Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Cum se conduce corect o masina !
#307
Posted 18 August 2008 - 21:57
tzakieta, on Aug 18 2008, 18:17, said: ok. frana de motor = consum 0 - sa plecam de la premiza asta. Asadar: Presupunem ( prin absurd; NU INCERCATI ACASA !) o panta destul de lunga si drepata si folosim frana de motor, sa zicem in treapta 2. Dar fiindca consumul este 0 este logic ca nici de scantei la bujii nu mai avem nevoie, asa ca nu tinem contactul pus pentru a nu porni si astfel sa dea scantei ( nu tinem cont de pierderea directiei si a franei < panta in conditii teoretice ideale>) Deci conform premizei situatia de mai sus este identica cu situatia cand se coboara panta cu frana de motor si motorul pornit. Si totusi coborarea cu motorul oprit este oarecum o tractare deci oarecum violenta. Si nu, computerul de bord nu e ceva oficial ( la un Fiat punto arata 2.0/100 minim orice i-as fi facut). p.s. daca CB intrerupe alimentarea cu comb in timpul franarii de motor pe ce baza sau cand reia CB alimentarea? la o anumita turatie? ca daca lasi masina sa curga dupa ce se termina panta turatia o sa ajunga la relanti si deci la un moment dat o sa ineapa sa "traga" iar motorul. Si revin la soliticarea mea : exista undeva negru pe alb ( internet sau hartie) vreo data tehnica de la producator care sa sustina acest consum 0? eu nu am gasit nici ca mine nici ca voi. Nu pot sa cred ca dupa atata timp inca se discuta problema asta. Sa fie clar la toti: la o masina moderna (sa zicem nu la Punto, o fi motor de generatie mai veche) ECU controleaza amestecul de aer si benzina astfel incat sa obtina performante optime. In frana de motor taie benzina si creste debitul de aer (in mod normal valoarea stoichiometrica a amestecului este de 14.7 daca nu ma insel). Dovada negru-pe-alb poti avea, daca esti atat de curios, monitorizand (prin OBD) debitul de aer care creste mult mai mult in frana de motor (pentru a suplini lipsa de combustie si de benzina). NU e acelasi lucru cu a scoate contactul pentru ca asta ar taia curentul si la ECU si atunci ar fi mai nasol... Ca sa te convingi, poti incerca sa cobori o zona f lunga de serpentine si daca ai mers numai in frana de motor vei constata ca la baza ai consumat deloc sau foarte foarte putina benzina. In frana de motor se merge pana se ajunge sub o anumita turatie (cea de relanti) cand automat se baga benzina ca sa nu moara motorul. Dealtfel, asa este mentinut si relantiul, printr-o continua "batalie" purtata intre ECU si fortele de frecare din motor. ECU are printre senzori si unul care ii spune daca este in sarcina sau nu motorul (engine load) deci poate sa spuna f clar cand e si cand nu e cazul sa taie benzina... La o masina pe carburator intr-adevar nu cred ca exista asa ceva ca si consum 0. Dar mai rar asa ceva in ziua de azi... Edited by 1Q_Giku, 18 August 2008 - 22:00. |
#308
Posted 18 August 2008 - 22:02
Gicu - inainte de a ajunge la turatia de relanti incepe sa alimenteze cu benzina treptat , altfel ar fi un mare zvac instantaneu , in clipa in care ajunge la 800 rpm ( de ex. ) daca ar baga benzina . Deci de la 1200 - 1300 rpm incepe incet pana la consumul necesar mentinerii turatiei de relanti . ( asta daca il poate mentine intr-o treapta mai mare de a 2-a )
|
#309
Posted 18 August 2008 - 22:05
eugen_foxy, on Aug 18 2008, 22:56, said: ................................................................................ ................................................................................. .....................3.nu stiu cum iti arata tie 2% minim orice i-ai fi facut la acel Fiat , poate exemplifici . Pana una alta iti spun eu cum imi arata mie consumul instant in frana de motor la cele doua Peugeoturi dizal de la lucru: 2% |
#310
Posted 18 August 2008 - 22:33
E , teapa voastra , cine v-a pus sa va luati "tractoare" . Dupa ce ca aveti 2/3 sau chiar jumate din consumul "aspiratilor" la benzina , va mai si vaitati si voi acolo pt 2%
Parerea mea este ca s-ar putea sa aiba ceva legatura cu franarea , care am inteles ca la voi s-ar realiza cu o pompa de vid , apoi la voi aprinderea se face prin compresie , ce ar insemna ca in frana de motor clasica , la voi NU ar trebui sa se mai faca aceeasi compresie . Sunt sigur ca nu toate diesel-urile au 2% in frana de motor , depinzand si de generatia motoarelor . Are si alt "tractorist" o opinie ? Pe forum-urile marcilor voastre , co-forumistii vostri ce zic ? Toate sunt la fel , toate versiunile , toate motorizarile ? Nu stiu de ce , dar nu cred asta , tinand minte ca la Clio 2 1.5 dCI arata un consum 0 in frana de motor pe serpentinele de la Paraul Rece . |
#311
Posted 18 August 2008 - 23:12
eugen_foxy, on Aug 18 2008, 23:02, said: Gicu - inainte de a ajunge la turatia de relanti incepe sa alimenteze cu benzina treptat , altfel ar fi un mare zvac instantaneu , in clipa in care ajunge la 800 rpm ( de ex. ) daca ar baga benzina . Deci de la 1200 - 1300 rpm incepe incet pana la consumul necesar mentinerii turatiei de relanti . ( asta daca il poate mentine intr-o treapta mai mare de a 2-a ) Evident, lucru vizibil si pe CB Oricum, ca experiment, se poate observa ca la benzinare cat timp viteza > 0 turatia de "relanti" devine 1000, probabil pentru a sustine servourile. Edited by 1Q_Giku, 18 August 2008 - 23:12. |
#312
Posted 19 August 2008 - 08:07
tzakieta, on Aug 18 2008, 19:40, said: Deja incepuse sa ma roada intrebarea asa ca am sunat un mecanic si mi-a confirmat ce am zis acum 10-20 posturi. consum 0 doar cand e motorul oprit. Nu vreau sa conving pe nimeni, am incredere 100% in om si pentru mine asta adevarul. Oricum discutia e un pic teoretica, intrucat economia de consum obtinuta prin frana de motor mi se pare destul de mica. La cat de priceputi ii vad prin service, si eu as avea incredere in mecanici. Pe sistemul "In jurul meu e multe/eu nu pricep nimic", pentru cei care nu vor sa inteleaga in ruptul capului un lucru evident, cu dedicatie de la nasul mare, cititi pe pagina atatasata, la "Deceleration Mode". Pagina face parte din manualul de service al masinii mele, ala pe care mecanicii ar trebui sa-l viseze. consum0.JPG 193.07K 54 downloads Am scris mai sus, dar nimeni nu se oboseste sa citeasca: in frana de motor, timpul de injectie este 0(zero), la masina mea. Deci daca timpul de injectie este zero, cum intra benzina in motor? Edited by closchkutza, 19 August 2008 - 08:16. |
#313
Posted 19 August 2008 - 09:38
cum ziceti voi dar intre 1 mecanic pe care se intampla sa il stiu de 4 ani de acum si intre opiniile voastre o sa merg pe mana mecanicului.
Jpegul ala ce vrea sa fie? ai vzut un scris si i-ai facut poza? un titlu un producator o marca ceva? am gasit si eu pe net carca documente care ziceau de un consum 0 la un momentdat dar era ba la nush ce avion ba la nus ce camion. Haideti sa nu mai postam offtopic ca nici voi nu ma convingeti si nici eu nu vreau sa va conving. |
#314
Posted 19 August 2008 - 09:59
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/zX51795yZ6Y?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
daca are vreo importanta si profesorii de la politehnica-transporturi spun ca in frana de motor consumul este 0 la masinile pe injectie. |
#315
Posted 19 August 2008 - 10:24
tzakieta, on Aug 19 2008, 10:38, said: cum ziceti voi dar intre 1 mecanic pe care se intampla sa il stiu de 4 ani de acum si intre opiniile voastre o sa merg pe mana mecanicului. Jpegul ala ce vrea sa fie? ai vzut un scris si i-ai facut poza? un titlu un producator o marca ceva? am gasit si eu pe net carca documente care ziceau de un consum 0 la un momentdat dar era ba la nush ce avion ba la nus ce camion. Haideti sa nu mai postam offtopic ca nici voi nu ma convingeti si nici eu nu vreau sa va conving. Am scris mai sus de unde provine, puteai doar sa arunci un ochi la avatarul meu pentru a vedea si despre ce masina este vorba. service.JPG 66.31K 31 downloads Asta este prima pagina a documentului(cartii). Mai mult de atat, nu pot sa te ajut. Ti s-au adus toate dovezile, inclusiv un citat dintr-un manual dedicat al unei masini cu motor pe injectie secventiala de benzina, controlata de ECM. Edited by closchkutza, 19 August 2008 - 10:25. |
#316
Posted 19 August 2008 - 10:32
jPgeul acela domnule nu jegul. citeste toate literele.
oricum e mai edificator filmuletul pus de sorinachos decat pozele tale fara nici o legatura. renuta, eu am facut-o. |
|
#317
Posted 19 August 2008 - 10:41
Cum adica fara nici o legatura? Sa inteleg ca nu ai habar de limba engleza?
Pana acum voiai scris. Acum sa inteleg ca este prea multa informatie pentru tine? Edited by closchkutza, 19 August 2008 - 10:42. |
#318
Posted 19 August 2008 - 10:46
Closchkutza, las-o balta. Oricine stie ca manualul de service al unei masini nu e suficient de oficial, nu cat un mecanic anonim. Iar cuvantul oricaruia dintre noi n-are valoare daca nu punem un filmulet pe youtube; daca insa o facem, devine litera de lege!
Edited by Kunzite, 19 August 2008 - 10:47. |
#319
Posted 19 August 2008 - 10:48
Octavian___28, on Aug 18 2008, 21:29, said: Adica tu vrei sa spui ca in tr 1 la 3000 rot/min ai cuplu mai mare decat in tr 5 la aceeasi turatie?? la roata, da. in manualul ala scrie ca in cazul unei decelerari foarte rapide (bagi a 2-a la 80 la ora zic eu), ecmul poate opri alimentarea pt scurte perioade de timp cred ca e o diferenta fata de cobor 2 km de vale la 2500 ture si nu consum nimic. Edited by undercoverbrother, 19 August 2008 - 10:56. |
#320
Posted 19 August 2008 - 10:50
#321
Posted 19 August 2008 - 11:31
uite amice ASTA se poate numi ceva oarecum "oficial". este un fel de test + teorie al celor de la Toyota .
Si da, la pag 7 spune ca la motoarele alea ( nu reiese care) exista un fuel cut off si e si un grafic destul de clar. Trebuie sa vezi o diferenta intre documentul asta si 2 JPG-uri fara nici o legatura intre ele ca cele postate de tine. Si totusi pe unde am mai citit, pararile sunt la fel de impartite. Eu am sa traiesc in ignoranta si nu o sa cred in 0 asta absolut al vostru. trafic usor. |
|
#322
Posted 19 August 2008 - 11:36
Si daca vine Toyoda al' batran si-ti zice ca in anumite conditii consumul instantaneu e zero, tot nu-l crezi. Dar un biet pdf, sau un amarat de manual de service?
Atunci, de ce mai discutam? De dragul conversatiei? |
#323
Posted 19 August 2008 - 11:41
Vrei sa-ti atasez un pdf de 1198 de pagini ca sa crezi ca este oficial sau cum?
Sau aia au scris acolo doar ca sa se afle in treaba? In principiu, sunt scrise aceleasi lucruri. Edited by closchkutza, 19 August 2008 - 11:44. |
#324
Posted 19 August 2008 - 18:02
tzakieta, on Aug 19 2008, 12:31, said: uite amice ASTA se poate numi ceva oarecum "oficial". este un fel de test + teorie al celor de la Toyota . Si da, la pag 7 spune ca la motoarele alea ( nu reiese care) exista un fuel cut off si e si un grafic destul de clar. Trebuie sa vezi o diferenta intre documentul asta si 2 JPG-uri fara nici o legatura intre ele ca cele postate de tine. Si totusi pe unde am mai citit, pararile sunt la fel de impartite. Eu am sa traiesc in ignoranta si nu o sa cred in 0 asta absolut al vostru. trafic usor. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users