Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Hostgator Black Friday - $1....

M-am trezit, cu chef

incepator

Cablu alimentare laptop
 Parare despre Central Garden Resi...

Unde gasesc mecanism muzical?

Problema hard

Palton
 Inchidere PC din buton

Problema Office 2010 - spatiu in...

lucrarile lui Rene Descartes, tra...

Take That - These Days
 Un obiect misterios pe orbita Pam...

Imi sacadeaza jocul

Stie cineva ce se intampla cu hos...

Prima masina pana in 10.000 lei .
 
Forumul Softpedia folosește "cookies" pentru a oferi utilizatorilor o experiență completă. Vezi detalii sau închide mesaj (x)

Sa construim o casa 2007 - Rezistenta

  • This topic is locked This topic is locked
3605 replies to this topic

#1081
cristianm

cristianm

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 89
  • Înscris: 16.08.2006
  • ID membru: 91,706

@VAli 1970
prima plasa este facuta din bare de 10 iar calaretii din 8. Mai au fost si cateva repartitii de 12, iat 'U"-urile de la casa scarii (acolo unde ramane gol) sunt de 14.
Fier la greu, am mai discutat asta si la partea de fundatie si stalpi.

#1082
DDuras

DDuras

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,908
  • Înscris: 23.11.2006
  • ID membru: 111,239
  • Locație: intr-o altfel de lume decat cea sperata

View PostXENNA, on Jun 28 2007, 20:28, said:

Construiesc o casa P+M si am turnat deja talpile (sau cuzinetii)- e o structura pe cadre cu fundatii izolate. Trebuie acum sa cofrez si sa torn grinzile de fundare apoi urmeaza placa de la parter.
As avea 2 intrebari :
- structuristul imi spune sa consolidez (sa fixez armatura) placa de la cota 0 de stalpi, ca structura sa lucreze unitar; constructorul, care are destula experienta  inclusiv si constructii industriale, imi spune ca mai bine e sa izolam placa de la parter de stalpi - el pana acum asa a facut - in asa fel incat placa sa lucreze independent de structura cu cadre. Oare pe cine sa ascult?
- a doua problema: structuristul insista sa armez placa parter (cota 0) cu doua randuri de plasa sudata fi 4 x 100 cu distantiere intre plase si suprapuneri pe 1/2 si sa folosesc beton B300; constructorul si dirigintele de santier imi spun ca e suficienta o plasa sudata ca armatura si beton B250 , deoarece placa se va sprijini pe pamant batatorit si pe un strat de balast iar incarcarile pe placa nu justifica cea de-a doua armatura. Cine are dreptate?

1. De regula, in situatia in care parerile sunt impartite (cum e si in cazul asta) eu aleg varianta cea mai simpla ,respectiv fara fixare de stalpi (desi e cam ciudat,eu stiam ca se leaga de cuzinet,deci pe toate laturile placii,nu doar in dreptul stalpilor)

2. Mie mi se pare exagerat 2 randuri de plasa, si foarte exagerat B300 sau B250.
    Eu am pus un rand de plasa fi 6 si  beton B100 de 10 cm. Daca o sa ai impresia ca e prea putin B100, afla ca intre timp am bagat cativa paleti de caramida pe fiecare camera, si n-am avut nici o problema; si daca a tinut placa de egalizare cateva tone, cred c-o sa tina si un sifonier si un pat. ;)
Dar sa te tii de ei sa ude flesca pamantul de umplutaura,iar dupa ce trage sa-l bata bine.

Bafta!

#1083
DDuras

DDuras

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,908
  • Înscris: 23.11.2006
  • ID membru: 111,239
  • Locație: intr-o altfel de lume decat cea sperata

View PostRocknroll, on Jul 1 2007, 20:16, said:

Din cate-am mai inteles, din ce-am mai citit intre timp, exista o diferenta structurala. Proiectul este facut pentru structura in cadre, deci pretabil pentru BCA. Vreau insa sa stiu daca a fost (este) o optiune buna si daca ma va costa sensibil mai mult decat daca ma gandeam de la inceput s-o fac din zidarie portanta cu caramida porotherm.

Ce spuneti?

Din punctul meu de vedere singurul avantaj al bca este ca se zideste mai repede. Poti zidi pe cadre si cu caramida,nu doar cu bca; iar daca e mai scump pe cadre decat zidarie portanta, nu e prea greu sa-ti dai seama ca da. Poate fi,depinde si de situatia in cauza, chiar mult mai scump.  Oricum,caramida ramane caramida.Eu unul am facut cu caramida eficienta termic,adica cu goluri, dar clasica,nu porotherm,pt. ca mi s-a parut mai teapana,mai solida.

Si inca ceva, daca ar fi asa bun si eficient bca-ul, cum iti explici ca in occident se foloseste caramida? oare aia nu sunt in stare sa faca bca-uri?

Edited by DDuras, 02 July 2007 - 10:45.


#1084
XENNA

XENNA

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 793
  • Înscris: 07.11.2005
  • ID membru: 52,583
  • Locație: 233SP126

View PostDDuras, on Jul 2 2007, 11:36, said:

1. De regula, in situatia in care parerile sunt impartite (cum e si in cazul asta) eu aleg varianta cea mai simpla ,respectiv fara fixare de stalpi (desi e cam ciudat,eu stiam ca se leaga de cuzinet,deci pe toate laturile placii,nu doar in dreptul stalpilor)

2. Mie mi se pare exagerat 2 randuri de plasa, si foarte exagerat B300 sau B250.
    Eu am pus un rand de plasa fi 6 si  beton B100 de 10 cm. Daca o sa ai impresia ca e prea putin B100, afla ca intre timp am bagat cativa paleti de caramida pe fiecare camera, si n-am avut nici o problema; si daca a tinut placa de egalizare cateva tone, cred c-o sa tina si un sifonier si un pat. ;)
Dar sa te tii de ei sa ude flesca pamantul de umplutaura,iar dupa ce trage sa-l bata bine.

Bafta!

MERCI DE SFAT.

#1085
DDuras

DDuras

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,908
  • Înscris: 23.11.2006
  • ID membru: 111,239
  • Locație: intr-o altfel de lume decat cea sperata
Am uitat, peste pamant se pune si un strat de pietris; nu mai intra laptele de la beton in pamant + e bun si pt. izolatie hidro.

#1086
XENNA

XENNA

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 793
  • Înscris: 07.11.2005
  • ID membru: 52,583
  • Locație: 233SP126

View PostDDuras, on Jul 2 2007, 13:11, said:

Am uitat, peste pamant se pune si un strat de pietris; nu mai intra laptele de la beton in pamant + e bun si pt. izolatie hidro.

Eu am sa fac asa: ud pamantul, batatorit bine cu utilaj, apoi un strat de balastru batatorit, apoi folie poletilena de peste 200 gr/mp, apoi un strat de polistiren extrudat de 3 cm, apoi plasa sudata de 5x100 si beton B250.
Eu zic ca fac bine.

#1087
paradigmatic

paradigmatic

    priveste profund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,960
  • Înscris: 30.10.2005
  • ID membru: 51,690
  • Locație: din paradigmaticul meu creier

View PostXENNA, on Jul 2 2007, 13:42, said:

Eu am sa fac asa: ud pamantul, batatorit bine cu utilaj, apoi un strat de balastru batatorit, apoi folie poletilena de peste 200 gr/mp, apoi un strat de polistiren extrudat de 3 cm, apoi plasa sudata de 5x100 si beton B250.
Eu zic ca fac bine.

DA, faci foarte bine.

#1088
taz21

taz21

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 332
  • Înscris: 24.10.2005
  • ID membru: 51,010
  • Locație: Jud. C-ta
Eventual poti pune polistiren expandat de 5cm si beton B150, dar daca banii nu sunt o problema poti face cum ai zis.

#1089
Rocknroll

Rocknroll

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,776
  • Înscris: 16.12.2006
  • ID membru: 116,758
  • Locație: Bucuresti

View PostDDuras, on Jul 2 2007, 11:43, said:

Din punctul meu de vedere singurul avantaj al bca este ca se zideste mai repede. Poti zidi pe cadre si cu caramida,nu doar cu bca; iar daca e mai scump pe cadre decat zidarie portanta, nu e prea greu sa-ti dai seama ca da. Poate fi,depinde si de situatia in cauza, chiar mult mai scump.  Oricum,caramida ramane caramida.Eu unul am facut cu caramida eficienta termic,adica cu goluri, dar clasica,nu porotherm,pt. ca mi s-a parut mai teapana,mai solida.

Si inca ceva, daca ar fi asa bun si eficient bca-ul, cum iti explici ca in occident se foloseste caramida? oare aia nu sunt in stare sa faca bca-uri?

Multumesc de raspuns. Am timp sa ma mai gandesc inca 2 luni. Desi in proiect apare BCA nu cred ca va fi o problema daca inlocuiesc cu caramida porotherm. Apropo, cum adica "caramida eficienta termica, clasica" e mai buna decat cea porotherm, adica mai "teapana, solida" cum spui tu?
Ca pret, cat te-a costat... fata de...?

#1090
edihaller

edihaller

    Active Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 4,762
  • Înscris: 01.09.2006
  • ID membru: 94,623
  • Locație: Bucuresti

View PostRocknroll, on Jul 2 2007, 18:12, said:

Apropo, cum adica "caramida eficienta termica, clasica" e mai buna decat cea porotherm, adica mai "teapana, solida" cum spui tu?

Porothermul este o caramida foarte casanta si fragila, care din cate stiu eu nu are agrement pentru Romania.

#1091
paradigmatic

paradigmatic

    priveste profund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,960
  • Înscris: 30.10.2005
  • ID membru: 51,690
  • Locație: din paradigmaticul meu creier

View Postedihaller, on Jul 3 2007, 10:54, said:

Porothermul este o caramida foarte casanta si fragila, care din cate stiu eu nu are agrement pentru Romania.

dar pe baloti scrie clasa C100 si spun ca are agrement. :huh: .

#1092
MirelaLucia

MirelaLucia

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 4,433
  • Înscris: 11.01.2007
  • ID membru: 125,933
  • Locație: Bucuresti
Buna ziua la toata lumea. De cand nu am mai intrat, ati tot scris fratilor!. Acuma iar trebuie sa pierd timp sa citesc pagini intregi sa ajung la zi cu informatia.

Va anunt ca am demarat constructia casei, ba chiar " am scos-o din pamant". Aseara am servit chiar primul mititel pe placa de beton, acolo unde vine terasa. De, nu puteam manca in sufragerie, nu se cade  :lol:

Pana acum m-am incadrat in buget. pe de o parte am suplimentat undeva, dar am si economisit in alta parte asa ca.... stau bine. Primul HOP a trecut. Zilele viitoare va pun si poze.

Cine vrea detalii si informatii va stau la dispozitie , ca de, stand cu muncitorii si prajindu-ma la soare ( nu am nici un pom acolo), am devenit un mic expert  :P

#1093
hanako

hanako

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 892
  • Înscris: 29.12.2006
  • ID membru: 119,852
  • Locație: Bucharest
draga adizaha,
eu as putea doar sa-ti spun care sunt suprafetele (utile) minime luate de mine in calcul - motiv pentru care am si refacut planurile de mii de ori - nu am vrut sa cobor sub nici o forma sub 14 mp dormitor copil, 15 mp dormitor matrimonial, 6.5-7mp baie matrimoniala. chiar cred ca tot ceea ce depaseste este super ok.

LE: am facut un switch de view pe aici si mi s-a parut ca intrebarea lui adizaha a fost ultima lansata, scuze, s-ar putea ca raspunsul meu sa fie tardiv.

Edited by hanako, 03 July 2007 - 10:21.


#1094
paradigmatic

paradigmatic

    priveste profund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,960
  • Înscris: 30.10.2005
  • ID membru: 51,690
  • Locație: din paradigmaticul meu creier

View PostMirelaLucia, on Jul 3 2007, 11:17, said:

Cine vrea detalii si informatii va stau la dispozitie , ca de, stand cu muncitorii si prajindu-ma la soare ( nu am nici un pom acolo), am devenit un mic expert  :P
pune pe forum tot ce ai!!!!, fara rezerve.

Sper ca nu folosesti si "baia" la fel cum ai folosit "terasa" :confuzzled: ?

Edited by punkt, 03 July 2007 - 10:23.


#1095
edihaller

edihaller

    Active Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 4,762
  • Înscris: 01.09.2006
  • ID membru: 94,623
  • Locație: Bucuresti

View Postpunkt, on Jul 3 2007, 11:12, said:

dar pe baloti scrie clasa C100 si spun ca are agrement. :huh: .

o fi scriind C100 ( rezista la compresiune ), dar are o rupere prea casanta, se face cioburi la orice soc mai mare :D .
cat despre agrement, am auzit si eu ca "spun" ca are, dar daca il ceri iti dau doar niste reviste frumos colorate :lol:

#1096
MirelaLucia

MirelaLucia

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 4,433
  • Înscris: 11.01.2007
  • ID membru: 125,933
  • Locație: Bucuresti
hahahahaha NU folosesc si baia tot asa. Pot sa va zic ca echipa de muncitori se misca foarte repede, mai repede decat ne miscam noi cu adusul de materiale. pamantul in zona e foarte tare. iti ia o zi sa sapi o groapa de 1x1m, asa ca a trebuit sa apelam la tractor cu cupa. Fundatia am turnat-o la 90 cm adancime, elevatia , din cauza diferentei de nivel s-a dus chiar la 90 cm spre partea cu terasa. Cimentul a fost turnat cu cifa, un ciment foarte bun de la Carpat Cement ( si muncitorii l-au laudat, oricum nu aveam alta statie de betoane mai aproape, asa ca e un plus). pamantul a fost compactat cu masinuta de tasat. Am suplimentat cu inca 8 camioane de pamant, ca nu ajungea, apoi pietris, apoi folie, apoi plasa de buzau si placa.

In fundatie am turnat C8/10 direct din cifa
In elevatie si placa am turnat C12/15 cu cifa cu brat
Armatura din elevatie este cu 6 bare de PC fi 14 si etrieri de OB fi 8
Stalpii sunt cu 4 bare de PC fi 14 si etrieri de OB fi 8, pentru placa s-a dat cofrajul de elevatie jos si s-a reasezat altul special pentru placa, astfel incat sa nu existe sanse sa fure ochiul.
Am turnat placa miercurea trcuta, in ce mai calduroasa zi existenta vreodata in Romania. Bineinteles ca am udat-o imediat si primele 4 zile am udat aproape continuu, din juma in juma de ora, acum o udam mai rar, cam la 2 ore. Placa se uda de la 6.00 dimineata pana la 21.00 seara, ca asa suntem noi proprietarii stresati sa nu care cumva sa se intample ceva cu ea.

scuze pt. interventie, dar pe o vreme ca asta, am bolduit un detaliu FOARTE important

Edited by punkt, 03 July 2007 - 14:49.


#1097
MirelaLucia

MirelaLucia

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 4,433
  • Înscris: 11.01.2007
  • ID membru: 125,933
  • Locație: Bucuresti

View Postmcasa, on May 22 2007, 07:51, said:

Multumesc de raspuns.
Asa si trebuie dar in unele poze pe forum am vazut tevi prinse in fundatie iar in altele cum probabil este si la tine goluri.


pai trebuie si tevi, nu numai goluri prin fundatie. tevile de apa in special trebuie sa fie cel utin la limita c exteriorul casei si prin exterior la adancimea cotei de inghet sau sub ea. sa zicem ca pui caseta in fundatie si prin exteriorul casei sapi mai tarziu, cum faci cu partea de teava care trece prin caseta? nu trebuie s-o scoti in sus, spre placa si sapa, ca sa mergi cu ramificatii catre chiveta, wc etc? Odata ce torni placa cum mai faci cu teava prin fundatie? oricum scurgerile trebuie sa fie la 20-30 cm sub nivelul sollui ( atentie, nu sub nivelul cotei zero!!!!! ) si apa la 80-90 adancime. Prin casa, poti sa te duci prin sapa, nu e problema, ca e in interiorul casei insa mare atentie la pante, in special la scurgeri. panta corecta este de 3mm la 1 m liniar de teava. Pune tevi de fi 110 din alea KG rosii, mai ales daca treci cu teava prin casa si neaparat nu pune coturi de 90 ci 2 coturi de 45 ca sa iasa impreuna 90. De ce? daca se infunda, n-ai sa poti baga sarpele.
Atentie, daca panta la scurgere e prea mare iara nu e bine, se duce apa si ramane mizeria.!!! cu instalatiile nu e de glumit!

Aaaaaa si alta chestie!! daca treci cu teava de scurgere prin casa, dintr-o parte in alta, atentie la casetele dn fundatie, sa fie aliniate, sa nu te trezesti ca te duci cu teava stranb, sau mai rau, la distante mari, sa nu  ajungi cu ea in exteriorul ultimei casete.

#1098
DDuras

DDuras

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,908
  • Înscris: 23.11.2006
  • ID membru: 111,239
  • Locație: intr-o altfel de lume decat cea sperata

View PostRocknroll, on Jul 2 2007, 18:12, said:

Multumesc de raspuns. Am timp sa ma mai gandesc inca 2 luni. Desi in proiect apare BCA nu cred ca va fi o problema daca inlocuiesc cu caramida porotherm. Apropo, cum adica "caramida eficienta termica, clasica" e mai buna decat cea porotherm, adica mai "teapana, solida" cum spui tu?
Ca pret, cat te-a costat... fata de...?

Nu e problema daca ai in proiect bca si pui caramida; era mai rau invers.
Cum adica e mai teapana? Simplu, e mai teapana :)  Sa te uiti si tu la o caramida porotherm si la una obisnuita,eventual sa le iei in mana; vei observa diferenta. Nici pe mine nu ma incanta porothermul,si nici arhitectul nu mi l-a recomandat,tocmai pt. ca e mai fragila.  Pretul cu care am luat eu caramida eficienta termic "clasica" e undeva pe la 270 ron mc.(nu stiu exact pt. ca nu ma ocup eu de materiale,ci altcineva din familie). Porothermul nu stiu cat e pt. ca nu m-a interesat.

@MirelaLucia - da' vad ca ai intrat pe meserie,nu gluma!  :)

1. In privinta fier-betonului: vad si eu o armatura de bun simt! mai rar
2. In privinta betoanelor,da si tu denumirea clasica: B100,B200 etc; mai sunt pe aici si cate unii de moda veche
3. In privinta tevilor de scurgere trecute la interior prin sapa, eu zic ca e cam nasol, te ridici mult cu sapa; mi se pare mai normal prin betonul de egalizare (de fapt vin in cadere,o mica parte in beton,restul in balast si umplutura de pamant)

In rest mi se pare ok.

Edited by DDuras, 03 July 2007 - 16:54.


Reclamă

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users