Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
ADIO NOKIA!

Schimbare IMEI?

[Teorii despre existenta][1] Teor...

Nu se mai tureaza !
 PC face bipuri si se stinge

ariston

Adventistii romani si maghiarii

Problema display iPhone 5
 a venit iarna!

Bazait invertor 12V-220V

Recomandare Placa De Sunet

Mercedes Benz S320 (2006)
 fan control

smart 3d

problema

O parere va rog
 

Forumul Softpedia folosește "cookies" pentru a oferi utilizatorilor o experiență completă. Vezi detalii sau închide mesaj (x)

de ce trebuie apasat ambreiajul la pornire?

  • Please log in to reply
38 replies to this topic

#1
tudormara

tudormara

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 155
  • Înscris: 13.04.2004
  • ID membru: 14,449

In manualul unor masini specifica sa se apese ambreiajul la pornirea motorului cjhiar daca nu este cuplata cutia de viteze...de ce? au am masina de multi ani (straina) si niciodata nu am apasat ambreiajul decat cand am folosit vitezele; nu am observat nici o stricaciune cauzata de nefolosirea ambreajului la punerea in functiune a motorului. Daca aveti explicatii la aceasta recomandare a unopr producatori, va rog nu va sfiitzi... :huh:

#2
barbosa

barbosa

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,833
  • Înscris: 04.03.2006
  • ID membru: 68,420
  • Locație: la malul muntelui
nici eu nu folosesc ambreiajul la pornire si nu am avut probleme niciodata. acum cateva zile cineva a observat si a ramas foarte uimit. mi-a explicat ca el calca ambreiajul tot timpul pentru ca ajuta motorul sa porneasca mai usor :huh:

#3
Tyby

Tyby

    blue balls

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 11,526
  • Înscris: 29.11.2001
  • ID membru: 87
  • Locație: Bucuresti
explicatia e simpla: ambreiajul decupleaza cutia de viteze de forta motoare ... mai precis, intregul sistem de angrenaje, pinioane & stuff ...

La pornire, daca ramane cutia cuplata (chiar daca este pe liber), apare o forta suplimentara care trebuie invinsa de catre demaror ... lucru care nu aduce nimic bun ... Asta se observa mai ales iarna, cand uleiul din cutie are o vascozitate de invidiat ...

Asa ca concluzia este destul de simpla: nu va fie lene sa calcati o amarata de pedala la pornire ... pentru ca astfel ii faceti un bine masinii ...

#4
cod_ferrow

cod_ferrow

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 43
  • Înscris: 26.12.2005
  • ID membru: 58,611

View PostTyby, on Aug 8 2006, 14:37, said:

explicatia e simpla: ambreiajul decupleaza cutia de viteze de forta motoare ... mai precis, intregul sistem de angrenaje, pinioane & stuff ...

La pornire, daca ramane cutia cuplata (chiar daca este pe liber), apare o forta suplimentara care trebuie invinsa de catre demaror ... lucru care nu aduce nimic bun ... Asta se observa mai ales iarna, cand uleiul din cutie are o vascozitate de invidiat ...

Asa ca concluzia este destul de simpla: nu va fie lene sa calcati o amarata de pedala la pornire ... pentru ca astfel ii faceti un bine masinii ...

Cum sa fie cuplata cutia daca e pe liber? Cutia se cupleaza cand bagi in vit 1

#5
freshness

freshness

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,089
  • Înscris: 24.07.2006
  • ID membru: 87,883
  • Locație: Cluj Napoca

View Postcod_ferrow, on Aug 8 2006, 17:02, said:

Cum sa fie cuplata cutia daca e pe liber? Cutia se cupleaza cand bagi in vit 1
In cutia de viteze este un ax care se invarte fie ca e bagata in viteza fie ca nu....asadar acel ax ...iarna ...fiind ulei gors...(vascozitate mare) solicita electromotorul in plus...lamurit?
daca calci ambreiajul axul respectiv nu se invarte

exemplu daca vreodata o sa mergi in service ridica masina pe elevator scoate din viteza ...porneste motorul si vei constata cu stupoare ca rotile se invart...  :w00t:  :w00t:

#6
cod_ferrow

cod_ferrow

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 43
  • Înscris: 26.12.2005
  • ID membru: 58,611
Sa inteleg ca la semafor e mai bine sa o tin in viteza si cu ambreiaju calcat in permanenta pe parcursul sederii?

#7
abancor

abancor

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,033
  • Înscris: 07.07.2006
  • ID membru: 85,375
  • Locație: Bucuresti
Nu, asta doar iti va uza ambreiajul, nici gind sa faci asa ceva. Nu e bine nici sa iti sprijini piciorul in ambreiaj, cind esti la punctul mort, sau cind mergi, pentru ca nitel tot il actionezi. Doar la pornire merita sa debreiezi, pentru ca electromotorul sa invirta doar motorul, fara cutie. Pur si simplu ii este mai usor electromotorului sa porneasca motorul fara cutie.

#8
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005
  • ID membru: 31,425

View Postcod_ferrow, on Aug 8 2006, 17:35, said:

Sa inteleg ca la semafor e mai bine sa o tin in viteza si cu ambreiaju calcat in permanenta pe parcursul sederii?
Se calca ambreiajul la pornire, nu la semafoare, la drum este bine sa folositi cit mai putin ambreiajul.
Stai la semafor, lasi masina pe liber, cind trebuie sa pleci atunci calci ambreiajul. In cazul cind trebuie sa faci la stinga si trebuie sa dai prioritate la cei din fata, atunci ti piciorul pe ambreiaj (ca sa te poti misca mai repede cind gasesti loc sa pleci )

#9
701

701

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,559
  • Înscris: 16.06.2004
  • ID membru: 18,447
  • Locație: Bucuresti
Ia uite ca am mai invatat ceva :) Oriucm, v-a luat ceva ca sa-l convingeti pe Cod ce este bine si ce esterau pt el :D

#10
cod_ferrow

cod_ferrow

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 43
  • Înscris: 26.12.2005
  • ID membru: 58,611

Mii de multumiri

#11
abancor

abancor

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,033
  • Înscris: 07.07.2006
  • ID membru: 85,375
  • Locație: Bucuresti
Daca tot suntem la ambreiaj nu e bine nici sa faceti cum am vazut ca fac destui, in curbe care necesita incetinire si retrogradare: debreiati inainte de curba, in paralel cu apasarea frinei, dupa care luati tot virajul cu ambreiajul apasat si abia la sfirsit schimbati viteza. Corect e sa frinezi si sa schimbi viteza pina in viraj, sau la inceputul virajului (pe serpentine de exemplu), astfel ca in viraj sa se intre cu acceleratia apasata. Nu ziceam asta daca nu o observam si la prieteni care conduc de 10 ani.

#12
cod_ferrow

cod_ferrow

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 43
  • Înscris: 26.12.2005
  • ID membru: 58,611

View Postfreshness, on Aug 8 2006, 17:11, said:

In cutia de viteze este un ax care se invarte fie ca e bagata in viteza fie ca nu....asadar acel ax ...iarna ...fiind ulei gors...(vascozitate mare) solicita electromotorul in plus...lamurit?
daca calci ambreiajul axul respectiv nu se invarte

exemplu daca vreodata o sa mergi in service ridica masina pe elevator scoate din viteza ...porneste motorul si vei constata cu stupoare ca rotile se invart...  :w00t:  :w00t:

MAK, tocmai vin de la un service unde imi e masina pusa pe elevator. S-a pornit motorul si nu s-a invartit nici o roata. Si crede-ma ca masina nu are probleme nici cu axul cutiei de viteze nici cu mai nimic inafara de un rulment la alternator. Iar mecanicul de acolo (om chiar autorizat care are serviciul ala de o viata) mi-a zis ca nu este chiar asa.... Nu e neaparat sa se invarta rotile. Cum vine treaba asta?

#13
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005
  • ID membru: 31,425

View Postcod_ferrow, on Aug 8 2006, 20:36, said:

MAK, tocmai vin de la un service unde imi e masina pusa pe elevator. S-a pornit motorul si nu s-a invartit nici o roata. Si crede-ma ca masina nu are probleme nici cu axul cutiei de viteze nici cu mai nimic inafara de un rulment la alternator. Iar mecanicul de acolo (om chiar autorizat care are serviciul ala de o viata) mi-a zis ca nu este chiar asa.... Nu e neaparat sa se invarta rotile. Cum vine treaba asta?
:)    simplu, cutia calda, deci si uleiul cald.
Masinile noi au un ulei f performant care nu se simte nici iarna.
De exemplu, iarna porneste o masina care are un ulei prost ( pina in 100.000 lei vechi ), si dupa ce dai drumul la ambreiaj, vei simti un zvic, la cele noi, nu vei simti acel zvic.
Alta chestie, placheti stau lipiti pe disc si s-ar putea sa nu dea voie sa se miste roata . Deci nu este neaparat nevoie sa se miste roata. Stai linistit, nu e nici o problema.

#14
sarac.lipit

sarac.lipit

    Cînd ești condus de proști, toate merg prost

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,796
  • Înscris: 14.06.2006
  • ID membru: 81,876
  • Locație: N N-E
Experienţa spune că automobilul se lasă într-o treaptă inferioară parcată, eventual marş-arier dacă este în pantă...unii nu au folosit-o...şi-au găsit-o prin râuri sau râpe. În concluzie, debraierea la pornire devine un reflex la un şofer care ţine la  maşinuţa lui.

#15
Berti

Berti

    233SP09

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,054
  • Înscris: 02.03.2006
  • ID membru: 68,047
  • Locație: Gherla
Pot sa confirm treaba cu vascozitatea uleiului, la noi cand iarna-s vreo -25C timp de-o saptamana, se intampla ca la pornire daca dau drumu la abreiaj sa-mi moara motoru, nu are suficienta putere ca invarta la relantiu "margarina" din baie si cutie ... cand se incalzeste putin motoru, nu mai sunt probleme.

P.s. nu va luati de puterea motorului, de la 3 cilindrii si 796 cm3 nu poti cere prea mult!

Edited by Berti, 09 August 2006 - 00:30.


#16
sorinsirbu

sorinsirbu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 853
  • Înscris: 22.06.2006
  • ID membru: 83,289
  • Locație: Tg Jiu

View Postcod_ferrow, on Aug 8 2006, 20:36, said:

MAK, tocmai vin de la un service unde imi e masina pusa pe elevator. S-a pornit motorul si nu s-a invartit nici o roata. Si crede-ma ca masina nu are probleme nici cu axul cutiei de viteze nici cu mai nimic inafara de un rulment la alternator. Iar mecanicul de acolo (om chiar autorizat care are serviciul ala de o viata) mi-a zis ca nu este chiar asa.... Nu e neaparat sa se invarta rotile. Cum vine treaba asta?
Axul central din cutia de viteze se invarte incontinuu cat este ambreiajul ridicat.
Eu si vara din obisnuinta tin apasat ambreiajul cand pornesc motorul si este 100% cel mai bine pt electromotor, mai ales dimineata la rece.

#17
abancor

abancor

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,033
  • Înscris: 07.07.2006
  • ID membru: 85,375
  • Locație: Bucuresti

View Postsarac.lipit, on Aug 9 2006, 00:45, said:

Experiența spune că automobilul se lasă într-o treaptă inferioară parcată, eventual marș-arier dacă este în pantă...unii nu au folosit-o...și-au găsit-o prin râuri sau râpe. În concluzie, debraierea la pornire devine un reflex la un șofer care ține la  mașinuța lui.

As vrea sa confirme cineva care a facut scoala in alta tara daca si pe acolo se invata asa ceva. Eu aveam impresia ca la noi e un reflex ramas de pe vremea Dacia 1300, dar totusi am vazut ca multi fac asta. In rampe e de inteles, ca extra masura de siguranta, dar pe drept de ce se practica lasarea in viteza si nu frina de mina?

Io unu nu o las in viteza decit in rampe mari (plus frina de mina). Pe drept o las cu frina de mina sau nimic, daca blochez vreo alta masina (rareori).

#18
tudormara

tudormara

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 155
  • Înscris: 13.04.2004
  • ID membru: 14,449

View Postsarac.lipit, on Aug 9 2006, 00:45, said:

Experiența spune că automobilul se lasă într-o treaptă inferioară parcată, eventual marș-arier dacă este în pantă...unii nu au folosit-o...și-au găsit-o prin râuri sau râpe. În concluzie, debraierea la pornire devine un reflex la un șofer care ține la  mașinuța lui.
Asta am vazut la tata si socru, care au folosit si inca folosesc Dacii clasice...se stie ca astea sunt fara frana de parcare si de acolo necesitatea folosirii franei de motor in parcare. Eu am avut pana acum numai asiatice, germane si acum un Focus 2003. Nu am lasat-o niciodatra in viteza ca am grija sa am masian in cea mai buna stare cu putinta. Nu sunt genul care sa dea plicuri la RAR sau IPT...

Reclamă

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users