Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
De ce e mai sigur avionul decat autoturismul?
Last Updated: Aug 05 2010 23:57, Started by
ciuhandicapatu
, Jun 08 2007 14:05
·
0
#91
Posted 10 June 2007 - 01:29
Lasand deoparte chestia cu destinul, tre' sa ne gandim si la puterea financiara a companiilor aeriene si deci de influentare prin presa.
Cineva mare a spus: "Exista minciuni mici minciuni mari si statistici. " S-a spus ca statistic avionul e cel mai sigur mijloc de transport. STATISTIC. Nu stim ce s-a luat si ce nu s-a luat in calcul. Un exemplu: femeile sunt soferi mai buni decat barbatii, spun statisticile. OK, cum? La 10.000 de carnete 7000 sunt barbati si 3000 femei. La cele 7000 de carnete avem X accidente. La 3000 de carnete ale femeilor avem Y accidente. Ca procente Y < X. Pana aici treba e oabla. Dar... un barbat conduce 5-7 zile pe saptamana, o femeie 2-3. Deci un barbat este supus unui risc dublu de accidente fata de o femeie. Asta nu s-a luat in calcul. Atunci Y tre' sa fie de mai mult de 2 ori mai mic decat X ca sa fie valabil..... Este un exemplu pur si simplu aleator, nu ma luati drept misogin. Cam asa stau lucrurile si cu acea statistica in privinta avioanelor. Undeva pe topic se spunea de cea mai inalta tehnologie la avioane. Daca vezi din ce cauze tehnice se prabusesc avioanele... de ex un 727 s-a prabusit in mare pt ca nu-i arata indicatorul de bord la ce inaltime zboara, era noapte. Turnul a fost eronat si el. De ce? Dupa spalare cel de la spalatorie a uitat sa deslipeasca "scoch-ul" de pe senzorul resppectiv. Un alt exemplu real: Dupa ce 2 pensionari prin eforturile lor financiare au aratat si demonstrat de ce zborul 800 (celebru in state) s-a prabusit, aparatul era un Boeing mare, compania a avut la dispozitie 18 luni pt a remedia defectiunea. O piesa de la sistemul de inchidere a usii de la cala. 18 LUNI???? Acel aparat ia 300 de calatori o data....cate zeci de mii de calatori au fost supusi riscului in 18 luni? Motivatia a fost costul ridicat al stationarii avioanelor. Daca ma prinde politia cu frane slabe la masina, merg pe jos acasa. Foarte just. Si e vorba de max 20 vieti in cel mai rau caz. As putea sa motivez costul ridicat ? Adica cei cu bani multi isi pot permite sa riste vietile noastre???? Oare calatorii din decursul celor 18 luni au stiut ca aparatul cu care zboara are un defect neremediat? Defect care poate sa coste viata lor??? AVIONUL NU E UN MIJLOC SIGUR DE TRANSPORT. Parere personala. |
#92
Posted 10 June 2007 - 01:45
Am vazut si eu statistica aceea ca ai sanse de 1 la 11 milioane sa mori intr-un accident aviatic.
Ce sa-i faci daca e emisiunea mea preferata, chiar in somn visez ca sunt turnul de control Am zburat si eu de 8 ori, desi in timpul zborului nu am desfacut nici o clipa centura pot sa spun ca nu mi-a fost frica aproape deloc. Din greseala cred se mai auzeau si unele conversatii ale celor din carlinga cu turnul de control si chestia asta imi dadea un sentiment de siguranta...O singura data cand ne apropiam de Bucuresti(unde era furtuna mare) am intalnit turbulente care au tinut cam 10 minute si se zgaltaia avionul destul de zdravan...inevitabil am inceput sa ma gandesc la toate dezastrele in aer vizionate si ma gandeam la tot felul de scenarii avand in vedere ca ma gandeam ca sunt mari sanse sa fie altceva decat simple turbulente ca asta e un raspuns simplu si credibil chiar in cazuri de alte chestii majore si grave.... |
#93
Posted 10 June 2007 - 07:02
alexandra_hutton, on Jun 10 2007, 12:45, said: Am zburat si eu de 8 ori, zborul e o chestie placuta si comoda . placuta pentru nu stai sa schimbi masina, vaporul , bicicleta ca sa ajungi la destinatie. cat timp costul in timp si bani va fi mai mic la avion decat la alte mijloace de zbor , clar se va zbura. indiferent de frica, accidente si altele. e pur si simplu o chestie de economie. nu exista mijloc sigur de transport. iar daca vreti accidente luati de aici http://forum.softped...p;#entry2925361. |
#95
Posted 10 June 2007 - 12:07
daca ti-e frica de ceva intotdeauna o sa spui ca e periculos, indiferent ce naiba ti-ar spune ceilalti. o gramada de oameni nu merg cu liftul pentru ca "nu e sigur" omul nu e facut sa zboare, eu ma si mir cum dracu de zboara atitia in fiecare zi
avionul nu numai ca este mai sigur, dar este si mai rapid si mai economic si mai cum vreti voi, cei care va urcati dirdiind in el. mai sigur dpdv statistic evident, pentru ca daca ai ghinion... pina una alta cel mai sigur este cu trenul |
#96
Posted 10 June 2007 - 15:10
turbo trabannt, on Jun 10 2007, 07:02, said: de 8 ori? mie mi-ar fi "rusine" sa imi dau cu parerea cu atatea zboruri la activ. zborul e o chestie placuta si comoda . placuta pentru nu stai sa schimbi masina, vaporul , bicicleta ca sa ajungi la destinatie. cat timp costul in timp si bani va fi mai mic la avion decat la alte mijloace de zbor , clar se va zbura. indiferent de frica, accidente si altele. e pur si simplu o chestie de economie. nu exista mijloc sigur de transport. iar daca vreti accidente luati de aici http://forum.softped...p;#entry2925361. Hai ca sunt si eu de acord cu tine Pe partea de mai ieftin, un amic de al meu va veni din Londra in Bucuresti pe bani mai putini decat poate vara-mea sa vina din Satu Mare fie ca alege trenul(clasa a doua cuseta!!!) sau masina personala! Asta da sarbatori fericite! |
#97
Posted 10 June 2007 - 15:25
avionul e mai sigur ca autoturismul numai statistic
si sa nu uitam, statistica e acea stiinta care ne invata ca daca stam cu capul in cuptor si cu picioarele in gheata, in medie ne simtim bine ! |
#98
Posted 10 June 2007 - 15:26
Eu sunt de acord cu faza legata de ieftinatate. SI mai sunt destule avantaje: confort, eleganta, timp scurtat, lume mai buna, haleala, etc. Dar pentru mine problema tot nu e rezolvata. Chiar daca in costul biletelor ar intra si o felatie realizata de stewardese, tot nu consider ca e mai sigur zborul decat calatoria cu masina.
Si va mai dau un argument: masina o conduc eu, ma bizui pe mine, pe reflexele mele, stiu cat pot sa ma intind, plec sau nu plec in functie de cat am baut si cat am dormit. La avion, insa, trebuie sa ma bizui pe altii. Stiu sigur, de la un insider, ca unii piloti mai iau cate o dusca. Dar va intreb: ce garantie am ca pilotului nu-i vine in minte sa termine cu viata chiar in timpul zborului meu? Raspunsul unora e cunoscut si poate ma scutesc de el: "statisticile arata ca asa ceva nu s-a intamplat". Foarte frumos, dar daca se intampla pentru prima data exact cand zbor eu? |
#99
Posted 10 June 2007 - 15:31
Quote Si va mai dau un argument: masina o conduc eu, ma bizui pe mine, pe reflexele mele, stiu cat pot sa ma intind, plec sau nu plec in functie de cat am baut si cat am dormit. La avion, insa, trebuie sa ma bizui pe altii. asta cand vine vorba de alti incepatori, betivi, oameni care fac infarct, oameni ca nu sunt atenti la drum, maniaci ai vitezei, care pot intra in tine si te pot omori si in masina ca si in orice alt mijloc de transport trebuie sa fii atent si la ceilalti ! pe cand in avion de exemplu tu nu ai aceasta grija... |
#100
Posted 10 June 2007 - 15:32
ciuhandicapatu, on Jun 10 2007, 15:26, said: Eu sunt de acord cu faza legata de ieftinatate. SI mai sunt destule avantaje: confort, eleganta, timp scurtat, lume mai buna, haleala, etc. Dar pentru mine problema tot nu e rezolvata. Chiar daca in costul biletelor ar intra si o felatie realizata de stewardese, tot nu consider ca e mai sigur zborul decat calatoria cu masina. Si va mai dau un argument: masina o conduc eu, ma bizui pe mine, pe reflexele mele, stiu cat pot sa ma intind, plec sau nu plec in functie de cat am baut si cat am dormit. La avion, insa, trebuie sa ma bizui pe altii. Stiu sigur, de la un insider, ca unii piloti mai iau cate o dusca. Dar va intreb: ce garantie am ca pilotului nu-i vine in minte sa termine cu viata chiar in timpul zborului meu? Raspunsul unora e cunoscut si poate ma scutesc de el: "statisticile arata ca asa ceva nu s-a intamplat". Foarte frumos, dar daca se intampla pentru prima data exact cand zbor eu? Hai ca mi s-a facut greata... spare-me, on Jun 10 2007, 15:31, said: poti sa iei argumentul asta si sa ti-l bagi undeva... asta cand vine vorba de alti incepatori, betivi, oameni care fac infarct, oameni ca nu sunt atenti la drum, maniaci ai vitezei, care pot intra in tine si te pot omori si in masina ca si in orice alt mijloc de transport trebuie sa fii atent si la ceilalti ! pe cand in avion de exemplu tu nu ai aceasta grija... Exact, prietenul meu a fost la filmare cand cu accidentul ala cu englezul care l-a ucis pe regizorul Nemescu(sa se odihneasca in pace) si sunetistul lui cu Porsche-ul lui la 120 kmh noaptea in Bucuresti cu trecut pe rosu.Soferul taxiului circula regulamentar.Iti vine sa innebunesti nu alta. E mai putin probabil ca un avion sa se ciocneasca cu altul sau ca pilotul sa fie beat sau mai stiu eu ce...
Edited by Strict, 10 June 2007 - 15:40.
|
|
#101
Posted 10 June 2007 - 15:42
#102
Posted 10 June 2007 - 15:43
Quote E mai putin probabil ca un avion sa se ciocneasca cu altul sau ca pilotul sa fie beat sau mai stiu eu ce... cred ca e absolut imposibil ca un pilot sa fie beat iar un accident de genul ala se intampla din defectiuni tehnice sau de comunicatie... |
#103
Posted 10 June 2007 - 15:45
#104
Posted 10 June 2007 - 15:46
ciuhandicapatu, on Jun 10 2007, 15:26, said: Dar va intreb: ce garantie am ca pilotului nu-i vine in minte sa termine cu viata chiar in timpul zborului meu? Raspunsul unora e cunoscut si poate ma scutesc de el: "statisticile arata ca asa ceva nu s-a intamplat". Foarte frumos, dar daca se intampla pentru prima data exact cand zbor eu? |
#105
Posted 10 June 2007 - 15:50
dr_paul, on Jun 8 2007, 14:10, said: Automobilele au UN SINGUR MOTOR. Byt, on Jun 8 2007, 19:19, said: Inca o tema de studiu pentru cei ce isi puneau problema cu motoarele. ORICE avion planeaza, mai exact un avion poate fi controlat cu toate motoarele nefunctionale (chiar si un 747). |
|
#106
Posted 10 June 2007 - 15:51
spare-me, on Jun 10 2007, 15:43, said: nu stiu daca te uiti la Air Crash Investigation... cred ca e absolut imposibil ca un pilot sa fie beat iar un accident de genul ala se intampla din defectiuni tehnice sau de comunicatie... Pai tocmai de aia zic ca ma uit la Air Crash Investigation, e programul meu preferat, pe 19 mai cand era toata ziua m-au pus in situatie foarte dificila Am vazut in total 2 cazuri de avioane care s-au ciocnit in aer si inca vreo 2 la decolare ceea ce este destul de linistitor... Iar pentru inraitii vitezei, ador cand avionul ia viteza la decolare.... Nu-i asa ca merita macar si pentru senzatia aia?... |
#107
Posted 10 June 2007 - 15:54
spare-me, on Jun 11 2007, 02:43, said: nu stiu daca te uiti la Air Crash Investigation... cred ca e absolut imposibil ca un pilot sa fie beat iar un accident de genul ala se intampla din defectiuni tehnice sau de comunicatie... nu mai stiu ce statistica am vazut odata: principala cauza la accidente de avioane: pilot error. urmata de vreme. urmata de buleli ale controlorilor de zbor care au trimis avionul drept spre alt avion si au facut impreuna bum, bum. |
#108
Posted 10 June 2007 - 15:58
Quote zboara cu taromul pe cursele interne si acel absolut imposibil se transforma in probabil. pe cursele externe le e frica de controale dar pe intern mai merge o dusca |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users