Robot pornire
Last Updated: Aug 19 2007 13:15, Started by
dany_l
, Jan 17 2007 10:44
·
0
#1
Posted 17 January 2007 - 10:44
Dispun de o protectie calculator cu back-up de 600VA (printre piese un traf.(biban...) toroidal,6 mosfeturi irf540r...)as avea nevoie de un convertor AC-DC pe 14V si un curent de min 60A . Cine crede ca are o schema care poate fi folosita il rog sa ma ajute...
ms. anticipat. |
#2
Posted 17 January 2007 - 11:07
La curentul ala nu vei putea actiona electromotorul. Acum cativa ani am masurat curentul pe care il ia la pornire un Ford, motor de 1600cmc, benzina. Iti trebuie vreo 200A.
|
#3
Posted 17 January 2007 - 19:25
nush ce sa zic... am vb. cu un inginer si a spus ca i posibil cu cva triace parc da costa cva.... dak reusesc cva va anunt...oricum mersi...
|
#4
Posted 18 January 2007 - 00:58
dany_l, on Jan 17 2007, 10:44, said: Dispun de o protectie calculator cu back-up de 600VA (printre piese un traf.(biban...) toroidal,6 mosfeturi irf540r...)as avea nevoie de un convertor AC-DC pe 14V si un curent de min 60A . Cine crede ca are o schema care poate fi folosita il rog sa ma ajute... Scheme sunt suficiente pe net si se pot usor adapta sa scoata si 14V la iesire, dar piesele disponibile din UPS nu se pot folosi in acesta aplicatie. UPS-urile fac o conversie inversa, de la 12Vcc la 220Vca si de aceea folosesc tranzistoare de tensiune mica si curent mare in primar, iar in secundar se obtine curent alternativ deci nu se folosesc diode pentru redresare. Tu ai nevoie de tranzistoare de tensiune mare si curent mai mic iar in secundar trebuie sa folosesti si diode de curent mare ca sa obtinem tensiune continua. Transformatorul pentru UPS este conceput sa fie folosit la o frecventa mica =50Hz, iar pentru simplificarea schemei ar trebui sa folosesti o frecventa ridicata 15-30KHz deci se va folosi un alt transformator, cu miez de ferita. IRF540 este MOS-FET de putere 100V/28A/150W |
#5
Posted 18 January 2007 - 00:59
Povestea cu triacele nu se preteaza pentru acesta aplicatie. Poate ai inteles tu gresit...
|
#6
Posted 18 January 2007 - 08:50
mister_rf, on Jan 18 2007, 01:59, said: Povestea cu triacele nu se preteaza pentru acesta aplicatie. Poate ai inteles tu gresit... |
#7
Posted 18 January 2007 - 15:30
totusi am gas cva...putin da e cva...
"Acuma, am inteles din postul sters ca vrei sa faci ceva ptr sudura. 160A nu e chiar floare la ureche. Iar ceea ce se face cu tiristori se cheama comanda in faza. Daca vrei sa aprinzi tiristorul si atat, e suficient sa-i dai niste curent in poarta. "Niste" depinde de ce scrie in foaia de catalog, dar asta aduce tiristorul la nivelul unei diode banale. Pentru comanda in faza, trebuie sa faci un circuit care sa sesizeze trecerile prin zero ale tensiunii retelei, apoi sa genereze un impuls de aprindere intarziat in asa fel incat, ca urmare a intarzierii, valoarea efectiva a tensiunii rezultate sa scada. Cam asa lucreaza puntea redresoare comandata. De asemenea vei avea nevoie de traful propriu zis. Retelele domestice nu sunt in stare sa scoata 160A. Cauta pe google "comanda in faza" sau "silicon controlled rectifier". La Philips gasesti niste note de aplicatie foarte interesante pe tema asta. " |
#8
Posted 22 January 2007 - 22:45
mister_rf, on Jan 18 2007, 01:58, said: Sa inteleg ca tu vrei sa actionezi demarorul unei masini cu un convertor AC/DC conectat la 220Vca si care sa produca 12-14Vcc la curentul cerut. Scheme sunt suficiente pe net si se pot usor adapta sa scoata si 14V la iesire, dar piesele disponibile din UPS nu se pot folosi in acesta aplicatie. UPS-urile fac o conversie inversa, de la 12Vcc la 220Vca si de aceea folosesc tranzistoare de tensiune mica si curent mare in primar, iar in secundar se obtine curent alternativ deci nu se folosesc diode pentru redresare. Tu ai nevoie de tranzistoare de tensiune mare si curent mai mic iar in secundar trebuie sa folosesti si diode de curent mare ca sa obtinem tensiune continua. Transformatorul pentru UPS este conceput sa fie folosit la o frecventa mica =50Hz, iar pentru simplificarea schemei ar trebui sa folosesti o frecventa ridicata 15-30KHz deci se va folosi un alt transformator, cu miez de ferita. IRF540 este MOS-FET de putere 100V/28A/150W |
#9
Posted 22 January 2007 - 23:38
Am primit si eu de curand o tema de genul acesta, dar cel putin in cazul meu lucrurile sunt foarte mult simplificate. Am la dispozitie un traf separator 220/220v 10KW si diode de 150A. Simplu nu?
Inca nu am gasit o schema de alimentator (valabila, adica incercata) care sa duca mai mult de 1.2KW, ori aici este vorba de 3KW |
#10
Posted 23 January 2007 - 10:44
Mai, acum cativa ani, unul din fostii mei sefi a facut un alimentator 12V/60A. Initial alimentatorul al fost facut pentru probat statii auto. Ulterior l-am folosit si pentru pornit masina (a avut la un moment dat probleme cu bateria de la masina si a folosit sursa asta). Alimentatorul era simplu: traf, redresare si filtrare. Fara stabilizare. Pentru constructia lui am folosit 2 trafuri de 110V/12V(30A) - care aveau primarele in serie si secundarele in paralel, patru diode de putere (din acelea cu surub, montate fiecare pe cate un radiator) si un condensator de filtrare de 100.000u(/50V). Sursa a functionat si inca functioneaza perfect. Nu inteleg de ce iti trebuie stabilizare!
Edited by PaulMuadDib, 23 January 2007 - 10:45. |
|
#11
Posted 23 January 2007 - 21:39
PaulMuadDib, on Jan 23 2007, 11:44, said: Mai, acum cativa ani, unul din fostii mei sefi a facut un alimentator 12V/60A. Initial alimentatorul al fost facut pentru probat statii auto. Ulterior l-am folosit si pentru pornit masina (a avut la un moment dat probleme cu bateria de la masina si a folosit sursa asta). Alimentatorul era simplu: traf, redresare si filtrare. Fara stabilizare. Pentru constructia lui am folosit 2 trafuri de 110V/12V(30A) - care aveau primarele in serie si secundarele in paralel, patru diode de putere (din acelea cu surub, montate fiecare pe cate un radiator) si un condensator de filtrare de 100.000u(/50V). Sursa a functionat si inca functioneaza perfect. Nu inteleg de ce iti trebuie stabilizare! |
#12
Posted 23 January 2007 - 22:00
dany_l, on Jan 23 2007, 22:39, said: Nu stiu de unde sa inteles ca am nevoie de stabilizare,am nevoie doar de o schema gen "amplificator curent"electronic gen cum se foloseste in aparatele de sudura modelele mai noi.Nu sti din intamplare ce tip de transformator a folosit si ce grosime avea primaru /secundaru...ms pt toat interventile si in continuare astept o schema de la car sa pornesc. Parca se mai discutase pe aici... |
#13
Posted 24 January 2007 - 10:00
dany_l, on Jan 23 2007, 21:39, said: Nu stiu de unde sa inteles ca am nevoie de stabilizare,am nevoie doar de o schema gen "amplificator curent"electronic gen cum se foloseste in aparatele de sudura modelele mai noi.Nu sti din intamplare ce tip de transformator a folosit si ce grosime avea primaru /secundaru...ms pt toat interventile si in continuare astept o schema de la car sa pornesc. Transformatoarele aveau cca 350W (fiecare), cu tole E+I, secundarul era din bara de Cu (cu sectiunea 3x3mm). Schema e simpla: traf, punte si condensator. Edited by PaulMuadDib, 24 January 2007 - 10:03. |
#14
Posted 05 February 2007 - 10:45
cine ma ajuta si pe mine sa gasesc un manual al motorului vw plssssssssss
|
#15
Posted 01 March 2007 - 22:19
Am acest transformator
DSC00487.JPG 287.41K
260 downloadsla care primarul 4 infasurari inseriate(220v pe o infasurare) care sunt comandate de cate un (triac?) fiecare
DSC00486bst.JPG 280.65K
194 downloads, intrebarea mea este :daca alimentez transformatorul la o sg. infasurare am la secundar o tensiune 2X14 si un curent X,la o alimentare de 220v pe toate cele 4 infasuri curentul din secundar va creste?Teoretic ma gandeam sa folosesc un circuit care sa sesizeze scaderea tensiunii de secundar,pe patru trepte fiecare treapta urmand sa alimenteze una din infasurarile trafului,avand rolul teoretic de a mentine tensiunea de iesire indiferent de curentul consumat.
Orice completare,corectare este bine venita :) Edited by dany_l, 01 March 2007 - 22:21. |
|
#16
Posted 01 March 2007 - 23:00
incercati pentru robot de pornire un aparat de sudura deala facut in beci :)) cat mai mare, la care ii scoti o mediana din secundar ca sa ai 14 volti si folositi diodele din apartul de sudura (250A ale mele) si doar invartiti un comutator.. si merge de numa.... simplu, fara faze si triace si.... alte complicatii
|
#17
Posted 01 March 2007 - 23:21
Salut
Roboti de pornire se pot folosi numai la masini romanesti , in general fara electronica in instalatie. Un robot ideal , nepericulos , ar trebui sa aibe tensiunea stabilizata la max 14 V , ceea ce nu se poate realiza foarte usor la curenti atat de mari. Ideea cu triace/tiristoare nu merge , fiindca acestea lasa tensiuni de varf foarte mari. Daca sunt pentru tractoare, buldozere , aro sau rabe , atunci merge cu trafo de sudura , cu priza la o tensiune mai mica si cu diode de 350A. Dar atentie , daca se conecteaza robotu si trece ceva timp (cateva minute ) pana se actioneaza electromotorul , poate exploda bateria !!! La masini straine cel mai bine trebuie cumparata baterie buna , nu e indicat folosirea robotilor decat daca acestea exista in varianta omologata , ceea ce nu am vazut pana acuma. Edited by Sir_Vaska, 01 March 2007 - 23:23. |
#18
Posted 09 March 2007 - 21:14
dany_l, on Mar 1 2007, 22:19, said: Am acest transformator DSC00487.JPGla care primarul 4 infasurari inseriate(220v pe o infasurare) care sunt comandate de cate un (triac?) fiecare DSC00486bst.JPG, intrebarea mea este :daca alimentez transformatorul la o sg. infasurare am la secundar o tensiune 2X14 si un curent X,la o alimentare de 220v pe toate cele 4 infasuri curentul din secundar va creste?Teoretic ma gandeam sa folosesc un circuit care sa sesizeze scaderea tensiunii de secundar,pe patru trepte fiecare treapta urmand sa alimenteze una din infasurarile trafului,avand rolul teoretic de a mentine tensiunea de iesire indiferent de curentul consumat. Orice completare,corectare este bine venita :) Uneori nici un trafo de sudura nu prea duce singur un electromotor mai ales daca este in sarcina , am incercat asta si invarte electromotorul destul de bine in gol , dar in sarcina nu prea face fata . Mai apare o situatie foarte importanta si anume atunci cand este si tampon bateria masinii , atunci merge super pentru ca bateria compenseaza masiv forma alternantei ... filtreaza si da putere totodata. Daca ne uitam pe o baterie de masina scrie curentul de suprasarcina rezistat ... si acesta este de la 180 A pana pe la 400 A , deci ia mult curent la pornire un electromotor in sarcina . |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users