Soferi de camion ( tir )
Last Updated: Jun 05 2020 00:22, Started by
Award
, Jan 06 2007 03:08
·
0
#1675
Posted 01 February 2015 - 20:51
In mare sunt de acord cu tine. Mai putin un singur aspect: ceea ce inveti in scoala de soferi depinde de la scoala la scoala si de la elev la elev. Daca instructorul nu are nici un interes sa inveti ceva clar ca nu inveti, dar daca e om de treaba poti invata destul de multe. Trebuie sa si stii cum sa pui problema, sa fii respectuos, sa pari interesat si sa furi din mers tot ce poti fura. Azi pui o intrebare, maine alta, data viitoare il rogi pe intructor sa iti arate una -alta etc In cazul meu la prima sedinta de E s-a urcat instructorul la volan si mi-a aratat cum face el agatarea remorcii, apoi inainte de examen m-a lasat si am exersat agatarea in parcare pana reuseam sa o fac perfect. Mi-a spus: "scopul meu e ca tu sa iei examenul, mai bine fac eu 2 ore in plus daca e nevoie". Eu cand ajungeam acasa imi notam pe un caiet tot ce invatasem in ziua aia, tot ce intrebasem, tot ce experimentasem in materie de incadrari, viraje, situatii in care trebuie sa gandesti altfel ca doar si gabaritul e altul. Poate ca pt. unii pare copilaresc (sa-ti notezi pe carnetele), dar eu mi-am dat tot interesul sa invat ceva. Stiam ca din alta parte nu mai am de unde invata. Cand am vazut la examenul de E, ca ma tot duce examinatorul la 30km distanta+intors, m-am bucurat pt. ca stiam ca nu o sa mai am prea curand ocazia sa merg atat cu o remorca in spate. E si asta o experienta in plus, orice km conteaza chiar daca e practic nimic comparativ cu aia 15.000km pe care il fac profesionistii/lunar.
Si mai e o chestie: unii se nasc mai cu talent decat altii pt. o anumita meserie. In trafic vezi persoane care dupa 5-6ani de categorie B tot nu reusesc sa parcheze calumea un autoturism sau sa aiba un mers "natural", firesc, preventiv, relaxat dar atent iar altii o fac dupa primele luni de soferie. Ce vreau sa spun e ca unii oameni au potential dar nu prea li se ofera sanse si pe buna dreptate. sandusumanaru Ai dreptate, cand termini scoala in afara de mers inainte nu prea stii mare lucru. Multi nici nu isi dau seama ca practic nici la consum nu ar sta bine. Masina trebuie sa o simti, sa o lasi sa "curga lin", nu trebuie sa o "agresezi". De asemenea comenzile trebuiesc folosite usor si precis, fara bruscari si bataie de joc. Multi nici la turisme nu pot obtine consum bun darmite la un camion. De mersul cu spatele pe articulate nici nu mai vorbesc asta e cel mai dificil, eu unu consider ca treaba asta ori o faci ori n-o faci de la inceput calumea. Noroc ca firmele care mai recruteaza incepatori(din cand in cand) nu te pun sa dai test de garare si pe traseu ai coleg care stie deja toate astea. Restul, ce e de invatat consider ca se invata daca ai interes. PS: ceea ce am scris mai sus e din postura de detinator de permis cu aspiratii de viitor sofer. |
#1676
Posted 01 February 2015 - 21:39
Colegu, dai sfaturi si la urma spui ca doar ai aspirații de viitor șofer. Interesant.
Îți spun eu, cu un camion simplu, de exemplu o bascula, după părerea mea, e mult mai simplu si de condus, si de parcat in toate pozițiile, fata de turisme, datorita oglinzilor in care vezi practic tot. La articulate, e o idee mai greu la început, pana îți dai seama din ochi daca te încadrezi intr-o curba strâmtă sau un viraj strâmt pe o străduță. Cu spatele e dificil sa o bagi in locuri strâmte, dar cu timpul te obișnuiești cu lungimea si îți dai seama din ochi. |
#1677
Posted 02 February 2015 - 13:33
RUN_SLOWLY, on 01 februarie 2015 - 21:39, said:
Colegu, dai sfaturi si la urma spui ca doar ai aspirații de viitor șofer. Interesant. Ce sfaturi de "cunoscator" am dat? Am dat eu exemple cum se conduce la consum? am spus eu cum se iau virajele sau chestii de genul? eu ce am scris, am scris din propriile observatii, din ce am vazut la cei experimentati si alte chestii de bun simt care se aplica la orice masina daca vrei sa o pastrezi in conditii bune. As putea sa ma hazardez sa spun o multime de lucruri invatate de la tatal meu, dar cum eu nu le-am pus in practica inca nu imi permit sa imi dau cu parerea. |
#1678
Posted 13 February 2015 - 21:49
Salut domnilor!
In primul rand vreau sa imi exprim respectul pentru sacrificiile ce le faceti voi cei ce practicati aceasta meserie pe care necunoscatorii o considera usoara. In continuare, am postat aici pentru ca sunt interesat sa ma alatur voua. Am 27 ani, insurat, fara copii momentan, am permis cat B de ~8 ani, merg zilnic cu turismul ~100 km prin Bucuresti, am facut si ceva taximetrie, in fine...conduc de placere. De ceva timp nu mai sunt multumit de joburile din Romania si mai ales de salarii si m-am gandit sa ma angajez pe TIR pe COMUNITATE la o firma straina pt ca am inteles ca sunt seriosi si platesc bine. Am citit cateva discutii pe forumuri si am inteles ce sacrificii trebuie sa fac. Acum, pentru mine se merita sa fac asta doar daca dupa primele 3-6 luni o sa incep sa castig peste 1500€ constant, cu scopul de a ramane cu 1000€ curati/luna minim. Ma adresez celor care practica si care sunt sau au fost recent angajati la firme din UE, care sunt sansele ca eu sa pot realiza cele de mai sus? Mai explicit, cat de greu e in 2015 sa gasesti loc de munca direct la straini fara pic de experienta si mai apoi dupa maxim 6 luni sa incepi sa castigi 1500€ net sau mai mult? Multumesc anticipat! |
#1680
Posted 26 February 2015 - 00:19
#1681
Posted 28 February 2015 - 20:37
a zis bine colegu,e posibil sa faci ceva gen ""armata"" pe tir.pt colegu care vrea pe comunitate,se poate sa dureze 2-3 ani sa ajungi acolo si dupa max un an o sa vrei sa te imtorci daca nu esti facut pt asta
|
#1682
Posted 02 March 2015 - 15:50
Mie personal mi se pare o meserie foarte proasta, si nu as îndruma pe nimeni la așa ceva. Tot timpul sa fii pe drumuri si sa dormi in cabina, sa te speli pe unde apuci, sa faci mâncare la vagon..e meserie de câine vagabont, ) dar daca am băut cerneala...apucativa de altceva, lăsați prostiile cu "vreau pe tir"
|
#1683
Posted 02 March 2015 - 16:45
Nu e vorba de baut cerneala dar nu sunt prea multe posibilitati pentru un venit decent in Ro.
Am avut coleg care terminase teologia si a muncit cat sa-si faca bani de dat spaga pentru parohie,am avut multi colegi care inainte au fost profesori si nu isi puteau permite rate la un apartament,am avut colegi care au avut firme si au intrat in faliment... |
#1684
Posted 02 March 2015 - 17:10
bolo, on 02 martie 2015 - 16:45, said:
Nu e vorba de baut cerneala dar nu sunt prea multe posibilitati pentru un venit decent in Ro. Am avut coleg care terminase teologia si a muncit cat sa-si faca bani de dat spaga pentru parohie,am avut multi colegi care inainte au fost profesori si nu isi puteau permite rate la un apartament,am avut colegi care au avut firme si au intrat in faliment... |
|
#1685
Posted 20 March 2015 - 22:52
Salutari tuturor colegi soferi si viitori soferi !
In opinia mea,meseria asta cere atit sa fii dedicata ei,cit si sa fii constient si constant in toate cele ce tin de ea.Nu este suficient sa ai nativ abilitatiile unui f.bun sofer,ci in primul rind ,,maestrii" de la care sa inveti si sa stie sa te invete, nu varianta practicata de unele firme cu sistemul debutant alaturi ,,profesor" fost debutant si el in urma cu 6 luni .Scoala de soferi nu se termina cu ridicarea atestatului si cardului tahograf (eu consider asta nivelul scolii primare sau clasele 1-4 in meserie), de fapt de acum incepe adevarata instruire a unui profesionist. Maestrul te invata pe linga meserie sa fii respectuos-nu bizon in trafic cum spun unii,sa recunosti ca ai gresit sau ca nu esti in stare si sa iti asumi vina ori neputinta, sa nu furi si sa fii constient ca atit cit oferi vei primi indarat. Ma intreb oare ce cauta sau viseaza sa ajunga in meseria asta unii care nu pot sa isi petreaca mai mult de 2 weekenduri departe de nevasta/pritena/familie=mama cu spalatul,curatenia si gatitul + tata cu celelalte / chefurile / pasiunile / etc......Salariile frumoase vazute de unii nu se primesc doar cind arati permisul si atestatul,ele se cistiga continuu prin lupta cu tine insuti si cu greutatile aparute,la fel ca si stima sau recunosterea calitatilor profesionale.Banii cistigati nu au avut si nu vor avea vreodata gustul mierii... Pentru viitorii colegi care vor sa fie profesionisti,un modest ajutor din partea mea: un exemplu si pentru mine si pentru domniile lor -7784Patrick - YouTube DRUMURI BUNE ! KEEP ON ROUTE ! BONNES ROUTES ! |
#1686
Posted 21 March 2015 - 00:27
superpiranha69, on 20 martie 2015 - 22:52, said:
Salutari tuturor colegi soferi si viitori soferi ! In opinia mea,meseria asta cere atit sa fii dedicata ei,cit si sa fii constient si constant in toate cele ce tin de ea.Nu este suficient sa ai nativ abilitatiile unui f.bun sofer,ci in primul rind ,,maestrii" de la care sa inveti si sa stie sa te invete, nu varianta practicata de unele firme cu sistemul debutant alaturi ,,profesor" fost debutant si el in urma cu 6 luni .Scoala de soferi nu se termina cu ridicarea atestatului si cardului tahograf (eu consider asta nivelul scolii primare sau clasele 1-4 in meserie), de fapt de acum incepe adevarata instruire a unui profesionist. Maestrul te invata pe linga meserie sa fii respectuos-nu bizon in trafic cum spun unii,sa recunosti ca ai gresit sau ca nu esti in stare si sa iti asumi vina ori neputinta, sa nu furi si sa fii constient ca atit cit oferi vei primi indarat. Ma intreb oare ce cauta sau viseaza sa ajunga in meseria asta unii care nu pot sa isi petreaca mai mult de 2 weekenduri departe de nevasta/pritena/familie=mama cu spalatul,curatenia si gatitul + tata cu celelalte / chefurile / pasiunile / etc......Salariile frumoase vazute de unii nu se primesc doar cind arati permisul si atestatul,ele se cistiga continuu prin lupta cu tine insuti si cu greutatile aparute,la fel ca si stima sau recunosterea calitatilor profesionale.Banii cistigati nu au avut si nu vor avea vreodata gustul mierii... Pentru viitorii colegi care vor sa fie profesionisti,un modest ajutor din partea mea: un exemplu si pentru mine si pentru domniile lor -7784Patrick - YouTube DRUMURI BUNE ! KEEP ON ROUTE ! BONNES ROUTES ! |
#1687
Posted 23 March 2015 - 21:22
superpiranha69, on 20 martie 2015 - 22:52, said:
Salutari tuturor colegi soferi si viitori soferi ! In opinia mea,meseria asta cere atit sa fii dedicata ei,cit si sa fii constient si constant in toate cele ce tin de ea.Nu este suficient sa ai nativ abilitatiile unui f.bun sofer,ci in primul rind ,,maestrii" de la care sa inveti si sa stie sa te invete, nu varianta practicata de unele firme cu sistemul debutant alaturi ,,profesor" fost debutant si el in urma cu 6 luni .Scoala de soferi nu se termina cu ridicarea atestatului si cardului tahograf (eu consider asta nivelul scolii primare sau clasele 1-4 in meserie), de fapt de acum incepe adevarata instruire a unui profesionist. Maestrul te invata pe linga meserie sa fii respectuos-nu bizon in trafic cum spun unii,sa recunosti ca ai gresit sau ca nu esti in stare si sa iti asumi vina ori neputinta, sa nu furi si sa fii constient ca atit cit oferi vei primi indarat. Ma intreb oare ce cauta sau viseaza sa ajunga in meseria asta unii care nu pot sa isi petreaca mai mult de 2 weekenduri departe de nevasta/pritena/familie=mama cu spalatul,curatenia si gatitul + tata cu celelalte / chefurile / pasiunile / etc......Salariile frumoase vazute de unii nu se primesc doar cind arati permisul si atestatul,ele se cistiga continuu prin lupta cu tine insuti si cu greutatile aparute,la fel ca si stima sau recunosterea calitatilor profesionale.Banii cistigati nu au avut si nu vor avea vreodata gustul mierii... Pentru viitorii colegi care vor sa fie profesionisti,un modest ajutor din partea mea: un exemplu si pentru mine si pentru domniile lor -7784Patrick - YouTube DRUMURI BUNE ! KEEP ON ROUTE ! BONNES ROUTES ! |
#1688
Posted 16 April 2015 - 23:06
Salutare!in primul rand nimeni nu s a nascut invatat apoi toti au invatat sa dea cu spatele eu fac de 6 ani jobul asta si nu mai am nici o emotie trebuie doar sa inveti cum functioneaza aceasta manevra si sa nu va fie frica de ea sa dai cu spatele cu aceasi placere cu care mergi cu fata!!sa ai rabdare sa gandesti inainte de a face ceva si sa nu iti fie frica ca nu vei reusi ceva din prima orice se invata daca iti folosesti inteligenta!
|
#1689
Posted 17 April 2015 - 13:51
mike_777, on 16 aprilie 2015 - 23:06, said:
Salutare!in primul rand nimeni nu s a nascut invatat apoi toti au invatat sa dea cu spatele eu fac de 6 ani jobul asta si nu mai am nici o emotie trebuie doar sa inveti cum functioneaza aceasta manevra si sa nu va fie frica de ea sa dai cu spatele cu aceasi placere cu care mergi cu fata!!sa ai rabdare sa gandesti inainte de a face ceva si sa nu iti fie frica ca nu vei reusi ceva din prima orice se invata daca iti folosesti inteligenta! Legea rutiera interzice o asemenea manevra, iar daca se intampla un accident cu victima , judecatorii te condamna fara cea mai mica ezitare . Oare si judecatorii respectivi au un coeficient de inteligenta micsorat ? Ce faci daca un pieton inconstient se pozitioneaza fix sub rotile semiremorcii ? Moarte de om ? |
|
#1690
Posted 17 April 2015 - 14:53
Ce te faci daca nu se pune nici un pieton sub rotile masinii!!??vezi....daca!!!am facut manevrele astea de mii de ori pur si simplu te asiguri in oglinzi iar daca ti se pare ceva suspect te duci in spate sa te asiguri ca tot e ok!!sunt si locuri unde poti da cu spatele adica zone industriale intrari in fabrici etc si sunt locuri unde nu ai loc fizic sa faci o manevra cu spatele se pare ca nu ai inteles ce am vrut sa spun si crde ma ca sofer apar zeci de situati unde esti obligat sa faci manevra asta sunt de acord cu tine tine si de inteligenta sa fii atent la toate amanuntele so sa reduci cat se poate riscul mie chiar imi place sa bag la rampa am facut o de mii de ori poate si nu a fost nici cea mai mica problema!!altceva......?
|
#1691
Posted 18 April 2015 - 12:11
tiopedi, on 17 aprilie 2015 - 13:51, said: Cum naiba sa nu ai emotii atunci cand mergi cu spatele ? Care sa fie gradul tau de inteligenta sa-ti permita o asemenea manevra in conditile in care nu este cineva care sa te dirijeze ? Legea rutiera interzice o asemenea manevra, iar daca se intampla un accident cu victima , judecatorii te condamna fara cea mai mica ezitare . Oare si judecatorii respectivi au un coeficient de inteligenta micsorat ? Ce faci daca un pieton inconstient se pozitioneaza fix sub rotile semiremorcii ? Moarte de om ? mike_777, on 17 aprilie 2015 - 14:53, said:
Ce te faci daca nu se pune nici un pieton sub rotile masinii!!??vezi....daca!!!am facut manevrele astea de mii de ori pur si simplu te asiguri in oglinzi iar daca ti se pare ceva suspect te duci in spate sa te asiguri ca tot e ok!!sunt si locuri unde poti da cu spatele adica zone industriale intrari in fabrici etc si sunt locuri unde nu ai loc fizic sa faci o manevra cu spatele se pare ca nu ai inteles ce am vrut sa spun si crde ma ca sofer apar zeci de situati unde esti obligat sa faci manevra asta sunt de acord cu tine tine si de inteligenta sa fii atent la toate amanuntele so sa reduci cat se poate riscul mie chiar imi place sa bag la rampa am facut o de mii de ori poate si nu a fost nici cea mai mica problema!!altceva......? |
#1692
Posted 19 April 2015 - 21:19
RUN_SLOWLY, on 18 aprilie 2015 - 12:11, said: doar nu merge pe sosea cu spatele )) |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users