mult pentru sugestii.

Avand in vedere ca sugestiile primite sunt oarecum impotriva inlocuirii tevilor as vrea sa stiu cum s-ar pute face o proba sau un calcul precis pentru a putea decide mai usor daca sunt sau nu de schimbat.
Practic instalatia a fost facuta de un instalator italian care a lucrat cred conform normelor din Italia. Ma gandesc ca poate instalatori romani nu sunt obisnuiti sa vado o astfel de lucrare din cauza standardelor de lucru din Ronamia care poate de obicei sunt supradimensionate, si de aceia toti i-mi sugereaza sa o schimb. Am cerut si parerea unui instalator care lucreaza in Italia si mi-a zis ca o coloana de 26 ar trebui sa duca fara probleme 3 nivele. Cica s-ar pierde 1 bar la fiecare etaj.
O alta neintelegere o am cu bransamentul - unde a fost instalt apometrul nu ar fi trebuit sa fie instalat si un reductor de presiune? E normal ca in casa sa ajunga toata presiunea care este pe retea? nu sunt in pericol tevile sau teutile sau diversele conectoare?

#3604
c_denis

c_denis

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 15
  • Înscris: 10.05.2015

 M4V3RiCk_, on 12 mai 2015 - 01:00, said:

Nu stiu de unde naiba a scos-o Dorel ca trebuie refacuta instalatia. La blocurile comuniste sunt coloane de 1/2 sau 3/4 (nu stiu exact) si urca apa pana la etajul 14, daca e nevoie.
Si n-am auzit pe nimeni sa se vaiete ca nu ar avea caldura la etajul 12.

Cred ca un hidrofor la intrarea in cladire, si o aerisere a instalatiei ar fi mai indicate.
Decat schimbat toata instalatia.

Sunt atat de fomisti, ca nu mai stiu pe ce dracu sa ia banii si cum sa prosteasca lumea.

Eu i-as pune sa mai citeasca un curs de hidraulica, cam cati m cubi de apa (mii de litrii pe ora) trec printr-o teava de 1/2 sau 3/4 la presiunea X.
Dupa sa zica ca teava nu e suficient de groasa.

Sincer uita-te in fisierul atasat, si lasa-l pe Dorel.


De aia nu dau eu 2 bani pe specialistii lu` peste.
Mereu pusi pe japca.

La fel cum nu suport nici Doreii fara BAC, care baga din burta 50 de W/m3 ptr incalzire, ori " universalul de 3/4 " si "orice pompa"  - ca merge! Citez : "Nu-l inveti tu meserie pe el!"
Da, sigur!

Cel putin la munca, o sa va pun maine niste poze cu calorifere dimensionate de Dorel. Mai bine zis, subndimensionate.
De sa va minunati !

Ptr calcar exista filtre.



Multumesc mult pentru sugestii.
As vrea sa stiu daca s-ar putea face o proba a instalatiei, in ce ar consta si cat ne putem baza pe aceasta proba.
Eu problema o am pe coloanele tevilor de alimentare cu apa rece a trei apartamente situate pe 3 nivele. Din fisierul atasat, din care nu inteleg prea multe, pare ca se pot face calcule pentru o instalatie termica.

Ma intereseaza si acest subiect al instalatiei termice. Tevile suntrase deja - de la centrala merg la o cutie de distributie care face alimentarea pe fiecare calorifer in parte. Turul si returul sunt puse in linie si sunt facute cu pexal henco*( si aici au avut de comentat instalatorii -daca nu sunt puse in diagonala nu se vor incalzi toti elementii).
Trebuie doar sa decid tipul si marca centralei(cu sau fara condensatie)si tipul de calorifere - otel aluminu sau fonta. Bineinteles e de tinut in calcul si magazinul de unde voi cumpara si cine va instala.

Nu stiu de ce dar simt nevoia sa expun o alta problema la care sper sa primesc niste raspunsuri - instalatia de canalizare sau mai precis statia de epurare(fosa septica plus tot ce trebuie). Despre asta nu stiu absolut nimic, decat faptul ca se calculeaza in functie de numarul de persoane. Pentru 3 apartamente am pus o medi e de 4 persoane, deci valutam o fosa pentru 10-12 persoane. Cine furnizeaza si instaleaza asa ceva?

multumesc inca o data

#3605
c_denis

c_denis

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 15
  • Înscris: 10.05.2015

 kolfleading, on 12 mai 2015 - 08:36, said:

Daca fiecare apartament are coloana separata, atunci pexal de 20 e suficient. Daca vrei sa fii absolut sigur, pune de 26.
Daca tot vrei sa modifici, atunci fa legatura in stea.
  • Lasa coloana existenta pentru alimentat etajul 2.
  • Trage coloana separata, pex sau pexal 20, prin aceeasi ghena, pentru etajul 1.
  • Fa legatura separata si pentru parter.
Legatura in stea are avantajul ca atunci cand porneste sau se opreste un consumator, influenta asupra celorlalti consumatori este minima. Daca conducta de la bransament la punctul de distributie este suficient de groasa (ex. PEHD 40), influenta va fi ca si inexistenta.

La blocuri cu 4 etaje am gasit PVC de 32 la coloane care alimenteaza o baie si o bucatarie (perete comun), respectiv PVC de 25 la coloane care alimenteaza o singura baie sau o singura bucatarie pe nivel. Presiunea in subsol este 2.5 bar.


Lucrul cu PEHD este cam problematic, nu sta drept, forteaza, fitinguri butucanoase, samd.
Cu PPR sau pexal nu este nici o problema.

nu cred ca pot face distributi ain inerior la partier, ar trebui sa o fac afara in punctul unde ajunge conducta de bransament(care e de 40 sau chiar mai mare). In acest caz, chiar daca fac un camin, nu exista riscul sa inghete pe timpul iernii?

#3606
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013
Pai apometrul nu e tot intr-un camin? Ala nu ingheata?

Caderea de presiune este compusa din doua:
  • componenta hidrostatica: se pierde aprox. 1 bar la fiecare 10 metri de inaltime
  • componenta hidrodinamica: pe fiecare metru de conducta apare o cadere de presiune care este direct proportionala cu patratul debitului.  In plus, la fiecare piesa de legatura (teuri, coturi, mufe, etc) apare o cadere de presiune. Toate aceste valori sunt date de catre producatorul tevii, in functie de diametru, in documentatia oficiala: http://www.henco.be/...03-0005EN00.pdf
Se cunoaste ca la un robinet de chiuveta, deschis tare, curg cam 6 litri / minut, iar la un robinet de cada cam 10 litri pe minut. Presiunea minima necesara la intrarea in robinet este de ordinul a 1.5 bar.

Avand aceste informatii se poate calcula cata presiune se pierde pe coloana, in functie de cati consumatori sunt deschsi.

Presiunea de 8 ... 10 bar este mult prea mare pentru bateriile si racordurile flexibile uzuale. Ar trebui un reductor de presiune sa limiteze la vreo 3 bar.

Completare ulterioara - am adaugat graficul caderii de presiune de la Henco Pexal.
Pentru fitinguri, ochiometric, poti aproxima fiecare fiting ca fiind echivalent cu 1 metru de teava.

Attached Files


Edited by kolfleading, 12 May 2015 - 20:42.


#3607
c_denis

c_denis

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 15
  • Înscris: 10.05.2015

 kolfleading, on 12 mai 2015 - 20:28, said:

Pai apometrul nu e tot intr-un camin? Ala nu ingheata?

Caderea de presiune este compusa din doua:
  • componenta hidrostatica: se pierde aprox. 1 bar la fiecare 10 metri de inaltime
  • componenta hidrodinamica: pe fiecare metru de conducta apare o cadere de presiune care este direct proportionala cu patratul debitului.  In plus, la fiecare piesa de legatura (teuri, coturi, mufe, etc) apare o cadere de presiune. Toate aceste valori sunt date de catre producatorul tevii, in functie de diametru, in documentatia oficiala: http://www.henco.be/...03-0005EN00.pdf
Se cunoaste ca la un robinet de chiuveta, deschis tare, curg cam 6 litri / minut, iar la un robinet de cada cam 10 litri pe minut. Presiunea minima necesara la intrarea in robinet este de ordinul a 1.5 bar.

Avand aceste informatii se poate calcula cata presiune se pierde pe coloana, in functie de cati consumatori sunt deschsi.

Presiunea de 8 ... 10 bar este mult prea mare pentru bateriile si racordurile flexibile uzuale. Ar trebui un reductor de presiune sa limiteze la vreo 3 bar.

Completare ulterioara - am adaugat graficul caderii de presiune de la Henco Pexal.
Pentru fitinguri, ochiometric, poti aproxima fiecare fiting ca fiind echivalent cu 1 metru de teava.

Se schimba datele problemei - azi au controlat diametrul coloanelor si la bucatarie au gasit acelasi diametru ca pe bai - pexal de 20. In acest caz nu stiu daca mai are vreun sens sa facem probe sau calcule.
In acest caz ne gandim ca si solutie sa lasam coloanele vechi cu posibilitatea de a fi conectate la apa din fantana(poate pe viitor va fi de folos) si sa facem altele noi pentru reteaua de la oras.
Instalatorul vrea sa monteze o coloana unica pt cele 3 nivele din pehd de 32, una pe bucatarii si una pe bai. Apometrele vor fi montate in perete in niste cutii cu usa de vizitare la 2 din cele 3 nivele.
Toata  dimineata am incercat sa fac niste calcule urmarind indicattile pe care mi le-ati dat dar trebuie  sa recunosc ca ma depasesc.

#3608
c_denis

c_denis

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 15
  • Înscris: 10.05.2015

 c_denis, on 13 mai 2015 - 15:59, said:


Se schimba datele problemei - azi au controlat diametrul coloanelor si la bucatarie au gasit acelasi diametru ca pe bai - pexal de 20. In acest caz nu stiu daca mai are vreun sens sa facem probe sau calcule.
In acest caz ne gandim ca si solutie sa lasam coloanele vechi cu posibilitatea de a fi conectate la apa din fantana(poate pe viitor va fi de folos) si sa facem altele noi pentru reteaua de la oras.
Instalatorul vrea sa monteze o coloana unica pt cele 3 nivele din pehd de 32, una pe bucatarii si una pe bai. Apometrele vor fi montate in perete in niste cutii cu usa de vizitare la 2 din cele 3 nivele.
Toata  dimineata am incercat sa fac niste calcule urmarind indicattile pe care mi le-ati dat dar trebuie  sa recunosc ca ma depasesc.

Se poate folosi la apa teava pehd de gaz?

#3609
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008
Se poate.

Problema ar fi ca este cam scumpa teava asta de gaz si nu merita. Dar daca tot vrei sa folosesti teva si fitinguri cu lipire prin electrofuziune te poti orienta catre teava si fitinguri de apa cu lipire prin electrofuziune. Exista teava dinasta si pentru apa. (fireste, nici asta nu-i chiar ieftina, mai ales fitingurile de electrofuziune, care aproape ca-s mai scumpe decit metrul de teava)

Edited by florin71_skoda, 20 May 2015 - 08:44.


#3610
maximg

maximg

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,658
  • Înscris: 07.11.2007

 c_denis, on 19 mai 2015 - 11:17, said:


Se poate folosi la apa teava pehd de gaz?
Chiar mai bine , ca este mai groasa in " carne " , deci mecanic este mai rezistenta . Totusi asta merge facut in curtea personala , nu pe domeniul public .

#3611
laurentiu972

laurentiu972

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 41
  • Înscris: 12.05.2006
Salut, Va rog sa ma ajutati cu urmatoarea problema la o casa in constructie: am facut o instalatie cu apa- fara sa o pun in functiune (conectata la retea, cu apa in ea si cu dopuri, neaerisita).
Dupa montaj a fost verificata cu aer si apoi cu apa. Mesterii mi-au spus ca totul e ok. Din pacate nu am fost foarte atent si m-am bazat pe ei. Timp de o luna nu am vazut scurgeri de apa.
Dupa 2 luni am turnat sapa si apoi am vazut ca am un consum de 7mc pe contoarul de la ApaNova.
Am descoperit o mica gaura pe una din tevi - problema a fost remediata
Am pus robineti la capete, am aerisit, am inchis robinetul principal si am refacut proba cu un manometru de 6 bari: presiune de 6bar, dupa o zi scade la 5,4 (2 diviziuni)
Este normal? Sau nu trebuie sa scada deloc presiunea?
Multumesc anticipat,
Laurentiu

#3612
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008
Cu ce fel de teava este facuta instalatia ?

Nu prea este normal sa scada presiunea asa de mult. Posibil sa mai exista pe undeva ceva scapari.

#3613
laurentiu972

laurentiu972

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 41
  • Înscris: 12.05.2006
Teava este Pehd alba de la Romstal . Am spart la 4 imbinari sapa dar nu am gasit umezeala deloc.  Poate fi fisurata teava intre teuri?

#3614
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008
Ciudat. Eu pina acum nu am vazut niciodata teava PEHD de culoare alba. Iar la Romstal daca caut gasesc doar tevi PEID.

Nu gasesti pe niciuna ceva inscriptionat ? Sau fa o poza la ceva teuri (sau alte fitinguri) ca sa vedem de care sunt. Ca poate ai ceva teava PN6 si atunci nu ar fi ceva chiar asa de ciudat sa nu tina presiunea de aer de 6 bar. Dar pina ce nu se stie exact ce teava si fitinguri ai este greu de precizat daca este sau nu ceva normal sa nu tina proba de presiune de 6 bar.

#3615
laurentiu972

laurentiu972

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 41
  • Înscris: 12.05.2006
Am gresit. Pe teava scrie ROMSTAL Line PPR D.25*4.2/A 25bar/

#3616
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008
In cazul asta verifica pe la toate dopurile sa fi sigura ca sunt strinse corect. Verifica si valva/stutul pe unde ai bagat aer.
O alta varianta ar fi sa ai pe undeva batut in teava un cui, sau infiletat un holsurub. Sau poate ca ai pe undeva ceva rigips si in zona respectiva ai o "negresa" bagata in teava.
O alta varianta ar fi ca o bucata de teava intreaga a cazut pe jos cu unul dintre capete si a crapat/fisurat 1-2cm pe lungime (la transport sau la manipulare). Ulterior instalatorul nu a vazut treaba asta si a bagat capatul respectiv intr-o mufa sau un teu, sau un adaptor si acum pe acolo scapa. Pe zi ce trece fisura se va mari. Treaba asta se intimpla mai des la tevile de diametre mai mari decit la cele cu diametru mai mic.
Oricum, apucate de sapat inainte de a termina casa, ca dupa ce pui parchetul si gresia va fi prea tirziu.

#3617
laurentiu972

laurentiu972

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 41
  • Înscris: 12.05.2006
ok, mai caut, sap in continuare :)

#3618
camsonat

camsonat

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,189
  • Înscris: 09.01.2008
Ar mai fi o varianta: baga presiunea de proba, lasa instalatia 3 ore, citeste presiunea si de aici pornesti cronometrul 24 de ore. Daca apa pe care o bagi in instalatie e mai calda decat temperatura la care pot ajunge sapele noaptea, atunci asta e explicatia. Asta daca faci probele cu apa.
Daca probezi cu aer si ai imbinari cu canepa si fara pasta verde, e normal sa ai acele scapari.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate