Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
Incalzitor instant gaze/apa: gaz metan,electric, GPL
#145
Posted 12 November 2009 - 17:54
madhorsefuzzy, on 12th November 2009, 18:09, said: Am incercat sa micsorez puterea centralei din meniul de service pentru a reduce debitul maxim de gaz, dar evident ca nu avut efect, neafectand presiunea minima si debitul minim de gaz, punctele de start ale modulatiei. |
#146
Posted 12 November 2009 - 18:19
In manualul care l-am gasit pe ferroli.ro pentru modelul meu DOMICOMPACT F24 D am gasit urmatorul reglaj care se poate face din meniul de test cu butoanele utilizator:
Quote Reglarea puterii de aprindere Pentru a regla puterea de aprindere, poziţionaţi centrala în modul TEST (a se vedea par. 3.1). Rotiţi butonul de reglare al temperaturii în circuitul de apă menajeră (ref. 3 - fi g. 1) în sens orar pentru a mări puterea sau în sens antiorar pentru a o micșora (a se vedea diagrama presiune/putere fi g. 18). Pe ecran se afi șează valoarea puterii stabilite de la 0 la 60%. Ieșirea din modul TEST (a se vedea par. 3.1). Puterea de aprindere va rămîne cea stabilită în timpul funcţionării în modul TEST. De aici inteleg ca pot regla puterea de aprindere. Ce nu inteleg este ce influenteaza reglajul: presiunea din arzator, debitul de gaz sau ambele. Si procentul banuiesc ca se refera la puterea maxima. servoman, on 12th November 2009, 17:54, said: In caracteristicile centralei am vazut ca presiunea minima de lucru este de 2,5mbar care corespunde unei puteri de 9kw. Ar merita incercat cu o presiune minima de 1,5-1,8 mbar sa vezi cum se comporta. Merita incercat, dar dom. inginer de i-a facut PIF-ul si a reglat-o initial mi-a cam dat cu flit la telefon ieri. Vorba aia: centrala e vanduta, banii luati, merge, pentru ce sa mai piarda el timpul? Ce daca imi consuma mie mai mult. Si cand te gandesti ca era un baiat de-i mergea in modulatie si el vroia sa-i mearga in suturi ... |
#147
Posted 12 November 2009 - 19:57
Poti sa stai linistit. Chiar daca reusesti sa faci centrala sa moduleze intre 3kw si 10 kw, tot atita gaz vei consuma.
Spui ca ai 4 radiatoare care insumate au 5kw? Pai asta inseamna ca ai radiatoare prea mici. Si la o garsoniera ai nevoie de mai mult de 5kw, daramite la un apartament cu 2 camere. Daca ai radiatoare mici, este normal sa consumi gaz si sa stai in frig. Centrala nu are nimic. Radiatoarele sunt mici si blocul nu este izolat. |
#148
Posted 12 November 2009 - 20:46
Datele problemei:
- ap. 2 camere la ultimul etaj in bloc din 57 de caramida, neizolat - 1 radiator 22 x 600 x 500 - bucatarie - 1 radiator tip panel 400 x 500 - baie - 1 radiator 22 x 800 x 400 (e mai inalt decat lung) - camera - 1 radiator 22x 600 x 1200 - camera - centrala ferroli domicompact F24D - chirie iarna asta si poate urmatoarea |
#149
Posted 12 November 2009 - 22:23
Bloc de cărămida neizolat: Dacă este de cărămidă, probabil că izolația nu este un factor aşa de important.
Radiatoarele: trebuie să spui și câți metri cubi încălzești cu ele. Să vedem cam ce putere era necesară pentru spațiu respectiv. Apoi trebuie să ne spui și câți metri cubi are tot apartamentul. Ca să facem un calcul corect, trebuie să știm şi cât de mare este holul. Acesta, pentru că nu are radiator, trebuie încălzit de restul radiatoarelor. |
#150
Posted 13 November 2009 - 23:32
Pe langa faptul ca mi se par radiatoarele cam mici pentru ultimul etaj pot fi si mai slabute. Ce marca ai de radiatoare?
Nu mai umbla la presiunea de aprindere pentru ca s-ar putea sa faci mai mult rau. Daca ai termostat nu prea mai conteaza cat ai reglata puterea maxima pe incalzire (celalalt potentiometru), iar daca radiatoarele sunt mici sau au glafuri mari peste ele oricum centrala iti merge mai mult pe putere minima! Edited by dcr, 13 November 2009 - 23:34. |
#151
Posted 19 November 2009 - 00:05
Revin cu noutati
Datele problemei: - ap. 2 camere la ultimul etaj in bloc din 57 de caramida, neizolat - 1 radiator 22 x 600 x 500 - romstal - bucatarie - 16.5 mc - 1 radiator tip panel 700 x 500 - no name dar solid - baie - 10 mc - 1 radiator 22 x 800 x 400 (e mai inalt decat lung) - no name- camera - 35.5 mc - 1 radiator 22x 600 x 1200 - ekorad - camera - 31.5 mc - hol - 19 mc - fara calorifer - centrala ferroli domicompact F24D Deci dupa ce am sunat 3 "specialisti" dezinteresati ca toti "specialistii" ce ti-au luat banu', m-am enervat si am reglat singur centrala, convins fiind ca daca o sa aduc un specialist o sa imi ia banu' si apoi o sa imi zica ca nu se poate ce vreau eu, ca e prea mare centrala pentru instalatia mea, bla bla. DISCLAMER: Nu recomand nimanui sa umble la centrala si nici nu incurajez aceasta practica. Chemati oameni specializati! Este foarte periculos! Deci dupa cum spuneam am desfacut centrala si am reglat presiune minima. Reglajul se face dintr-o rotita. In manual scrie ca rotita in sens orar se micsoareaza presiunea minima si in sens antiorar se mareste presiunea minima. In realitate e invers. Neavand micromanometru am determinat prin incercari succesive presiunea minima la care nu se stinge flacara cand centrala intra in modulatie scazandu-si presiunea la minim. Si daca aveam micromanometru cred ca la fel faceam, numai ca aveam o indicatie a presiunii. Traiasca protectiile la gaz antiprost implementate in centrala de ingineri. Am mare incredere in ingineri. Si apoi ca orice inginer am mai marit-o un pic, pentru marja de siguranta. Presiunea de aprindere am lasat-o la maxim (60% din maxim), iar puterea maxima (debitul maxim) am lasat-o la maxim 100%, din meniul de test. Rezultate: - pe apa calda acum pot seta pe orice temperatura intre 40 si 55, cat are plaja de reglaj si temperatura chiar ramane pe cea setata cand dau apa pe maxim cald debit maxim sau chiar cu debitul pe jumatate pe maxim cald. - acum imi pot regla temperatura convenabil ca sa fac dus. Inainte era prea fierbinte, iar cand incercam sa o combin cu rece scadea debitul pe calda sub minim si centrala se oprea. Faceam dusuri scotiene: fierbinte-rece-fierbinte-rece. - dupa 40 de minute de mers in continuu in modulatie, pe flacara minima (presiune minima setata de mine + debit minim), temperatura in curcuitul de incalzire pe tur s-a stabilizat la 78 grade C. Cresterea de la 77 grade la 78 grade s-a realizat in vreo 10 minute. - acum am setat temperatura pe circuitul de inclazire la 80 de grade si centrala merge mult mai putin pe ciclul de incalzire comandat din termostat - 15 min. fata de 35 de min., fara sa isi mai opreasca flacara. Banuiesc ca de aici o sa iasa o economie destul de buna de gaz, radiatoarele avand un randament mai bun la 80 grade decat in plaja 65-75 cum mergeau inainte. Va multumesc pentru sfaturi si sugestii Edited by madhorsefuzzy, 19 November 2009 - 00:06. |
#152
Posted 19 November 2009 - 19:41
Felicitări ca ai reușit sa-ți reglezi singur vana de gaz. Linga surubul la care ai unblat, nu ai cumva si 2 fire subtiri cu papuci? Eventual fa o poza la vana de gaz.
Temperatura de 80 grade pe incalzire nu are cum sa reduca consumul de gaz. Temperatura optima este de maxim 70. |
#153
Posted 19 November 2009 - 23:46
florin71_skoda, on 19th November 2009, 19:41, said: Felicitări ca ai reușit sa-ți reglezi singur vana de gaz. Linga surubul la care ai unblat, nu ai cumva si 2 fire subtiri cu papuci? Attached Files |
#154
Posted 20 November 2009 - 00:48
florin71_skoda, on 19th November 2009, 19:41, said: Felicitări ca ai reu?it sa-?i reglezi singur vana de gaz. Linga surubul la care ai unblat, nu ai cumva si 2 fire subtiri cu papuci? Eventual fa o poza la vana de gaz. Unul dintre papuci trebuie deconectat cand umbli cu micromanometru pentru a-ti afisa presiunea minima de lucru (scrie in manualul centralei la pasii de reglare a presiunii). Neavand micromanometru pe care sa citesc presiunea nu am deconectat nici un papuc, reglajul in esenta fiind pur mecanic. L.E. Vana de gaz in cazul meu este Siemens, centrala Ferroli Domicompact F24D, putere minima 7,2 kW (presiune minima 1,5mbar). Modelul mai nou are putere minima 9,7kW (presiune minima 2,5mbar). florin71_skoda, on 19th November 2009, 19:41, said: Temperatura de 80 grade pe incalzire nu are cum sa reduca consumul de gaz. Temperatura optima este de maxim 70. In manualul centralei nu gasesc o precizare pentru temperatura la care lucreaza la randament maxim. Dupa intervalul de 60-80 de grade pe care se da puterea maxima - minima pare intradevar ca 70 de grade ar fi la mijloc. Dar daca ma iau dupa specificatiile radiatoarelor intru in ceata totala. Ex. de specificatii pentru un radiator: Vogel&Noot 33x900x600 Putere termica 90/70/20 (W): 2620 Putere termica 75/65/20 (W): 2040 Ce inteleg eu din cele de mai sus e ca radiatorul "lucreaza" mai bine in 90 tur - 70 retur decat in 75 tur - 65 retur. Adica daca ii dau 80 grade pe tur e cu vreo 30% mai bine decat daca ii dau 70 de grade pe tur. Cu cat consum mai mult gaz ca sa incalzesc apa la 80 de grade si sa o tin acolo decat sa o incalzesc la 70 de grade si sa o tin acolo? Daca e cu mai putin de 30% in plus atunci e mai bine la 80 de grade, altfel la 70 de grade. Bine si pe aici sunt niste aproximari: 80 e la mijloc intre 90-70 iar 70 e la mijloc intre 75-65. Habar nu am ce putere are radiatorul la 80 grade tur sau la 70 grade tur, dar cu cat creste temperatura puterea pare sa creasca simtitor in cazul radiatoarelor. Edited by madhorsefuzzy, 20 November 2009 - 00:53. |
|
#155
Posted 20 November 2009 - 22:24
madhorsefuzzy, on 20th November 2009, 00:48, said: Vana de gaz in cazul meu este Siemens, centrala Ferroli Domicompact F24D.. La calorifere puterea temica data este pentru proiectare. Astfel daca intr-o camera vrei sa faci 23 grade cu temperatura de 75/65 atunci vei folosi o anumita dimensiune de calorifer. Daca vrei sa faci 23 grade cu 90/70 grade atunci vei folosi un calorifer cu dimensiuni mai mici dar vei consuma ceva mai mult gaz sau poti face 23 grade cu un calorifer care merge cu 50-55 grade pe tur dar va trebui sa aiba o dimensiune ceva mai mare-caz folosit pentru centralele in condensatie. In practica temperatura in calorifere se alege in functie de zona climatica pentru a compensa frigul de afara. Astfel daca locuim in Siberia vom merge cu temperatura f. mare in calorifere (80-90 grade) pe cand la noi este suficienta o temperatura de 60-65 grade pentru o iarna obisnuita dar nu trebuie luata ca temperatura de baza pentru ca sunt cazuri particulare cand este nevoie de mai mult: casa prost izolata termic, calorifere subdimensionate, perioade mai lungi cu temperaturi sub -20grade, etc. Edited by scheleton, 21 November 2009 - 12:27. |
#156
Posted 21 November 2009 - 12:24
madhorsefuzzy, on 20th November 2009, 00:48, said: Da, am 2 fire cu papuci care vin langa surubul de unde am reglat. Unul dintre papuci trebuie deconectat cand umbli cu micromanometru pentru a-ti afisa presiunea minima de lucru (scrie in manualul centralei la pasii de reglare a presiunii). Neavand micromanometru pe care sa citesc presiunea nu am deconectat nici un papuc, reglajul in esenta fiind pur mecanic. ....... Dacă ai vana de gaz, cu bobina separata pentru modulație, adica dinasta cu 2 papuci, nu ai nevoie de manometru ca sa reglezi minimul. Trebuia de fapt sa scoti unul dintre papuci. Ai procedat gresit reglind minimul cu papuci pusi. Scoti unul dintre papuci, deschizi un robinet de apa calda la maxim, si apoi reglezi vizual, minimul. Pentru ca ai scos un papuc, centrala va merge doar la minim. Reduci minimul cit mai mult posibil, in asa fel incit atunci cind pornesti centrala sa se vada clar ca se aprin toate lamelele foarte repede. Trebuie urmarit ca prin pornirea doar pe minm, centrala sa nu intre in avarie, si sa se aprinda toate lamelele frumos. Apoi închizi robinetul și faci câteva probe si pe încălzire. Scoti centrala din priza si o bagi iar și urmărești cum se aprinde minimul. La final pui la loc căpăcelul de plastic, protecția si mai faci câteva probe. De regula când pui căpăcelul la loc, focul este puțin mai mic decât fără căpăcelul. Randamentul centralei nu diferă in funcție de temperatura pe tur. Consumul însa diferă. Cu cit încălzești apa la o temperatura mai mare cu atât consumi mai mult gaz. Puterea unui radiator este în funcție de temperatura agentului termic, pe care-l vehiculezi prin radiatoare. Dacă temperatura scade, scade și puterea radiatorului. Atunci când cumperi un radiator, ști ca trebuie sa cumperi unul de o anumită putere. Sa zicem 1000w. Trebuie însă să te gândești și ce temperatură va avea apa pe care o trimiți în el. Dacă vrei să trimiți apă de 55grd, vei lua un radiator care cu temperatură de tur de 55 va avea 1000w. Radiatorul va fi aproape dublu ca mărime fata de cel care are 1000w la o temperatura de tur de 90grd. Dacă ai cumpărat radiatoarele pentru temperatura pe tur de 90grd, ai greșit. O centrală nu poate încălzi apa la mai mult de 85grd. Din start comerciantul ți-a dat plasa. Tea făcut sa crezi că are de vânzare radiatoare ieftine. Ca sa i cald in casa, va trebui sa ți centrala pe maxim și sa consumi mai mult caz decât dacă ai fi cumpărat radiatoare mai mari și ai fi lăsat centrala mai încet. |
#157
Posted 21 November 2009 - 21:27
Florin, Domicompact are presiune de start, presiune minima si presiune maxima, reglajele lor facandu-se independent. Presiunea de start trebuie reglata din soft cam la 15 - 20 %(scrie in carte cum), presiunea min este cam 2 - 2.5 cu manometrul sau vizual, cum ai spus tu, iar la maxim sper ca n-a umblat (11.8 cu manom.). Functionarea CT cu pres minima se poate face in modul test scotand unul din papucii aceia sau cu potentiometrul de incalzire dat la minim. Mare atentie, la iesirea din test, cum este setata puterea asa ramane. In rest, totul este asa cum ai spus tu cu precizarea ca poate TU nu ai nevoie de manometru pentru reglajul gazului, pentru cei mai putini experimentati il recomand.
Edited by scheleton, 21 November 2009 - 22:37. |
#158
Posted 22 November 2009 - 22:10
#159
Posted 23 November 2009 - 14:25
Dragii mei,
Am achizitionat de ceva timp un Incalzitor de apa instant Junkers WR11 pe GPL. A fost instalat de o firma specializata. A iesit din garantie si de cateva zile nu mai vrea sa mareasca flacara atunci cand trec comutatorul pe flacara Mare. Am incercat sa iau legatura cu firma instalatoare dar nu mai exista. Am urmat instructiunile din cartea tehnica. Am inlocuit butelia, regulatorul, am verificat tot ce puteam verifica eu personal sau un instalator, etc. In rest functioneaza OK. Flacara e veghe e OK, porneste, se opreste corect, face apa calda dar cand sa treaca pe debit mare flacara da sa se mareasca dar nu se mareste si apa se raceste treptat. Am sunat la o alta firma care face service si imi spune ca trebuia sa inlocuiesc inca de la inceput duzele care sunt pentru GPL de afara (nu romanesc) cu unele putin mai mari. Va rog frumos ma poate ajuta cineva cu oi dee ?! Multumesc C. |
|
#160
Posted 23 November 2009 - 15:05
Apeleaza la un specialist autorizat ( contra-cost evident) de la o firma care monteaza,regleaza,repara centrale termice pe gaz din orasul/judetul tau, interventia ta in el poate creea alte probleme mai mari.
Edited by Header, 23 November 2009 - 15:06. |
#161
Posted 25 November 2009 - 08:21
Header, on 23rd November 2009, 15:05, said: Apeleaza la un specialist autorizat ( contra-cost evident) de la o firma care monteaza,regleaza,repara centrale termice pe gaz din orasul/judetul tau, interventia ta in el poate creea alte probleme mai mari. Dragii mei, Multumesc de sfat. Postez aici rezolvarea pentru cei care se lovesc de asemenea problema. Am rezolvat-o cu ajutorul instalatorilor. Era vorba de presiunea dinamica a gazului (din spusele lor) la debit mare. Au inlocuit furtunul cu un racord flexibil (metalic - inox) pentru gaz cu diamatrul mai mare, regulatorul de butelie (ceasul) cu un regulator pe racord metalic 1/2 (se gasesc in magazine) si un adaptor (piulita tip holender) de la regulator la butelie - au verifict presiunea. Au verificat intai pe rand cu piesele lor apoi am cumparat eu piesele (total 120 RON) si le-au montat ei (30 RON). Sa aveti o zi buna C |
#162
Posted 10 January 2010 - 12:11
am posibilitatea sa cumpar de pe net un incalzitor beretta idrabango la mai putin de jumatate de pret. ce parere aveti despre firma respectiva? o recomandati? ce stiu eu cele mai bune de pe piata romaneasca sunt cele junkers...va rog daca e cineva care stie, faceti-mi o comparatie cu un astfel de model...cu multumiri...
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users